FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. apr 2014, 18:10

Onuachu/højhuset fra Nigeria er ikke udtaget, da han er skadet, så ham skal vi ikke tænke på.

Duncan er en værre satan at have rendende, og måske behøver vi Blåbjerg på den back, for han kan et og andet i luften, som Due ikke kan, selvom navnet peger i en anden retning.

Larsen
PK-KEP-Thelander-Due/Blåbjerg
Kusk-Risgård-Würtz-Thomsen
Jönsson-Spalvis

Uden Dalle og Ahlmann, som kan lidt i luften, så er man virkelig tyndt besat, når man skal op imod FCM, men jeg håber på det bedste.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Holm-o1 » 4. apr 2014, 18:44

Hvis der er nogle der ligger inde med billetter som de vil sælge, så skriv pb!
..

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Mr. Larsen » 4. apr 2014, 18:55

Kristian skrev:Jeg er slet ikke bekymret med hovedspillet mod duncan. Thelander viste mod FCK at han kunne holde Cornelius nede

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Cornelius er rusten og langt fra topformen, hvorimod Duncan har scoret jævnligt og pt nr 2 på topscore listen med 12 mål, det er en håbløs sammenligning du vælger at bruge, og Thelander har langtfra i alle kampe i dette forår set stabil ud, du har måske allerede glemt sønderjyske kampen, hvor han er og resten af forsvaret er skyld i Bechmann får ALT for meget plads og tid til at scorer 2 kasser.

Duncan skal vises den respekt hans præstationer giver ham, og vi skal ikke glemme han var ekstrem tæt på at score i Aalborg i vores sidste møde.

At undervurderer Duncans evner er direkte dumt, heldigvis deler Kent ikke din holdning.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Spanky » 4. apr 2014, 19:13

Er der ikke en som har været ude og overvære dagens træning? Det kunne være rart at få en ide om, hvem af Due og Blåbjerg som tager backen.

Mit kendskab til Blåbjerg er meget begrænset. Er hans favoritplads ikke i centerforsvaret? Er han venstrebenet? Som jeg husker ham fra kampen mod SIF var han ok både med låget og fødderne. Dernæst havde han også en ok speed mindes jeg. Ulempen ved ham er selvfølgelig hans rutine og erfaring fra ligaen, som er næsten ikke-eksisterende.

Due har den fornødne erfaring til en topkamp. Han kan gå rigtig godt med i vores kombinationsbold både offensivt og defensivt, hans indlæg fejler heller ikke noget og farten er ok fra hans side. Udfordringen for Due bliver selvfølgelig duelspillet, indlæg på bagerste stang fra specielt juelsgård og sidst men ikke mindst offensive dødbolde til fcm.

Jeg hælder til Due da det vil være et signal og et "sats" om man vil på, at vi vil sætte os på kampen og udnytter vores spidskompetencer og dermed får vores offensive til at fungere. Jeg håber dermed, at Due vil vise sig at være meget pasningsstærk når fcm kommer i deres høje og voldsomme pres.

Glæder mig som sindssyg til kampen i morgen, det kan godt gå hen og blive en legendarisk kamp, hvor spillerne med den rigtige indsat nærmest kan blive udødeliggjort!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. apr 2014, 19:26

Spanky skrev:Er der ikke en som har været ude og overvære dagens træning? Det kunne være rart at få en ide om, hvem af Due og Blåbjerg som tager backen.

Mit kendskab til Blåbjerg er meget begrænset. Er hans favoritplads ikke i centerforsvaret? Er han venstrebenet? Som jeg husker ham fra kampen mod SIF var han ok både med låget og fødderne. Dernæst havde han også en ok speed mindes jeg. Ulempen ved ham er selvfølgelig hans rutine og erfaring fra ligaen, som er næsten ikke-eksisterende.
Blåbjerg er en venstrebenet centerforsvarer, som er god med fødderne, og som er blevet brugt en del på venstre back på diverse ungdomslandshold. Hans speed er også fin. Ligesom Lasses.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10783
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af jonas386 » 4. apr 2014, 19:33

Husker jeg helt galt hvis jeg har set ham beskrevet som en spillende forsvarer, ala Daniel Agger. Ikke forstået at han nødvendigvis er på samme niveau, men med samme styrker. Det kan sagtens være jeg husker forkert her.

Iøvrigt kan det også være en god erfaring for ham såfremt han skulle blive kastet for løverne, eller ulvene om man vil. Kan dog se han først lige er fyldt 19, troede egentlig han snart var 20.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10783
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af jonas386 » 4. apr 2014, 19:37

Iøvrigt, lidt ude af kontekst, er det meget cool at 3 ud af de 4 vi hev op i 1. holdstruppen i sommers har fået deres debut.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-hiver-fire-t ... -A-truppen" onclick="window.open(this.href);return false;

Kommentar nummer 2 i den thread er iøvrigt meget sjov, set i bagklogskaben uendeligt klare lys.
Mon ikke de skulle investere i nogen udlands danskere og få bygget et hold op der kan kæmpe om mesterskabet?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Brent » 4. apr 2014, 19:45

Hvad med Søren Frederiksen? jeg mener han spillede lidt på venstrebacken da han var i FCK. De forsøgte ihvertfald at omskole ham til back dengang.
AaB - the Nordic gateway to Europe

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af BoomZ0R » 4. apr 2014, 20:43

Brent skrev:Hvad med Søren Frederiksen? jeg mener han spillede lidt på venstrebacken da han var i FCK. De forsøgte ihvertfald at omskole ham til back dengang.
Lyder som en god idé, han er i hvert fald god til at sparke væk fra målet....

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af PeterS » 4. apr 2014, 21:39

Tror det bliver spændende imorgen, men jeg er godt nok bange for vi render ind i nederlag.

Har man fået billet, mangler kørsel lejlighed og er klar på lidt opvarmning på værtshus inden kampen kan man deltage på Vesttribunen's bustur. Der er stadig lidt pladser, så skriv en pb til mig, skriv til Vesttribunen på facebook eller mød op ved stadion inden afgang kl. 12.00 imorgen. Prisen er 150kr t/r

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af DEG » 4. apr 2014, 21:56

Uden Izunna mangler de en vigtig brik i hvordan de ofte har trykket os fysisk tilbage på deres hjemmebane, de vil sikkert forsøge at komme ud på samme måde hvilket også samtidig vil give huller bagude hvor Ukrainer Eriks afløser, Dickoh, har set skidt ud. Jakob Poulsens presspil er ikke i nærheden af Izunnas så det vil stilne af som minutterne går.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. apr 2014, 22:05

Oraklet Kent har på ulvegraven en pointe - Duncan er ganske vist udtaget, men der er udtaget 19 mand, og der skal dermed sorteres en fra. Det kunne sagtens være rent bluff at Duncan er udtaget.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10783
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af jonas386 » 4. apr 2014, 22:45

Ja, det kunne godt tyde på han ikke er helt klar, og derfor afventer for at se hans situation an. Det ville hvertfald ikke gøre mig noget hvis han sidder over. Janssen er da helt sikkert god, men Duncan er bare virkelig farlig i feltet
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. apr 2014, 22:56

Alene på det antalsmæssige vil det også være en stor fordel... de vil have meget lidt at skyde med fra bænken, offensivt, hvis Duncan ikke er med.

Madc
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. jul 2005, 19:16
Geografisk sted: Løkken

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Madc » 5. apr 2014, 00:48

I øvrigt lidt underligt at der kun er udtaget 18 spillere, der plejer at være 19 til udebaneturene. Derudover er AK ikke nævnt, hvad er status på ham, ku' det eventuelt tænkes at han er en skjult joker??
Øst, Vest - AaB bedst

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af frederikshavneren » 5. apr 2014, 07:48

Nordjyske forudsiger følgende line up med Due som venstre back og SF i front:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Due
Kusk - Risgård - Würtz - Thomsen
SF - Spalvis

Jeg håber ik at de får ret i at SF starter inde: http://nordjyske.dk/nyheder/kent-om-fcm ... c8d/4/1560" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Simon » 5. apr 2014, 08:23

F**k hvor er der lang tid til klokken 17 lige nu!!

Jeg glæder mig som et lille barn til den kamp her og håber virkelig at de røde sparker r.ø.v. senere og sætter bønderne på plads.

Superligaens bedste angreb mod det bedste forsvar. Det kan kun blive en intens og tæt kamp. Der er bare to ting der gør mig nervøs i forhold til den opstilling som det forventes at vi starter op i. Det er SÅ ærgeligt at skulle undvære en Ahlmann til denne kamp. Superligaens bedste venstreback i denne sæson efter min mening. Jeg håber at Duen leverer en toppræstation og sørger for at det ikke bliver den motorvej ulvenen skal ned af, som jeg desværre kan frygte at det bliver.
Jeg frygter også at en Jönsson ikke er helt på toppen endnu, desværre. Med hans evner med bolden bliver spillerne omkring ham lige en tand bedre. Den mand har jo lim på fødderne i hans omgang med bolden, i den forstand at kan er kanon til at holde på bolden samtidig med at han kan holde modstanderen væk. Samtidig med er han en fremragende oplægger og god til at finde de huller i forsvaret som andre ikke ser.

I forsvaret er jeg, som nævnt tidligere, kun nervøs for én af vores pladser, nemlig venstrebacken. Hvis de øvrige tre spiller op til niveauet fra FCK-kampen, har vi intet at frygte. PÅ midtbanen har jeg ikke, ret mange, kvaler hvis en Kusk vel og mærket er helt på toppen.

I angrebet håber jeg på at en Spalvis netter (gerne et par gange) med en storspillende Jönsson ved hans side, gerne med en varm Curth som indhopper. (Ja, jeg er Curth-fan)

Hov, jeg glemte målmandsposten. Det er forbi at på den post mener jeg overhovet ikke at vi har noget at frygte. Efter min mening ligaens p.t. bedste keeper.

GOD KAMP til alle.

Kom så de rø'e

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. apr 2014, 10:46

Pis at Nordjyske ser SF som starter. :-(

Edit: Rolig nu, han gjorde det OK mod FCK, men Jönssons evner er selvfølgelig at foretrække. SF har ingen teknik, er langsom i opfattelsen, kan ikke score mål og kan ikke lægge op til mål. Haha, jeg jinxer ham sgu. Hattrick og to oplæg fra en velspillende SF :thumbsup:
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 5. apr 2014, 11:00

http://onside.dk/superligaen/riddershol ... aender-mig" onclick="window.open(this.href);return false;

Troede ikke at jeg ville sige dette, men håber at Glenn er helt kåd efter opgøret i dag..

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Martin Bak » 5. apr 2014, 11:12

FC Midtjylland har i øjeblikket kurs mod klubbens første danske mesterskab.
Sæsonen har langt henad vejen været et stort triumftog for FCM, men så lyst har det dog langtfra set ud for midtjyderne gennem de forrige sæsoner, hvor "Ulvene" har været truet af både nedrykning og dårlig økonomi.


Men på den jyske hede fortæller cheftræner Glen Riddersholm, at netop de mørkere kapitler i klubbens 15-årige historie har været en berigende udfordring for ham.

For i de spidsbelastede situationer kan FCM-træneren for alvor bruge sine psykologiske og pædagogiske evner.

- For mig er nedturene en udfordring. De tænder mig. Vi skal ikke bare gå rundt om grøden og lukke øjnene. Vi skal turde tale om det, der gør ondt. Vi skal turde at putte lorten op på bordet og gøre noget ved den, siger Glen Riddersholm til BT og fortsætter:

- Ikke bare rode lidt overfladisk i den, men HELT ned i den, rode rundt og kigge i den.

Glen Riddersholm og hans spillere kan tage endnu et skridt mod det danske mesterskab, når det i eftermiddag gælder topopgøret mod AaB. Den kamp kan du se direkte på TV3 SPORT 1 fra kl. 16.00.

Et lille lille indblik i, hvad der trigger vores allesammens discoglenn - og det er ikke kønt...


ses i Herning! :@ :aabfan:
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Besvar