4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20.45

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Dansk mester igen

Indlæg af Larstyndskid » 26. aug 2014, 23:05

Vi havde en offday og var uheldige + vi har været ekstraordinært uheldige med skader hele denne sæson.

Vi har et fantastisk fodboldhold og når vores spiller kommer i form rammer vi en stærk stime og ligger i top 3 i vinterpausen. Til foråret bygger Kent Kuhn igen på og der snuppes endnu et mesterskab. I Europa går vi også videre fra vores gruppe. MÆRK MINE ORD.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4251
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Klaus » 26. aug 2014, 23:06

Jeg skal da godt nok love for, der kommer nogen sandheder på bordet i goalshow. Det er slet ikke sjovt at se målene igen, og da slet ikke at se, hvor mange, der rent faktisk fejler... Der er godt nok noget at kigge på, hvad angår holdindsatsen...

Og så er realiteten også, at vores to yngste og mindst rutinerede kostede de to første mål... Så måske er det hele alligevel ikke så underligt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Hanga » 26. aug 2014, 23:09

Indie skrev:
Hanga skrev:Jeg savner sidste sæson... Hvordan kan holdet falde SÅ meget i niveau hen over en sommer? Åååhhhh :'(
Den er vel ret åbenlys? Skader!
Nu ved jeg ikke om du er sarkastisk, men det er simpelthen for letkøbt, at skader er hele forklaringen på det her. Jeg ser en række spillere være faldet voldsomt i niveau, og som ikke udviser samme gejst og tro på det. Ligeledes må jeg erklære mig enig i kritkken af Kong Kent, som har sat os alt for tilbageholdene op til disse opgør.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august k

Indlæg af Kristian » 26. aug 2014, 23:11

Klaus skrev:Jeg skal da godt nok love for, der kommer nogen sandheder på bordet i goalshow. Det er slet ikke sjovt at se målene igen, og da slet ikke at se, hvor mange, der rent faktisk fejler... Der er godt nok noget at kigge på, hvad angår holdindsatsen...

Og så er realiteten også, at vores to yngste og mindst rutinerede kostede de to første mål... Så måske er det hele alligevel ikke så underligt.
Synes virkelig Kjær og Elkjær rammer plet med deres analyser. Der skal findes ud af i truppen hvorfor man ikke gør noget af der Kent har sat dem til at gøre. Det er rystende.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Provst i Brovst » 26. aug 2014, 23:12

Klaus skrev:Jeg skal da godt nok love for, der kommer nogen sandheder på bordet i goalshow. Det er slet ikke sjovt at se målene igen, og da slet ikke at se, hvor mange, der rent faktisk fejler... Der er godt nok noget at kigge på, hvad angår holdindsatsen...

Og så er realiteten også, at vores to yngste og mindst rutinerede kostede de to første mål... Så måske er det hele alligevel ikke så underligt.
Du har helt ret. Derfor er det også latterligt der skal stilles spørgsmålstegn ved Kent Nielsen! Der er jo netop en grund til AaB kan roses for at satse på talenter, fordi det er risikabelt. Det er som om nogen ikke tror at fodboldspillere udvikler sig efter det 19-20 år!

Debatside.dk er den bedste fodboldside men også den værste.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Indie » 26. aug 2014, 23:13

Hanga skrev:
Indie skrev:
Hanga skrev:Jeg savner sidste sæson... Hvordan kan holdet falde SÅ meget i niveau hen over en sommer? Åååhhhh :'(
Den er vel ret åbenlys? Skader!
Nu ved jeg ikke om du er sarkastisk, men det er simpelthen for letkøbt, at skader er hele forklaringen på det her. Jeg ser en række spillere være faldet voldsomt i niveau, og som ikke udviser samme gejst og tro på det. Ligeledes må jeg erklære mig enig i kritkken af Kong Kent, som har sat os alt for tilbageholdene op til disse opgør.

Jeg er skam ikke sarkastisk! Men vi kan ikke komme udenom, at vi er ekstra ramt på skader i denne sæson end vi var i hele sidste sæson. Og jeg skam også enig i, at Kents taktik har fejlet.. Men vores største problem har helt sikkert været skader. Thomsen virker heller ikke som om, at han 100% fit endnu..

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 26. aug 2014, 23:15

Hvor er det kvalmende at høre på Peter Kjær der står og siger AaB bare ikke har kvalitet til europa. Vi har trods alt slået Zagreb ud og skal spille europæisk fodbold hele efteråret. Skal brøndby det? Skal FCM? Fucking cunt. Gælder sådan set osse tudekoret herinde, vi har spillere på banen der har spillet mellem 0 og 5 kampe på førsteholdet, selvfølgelig kan den slags osse gå galt.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Frygah » 26. aug 2014, 23:15

Klaus skrev:Jeg skal da godt nok love for, der kommer nogen sandheder på bordet i goalshow. Det er slet ikke sjovt at se målene igen, og da slet ikke at se, hvor mange, der rent faktisk fejler... Der er godt nok noget at kigge på, hvad angår holdindsatsen...

Og så er realiteten også, at vores to yngste og mindst rutinerede kostede de to første mål... Så måske er det hele alligevel ikke så underligt.
Jeg er med på at Børsting mister den afgørende bold til 1-0 målet. Men jeg synes samtidig også der er enorme svigt i vores centerforsvar, af Paddy K i sekvensen lige inden, og i vore formåen med at dække op, hvor hverken Würtz, Thelander eller KEP egentlig dækker noget. Jeg synes der er rigtig mange fejl i det mål, selvom det selvfølgelig er boldtabet der umiddelbart står mest klart.

Overordnet set er det vel kun Larsen der præsterer en god kamp, og uden ham kunne de måske endda have scoret et eller 2 mere. Resten spiller simpelthen ikke op til niveau, hvorfor jeg synes det er lidt svært at pege enkelte navne ud. Omvendt synes jeg at det er lidt sværere at kritisere Blåbjerg og Børsting, for de er jo altså både unge, urutinerede og forholdsvis uprøvede. Og selvom Børsting er dyr defensiv, laver han altså RIGTIG meget offensivt... Meget af det som jeg egentlig troede Risgård ville gøre, når nu han partout nægtede at tage de dybdeløb der blev snakket om at Kent inden kampen.

Jeg tror vi må sænke forventningerne til dette hold, både i Suppen og EL, for vi virker mentalt hårdt ramt, og kan åbenbart ikke hive os selv op når vi får modgang. Og det får vi sgu i denne sæson, det er helt sikkert med skader og nye spillere der skal køres ind. Og det er vel egentlig også okay?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4251
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Klaus » 26. aug 2014, 23:16

jayC skrev: Enevoldsen kom til EN chance, ja det er flot, men derfor spillede han stadig som en joke.. Ene smed bolde væk gang på gang, og viste en attitude, som ikke er en som viser han kæmper røven ud af bukserne!
Hvis du endelig vil finde syndebukke så kostede Børsting det første og Blåbjerg det andet mål. Det var personlige fejl på et niveau, man ikke normalt ser i international fodbold, og det var reelt de to mål, der dræbte os i aften. Men når man så medtænker at lige netop de to spillere er helt unge. Blåbjerg spiller endda ikke på sin normale position, så er det måske ikke så lidt lettere at tilgive dem. Måske skulle Kent have spillet lidt mere sikkert og brugt Wichmann, men han virker heller ikke som løsningen på højre kant.

Enevoldsen var den eneste, der leverede bare en lille smule frem ad banen i dag. Så at begynde at give ham skylden for dagens nederlag er det glade vanvid.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Funky » 26. aug 2014, 23:16

Provst i Brovst skrev:
Klaus skrev:Jeg skal da godt nok love for, der kommer nogen sandheder på bordet i goalshow. Det er slet ikke sjovt at se målene igen, og da slet ikke at se, hvor mange, der rent faktisk fejler... Der er godt nok noget at kigge på, hvad angår holdindsatsen...

Og så er realiteten også, at vores to yngste og mindst rutinerede kostede de to første mål... Så måske er det hele alligevel ikke så underligt.
Du har helt ret. Derfor er det også latterligt der skal stilles spørgsmålstegn ved Kent Nielsen! Der er jo netop en grund til AaB kan roses for at satse på talenter, fordi det er risikabelt. Det er som om nogen ikke tror at fodboldspillere udvikler sig efter det 19-20 år!

Debatside.dk er den bedste fodboldside men også den værste.
Midt i denne pinagtige nedsmeltning af de dobbelte danske mestre er der vel ikke nogen, der har bebrejdet Kent for lige netop at give nogle talenter chancen. Man kunne måske vove den påstand, at han også har været tvunget til det, men det er så en anden sag, og i øvrigt ikke anderledes fra sidste sæson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sv: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august k

Indlæg af Buzz Killington » 26. aug 2014, 23:20

fish skrev:
MHJ skrev:
fish skrev:
MHJ skrev:Jeg syntes Per Friman skal lukke roeven lidt og lade vaere med at snakke om at det er fejl der gjorde udslaget. Vi var daarlige, langt daarligere end modstanderen i alle spillets facetter. Jo der var fejl, men det er jo naturligt naar modstanderen staar saa godt mod os, og det er blot et symptom paa at vi bliver sat under pres. Vi mangler utroligt meget offensivt i denne saeson, og saa kommer vores forsvar til at se aandsvagt ud.
Det er vel bare fordi han har ret og det derfor gør ondt. Som kampen skrider frem er de jo bedre men det ændre da ikke ved at alle mål i aften er vilde personlige fejl. Vi står jo i kø for at lave fejl.
Hvor skriver jeg vi ikke har lavet fejl? Vi laver fejl, masser af dem. Men at sige det var fejl der gjore udslaget er ca. ligesaa intetsigende som at sige at det var det at vi tabte fordi modstanderen scorede flere maal. Det interessante er at kigge paa hvorfor vi laver alle de fejl, og det er fordi vi kommer under pres. Det tyder mere paa et problem med taktikken, end at enkelte spillere taber hovedet.
Hvor anklager jeg dig for det? Men jeg er uenig med dig om premissen. Det hold der vandt mesterskabet lavede meget få fejl selv når de var udsat for sådant et pres.

I dag kan spillerne jo ikke finde hinanden over 10 m. Og maskinrummet med Risgaard og Würtz stemplede da overhovedet ikke ind i dag, men har de overhovedet det efter ferien? Hvilken taktik i verdenen skal redde os fra det?
Saa tolker jeg dig forkert.

Til pointen:

Hvis hele holdet fejler, er det ikke plausibelt at det er spillerne den er galt med, med mindre ting som varme og tilskuerlarm paavirker dem alle betydeligt. Det er svaert at vurdere bag et daarligt stream hvad den praecise aarsag er, men det kunne vaere at taktikken ikke tager hensyn til modstanderen styrker og vores egne svagheder i en noedvendig grad. APOEL var utroligt dygtige til at lukke ned for alt offensivt, hvilket goer at vores fejlmargin bliver langt mindre. De var ogsaa bedre i duellerne. Hvad Kent saa skulle goere, er jeg ikke sikker paa, for maaske havde vi simpelthen ikke spillerne til at skabe et resultat mod saadan en modstander. Men hvis vi alligevel leger at vi f.eks. med HJK's resultater in mente, havde andre muligheder end et 0-4 resultat, saa virker det paa mig som at vores spil var alt for stereotypt op gennem midten og ud til backs. Og uden typer som Kusk der kan tage sagen i egen haand, virker det meget nemt at gardere sig mod naar man staar dybt og kompakt.

Men jeg er ingen traener, saa jeg ved slet ikke om der var muligheder med vores hold. Maaske har vi bare ikke spillerne til at aabne daasen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Kunji » 26. aug 2014, 23:20

Calm your fucking tits.

Isoleret set, så leverer vi 3 ligegyldige halvlege mod et okay hold, som er voldsomt effektive. Vi spiller fra side til side, og vi er ikke tilnærmelsesvis målsøgende nok. De chancer vi får, dem sparker vi ikke ind, og det krydrede vi med et hav af personlige fejl. Det er ikke acceptabelt, hvis man vil videre til Champions League. APOEL har intet at gøre i Champions League, men det har vi så sandelig heller ikke i øjeblikket. Der er ingen grund til at tale APOEL ned ift. vores niveau. De spillede os klogt. Men de bliver da formentlig kørt over i Champions League.

Selvfølgelig bærer Kent en del af skylden. Vi er ikke målsøgende, og vi har intet våben mod hold, der stiller sig dybt. Her peger pilen på Kent. Men at tale om, at vi skal overveje forlængelsen med ham er måske det dummeste, der er skrevet herinde i nyere tid. Vi har lige vundet en, for os, historisk Double med et hold, som var spået nedrykning. Vi har for første gang i min tid som AaB-fan et koncept i klubben, og vi er rent faktisk at betragte som et spillemæssigt tophold. Det bærer Kent også en del af skylden for. En gigantisk del.

Det er spillerne, der falder igennem over disse to kampe, da de individuelle præstationer slet ikke står mål med, hvad vi har set tidligere.

Vi mangler meget ift. sidste sæson, men vi har altså ikke kun mistet Kusk!? Vi mangler pt. Ahlmann, Kusk, Jønsson og Spalvis. Og den Spalvis, der statede sæsonen, var ikke i den målform, vi så sidste år. Ind har vi fået en centerforsvarer som venstreback, en kantspiller, der ikke er i form, en angriber, der ikke er i form, og et ungt talent, som vi intet kan forvente os af endnu. Vi skal genopfinde os selv som hold. Vi skal ikke finde konceptet, fordi det har vi for en gangs skyld i klubbens DNA (BVADR), men vi skal finde det hold, der kan udføre konceptet ideelt. Og det tager tid.

Det er fucking røv at ryge ud. Og det er endnu mere røv at ryge ud på den her måde. Men prøv dog for pokker at se realiteterne i øjnene. Vi er der ikke endnu. Vi er ikke det mesterhold, der gik på pause efter sidste sæson. Vi er et nyt hold, der skal finde vores plads.

Det var pinligt, det der skete på banen i dag. Det er mere pinligt at læse folks reaktioner. Overveje forlængelsen med Kent. Tsk. TSK!

TSK!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Provst i Brovst » 26. aug 2014, 23:23

Funky skrev:
Provst i Brovst skrev:
Klaus skrev:Jeg skal da godt nok love for, der kommer nogen sandheder på bordet i goalshow. Det er slet ikke sjovt at se målene igen, og da slet ikke at se, hvor mange, der rent faktisk fejler... Der er godt nok noget at kigge på, hvad angår holdindsatsen...

Og så er realiteten også, at vores to yngste og mindst rutinerede kostede de to første mål... Så måske er det hele alligevel ikke så underligt.
Du har helt ret. Derfor er det også latterligt der skal stilles spørgsmålstegn ved Kent Nielsen! Der er jo netop en grund til AaB kan roses for at satse på talenter, fordi det er risikabelt. Det er som om nogen ikke tror at fodboldspillere udvikler sig efter det 19-20 år!

Debatside.dk er den bedste fodboldside men også den værste.
Midt i denne pinagtige nedsmeltning af de dobbelte danske mestre er der vel ikke nogen, der har bebrejdet Kent for lige netop at give nogle talenter chancen. Man kunne måske vove den påstand, at han også har været tvunget til det, men det er så en anden sag, og i øvrigt ikke anderledes fra sidste sæson.
Der er mange der skyder på Kent Nielsen.

Jeg skriver intet om at Kent bliver kritiseret pga talentsatsning, det er din stråmand. Men AaB taber fordi der bliver laver mange personlige fejl. Det gør unge spillere bare i særdeleshed, de mangler erfaring. Børsting kommer jo lige fra danmarksserien, den er mere tilgivende. Det har jo intet at gøre med Kents taktik og der bliver lavet mange personlige fejl af urutinerede spillere som slet ikke er færdigudviklede på nogen måde.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 956
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Salle17 » 26. aug 2014, 23:24

Det er squ underholdende at læse dette tråd. Folkens, vi får nedtur såvel som optur, det nytter simpelhent ikke at give Kent eller andre skylden, blot fordi vi har en dårlig dag.. Vi vinder som ET HOLD og taber som ET HOLD. Nu kommer der forhåbentligt et europæiske eventyr i EL, det må vi bare acceptere, desuden så vil dette være glemt om nogle uger.. Op med Humøret-- :cool:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4251
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Klaus » 26. aug 2014, 23:25

Kunji skrev:Calm your fucking tits.

Isoleret set, så leverer vi 3 ligegyldige halvlege mod et okay hold, som er voldsomt effektive. Vi spiller fra side til side, og vi er ikke tilnærmelsesvis målsøgende nok. De chancer vi får, dem sparker vi ikke ind, og det krydrede vi med et hav af personlige fejl. Det er ikke acceptabelt, hvis man vil videre til Champions League. APOEL har intet at gøre i Champions League, men det har vi så sandelig heller ikke i øjeblikket. Der er ingen grund til at tale APOEL ned ift. vores niveau. De spillede os klogt. Men de bliver da formentlig kørt over i Champions League.

Selvfølgelig bærer Kent en del af skylden. Vi er ikke målsøgende, og vi har intet våben mod hold, der stiller sig dybt. Her peger pilen på Kent. Men at tale om, at vi skal overveje forlængelsen med ham er måske det dummeste, der er skrevet herinde i nyere tid. Vi har lige vundet en, for os, historisk Double med et hold, som var spået nedrykning. Vi har for første gang i min tid som AaB-fan et koncept i klubben, og vi er rent faktisk at betragte som et spillemæssigt tophold. Det bærer Kent også en del af skylden for. En gigantisk del.

Det er spillerne, der falder igennem over disse to kampe, da de individuelle præstationer slet ikke står mål med, hvad vi har set tidligere.

Vi mangler meget ift. sidste sæson, men vi har altså ikke kun mistet Kusk!? Vi mangler pt. Ahlmann, Kusk, Jønsson og Spalvis. Og den Spalvis, der statede sæsonen, var ikke i den målform, vi så sidste år. Ind har vi fået en centerforsvarer som venstreback, en kantspiller, der ikke er i form, en angriber, der ikke er i form, og et ungt talent, som vi intet kan forvente os af endnu. Vi skal genopfinde os selv som hold. Vi skal ikke finde konceptet, fordi det har vi for en gangs skyld i klubbens DNA (BVADR), men vi skal finde det hold, der kan udføre konceptet ideelt. Og det tager tid.

Det er fucking røv at ryge ud. Og det er endnu mere røv at ryge ud på den her måde. Men prøv dog for pokker at se realiteterne i øjnene. Vi er der ikke endnu. Vi er ikke det mesterhold, der gik på pause efter sidste sæson. Vi er et nyt hold, der skal finde vores plads.

Det var pinligt, det der skete på banen i dag. Det er mere pinligt at læse folks reaktioner. Overveje forlængelsen med Kent. Tsk. TSK!

TSK!
:thumbsup:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Provst i Brovst » 26. aug 2014, 23:26

Kunji skrev:Calm your fucking tits.

Isoleret set, så leverer vi 3 ligegyldige halvlege mod et okay hold, som er voldsomt effektive. Vi spiller fra side til side, og vi er ikke tilnærmelsesvis målsøgende nok. De chancer vi får, dem sparker vi ikke ind, og det krydrede vi med et hav af personlige fejl. Det er ikke acceptabelt, hvis man vil videre til Champions League. APOEL har intet at gøre i Champions League, men det har vi så sandelig heller ikke i øjeblikket. Der er ingen grund til at tale APOEL ned ift. vores niveau. De spillede os klogt. Men de bliver da formentlig kørt over i Champions League.

Selvfølgelig bærer Kent en del af skylden. Vi er ikke målsøgende, og vi har intet våben mod hold, der stiller sig dybt. Her peger pilen på Kent. Men at tale om, at vi skal overveje forlængelsen med ham er måske det dummeste, der er skrevet herinde i nyere tid. Vi har lige vundet en, for os, historisk Double med et hold, som var spået nedrykning. Vi har for første gang i min tid som AaB-fan et koncept i klubben, og vi er rent faktisk at betragte som et spillemæssigt tophold. Det bærer Kent også en del af skylden for. En gigantisk del.

Det er spillerne, der falder igennem over disse to kampe, da de individuelle præstationer slet ikke står mål med, hvad vi har set tidligere.

Vi mangler meget ift. sidste sæson, men vi har altså ikke kun mistet Kusk!? Vi mangler pt. Ahlmann, Kusk, Jønsson og Spalvis. Og den Spalvis, der statede sæsonen, var ikke i den målform, vi så sidste år. Ind har vi fået en centerforsvarer som venstreback, en kantspiller, der ikke er i form, en angriber, der ikke er i form, og et ungt talent, som vi intet kan forvente os af endnu. Vi skal genopfinde os selv som hold. Vi skal ikke finde konceptet, fordi det har vi for en gangs skyld i klubbens DNA (BVADR), men vi skal finde det hold, der kan udføre konceptet ideelt. Og det tager tid.

Det er fucking røv at ryge ud. Og det er endnu mere røv at ryge ud på den her måde. Men prøv dog for pokker at se realiteterne i øjnene. Vi er der ikke endnu. Vi er ikke det mesterhold, der gik på pause efter sidste sæson. Vi er et nyt hold, der skal finde vores plads.

Det var pinligt, det der skete på banen i dag. Det er mere pinligt at læse folks reaktioner. Overveje forlængelsen med Kent. Tsk. TSK!

TSK!
JA TAK.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Frygah » 26. aug 2014, 23:27

Provst i Brovst skrev:
Funky skrev:
Provst i Brovst skrev:
Klaus skrev:Jeg skal da godt nok love for, der kommer nogen sandheder på bordet i goalshow. Det er slet ikke sjovt at se målene igen, og da slet ikke at se, hvor mange, der rent faktisk fejler... Der er godt nok noget at kigge på, hvad angår holdindsatsen...

Og så er realiteten også, at vores to yngste og mindst rutinerede kostede de to første mål... Så måske er det hele alligevel ikke så underligt.
Du har helt ret. Derfor er det også latterligt der skal stilles spørgsmålstegn ved Kent Nielsen! Der er jo netop en grund til AaB kan roses for at satse på talenter, fordi det er risikabelt. Det er som om nogen ikke tror at fodboldspillere udvikler sig efter det 19-20 år!

Debatside.dk er den bedste fodboldside men også den værste.
Midt i denne pinagtige nedsmeltning af de dobbelte danske mestre er der vel ikke nogen, der har bebrejdet Kent for lige netop at give nogle talenter chancen. Man kunne måske vove den påstand, at han også har været tvunget til det, men det er så en anden sag, og i øvrigt ikke anderledes fra sidste sæson.
Der er mange der skyder på Kent Nielsen.

Jeg skriver intet om at Kent bliver kritiseret pga talentsatsning, det er din stråmand. Men AaB taber fordi der bliver laver mange personlige fejl. Det gør unge spillere bare i særdeleshed, de mangler erfaring. Børsting kommer jo lige fra danmarksserien, den er mere tilgivende. Det har jo intet at gøre med Kents taktik og der bliver lavet mange personlige fejl af urutinerede spillere som slet ikke er færdigudviklede på nogen måde.
Men det kunne jo lige så godt have været Würtz, AK, Risgård eller KEP's fejl der havde kostet i dag. Det er vel nærmest tilfældigt at det fx er Børstings tabte bold der koster mål, og ikke en af de spandevis af fejlafleveringer over 5-10 meter frem i banen vi laver.

Jeg er med på at vores urutinerede spillere laver fejl, det er sgu fair nok. Men jeg er noget rystet over niveauet hos de af vores spillere, der skulle have erfaring, rutine og evner som forpligter langt over hvad vi præsterede idag, og som vi har præsterede i en stribe halvlege i Suppen i denne sæon. Jeg kan simpelthen ikke greje hvad der er galt, når selv simple afleveringer frem i banen kikser totalt. Det kan vi ikke skyde på skader og solgte profiler.

Jeg er ikke sådan, at jeg løber rundt og skriger at verden går under. Men jeg synes altså også der er nogle organisatoriske og mentale bekymringer, der skinner igennem hos ikke blot vores talenter (forståeligt), men også hos vores bærende kræfter.

EDIT: Hov, vil lige sige jeg på ingen måde skyder på Kent. Men jeg synes stadig man må erkende, at der er noget der ikke fungerer, når der bliver lavet den slags fejl som vi ser i dag.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Funky » 26. aug 2014, 23:31

Provst i Brovst skrev:
Der er mange der skyder på Kent Nielsen.

Jeg skriver intet om at Kent bliver kritiseret pga talentsatsning, det er din stråmand. Men AaB taber fordi der bliver laver mange personlige fejl. Det gør unge spillere bare i særdeleshed, de mangler erfaring. Børsting kommer jo lige fra danmarksserien, den er mere tilgivende. Det har jo intet at gøre med Kents taktik og der bliver lavet mange personlige fejl af urutinerede spillere som slet ikke er færdigudviklede på nogen måde.
My bad. Jeg forstod bare dit "Derfor er det også latterligt der skal stilles spørgsmålstegn ved Kent Nielsen! Der er jo netop en grund til AaB kan roses for at satse på talenter, fordi det er risikabelt." som om du mente, at...der nu stilles spørgsmålstegn ved KN...fordi der satses på talenter. Nåja.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Provst i Brovst » 26. aug 2014, 23:32

Frygah skrev: Men det kunne jo lige så godt have været Würtz, AK, Risgård eller KEP's fejl der havde kostet i dag.
Men lad os nu forholde os til fakta når der skal findes en grund til nederlaget.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af thomasjn » 26. aug 2014, 23:33

Det her er en absurd skandale, som må give anledning til en voldsom gang selvransagelse i hele klubben. Siden vi vandt pokalfinalen tilbage i maj måned har det været uhyre kritisabelt det der er sket i klubben.

Man har fået en ringe og halvhjertet start på ligaen, hvor man har satset kortsigtet og ensidigt på de europæiske kampe. Vi står lige nu med en matchbold for at kunne etablere os som en af de store, hvis vi kan blive i toppen, som man ikke bør lade glide af hænde. På trods af det har vi set en flok fesne ufokuserede præstationer i ALLE denne sæsons Superligakampe undtagen mod FCM. Det er simpelthen ikke godt nok. Hvor vi er lige nu er en unik chance for AaB og så skal det satme ikke pisses væk pga. en flok individeres manglende professionalisme.

Samtidig har vi som bonus mulighed for at spille os i CL, ja faktisk fik vi jo en fantastisk lodtrækning der burde kunne klares. Alligevel har vi lige tabt samlet 5-1 til en flok strandløver fra et land som er endnu mindre og endnu mere patetisk end danmark. Jeg er sikker på, at en stor del af problemet ligger i, at man ikke har haft fokus på ligaen og bragt sig i den forfatning, som skulle til for at gå videre. Et AaB hold i omdrejninger havde slået APOEL fremfor at være et hold der blev kuldret over drømmen om CL og sidenhen pissede det væk.

Derudover må man også sige, at vores transferaktivitet er yderst tvivlsom. Vi har fået Jønsson som er en gevinst på den lange bane, HVIS han bliver fit igen. Derudover har vi hentet ringvrag #1 og #2 Enevoldsen og Helenius hjem, som ligner nogle der tror de kan komme sovende til det og ikke har noget at bevise selvom de ikke har været en skid her i de første kampe. Hvad er pointen med på papiret gode transfers, hvis ikke de kan spille og er klar til at levere?

Kæft hvor er jeg træt af det altid bliver pisset væk med middelmådighed og manglende fokus i den her klub, hver gang vi har haft succes. Håber sgu de kujoner få lov at blaffe hjem fra Cypern, så er de forhåbentlig heller ikke til stede til at hjælpe Silkeborg i gang på søndag.

Besvar