Ny udebanetrøje

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af thomasjn » 30. aug 2012, 19:10

Øv - kan ikke se en rød udetrøje er sagen, det holder hverken mod FCN eller SIF. Synes det er håbløst valg folket har gjort.

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 17. apr 2008, 17:31
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af CFN » 30. aug 2012, 19:15

Jeg kunne ikke forestille mig at den blev godkendt som udebanetrøje, og da slet ikke mod Nordsjælland.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af thomasjn » 30. aug 2012, 20:10

CFN skrev:Jeg kunne ikke forestille mig at den blev godkendt som udebanetrøje, og da slet ikke mod Nordsjælland.
Den kan vel sagtens blive godkendt, men mon ikke det medfører, at vi også skal have en 3. trøje. Kan i øvrigt huske OB engang mødte op i Aalborg i en bordeauxrød trøje, hvilket de mærkeligt nok fik lov til.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af 634 » 1. sep 2012, 13:19

thomasjn skrev:
CFN skrev:Jeg kunne ikke forestille mig at den blev godkendt som udebanetrøje, og da slet ikke mod Nordsjælland.
Den kan vel sagtens blive godkendt, men mon ikke det medfører, at vi også skal have en 3. trøje. Kan i øvrigt huske OB engang mødte op i Aalborg i en bordeauxrød trøje, hvilket de mærkeligt nok fik lov til.
AGF har også spillet i Aalborg med en hel rød spilledragt. Det betyder nok at et 3 spilledragt bliver mere anvendt end 2 spilledragt :)
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af frederikshavneren » 23. nov 2012, 12:59

Den nye udebanetrøje får premiere i aften http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... aften.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg er godt nok ikke særlig imponeret over den nye udebanetrøje, men alligevel ros til AaB for at inddrage supporterne i valget af den nye udebanetrøje.
Tvivler imidlertid på at vi vil få lov til at spille i trøjen på udebane mod FC Nordsjælland og Silkeborg.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af thomasjn » 23. nov 2012, 13:55

Ser det også som en dårlig trøje. Som en siger går den ikke mod FCN, hvor hjemmebanetrøjem nok heller ikke kan bruges. Og samme problematik kan vel gælde i Silkeborg. Synea generelt hverken vores udebantrøje skal være rød eller hvid - meningen er jo netop der skal være klar forskel på ude- og hjemmehold. Nej at inddrage pøblen er åbwnbart heller ikke altid lykken omend der kom en fed hjemmetrøje ud af det i 07/08

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2213
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af Sauer » 23. nov 2012, 14:25

Når man ser bort fra at en 3. trøje kunne lade til at blive en nødvendighed, så kan jeg godt lide den. For mig, så er den i hvert fald meget kønnere end mange af de tidligere udebanetrøjer vi har kunnet præsentere.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af Elscorpio » 23. nov 2012, 14:45

Synes helt klart de skulle have beholdt en sort og/eller en blaa som 2. og 3. troeje.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af jernskjorten » 23. nov 2012, 15:00

Den er fed! Lidt Roma-agtig. Og også fint, at AaB trækker sig ud af gruppen på 238 hold, der har sorte udebanedragter. Kedeligt! Og så må vi jo finde en klassiker frem til kampene mod Nordsjælland og Silkeborg:

Billede

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af Klaus » 23. nov 2012, 15:19

Jeg stemte i sin tid på den grønne.

Jeg må dog sige, at jeg er positivt overrasket. Trøjen er bestemt et godt alternativ til de kedelige sorte trøjer, som alle hold åbenbart helst skal ha'. Men det bliver nok nødvendigt med en 3. trøje i år....

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af Fabbe » 23. nov 2012, 22:29

Billede

Meget fed farve. Neutralt design, som hverken vækker begejstring eller skuffelse.

Farvekombinationen er en forsigtig AS Roma-reference, som langtfra er så tyk, at man skammer sig.

Den får mange point for farven i min bog. En af de bedste udebanetrøjer, vi har haft.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af limey » 24. nov 2012, 08:39

Jeg kommer aldrig til at forstå, hvorfor vi ikke bare spiller i rødt og hvidt i de kampe, som den i går, hvor der ingen forvekslingsmuligheder er. En hel tribune med rød- og hvidstribede fans står og hylder et bordeauxfarvet hold - det er vel strengt taget ikke nødvendigt.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af Klaus » 24. nov 2012, 11:23

I går var sidste chance for at vise trøjen frem inden jul, så jeg forstår godt, hvorfor de spillede i den nye. :money:

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af jernskjorten » 24. nov 2012, 11:47

limey skrev:Jeg kommer aldrig til at forstå, hvorfor vi ikke bare spiller i rødt og hvidt i de kampe, som den i går, hvor der ingen forvekslingsmuligheder er. En hel tribune med rød- og hvidstribede fans står og hylder et bordeauxfarvet hold - det er vel strengt taget ikke nødvendigt.
Randers spillede også i udebane-sættet (sort) i Aalborg, så man kan vel ikke afvise, at enten dommeren eller spillerne synes, at det er nemmere i farten at skelne lys og mørk frem for lyseblå og hvid.
Men derudover er Klaus' teori jo heller ikke helt skæv. Det kan måske give lidt ekstra julesalg at få vist trøjen frem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af Provst i Brovst » 24. nov 2012, 11:50

Den er super pæn.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 696
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 24. nov 2012, 12:36

thomasjn skrev:Nej at inddrage pøblen er åbwnbart heller ikke altid lykken omend der kom en fed hjemmetrøje ud af det i 07/08
Nu havde pøblen jo ikke så mange alternativer. En grim grøn trøje og en rød trøje der ikke kan bruges mod flere hold.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af jernskjorten » 24. nov 2012, 14:00

Kaare Sagan Larsen skrev:
thomasjn skrev:Nej at inddrage pøblen er åbwnbart heller ikke altid lykken omend der kom en fed hjemmetrøje ud af det i 07/08
Nu havde pøblen jo ikke så mange alternativer. En grim grøn trøje og en rød trøje der ikke kan bruges mod flere hold.
Flere = 2. Ja, måske kan den endda bruges mod SIF, da den er ret mørk. Så er der FCN tilbage. Det problem er da til at overse.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af Fabbe » 24. nov 2012, 15:18

AaB kunne sagtens have spillet i striber. At snakke om forvekslingsmulighed er da en søgt omgang. Men det er som om, at det bliver sværere og sværere at skelne mellem lyseblåt og bolchestribet, som årene går.

Jeg er helt enig. Alternative dragter er til nødstilfælde.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 696
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 25. nov 2012, 15:51

jernskjorten skrev: Flere = 2. Ja, måske kan den endda bruges mod SIF, da den er ret mørk. Så er der FCN tilbage. Det problem er da til at overse.
Men hvorfor lave en trøje man på forhånd ikke får lov at bruge? Jeg vil vædde en fadøl på stadion med dig om, at vi ikke bruger den trøje i Silkeborg, hvis de har deres røde trøjer på. Hvorfor ikke lave en i sort, hvid, orange eller andre farver, som de øvrige hjemmehold ikke har?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny udebanetrøje

Indlæg af jernskjorten » 25. nov 2012, 16:22

Kaare Sagan Larsen skrev:
jernskjorten skrev: Flere = 2. Ja, måske kan den endda bruges mod SIF, da den er ret mørk. Så er der FCN tilbage. Det problem er da til at overse.
Men hvorfor lave en trøje man på forhånd ikke får lov at bruge? Jeg vil vædde en fadøl på stadion med dig om, at vi ikke bruger den trøje i Silkeborg, hvis de har deres røde trøjer på. Hvorfor ikke lave en i sort, hvid, orange eller andre farver, som de øvrige hjemmehold ikke har?
Fadøllen tror jeg bare, at jeg drikker selv ;-)
Men da vi har den sorte dragt i baghånden, mener jeg ikke, at den nye trøje er et større problem, og det kan jo være svært nok at finde en farve, der kan anvendes alle steder. Jeg går heller ikke så meget op i, at udebanedragten skal se ud på en bestemt måde. Så vil jeg da hellere - som Fabbe og Limey også er inde på - se AaB gøre mere brug af bolsjestriberne i stedet for at trække i en "gal farve", bare fordi man nu kan.

Den nye trøje synes jeg dog bare er fed, fordi den - trods et neutralt design - skiller sig ud blandt de danske hold, modsat den sorte, som er allemandseje.

Men for min skyld må de sådan set skeje totalt ud med den udebanetrøje. Den har intet at gøre med AaB's klubfarver, så de kan gå amok på farveskalaen, så længe de laver en ordentlig 1.-trøje. Personligt synes jeg, at en udebanetrøje med Lynges fjæs kunne være vildt fed. Jeg ville købe den.

Besvar