AaB - OB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4760
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - OB

Indlæg af Maglau » 6. mar 2013, 13:58

Tyskeren skrev:
Kenneth K skrev:
astonvilla skrev: Taber vi, så kan vi droppe derned i midterfeltet og vi vil også gå glip af en del TV penge (som vi godt kan bruge).
Nå ja, for helvede, de uddeles jo igen lige om lidt.

Men jeg går godt nok også ind til denne kamp med bange anelser. Hvor vi i efteråret var rimelig forskånet for skader og karantæner, så er det tydeligt nu, at vores trup er ekstremt smal og urutineret. Omvendt, så ser OB heldigvis ikke ud til at have fordums styrke, hverken fysisk eller spillemæssigt.
Er ikke helt enig med dig omkring OB's kvaliteter. Jeg syntes det er et decideret skræmmende godt hold.. De viste mod FCK at de kunne spille næsten lige op med dem - hvem kan ellers det i Superligaen? Jeg syntes OB har lavet gode indkøb, især Bodul ser skarp ud. På midten har de vel en af ligaens bedste i Vadocz og en godt spillende Emil Larsen.

Jeg er overbevist om, at vi taber i aften.. Hvis ikke vi vinder på lørdag over Esbjerg, så er vi altså tæt på bunden!
Jeg er ligeledes fuldstændig overbevist om at vi bliver spillet baglæns ud af stadion i aften. Vi fik et ringe Silkeborg hold til at ligne et mesterhold samtidigt spillede OB lige op med Danmarks suverænt bedste hold.
Vi skal være rigtigt glad for de point vi har fået og at hullet til bunden er relativt stort og andre , så vi forhåbentligt slipper for at tale om nedrykning.
OB har nogle dygtige og ærgerrige spillere der kan vil og som i modsætning til tidligere år ser ud til ikke at være hæmmet af det forventningspres det har været på som FCKs eneste trussel.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB - OB

Indlæg af BoomZ0R » 6. mar 2013, 14:22

Maglau skrev:
Tyskeren skrev:
Kenneth K skrev:
astonvilla skrev: Taber vi, så kan vi droppe derned i midterfeltet og vi vil også gå glip af en del TV penge (som vi godt kan bruge).
Nå ja, for helvede, de uddeles jo igen lige om lidt.

Men jeg går godt nok også ind til denne kamp med bange anelser. Hvor vi i efteråret var rimelig forskånet for skader og karantæner, så er det tydeligt nu, at vores trup er ekstremt smal og urutineret. Omvendt, så ser OB heldigvis ikke ud til at have fordums styrke, hverken fysisk eller spillemæssigt.
Er ikke helt enig med dig omkring OB's kvaliteter. Jeg syntes det er et decideret skræmmende godt hold.. De viste mod FCK at de kunne spille næsten lige op med dem - hvem kan ellers det i Superligaen? Jeg syntes OB har lavet gode indkøb, især Bodul ser skarp ud. På midten har de vel en af ligaens bedste i Vadocz og en godt spillende Emil Larsen.

Jeg er overbevist om, at vi taber i aften.. Hvis ikke vi vinder på lørdag over Esbjerg, så er vi altså tæt på bunden!
Jeg er ligeledes fuldstændig overbevist om at vi bliver spillet baglæns ud af stadion i aften. Vi fik et ringe Silkeborg hold til at ligne et mesterhold samtidigt spillede OB lige op med Danmarks suverænt bedste hold.
Vi skal være rigtigt glad for de point vi har fået og at hullet til bunden er relativt stort og andre , så vi forhåbentligt slipper for at tale om nedrykning.
OB har nogle dygtige og ærgerrige spillere der kan vil og som i modsætning til tidligere år ser ud til ikke at være hæmmet af det forventningspres det har været på som FCKs eneste trussel.
Nu siger du godt nok at de spillede lige op med det suverænt bedste hold. Jeg er tildels enig i at de spillede op med dem i små dele af kampen, men man må altså ikke glemme at de to mål de scorede, på ingen måde var OBs egen fortjeneste. Det var simpelthen en hamrende skidt Wiland, som lavede to gigantiske drop, og så endda på to situationer som aldrig må blive farlige. Det vel reelt set kun 20-30 minutter hvor OB rigtig havde noget at komme med, og i den tid lavede Wiland to drop.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - OB

Indlæg af Elscorpio » 6. mar 2013, 14:22

Ufattelig vigtigt vi snart får Lasse og Augo klar igen. De betyder en verden til forskel defensivt.

Håber og tror på noget godt i aften, men hjernen siger noget andet når man ser det hold OB har.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - OB

Indlæg af jensemand57 » 6. mar 2013, 15:06

To ting bekymre mig op til kampen mod OB
1 Vi mangler Lasse og Augo. OB tager alle deres tvivlsomme spillere med for, helt op til kampstart, at se om de kan spille. Ja de har bl.a også nævnt, at af deres angriber vil komme til at spille på en indsprøjtning.
2 De opfatter de to kampe mod os som en finale, hvordan opfatter AaB kampen i aften?

Den her kamp handler jo ikke kun tre point, men også om TV-penge. Det virker for mig ummidelbart som om, at OB er mere opsatte til kampen end AaB er. Bare en tanke.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - OB

Indlæg af frederikshavneren » 6. mar 2013, 16:05

Må indrømme at jeg har bange anelser før aftenens kamp. OB har et rigtig godt hold og en træner der taktisk er meget dygtig. Jeg sælger gerne kampen for uafgjort, men realistisk set tror jeg at vi taber. Udfordringen i aften bliver bl.a. igen det chanceskabende spil. Modstanderne har læst os, hvilket er et kæmpe problem. Vi har store problemer med at skabe chancer, hvilket igen var tilfældet i Silkeborg. Her scorede vi på en dødbold og en tilfældighed, derudover skabte holdet stort set ingenting.
Modstanderne har erfaret at vi er rystende usikre hvis vi udsættes for et aggressivt presspil/helbanepres, som resulterer i en gang planløst sparkeri/"Prica bold", som vi ikke længere har spillerne til at udnytte.

Offensivt får vi det formentlig meget svært i aften. Defensivt tror jeg også at vi får problemer med at håndtere, den store power som OBs meget offensive kanter/backs kommer med. Ruud, Kadrii og Emil Larsen har allesammen et enormt drive og power, som vi får svært ved at håndtere. Tror at OB praktiserer et aggressivt presspil, mens de venter på at vi blotter os. Forudser at vi desværre løber ind i "kontrakniven" og taber på den bekostning!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - OB

Indlæg af Hovedet » 6. mar 2013, 16:28

Også jeg må udtrykke min bekymring i forhold til aftenens kamp - og tilsvarende lettelse over det høje antal point, som AaB hentede i sæsonens første tredjedel. Det er formentlig grunden til, at AaB ikke er involveret i nedrykningsstriden. AaB har nu tabt 7 af de seneste 11 kampe, og spillet har på intet tidspunkt hævet sig over det middelmådige og har ofte været direkte svagt. Et AaB-hold uden Lasse Nielsen og Thomas Augustinussen henter ikke mange point, og jeg mener, det er mere relevant at holde øje med pointafstanden til nr. 11 end til nr. 3.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: AaB - OB

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 6. mar 2013, 16:33

selvom det er en svækkelse, kan jeg alligevel glæde mig lidt over at Kaper Pedersen sandsynligvis får chancen igen. Syntes han havde en masse gode indgreb og fin ro med bolden - og en enkelt tabt duel, der blev meget afgørende. Men spændende spiller.
Håber Søren Frederiksen og Kusk fortsætter deres gode sæsonstart-takter - og samtidig må de øvrige meget gerne begynde at løfte deres spil, hvis vi skal have en sejr mod OB.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - OB

Indlæg af FlæskeFrank » 6. mar 2013, 16:53

Vinder vi, er vi sikre på at ende som minimum nr. 4 ved næste uddeling af TVpenge

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - OB

Indlæg af thomasjn » 6. mar 2013, 17:44

Så er startopstillingen officiel



Synes det er fornuftigt at prøve med Patrick centralt. Wichmann skal ikke spille den plads medmindre det er sammen med Augu, hvor han har gjort det med succes. Mht. Thomsen på kanten ved jeg ikke helt - er ikke overbevist om, at han er så god som mange siger. Alt i alt vel som forventet udover PK centralt som jeg dog synes er interessant. Derudover kan jeg altså huske en kamp for længe længe siden, hvor han kom ind på den centrale midt og faktisk orkestrerede en offensiv de sidste 15-20 minutter.

Mht. vores chancer tror jeg faktisk OB ligger bedre til os end Silkeborg. De vil gerne frem og skal frem i deres egen forståelse og vi er bedst når vi kan lave hurtige omstillinger. De siger selv det her er en finale - lad os se om de kan modstå forventningerne/presset med en ret ny stamme på holdet. Det bekymrer mig lidt mere, at vi igen må spille med Kasper P. Ikke så meget pga. de fejl han lavede, mere at han jo er amatør fra DS truppen så måske hans fysik ikke er til at starte inde to gange på under en uge.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - OB

Indlæg af FlæskeFrank » 6. mar 2013, 17:51

Plejer Patrick ikke at scorer mod OB, når han spiller angriber !!!???

Smid ham op i angrebet.

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB - OB

Indlæg af RØDESVIN » 6. mar 2013, 17:52

Nogen der kan fortælle mig hvilken kanal der sender kampen ? :)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - OB

Indlæg af thomasjn » 6. mar 2013, 17:56

RØDESVIN skrev:Nogen der kan fortælle mig hvilken kanal der sender kampen ? :)
Plejer efterhånden at være et godt spm. om det er på TV3 Sport 17 eller Canal 19 :-) Så vidt jeg kan se på bold.dk er det dog Canal 9 idag. Hvis nogen har fundet et stream må de gerne smide en PB :cheers:

I øvrigt er OBs startopstilling nu også ude.



Umiddelbart synes jeg det gør OB lidt mindre skræmmende. Jakob Schoop er ikke nogen særlig god spiller og langt fra Silberbauer og det kan måske udligne kampen om midten. Derudover er Kasper Larsen normalt midterforsvarer og er da rart, at Ahlmann og Thomsen nu primært kan koncentrere sig om en mand i Ruud + det måske giver plads til kontraer i højre side med en Kasper Larsen som måske trækker ind og en Espen Ruud som er offensiv.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - OB

Indlæg af frederikshavneren » 6. mar 2013, 18:15

Uha der er temmelig tomt på stadion. Håber på stort ryk ind op mod kick off. Trist hvis topkampen skal spilles i triste rammer foran få tilskuere.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB - OB

Indlæg af PeterS » 6. mar 2013, 18:23

Uha jeg er nervøs ved den her kamp. Jeg synes der er mere og mere der taler for ob sejr, jeg håber bare vi ikke går helt ned.

En uafgjort er en sejr i min optik.

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 424
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: AaB - OB

Indlæg af Bisgaard » 6. mar 2013, 18:27

Føj, har virkelig en dårlig fornemmelse. Er sikker på at OB kommer tromlende og sætter sig fysisk på kampen fra start. Jeg tror at de går benhårdt efter at score inden for de første 20 minutter for at få kontrol på kampen. Er alvorligt bange for at savnet af Augo også bliver for stort idag. Der er ved at være et temmeligt klart mønster med at AaB taber uden Augo.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB - OB

Indlæg af Brodernumsi » 6. mar 2013, 18:33

thomasjn skrev:
RØDESVIN skrev:Nogen der kan fortælle mig hvilken kanal der sender kampen ? :)
Plejer efterhånden at være et godt spm. om det er på TV3 Sport 17 eller Canal 19 :-) Så vidt jeg kan se på bold.dk er det dog Canal 9 idag. Hvis nogen har fundet et stream må de gerne smide en PB :cheers:
Ditto

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2209
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - OB

Indlæg af Sauer » 6. mar 2013, 18:36

Brodernumsi skrev:
thomasjn skrev:
RØDESVIN skrev:Nogen der kan fortælle mig hvilken kanal der sender kampen ? :)
Plejer efterhånden at være et godt spm. om det er på TV3 Sport 17 eller Canal 19 :-) Så vidt jeg kan se på bold.dk er det dog Canal 9 idag. Hvis nogen har fundet et stream må de gerne smide en PB :cheers:
Ditto
Samme hér

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 12. jul 2005, 10:50
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Re: AaB - OB

Indlæg af 0542 » 6. mar 2013, 18:37

Brodernumsi skrev:
thomasjn skrev:
RØDESVIN skrev:Nogen der kan fortælle mig hvilken kanal der sender kampen ? :)
Plejer efterhånden at være et godt spm. om det er på TV3 Sport 17 eller Canal 19 :-) Så vidt jeg kan se på bold.dk er det dog Canal 9 idag. Hvis nogen har fundet et stream må de gerne smide en PB :cheers:
Ditto
...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - OB

Indlæg af thomasjn » 6. mar 2013, 18:38

Helenius - sådan!!! Godt at knægten er i gang igen. De skal ikke stille sig tilbage, men giver muligheder ihft. kontraspil

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - OB

Indlæg af Erasmus Montanus » 6. mar 2013, 18:38

Vi er i følge superliga.dk foran med 1-0. Mål af Helenius!

Besvar