05.08.13 - FCV vs. AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Kasper » 5. aug 2013, 21:16

jayC skrev:http://onside.dk/superligaen/fcv-udenla ... er-paa-vej

Når man læser denne, tænker man: Hvor fanden får FCV alle de penge fra? De har hentet Jan K, Lumb, Sørensen, Lund, Dal Hende, og nu også en udenlandsk angriber, som nok er Djiby Fall, som har været rygtet der til længe..
Onkel Kurt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3900
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 5. aug 2013, 21:17

Det hjælper satme ikke at man står og glaner når de har dødbolde, som vi vidste var deres stærkeste våben. Og kommer man først bagud mod et hold der er gode til at parkere bussen, skal der godt med kreativitet og fart på bolden, og det fik vi da slet ikke i dag. Det kan sagtens være Søren F. ikke havde de bedste betingelser i dag, men jeg var alligevel skuffet over ham, Kusk og Thomsen har også spillet bedre kampe. Anders Jacobsen kunne jeg godt tænke mig at se mere til i næste kamp, hvor der bliver mere rum til at spille mellem kæderne mod OB.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Elscorpio » 5. aug 2013, 21:19

Slagelse spillede med 10 mand bag bolden i 2. halvleg. Desværre mangler vi ideer og en skarp angriber når vi møder ultradefensive hold :@

Chancen Toft fik i 1. halvleg skal bare udnyttes og så nytter det heller ikke noget vi konstant smider boldene væk midt på banen

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jensemand57 » 5. aug 2013, 21:19

jayC skrev:http://onside.dk/superligaen/fcv-udenla ... er-paa-vej

Når man læser denne, tænker man: Hvor fanden får FCV alle de penge fra? De har hentet Jan K, Lumb, Sørensen, Lund, Dal Hende, og nu også en udenlandsk angriber, som nok er Djiby Fall, som har været rygtet der til længe..
Jamen. De forstår jo at der skal handling til og ikke sidde med is i maven, samt kun lukke varm luft ud af kanal Grande.

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 730
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af tommas jensen » 5. aug 2013, 21:19

Alfons Aalborg skrev:Er det bare mig, eller er det ikke bare lidt ulogisk, at vi sidder og taler angribere, når vi lukker to så lette mål ind? Hvor er kritikken af vores forsvar? Og/eller ville den være urimelig, når deres mål kommer på standardsituationer, hvor alle mand vel kan betagnes som forsvarsspillere?
Jeg vil godt gentage
en keeper der ikke kan tage med hænder
Et forsvar de ikke kan cleere en bold
en midtbane helt uden ideer/evner til tider
et angreb der bare ikke kan :thumbsdown:

tagen
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 7. feb 2010, 16:49

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af tagen » 5. aug 2013, 21:21

Man kan kun gisne om hvad der var sket hvis AK var startet inde. Han kan sikkert også brænde en chance. Måske var han slet ikke kommet frwm til boget, nåske havde han lavet 3 kasser. Men han overbeviser ikke mig ved at knokle rundt som indskifter hvor han er frisk og modstanderne har 70 min i benene. Teknisk synes jeg ikke han bød på noget. Havde som alle andre boldtab og dårlige afleveringer. Det bliver svært for alle angribere når der ikke er en offensiv midtbane tilstede for de var i den grad væk. Angribere skal have noget at arbejde med og det fik de ikke.

Sendt fra min GT-N5120 med Tapatalk 4

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jayC » 5. aug 2013, 21:26

tagen skrev:Man kan kun gisne om hvad der var sket hvis AK var startet inde. Han kan sikkert også brænde en chance. Måske var han slet ikke kommet frwm til boget, nåske havde han lavet 3 kasser. Men han overbeviser ikke mig ved at knokle rundt som indskifter hvor han er frisk og modstanderne har 70 min i benene. Teknisk synes jeg ikke han bød på noget. Havde som alle andre boldtab og dårlige afleveringer. Det bliver svært for alle angribere når der ikke er en offensiv midtbane tilstede for de var i den grad væk. Angribere skal have noget at arbejde med og det fik de ikke.

Sendt fra min GT-N5120 med Tapatalk 4

Det har du ret i.. Men jeg synes heller ikke Rolf Toft bidrog med noget teknisk i dag.. Ja han fik en stor chance som han selv skabte, men alt forarbejdet er bare tabt..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jensemand57 » 5. aug 2013, 21:28

jayC skrev:
tagen skrev:Man kan kun gisne om hvad der var sket hvis AK var startet inde. Han kan sikkert også brænde en chance. Måske var han slet ikke kommet frwm til boget, nåske havde han lavet 3 kasser. Men han overbeviser ikke mig ved at knokle rundt som indskifter hvor han er frisk og modstanderne har 70 min i benene. Teknisk synes jeg ikke han bød på noget. Havde som alle andre boldtab og dårlige afleveringer. Det bliver svært for alle angribere når der ikke er en offensiv midtbane tilstede for de var i den grad væk. Angribere skal have noget at arbejde med og det fik de ikke.

Sendt fra min GT-N5120 med Tapatalk 4

Det har du ret i.. Men jeg synes heller ikke Rolf Toft bidrog med noget teknisk i dag.. Ja han fik en stor chance som han selv skabte, men alt forarbejdet er bare tabt..
Jeg vil faktisk heller ikke bebrejde de angribere vi har. Men vi så virkningen af, at der endnu ikke er blevet hentet en afløser for Helenius.

jens fup
Superliga
Superliga
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13. aug 2006, 02:51
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Drastrup

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jens fup » 5. aug 2013, 21:29

jayC skrev:http://onside.dk/superligaen/fcv-udenla ... er-paa-vej

Når man læser denne, tænker man: Hvor fanden får FCV alle de penge fra? De har hentet Jan K, Lumb, Sørensen, Lund, Dal Hende, og nu også en udenlandsk angriber, som nok er Djiby Fall, som har været rygtet der til længe..
De har ham der "Onkel Kurt", der engang spyttede masser af penge i AGF. Kan ikke huske hans rigtige navn, kun at han bliver kaldt Onkel Kurt - og vist er stinkende rig. En skam han ikke var født i Aalborg....
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Leander
Junior
Junior
Indlæg: 53
Tilmeldt: 27. sep 2005, 14:06

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Leander » 5. aug 2013, 21:30

Men det er nu fedt at se tabellen alligevel!!!!

Jylland
Jylland
Jylland
Jylland
Jylland
Fyn
Jylland
Sjælland
Jylland
Sjælland
Sjælland
Sjælland
Leander

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3900
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 5. aug 2013, 21:30

Man skal måske også passe lidt på med overskrifterne efter sådan en kamp, der er ikke mange hold i ligaen der formår at parkere bussen som fcv, og vi møder ikke mange hold der spiller på den her måde, som vi så absolut ikke bryder os om. Tilgengæld er de ikke dygtige offensivt, men deres dødbolde var skarpe. Der findes vel ikke nogle hold der kan fuldføre sådan en taktik til perfektion, med lidt held på dødbolde. Der mangler absolut noget punch offensivt, men ingenting bliver fuldført, ikke nok kombinationer virkede

tagen
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 7. feb 2010, 16:49

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af tagen » 5. aug 2013, 21:32

Det er nu heller ikke fordi jeg er sikker på Toft er den rigtige i front. Synes bare han fortjener at blive afprøvet lidt mere inden han bliver dømt ude. De siger 19 kampe 1 mål på tv men det er en sandhed med modifikationer. 375 min/4,16 kampe i følge superstats. Esbjergkampen var den første fra start og jeg synes han er foran SF og på linie med eller lidt under Curth i denne sæson. Synes ikke han har været dårligere end de andre. AK skal nok få sine chancer og så må vi se om han griber den.

Sendt fra min GT-N5120 med Tapatalk 4

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af limey » 5. aug 2013, 21:35

Klaus skrev:Det er sgu let at skyde efter angriberne. Faktum er, at Thomsen og Kusk var fornærmende ringe og ikke evnede at levere noget, der minder om kreativt angrebsspil. De er tilgivet, deres alder taget i betragtning, men vi fik da at se, hvad der sker, når man kommer bagud mod et hold som Vestsjælland.[...]
Fuldstændig enig. Når modstanderne pakker sig, er det op til vores kreative spillere at dirke forsvaret op. Og det er netop her, at vores to unge mangler det sidste for at være deciderede superligaprofiler. De er generelt suveræne i omstillingerne, men der skal helst snart bygges mere på - ellers bliver holdet for nemt at læse.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jernskjorten » 5. aug 2013, 21:52

jensemand57 skrev:
jayC skrev:http://onside.dk/superligaen/fcv-udenla ... er-paa-vej

Når man læser denne, tænker man: Hvor fanden får FCV alle de penge fra? De har hentet Jan K, Lumb, Sørensen, Lund, Dal Hende, og nu også en udenlandsk angriber, som nok er Djiby Fall, som har været rygtet der til længe..
Jamen. De forstår jo at der skal handling til og ikke sidde med is i maven, samt kun lukke varm luft ud af kanal Grande.
Og de har penge at handle med - en lille detalje... Man kan ikke bare vælge at nægte at forholde sig til, at vi har en økonomi, der ikke giver mulighed for at hente spillere på stribe.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jensemand57 » 5. aug 2013, 21:57

jernskjorten skrev:
jensemand57 skrev:
jayC skrev:http://onside.dk/superligaen/fcv-udenla ... er-paa-vej

Når man læser denne, tænker man: Hvor fanden får FCV alle de penge fra? De har hentet Jan K, Lumb, Sørensen, Lund, Dal Hende, og nu også en udenlandsk angriber, som nok er Djiby Fall, som har været rygtet der til længe..
Jamen. De forstår jo at der skal handling til og ikke sidde med is i maven, samt kun lukke varm luft ud af kanal Grande.
Og de har penge at handle med - en lille detalje... Man kan ikke bare vælge at nægte at forholde sig til, at vi har en økonomi, der ikke giver mulighed for at hente spillere på stribe.
Det er jeg på det rene med. Men dels udtaler Gaarde, at der rent faktisk er penge til en afløser for Helenius, dels siges det jo gang på gang, at det er klubbernes markede. Det hænger ikke sammen med AaBs transferaktivitet.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jernskjorten » 5. aug 2013, 22:07

jensemand57 skrev:Det er jeg på det rene med. Men dels udtaler Gaarde, at der rent faktisk er penge til en afløser for Helenius, dels siges det jo gang på gang, at det er klubbernes markede. Det hænger ikke sammen med AaBs transferaktivitet.
Nu kører debatten også i transfertråden, så jeg gentager blot: jeg tror skam, at midlerne er der til én mere eller mindre etableret angriber, og det er dét. I FCV smider Kurt Andersen jo bare penge på bordet efter behov - er da mit indtryk. De to klubber har pt. ikke de samme økonomiske forudsætninger, hvad angår transferbudget.
Og jeg har intet kendskab til AaB's aktivitet på transfermarkedet - hvem ved, hvem AaB er på udkig efter.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 347
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Kempes » 5. aug 2013, 22:33

limey skrev:
Klaus skrev:Det er sgu let at skyde efter angriberne. Faktum er, at Thomsen og Kusk var fornærmende ringe og ikke evnede at levere noget, der minder om kreativt angrebsspil. De er tilgivet, deres alder taget i betragtning, men vi fik da at se, hvad der sker, når man kommer bagud mod et hold som Vestsjælland.[...]
Fuldstændig enig. Når modstanderne pakker sig, er det op til vores kreative spillere at dirke forsvaret op. Og det er netop her, at vores to unge mangler det sidste for at være deciderede superligaprofiler. De er generelt suveræne i omstillingerne, men der skal helst snart bygges mere på - ellers bliver holdet for nemt at læse.
Er helt enig i at både Kusk og Thomsen, mangler at bevise andet end at de er gode i omstillinger. Problemet mod defensivt orienterede hold, er at ingen af dem er dygtige driblere der kan sætte folk af med finter som f.eks. Lucas Andersen.

Bliver i øvrigt mere og mere træt af Kusks defensive spil. I dag var han bl.a. langt væk ved FCV's 2. mål. på trods af, at det var i hans side bolden befandt sig. Det samme gjorde sig i øvrigt gældende ved Esbjergs mål i sidste runde, der var han også for langt væk fra sin "mand"

Samtidig har han jo stadigvæk fysik som en lilleput-spillet - efter 3 år i superligaen burde han da have fået bygget nogle flere kilo på.

Når det er sagt mener jeg at KN lavede en taktisk brøler ved at sætte Kusk og Thomsen på hhv. højre og venstre kant. Man burde have startet kampen som man spillede i 2. halvleg, for at få mere offensiv bredde.

seamann

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af seamann » 5. aug 2013, 22:59

Slået med samme medicin, som vi selv bruger mod fck..

I mine øjne en rigtigt skidt kamp:

1. Dårlig taktik. Hvorfor skal vi falde i kontraproblemer på højre back ? Hvor er tålmodigheden - og det taktiske set-up her?

2. Mere dårlig taktik: Det er helt ubegribeligt, at der ikke bliver skiftet ud tidligere.

3. Dårligt angreb. Toft kæmper. SF må på bænken nu. Ift de to er Curth jo en.. bomber og et teknisk geni.

3. Mere dårlig taktik. Vi ved hvordan fcv og beton Ove spiller - men vi ændrer ikke konceptet fra efb kampen. I bagklogskabets klare lys, var det nok mere en kamp for Würtz end for Risgaard.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Funky » 5. aug 2013, 23:11

seamann skrev:Slået med samme medicin, som vi selv bruger mod fck..

I mine øjne en rigtigt skidt kamp:

1. Dårlig taktik. Hvorfor skal vi falde i kontraproblemer på højre back ? Hvor er tålmodigheden - og det taktiske set-up her?

2. Mere dårlig taktik: Det er helt ubegribeligt, at der ikke bliver skiftet ud tidligere.

3. Dårligt angreb. Toft kæmper. SF må på bænken nu. Ift de to er Curth jo en.. bomber og et teknisk geni.

3. Mere dårlig taktik. Vi ved hvordan fcv og beton Ove spiller - men vi ændrer ikke konceptet fra efb kampen. I bagklogskabets klare lys, var det nok mere en kamp for Würtz end for Risgaard.
Læg dertil at Augu iflg. Nordjyske fejler fælt i opdækningen ved 1. mål. Det var ellers sådan en kamp hvor han skulle kunne være først blandt ligemænd.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jensemand57 » 5. aug 2013, 23:12

seamann skrev:Slået med samme medicin, som vi selv bruger mod fck..

I mine øjne en rigtigt skidt kamp:

1. Dårlig taktik. Hvorfor skal vi falde i kontraproblemer på højre back ? Hvor er tålmodigheden - og det taktiske set-up her?

2. Mere dårlig taktik: Det er helt ubegribeligt, at der ikke bliver skiftet ud tidligere.

3. Dårligt angreb. Toft kæmper. SF må på bænken nu. Ift de to er Curth jo en.. bomber og et teknisk geni.

3. Mere dårlig taktik. Vi ved hvordan fcv og beton Ove spiller - men vi ændrer ikke konceptet fra efb kampen. I bagklogskabets klare lys, var det nok mere en kamp for Würtz end for Risgaard.
Jeg tror, at du har en pointe.

Besvar