Brodernumsi skrev:Tror prisen har lidt af skylden, men hovedårsagen må være at sort set alt den omtale AaB får i de landsdækkende medier er negativ omtale mht økonomien, ikke ret meget handler om fodbolden. Positiv omtale er vigtigt for at hive de mere gennemsnitligt tilskuerer til.
Jeg tror ikke den senste omtale af AaB's dårlige økonomi har særlig stor betydning for tilskuertallet.
For AaB's dårlige økonomi har igennem de sidste cirka 6 år jævnligt været et tema, og så burde tilskuertallene jævnligt have været påvirket i en negativ retning.
Man skal her passe på med at blande to ting sammen:
1. Folk der kunne finde på at tage ind og se AaB - de tænker mere på fodbold
end på AaB's ejenkapital og feriepengesagen.
2. Folk som AaB vil have til at investere i AaB ved en aktieudvidelse - de tænker på ovennævnte, og vil
ikke investere i et bundløst hul.
For der er en negativ tendens i de 5 seneste hjemmekampe:
8566 tilskuere mod BIF, 1.sept. - søndag kl. 19
7447 tilskuere mod AGF, 29.sept. - søndag kl. 17
6872 tilskuere mod Viborg, 6.okt. - søndag kl. 15
5469 tilskuere mod SønderjyskE, 27.okt. - søndag kl. 14
5289 tilskuere mod OB, 2.nov. - lørdag kl. 17
Men de tal kan forklares, for BIF og Agf (hvor der var pæne tilskuertal) trækker normalt flere tilskuere end Viborg og SønderjyskE. Og måske er det også nemmere at trække tilskuere søndag aften, fremfor søndag eftermiddag. Og lørdag eftermiddag er åbenbart helt dum (OB-kampen). Man kan så sige at OB er et hold der bør trække tilskuere, men der var kun 6369 tilskuere hjemme mod OB i august, og dengang var vejret mere behageligt end det er den 2. november.
Og tilsat fodboldafslutninger og J-dags-eftervirkninger, er tilskuertallet måske ikke mere alarmerende.
At FCK havde bedre tilskuertal da de spillede i lørdags kl. 15 (end i deres 3 forrige hjemmekampe) skyldes så ikke fodboldafslutninger og J-dags-eftervirkninger, men hænger sammen med at FCK igen er ved at nå toppen - og derfor igen appellerer til medløbere der kun kan lide at holde med en potentiel danmarksmester.
Nu taler jeg problemet ned, men jeg vil gerne komme med en OPFORDRING til den person der er "tilskuertals-ansvarlig" i AaB:
Måske skulle man lave et samarbejde med nogle af kunderne, dvs. få lavet en undersøgelse af hvad AaB's
potentielle tilskuere mener kunne give AaB nogle bedre tilskuertal.
For flere tilskuere burde betyde en bedre støtte til spillerne.