U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af thomasjn » 7. apr 2013, 18:46

Oldager skrev:Jeg faldt lige over disse videoer på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Xh2iFe4vPgw" onclick="window.open(this.href);return false;

Mål af V. Ahlmann og Spalvis - Spalvis ligger op til det første, og OBs keeper ligger op til det andet. Stakkels keeper.


http://www.youtube.com/watch?v=W00b7edCXDE" onclick="window.open(this.href);return false;

Mål af Sebastian Andersen, Jannik Pohl, og Rasmus Pedersen - Johan Ejsing ligger på til det første mål, Moses Opondo ligger op til det andet, og Jannik Pohl ligger op til det tredje.


Jeg forstår ikke hvorfor AaB ikke kan eller vil sammensætte sådanne videoer. Nu hvor der fokuseres på meget på taltentudviklingen, så del da de Nordjyske drengens bedrifter! :aabfan:
Er sådan set enig. Kunne generelt være spændende med mere info om ungdomsholdets kampe og hvem der spiller på holdene - det måtte gerne komme på AaBsport.dk. Når andre klubber kan oplyse deres U-trup og offentliggøre referater af U-kampe burde vi også kunne. Mon ikke der sågar nok skulle findes en entuisastisk træner eller holdleder som ville påtage sig at gøre dette gratis.

Mht. video handler det vel om penge. Nuvel er et videokamera i sig selv ikke dyrt, men der skal vel også bruges ressourcer på at sende en mand ud at filme samt klippe og publicere videoklip (det sidste kan gøres gratis på youtube). Så det afhænger vel af om man kan finde en frivillig der vil bruge tid på det eller om klubben har økonomiske ressourcer til at lade en medarbejder gøre det. Dog kan vel argumentere for, at AaB kunne få mere ud af at filme kampene end bare at glæde os fans. Ville det ikke være guld værd for trænerne at kunne bruge videosekvenser fra kampene til at vise de unge, hvad de skal gøre bedre?

Synes altid AaB har været ringe til at informere udover 1. holdet. Dengang 2. holdet spillede i DS/2. division var der næsten heller ingen oplysninger om, hvordan det gik reserverne. Det er dog blevet bedre efter reserveholdsturneringen er oprettet.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 7. apr 2013, 19:05

thomasjn skrev:
Oldager skrev:Jeg faldt lige over disse videoer på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Xh2iFe4vPgw" onclick="window.open(this.href);return false;

Mål af V. Ahlmann og Spalvis - Spalvis ligger op til det første, og OBs keeper ligger op til det andet. Stakkels keeper.


http://www.youtube.com/watch?v=W00b7edCXDE" onclick="window.open(this.href);return false;

Mål af Sebastian Andersen, Jannik Pohl, og Rasmus Pedersen - Johan Ejsing ligger på til det første mål, Moses Opondo ligger op til det andet, og Jannik Pohl ligger op til det tredje.


Jeg forstår ikke hvorfor AaB ikke kan eller vil sammensætte sådanne videoer. Nu hvor der fokuseres på meget på taltentudviklingen, så del da de Nordjyske drengens bedrifter! :aabfan:
Er sådan set enig. Kunne generelt være spændende med mere info om ungdomsholdets kampe og hvem der spiller på holdene - det måtte gerne komme på AaBsport.dk. Når andre klubber kan oplyse deres U-trup og offentliggøre referater af U-kampe burde vi også kunne. Mon ikke der sågar nok skulle findes en entuisastisk træner eller holdleder som ville påtage sig at gøre dette gratis.

Mht. video handler det vel om penge. Nuvel er et videokamera i sig selv ikke dyrt, men der skal vel også bruges ressourcer på at sende en mand ud at filme samt klippe og publicere videoklip (det sidste kan gøres gratis på youtube). Så det afhænger vel af om man kan finde en frivillig der vil bruge tid på det eller om klubben har økonomiske ressourcer til at lade en medarbejder gøre det. Dog kan vel argumentere for, at AaB kunne få mere ud af at filme kampene end bare at glæde os fans. Ville det ikke være guld værd for trænerne at kunne bruge videosekvenser fra kampene til at vise de unge, hvad de skal gøre bedre?

Synes altid AaB har været ringe til at informere udover 1. holdet. Dengang 2. holdet spillede i DS/2. division var der næsten heller ingen oplysninger om, hvordan det gik reserverne. Det er dog blevet bedre efter reserveholdsturneringen er oprettet.
Alle (eller størstedelen) af alle kampe optages på video. Hvem der gør det, ved jeg ikke, men problemet ligger derfor kun i, at få det redigeret. :-)!

Edit: Der er kampe helt ned til u12 niveau der filmes, så regner med at alle u17 og u19 kampe bliver filmet.

Brugeravatar
Lars-VB
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. jul 2006, 00:22
Favoritspiller: Nikolaj Hust
Geografisk sted: Vejle

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Lars-VB » 8. apr 2013, 10:41

Oldager skrev:
Edit: Der er kampe helt ned til u12 niveau der filmes, så regner med at alle u17 og u19 kampe bliver filmet.
Alle U/17- og U/19-ligakampe skal videofilmes af hjemmeholdet og deles med udeholdet, straks efter kampen.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 8. apr 2013, 15:33

Lars-VB skrev:
Oldager skrev:
Edit: Der er kampe helt ned til u12 niveau der filmes, så regner med at alle u17 og u19 kampe bliver filmet.
Alle U/17- og U/19-ligakampe skal videofilmes af hjemmeholdet og deles med udeholdet, straks efter kampen.
Så kan det da ikke være et stort problem? :-D

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af A_Strandfelt » 9. apr 2013, 21:43

Oldager skrev:
Lars-VB skrev:
Oldager skrev:
Edit: Der er kampe helt ned til u12 niveau der filmes, så regner med at alle u17 og u19 kampe bliver filmet.
Alle U/17- og U/19-ligakampe skal videofilmes af hjemmeholdet og deles med udeholdet, straks efter kampen.
Så kan det da ikke være et stort problem? :-D
Det er vel et spørgsmål om prioriteter. Skal de bruge tid på at forberede træninger eller klippe highlights? :)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 9. apr 2013, 22:15

A_Strandfelt skrev: Det er vel et spørgsmål om prioriteter. Skal de bruge tid på at forberede træninger eller klippe highlights? :)
De forberedelser behøves jo ikke at blive forringet? Figo behøver jo ikke klippe disse highlights sammen, og han skal da slet ikke gøre det, hvis det på nogen måde forringer træningerne. Der er det et spørgsmål om at vælge en der ikke ødelægger noget for u17 ogf u19. Jeg gør det da bare ;)

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5112
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kunji » 10. apr 2013, 00:38

Oldager skrev:
A_Strandfelt skrev: Det er vel et spørgsmål om prioriteter. Skal de bruge tid på at forberede træninger eller klippe highlights? :)
De forberedelser behøves jo ikke at blive forringet? Figo behøver jo ikke klippe disse highlights sammen, og han skal da slet ikke gøre det, hvis det på nogen måde forringer træningerne. Der er det et spørgsmål om at vælge en der ikke ødelægger noget for u17 ogf u19. Jeg gør det da bare ;)
Haha. Lige nøjagtig. De behøver sgu ikke smide nogle håndører efter mig. Bare giv mig optagelserne, og så skal jeg nok klippe dem sammen.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. apr 2013, 17:26

http://www.youtube.com/watch?v=0B64Pxgx88o" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette er del et af første halveg fra da AaB u19 slog Toronto FC u19. Resten af kampen kan findes på hans kanal, hvis nogen skulle have lyst til at se den.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af PeterS » 12. apr 2013, 11:56

Højdepunkter fra U17 finalen til dallas cup

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... _bw_2QTNq4" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. apr 2013, 14:51

PeterS skrev:Højdepunkter fra U17 finalen til dallas cup

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... _bw_2QTNq4" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak for link, og hold nu kæft hvor er de overlegne... jeg forstår i dén grad begejstringen for det hold.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. apr 2013, 14:57

Den venlige og dygtige talentkoordinator Jacob 'Figo' Larsen har på reletivt kort tid kommet med svar på min e-mail. Ikke bare et hurtigt svar, men et svar på omkring de 450 ord. I denne e-mail udviser han en oprigtig glæde omkring at der findes personer som jeg selv, der interesserer sig for hvad de går og arbejder med i AaBs talentafdeling, og han synes da også at idéen med highlights kunne være fin. Problemet ligger dog i, at det tage ren del tid at omdanne det, som han selv kalder det, "rå materiale" til highlights de kan være bekendte at lange ud til os supportere. Han fortæller dernæst, at de allerede har frivillige i AaB til at hjælpe med nogle af hverdagens små gøremål, og opfordrer mig dernæst til selv at hjælpe til en time om ugen, når highlights skal redigeres, ellers kunne jeg opfordrer en af mine venner til samme, og derfor skriver jeg det her. Ikke fordi at jeg ser på nogen herinde som venner, men fordi jeg kunne forestille mig at der sikkert ville være en her, som ville påtage sig denne opgave. Jeg synes umiddelbart at det lyder spændende, jeg jeg ville gerne bruge en time om ugen, men jeg kan ikke det store med hensyn til redigering.
Jeg vil langt hellere undvære highlights, hvis det ville være skyld i nogen form for forringelse i talentudviklingen. Fremtiden ligger i talenterne, og optimale forudsætninger for dem er også optimale forudsætninger for Aalborg BK.

Jeg er efter denne mail blevet virkelig stor fan af vores talentkoordinator. Nu beundrer jeg ikke blot hans arbejde, men også at han tager tid til at skrive en sådan mail, for det er sgu flot gjort. Specielt fordi det virker som alt andet end en standart mail, men en mail der er brugt tid og tanke på at opbygge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 12. apr 2013, 18:50

Meget spændende, godt arbejde Oldager, og utrolig god stil af Figo. Jeg gad godt hjælpe, og selve redigeringen ville ikke være noget problem såfremt det blot er at klippe highlights sammen. Men hvis det forudsætter bopæl i nærheden af Aalborg, går den desværre ikke. ((På den anden side, hvis den rå film var tilgængeligt online kunne jeg (eller andre eksilnordjyder) sagtens downloade den, og klippe noget sammen, men det er nok allerede for tidskrævende af trænerteamet)).

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 12. apr 2013, 21:41

Glimrende video. Selvom kameraarbejdet dog irreterede mig en smule.
Målet til 1-0 er fandeme godt spillet rundt. Jannik Pohl kunne altså sagtens være en vi kom til at se mere til i fremtiden. Virker meget komplet.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 14. apr 2013, 09:58

u19 vandt 3-2 over Haderslev.

Målene scoret af V. Ahlmann, Bruhn Christensen og Spalvis.
Et referat kan selvfølgelig læses på deres facebookside, men jeg vil altså lige gøre opmærksom på, at 19 ud af holdets 24 mål er scoret af de tre spillere.

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Narildsen » 14. apr 2013, 12:46

Hold kæft det er overlegent det første mål der!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. apr 2013, 14:20

Oldager skrev:u19 vandt 3-2 over Haderslev.

Målene scoret af V. Ahlmann, Bruhn Christensen og Spalvis.
Et referat kan selvfølgelig læses på deres facebookside, men jeg vil altså lige gøre opmærksom på, at 19 ud af holdets 24 mål er scoret af de tre spillere.
Du kender U19 truppen rigtigt godt, hvad er din fornemmelse om hvornår profilerne rykkes op i A-truppen? Kan de alle 5 (jeg tænker Rye og Blåbjerg med her) spille U19 næste sæson også?

Det bliver en udfordring at få plads til de unge, uden vejen til spilletid bliver for lang... det bør efter min mening være optimalt hvis vejen til spilletid i fremtiden også kommer til at ligne det forløb Helenius, Kusk, Ahlmann og Thomsen har haft, og vi ser tydeligt præcist hvor meget det gør for spilleres udvikling at de får den faste spilletid med netop disse spillere.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 14. apr 2013, 19:06

Jesper Schmidt skrev:
Oldager skrev:u19 vandt 3-2 over Haderslev.

Målene scoret af V. Ahlmann, Bruhn Christensen og Spalvis.
Et referat kan selvfølgelig læses på deres facebookside, men jeg vil altså lige gøre opmærksom på, at 19 ud af holdets 24 mål er scoret af de tre spillere.
Du kender U19 truppen rigtigt godt, hvad er din fornemmelse om hvornår profilerne rykkes op i A-truppen? Kan de alle 5 (jeg tænker Rye og Blåbjerg med her) spille U19 næste sæson også?

Det bliver en udfordring at få plads til de unge, uden vejen til spilletid bliver for lang... det bør efter min mening være optimalt hvis vejen til spilletid i fremtiden også kommer til at ligne det forløb Helenius, Kusk, Ahlmann og Thomsen har haft, og vi ser tydeligt præcist hvor meget det gør for spilleres udvikling at de får den faste spilletid med netop disse spillere.
Spalvis, Rye og Blåbjerg er allerede noteret som førsteholdsspillere på AaB’s hjemmeside, og jeg kan kun forestille mig at V. Ahlmann og Bruhn Christensen rykkes med op til sommer. Kahr og især Børsting må ligge i periferien til hvem der skal rykkes op, men dem er jeg langt fra sikker på.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sambaman » 21. maj 2013, 16:26

U-15 Elite vandt guld her i pinsen til en tysk cup i Hollage. Det blev sikret med en 2-0 sejr i finalen over FC Ingolstadt 04, med 2 mål af angriber, Nikolaj Pedersen.

Puljestillingen:
1. FC Ingolstadt 04 Point: 7 Mål: 7:0
2. Aalborg BK Point: 7 Mål: 4:1
3. Hertha BSC Point: 3 Mål: 3:3
4. Viktoria GMHütte Point: 0 Mål: 0:10


Værd at bemærke at netop Ingolstadt sluttede over AaB i puljen.

AaB's kampe i puljen så således ud:

AaB 2 - 0 Viktoria GMHütte
1:0 Alexander Hansen, 2:0 Marco Ramkilde

AaB 0 - 0 FC Ingolstadt 04

AaB 2 - 1 Hertha BSC
1:0 Rocky Wisam, 2:0 Malthe Bak, 2:1 Sidney Friede.

Dermed indløste drengene billet til anden runde.
I anden runde endte AaB i denne pulje.

1. Aalborg BK Point: 7 Mål: 4:0
2. AZ Alkmaar Point: 4 Mål: 3:2
3. Hannover 96 Point: 4 Mål: 1:2
4. OKS Olsztyn (PL) Point: 1 Mål: 1:5


Her så kampene således ud:

Hannover 96 0 - 0 AaB

AaB 1 - 0 AZ Alkmaar

1:0 Rocky Wisam

OKS Olsztyn 0 - 3 AaB
0:1 Malthe Bak, 0:2 Rocky Wisam, 0:3 Nicolaui "Nogge" Lassen.

Det var altså U-15's vej til finalen, og resten er historie (som man siger ;) )
Super flot præstation af drengene, at vinde så hård en tunering.

Af store/kendte hold, der deltog i tuneringen kan nævnes:
AZ Alkmaar
Hertha BSC
A. Bielefeld
Hannover 96
Borussia Mönchengladbach
Union Berlin
Djurgården

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af AaB - Ølstykke » 21. maj 2013, 17:20

Hvor er det fedt - vi har en spiller der hedder Rocky.
Det kan blive stort :o)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. maj 2013, 17:30

AaB - Ølstykke skrev:Hvor er det fedt - vi har en spiller der hedder Rocky.
Det kan blive stort :o)

Haha, det tænkte jeg også, men Samba har før fortalt, at han desværre ikke er en af de største talenter. :-/
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Besvar