AaB opstart til 2015/16

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Pastorius » 29. jun 2015, 14:09

Jeg er blandt de, der ikke helt forstår AaB's valg af træningsmodstandere, men dog med lidt andre bevæggrunde.

Jeg var godtnok - som vist nok den eneste - AaB-fan til stede da AaB spillede træningskamp mod Djurgaarden i Nordtälje for 7-8 år siden, men alligevel er det for mig ret uinteressant hvad fans synes om modstanderen. Det der i mine øjne er interessant, er hvor godt de modstandere vi møder er i stand til at forberede holdet til næste sæson, og jeg har svært ved at forstå at de hold vi møder skulle være den bedste kombination sportsligt og økonomisk til at gøre os skarpe til næste sæson. Det er fint nok at møde et eller to hold, hvor man ikke risikere alt for voldsom modstand, men helt at undgå at blive matchet mod hold, der er en tand stærkere end man selv er, har jeg svært ved at se fornuften i.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Gamen » 29. jun 2015, 14:49

Yankee skrev:
Jeg vil meget hellere se AaB spille mod AGF end mod et totalt ukendt hold fra Slovenien.
Celje fik endelig udbytte af deres talentfulde hold sidste år, hvor de sluttede nr. 2 efter Maribor, som klarede sig ret fint i Champions League. Det er jo ikke fordi det er en jumbo fra røven af 4. division.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af white splash » 29. jun 2015, 14:54

Gamen skrev:
Yankee skrev:
Jeg vil meget hellere se AaB spille mod AGF end mod et totalt ukendt hold fra Slovenien.
Celje fik endelig udbytte af deres talentfulde hold sidste år, hvor de sluttede nr. 2 efter Maribor, som klarede sig ret fint i Champions League. Det er jo ikke fordi det er en jumbo fra røven af 4. division.
Det gør dem ikke mere kendte herhjemme.. Hvis du stopper 100 AaB-fans på gaden, så vil 99 af dem ikke ane hvem Celje er...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Gamen

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Gamen » 29. jun 2015, 14:54

Ala skrev: Men det er da akkurat det samme argument vi har? Vi har generelt ikke problemer mod de hold der gerne vil spille fodbold - det viser sejrene i sidste sæson over FCK, BIF og FCM vel med tydelighed?

Vi har for alvor problemer, når modstanderen pakker sig og det passer træningskampene vel ganske udmærket til?

Og jeg er 100% sikker på, at hverken Anji eller NK Celje vil lokke flere på stadion end Randers og Hjørring. Dertil er de simpelthen for ukendte.
Celje spiller samme system, 4-3-3, som FCN vi normalt har problemer med, og FCN skal vi møde i 3. kamp. Så det havde da absolut været relevant modstand.
I sidste sæson havde vi problemer med selv at spille god fodbold, så inden vi kommer op på den høje hest, så ville det måske være et arbejdspunkt at prøve at se om spillerne ikke kunne finde noget af det gode, flydende spil frem, i stedet for 2 kampe mod modstandere der er dårligere end os, bruger masser af fysik og hvor vi formentlig ikke kommer til at spille særlig meget fodbold. Sidste sæson viste med al tydelighed, at det ikke så meget er styrken ved de andres forsvarsspil der er problemet, men nærmere vores eget spil der var niveauer under det vi præsterede i mesterskabssæsonen. Vi havde meget få skud på mål, skabte alt for få chancer, scorede ikke nok mål osv. Vi var gode til at lukke af, men fik alt, alt for få point ud af at der blev scoret så få mål mod os.

Gamen

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Gamen » 29. jun 2015, 15:00

white splash skrev:
Det gør dem ikke mere kendte herhjemme.. Hvis du stopper 100 AaB-fans på gaden, så vil 99 af dem ikke ane hvem Celje er...
Gør det dem mindre værd at spille imod, end 2 hold vi med al sandsynlighed vil ende over? Jeg kan ikke se det særligt interessante i at møde 2 fysisk spillende hold, uden særlig meget kvalitet i spillet på banen. Det er i hvert fald ikke kampe jeg gider se.

Det var til gengæld meget interessant at se AaB prøve kræfter med Strømsgodset sidste år i en rigtig god fodboldkamp.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Yankee » 29. jun 2015, 15:19

Du er godt klar over at AGF spiller 4-3-3, ikke?

Gamen

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Gamen » 29. jun 2015, 15:44

Yankee skrev:Du er godt klar over at AGF spiller 4-3-3, ikke?
Lad os nu se om ikke det bliver en 4-5-1 når AGF rammer Superligaen. De har haft store problemer med spilsystemet i 1. division, og tør de stå så højt i Superligaen. Jeg tvivler på det, og tror nærmere de vil krybe ned i en 4-5-1/4-4-1-1. Det har AGF trods alt spillet i noget der minder om 10 år inden Wieghorst trådte til, og det kræver jo ikke så meget omstilling fra 4-3-3.

Og ja, jeg ved godt Wieghorst aldrig har spillet andet, men de har ikke spillertyperne til en 4-4-3, det er ikke en filosofi man har været vant til i ungdomsrækkerne hos AGF, og det er ikke en filosofi som ét eneste hold har haft succes med, udover FCN, og det kun i en enkelt sæson.
Jeg tror Wieghorst er tvunget til at tænke anderledes, som han også gjorde i enkelte af kampene mod f.eks. Lyngby og Viborg sidste sæson. AGF ender blandt de 3-4 nederste med den spillestil.

Brøndby har forsøgt sig med det nu i noget der minder om 5 år, og først for nyligt er bøtten vendt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. jun 2015, 02:05

Gamen skrev:[
Lad os nu se om ikke det bliver en 4-5-1 når AGF rammer Superligaen.
Jeg mindes ikke at have set danske hold "rigtigt" spille noget der reelt er 4-3-3 andre steder end på papiret. Men i det hele taget synes jeg at forskellen på en 4-3-3 og en 4-5-1 for det meste er så minimal at det kan være svært at se forskellen, medmindre man ser det udført på det absolutte topplan... og med topplan mener jeg ikke det danske landshold, som efter min mening ikke har spillet 4-3-3 siden kanterne hed Grønkjær og Rommedal. Ikke at jeg synes der er noget galt i at spille 4-5-1 eller 4-4-1-1, men der er gået lidt for meget mode i det der med at man skal spille den der fine "offensive" 4-3-3, men i virkeligheden står ret defensivt.

Anyways, det var et sidespor med en personlig kæphest... Træningskampene i den korte sommerpause? Så længe man ikke skal op i gear til at møde europæisk modstand er de vel, hånden på hjertet, ikke ret vigtige. Det drejer sig mest af alt om at komme op i kamptempo, få løbemønstre og aftaler støvet lidt af, og så kan træneren vægte om det er vigtigt man møder modstandere hvor man vil have meget boldbesiddelse, eller møde stærkere modstand hvor det mere er de defensive ting som vil være i højsædet. I sidste ende er det vel så også et pengespørgsmål hvor eksotisk modstanden så bliver. I dette tilfælde er det vel mest af alt et spørgsmål om at den nye træner kommer tættere ind på holdet, og får prøvet nogle af de ting af som han kommer med.

Det er efter min mening langt vigtigere hvilke modstandere man har i den lange vinterpause, hvor der virkelig er tid til at få indarbejdet nye ting, og prøve dem af mod modstandere man ikke møder til dagligt.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 971
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Rams » 30. jun 2015, 09:20

Hver mand/kvinde sin holdning. På søndag tager jeg i Valbyparken og ser FREM mod St. Pauli, det kan lokke en gammel cirkushest som mig ud af busken.

Jeg synes egentlig, at sommerkampen mod Vendsyssel er fin pga. den regionale karakter, men jeg har den holdning at 3xGF og 3xVFF i løbet af en sæson er rigeligt for mig. I min verden skal holdet bygges op frem mod sæsonstart, derfor er en startkamp mod Vendsyssel også fin. når benene er tunge i opstarten. Men jeg er stadig ikke overbevist om, hvorfor vi ikke skal slutte af med sparring på højere niveau i den sidste træningskamp for at få fart i benene og finpudset boldomgangen. Og jeg så stadig gerne en "sommerkamp" mod en modstander med bred appel, som f.eks. St. Pauli, Millwall, Glasgow Rangers eller lignende, der både kunne give lidt anden kampmodstand, end det vi møder til dagligt og samtidig en oplevelse til feriefolket. Jeg føler mig overbevist om, at AaB ikke er fattigere end, at man godt kunne arrangere en sådan kamp evt. mod at AaB tager den anden vej året efter.

Og så er jeg i øvrigt hamrende ligeglad med, hvem FCK, FCM eller BIF spiller mod.

PS: Jeg er hverken hipster, tatoveret eller har Aalborg-hår.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af thomasjn » 30. jun 2015, 09:30

Rams skrev:Hver mand/kvinde sin holdning. På søndag tager jeg i Valbyparken og ser FREM mod St. Pauli, det kan lokke en gammel cirkushest som mig ud af busken.

Jeg synes egentlig, at sommerkampen mod Vendsyssel er fin pga. den regionale karakter, men jeg har den holdning at 3xGF og 3xVFF i løbet af en sæson er rigeligt for mig. I min verden skal holdet bygges op frem mod sæsonstart, derfor er en startkamp mod Vendsyssel også fin. når benene er tunge i opstarten. Men jeg er stadig ikke overbevist om, hvorfor vi ikke skal slutte af med sparring på højere niveau i den sidste træningskamp for at få fart i benene og finpudset boldomgangen. Og jeg så stadig gerne en "sommerkamp" mod en modstander med bred appel, som f.eks. St. Pauli, Millwall, Glasgow Rangers eller lignende, der både kunne give lidt anden kampmodstand, end det vi møder til dagligt og samtidig en oplevelse til feriefolket. Jeg føler mig overbevist om, at AaB ikke er fattigere end, at man godt kunne arrangere en sådan kamp evt. mod at AaB tager den anden vej året efter.

Og så er jeg i øvrigt hamrende ligeglad med, hvem FCK, FCM eller BIF spiller mod.

PS: Jeg er hverken hipster, tatoveret eller har Aalborg-hår.
Der vil også bare en fordel i, at holdet prøver at møde andre modstanderne end det sædvanlige fra Superligaen. Det kan kun være med til at udvikle holdet at prøve noget andet end de samme skodhold fra Suppen. Man udvikler sig ved at prøve noget andet og det tror jeg bestemt også gælder fodboldspillere.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af duncan88 » 30. jun 2015, 15:47

Update fra hlavleg mod Viborg. 1-0 Helenius med hovedet. Begge hold har haft ok chancer, hvor Viborg havde starten, og AaB mest til sidst.
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Gaarde6 » 30. jun 2015, 15:59

duncan88 skrev:Update fra hlavleg mod Viborg. 1-0 Helenius med hovedet. Begge hold har haft ok chancer, hvor Viborg havde starten, og AaB mest til sidst.
Det må da helt sikkert betyde at Helenius er på kontrakt i AaB i næste sæson.
Når han dagen inden kontrakt udløb spiller fra start i en træningskamp, hvor man i stedet kunne ha spillet en anden mand ind.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af duncan88 » 30. jun 2015, 16:09

2-0 Spalvis. AK er desuden udgået med et slag.
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af duncan88 » 30. jun 2015, 16:11

Den unge Janick Pohl trækker et lidt tyndt straffe - 3-0 Spalvis
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af jonas386 » 30. jun 2015, 16:12

Er det rigtigt forstået at Jannik Pohl spiller på højreback idag?

Og stærkt med 2 Spalvis kasser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af duncan88 » 30. jun 2015, 16:15

jonas386 skrev:Er det rigtigt forstået at Jannik Pohl spiller på højreback idag?

Og stærkt med 2 Spalvis kasser.
Han startede ud dernede men i det AK gik ud blev han sat frem. Pt spiller Kateego dernede (Dk serie og reserve spiller)
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af duncan88 » 30. jun 2015, 16:26

4-0 Pohl. Lækker assist i dybden fra Thrane
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Frygah » 30. jun 2015, 16:29

Jeg går ud fra at 2. halvleg er en noget reserveplaget omgang?

Ikke desto mindre er det da lækkert at høre Spalvis er igang, og at lyder til at gøre det ganske fint. Kunne være labert med et eller 2 gennembrud fra unge spillere i den kommende sæson.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af duncan88 » 30. jun 2015, 16:32

Frygah skrev:Jeg går ud fra at 2. halvleg er en noget reserveplaget omgang?

Ikke desto mindre er det da lækkert at høre Spalvis er igang, og at lyder til at gøre det ganske fint. Kunne være labert med et eller 2 gennembrud fra unge spillere i den kommende sæson.
AaB skiftede 8-9 mand ca, men Viborg og skiftede en del ud. Men ja begge opstillinger væk ok blandet. Dog fedt at se de unge i dag :)
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af duncan88 » 30. jun 2015, 16:35

4-2. Indlæg som Viborg får headet ind. spørgsmålet var om CC ikke skulle ud og pille den, og 3 min senere ligger den i kassen igen på Indlæg som lander i fødderne på en Viborg mand den sparker den ok i kassen.
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Besvar