AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Pastorius » 9. nov 2014, 19:50

Kunji skrev:Nå, men Christian Poulsen er stadig et usselt svin på en fodboldbane. Chok.
Tja, og han havde ikke lige så meget kredit som Agger.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Gaarde6 » 9. nov 2014, 19:56

Brent skrev:MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLLSCCCCCCCCCCCCCCCCCCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORER MED NR

nogen der ved hvordan man kan få en ny stadion speaker?
Jeg vil gerne være med til at lede!
Hold kæft, hvor er det tåkrummende pinligt!!

I det hele taget (Nu hvor der har været fokus på, hvorfor der ikke møder flere op på Aalborg stadion)
Burde der så ikke snart ske noget!?

En ting er at det er pinligt som en i helvede med ham stadion speakeren, men det er da også ved at være et overstået kapitel (Som eks cheerleaderne også var "sjove" i en periode) Agersted garden for os som kom derude endnu tidligere.
Hver ting til sin tid. Jeg synes det er fedt at høre et fyldt tysk stadion gøre brug af en stadion speaker.
Men helt ærligt.. Foran 5000 mand, hvor de 500 gider råbe med. Så er det sgu for latterligt!

Fernebache hilsnen er da også lidt for sløv :|
Da den i sin tid blev brugt i Tyrkiet råbte fansene i takt med armen blev svinget.
Heroppe virker det bare som en hilsen, der SKAL bruges. Hey hey hey uden nogen form for det er i takt eller noget.

Jeg synes der er for lidt udvikling herude,
Er jeg den eneste, som synes stemningen ikke har flyttet sig en hel masse siden start 90'erne, hvor vi stod på langsiden ?
Jeg synes faktisk stadion speakeren, Fernebache hilsnen osv er med til at gøre det lidt sløjt.
Der er selvfølgelig flere ting i det (Som eks vores stadion, som ikke er det fedeste i Danmark!!!)

Men hvad kunne man gøre ?

Jeg mener eks spillerne kunne være en faktor.
Smid da hæmningerne!! Gejl ende tribunen op igen og igen.
Fornyelse i stedet for den gamle traver med de kommer ned og laver en Fenerbache hilsen når kampen er forbi.
Man føler jo ikke at det er en enhed (Publikum og spillere) De kommer jo som en slags "naturlig" ting for det plejer vi jo når vi vinder.

Nå det kom til at dreje sig om alt andet end kampen :-)
Lækkert med ENDNU et clean sheet!!

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af awnaw » 9. nov 2014, 20:06

Jeg kommer nok aldrig til at forstå hvorfor man ikke nævner hele navnet fremfor at lade 15 mennesker råbe efternavnet ved indskiftninger. Det går nogenlunde sådan her hver gang:

IND KOMMER I HANS STEDDDDD.... MED NUMMER FJORTEEEEEEEEN.... MATHIAAAAAAS

WICHMANN



Og det er jo ikke nødvendigt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af frederikshavneren » 9. nov 2014, 20:15

Fantastisk sejr! Endelig fik vi besejret Slagelse, det var sgu på tide. Flot at yde en så professionel indsats så kort tid efter kampen i Kiev. Det var to meget flotte mål, det første især pga. sammenspillet, mens det andet var rigtig godt sparket ind.

Slagelses venstre back (L. Sowah) var fuldstændig overmatchet, det var godt at vi ikke signede ham. Han var til prøvetræning 1-2 gange på Hornevej.

Slagelse var godt nok et meget sløjt hold. Jeg tror at vi denne uge har vundet to gange 2-0 mod de kommende nedrykkere (Silkeborg og Slagelse).

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Pastorius » 9. nov 2014, 20:24

frederikshavneren skrev: Slagelses venstre back (L. Sowah) var fuldstændig overmatchet, det var godt at vi ikke signede ham. Han var til prøvetræning 1-2 gange på Hornevej.
Kiev kunne heller ikke dæmme op for Bruun/Dalsgaard. Det kræver mere end en god venstreback. Jeg er ikke sikker på han er så ringe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Buzz Killington » 9. nov 2014, 20:28

Så er der fandme ulvejagt!!!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. nov 2014, 20:42

MHJ skrev:Så er der fandme ulvejagt!!!
Billede

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Klaus » 9. nov 2014, 20:46

God kamp i dag. Men jeg synes nu alligevel man lettede lige lovligt meget på speederen i 2. Halvleg. Vi var så meget bedre, at det måske var kampen, hvor vores angribere kunne tanke lidt selvtillid med en storsejr... Ikke at indsatsen ikke var i orden, men man sad alligevel med en fornemmelse af at der var flere mål i den...

I øvrigt god stil af spillerne at takke familietribunen i dag. Det vil mange unger huske, og de er jo fremtiden. Jeg er i øvrigt bedøvende ligeglad med stadionspeakeren. Jeg synes det er fint nok med lidt lir ved scoringer. Det er måske nok lige i overkanten, men jeg tror næppe, der vil komme tusinder af ekstra tilskuere fordi vi stoppede med at råbe målscorerens efternavn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af jonas386 » 9. nov 2014, 20:55

Pastorius, men det skal også tages med at han heller ikke spiller sit match-up specielt klogt. Flere gange rykker Dalsgaard forbi fordi venstrebacken kommer i en glidende tackling semi højt på banen. Alle gangene stødte Dalsgaard den udenom og havde sat ham fuldstændig. Jeg talte hvertfald 3 gange hvor Dalsgaard kom forbi uden problemer og skabte en overtals situation.

Mod en spiller der er så åbenlyst hurtigere end en selv er det måske ikke den bedste ide at møde ham højt. Han skulle være blevet på benene og forsøgt at skærme ham af istedet. Det andet sælger bare resten af defensiven totalt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Pastorius » 9. nov 2014, 20:58

jonas386 skrev:Pastorius, men det skal også tages med at han heller ikke spiller sit match-up specielt klogt. Flere gange rykker Dalsgaard forbi fordi venstrebacken kommer i en glidende tackling semi højt på banen. Alle gangene stødte Dalsgaard den udenom og havde sat ham fuldstændig. Jeg talte hvertfald 3 gange hvor Dalsgaard kom forbi uden problemer og skabte en overtals situation.

Mod en spiller der er så åbenlyst hurtigere end en selv er det måske ikke den bedste ide at møde ham højt. Han skulle være blevet på benene og forsøgt at skærme ham af istedet. Det andet sælger bare resten af defensiven totalt.
Uanset hvad, er det håbløst taktisk at sætte ham til at dæmme op for vores højreside alene.

Det er ret fedt vi har fået gang i det, for det tvinger vores modstandere til at tage hensyn til det, og vil med sikkerhed give nogle ubalancer andre steder i deres forsvar - så skal vi bare finde dem, hvis de lukker højresiden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Danni » 9. nov 2014, 21:02

Klaus skrev:God kamp i dag. Men jeg synes nu alligevel man lettede lige lovligt meget på speederen i 2. Halvleg. Vi var så meget bedre, at det måske var kampen, hvor vores angribere kunne tanke lidt selvtillid med en storsejr... Ikke at indsatsen ikke var i orden, men man sad alligevel med en fornemmelse af at der var flere mål i den...

I øvrigt god stil af spillerne at takke familietribunen i dag. Det vil mange unger huske, og de er jo fremtiden. Jeg er i øvrigt bedøvende ligeglad med stadionspeakeren. Jeg synes det er fint nok med lidt lir ved scoringer. Det er måske nok lige i overkanten, men jeg tror næppe, der vil komme tusinder af ekstra tilskuere fordi vi stoppede med at råbe målscorerens efternavn.
Det generer heller ikke mig. Hans gjalden er trods alt nærmest anonymt i forhold til hvad man sender ud af højttalerne ved scoringer andre steder, som totalt overdøver tilskuernes jubel. Her tænker jeg på eksempelvis den der med "der er mål til Randers FC, der er mål til Randers FC" eller den tivolisang de spiller nede i Aarhus ved AGF-scoringer, som overdøver fansenes jubel totalt. Men bare fordi andre er elendige til noget, skal man selvfølgelig alligevel gøre det bedst muligt selv, det er klart. Men sådan noget, som de har i de nævnte eksempler, er dælme nederen!
Længe leve arbejderklassen!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af jonas386 » 9. nov 2014, 21:16

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Pastorius, men det skal også tages med at han heller ikke spiller sit match-up specielt klogt. Flere gange rykker Dalsgaard forbi fordi venstrebacken kommer i en glidende tackling semi højt på banen. Alle gangene stødte Dalsgaard den udenom og havde sat ham fuldstændig. Jeg talte hvertfald 3 gange hvor Dalsgaard kom forbi uden problemer og skabte en overtals situation.

Mod en spiller der er så åbenlyst hurtigere end en selv er det måske ikke den bedste ide at møde ham højt. Han skulle være blevet på benene og forsøgt at skærme ham af istedet. Det andet sælger bare resten af defensiven totalt.
Uanset hvad, er det håbløst taktisk at sætte ham til at dæmme op for vores højreside alene.

Det er ret fedt vi har fået gang i det, for det tvinger vores modstandere til at tage hensyn til det, og vil med sikkerhed give nogle ubalancer andre steder i deres forsvar - så skal vi bare finde dem, hvis de lukker højresiden.
Helt enig. Min pointe var nu også bare han ikke ligefrem gjorde det nemmere for sig selv. Især ikke når udgangspunktet var halvsløjt til at starte med.

Sejren i sig selv var hamrendes lækker. Vi henter nok ikke FCM i år, dertil spiller de for godt, og er helt simpelt ba tre e for langt fora . Men der er da bestemt muligheder for alle pladserne lige under. Som det er nu ser Randers ud til at være næst bedste hold, mens BIF og FCK ikke ser ud til at være noget specielt. Det er 2 hold jeg sagtens kan se vi ender over, også selvom vi har Europa bold.
Det vil ikke undre mig hvis vi tager os af 2. Pladsen foran BIF, FCK og Randers (i vilkårlig rækkefølge), for selvom Randers gør det godt er det bestemt stadig et hold vi kan nå at overhale.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Kunji » 9. nov 2014, 21:27

Selvfølgelig er FCM gigantiske favoritter til guldet, men de har altså stadig at bevise, at de kan spille om guld en hel sæson. Jeg tror, vi er 7 point efter dem, når vi går på vinterferie. Og jeg tror, at FCM bliver hentet af minimum 1 hold.

Der er intet i deres nuværende spil, der retfærdiggør mit gæt, men jeg tror simpelthen ikke på, at de kan lade være med at fucke up. Og jeg håber det heller ikke.

Men vi taber sikkert til dem i næste runde, og så er de stukket af fra alt og alle. ;)
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Califfen » 9. nov 2014, 22:53

Gaarde6 skrev:
Brent skrev:MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLLSCCCCCCCCCCCCCCCCCCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORER MED NR

nogen der ved hvordan man kan få en ny stadion speaker?
Jeg vil gerne være med til at lede!
Hold kæft, hvor er det tåkrummende pinligt!!

I det hele taget (Nu hvor der har været fokus på, hvorfor der ikke møder flere op på Aalborg stadion)
Burde der så ikke snart ske noget!?

En ting er at det er pinligt som en i helvede med ham stadion speakeren, men det er da også ved at være et overstået kapitel (Som eks cheerleaderne også var "sjove" i en periode) Agersted garden for os som kom derude endnu tidligere.
Hver ting til sin tid. Jeg synes det er fedt at høre et fyldt tysk stadion gøre brug af en stadion speaker.
Men helt ærligt.. Foran 5000 mand, hvor de 500 gider råbe med. Så er det sgu for latterligt!

Fernebache hilsnen er da også lidt for sløv :|
Da den i sin tid blev brugt i Tyrkiet råbte fansene i takt med armen blev svinget.
Heroppe virker det bare som en hilsen, der SKAL bruges. Hey hey hey uden nogen form for det er i takt eller noget.

Jeg synes der er for lidt udvikling herude,
Er jeg den eneste, som synes stemningen ikke har flyttet sig en hel masse siden start 90'erne, hvor vi stod på langsiden ?
Jeg synes faktisk stadion speakeren, Fernebache hilsnen osv er med til at gøre det lidt sløjt.
Der er selvfølgelig flere ting i det (Som eks vores stadion, som ikke er det fedeste i Danmark!!!)

Men hvad kunne man gøre ?

Jeg mener eks spillerne kunne være en faktor.
Smid da hæmningerne!! Gejl ende tribunen op igen og igen.
Fornyelse i stedet for den gamle traver med de kommer ned og laver en Fenerbache hilsen når kampen er forbi.
Man føler jo ikke at det er en enhed (Publikum og spillere) De kommer jo som en slags "naturlig" ting for det plejer vi jo når vi vinder.

Nå det kom til at dreje sig om alt andet end kampen :-)
Lækkert med ENDNU et clean sheet!!
Lige præcis i dag kan du da ikke tillade dig at klage over tilskuertallet. Over 6.000 til en november-kamp mod FCV. Det er slet ikke så tosset. Og jeg synes da nok, at AaB for en gang skyld gjorde noget for at få folk til at komme med deres "brandvarm" tema med billig kaffe og kakao, samt gratis hue og vanter, plus gratis øl til alle med et rødt kort.. Super fine tiltag. Mere af det.

Jeg er dog enig i, at ham stadionspeakeren er en kegle, og at der jo slet ikke er grundlag til at give tilskuerne så meget indflydelse i forbindelse med scoringer og indskiftninger, da vi overhovedet ikke har nok inkarnerede fans til at retfærdiggøre sådan nogle stunts.. Den dér "tak... selv tak" dur heller ikke. Så evigt kikset.
Man savner de gamle speaker-dage, hvor man fik resultater fra de andre kampe, meldinger om ulovligt parkerede biler og meldinger om børn der var blevet væk fra sine forældre. Det var tider. Noget af det, der faktisk irriterer mig mest kommer ud over speakeranlægget er odds. Hvorfor helvede skal det læses op? Folk kan vel godt læse. Og det må da også være lettere distraherende og til tider demotiverende for spillere og trænere.. Tænk i dag, 10 minutter før tid, FCV-spillerne løber rundt og får at vide, at oddset på de vinder er 86:1. Må da være irriterende.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af 9800 » 9. nov 2014, 23:27

Jeg undrede mig mere over at Oddset på en AaB sejr på det tidspunkt var 0.00 (og han sagde det fanme i højttaleren!!!)
Vil det ikke sige at hvis man havde spillet 100 kr på AaB, så havde man fået 0.00 kr tilbage???

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Califfen » 9. nov 2014, 23:45

9800 skrev:Jeg undrede mig mere over at Oddset på en AaB sejr på det tidspunkt var 0.00 (og han sagde det fanme i højttaleren!!!)
Vil det ikke sige at hvis man havde spillet 100 kr på AaB, så havde man fået 0.00 kr tilbage???
Haha ok det lagde jeg ikke mærke til. Men det lyder da som en klokkeklar fejl. Og jo du har ret. Siger så bare alt om vores kære speaker, at han ikke fangede det.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Corona » 10. nov 2014, 06:29

Udover stadionspeakeren undrer det mig også at den vanvittige høje musik op til kampstart og i halvlegen er nødvendig. Skru dog bare en anelse ned.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Hinrup85 » 10. nov 2014, 08:23

Califfen skrev:
9800 skrev:Jeg undrede mig mere over at Oddset på en AaB sejr på det tidspunkt var 0.00 (og han sagde det fanme i højttaleren!!!)
Vil det ikke sige at hvis man havde spillet 100 kr på AaB, så havde man fået 0.00 kr tilbage???
Haha ok det lagde jeg ikke mærke til. Men det lyder da som en klokkeklar fejl. Og jo du har ret. Siger så bare alt om vores kære speaker, at han ikke fangede det.
Efter han annoncerede AaB sejr til Odds 0.00 nævnte han at man fik det spillede beløb igen - så det burde vel have været odds 1.00

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af astonvilla » 10. nov 2014, 08:27

Man sidder godt nok og er uhæmmet tilfreds med at de to "lette" hjemmekampe mod SIF og FCV kastede 6 points af sig og en score på 4-0.

Det er nok hvad de fleste udenforstående ventede, men jeg tror vi var en del der belært af erfaring ikke følte sig sikre på dette.

Godt gået drenge. Vi har åbenbart fundet nøglen til at spille mod de her beton-hold. Ros til Kent for det også.
Og så 2 mål klappet ind fra distancen. Fantastisk!


-Og ja, jeg er med i koret omkring stadionspeakeren. Kan vi for fanden ikke sælge ham til et kvindehåndboldhold et sted? Jeg gider godt nok ikke høre på ham længere. Hvordan griber man det an at videreformidle sin utilfredshed til AaB? Det er jo forfærdeligt at høre på efterhånden.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Yankee » 10. nov 2014, 09:07

Det var en rigtig, rigtig stærk præstation. Vi slog vores onde ånd FC Vestsjælland blot tre dage efter en benhård kamp i Ukraine. Vi har nu vundet tre kampe i rap i ligaen og vi er altså kun tre point fra 2. pladsen! FC Vestsjælland havde vel dårligt nok et skud på mål efter deres chance i første minut, og vi kørte bolden rundt i et rigtig fint tempo i perioder.

Og inden vi går på ulvejagt, skal vi altså lige møde Odder på næste onsdag!

Besvar