Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 25. aug 2015, 17:04

http://www.bold.dk/nyt/AaB-med-smalt-un ... -halvaaret

Hehe, i gamle dage sad vi sådan en dag og frygtede det værste. I dag bliver offentliggørelsen af et halvårsregnskab end ikke registreret herinde...

Så lad mig bibringe jer de ikke specielt ophidsende bulletiner fra bestyrelseslokalernes verden: 0,4 millioner kr. i underskud for første halvår i 2015, og forventningerne til hele året fastholdes. Vel lidt skuffende i betragtning af salget af Thelander og den defensive fremfærd på transfermarkedet.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 25. aug 2015, 17:09

Hovedet skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-med-smalt-un ... -halvaaret

Hehe, i gamle dage sad vi sådan en dag og frygtede det værste. I dag bliver offentliggørelsen af et halvårsregnskab end ikke registreret herinde...

Så lad mig bibringe jer de ikke specielt ophidsende bulletiner fra bestyrelseslokalernes verden: 0,4 millioner kr. i underskud for første halvår i 2015, og forventningerne til hele året fastholdes. Vel lidt skuffende i betragtning af salget af Thelander og den defensive fremfærd på transfermarkedet.
Og så har vi ikke længere nogle langfristede gældsforpligtelser.

Overskud på 0,3 mio. på transferaktiviteter. Bemærk: Her er hverken salget af Thelander eller AK indregnet, jf. børsmeddelelsen.

De samlede personaleomkostninger er faldet med et par mio., så det må også betyde lidt luft i lønbudgettet i spillertruppen, når man tænker på at man i administrationen har hyret nye folk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 25. aug 2015, 17:14

Hovedet skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-med-smalt-un ... -halvaaret

Hehe, i gamle dage sad vi sådan en dag og frygtede det værste. I dag bliver offentliggørelsen af et halvårsregnskab end ikke registreret herinde...

Så lad mig bibringe jer de ikke specielt ophidsende bulletiner fra bestyrelseslokalernes verden: 0,4 millioner kr. i underskud for første halvår i 2015, og forventningerne til hele året fastholdes. Vel lidt skuffende i betragtning af salget af Thelander og den defensive fremfærd på transfermarkedet.
Thelander blev solgt pr. 2/7 og hans transferindtægt indgår derfor ikke i 1. halvårs resultatet... men du kan have ret i, at det er skuffende at det ikke har pillet ved årets forventning. Rigtig meget tyder altså på at vi har solgt ham til de der 2-4 millioner som medierne meldte om. Skuffende, men formentlig efter gentleman aftale med Thelander, som fik bud afvist forrige sommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 25. aug 2015, 17:27

Hvor er det dejligt at vi indfrier forventningerne og at vi er fuldstændig gældsfrie!
Grunden til salget af thelander og ak ikke ændrer på forventningerne skyldes at der bliver investeret i faciliteterne sportsligt og kommercielt

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brent » 25. aug 2015, 17:28

Flot resultat og Schoors virker virkelig til at have styr på klubben, virker helt anderledes proff end Poul Sørensen, Peter Hinderup, Per Søndergaard ( han vikarierede vist en periode) og hvad vi ellers har haft af mindre heldige eksperimenter på den post.

Jeg er fan :aabfan:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... ultat.aspx
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kristian » 25. aug 2015, 17:37

Hovedet skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-med-smalt-un ... -halvaaret

Hehe, i gamle dage sad vi sådan en dag og frygtede det værste. I dag bliver offentliggørelsen af et halvårsregnskab end ikke registreret herinde...

Så lad mig bibringe jer de ikke specielt ophidsende bulletiner fra bestyrelseslokalernes verden: 0,4 millioner kr. i underskud for første halvår i 2015, og forventningerne til hele året fastholdes. Vel lidt skuffende i betragtning af salget af Thelander og den defensive fremfærd på transfermarkedet.
Man skal huske og tænke på, at der bliver investeret kommercielt og facilitetsmæssigt i øjeblikket og det tager self. En bid af den store kage.

Synes dælme det er et flot AaB vi er ved at have:-) hvor er det dejligt ikke at skulle skele til de røde tal og diskutere alt det dårlige mere.

Det lader vi de andre hold om:-)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 25. aug 2015, 17:47

Hovedet skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-med-smalt-un ... -halvaaret

Hehe, i gamle dage sad vi sådan en dag og frygtede det værste. I dag bliver offentliggørelsen af et halvårsregnskab end ikke registreret herinde...

Så lad mig bibringe jer de ikke specielt ophidsende bulletiner fra bestyrelseslokalernes verden: 0,4 millioner kr. i underskud for første halvår i 2015, og forventningerne til hele året fastholdes. Vel lidt skuffende i betragtning af salget af Thelander og den defensive fremfærd på transfermarkedet.
Næ, tænkte det samme.

Nu om dage er det business as usual når regnskabet lever op til forventningerne - og det endda uden at forventningerne er et stort underskud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 25. aug 2015, 19:22

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-med-smalt-un ... -halvaaret

Hehe, i gamle dage sad vi sådan en dag og frygtede det værste. I dag bliver offentliggørelsen af et halvårsregnskab end ikke registreret herinde...

Så lad mig bibringe jer de ikke specielt ophidsende bulletiner fra bestyrelseslokalernes verden: 0,4 millioner kr. i underskud for første halvår i 2015, og forventningerne til hele året fastholdes. Vel lidt skuffende i betragtning af salget af Thelander og den defensive fremfærd på transfermarkedet.
Næ, tænkte det samme.

Nu om dage er det business as usual når regnskabet lever op til forventningerne - og det endda uden at forventningerne er et stort underskud.
Ja, lige præcis. Det er ikke længe siden, at offentliggørelsen af et regnskab kunne kaste tråde af sig så lange, at de kunne nå til månen, hvis de blev lagt i forlængelse af hinanden.

Jeg læste kun lige nyheden flygtigt på bold.dk og fik derfor ikke fat i, at Thelandersalget ikke figurerede i regnskabet. Derimod mener jeg, at indkøbet af Blomquist burde indgå, og i så fald er det jo p. positivt. Jeg læste også lige om de tiltag, som AaB i øjeblikket foretager sig på facilitetsområdet. Så vi synes efterhånden stabilt at stå i en situation, hvor der er (nogenlunde) balance i regnskabet uden spillersalg/europæisk deltagelse, og det er flot!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 25. aug 2015, 20:25

300.000 kr. i plus før transfers.

Minus 400.000 efter transfers.

Det er så voldsomt glædeligt, at bixen giver overskud.

Til sammenligning så havde EfB et minus på 11.5 mio på driften.
Uden Synd Ingen Frelse

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 25. aug 2015, 21:10

Halil skrev:300.000 kr. i plus før transfers.

Minus 400.000 efter transfers.

Det er så voldsomt glædeligt, at bixen giver overskud.

Til sammenligning så havde EfB et minus på 11.5 mio på driften.
Det er flot, det må man sige. Skal det forstås sådan, at det er Blomquist-transferen, der giver underskuddet? Det er så vidt jeg lige husker det eneste køb, AaB har foretaget sig i dette halvår (her kunne man så være lidt fræk og betvivle værdien af lige præcis den investering, men det er så en anden sag)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kristian » 25. aug 2015, 21:13

Hovedet skrev:
Halil skrev:300.000 kr. i plus før transfers.

Minus 400.000 efter transfers.

Det er så voldsomt glædeligt, at bixen giver overskud.

Til sammenligning så havde EfB et minus på 11.5 mio på driften.
Det er flot, det må man sige. Skal det forstås sådan, at det er Blomquist-transferen, der giver underskuddet? Det er så vidt jeg lige husker det eneste køb, AaB har foretaget sig i dette halvår (her kunne man så være lidt fræk og betvivle værdien af lige præcis den investering, men det er så en anden sag)
Kan det tænkes at man har brugt lidt håndører på Helenius og Enevoldsen i noget sign on?
------------------
mvh Kristian

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. aug 2015, 21:46

Hanga skrev:
Hovedet skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-med-smalt-un ... -halvaaret

Hehe, i gamle dage sad vi sådan en dag og frygtede det værste. I dag bliver offentliggørelsen af et halvårsregnskab end ikke registreret herinde...

Så lad mig bibringe jer de ikke specielt ophidsende bulletiner fra bestyrelseslokalernes verden: 0,4 millioner kr. i underskud for første halvår i 2015, og forventningerne til hele året fastholdes. Vel lidt skuffende i betragtning af salget af Thelander og den defensive fremfærd på transfermarkedet.
Thelander blev solgt pr. 2/7 og hans transferindtægt indgår derfor ikke i 1. halvårs resultatet... men du kan have ret i, at det er skuffende at det ikke har pillet ved årets forventning. Rigtig meget tyder altså på at vi har solgt ham til de der 2-4 millioner som medierne meldte om. Skuffende, men formentlig efter gentleman aftale med Thelander, som fik bud afvist forrige sommer.
Det kan jo også skyldes at man enten forventer at bruge størstedelen af indtægten fra Thelander salget på forstærkning af truppen, eller til andre sportslige opgraderinger. Der behøver ikke kunne sættes lighedstegn mellem salgsprisen for Thelander og AK og justering af årets resultat... faktisk kan det jo også tænkes nogle af pengene allerede er brugt på enten kontrakterne med Ene og Helenius eller forlængelser. Hvis man bruger en ekstra indtægt andre steder, kommer det jo ikke til at påvirke årsresultatet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 25. aug 2015, 23:11

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Hovedet skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-med-smalt-un ... -halvaaret

Hehe, i gamle dage sad vi sådan en dag og frygtede det værste. I dag bliver offentliggørelsen af et halvårsregnskab end ikke registreret herinde...

Så lad mig bibringe jer de ikke specielt ophidsende bulletiner fra bestyrelseslokalernes verden: 0,4 millioner kr. i underskud for første halvår i 2015, og forventningerne til hele året fastholdes. Vel lidt skuffende i betragtning af salget af Thelander og den defensive fremfærd på transfermarkedet.
Thelander blev solgt pr. 2/7 og hans transferindtægt indgår derfor ikke i 1. halvårs resultatet... men du kan have ret i, at det er skuffende at det ikke har pillet ved årets forventning. Rigtig meget tyder altså på at vi har solgt ham til de der 2-4 millioner som medierne meldte om. Skuffende, men formentlig efter gentleman aftale med Thelander, som fik bud afvist forrige sommer.
Det kan jo også skyldes at man enten forventer at bruge størstedelen af indtægten fra Thelander salget på forstærkning af truppen, eller til andre sportslige opgraderinger. Der behøver ikke kunne sættes lighedstegn mellem salgsprisen for Thelander og AK og justering af årets resultat... faktisk kan det jo også tænkes nogle af pengene allerede er brugt på enten kontrakterne med Ene og Helenius eller forlængelser. Hvis man bruger en ekstra indtægt andre steder, kommer det jo ikke til at påvirke årsresultatet.
Det kan du have ret i, omvendt virker det usandsynligt at AaB pludselig skulle planlægge yderligere investeringer i faciliteter mv. Man havde jo en plan for dette inden salget.
Forstærkning af truppen er det jo ikke, vi har ikke rigtig foretaget os noget efterfølgende, andet end Raitala som vi da forhåbentlig ikke betaler en større formue for at have på en halvårlig aftale... og med de signaler AaB har sendt, lyder det da heller ikke til, at der sker noget med mindre Thomsen sælges.

Hvilke million investeringer er det du formoder AaB anvender pengene til?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 25. aug 2015, 23:19

Hanga skrev:
Hvilke million investeringer er det du formoder AaB anvender pengene til?
Det er i hvert fald næppe strategi- og handlingsplanen, som har ligget klar ganske længe og som man har økonomisk rygdækning for. Men der kan selvfølgelig være uforudsigelige parametre i den plan, som man løbende har behov for at kunne justere.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. aug 2015, 00:36

Gamen skrev:
Hanga skrev:
Hvilke million investeringer er det du formoder AaB anvender pengene til?
Det er i hvert fald næppe strategi- og handlingsplanen, som har ligget klar ganske længe og som man har økonomisk rygdækning for. Men der kan selvfølgelig være uforudsigelige parametre i den plan, som man løbende har behov for at kunne justere.
Jeg ved det ikke. Men man kunne måske forestille sig at man fremrykker ting som var planlagt til næste år, eller forøger investeringerne i nogle af de planlagte nye aktiviteter for i år. Endelig vil jeg ikke afskrive at man har planer om at investere yderligere i spillertruppen, jeg kunne faktisk godt have en formodning om at man går på transfermarkedet det øjeblik man er meget sikker på Thomsen ikke bliver solgt i dette vindue.

Derudover skal man vel heller ikke justere forventningerne hvis man forventer f.eks. at bruge pengene på kontraktforlængelser, uanset om man ved om de kommer i hus eller ej. Her tænker jeg bl.a. på Dalsgaard og måske Thomsen.

Iøvrigt tror jeg nu ikke salgsprisen på Thelander har været voldsomt meget over 4 mio., og det synes jeg egentlig er et ok salg i forhold til omstændighederne. Jeg argumenterede allerede efter sidste sæson for hvordan jeg mente timingen for at sende Thelander videre til nye opgaver nok var rigtig denne sommer, og jeg tror sådan set at alternativet til et salg meget nemt kunne være blevet en utilfreds spiller som havde mistet sin stamplads og som måske endte sin tid i AaB udlejet eller løst fra sin kontrakt. Det er selvfølgelig ren spekulation og formodninger, men jeg har svært ved at forestille mig et scenarie hvor førstevalget i AaBs midterforsvar ikke ville være KEP/Kasper P i denne sæson og iøvrigt fremover.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomitråden

Indlæg af Spanky » 26. aug 2015, 08:46

Den startegiplan der er lagt med nye faciliteter osv. er den tilgængelig for os dødelige et eller andet sted? Jeg kan ikke finde noget på hjemmesiden eller google.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Eksil » 26. aug 2015, 09:05

Hvis nu en østjysk oliesheik ville opkøbe en dansk klub, var AaB så ikke det oplagte valg? Klubben er økonomisk sund og værdien af aktierne er latterligt lille 75 mio kr, hvilket betyder, at du kan købe dig til majoriteten for 40 mio kr (selv med stigende priser under et opkøb). Det ren spekulation, men nu har AaB som en af de få klubber i DK vist, at de kan køre rundt økonomisk.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. aug 2015, 09:33

Eksil skrev:Hvis nu en østjysk oliesheik ville opkøbe en dansk klub, var AaB så ikke det oplagte valg? Klubben er økonomisk sund og værdien af aktierne er latterligt lille 75 mio kr, hvilket betyder, at du kan købe dig til majoriteten for 40 mio kr (selv med stigende priser under et opkøb). Det ren spekulation, men nu har AaB som en af de få klubber i DK vist, at de kan køre rundt økonomisk.
Jeg håber satme ikke der er østjyske oliesheiker som går rundt med de tanker! Faktisk vidste jeg slet ikke de fandtes ;)

Bortset fra det, så er der jo også lige den lille humle, at en eventuel oliesheik som skulle have lyst til at opkøbe AaB skal have overtalt de nuværende storaktionærer til at sælge deres aktier for at opnå aktiemajoriteten, så helt så simpelt som at smide 40 mio. på bordet er det jo ikke, heldigvis.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Økonomitråden

Indlæg af astonvilla » 26. aug 2015, 10:00

Jesper Schmidt skrev:
Eksil skrev:Hvis nu en østjysk oliesheik ville opkøbe en dansk klub, var AaB så ikke det oplagte valg? Klubben er økonomisk sund og værdien af aktierne er latterligt lille 75 mio kr, hvilket betyder, at du kan købe dig til majoriteten for 40 mio kr (selv med stigende priser under et opkøb). Det ren spekulation, men nu har AaB som en af de få klubber i DK vist, at de kan køre rundt økonomisk.
Jeg håber satme ikke der er østjyske oliesheiker som går rundt med de tanker! Faktisk vidste jeg slet ikke de fandtes ;)

Bortset fra det, så er der jo også lige den lille humle, at en eventuel oliesheik som skulle have lyst til at opkøbe AaB skal have overtalt de nuværende storaktionærer til at sælge deres aktier for at opnå aktiemajoriteten, så helt så simpelt som at smide 40 mio. på bordet er det jo ikke, heldigvis.
Det er skiffergas-sheiker.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Økonomitråden

Indlæg af Ham der Emil » 26. aug 2015, 10:22

Eksil skrev:Hvis nu en østjysk oliesheik ville opkøbe en dansk klub, var AaB så ikke det oplagte valg? Klubben er økonomisk sund og værdien af aktierne er latterligt lille 75 mio kr, hvilket betyder, at du kan købe dig til majoriteten for 40 mio kr (selv med stigende priser under et opkøb). Det ren spekulation, men nu har AaB som en af de få klubber i DK vist, at de kan køre rundt økonomisk.
Uden at have det store indblik i aktier osv. Men kan AaB ikke nægte at sælge så mange aktier til én person/selskab?
Men lad os da håbe at det aldrig sker!
Et Hjerte - En Klub

Besvar