Kamptråd AaB - Silkeborg

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af SGLoco » 7. apr 2012, 19:29

Foråret har absolut ikke været prangende og vi mangler stadig en god gang underholdning på hjemmebane med godt spil og mange chancer. Jeg forventer ikke at kampen i morgen bliver en af dem. Vi har store problemer med at skabe chancer og her håber jeg at vores kanter har mere fokus på at komme til indlæg end at trække ind i banen. Derudover kan man håbe at vi tør stå længere fremme på banen end hidtil. Hver gang bolden gives op lunter vi frem og stiller os afventende. Vi skal fandme frem og presse på hjemmebane! Fuld knald ind i tacklingerne.

Nå men grundet vores skader og karantæner er det igen nyt forsvar og unge spillere der får chancen. Håber Augo igen skubbes frem på midtbanen og Godtfredsen får genvalg i forsvaret. Jeg håber at Kent vælger en Curth i angrebet og giver Helenius en tur på bænken da han efter min mening har været en af de absolut dårligste i foråret sammen med Würtz

Den forventede opstilling:


Mit håb:

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Martino » 7. apr 2012, 19:36

Enig. Kusk og Thomsen skal have genvalg. De kan UMULIGT have spillet sig af. Håber KEP starter på bænken, men det er nok ønsketænkning.
Jeg savner Winsnes

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af SGLoco » 7. apr 2012, 23:08

Martino skrev:Enig. Kusk og Thomsen skal have genvalg. De kan UMULIGT have spillet sig af. Håber KEP starter på bænken, men det er nok ønsketænkning.
Kunne ikke være mere enig angående KEP.. Håber Godtfredsen snupper pladsen ved siden af LN..

Orum
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29. maj 2009, 12:16

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Orum » 7. apr 2012, 23:11

Hvad med rolf toft er jeg den eneste der mener at han skal have en chance efter alle di mål han har lavet for reserverne helenius skal bare på bænken han er piv ringe

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14884
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Hanga » 7. apr 2012, 23:18

SGLoco skrev:
Martino skrev:Enig. Kusk og Thomsen skal have genvalg. De kan UMULIGT have spillet sig af. Håber KEP starter på bænken, men det er nok ønsketænkning.
Kunne ikke være mere enig angående KEP.. Håber Godtfredsen snupper pladsen ved siden af LN..
Lasse er ikke blevet klar, og er ikke en del af truppen... så det bliver svært.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af SGLoco » 7. apr 2012, 23:48

Hanga skrev:
SGLoco skrev:
Martino skrev:Enig. Kusk og Thomsen skal have genvalg. De kan UMULIGT have spillet sig af. Håber KEP starter på bænken, men det er nok ønsketænkning.
Kunne ikke være mere enig angående KEP.. Håber Godtfredsen snupper pladsen ved siden af LN..
Lasse er ikke blevet klar, og er ikke en del af truppen... så det bliver svært.
Nej rolig nu.. Jeg tænker på i fremtiden.. Er godt klar over han er skadet

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3901
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Gentleman Finn » 8. apr 2012, 00:47

Kan godt være folk higer så meget efter at få offensiven i gang, at man vil bænke pølsen. Jep maskinrummet har ikke kørt særligt godt pasningsmæssigt, og har endda heller ikke fungeret til ug defensivt. Men når de fleste af vores offensive individualister er unge og selvfølgelig knap så stabile talenter, så er det velsagtens den bedste løsning at få grindet nogle resultater hjem, ved at stå godt og beskytte vores midterforsvar med Würtz og Augo, særligt nu hvor Lasse er ude, eller hur? Omvendt kan man også, som Kent gjorde sidst, ryste posen. Er lidt i tvivl om hvad der er bedst at gøre pt. Kunne vi bare få eksekveret vores offensive hjørnespark lidt bedre end hidtil heri foråret, ville jeg have taget den mere forsigtige formation.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14884
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Hanga » 8. apr 2012, 01:13

SGLoco skrev: Nej rolig nu.. Jeg tænker på i fremtiden.. Er godt klar over han er skadet
Ok men nu er det jo Silkeborg kamptråden så det var jo nærliggende at tro.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Buus89
Junior
Junior
Indlæg: 63
Tilmeldt: 12. jul 2005, 20:43

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Buus89 » 8. apr 2012, 08:45

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk vil have Dalsgaard ind istedet for Helenius. Dalsgaard har ikke magtet at sparke de store chancer ind som han er rigtigt dygtigt til at komme frem til. Det er ligesom om at han mangler den sidste tro på tingene, for hans forarbejde er der ikke noget i vejen med :) Helenius er den bedste afslutter i truppen og den med det største scorings potentiale, jeg ved godt at han ikke lige frem har ramt en guldåre af mål, men hvem har det ? :S

Mit bud på en opstilling

Larsen
Bøge - KEP - Augo - Ahlmann
Lucas - Wurtz - Thomsen - Kusk
Helenius - Curth

Og resultatet bliver 2 - 1 på mål af Helenius og Lucas, mens Holst scorer en trøstemål ;) God kamp og vi ses på stadion ! :aabfan:
Et liv, En klub, FORZA DE RØDE!!!!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af jydenfranord » 8. apr 2012, 09:11

Buus89 skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor folk vil have Dalsgaard ind istedet for Helenius. Dalsgaard har ikke magtet at sparke de store chancer ind som han er rigtigt dygtigt til at komme frem til. Det er ligesom om at han mangler den sidste tro på tingene, for hans forarbejde er der ikke noget i vejen med :) Helenius er den bedste afslutter i truppen og den med det største scorings potentiale, jeg ved godt at han ikke lige frem har ramt en guldåre af mål, men hvem har det ? :S

Mit bud på en opstilling

Larsen
Bøge - KEP - Augo - Ahlmann
Lucas - Wurtz - Thomsen - Kusk
Helenius - Curth

Og resultatet bliver 2 - 1 på mål af Helenius og Lucas, mens Holst scorer en trøstemål ;) God kamp og vi ses på stadion ! :aabfan:
Jeg er enig med dig i at hverken Helenius eller Dalsgaard har scoret nok mål. Men jeg foretrækker klart Dalsgaard starter inde. Manden arbejder 110% for holdet og bolden. Helenius derimod står og venter på bolden, mister den og slår ud med armene (ja det er sat på spidsen) Men jeg synes Helenius har været gennem en meget negativ udvikling, hvor han tænker mere på sig selv og mindre på holdet, faktisk efter der er begyndt at sidde en del talentspejdere fra udenlandske klubber. Om det er fordi han gerne vil vise sig selv frem, eller om det er fordi han har svært ved at Lukas Andersen får al den opmærksomhed, men jeg synes det virker til det er blevet dårligere for ham efter det.

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Indlæg: 459
Tilmeldt: 3. apr 2006, 12:41
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af nulle666 » 8. apr 2012, 09:14

Jeg er frygtelig bange for, at vi får en gang påskeæg. Silkeborg spiller med både held, gejst og vilje. Vi er uheldige, virker trætte og synes tilfredse med ikke at rykke ned. Jeg har som udgangspunkt ikke nogen ideal opstilling for tiden. Hver gang vi prøver at ændre på noget, eller sætte en ny mand ind, så synes jeg der er andre der daler i niveau. Tag sidste kamp mod FCM. Her spiller Kusk og Gotfredsen fantastisk. Så spiller til gengæld 4 andre ad helvedes til. Kampen mod Horsens. Her er Dalle og Wurtzemand goe, men Augo og KEP gider ikke denne dag. Det er vel kun FCK kampen hvor der var tegning til at alle gad møde til kamp. Ellers er der i de resterende kampe altid nogen der falder igennem. Spiller midtbanen godt, så dur kanterne og angrebet ikke. Kører det fremadrettede spil godt, så fejler forsvaret.

Jeg håber at SIF kampen bliver dagen hvor HELE holdet møder klar til kamp. Hvis ikke, så taber vi 2-1 - 3-1 stykker.
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 424
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Bisgaard » 8. apr 2012, 09:28

Med AaB´s scoringsstatistik så vil en sejr over SIF nærmest være utænkeligt. Vi kan jo nærmest ikke lave mål i etableret spil eller på dødbolde for den sags skyld og vi kan vel ikke forvente min. 2 målmandsdrop som FCM. Man kan derfor ikke forvente at AaB scorer mere end et mål (aner ikke hvem der skulle score dem), og mod SIF og med deres form så tror jeg simpelthen ikke at vi holder nullet :( Mon ikke Risgård lusker min. 1 mål ind på sin gamle hjemmebane.

Håber selvfølgelig at AaB vinder, men realistisk så taber vi desværre nok 1-2 eller 1-3 (og nedrykningsspøgelset kommer nærmere :| )

Held og lykke AaB - håber trods alt :aabfan:
Kom nu igang AaB!!!

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af SGLoco » 8. apr 2012, 10:03

jydenfranord skrev:
Buus89 skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor folk vil have Dalsgaard ind istedet for Helenius. Dalsgaard har ikke magtet at sparke de store chancer ind som han er rigtigt dygtigt til at komme frem til. Det er ligesom om at han mangler den sidste tro på tingene, for hans forarbejde er der ikke noget i vejen med :) Helenius er den bedste afslutter i truppen og den med det største scorings potentiale, jeg ved godt at han ikke lige frem har ramt en guldåre af mål, men hvem har det ? :S

Mit bud på en opstilling

Larsen
Bøge - KEP - Augo - Ahlmann
Lucas - Wurtz - Thomsen - Kusk
Helenius - Curth

Og resultatet bliver 2 - 1 på mål af Helenius og Lucas, mens Holst scorer en trøstemål ;) God kamp og vi ses på stadion ! :aabfan:
Jeg er enig med dig i at hverken Helenius eller Dalsgaard har scoret nok mål. Men jeg foretrækker klart Dalsgaard starter inde. Manden arbejder 110% for holdet og bolden. Helenius derimod står og venter på bolden, mister den og slår ud med armene (ja det er sat på spidsen) Men jeg synes Helenius har været gennem en meget negativ udvikling, hvor han tænker mere på sig selv og mindre på holdet, faktisk efter der er begyndt at sidde en del talentspejdere fra udenlandske klubber. Om det er fordi han gerne vil vise sig selv frem, eller om det er fordi han har svært ved at Lukas Andersen får al den opmærksomhed, men jeg synes det virker til det er blevet dårligere for ham efter det.
Kan ikke være mere enig med dig i analysen af Dalsgaard! Er træt af den evindelige "Dalsgaard er bare hurtig og Helenius er en dygtig afslutter....." Vil da 10 gange hellere have en angriber der kommer frem til chancerne og som kan holde spillet flydende og ikke "Varme" bolden end en angriber der stopper spillet.. Uanset hvor gode afsluttere de er.. Kan ikke se hvorfor Curth og Dalsgaard ikke kan starte sammen? Curth er god nede i banen og Dalsgaard er god i dybdeløbende samt de er begge gode i hovedspillet. Noget Helenius absolut mangler! Prøv også at lægge mærke til opdækningen fra Helenius på hjørnespark fra modstanderen modsat Dalsgaard.. Han taber faktisk 9 ud af 10 gange sine dueller..

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Kenneth K » 8. apr 2012, 10:44

SGLoco skrev:
jydenfranord skrev:
Buus89 skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor folk vil have Dalsgaard ind istedet for Helenius. Dalsgaard har ikke magtet at sparke de store chancer ind som han er rigtigt dygtigt til at komme frem til. Det er ligesom om at han mangler den sidste tro på tingene, for hans forarbejde er der ikke noget i vejen med :) Helenius er den bedste afslutter i truppen og den med det største scorings potentiale, jeg ved godt at han ikke lige frem har ramt en guldåre af mål, men hvem har det ? :S

Mit bud på en opstilling

Larsen
Bøge - KEP - Augo - Ahlmann
Lucas - Wurtz - Thomsen - Kusk
Helenius - Curth

Og resultatet bliver 2 - 1 på mål af Helenius og Lucas, mens Holst scorer en trøstemål ;) God kamp og vi ses på stadion ! :aabfan:
Jeg er enig med dig i at hverken Helenius eller Dalsgaard har scoret nok mål. Men jeg foretrækker klart Dalsgaard starter inde. Manden arbejder 110% for holdet og bolden. Helenius derimod står og venter på bolden, mister den og slår ud med armene (ja det er sat på spidsen) Men jeg synes Helenius har været gennem en meget negativ udvikling, hvor han tænker mere på sig selv og mindre på holdet, faktisk efter der er begyndt at sidde en del talentspejdere fra udenlandske klubber. Om det er fordi han gerne vil vise sig selv frem, eller om det er fordi han har svært ved at Lukas Andersen får al den opmærksomhed, men jeg synes det virker til det er blevet dårligere for ham efter det.
Kan ikke være mere enig med dig i analysen af Dalsgaard! Er træt af den evindelige "Dalsgaard er bare hurtig og Helenius er en dygtig afslutter....." Vil da 10 gange hellere have en angriber der kommer frem til chancerne og som kan holde spillet flydende og ikke "Varme" bolden end en angriber der stopper spillet.. Uanset hvor gode afsluttere de er.. Kan ikke se hvorfor Curth og Dalsgaard ikke kan starte sammen? Curth er god nede i banen og Dalsgaard er god i dybdeløbende samt de er begge gode i hovedspillet. Noget Helenius absolut mangler! Prøv også at lægge mærke til opdækningen fra Helenius på hjørnespark fra modstanderen modsat Dalsgaard.. Han taber faktisk 9 ud af 10 gange sine dueller..
Det kan godt ske, at Dalsgaard er en god dybdeløber, men giv ham 10 friløbere, og han brænder alle 10.

Helenius har været fornærmende ringe i de seneste par kampe, og hans præstationer er generelt meget svingende, men han er stadig vores bedste angriber - sammen med Curth.

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Milfix » 8. apr 2012, 10:48

Det er da en skræmmende negativ indstilling til vores unge spillere. Giv dem nu lige chancen og mon ikke de så vil udvikle sig med tiden!
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 424
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Bisgaard » 8. apr 2012, 11:17


Helenius har været fornærmende ringe i de seneste par kampe, og hans præstationer er generelt meget svingende, men han er stadig vores bedste angriber - sammen med Curth.
Der har vi bl.a. det helt STORE problem. Når Helenius og Curth er vores bedste angribere så står den helt galt til. Helenius har jo været TOTAL HÅBLØS den seneste tid.
Kom nu igang AaB!!!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af jydenfranord » 8. apr 2012, 11:39

Milfix skrev:Det er da en skræmmende negativ indstilling til vores unge spillere. Giv dem nu lige chancen og mon ikke de så vil udvikle sig med tiden!
Der var en gang en ung angriber i AaB, han hed Simon Bræmer, han var et stort talent, han kom ind og lavede en masse mål i en halvsæson. Fremtiden så meget lys ud for ham, han blev udråbt til frelser for AaB. Fik en lang og godt betalt kontrakt. Nu skulle han vise hvad han kunne. Det viste sig desværre bare, presset var for stort. Han startede sin karriere på toppen og siden er det kun gået ned af bakke.
Ved stædigt at fastholde en ung spiller som Helenius SKAL spille og han ER den bedste, uanset hvilke præstationer han levere, så risikere man at ødelægge ham.
De unge talenter skal hel bestemt have spilletid, hvilket de også får i AaB, gennemsnitsalderen er omkring 23!!! Men af en eller anden grund så fastholdes det at Helenius er det eneste unge talent der spiller, selvom vi ser masser af helt unge spillere af egen avl stå på spring for at få spilletid.

Jeg ser Helenius som et talent, men også en spiller der mangler MEGET i at gå fra talent til en god og stabil spiller. Umiddelbart synes jeg det virker til han har problemer med selvtilliden, hans skænderi med Kuhn efter udskiftning, holde på bolden frem for at spille den frie spiller og opgivende attitude når bolden mistes.
Jeg ser den helt store mangle i hans hovedspil, han burde have højden til at gøre sig gældende, men han kommer slet ikke frem til nok i hovedspillet. Han er ikke en gennembruds stærk spiller der flænser forsvaret op. Han har en god placerings evne, og er en god afslutter. Jeg tror dog bare han vil have godt af en pause, så nogle af de andre talenter også kan få afprøvet sig selv på banen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af FlæskeFrank » 8. apr 2012, 11:40

Der skal nok blive mange mål i dag. Men skal vi ikke blive draget ind i bundstriden skal der minimum 1 point på kontoen.

Jeg tror på et angribermål til os i dag, men om det er Helenius eller Curth kan jeg ikke svare på. Dalsgaard og Kayke virker ikke skarpe nok, så jeg tror på de to første.

3 point og vi er med i kampen om europæisk igen!
- FlæskeFrank

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Pippo » 8. apr 2012, 14:03

Buus89 skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor folk vil have Dalsgaard ind istedet for Helenius. Dalsgaard har ikke magtet at sparke de store chancer ind som han er rigtigt dygtigt til at komme frem til.
Men det har Helenius??!

Jeg er i chok over, at KN bliver ved med at stille med Helenius fra start. Han har kort sagt været pivringe i foråret. Som det også er nævnt andetsteds, så er forskellen på Dalsgaard og Helenius, at førstnævnte arbejder stenhårdt for tingene. Lige nøjagtig det vi har brug, når spillet ikke kører. Helenius derimod render rundt og ligner en, der er fuldstændig ligeglad med, hvorvidt man vinder eller taber.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB - Silkeborg

Indlæg af Flower » 8. apr 2012, 14:49

Åh nej, Thomasberg som kommentator... Er der nogen der henter mig i sønderjylland for at bringe mig på stadion? Jeg orker ikke at hører på ham i 2 timer....
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Besvar