Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2907
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af Eksil » 19. jul 2012, 18:51

12mand skrev:bråndby er et såret dyr, der skal være et "let" offer for vores unge sultne drenge.
vi skal presse dem fra første sekund, og ikke lade dem få ro, så er jeg os sikker på vi nok skal komme afsted med et godt resultat.
Der er ikke noget der er let i superligaen. Selv HB Køge samlede point sidste år, selvom alle hold regnede med 3 point hver gang.

Naturligvis skal AaB gå efter sejeren, men hvis skarpheden på den sidste 1/3 ikke er bedre end sidst kan jeg ikke se hvorfor det skulle være så nemt.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af 12mand » 20. jul 2012, 00:20

Eksil skrev:
12mand skrev:bråndby er et såret dyr, der skal være et "let" offer for vores unge sultne drenge.
vi skal presse dem fra første sekund, og ikke lade dem få ro, så er jeg os sikker på vi nok skal komme afsted med et godt resultat.
Der er ikke noget der er let i superligaen. Selv HB Køge samlede point sidste år, selvom alle hold regnede med 3 point hver gang.

Naturligvis skal AaB gå efter sejeren, men hvis skarpheden på den sidste 1/3 ikke er bedre end sidst kan jeg ikke se hvorfor det skulle være så nemt.
nu er det heller ikk fordi jeg siger det bliver let. men kan vi presse dem fra første sekund, tror jeg vores sultne drenge, har en god chance mod det såret bytte bråndby er.
lynge er gud!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af Danni » 20. jul 2012, 16:27

Hvis Brøndby taber på søndag, er de allerede i dyndet. Tror de ryster lidt i bukserne. Hvis de har 0 point efter weekenden, ser jeg dem som temmelig alvorlige nedrykningskandidater. Ikke at en enkelt kamp ændrer hele situationen, men den kan tænde nogle gnister i galehuset, som kan ødelægge det hele af for dem selv.
Længe leve arbejderklassen!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2012, 16:42

Danni skrev:Hvis Brøndby taber på søndag, er de allerede i dyndet. Tror de ryster lidt i bukserne. Hvis de har 0 point efter weekenden, ser jeg dem som temmelig alvorlige nedrykningskandidater. Ikke at en enkelt kamp ændrer hele situationen, men den kan tænde nogle gnister i galehuset, som kan ødelægge det hele af for dem selv.
Jeg tror at vi vinder på søndag over Brøndby, men det bliver helt sikkert en utrolig spændende og intens kamp. Skønt at komme på stadion igen efter den lange sommerpause, håber at der kommer mange på stadion også selv om det er midt i sommerferien!

Det er muligt at Brøndby er nervøse her før kampen, men på den anden side så kan vi altså også selv komme ned i dyndet hvis vi mod al forventning skulle gå hen og tabe søndagens kamp. Især med tanke på det efterfølgende kampprogram hvor vi har en række svære hjemme- og udekampe. I de efterfølgende to runder skal vi møde FC København på udebane og FC Nordsjælland på hjemmebane, som traditionelt er to hold vi har det meget svært imod. Det betyder at en sejr på søndag bliver desto vigtigere. Truppen til søndagens kamp er offentliggjort, her er der umiddelbart ingen overraskelser: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... ebane.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af jydenfranord » 20. jul 2012, 16:58

frederikshavneren skrev:
Danni skrev:Hvis Brøndby taber på søndag, er de allerede i dyndet. Tror de ryster lidt i bukserne. Hvis de har 0 point efter weekenden, ser jeg dem som temmelig alvorlige nedrykningskandidater. Ikke at en enkelt kamp ændrer hele situationen, men den kan tænde nogle gnister i galehuset, som kan ødelægge det hele af for dem selv.
Jeg tror at vi vinder på søndag over Brøndby, men det bliver helt sikkert en utrolig spændende og intens kamp. Skønt at komme på stadion igen efter den lange sommerpause, håber at der kommer mange på stadion også selv om det er midt i sommerferien!

Det er muligt at Brøndby er nervøse her før kampen, men på den anden side så kan vi altså også selv komme ned i dyndet hvis vi mod al forventning skulle gå hen og tabe søndagens kamp. Især med tanke på det efterfølgende kampprogram hvor vi har en række svære hjemme- og udekampe. I de efterfølgende to runder skal vi møde FC København på udebane og FC Nordsjælland på hjemmebane, som traditionelt er to hold vi har det meget svært imod. Det betyder at en sejr på søndag bliver desto vigtigere. Truppen til søndagens kamp er offentliggjort, her er der umiddelbart ingen overraskelser: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... ebane.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg forstår simpelthen ikke denne forventning til at vi skal vinde over Brøndby på søndag, og jeg frygter nederlaget, ikke så meget pga. nedrykning, hvordan truppen vil reagere osv. Men udelukkende pga. hvordan folk herinde reagere. Det lyder jo til det er et hold fra serie rækkerne vi skal møde. Det er det ikke det er Brøndby, hvornår er det der hedder respekt for modstanderen forsvundet her fra siden? Hvornår har vi fået et hold hvor vi kan regne med en walk-over mod nogen hold i ligaen?

Nu vil du og andre sikkert påpege "jamen det er ikke nogen af os der har talt om en walk over, og vi siger også det bliver tæt" og ja det gør i da, men på samme tid forventer i at AaB vinder. For mig er der ingen kampe i ligaen hvor jeg forventer at vinde, der er nogle stykker jeg forventer at tabe, som dem mod FCK og FCN.

AaB har en smal trup, hvor de fleste spillere er unge og MEGET talentfulde. Det betyder at de kan gøre det fantastisk, men der vil også være nogle udfald. Derfor mener jeg det er farligt, at forvente en sejr.

Jeg håber på det og tror det er muligt, men at forvente det gør jeg ikke.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af jonas386 » 20. jul 2012, 17:25

Har du set Brøndbys trup, spil og form? Det er muligvis det ringeste hold i dette års superliga. De spillere som skulle være profiler er jo død elendige (Romme, Thyge og Goodson), den eneste der holder niveau er Krohn-dehli. Ham og Makienok er deres eneste våben, deres defensiv og centrale midtbane er jo lige til første division.
Jeg er enig i at det ikke bliver en walk-over, men derfor er Brøndby stadig et hold jeg vil mene vi skal slå... Hvertfald hvis vi har forhåbninger om at blive oppe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af NIN » 21. jul 2012, 01:32

jydenfranord skrev:
frederikshavneren skrev:
Danni skrev:Hvis Brøndby taber på søndag, er de allerede i dyndet. Tror de ryster lidt i bukserne. Hvis de har 0 point efter weekenden, ser jeg dem som temmelig alvorlige nedrykningskandidater. Ikke at en enkelt kamp ændrer hele situationen, men den kan tænde nogle gnister i galehuset, som kan ødelægge det hele af for dem selv.
Jeg tror at vi vinder på søndag over Brøndby, men det bliver helt sikkert en utrolig spændende og intens kamp. Skønt at komme på stadion igen efter den lange sommerpause, håber at der kommer mange på stadion også selv om det er midt i sommerferien!

Det er muligt at Brøndby er nervøse her før kampen, men på den anden side så kan vi altså også selv komme ned i dyndet hvis vi mod al forventning skulle gå hen og tabe søndagens kamp. Især med tanke på det efterfølgende kampprogram hvor vi har en række svære hjemme- og udekampe. I de efterfølgende to runder skal vi møde FC København på udebane og FC Nordsjælland på hjemmebane, som traditionelt er to hold vi har det meget svært imod. Det betyder at en sejr på søndag bliver desto vigtigere. Truppen til søndagens kamp er offentliggjort, her er der umiddelbart ingen overraskelser: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... ebane.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg forstår simpelthen ikke denne forventning til at vi skal vinde over Brøndby på søndag, og jeg frygter nederlaget, ikke så meget pga. nedrykning, hvordan truppen vil reagere osv. Men udelukkende pga. hvordan folk herinde reagere. Det lyder jo til det er et hold fra serie rækkerne vi skal møde. Det er det ikke det er Brøndby, hvornår er det der hedder respekt for modstanderen forsvundet her fra siden? Hvornår har vi fået et hold hvor vi kan regne med en walk-over mod nogen hold i ligaen?

Nu vil du og andre sikkert påpege "jamen det er ikke nogen af os der har talt om en walk over, og vi siger også det bliver tæt" og ja det gør i da, men på samme tid forventer i at AaB vinder. For mig er der ingen kampe i ligaen hvor jeg forventer at vinde, der er nogle stykker jeg forventer at tabe, som dem mod FCK og FCN.

AaB har en smal trup, hvor de fleste spillere er unge og MEGET talentfulde. Det betyder at de kan gøre det fantastisk, men der vil også være nogle udfald. Derfor mener jeg det er farligt, at forvente en sejr.

Jeg håber på det og tror det er muligt, men at forvente det gør jeg ikke.

100% enig. i Foråret skulle vi bare lige spadsere hen over Lyngby og SønderjyskE, så var i vi praktisk talt i Europa. Hvis ikke i realiteten så som minimum på debatsiden.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af Elscorpio » 21. jul 2012, 11:23

Bliver Bøgelund klar så vi kan stille med det jeg vil kalde det stærkeste forsvar? Bøge-Lasse-KEP-Ahlmann

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af sulakvelidze » 21. jul 2012, 11:27

jonas386 skrev:Har du set Brøndbys trup, spil og form? Det er muligvis det ringeste hold i dette års superliga. De spillere som skulle være profiler er jo død elendige (Romme, Thyge og Goodson), den eneste der holder niveau er Krohn-dehli. Ham og Makienok er deres eneste våben, deres defensiv og centrale midtbane er jo lige til første division.
Jeg er enig i at det ikke bliver en walk-over, men derfor er Brøndby stadig et hold jeg vil mene vi skal slå... Hvertfald hvis vi har forhåbninger om at blive oppe.

Så er Brøndby altså heller ikke dårligere! Desværre. Af de 14 spillere, der var i kamp mod OB, var Oke Akpovete den eneste, der aldrig har haft en landsholdstrøje over hovedet. De 12 danskere på Brøndbys hold har alle været på diverse ungdomslandshold, og fire af dem har spillet for A-landsholdet - en af dem endda i en EM-slutrunde, mens Clarence Goodson har spillet 30 kampe for USA.

Og ja, jeg ved godt, at vejen til U-landskampe er kortere i Brøndby end andre steder, men der er tilstrækkelig individuel kvalitet i deres hold til at de nok desværre klarer sig igen. Også selv om de måske får en dårlig sæson. At gøre dem til superligaens ringeste hold og et hold, som AaBs nuværende og meget unge mandskab skal slå, er i hvert fald nok mere ønsketænkning end realisme.

AaB er stadig kandidat til nedrykning, og 1-1 på en sen udligning i Aarhus mod et AGF-hold, der lader til at være langt fra toppen af egen formåen, er ikke nok til at gøre os til klare favoritter mod Brøndby. Det bliver formentlig en lige kamp, og forhåbentlig har AaBs unge drenge en god dag. Hvis ikke, bliver det meget svært at få point mod hvem som helst i Superligaen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af jonas386 » 21. jul 2012, 15:16

Jeg ser ingen grund til at fortsætte diskussionen, vi bliver næppe enige, jeg mener stadig det er en kamp vi bør vinde... De er i øvrigt uden Thygesen og Rommedahl.

http://www.bold.dk/nyt/Broendby-uden-Th ... -Rommedahl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tag i øvrigt et kig på den trup og fortæl mig så hvilke hold i suppen der er ringere.

Brøndbys trup til kampen
Michael Tørnes
Andreas Hansen
Anders Randrup
Daniel Stenderup
Clarence Goodson
Simon Makienok
Brent McGrath
Oke Akpoveta
Jens Stryger Larsen
Nicolaj Agger
Daniel Norouzi
Dario Dumic
René Joensen
Mathias Gehrt
Michael Krohn-Dehli
Franck Semou
Mike Jensen
Jannik Skov Hansen
Frederik Holst

Der er altså virkeligt mange nulbonner og ubekendte iblandt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3900
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af Gentleman Finn » 21. jul 2012, 16:54

Brøndby de skal bare have et lag tæsk, og sådan vil det altid være når de gæster Aalborg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af Yankee » 21. jul 2012, 17:46

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 795539.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Rigtig godt nyt. Hvis de fastholder deres 4-5-1 (hvilket virker meget sandsynligt) begynder vi at skulle dybt ned i deres trup for at besætte den 5-mands-midtbane. Spørgsmålet er selvfølgelig især om Krohn-Dehli spiller.


Bænk: Andreas Hansen, Rene Joensen, Jannik Skov, Nikolaj Agger, Mathias Gehrt, Oke Akpoveta, Brent McGrath.

Det er altså ikke noget skræmmende hold.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af Jacob » 21. jul 2012, 18:34

Yankee skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 795539.ece

Rigtig godt nyt. Hvis de fastholder deres 4-5-1 (hvilket virker meget sandsynligt) begynder vi at skulle dybt ned i deres trup for at besætte den 5-mands-midtbane. Spørgsmålet er selvfølgelig især om Krohn-Dehli spiller.


Bænk: Andreas Hansen, Rene Joensen, Jannik Skov, Nikolaj Agger, Mathias Gehrt, Oke Akpoveta, Brent McGrath.

Det er altså ikke noget skræmmende hold.
Jeg ved godt, at jeg sikkert får nogen efter mig nu som er uenige, men i min optik, så har du her et hold på niveau med HB Køge i sidste sæson - altså hvis man fjerner Krohn-Dehli som nok bliver solgt. Jeg tror nok, at der er nogle BIF fans der skal forberede sig på en hård sæson i den anden ene af tabellen end hvad deres selvforståelse siger.
Life is good..... AaB is better!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af jonas386 » 21. jul 2012, 18:44

Hvis du tager Frederik Holst ud og smider Nikolaj Agger i angrebet, så har hvad jeg satser på bliver deres opstilling.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af sulakvelidze » 21. jul 2012, 18:55

jonas386 skrev:Jeg ser ingen grund til at fortsætte diskussionen, vi bliver næppe enige, jeg mener stadig det er en kamp vi bør vinde... De er i øvrigt uden Thygesen og Rommedahl.

http://www.bold.dk/nyt/Broendby-uden-Th ... -Rommedahl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tag i øvrigt et kig på den trup og fortæl mig så hvilke hold i suppen der er ringere.

Brøndbys trup til kampen
Michael Tørnes
Andreas Hansen
Anders Randrup
Daniel Stenderup
Clarence Goodson
Simon Makienok
Brent McGrath
Oke Akpoveta
Jens Stryger Larsen
Nicolaj Agger
Daniel Norouzi
Dario Dumic
René Joensen
Mathias Gehrt
Michael Krohn-Dehli
Franck Semou
Mike Jensen
Jannik Skov Hansen
Frederik Holst

Der er altså virkeligt mange nulbonner og ubekendte iblandt.
At der er mange ubekendte behøver ikke at betyde, at de er dårlige. Jeg tror også, at der er en del af spillerne i AaBs trup, som ikke siger fodboldfans rundt omkring i landet noget som helst. Men det kan de jo komme til.

Det er umuligt at sige, hvem der er ringere end Brøndby i år. Men bortset fra 4-5 klubber er det heller ikke til at pege på nogen, der med sikkerhed er bedre. Jeg ser FCK, Nordsjælland, OB, Horsens og FCM som foran de øvrige i ligaen - uden at de alle er sikret en plads i top fem. For de øvrige syv handler det langt hen ad vejen om formkurve, selvtillid, skader, tilfældigheder, dommertække og andre ting, der ikke direkte handler om truppernes kvalitet. De er meget jævnbyrdige, og AaB kan lige så vel som Brøndby komme i problemer med nedrykning.

Men...nu har jeg skrevet to indlæg med ulækker pæn tale om Brøndby. Det er mere, end jeg har gjort i hele mit liv, og det skal bare stoppe nu, hvis der ikke skal gro horn ud af panden på mig. Så jeg vil bare sige, at hvis jeg for første gang i mit liv skal tage fejl om noget som helst, må det meget gerne blive om Brøndbys slutplacering i denne sæson.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jul 2012, 14:19

Synes at Bøgelund skal starte inde. Han har rutinen til at holde Krohn-Dehli og kan vel spille en times tid, hvorefter Dalsgaard eller Patrick kan overtage alt efter resultatet.

Vi ved jo, at han bliver skadet, så hvorfor ikke blive det på banen istedet for på bænken ?
- FlæskeFrank

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af A_Strandfelt » 22. jul 2012, 18:10

Startopstilling:
Larsen, Dalsgaard, Petersen, Nielsen, Ahlmann, Kusk, Augo, Würtz, Due, Lucas og Helenius

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 12. jul 2005, 10:50
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af 0542 » 22. jul 2012, 19:12

A_Strandfelt skrev:Startopstilling:
Larsen, Dalsgaard, Petersen, Nielsen, Ahlmann, Kusk, Augo, Würtz, Due, Lucas og Helenius
Hvordan går det indtil videre?
Mvh
0542

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af Kunji » 22. jul 2012, 19:21

Det er en ekstremt rodet og teknisk ringe fodboldkamp, som tenderer det voldsomt kedelige. Brøndby har vel været marginalt mindre ringe end os, og de har såmænd også haft en helt okay chance, som Nicolai sender ud til et hjørne med en fin redning.

EDIT: Würtz med et dommedagshug på overliggeren, som desværre fortsætter ud over baglinien.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af Buzz Killington » 22. jul 2012, 19:26

Hvorfor har Brøndby's keeper en papkasse på hovedet?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar