Kontraktudløb

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Yankee » 21. nov 2012, 20:41

Kristian skrev:
Har stadig en lille drøm om, at Kayke bliver skiftet ud med ham fra AB
Hvis det er Bassel Jradi, vi snakker om, så er han altså venstre back/midt og ikke angriber. Desuden har han først udløb til 2014 så han kommer ikke til AaB i denne omgang. Måske nøjes man med en 1-årig med Due, hvis man kan få ham med på den for så at gå efter Jradi til den tid.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Indlæg af Kristian » 21. nov 2012, 20:47

Yankee skrev:
Kristian skrev:
Har stadig en lille drøm om, at Kayke bliver skiftet ud med ham fra AB
Hvis det er Bassel Jradi, vi snakker om, så er han altså venstre back/midt og ikke angriber. Desuden har han først udløb til 2014 så han kommer ikke til AaB i denne omgang. Måske nøjes man med en 1-årig med Due, hvis man kan få ham med på den for så at gå efter Jradi til den tid.
Jeg spørger bare, hvad er Kayke? ingen af os der angiveligt ved, for vi bruger ham aldrig. Jeg mente ikke, at Jradi skulle ind som angriber, men som midt. Der mener jeg stadig vi kunne bruge udviklingsmateriale til fremtiden og bredden lige nu.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 21. nov 2012, 20:56

Kristian skrev:
Jeg spørger bare, hvad er Kayke? ingen af os der angiveligt ved, for vi bruger ham aldrig. Jeg mente ikke, at Jradi skulle ind som angriber, men som midt. Der mener jeg stadig vi kunne bruge udviklingsmateriale til fremtiden og bredden lige nu.
Helt enig. Kayke har ikke nogen fremtid i AaB, og han er efter al sandsynlighed fortid allerede til nytår. Jradi er yderst spændende, men vil koste en transfer (på 1-2 mio. måske) og det er ikke noget, vi kan tilbyde. Medmindre vi får skudt Nicklas af til 25 mio., selvfølgelig...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. nov 2012, 21:45

sir-kargo skrev:Han skal da ikke straffes - bare sættes af.

Hvis man nægter at snakke kontrakt - stik imod indgåede aftaler - som man ellers gerne holder når man er fra Nordjylland!!! ja - så kan jeg også godt læse mellem linierne. Det er der vist ikke alle der kan herinde. Så nu skal jeg oversætte:

"Jeg siger kun dette for stadig at spille - indtil jeg kan skrive kontrakt med en anden klub eller presse AaB"!. Citat Kusk

Og så synes jeg ligeså godt vi kan bruge wichman eller patric eller toft - eller hvem som helst ellers. Hvorfor skulle vi hjælpe ham mere.

Personligt kan Kusk så få lov til at rådne op for min skyld og det lige herfra og til sommer... men derfor står jeg jo heller ikke og råber SVIIIINN efter ham på stadion. Men min begejstring over ham den er godt nok svundet ind til ingenting.

Løgnere og folk der ikke overholder deres aftaler de kan hoppe i fjorden for min skyld. Og der kender jeg Lynge godt nok til at vide han ikke lyver når han siger Kusk har afvist at forhandle kontrakt.

I andre der fastholder jeres naive barnetro - amen for det :thumbsup: - men jeg er ligegodt for gammel til ikke at kunne lugte en løgn når man træder på den :@
Så han skal sættes af og kan rådne i helvede fordi han presser måske AaB i en forhandlingssituation? Det synes jeg fandme er i orden... utroligt vi overhovedet har kunnet stille hold de sidste 10 år, hvis det er normal kutyme...

Lad mig igen lige tage den her fra Kusks side:

Han får et kontraktudspil fra AaB i september, hvor hans eksplosive udvikling for alvor er igang, og han er ved at æde sig ind som fast inventar og kommende stor profil på holdet. Man KAN da for pokker godt se logikken i at vælge at ville udskyde kontraktforhandlingerne til senere, ligesom man godt kan se logikken i at AaB i foråret nok har ønsket at udskyde forhandlingerne til september.

Og så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor det skulle være så utænkeligt et scenarie, at Kusk nu ønsker at vente med kontraktsnakken til efter de sidste få kampe for at holde fuld fokus på præstationerne på banen, hvor han har haft lidt af et formdyk, at det tilsyneladende ikke kan tolkes på andre måder end at han nærmest er væk...

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 22. nov 2012, 00:19

Det der må simpelthen kandidere til årets citat på debatside.dk.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 22. nov 2012, 07:18

sulakvelidze skrev:
Debatsiden er ofte sort hvid og jeg synes godt nok der er mange der ligger meget i få citater fra de implicerede.

Jeg tror da ikke ligefrem Kusk ville få mere lyst til at spille videre i AaB hvis han læste de rants der kommer mod ham her på debatsiden. Jeg forstår ikke behovet for at svine spillere allerede inden ting er sket, faktisk forstår jeg heller ikke at man har behovet efter. Knægten har gjort det fremragende og desto større er skuffelsen selvfølgelig alene ved tanken om at han skulle smutte. Men støt nu for søren da holdet og dermed alle 11 på banen.

Når det er sagt er der jo alligevel et strejf af fornuft fra dem der kræver ham af. Han skal selvfølgelig og uden den mindste diskussion spille efterårets kampe færdig. Men skulle det vise sig at Kusk vælger at skrive under med en anden klub, så stiller foråret sig vel anderledes? Kent må balancere mellem at bruge en spiller han ved er færdig til sommer og køre en anden spiller ind. Givet vores finansielle situation er det jo mest sandsynligt at vi henter endnu en fra ungdomsrækken? Det giver ikke meget mening for mig at give Kusk fuld spilletid og starte næste sæson op med en spiller uden rutine. Kent bliver da nødt til tænke en smule langsigtet og nu har han råd til det på grund af vores overraskende gode efterår.

Når det så er sagt så er den her debat fuldstændig teoretisk da kusk selvfølgelig forlænger :-)

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 22. nov 2012, 11:24

fish skrev:
sulakvelidze skrev:
Debatsiden er ofte sort hvid og jeg synes godt nok der er mange der ligger meget i få citater fra de implicerede.

Jeg tror da ikke ligefrem Kusk ville få mere lyst til at spille videre i AaB hvis han læste de rants der kommer mod ham her på debatsiden. Jeg forstår ikke behovet for at svine spillere allerede inden ting er sket, faktisk forstår jeg heller ikke at man har behovet efter. Knægten har gjort det fremragende og desto større er skuffelsen selvfølgelig alene ved tanken om at han skulle smutte. Men støt nu for søren da holdet og dermed alle 11 på banen.

Når det er sagt er der jo alligevel et strejf af fornuft fra dem der kræver ham af. Han skal selvfølgelig og uden den mindste diskussion spille efterårets kampe færdig. Men skulle det vise sig at Kusk vælger at skrive under med en anden klub, så stiller foråret sig vel anderledes? Kent må balancere mellem at bruge en spiller han ved er færdig til sommer og køre en anden spiller ind. Givet vores finansielle situation er det jo mest sandsynligt at vi henter endnu en fra ungdomsrækken? Det giver ikke meget mening for mig at give Kusk fuld spilletid og starte næste sæson op med en spiller uden rutine. Kent bliver da nødt til tænke en smule langsigtet og nu har han råd til det på grund af vores overraskende gode efterår.

Når det så er sagt så er den her debat fuldstændig teoretisk da kusk selvfølgelig forlænger :-)
Det giver da ingen mening at sætte en spiller af holdet 6 mdr fordi man skal bygge noget nyt op. Det eneste vi risikerer er at sætte en indtil nu overforventning sæson på spil, hvis vi stiller med et dårligere hold fordi allerede er begyndt at tænke på næste sæson. Det er sgu da fuldstændigt hold i hovedet - gør da indeværende sæson færdig så længe der noget at spille for før fokus rettes på næste sæson.

Skal vi skide på en mulig Europa placering, en god liga placering der giver TV penge, tilskuer entre fordi vi er med hvor det sker - bare fordi vi begynder at kigge på næste sæson - skal vi så koncentrere os om 14/15 sæsonen en gang i sept/okt 2013 - eller hvad.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 22. nov 2012, 11:44

Maglau skrev: Det giver da ingen mening at sætte en spiller af holdet 6 mdr fordi man skal bygge noget nyt op. Det eneste vi risikerer er at sætte en indtil nu overforventning sæson på spil, hvis vi stiller med et dårligere hold fordi allerede er begyndt at tænke på næste sæson. Det er sgu da fuldstændigt hold i hovedet - gør da indeværende sæson færdig så længe der noget at spille for før fokus rettes på næste sæson.

Skal vi skide på en mulig Europa placering, en god liga placering der giver TV penge, tilskuer entre fordi vi er med hvor det sker - bare fordi vi begynder at kigge på næste sæson - skal vi så koncentrere os om 14/15 sæsonen en gang i sept/okt 2013 - eller hvad.
Nej, det skal vi ikke. Men spørgsmålet er, hvor lang snor man skal give en spiller. Kusk har spillet fantastiske kampe i efteråret, men hans niveau er også faldet meget den sidste tid. Det er ikke så underligt, da han er en ung spiller. Omvendt er det jo kampene, der på længere sigt giver ham mere hård på brystet, og dermed vil gøre ham bedre. Derfor har der været fornuft i at bruge ham, selvom han måske ikke har været på toppen. Vælger Kusk ikke at forlænge kan vi jo være knaldhamrende ligeglade med hans udvikling på længere sigt. I sådan en situation skal han spille, hvis han er bedst, men også kun når han er det.

I øvrigt ser man af og til spillere, der begynder at trække sig lidt i duellerne når de ved de skal skifte. Nu har Kusk aldrig været den store bolderobrer/fighter, men man kunne jo godt forestille sig, at skrækken for længerevarende skader får mere betydning, når ens fremtid ikke er på plads, og at man derfor trækker sig lidt i duelspillet....

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 22. nov 2012, 12:05

Klaus skrev:
Maglau skrev: Det giver da ingen mening at sætte en spiller af holdet 6 mdr fordi man skal bygge noget nyt op. Det eneste vi risikerer er at sætte en indtil nu overforventning sæson på spil, hvis vi stiller med et dårligere hold fordi allerede er begyndt at tænke på næste sæson. Det er sgu da fuldstændigt hold i hovedet - gør da indeværende sæson færdig så længe der noget at spille for før fokus rettes på næste sæson.

Nej, det skal vi ikke. Men spørgsmålet er, hvor lang snor man skal give en spiller. Kusk har spillet fantastiske kampe i efteråret, men hans niveau er også faldet meget den sidste tid. Det er ikke så underligt, da han er en ung spiller. Omvendt er det jo kampene, der på længere sigt giver ham mere hård på brystet, og dermed vil gøre ham bedre. Derfor har der været fornuft i at bruge ham, selvom han måske ikke har været på toppen. Vælger Kusk ikke at forlænge kan vi jo være knaldhamrende ligeglade med hans udvikling på længere sigt. I sådan en situation skal han spille, hvis han er bedst, men også kun når han er det.

I øvrigt ser man af og til spillere, der begynder at trække sig lidt i duellerne når de ved de skal skifte. Nu har Kusk aldrig været den store bolderobrer/fighter, men man kunne jo godt forestille sig, at skrækken for længerevarende skader får mere betydning, når ens fremtid ikke er på plads, og at man derfor trækker sig lidt i duelspillet....
Selvfølgelig skal han ikke være med, hvis han ikke er god nok det er klart - og det bør udelukkende være i den kontekst man bedømmer hans spilletid på banen og ikke kontraktmæssige.
Wenger satte heller ikke Van Persie af da han ikke ville forlænge med Arsenal, da han godt vidste at RvP var deres indgang til succes og CL fodbold mm.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 22. nov 2012, 15:34

Vi står i en fuldstændig unik og fantastisk situation. Vi kan både i 22. og måske også 33. runde hæve virkeligt store TV-penge. Hvis vi med Kusk holder 3. pladsen og uden Kusk f.eks. ligger nr. 4 og ender på 5. pladsen snakker vi en forskel på næsten 5 millioner kroner!

5 millioner i Lynges hænder er altså MEGET mere værd end 13 kampe til Hallur Hansson.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. nov 2012, 16:31

Yankee skrev:Vi står i en fuldstændig unik og fantastisk situation. Vi kan både i 22. og måske også 33. runde hæve virkeligt store TV-penge. Hvis vi med Kusk holder 3. pladsen og uden Kusk f.eks. ligger nr. 4 og ender på 5. pladsen snakker vi en forskel på næsten 5 millioner kroner!

5 millioner i Lynges hænder er altså MEGET mere værd end 13 kampe til Hallur Hansson.
Bum, så skulle den være lukket.

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div

Indlæg af sir-kargo » 23. nov 2012, 01:00

eller kusk spiller videre og skifter for nul kroner

kontra

wichman får pladsen - blomstrer med fast spilletid - og sælges for 10 millioner til sommer!

bum bum bum....

I stedet for at spå - så forholder man sig til den aktuelle situation - hvorfor bruge tid på en spiller der alligevel er på vej ud af døren...

Bum
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. nov 2012, 09:16

sir-kargo skrev:eller kusk spiller videre og skifter for nul kroner

kontra

wichman får pladsen - blomstrer med fast spilletid - og sælges for 10 millioner til sommer!

bum bum bum....

I stedet for at spå - så forholder man sig til den aktuelle situation - hvorfor bruge tid på en spiller der alligevel er på vej ud af døren...

Bum
Hvad med lige at vente til det ikke bare er gætterier at han er på vej ud af døren? Hvem er det lige som spår?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 23. nov 2012, 09:29

Kan også være det bare er et spil for galleriet, det med Kusk.

Under alle omstændigheder håber jeg også han bliver, han ville have bedst af at fortsætte med at få fast spilletid hos AaB.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 23. nov 2012, 09:41

Jeg synes, vi skal skære hans ben af. Så kan han - og alle andre i AaBs trup - lære, at i AaB skal man skrive under på livstidskontrakter MED DET SAMME man udviser minimum af talent. Og skulle der begynde at florere blot de mindste rygter om opsætsighed, finder vi knivene frem. Og så bliver vi DANMARKSMESTRE :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 23. nov 2012, 14:57

BoT skrev:Jeg synes, vi skal skære hans ben af. Så kan han - og alle andre i AaBs trup - lære, at i AaB skal man skrive under på livstidskontrakter MED DET SAMME man udviser minimum af talent. Og skulle der begynde at florere blot de mindste rygter om opsætsighed, finder vi knivene frem. Og så bliver vi DANMARKSMESTRE :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Det manglede bare. Måske tilsat et mix af batterisyre og pindsvinurin i de åbne sår? Og de spillere der lufter deres utilfredshed med at Lynge ikke vender tilbage omkring kontraktforlængelse til den aftalte dato, de skal skal tvinges til at handle i Bilka lørdag formiddag.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div

Indlæg af sir-kargo » 23. nov 2012, 21:46

Ja - hvis han ikke spiller bedre end idag - er AaB og Viborg vel de eneste klubber hvor Fusk reelt KAN få en kontrakt! :o

Kun Viggo var vel ringere end ham i 2. halvleg!! :@
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 23. nov 2012, 22:02

Synes nu stadig at han havde fine vendinger og lavede gode raids fremad i banen. Men han skal have fat i formen igen, det er tydeligt. Spekulerer i om underlaget er blevet lidt for tungt til hans spillertype kan være på toppen hele kampen, eller om en formdal er kommet. Han lavede også en noget satset aflevering lige til en Randers mand foran feltet i 2. halvleg. Men det er vel at forvente, han har ikke engang spillet en sæson i suppen endnu, og han spiller meget risikobetonet, og det skal der være plads til.

Ps. få nu forlænget Kusk :kiss:

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 26. nov 2012, 14:18

Wichmann skriver under på en ny kontrakt i morgen

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ma ... r-i-morgen" onclick="window.open(this.href);return false;

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. nov 2012, 16:52

Jeg har også savnet de "lovede" kontraktforlængelser. Det ville være dejligt om der kunne lukkes yderligere en eller to i denne uge.

Så kan vi slappe lidt af.
- FlæskeFrank

Besvar