AaB - FCK 4. marts 2012

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Gentleman Finn » 5. mar 2012, 16:22

Tror ikke der står noget i regelsættet om at vagter ikke må være på grænsen til pension ;)

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Martin Bak » 5. mar 2012, 16:22

John skrev:Synes faktisk det allround var en god kamp. Specielt taget i betragtning det var den første. Ahlmann er min MoM, har ikke været synderlig imponeret over ham fra start, men han kommer godt nok godt efter det. Havde håbet på mere fra Rolfe, blev tilgengæld positivt overrasket over Helenius Dalsgaard oppe foran.
Og så ved jeg godt jeg bliver kaldt idiot, men jeg kan godt se Lucas har potentiale, men jeg kan bare slet slet ikke se det i den stil det bliver kørt op i. Jeg synes slet ikke han formår at føge med. Det kommer måske, men jeg synes han er meget meget langt fra, endnu.

Ang de pyrofolk - jeg NÆGTER at kalde dem FCK fans. Jeg er ikke selv den store tilhænger af "FC Købetmesterskab" men de idioter der har intet med fans at gøre. Intet. Det er synd og skam over for mange, men mest at alt over for de stakkels reelle FCK fans, der heldigvis er flest af.
Der er nu en modaktion igang for at boykotte boykottet af BIF kampen.... Jeg er bare glad for det ikke er i vores lejr problemer af den magnityde forekommer.

hmmmmmmm.. så hvis man viser sin entusiasme ved at holde/ tænde blus så er man ikke fan af klubben eller ?? det var da noget af en påstand... sjovt som nogen skal lege fanpoliti .. jeg kunne så påstå, at dem som ikke bidrager aktivt til stemningen og synger kampen igennem ikke er AaB-fans -- begge påstande er vist lige tåbelige



Og den baneløber....Hvem fanden der end kastede en øl i hovedet på ham skulle have fri bar resten af sæsonen.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2207
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Sauer » 5. mar 2012, 16:27

Funky skrev:
Gentleman Finn skrev:Tvivler på vi får ansvaret for noget der er komplet umuligt at kontrollere. Når der vælter 2-300 minimum ind af købehavns specialklasse børn så kan vores ordensmagt ikke engang kontrollere dem. Det var derfor de kom ind på stadion jf. politichefen herude.

Vores egen lille 16 årige retardo ved jeg ikke lige hvad vi skulle have gjort, for at forhindre. Der er 2 vagter efter ham, det er dbu vel godt tilfreds med, da ingen selvfølgelig ikke kan have kontrollører til at mandsopdække hele stadion.
Man kunne evt. bede AaB rekrutere til vagtkorpset lidt bredere end hos det lokale plejehjem.
Jeg undrede mig lidt over at det først var da dommeren valgte at afbryde kampen, at man så FCKs egne kontrollører komme i arbejde, da de så gik over til udebaneafsnittet. Nogen der ved om disse medbragte kontrollører allerede inden da havde holdt til ved udebaneafsnittet? Eller er der en eller anden underlig regel om at de først må komme i spil ved ekstraordinære hændelser?

Det så i hvert fald lidt spøjst ud, da de valfartede over til FCK-fansene efter at kampen var blevet afbrudt, og efter at lighterne egentlig var blevet brugt lidt for flittigt i flere perioder.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af BoomZ0R » 5. mar 2012, 16:31

Nu vi snakker om fans der opfører sig fuldkommen idiotisk, så havde jeg "fornøjelsen" af at stå bag en araber(eller noget i den dur), som fandt det yderst sejt at hver gang han havde røget en af sine 117 smøger, så stå og kaste tændte cigaretskodder frem i rækkerne. Jeg fatter ikk den mentalitet.
Jeg er med på at vi til fodbold giver den lige en tand mere, råber nogen ting de fleste af os normalt aldrig ville råbe og klapper af en FCK der bliver savet og lign. Det er en del af gamet. Men jeg forstår ikk at man vælger at stå og smide tændte cigaretter rundt imellem folk. Det kan sq give nogen grimme brandsår, hvis sådan en kommer til at ligge mellem jakken og huden.

Selvom det hele gerne må være en tand mere hovedløst end det plejer, så burde folk tænke på at vi stadig er mennesker, og at vi er der af samme årsag, formentlig alle sammen.

Lige så, folk der vælger at sparke til romerlysene når vi går march...



Hva skete der forresten med det kanonslag under kampen? Var det et uheld det blev fyret af og kom der nogen til skade?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af alithebeast » 5. mar 2012, 16:36

Hvordan kommer man til at tænde et kanonslag ved et uheld?
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2012, 16:50

alithebeast skrev:Hvordan kommer man til at tænde et kanonslag ved et uheld?
Kan det have noget at gøre med de der cigaretskodder, der flyver gennem luften?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Gentleman Finn » 5. mar 2012, 17:07

:D

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af budo » 5. mar 2012, 17:17

Fantastisk. DBU viser igen klassen. De er desværre nød til at indlede en disiplinærsag mod FCK, da de har været så letsindige at indføre en three strikes politik (sikkert som forklaring på hvorfor BIF fans får lov til at gå amok flere gange pr sæson, uden at DBU griber ind). Men som et lille plaster på FCKs sår (DBU har allerede sendt en skriftlig undskyldning for det ubehag deres reaktion giver klubben), river de også lige AaB rundt en gang, på trods af at AaB ikke har nogle tidligere påtaler!

Det står nu alle frit for, at gætte på hvilken klub der bliver straffet hårdest, men den snedige bookmaker vil nok ikke give AaB særlig gode odds :@
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Gentleman Finn » 5. mar 2012, 17:32

budo skrev:Fantastisk. DBU viser igen klassen. De er desværre nød til at indlede en disiplinærsag mod FCK, da de har været så letsindige at indføre en three strikes politik (sikkert som forklaring på hvorfor BIF fans får lov til at gå amok flere gange pr sæson, uden at DBU griber ind). Men som et lille plaster på FCKs sår (DBU har allerede sendt en skriftlig undskyldning for det ubehag deres reaktion giver klubben), river de også lige AaB rundt en gang, på trods af at AaB ikke har nogle tidligere påtaler!

Det står nu alle frit for, at gætte på hvilken klub der bliver straffet hårdest, men den snedige bookmaker vil nok ikke give AaB særlig gode odds :@
Det ville give meget lidt mening at straffe AaB, altså for andet udover ham baneløberen, hvor vi holdte reglerne og sendte 2 vagter efter ham. Det var på politiets ordre de vandaler blev sluset ind, da indsatslederen mente man ikke var nok personel til at håndtere de godt 2-300 der var ude på ballade. Scanneren der skulle vise om de tidligere er blevet udelukket fra stadions blev i øvrigt smadret.

seamann

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af seamann » 5. mar 2012, 21:12

http://www.sporten.dk/superligaen/ndoye ... ridte-fans" onclick="window.open(this.href);return false;

Wow - er vel ca på lnie med nazi sympatisører - han burde være en færdig and i dansk fodbold.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Funky » 5. mar 2012, 21:14

seamann skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/ndoye ... ridte-fans

Wow - er vel ca på lnie med nazi sympatisører - han burde være en færdig and i dansk fodbold.
FCK's direktør har da allerede vævet et "puha-nej-men-samtidig-helt-fint"-svar sammen. Så er alle glade.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

seamann

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af seamann » 5. mar 2012, 21:24

Funky skrev:
seamann skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/ndoye ... ridte-fans

Wow - er vel ca på lnie med nazi sympatisører - han burde være en færdig and i dansk fodbold.
FCK's direktør har da allerede vævet et "puha-nej-men-samtidig-helt-fint"-svar sammen. Så er alle glade.
Ja, et par citater:

- Linket til Urban Crew problematiserer ikke vores forhold til Dame N'Doye.

- Urban Crew vil os jo ikke noget ondt. De har bare andre meninger end os - blandt andet om fyrværkeri og romerlys, forklarer FCK-chefen

Jeg er lamslået.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Aabwibz » 5. mar 2012, 21:30

http://www.sporten.dk/superligaen/don-o ... fter-lynge" onclick="window.open(this.href);return false;

Don Ø kunne passende også holde sin k***... Det er vel meget normalt fangrupperne synger sange til modstanderens fans og det er da i hvert fald ikke AaBs fans (udover klovnen der løb på banen) der opfører sig som dyr.
Har efterhånden mistet alt sympati overfor FCKs fans og deres whining over at blive fragtet til BIF kampene som dyr nu efter igår. De har sku ikke fortjent bedre.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af damp » 5. mar 2012, 21:45

Det burde være sådan, at alle personer skulle registreres, inden man kan komme ind på et stadion i Danmark.
Mere overvågning af fan afsnit, og så kæmpe bøder til dem der ikke kan opføre sig ordentlig, samt lange karantæner fra alle stadions.
MAn kan snakke om, om man kan lave noget kontrolleret pyro halløj inden kampen og i pausen, men så skal det være foran fan afsnittet, og ikke af en halv stiv dum idiot, som ikke ved hvad han sætter ild til.
Under kampen skal det klart være "NO GO". Det er pisse træls når kampe skal afbrydes, og man ikke kan se en skid af hvad der sker, fordi et par idioter ikke kan styre sig.

Og til dem der løber rundt i store grupper for at finde slagsmål ude i byen, der kunne man passende bruge dem til figuranter for politiets hunde, evt invitere nabo politi kredse, som så kan få trænet hundene lidt.
Det er ikke fans, det er idioter der bruger det som en undskyldning, for at kan lave deres tåbelige opførelse, og nemmere slippe af sted med det.

Jeg håber man får strammet op og slår hårdt ned på der ødelægger det for de andre, dem som spilder millioner af skatte kroner, fordi der skal så meget politi på arbejde, dem som laver hærværk og er ligeglad med andres ejendom. Dem som er skyld i klubberne får bøder pga deres opførelse. osv osv osv........
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af JFL » 5. mar 2012, 21:47

seamann skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/ndoye ... ridte-fans

Wow - er vel ca på lnie med nazi sympatisører - han burde være en færdig and i dansk fodbold.
Jeg kan ikke helt finde ud af om dit indlæg er for sjov..
Hvis ikke - er det så ikke lige at stramme den at sammenligne det med nazisme? Det er jo ikke White Pride, der er tale om.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af salling23 » 5. mar 2012, 21:54

Da det er første gang at der er 'problemer' med tilskuere fra jeres klub, så får i højest en advarelse.
FCK får en bøde på 150.000 - 200.000 kr. Den anker de og bøden bliver sat 50.000 kr ned. Igen anker de bøden, hvorefter der ikke sker mere.
Akkurat som den bøde Brøndby fik for 1 1/2 år siden
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af PeterS » 5. mar 2012, 22:24

Skønt og se ASC's udmelding. Håber debatten bliver taget op.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 720720.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af budo » 5. mar 2012, 22:34

Gentleman Finn skrev:
budo skrev:Fantastisk. DBU viser igen klassen. De er desværre nød til at indlede en disiplinærsag mod FCK, da de har været så letsindige at indføre en three strikes politik (sikkert som forklaring på hvorfor BIF fans får lov til at gå amok flere gange pr sæson, uden at DBU griber ind). Men som et lille plaster på FCKs sår (DBU har allerede sendt en skriftlig undskyldning for det ubehag deres reaktion giver klubben), river de også lige AaB rundt en gang, på trods af at AaB ikke har nogle tidligere påtaler!

Det står nu alle frit for, at gætte på hvilken klub der bliver straffet hårdest, men den snedige bookmaker vil nok ikke give AaB særlig gode odds :@
Det ville give meget lidt mening at straffe AaB, altså for andet udover ham baneløberen, hvor vi holdte reglerne og sendte 2 vagter efter ham. Det var på politiets ordre de vandaler blev sluset ind, da indsatslederen mente man ikke var nok personel til at håndtere de godt 2-300 der var ude på ballade. Scanneren der skulle vise om de tidligere er blevet udelukket fra stadions blev i øvrigt smadret.
Jeg håber naturligvis at du får ret, og at jeg bare er paranoid. Jeg synes bare at vi alt for ofte har oplevet, at der i DBU er et sæt regler for provinsklubberne, og et andet sæt for FCK og BIF.

Mit bud er at FCK lover at nu vil de tage ordenligt hånd om deres fans og at det ikke sker igen, og så kommer DBU med en eller anden lam undskyldning for at acceptere det. AaB får til gengæld en bøde for slap sikkerhed. Ok, jeg er nok paranoid, men min tillid til DBU kan ligge på et ganske lille sted.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Funky » 5. mar 2012, 22:49

PeterS skrev:Skønt og se ASC's udmelding. Håber debatten bliver taget op.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 720720.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes det er en uheldig timing; en ting er, at folk som ikke følger så meget med måske vil opfatte det som om at AaB's fanforening forsvarer FCK-tumperne (eller kræver på deres vegne) - noget andet er, at tumperne selv ville kunne bruge det til at retfærdiggøre deres adfærd.

"Se nu bare, vi blev pissesure over FCKFC Away, så gav vi den gazzz i Aalborg for at vise, at man ikke sådan lige kan tryne os, og nu står de andre fangrupper sgu frem og gir os ret, siger vi skal have pyro, osv.! Godt gået, os selv! At FCKFC Away så måske ikke funkede i Aalborg fordi strisserne var for få og bare slap os alle ind på stadion - det står ikke i nogle overskrifter. Fedt. Næste gang vi blir sure over noget, så laver vi bare ballade igen, det gav jo pote denne gang".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kim Jensen
Landshold
Landshold
Indlæg: 931
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:41
Geografisk sted: Aalborg Tårnet
Kontakt:

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Kim Jensen » 5. mar 2012, 22:50

PeterS skrev:Skønt og se ASC's udmelding. Håber debatten bliver taget op.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 720720.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, men jeg synes nu at timingen er pænt dårlig. Efter en aften hvor en lang række fans viste, hvordan man ikke skal opføre sig, og hvor det meste af Fodbold-Danmark sidder måbende tilbage, så er det sgu ikke lige dagen, hvor man ønsker pyro under "ordnede forhold". Tværtimod er der da noget, der tyder på, at lightere, mønter osv også fremover skal konfiskeres ved indgangen, da det åbenbart er meget svært at holde i lommen.

Omend jeg har det ok med ASCs holdning til pyro, så mener jeg, at timingen er pænt dårlig. Og ja, har man holdninger, så skal man stå ved dem. Men det gør altså ikke noget, at man tænker lidt strategisk en gang imellem. ASC havde stået bedre ved at nøjes med at tage afstand fra gårsdagens hændelser.

Ordnede forhold får vi nok aldrig, når der er så mange idioter på stadion.

Besvar