AaB - FCN Kamptråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af The Point Maker » 20. apr 2012, 10:30



Følgende opstilling gerne med offensive kanter kunne være et direkte match mod FCN - så ville de få prygl :-)

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af The Point Maker » 20. apr 2012, 10:35

12mand skrev:troede aldrig jeg skulle sige det... men et eller andet sted, håber jeg FC rødvin vinder. vi har ikk noget at spille for længere rigtigt, og bare det at se rødvin gå i CL frem for FCK, vil fryde mig så inderligt.
Ej seriøst? Det er sgu´en mærkelig indstilling at have....

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Kunji » 20. apr 2012, 11:16

12mand skrev:troede aldrig jeg skulle sige det... men et eller andet sted, håber jeg FC rødvin vinder. vi har ikk noget at spille for længere rigtigt, og bare det at se rødvin gå i CL frem for FCK, vil fryde mig så inderligt.
Det er jo uintelligent i nærmest uhyggelig grad. Det kan godt være, at det vil tilfredsstille et indre had mod FCK, men at FCN skulle gå direkte i Champions League med en dertilhørende gigantisk økonomisk gevinst, kan aldrig være i AaBs interesse. Vi har ikke brug for, at de andre klubber får store økonomiske fordele - slet ikke i den her krisetid. FCK er allerede overlegne på det punkt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Kasper » 20. apr 2012, 13:44

Det kunne bestemt også være spændende at se. Jeg tvivler dog stærkt på at det sker, tror vi havde set det i en træningskamp eller to hvis der overhovedet skulle være en chance for en anden opstilling.
The Point Maker skrev: lineup 4-4-1-1: Nicolai,- Jakob Ahlmann,Lasse,KEP,Patrick Kristensen,- Due,Wichmann,Würtz,Kusk,Lucas,- Helenius

Følgende opstilling gerne med offensive kanter kunne være et direkte match mod FCN - så ville de få prygl :-)
Det er skønt at vi endelig har en masse fart i vores trup, det synes jeg vi har manglet længe.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af MrBangDK » 20. apr 2012, 13:57

Følgende udtaget:

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 4. Lasse Nielsen, 5 Kenneth Emil Petersen, 7 Anders Due, 8 Rasmus Würtz, 10 Jeppe Curth, 11 Nicklas Helenius, 14 Mathias Wichmann, 15. Pól Jóhannus Justinussen, 18 Lucas Andersen, 20 Henrik Dalsgaard, 21 Nicholas Gotfredsen, 22 Carsten Christensen, 23 Nicolaj Thomsen, 26 Jakob Ahlmann, 29 Rolf Toft, 30 Kayke og 33 Kasper Kusk.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Jacob » 20. apr 2012, 14:38

MrBangDK skrev:Følgende udtaget:

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 4. Lasse Nielsen, 5 Kenneth Emil Petersen, 7 Anders Due, 8 Rasmus Würtz, 10 Jeppe Curth, 11 Nicklas Helenius, 14 Mathias Wichmann, 15. Pól Jóhannus Justinussen, 18 Lucas Andersen, 20 Henrik Dalsgaard, 21 Nicholas Gotfredsen, 22 Carsten Christensen, 23 Nicolaj Thomsen, 26 Jakob Ahlmann, 29 Rolf Toft, 30 Kayke og 33 Kasper Kusk.
Det ligner umiddelbart, at Lasse erstatter Augu i start-11 og så ellers samme opstilling som imod AGF. Med mindre altså, at man er bange for hvem fra FCN der skal udfordre Dalsgaard på backen (men jeg kan kun se PK som alternativ på højre back af de udtagne, da jeg ikke tror at de vil flytte Lasse derud).
Life is good..... AaB is better!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af 12mand » 20. apr 2012, 20:45

det er ikk særlig patriotisk. men et eller andet sted håber jeg at FC rødvin vinder. vi har ikk rigtig noget at spillere for længere. de europæiske pladser er væk, og nedrykning tager køge og odense sig af.
og så ville jeg nok spise et rigtig stort stykke kage hvis nordsjælland tog CL fra FCK. det ville fryde mig noget så grusomt.
lynge er gud!

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Walther » 20. apr 2012, 21:02

12mand skrev:det er ikk særlig patriotisk. men et eller andet sted håber jeg at FC rødvin vinder. vi har ikk rigtig noget at spillere for længere. de europæiske pladser er væk, og nedrykning tager køge og odense sig af.
og så ville jeg nok spise et rigtig stort stykke kage hvis nordsjælland tog CL fra FCK. det ville fryde mig noget så grusomt.
De europæiske pladser er da på ingen måde væk. Nedrykningen er bestemt heller ikke på plads.
Du er faktisk lidt fjollet at høre på, men vi andre er jo dumme nok til at hoppe i fælden.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af 12mand » 20. apr 2012, 22:57

Walther skrev:
12mand skrev:det er ikk særlig patriotisk. men et eller andet sted håber jeg at FC rødvin vinder. vi har ikk rigtig noget at spillere for længere. de europæiske pladser er væk, og nedrykning tager køge og odense sig af.
og så ville jeg nok spise et rigtig stort stykke kage hvis nordsjælland tog CL fra FCK. det ville fryde mig noget så grusomt.
De europæiske pladser er da på ingen måde væk. Nedrykningen er bestemt heller ikke på plads.
Du er faktisk lidt fjollet at høre på, men vi andre er jo dumme nok til at hoppe i fælden.

tror du helt seriøst på vi enten kan hente europæisk kval, eller nedrykning?? jeg håber da på kval til europa - men tror ærlig talt ikk særlig meget på det.
lynge er gud!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1884
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af 634 » 20. apr 2012, 23:10

12mand skrev:
Walther skrev:
12mand skrev:det er ikk særlig patriotisk. men et eller andet sted håber jeg at FC rødvin vinder. vi har ikk rigtig noget at spillere for længere. de europæiske pladser er væk, og nedrykning tager køge og odense sig af.
og så ville jeg nok spise et rigtig stort stykke kage hvis nordsjælland tog CL fra FCK. det ville fryde mig noget så grusomt.
De europæiske pladser er da på ingen måde væk. Nedrykningen er bestemt heller ikke på plads.
Du er faktisk lidt fjollet at høre på, men vi andre er jo dumme nok til at hoppe i fælden.

tror du helt seriøst på vi enten kan hente europæisk kval, eller nedrykning?? jeg håber da på kval til europa - men tror ærlig talt ikk særlig meget på det.
Hvis ikke AaB og andre kan have viljen til at forsøge at opnå den bedst mulige placering, ville tvangsnedrykning være fair. De deltager i en turnering, og skal selvfølgelig spille turneringen færdig. Der er også stor forskel på at slutte som 4-5-6-7 eller 8
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Walther » 20. apr 2012, 23:20

12mand skrev:
Walther skrev:
12mand skrev:det er ikk særlig patriotisk. men et eller andet sted håber jeg at FC rødvin vinder. vi har ikk rigtig noget at spillere for længere. de europæiske pladser er væk, og nedrykning tager køge og odense sig af.
og så ville jeg nok spise et rigtig stort stykke kage hvis nordsjælland tog CL fra FCK. det ville fryde mig noget så grusomt.
De europæiske pladser er da på ingen måde væk. Nedrykningen er bestemt heller ikke på plads.
Du er faktisk lidt fjollet at høre på, men vi andre er jo dumme nok til at hoppe i fælden.

tror du helt seriøst på vi enten kan hente europæisk kval, eller nedrykning?? jeg håber da på kval til europa - men tror ærlig talt ikk særlig meget på det.


Jeg TROR ikke vi får europæisk kval. efter denne sæson, men jeg håber. Og så længe der er point nok at spille om, så er det bestemt en mulighed. Nedrykning tror jeg ikke på med hensyn til AaB, men intet er umuligt. Jeg hentydede nu mere til at du allerede havde dømt OB som nedrykkere, hvilket er lidt småfjollet.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Yankee » 21. apr 2012, 09:06

12mand skrev: tror du helt seriøst på vi enten kan hente europæisk kval, eller nedrykning?? jeg håber da på kval til europa - men tror ærlig talt ikk særlig meget på det.
Nedrykning tror jeg ikke på, men vi er ét sølle point fra den 5. plads, der med stor sandsynlighed giver Europa League. Der er masser af konkurrenter til den plads, og Sønderjyske vil nok melde sig ind i kampen med en sejr over Køge imorgen. Men AGF, Silkeborg, Brøndby og SE er mindst ligeså svingende som vi er, så jeg vurderer at vi har omkring 25-30% chance for at tage den femteplads, og dertil skal vi så lægge et usikkerhedsmoment i at FCK og Horsens kan snuble i retur-semi'erne. Så alt i alt får du mig ikke til at give os mindre end 15-20% chance for at komme i Europa League - men det skal da stadig forfølges til sidste blodsdråbe. Det er også en god erfaring for vores unge drenge at der kommer lidt pres på og at man går ind i et slutspil om en given placering.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af frederikshavneren » 21. apr 2012, 10:35

Det bliver en yderst interessant kamp i eftermiddag/aften
(hvis kampen ellers gennemføres - der er varsel om torden,
dagens modstander fc rødvin har jo ganske grumme minder
om de alvorlige konsekvenser et tordenvejr kan få - richter red).

Angående selve kampen forventer jeg at fc rødvin vil være spildominerende.
Det vil i så fald være ganske problematisk da 'det nye AaB' har defensive problemer
. Lucas, Kusk og Wichmann
har bestemt ikke deres spidskompetencer
defensivt så hvis nordsjælland bliver meget spildominerende
så får vi store problemer.
Jeg synes at det var ret tydeligt i mandags mod agf, hvor defensiven
virkede meget usikker (herunder pga. manglende hjælp fra midtbanen).

Offensivt håber jeg at holdet er noget skarpere i dag. Mod
agf blev der kun skabt chancer efter dødbolde, tilfældigheder og
modstanderfejl. I åbent spil blev der ikke skabt en eneste chance,
lidt tankevækkende da det i årevis har været holdets primære
problem. Kusk, Lucas og Wichmann har bidraget med tiltrængt fart, energi
og kreativitet, men jeg håber at det i dag resulterer i reelle gennemspillede
målchancer.

Til dagens kamp tror jeg pp følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard-KEP-Lasse-Ahlmann
Kusk-Wurtz-Wichmann-Lucas
Curth-Helenius

Bænk: Carsten C, Gotfredsen, Due, N. Thomsen, Patrick, Kayke og R. Toft.

Spørsmålstegnene til startopstillingen er primært hvem der skal være højre back
(Dalsgaard el. Patrick samt venstre midt, Lucas el. Due).
Det bliver spændende at se om Kent igen satser på 'the young guns'.
Det håber jeg (endnu en line up kun med danske spillere, det er historisk at det er
sket i så mange kampe i træk).

Traditionelt har vi det meget svært mod fc brixtofte. I modsætning til
så mange andre 'frygter' jeg bestemt ikke nordsjællandernes pasningsspil.
Så gode er de altså bestemt ikke! Nøglen til et godt resultat i dag
er at lukke ned for nordsjællandernes kontraangreb, som er
holdets helt store styrke! Derudover skal spillere som Wurtz, KEP og Curth
gå ind og 'smadre fcn fysisk', det bryder de sig ikke om.

Resultatmæssigt tror jeg desværre at vi taber, jeg forudser
desværre et scenarie hvor fc brixtofte scorer et el. flere
mål på kontraangreb.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af 12mand » 21. apr 2012, 13:08

Walther skrev:Jeg TROR ikke vi får europæisk kval. efter denne sæson, men jeg håber. Og så længe der er point nok at spille om, så er det bestemt en mulighed. Nedrykning tror jeg ikke på med hensyn til AaB, men intet er umuligt. Jeg hentydede nu mere til at du allerede havde dømt OB som nedrykkere, hvilket er lidt småfjollet.
kunne være jeg skulle skrive med lyserødt.

jeg hhåber altid at AaB vinder, lige meget hvem de spiller mod. men lige den her kamp, ville jeg ikk synes det var verdens undergang hvis vi taber - såfremt nordsjælland selvfølgelig stjæler guldet fra FCK, er dette ikke tilfældet, håber jeg selvfølgelig vi vandt den kamp.
lynge er gud!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af jydenfranord » 21. apr 2012, 14:14

12mand skrev:
Walther skrev:Jeg TROR ikke vi får europæisk kval. efter denne sæson, men jeg håber. Og så længe der er point nok at spille om, så er det bestemt en mulighed. Nedrykning tror jeg ikke på med hensyn til AaB, men intet er umuligt. Jeg hentydede nu mere til at du allerede havde dømt OB som nedrykkere, hvilket er lidt småfjollet.
kunne være jeg skulle skrive med lyserødt.

jeg hhåber altid at AaB vinder, lige meget hvem de spiller mod. men lige den her kamp, ville jeg ikk synes det var verdens undergang hvis vi taber - såfremt nordsjælland selvfølgelig stjæler guldet fra FCK, er dette ikke tilfældet, håber jeg selvfølgelig vi vandt den kamp.
Jamen hvad er fordelen for AaB i at FCN bliver mestre, deltager i CL og tjener MANGE millioner kr.? Det betyder de kan hente massive forstærkninger, at de kan placere sig i toppen af ligaen på fast basis osv. Det er en position som FCK har nu, for AaB videre frem, så vil det da på ingen måde være en fordel at FCN får mulighed for at bide sig fast i toppen permanent.

Kampen i dag, bliver uden tvivl vanskelig, for FCN spiller flot og god fodbold, det er en kamp vi nemt kan tabe. MEN ligefrem at gå og finde fordele i det, når der forsat er mange point at spille om, det kan jeg slet ikke følge. Håber ved gud ikke nogle af vores spillere eller ledere tænker sådan. Se bare sidste år, Hvis Esbjerg havde sagt "jamen vi har ikke mere at spille for, så det betyder ikke noget hvis vi taber, det er sgu da faktisk lidt sjovt, for så ryger AaB med ned" Så havde vi spillet i 1. div nu

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Lindmark » 21. apr 2012, 14:53

frederikshavneren skrev:Det bliver en yderst interessant kamp i eftermiddag/aften
(hvis kampen ellers gennemføres - der er varsel om torden,
...
Jeg synes nu at det ser ud som 'perfekt fordboldvejr', selv om der selvfølgelig godt måtte være 8-10 grader varmere her i anden halvdel af april...

http://www.yr.no/place/Denmark/North_Ju ... _hour.html

... og du skal også nok nå tørskoet hjem fra byen i aften, med mindre vejen går via et morgenværtshus :cheers:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af le Cid » 21. apr 2012, 17:23

Det var dog en usædvanlig mængde fejlafleveringer!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4760
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Maglau » 21. apr 2012, 17:27

le Cid skrev:Det var dog en usædvanlig mængde fejlafleveringer!
Det må være kalkuleret fra Kent side, ellers ville han ikke stille op med to boldspassere w & w på midten hvor der spilles i små rum i et FCN pres.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af doukas » 21. apr 2012, 17:30

Sikke en gang juks det er at se på....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - FCN Kamptråd

Indlæg af Hanga » 21. apr 2012, 17:36

Vi har en del problemer når vores modstandere skubber højt op og leverer et et godt boldpres. Vi får slet ikke gang i pasningsspillet fordi der ikke er rum og tid til det. Vi er nød til enten selv at skubbe højere op, hvilket betyder mere plads til FCN mellem vores kæder, eller begynde at spille med flere dybe afleveringer, som vi slet ik har fået sat i scene.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar