29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af NIN » 29. jul 2013, 21:57

Oldager skrev:
NIN den fromme skrev:
Oldager skrev:Altså, jeg sidder og ser Augo og Ris bliver interviewed, men jeg kan egentlig ikke opfatte hvad de siger. Er overvældet over hvor smukt det er at se dem side om side igen. Ja, overdrivelse fremmer forståelse. Augo er papa på det her hold, og han er en anfører man kan være stolt af.
Frem med Lambi rullen.
Du er et dejligt menneske
Tak!
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2013, 22:01

Frygah skrev:At leje en angriber ville da være fint, såfremt:

1. Spillerens klub er villig til at leje ham ud
2. Spilleren rent faktisk vil til AaB
3. Han kan lave de der 15 mål i sæsonen

Det er måske ikke den nemmeste mission for Gaarde. I forhold til 3., så er det jo altså en spiller som sådan cirka 12 klubber i Superligaen pt. der jagter en 15-måls angriber. Den slags findes der faktisk ret få af som er til at komme til for penge. Og vi har konkurrenter med flere penge at slås med. Dernæst kræver det også at spilleren overhovedet vil til AaB, hvilket jeg synes mange kommer lidt nemt omkring. Det her er jo ikke ligesom Football Manager, hvor man i løbet af et par dage har fået en ny spiller uden de store problemer. Vi er ikke så helvedes attraktive som vi nok selv tror, og slet ikke for angribere af den kaliber folk efterlyser.
Nej er vi ikke i forhold til et køb..
Men man kunne 'håbe' på at grunden til vi går og venter er fordi transfervinduet begynder at lukke.. og så er der nogle spillere som ikke blev solgt
der alligevel vil noget.. og så kan de måske blive lejet til AaB

vi kan vel godt blive enige om vi kan få en bedre spiller på lejekontrakt(teoretisk set)
end vi kan købe os til en..

og hvis nu planen er Spalvis har helt overtaget til sommer, så har vi netop også kun brug for en i 1 år..
hvis vi køber en dyr erstatning for Helenius nu.. hvad skal der så ske til sommer?
Så har vi pludselig, Curth, SF, Toft, Spalvis, Ny og hvis ham vi har købt koster en del, så bliver der pludselig ikke meget plads
til at fase Spalvis ind.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. jul 2013, 22:01

NIN den fromme skrev:
Oldager skrev:
NIN den fromme skrev:
Oldager skrev:Altså, jeg sidder og ser Augo og Ris bliver interviewed, men jeg kan egentlig ikke opfatte hvad de siger. Er overvældet over hvor smukt det er at se dem side om side igen. Ja, overdrivelse fremmer forståelse. Augo er papa på det her hold, og han er en anfører man kan være stolt af.
Frem med Lambi rullen.
Du er et dejligt menneske
Tak!
Og en bomber søges

I'm just sayin'
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af PeterS » 29. jul 2013, 22:02

Inden der går århus i den skal pessimisten lige på banen og gøre opmærksom på at faktisk ågf lå nummer 1 med max point efter 2 runder i 09-10 sæsonen hvor de senere rykkede ned.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2013, 22:04

PeterS skrev:Inden der går århus i den skal pessimisten lige på banen og gøre opmærksom på at faktisk ågf lå nummer 1 med max point efter 2 runder i 09-10 sæsonen hvor de senere rykkede ned.
Og hva så.. AGF er et pis hold... :thumbsdown:
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Lucas Kuskenius » 29. jul 2013, 22:08

I tilfælde af at Lasse Nielsen ikke bliver solgt, og at Kent ser KEP være starter, så synes jeg vi skal smide Thelander på toppen. For satan jeg elsker han fight, og han er jo eminent i hovedspillet.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Califfen » 29. jul 2013, 22:10

jonas386 skrev:
Califfen skrev:
jonas386 skrev:Haha, er lige kommet ind efter aftensmaden (så første halvleg) det er fandme lækkert.
Og stop emd at hakke på Frederiksen, han gør det altså fint.
What a load of bull.

Frederiksen var forfærdelig i dag.)

Snakkede lige så meget om ham der skrev at Frederiksen var den dårligste mand i AaB trøjen. Det er jo ikke tilfældet.
Øhhh jo det er! :) I hvert fald i dag. Synes han falder fuldstændigt igennem

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Martin Bak » 29. jul 2013, 22:15

Califfen skrev:
jonas386 skrev:
Califfen skrev:
jonas386 skrev:Haha, er lige kommet ind efter aftensmaden (så første halvleg) det er fandme lækkert.
Og stop emd at hakke på Frederiksen, han gør det altså fint.
What a load of bull.

Frederiksen var forfærdelig i dag.)

Snakkede lige så meget om ham der skrev at Frederiksen var den dårligste mand i AaB trøjen. Det er jo ikke tilfældet.
Øhhh jo det er! :) I hvert fald i dag. Synes han falder fuldstændigt igennem
Enig SF er vores KLART dårligste spiller idag.... desværre - men stort cadeau til HOLDET for en ægte mandfolkepræstation!! imponerende, at vi i den grad dominerede EFB på deres hjemmebane. Vi skal tage 1 kamp af gangen og have samme tilgang som til denne kamp - FLOT DRENGE! :cheers: :aabfan:
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Califfen » 29. jul 2013, 22:15

PeterS skrev:Inden der går århus i den skal pessimisten lige på banen og gøre opmærksom på at faktisk ågf lå nummer 1 med max point efter 2 runder i 09-10 sæsonen hvor de senere rykkede ned.
Gudskelov er vores nuværende træner langt fra lige så naiv som Erik Rasmussen var i sin tid.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2013, 22:21

Martin Bak skrev:
Califfen skrev:
jonas386 skrev:
Califfen skrev:
jonas386 skrev:Haha, er lige kommet ind efter aftensmaden (så første halvleg) det er fandme lækkert.
Og stop emd at hakke på Frederiksen, han gør det altså fint.
What a load of bull.

Frederiksen var forfærdelig i dag.)

Snakkede lige så meget om ham der skrev at Frederiksen var den dårligste mand i AaB trøjen. Det er jo ikke tilfældet.
Øhhh jo det er! :) I hvert fald i dag. Synes han falder fuldstændigt igennem
Der stod nogensinde :) - Og det er jeg ikek enig i.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af DEG » 29. jul 2013, 23:03

En helt igennem fantastisk aften i Esbjerg, en start på sæsonen man kun kunne have drømt om. Og så var der endda til tider godt spil, slet ikke ufortjent, selvom målet var utraditionelt.

Itchy
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28. apr 2008, 18:08

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Itchy » 29. jul 2013, 23:13

som sædvanlig kæmpe arbejdsindsats når Rolf Toft er på banen. lidt selvtillid og tror han kan banke en del kasser. synes næsten det er synd hvis han ryger. håber på det kun er en leje aftale han evt ryger på.

ellers god kamp i dag. bedste må være Risgaard. dårligste søren frederiksen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2013, 23:17

Itchy skrev:som sædvanlig kæmpe arbejdsindsats når Rolf Toft er på banen. lidt selvtillid og tror han kan banke en del kasser. synes næsten det er synd hvis han ryger. håber på det kun er en leje aftale han evt ryger på.

ellers god kamp i dag. bedste må være Risgaard. dårligste søren frederiksen.
han har dog haft efterhånden en del indhop uden at score har han ikke? .. jeg konstatere ikke jeg spørger..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af thomasjn » 29. jul 2013, 23:26

AllanPedersen skrev:
Itchy skrev:som sædvanlig kæmpe arbejdsindsats når Rolf Toft er på banen. lidt selvtillid og tror han kan banke en del kasser. synes næsten det er synd hvis han ryger. håber på det kun er en leje aftale han evt ryger på.

ellers god kamp i dag. bedste må være Risgaard. dårligste søren frederiksen.
han har dog haft efterhånden en del indhop uden at score har han ikke? .. jeg konstatere ikke jeg spørger..
Af hans 18 kampe for 1. holdet var aftenens kamp den første i startopstillingen. Har i alt spillet 301 minutter, scoret et mål mod Horsens i efteråret og sidste forår lavet en assist i Helenius's hattrick nedsabling af Silkeborg.

Itchy
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28. apr 2008, 18:08

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Itchy » 29. jul 2013, 23:28

AllanPedersen skrev:
Itchy skrev:som sædvanlig kæmpe arbejdsindsats når Rolf Toft er på banen. lidt selvtillid og tror han kan banke en del kasser. synes næsten det er synd hvis han ryger. håber på det kun er en leje aftale han evt ryger på.

ellers god kamp i dag. bedste må være Risgaard. dårligste søren frederiksen.
han har dog haft efterhånden en del indhop uden at score har han ikke? .. jeg konstatere ikke jeg spørger..
yup. kan både blive fugl eller fisk. helenius fik jo også en del indhop i starten uden at score. til gengæld har curth jo også fået masser af spilletid uden at score ;).

anyway for at blive på topic. god fighter indsats fra alle. godt resultalt på en svær udebane især efter træthed fra en europa league kamp

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2013, 23:39

Synes tilgengæld det er noget mærkeligt noget hvis vi BÅDE skal have AK47.. og en mere angriber
Bold.dk skriver bare at Gaarde leder efter en udover AK47

så bliver der da SLET ikke tid til at give spillere som Spalvis indhop..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Funky » 29. jul 2013, 23:54

Kan tænkes man overvejer at flytte Søren F tilbage på Kusks plads, når/hvis han ryger, og dermed "skabe plads" til en mand mere i angrebet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2013, 23:59

Funky skrev:Kan tænkes man overvejer at flytte Søren F tilbage på Kusks plads, når/hvis han ryger, og dermed "skabe plads" til en mand mere i angrebet.
Men Kusk ryger jo ikke i år, han har selv sagt han vil have et år mere i AaB..

det virker mærkeligt når man også havde en plan om at fase Spalvis ind denne sæson
jeg tvivler på vi henter 2 angribere... men er bare mit bud..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2013, 00:10

AllanPedersen skrev: hvorfor er der ikke formål i at smide penge på en lejekontrakt?..
i 90% af de fleste tilfælde vil jeg give dig ret..
Men det er sjovt du har den holdning når netop 2 lejekontrakter reddet vores røv i superligaen for ikke så længe siden..
Nu skriver jeg jo at det skal være under forudsætning af at vi kan nå den midterplacering. Det koster jo penge, og en på leje skal ikke stå i vejen for egne talenter (og her tænker jeg ikke udelukkende på Spalvis, men også resten af de offensive spillere der render rundt på reserveholdet/uholdene). Men naturligvis, hvis det er en angriber der er garant for mål, og som er forskellen på et par placeringer, så er pengene naturligvis godt givet ud (i lyset af flere tv-penge). Så en superprofil, et stortalent, eller ikke nogen virker mest fornuftigt i min bog. Jeg tror bestemt heller ikke Spalvis bliver nogen profil i år, men træningskampene hvor han scorede flittigt er alligevel en positiv indikation på at han har noget at bibringe truppen allerede nu.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 30. jul 2013, 00:20

PeterS skrev:Inden der går århus i den skal pessimisten lige på banen og gøre opmærksom på at faktisk ågf lå nummer 1 med max point efter 2 runder i 09-10 sæsonen hvor de senere rykkede ned.
Nu syntes jeg ikke rigtigt at der er nogen herinde som har sådanne forhåbninger, men hvis der nu var er det vel også helt i orden. AGF gik ned på at fansene troede de var nr.1, men på at træneren, truppen og klubben fik den mærkværdige idé. At tilhængerne er jubeloptimister er vel bare et plus for stemningen og nærmest alt andet. Det kan jo føre til større indtægter for klubben igennem billetsalg, bodsalg og merchandisesalg. Så lad bare folk gå amok.

Besvar