05.08.13 - FCV vs. AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Forza » 2. aug 2013, 11:17

Hvis vi er færdige med at snakke om KBH/Jylland, så lad os vende tilbage til kampen.

Tror vi har gode chancer omend det ku ligne AaB groft at fejle i sådan en kamp efter to gode kampe med sejre forinden.

FCV har oprustet godt inden sæsonstart og har en garvet træner som har mødt AaB et utal af gange. Min største frygt er at han/de pakker sig, således AaB skal skabe kampen. Så frygter jeg de slår os på kontraer som vi ikke altid er så gode imod!

Nogle der kender til deres spillestil?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 2. aug 2013, 11:57

Forza skrev: Nogle der kender til deres spillestil?
Det Ove Pedersen vi snakker om, han kender kun en taktik bussen ned foran målet også ellers bare losse bolde op i angrebet ;)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 970
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Rams » 2. aug 2013, 12:29

Ihvertfald ved vi, at det er et hold, der med Søren Berg og Bertholt som eksponenter, givet vil prøve at stresse vores opspil gennem et arbejdsraseri, og så satse på omstillinger og dødbolde, hvor Thelanders gamle makker, Oliver Lund er giftig.

Den slags har vi tidligere haft det ualmindeligt ringe med, da vi ikke har ejet en midtbane, som har kunnet skabe ro og finde løsninger. Det tror jeg er blevet bedre med Risgård, og så har tekniske typer som Thomsen og Kusk også fået mere erfaring, hvilket forhåbentlig gør, at de kan spille sig ud af det pres, som de kommer under. Her har det selvfølgelig en voldsom betydning, at Ahlmann og Dalsgaard er med til at gøre banen så bred som muligt, når vi angriber.

Det spørgsmål er igen-igen. Har vi nogen, der kan sparke den i kassen, og så selvfølgelig hvem bliver makker til Søren F (Curth, Toft eller Jacobsen)
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jonas386 » 2. aug 2013, 13:01

Det er vel en af de kampe der skal vindes på midtbanen og her vil jeg mene vi er et niveau eller to over Slagelse. Men som andre nævner kunne det nemlig være rigtig typisk AaB at tabe sådan en kamp efter en flot start mod noget sværere modstandere.
Jeg tror selvfølgelig på de 3 point, og vil også mene det er en af de kampe der skal vindes, dog kender jeg bare AaB så godt at den ligesågodt kan ende 3-0 til FCV.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af hje1980 » 2. aug 2013, 13:16

Rams skrev:Ihvertfald ved vi, at det er et hold, der med Søren Berg og Bertholt som eksponenter, givet vil prøve at stresse vores opspil gennem et arbejdsraseri, og så satse på omstillinger og dødbolde, hvor Thelanders gamle makker, Oliver Lund er giftig.

Den slags har vi tidligere haft det ualmindeligt ringe med, da vi ikke har ejet en midtbane, som har kunnet skabe ro og finde løsninger. Det tror jeg er blevet bedre med Risgård, og så har tekniske typer som Thomsen og Kusk også fået mere erfaring, hvilket forhåbentlig gør, at de kan spille sig ud af det pres, som de kommer under. Her har det selvfølgelig en voldsom betydning, at Ahlmann og Dalsgaard er med til at gøre banen så bred som muligt, når vi angriber.

Det spørgsmål er igen-igen. Har vi nogen, der kan sparke den i kassen, og så selvfølgelig hvem bliver makker til Søren F (Curth, Toft eller Jacobsen)
Tror det bliver Curth der starter... grundet at Toft "kun" startede inde sidst da Curth op til havde spillet MANGE minutter på få dage... og Toft ikke rigtig kom frem til så meget.

Forventer et AaB hold der kommer med koncentration og vilje til at kunne vinde sådan en kamp som favoritter. Vi får det meste af spillet, og med Kusk's ny fundne selvtillid fra Esbjerg kampen så tror jeg han om nogen viser flaget.
Vi vinder 3-0 med Kusk som dobbelt målscorer... den sidste kunne godt blive en angriber eller Risgaard igen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3900
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 2. aug 2013, 18:20

FCV giver ikke særligt meget plads at spille på, i hvert fald ikke mens den står 0-0. De skaber chancer på dødbolde, via Thiago og deres højreback til deres angribere, ellers er deres stærkeste force deres forsvar. De spillede helt lige op med agf i den seneste kamp, det var rent uheld der gjorde at de ikke fik noget med fra den kamp. Så på deres hjemmebane tror jeg mange hold vil få deres hyr, specielt med at score mål. Så det vil slet ikke gøre noget at komme foran i den her kamp, det vil gøre det en lidt nemmere kamp at spille for os.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af DEG » 2. aug 2013, 18:32

Er ligeglad med om vi scorer i 89' minut, vi skal bare have alle 3 point med hjem! vi skal have masser af tålmodighed, og vi skal være klar når de bevæger sig fremover banen. Som nævnt er deres højreback ofte med i deres offensive stød, det kan vi naturligvis også udnytte hvis vi bryder dem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af doukas » 4. aug 2013, 14:26

Truppen til i morgen

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... obsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Må være den stærkeste trup i lang tid - det kan næsten kun gå galt ;)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. aug 2013, 16:25

Kadrii og Schoop udgik fra OBs kamp i dag. Gode nyheder for os til næste uges kamp. EN manglende kadrii tager en del fra deres offensiv. De har stadig Emil Larsen og Rasmus Falk, men Falk er vel ikke helt på toppen endnu? Emil Larsen er farlig mod AaB, om han så sad på bænken.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af doukas » 4. aug 2013, 18:03

Oldager skrev:Kadrii og Schoop udgik fra OBs kamp i dag. Gode nyheder for os til næste uges kamp. EN manglende kadrii tager en del fra deres offensiv. De har stadig Emil Larsen og Rasmus Falk, men Falk er vel ikke helt på toppen endnu? Emil Larsen er farlig mod AaB, om han så sad på bænken.
Og det har relevans for denne tråd fordi?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. aug 2013, 18:08

doukas skrev:
Oldager skrev:Kadrii og Schoop udgik fra OBs kamp i dag. Gode nyheder for os til næste uges kamp. EN manglende kadrii tager en del fra deres offensiv. De har stadig Emil Larsen og Rasmus Falk, men Falk er vel ikke helt på toppen endnu? Emil Larsen er farlig mod AaB, om han så sad på bænken.
Og det har relevans for den tråd fordi?
Det har det jo egentlig ikke, men da næste kamps tråd ikke er oprettet, så valgte jeg, at nævne det her. Jeg burde måske have skrevet det i superliga 13/14 tråden, men nu er det gjort. Herligt er det i hvert fald, selvom jeg synes Baskim er en god spiller, og jeg kunne godt unde ham lidt succes i offensiven.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Buzz Killington » 4. aug 2013, 18:09

doukas skrev:
Oldager skrev:Kadrii og Schoop udgik fra OBs kamp i dag. Gode nyheder for os til næste uges kamp. EN manglende kadrii tager en del fra deres offensiv. De har stadig Emil Larsen og Rasmus Falk, men Falk er vel ikke helt på toppen endnu? Emil Larsen er farlig mod AaB, om han så sad på bænken.
Og det har relevans for denne tråd fordi?
Af mangel på bedre (vil jeg tro). Den er dog blevet nævnt i superligatråden under 'Fodbold Generelt'. viewtopic.php?p=399085#p399085
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Søgaard » 4. aug 2013, 19:47

AK udtaget foran Spalvis, spændende. Nogen der ved om det er hierarkiet eller om det er fordi man hviler Spalvis efter U-em?

Bliver også spændende at se om Thelander holder pladsen ved siden af Lasse, eller om KEP bliver smidt ind igen. Jeg håber han får lov at blive på banen, han har spillet rigtig fint og stabilt i de første par kampe. Ingen grund til at bryde den rytme der er i midterforsvaret.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jonas386 » 4. aug 2013, 20:08

Søgaard skrev: Bliver også spændende at se om Thelander holder pladsen ved siden af Lasse, eller om KEP bliver smidt ind igen. Jeg håber han får lov at blive på banen, han har spillet rigtig fint og stabilt i de første par kampe. Ingen grund til at bryde den rytme der er i midterforsvaret.
/Søgaard
Jeg håber da at Kent viser, også overfor resten af truppen, at ingen pladser er sikrede, og at KEP må vise han er bedre igennem træning nu hvor Thelander har spillet så fint er det ikke i orden at bænke ham igen.

Jeg er iøvrigt ret sikker på vi ser fuldstændigt samme opstilling som mod EfB, ingen grund til at ændre på noget der fungerer så fint.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. aug 2013, 20:30

jonas386 skrev:
Søgaard skrev: Bliver også spændende at se om Thelander holder pladsen ved siden af Lasse, eller om KEP bliver smidt ind igen. Jeg håber han får lov at blive på banen, han har spillet rigtig fint og stabilt i de første par kampe. Ingen grund til at bryde den rytme der er i midterforsvaret.
/Søgaard
Jeg håber da at Kent viser, også overfor resten af truppen, at ingen pladser er sikrede, og at KEP må vise han er bedre igennem træning nu hvor Thelander har spillet så fint er det ikke i orden at bænke ham igen.

Jeg er iøvrigt ret sikker på vi ser fuldstændigt samme opstilling som mod EfB, ingen grund til at ændre på noget der fungerer så fint.
Jeg tror nu, at Kent vælger Curth.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jonas386 » 4. aug 2013, 20:33

Oldager skrev:
jonas386 skrev:
Søgaard skrev: Bliver også spændende at se om Thelander holder pladsen ved siden af Lasse, eller om KEP bliver smidt ind igen. Jeg håber han får lov at blive på banen, han har spillet rigtig fint og stabilt i de første par kampe. Ingen grund til at bryde den rytme der er i midterforsvaret.
/Søgaard
Jeg håber da at Kent viser, også overfor resten af truppen, at ingen pladser er sikrede, og at KEP må vise han er bedre igennem træning nu hvor Thelander har spillet så fint er det ikke i orden at bænke ham igen.

Jeg er iøvrigt ret sikker på vi ser fuldstændigt samme opstilling som mod EfB, ingen grund til at ændre på noget der fungerer så fint.
Jeg tror nu, at Kent vælger Curth.
Jeg håber på Toft bliver valgt. Jeg synes han har nogle kvaliteter som Curth ikke har. Han virker hvertfald, og her kan jeg sagtens tage fejl, til at være bedre ved jorden og det ser jeg som en kæmpe fordel ifht måden vi spiller på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Buzz Killington » 4. aug 2013, 20:36

jonas386 skrev:
Oldager skrev:
jonas386 skrev:
Søgaard skrev: Bliver også spændende at se om Thelander holder pladsen ved siden af Lasse, eller om KEP bliver smidt ind igen. Jeg håber han får lov at blive på banen, han har spillet rigtig fint og stabilt i de første par kampe. Ingen grund til at bryde den rytme der er i midterforsvaret.
/Søgaard
Jeg håber da at Kent viser, også overfor resten af truppen, at ingen pladser er sikrede, og at KEP må vise han er bedre igennem træning nu hvor Thelander har spillet så fint er det ikke i orden at bænke ham igen.

Jeg er iøvrigt ret sikker på vi ser fuldstændigt samme opstilling som mod EfB, ingen grund til at ændre på noget der fungerer så fint.
Jeg tror nu, at Kent vælger Curth.
Jeg håber på Toft bliver valgt. Jeg synes han har nogle kvaliteter som Curth ikke har. Han virker hvertfald, og her kan jeg sagtens tage fejl, til at være bedre ved jorden og det ser jeg som en kæmpe fordel ifht måden vi spiller på.
Nu er Rolf for mig stadig et meget ubeskrevet blad, men jeg vil alligevel tro at Curth er en bedre spilstation mod et hold der står så dybt som Vest. Specielt vigtigt er det at undgå boldtab hvor jeg tror Curth er marginalt mere boldsikker. Ingen af dem er dog optimale i mine udmyge øjne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 4. aug 2013, 20:51

Det vil være 3 så gode point at tage i morgen
på trods af det udsagn i sig selv er lidt åndsvagt,da alle 3 point er gode

så synes jeg virkelig det ville være fantastisk hvis vi kunne få sådan et ordentligt los i røven fra starten af
for i foråret sidste sæson faldt vi meget i kvalitet, vi har brug for point til kontoen
hvis vi skal 'spare op' til de dårlige tider.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Forza » 5. aug 2013, 08:11

Oldager skrev:
doukas skrev:
Oldager skrev:Kadrii og Schoop udgik fra OBs kamp i dag. Gode nyheder for os til næste uges kamp. EN manglende kadrii tager en del fra deres offensiv. De har stadig Emil Larsen og Rasmus Falk, men Falk er vel ikke helt på toppen endnu? Emil Larsen er farlig mod AaB, om han så sad på bænken.
Og det har relevans for den tråd fordi?
Det har det jo egentlig ikke, men da næste kamps tråd ikke er oprettet, så valgte jeg, at nævne det her. Jeg burde måske have skrevet det i superliga 13/14 tråden, men nu er det gjort. Herligt er det i hvert fald, selvom jeg synes Baskim er en god spiller, og jeg kunne godt unde ham lidt succes i offensiven.
Du kunne passende oprette næste kamptråd hvis du har input til denne.

topic: Ligaen i år har fået en PERFEKT start. 2 sejre til de røde og nederlag til købeholdene fra sjælland! Håber virkelig AaB kan fortsætte de gode takter, men frygter vores offensiv (eller mangel på samme) hæmmer os meget imod et defensivt hjemmehold.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. aug 2013, 10:55

Forza skrev:
Oldager skrev: Du kunne passende oprette næste kamptråd hvis du har input til denne.

topic: Ligaen i år har fået en PERFEKT start. 2 sejre til de røde og nederlag til købeholdene fra sjælland! Håber virkelig AaB kan fortsætte de gode takter, men frygter vores offensiv (eller mangel på samme) hæmmer os meget imod et defensivt hjemmehold.
Mjah, men jeg synes ikke det ville være passende at oprette en kamptråd, før denne kamp er afsluttet. :-)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Besvar