Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af Simon » 9. apr 2013, 16:34

Skal man ikke regne med at der er rigeligt med billetter til opgøret på søndag så det er muligt at købe ved ankomst på stadion søndag??

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4481
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af le Cid » 9. apr 2013, 18:19

Simon skrev:Skal man ikke regne med at der er rigeligt med billetter til opgøret på søndag så det er muligt at købe ved ankomst på stadion søndag??
Jo!

Since
1. div
1. div
Indlæg: 400
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af Since » 10. apr 2013, 09:46

Simon skrev:Skal man ikke regne med at der er rigeligt med billetter til opgøret på søndag så det er muligt at købe ved ankomst på stadion søndag??
Det er forhåbentlig ironisk det der! Stadions i danmark er meget sjældent halvfyldte. Hvis man ser rundt omkring på stadions bliver vel ca 25% af billetterne solgt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4481
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af le Cid » 10. apr 2013, 13:13

Since skrev:
Simon skrev:Skal man ikke regne med at der er rigeligt med billetter til opgøret på søndag så det er muligt at købe ved ankomst på stadion søndag??
Det er forhåbentlig ironisk det der! Stadions i danmark er meget sjældent halvfyldte. Hvis man ser rundt omkring på stadions bliver vel ca 25% af billetterne solgt.
Hvornår har AaB sidst fyldt et away-afsnit??? :)

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af A_Strandfelt » 10. apr 2013, 13:54

le Cid skrev:
Since skrev:
Simon skrev:Skal man ikke regne med at der er rigeligt med billetter til opgøret på søndag så det er muligt at købe ved ankomst på stadion søndag??
Det er forhåbentlig ironisk det der! Stadions i danmark er meget sjældent halvfyldte. Hvis man ser rundt omkring på stadions bliver vel ca 25% af billetterne solgt.
Hvornår har AaB sidst fyldt et away-afsnit??? :)
Senest, jeg oplevede det, var i Randers, 23. november 2012. Så det er omtrent et halvt år siden, men jeg har også kun været i Esbjerg her i foråret, så det kan være sket sidenhen. Måske i Horsens i påsken?

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af Kasper Møller » 11. apr 2013, 15:44

le Cid skrev:Hvornår har AaB sidst fyldt et away-afsnit??? :)
Din smiley vender forkert.

Vi er så himmelråbende ringe tli at sende folk på aways, hvis ikke lige det er en fredag eller en lørdag max 2 timers transport hjemmefra, at den bør se sådan her ud: :'(

Ses i Odense!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af PeterS » 11. apr 2013, 16:12

Kasper Møller skrev:
le Cid skrev:Hvornår har AaB sidst fyldt et away-afsnit??? :)
Din smiley vender forkert.

Vi er så himmelråbende ringe tli at sende folk på aways, hvis ikke lige det er en fredag eller en lørdag max 2 timers transport hjemmefra, at den bør se sådan her ud: :'(

Ses i Odense!
Jeg gad godt vide hvorfor at der er så stor en forskel på Danmark og Sverige.

Alle burde tage med oftere :)

Ses i Odense!

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 8. jul 2005, 20:19
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af Winnie/BR » 11. apr 2013, 17:27

PeterS skrev:
Kasper Møller skrev:
le Cid skrev:Hvornår har AaB sidst fyldt et away-afsnit??? :)
Din smiley vender forkert.

Vi er så himmelråbende ringe tli at sende folk på aways, hvis ikke lige det er en fredag eller en lørdag max 2 timers transport hjemmefra, at den bør se sådan her ud: :'(

Ses i Odense!
Jeg gad godt vide hvorfor at der er så stor en forskel på Danmark og Sverige.

Alle burde tage med oftere :)

Ses i Odense!
Mon ikke det handler om at folk simplethen ikke har samme mentalitet (generelt set)? Det virker lidt som om at det i Aalborg er fedt at være med drengene på tur og give gas for de røde. Men det er bare ikke et must, som det burde være. Det er desværre et fåtal, der har det nærmest sygelige afhængighedsforhold til klubben, som gør at man bare SKAL afsted hver gang. Om det er med 300 mand i tog, 50 mand i bus, 4 mand i bil eller alene på sin cykel er fuldstændig underordnet. Det handler om at være der - hver gang - uden undtagelser. Det er desværre kun et fåtal, der lever op til det i Aalborg. Jeg skal ikke spille hellig, for jeg har lagt fra en så imponerende og respektfremkaldende statistik som eksempelvis Kosten. an behøver ikke være som alle andre - man støtter klubben som man nu selv finder passende. Bare man er der. Har brugt mange timer på at fundere over hvordan dette ændres hos os og er kun kommet frem til følgende: Det er svært at ændre folks vaner - den slags dedikation skal ind med modermælken, så det er den nye generation, der skal præges.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af PeterS » 11. apr 2013, 21:19

Winnie/BR skrev:
PeterS skrev:
Kasper Møller skrev:
le Cid skrev:Hvornår har AaB sidst fyldt et away-afsnit??? :)
Din smiley vender forkert.

Vi er så himmelråbende ringe tli at sende folk på aways, hvis ikke lige det er en fredag eller en lørdag max 2 timers transport hjemmefra, at den bør se sådan her ud: :'(

Ses i Odense!
Jeg gad godt vide hvorfor at der er så stor en forskel på Danmark og Sverige.

Alle burde tage med oftere :)

Ses i Odense!
Mon ikke det handler om at folk simplethen ikke har samme mentalitet (generelt set)? Det virker lidt som om at det i Aalborg er fedt at være med drengene på tur og give gas for de røde. Men det er bare ikke et must, som det burde være. Det er desværre et fåtal, der har det nærmest sygelige afhængighedsforhold til klubben, som gør at man bare SKAL afsted hver gang. Om det er med 300 mand i tog, 50 mand i bus, 4 mand i bil eller alene på sin cykel er fuldstændig underordnet. Det handler om at være der - hver gang - uden undtagelser. Det er desværre kun et fåtal, der lever op til det i Aalborg. Jeg skal ikke spille hellig, for jeg har lagt fra en så imponerende og respektfremkaldende statistik som eksempelvis Kosten. an behøver ikke være som alle andre - man støtter klubben som man nu selv finder passende. Bare man er der. Har brugt mange timer på at fundere over hvordan dette ændres hos os og er kun kommet frem til følgende: Det er svært at ændre folks vaner - den slags dedikation skal ind med modermælken, så det er den nye generation, der skal præges.
Hmm, jeg tror også på at det er det ældre publikum der svigter på udebane. Uden det skal støde nogen så antager jeg at 75% af debatsidens brugere er fra sidst i 20erne start 30erne og op efter. Uden at vide det med sikkerhed men kun bedømt på, dem som jeg oftest ser på turene, så tror jeg at når man når en hvis alder så er man meget mere tilbøjelig til kun at tage et par enkle ture hvert år, selvom man tidligere ofte har været afsted. Så at det er mentaliteten der er anderledes i forhold til Sverige kan vi godt blive enige om, jeg tror bare ikke man kan sige at, det kun er den yngre aldersgruppe der skal ændre deres vaner.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af Eksil » 11. apr 2013, 21:40

Winnie/BR skrev:
PeterS skrev:
Kasper Møller skrev:
le Cid skrev:Hvornår har AaB sidst fyldt et away-afsnit??? :)
Din smiley vender forkert.

Vi er så himmelråbende ringe tli at sende folk på aways, hvis ikke lige det er en fredag eller en lørdag max 2 timers transport hjemmefra, at den bør se sådan her ud: :'(

Ses i Odense!
Jeg gad godt vide hvorfor at der er så stor en forskel på Danmark og Sverige.

Alle burde tage med oftere :)

Ses i Odense!
Mon ikke det handler om at folk simplethen ikke har samme mentalitet (generelt set)? Det virker lidt som om at det i Aalborg er fedt at være med drengene på tur og give gas for de røde. Men det er bare ikke et must, som det burde være. Det er desværre et fåtal, der har det nærmest sygelige afhængighedsforhold til klubben, som gør at man bare SKAL afsted hver gang. Om det er med 300 mand i tog, 50 mand i bus, 4 mand i bil eller alene på sin cykel er fuldstændig underordnet. Det handler om at være der - hver gang - uden undtagelser. Det er desværre kun et fåtal, der lever op til det i Aalborg. Jeg skal ikke spille hellig, for jeg har lagt fra en så imponerende og respektfremkaldende statistik som eksempelvis Kosten. an behøver ikke være som alle andre - man støtter klubben som man nu selv finder passende. Bare man er der. Har brugt mange timer på at fundere over hvordan dette ændres hos os og er kun kommet frem til følgende: Det er svært at ændre folks vaner - den slags dedikation skal ind med modermælken, så det er den nye generation, der skal præges.
Det lyder som du træner kamptropper til en para-militær organisation. Træk vejret og husk det er fodbold.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af Dot Bot » 12. apr 2013, 00:32

Eksil skrev:
Winnie/BR skrev:
PeterS skrev:
Kasper Møller skrev:
le Cid skrev:Hvornår har AaB sidst fyldt et away-afsnit??? :)
Din smiley vender forkert.

Vi er så himmelråbende ringe tli at sende folk på aways, hvis ikke lige det er en fredag eller en lørdag max 2 timers transport hjemmefra, at den bør se sådan her ud: :'(

Ses i Odense!
Jeg gad godt vide hvorfor at der er så stor en forskel på Danmark og Sverige.

Alle burde tage med oftere :)

Ses i Odense!
Mon ikke det handler om at folk simplethen ikke har samme mentalitet (generelt set)? Det virker lidt som om at det i Aalborg er fedt at være med drengene på tur og give gas for de røde. Men det er bare ikke et must, som det burde være. Det er desværre et fåtal, der har det nærmest sygelige afhængighedsforhold til klubben, som gør at man bare SKAL afsted hver gang. Om det er med 300 mand i tog, 50 mand i bus, 4 mand i bil eller alene på sin cykel er fuldstændig underordnet. Det handler om at være der - hver gang - uden undtagelser. Det er desværre kun et fåtal, der lever op til det i Aalborg. Jeg skal ikke spille hellig, for jeg har lagt fra en så imponerende og respektfremkaldende statistik som eksempelvis Kosten. an behøver ikke være som alle andre - man støtter klubben som man nu selv finder passende. Bare man er der. Har brugt mange timer på at fundere over hvordan dette ændres hos os og er kun kommet frem til følgende: Det er svært at ændre folks vaner - den slags dedikation skal ind med modermælken, så det er den nye generation, der skal præges.
Det lyder som du træner kamptropper til en para-militær organisation. Træk vejret og husk det er fodbold.
Men han har jo ret?
For nogle - inklusiv mig selv - er det ikke "kun" fodbold. Det er meget mere end det, for ikke at sige næsten alt.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af MrBangDK » 12. apr 2013, 08:08

Winnie/BR skrev: Mon ikke det handler om at folk simplethen ikke har samme mentalitet (generelt set)? Det virker lidt som om at det i Aalborg er fedt at være med drengene på tur og give gas for de røde. Men det er bare ikke et must, som det burde være. Det er desværre et fåtal, der har det nærmest sygelige afhængighedsforhold til klubben, som gør at man bare SKAL afsted hver gang. Om det er med 300 mand i tog, 50 mand i bus, 4 mand i bil eller alene på sin cykel er fuldstændig underordnet. Det handler om at være der - hver gang - uden undtagelser. Det er desværre kun et fåtal, der lever op til det i Aalborg. Jeg skal ikke spille hellig, for jeg har lagt fra en så imponerende og respektfremkaldende statistik som eksempelvis Kosten. an behøver ikke være som alle andre - man støtter klubben som man nu selv finder passende. Bare man er der. Har brugt mange timer på at fundere over hvordan dette ændres hos os og er kun kommet frem til følgende: Det er svært at ændre folks vaner - den slags dedikation skal ind med modermælken, så det er den nye generation, der skal præges.
Mentalitet er én ting en anden er alder og prioriteter. Som en anden bruger skriver, så er det nok mindst 75% af de unge der præger udebaneafsnittene. Jeg ville selv gerne mere, men kan ikke. Prioriteten hedder familien, hus, etc. Og med en travl hverdag, så har jeg ikke overskuddet til for mange aways, når alle andre ting også skal passes ind. Jeg tror mange har det sådan.

Derfor tror jeg du har fat i en meget vigtig pointe. At man skal have fat i de helt unge, så de kan blive præget fra starten. Det er noget som skal ske løbende, og ikke kun når man ser, at det går ned af bakke med opbakningen. Kan man få præget 50-100 i hver generation, så kan det begynde at tage fart. Og så skal man også acceptere, at når nogen vælger at prioritere anderledes, så er det sådan det er. Og så skal man blot glæde sig over, at "gamle" røvhuller som os dukker op en gang imellem, når det kan passes ind :D

Ses i Odense!

/Bang

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. apr 2013, 08:49

MrBangDK skrev:
Winnie/BR skrev: Mon ikke det handler om at folk simplethen ikke har samme mentalitet (generelt set)? Det virker lidt som om at det i Aalborg er fedt at være med drengene på tur og give gas for de røde. Men det er bare ikke et must, som det burde være. Det er desværre et fåtal, der har det nærmest sygelige afhængighedsforhold til klubben, som gør at man bare SKAL afsted hver gang. Om det er med 300 mand i tog, 50 mand i bus, 4 mand i bil eller alene på sin cykel er fuldstændig underordnet. Det handler om at være der - hver gang - uden undtagelser. Det er desværre kun et fåtal, der lever op til det i Aalborg. Jeg skal ikke spille hellig, for jeg har lagt fra en så imponerende og respektfremkaldende statistik som eksempelvis Kosten. an behøver ikke være som alle andre - man støtter klubben som man nu selv finder passende. Bare man er der. Har brugt mange timer på at fundere over hvordan dette ændres hos os og er kun kommet frem til følgende: Det er svært at ændre folks vaner - den slags dedikation skal ind med modermælken, så det er den nye generation, der skal præges.
Mentalitet er én ting en anden er alder og prioriteter. Som en anden bruger skriver, så er det nok mindst 75% af de unge der præger udebaneafsnittene. Jeg ville selv gerne mere, men kan ikke. Prioriteten hedder familien, hus, etc. Og med en travl hverdag, så har jeg ikke overskuddet til for mange aways, når alle andre ting også skal passes ind. Jeg tror mange har det sådan.

Derfor tror jeg du har fat i en meget vigtig pointe. At man skal have fat i de helt unge, så de kan blive præget fra starten. Det er noget som skal ske løbende, og ikke kun når man ser, at det går ned af bakke med opbakningen. Kan man få præget 50-100 i hver generation, så kan det begynde at tage fart. Og så skal man også acceptere, at når nogen vælger at prioritere anderledes, så er det sådan det er. Og så skal man blot glæde sig over, at "gamle" røvhuller som os dukker op en gang imellem, når det kan passes ind :D

Ses i Odense!

/Bang
Desuden er det jo absolut ikke et nyt fænomen. Det har alle dage været sådan. Ikke bare i Aalborg men i hele Danmark. Da jeg var 15-16 år pissede det mig af st de gamle begyndte at falde fra. Og jeg forbandede dem langt væk når de begyndte at ævle om kone, hus og børn. Idag kan jeg bare konstatere at ens prioriterer ændrer sig. Det betyder ikke nødvendigvis at man går mindre op i AaB end før, man gør det bare på en anden måde. Og til de unge : Det vil også ske for jer :) Eller ihvertfald for 97-98% af jer.

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 8. jul 2005, 20:19
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af Winnie/BR » 12. apr 2013, 20:10

MrBangDK skrev:Mentalitet er én ting en anden er alder og prioriteter. Som en anden bruger skriver, så er det nok mindst 75% af de unge der præger udebaneafsnittene. Jeg ville selv gerne mere, men kan ikke. Prioriteten hedder familien, hus, etc. Og med en travl hverdag, så har jeg ikke overskuddet til for mange aways, når alle andre ting også skal passes ind. Jeg tror mange har det sådan.
Både og. For et eller andet sted er det overlappet, der er det essentielle. Hvis mentaliteten tillader alder og prioriteter at have en indflydelse, så er det jo i bund og grund mentaliteten, der er et ”problem”. For mange er der meget andet i livet end fodbold – og det skal der absolut også være plads til. Men hvis man virkelig gerne vil se en stor, fast og dedikeret fanskare, så handler det om at fodbolden skal være øverste prioritet. Altid. For så vil den være der hvor som helst og når som helst. At det så vil kunne medføre en række andre problematiske aspekter er så en anden sag.
MrBangDK skrev:Derfor tror jeg du har fat i en meget vigtig pointe. At man skal have fat i de helt unge, så de kan blive præget fra starten. Det er noget som skal ske løbende, og ikke kun når man ser, at det går ned af bakke med opbakningen. Kan man få præget 50-100 i hver generation, så kan det begynde at tage fart. Og så skal man også acceptere, at når nogen vælger at prioritere anderledes, så er det sådan det er. Og så skal man blot glæde sig over, at "gamle" røvhuller som os dukker op en gang imellem, når det kan passes ind :D
Du har fuldstændig ret. Men så er vi igen tilbage ved mentaliteten. For som jeg læser det (hvilket også præcis er mit argument), så skal de nye generationer have en anderledes mentalitet og et andet syn på vigtigheden af støtten. Man skal se ud over egne behov og ”opdrages” med at det er støtten til klubben, der er helt centrale aspekt. Hvis man ikke er der hver gang, så svigter man holdet. Hvis holdet taber, så bærer man personligt en del af skylden herfor. Det ville give et større incitament for den enkelte at man personligt bærer et ansvar for klubbens resultater og succes. Hvis man ser på det helt nøgtern og objektivt, så er det måske en lidt forskruet tankegang hvor man tillægger den enkelte fan en langt større indflydelse, end vedkommende i virkeligheden har. Men hvis hele fanskaren har denne overbevisning, så ser man pludselig at det i realiteten kan/vil hav en stor indflydelse for netop resultaterne på banen.

Om det overhovedet er realistisk, skal jeg lade være usagt. Det har til nogen grad været forsøgt uden held – folk faldt stadig fra med tiden. Det handler om at søge en kumulativ effekt. Hvis en tænker og agerer ud fra den overbevisning, smitter det måske af på nogle få. De få vil så videre kunne præge andre, der igen vil kunne præge flere. Og pludselig er en blevet til mange. Det er et velkendt fænomen, at selv en lille ændring på mikroskopisk skala kan have en utrolig stor effekt på de makroskopiske egenskaber. Det lyder måske som en slags missionsvirksomhed på grænsen til indoktrinering, men det er muligvis hvad der vil være nødvendigt. Netop derfor skal ungdommen også præges af de, der trods alt ikke rigtig er faldet af på den. Ungdommen skal se, at man sagtens kan sætte klubben først – fra vugge til grav – og få en ufattelig stor personlig gevinst ud af det. Jeg føler stadig at det at følge og støtte AaB har givet, giver og vil give mig noget, som jeg på ingen måde vil kunne få/opnå andetsteds.

Selvfølgelig skal der også være plads til de, der ikke har samme overbevisning, for fundamentalt er man jo enige. Det vil bare være tilgangen og til en hvis grad udtrykket, der vil være forskelligt. Hvorom alting er, så er en fanskare (i hvert fald nu) en meget dynamisk størrelse med stor diversitet. Og selvom jeg er stor tilhænger af diversitet og det personlige udtryk, så vil det være et must at alle taler samme sprog, før der vil kunne ske en udvikling i den beskrevne retning. Man skal i en eller anden forstand diversiteten lidt ”til livs”. Her tror jeg også at ”Vesttribunen” er et vigtigt spadestik for at kunne samle og forene fanskaren. Gøre det tiltrækkende, spændende og attraktivt at blive en del af fællesskabet. Men det er ikke fællesskabet man er der for – det er klubben! Det er en meget vigtig faktor at huske i regnestykket. Fællesskabet er bare en bonus, man får ud af, at andre har den samme store kærlighed til klubben som en selv. Hvis kærligheden til klubben kommer gennem fællesskabet, så har man, i min optik, fået det forkerte ben ud af sengen og vil med stor sandsynlighed falde fra.


Eksil skrev:Det lyder som du træner kamptropper til en para-militær organisation. Træk vejret og husk det er fodbold.
Som andre allerede har skrevet, så er det meget mere end bare fodbold. At negligere vigtigheden for de virkelig dedikerede og passionerede fans er at latterliggøre dem og p***e dem direkte i fjæset. Der er næppe noget der virkelig kan få det til at syde og boble inden i mig end sætningen "det er jo bare fodbold". Det erogså et af mine budskaber når jeg holder oplæg for landets betjente i forbindelse med det dialog-baserede indsatskoncept. Så lad mig slutte mig et klassisk citat, som jeg også bruger i den forbindelse:
Bill Shankly skrev:Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.

I can assure you it is much, much more important than that.
/Winnie

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 8. jul 2005, 20:19
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Billetter til OB - AaB søndag 14. april

Indlæg af Winnie/BR » 12. apr 2013, 20:19

PeterS skrev:
Winnie/BR skrev:
PeterS skrev:
Kasper Møller skrev:
le Cid skrev:Hvornår har AaB sidst fyldt et away-afsnit??? :)
Din smiley vender forkert.

Vi er så himmelråbende ringe tli at sende folk på aways, hvis ikke lige det er en fredag eller en lørdag max 2 timers transport hjemmefra, at den bør se sådan her ud: :'(

Ses i Odense!
Jeg gad godt vide hvorfor at der er så stor en forskel på Danmark og Sverige.

Alle burde tage med oftere :)

Ses i Odense!
Mon ikke det handler om at folk simplethen ikke har samme mentalitet (generelt set)? Det virker lidt som om at det i Aalborg er fedt at være med drengene på tur og give gas for de røde. Men det er bare ikke et must, som det burde være. Det er desværre et fåtal, der har det nærmest sygelige afhængighedsforhold til klubben, som gør at man bare SKAL afsted hver gang. Om det er med 300 mand i tog, 50 mand i bus, 4 mand i bil eller alene på sin cykel er fuldstændig underordnet. Det handler om at være der - hver gang - uden undtagelser. Det er desværre kun et fåtal, der lever op til det i Aalborg. Jeg skal ikke spille hellig, for jeg har lagt fra en så imponerende og respektfremkaldende statistik som eksempelvis Kosten. an behøver ikke være som alle andre - man støtter klubben som man nu selv finder passende. Bare man er der. Har brugt mange timer på at fundere over hvordan dette ændres hos os og er kun kommet frem til følgende: Det er svært at ændre folks vaner - den slags dedikation skal ind med modermælken, så det er den nye generation, der skal præges.
Hmm, jeg tror også på at det er det ældre publikum der svigter på udebane. Uden det skal støde nogen så antager jeg at 75% af debatsidens brugere er fra sidst i 20erne start 30erne og op efter. Uden at vide det med sikkerhed men kun bedømt på, dem som jeg oftest ser på turene, så tror jeg at når man når en hvis alder så er man meget mere tilbøjelig til kun at tage et par enkle ture hvert år, selvom man tidligere ofte har været afsted. Så at det er mentaliteten der er anderledes i forhold til Sverige kan vi godt blive enige om, jeg tror bare ikke man kan sige at, det kun er den yngre aldersgruppe der skal ændre deres vaner.
Vi er egentlig meget enige. Min pointe er bare, at det er svært at lære en gammel hund nye tricks, når den har været vant til noget andet hele livet. Det er meget lettere attræne den lille hvalp op til at lære disse tricks - hvis analogien giver mening. Jeg ville ønske at den ældre del kunne ændre deres vaner - jeg tror desværre bare ikke det er plausibelt. Dermed ikke sagt, at man skal stoppe med at forsøge - selvom det har fejlet gang på gang. Hvis man virkelig er indstillet på noget, så lader man ikke et nederlag få én ned med nakken - nærmere tværtimod! Men hvordan ved jeg ikke. Jeg er snart løbet tør for idéer. Dog skal der lige søsættes et nyt forsøg inden næste sæson.Så må vi seom det bærer frugt.

Besvar