Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomitråden

Indlæg af Spanky » 26. aug 2015, 10:28

Ham der Emil skrev:
Eksil skrev:Hvis nu en østjysk oliesheik ville opkøbe en dansk klub, var AaB så ikke det oplagte valg? Klubben er økonomisk sund og værdien af aktierne er latterligt lille 75 mio kr, hvilket betyder, at du kan købe dig til majoriteten for 40 mio kr (selv med stigende priser under et opkøb). Det ren spekulation, men nu har AaB som en af de få klubber i DK vist, at de kan køre rundt økonomisk.
Uden at have det store indblik i aktier osv. Men kan AaB ikke nægte at sælge så mange aktier til én person/selskab?
Men lad os da håbe at det aldrig sker!
Det er op til den enkelte ejer af aktierne, om han vil sælge til en østjysk oliesheik. Det har AaB ikke nogen medbestemmelse om.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Eksil » 26. aug 2015, 10:40

Jesper Schmidt skrev:
Eksil skrev:Hvis nu en østjysk oliesheik ville opkøbe en dansk klub, var AaB så ikke det oplagte valg? Klubben er økonomisk sund og værdien af aktierne er latterligt lille 75 mio kr, hvilket betyder, at du kan købe dig til majoriteten for 40 mio kr (selv med stigende priser under et opkøb). Det ren spekulation, men nu har AaB som en af de få klubber i DK vist, at de kan køre rundt økonomisk.
Jeg håber satme ikke der er østjyske oliesheiker som går rundt med de tanker! Faktisk vidste jeg slet ikke de fandtes ;)

Bortset fra det, så er der jo også lige den lille humle, at en eventuel oliesheik som skulle have lyst til at opkøbe AaB skal have overtalt de nuværende storaktionærer til at sælge deres aktier for at opnå aktiemajoriteten, så helt så simpelt som at smide 40 mio. på bordet er det jo ikke, heldigvis.
Nej, derfor starter opkøb tit i det stille og så når nogen lugter lunten, så må der betales overpriserne for resten, enten op til 50.1 procent eller for den fulde mængde. Det sagt, så er AaB aktier vidst ikke så svære at få fat på. Der er bl.a. flere Nordjyske banker der til tider er har fået betalt deres gæld i dårlige papierer.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. aug 2015, 10:48

Spanky skrev:
Ham der Emil skrev:
Eksil skrev:Hvis nu en østjysk oliesheik ville opkøbe en dansk klub, var AaB så ikke det oplagte valg? Klubben er økonomisk sund og værdien af aktierne er latterligt lille 75 mio kr, hvilket betyder, at du kan købe dig til majoriteten for 40 mio kr (selv med stigende priser under et opkøb). Det ren spekulation, men nu har AaB som en af de få klubber i DK vist, at de kan køre rundt økonomisk.
Uden at have det store indblik i aktier osv. Men kan AaB ikke nægte at sælge så mange aktier til én person/selskab?
Men lad os da håbe at det aldrig sker!
Det er op til den enkelte ejer af aktierne, om han vil sælge til en østjysk oliesheik. Det har AaB ikke nogen medbestemmelse om.
Det er ikke fordi jeg vil modsige dig, for du har selvfølgelig helt ret. Man skal dog ikke overse den detalje at AaB, og andre aktieselskaber, reelt ledes af den eller de personer som sidder på store portioner aktier, og at det derfor vil være ekstremt svært for en østjysk oliesheik (som jeg iøvrigt gætter på sælger varm luft, GF-style) at købe sig til magten i klubben, uden at AaBs bestyrelse siger god for det. Hvordan reglerne iøvrigt er for så store aktieopkøb at aktiemajoriteten overtages af en enkeltperson, og om det skal godkendes af generalforsamlingen eller lignende, tør jeg ikke sige.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 26. aug 2015, 10:53

Nu er gældfrie virksomheder jo ikke interessante for fodboldgale rigmænd. Så AaB er ikke interessant.

Der kommer de jo ikke som frelser. Derfor er det ulige nemmere, at starte med klub i knæ, fordi der ikke er nogen, som brokker sig.

Mht. opkøb, så skal andele over 5 % jo registreres, så det er jo ikke sådan, at jeg kan købe 50% uden videre.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 26. aug 2015, 12:00

Ham der Emil skrev:
Eksil skrev:Hvis nu en østjysk oliesheik ville opkøbe en dansk klub, var AaB så ikke det oplagte valg? Klubben er økonomisk sund og værdien af aktierne er latterligt lille 75 mio kr, hvilket betyder, at du kan købe dig til majoriteten for 40 mio kr (selv med stigende priser under et opkøb). Det ren spekulation, men nu har AaB som en af de få klubber i DK vist, at de kan køre rundt økonomisk.
Uden at have det store indblik i aktier osv. Men kan AaB ikke nægte at sælge så mange aktier til én person/selskab?
Men lad os da håbe at det aldrig sker!
Well, jeg har faktisk investeret i sådan en Eurojackpotting, så hvis AaB pludselig fravælger talentstrategien og lander et par solide klassespillere, kan I sende mig en venlig tanke eller to. Desværre er det sammen med kæresten over fælleskontoen, og hun har på forhånd afvist, at AaB kan få del i millionerne, men mon ikke jeg kunne kalde det "selskabsinvestering" eller lignende :aabfan:

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sanchez94 » 26. aug 2015, 12:02

Ham der Emil skrev:
Eksil skrev:Hvis nu en østjysk oliesheik ville opkøbe en dansk klub, var AaB så ikke det oplagte valg? Klubben er økonomisk sund og værdien af aktierne er latterligt lille 75 mio kr, hvilket betyder, at du kan købe dig til majoriteten for 40 mio kr (selv med stigende priser under et opkøb). Det ren spekulation, men nu har AaB som en af de få klubber i DK vist, at de kan køre rundt økonomisk.
Uden at have det store indblik i aktier osv. Men kan AaB ikke nægte at sælge så mange aktier til én person/selskab?
Men lad os da håbe at det aldrig sker!
Jeg mener ikke AaB kan nægte nogle at købe det antal aktier, de er vel frit tilgængelige på markedet

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Økonomitråden

Indlæg af AllanPedersen » 26. aug 2015, 12:02

FlæskeFrank skrev:Nu er gældfrie virksomheder jo ikke interessante for fodboldgale rigmænd. Så AaB er ikke interessant.

Der kommer de jo ikke som frelser. Derfor er det ulige nemmere, at starte med klub i knæ, fordi der ikke er nogen, som brokker sig.

Mht. opkøb, så skal andele over 5 % jo registreres, så det er jo ikke sådan, at jeg kan købe 50% uden videre.
Det er et absurd... absurd! argument det her..
Selvfølgelig er det fordelagtigt at overtage en virksomhed som rent faktisk kører rundt og skaber profit.

Sat overfor at hvis de køber en forretning der kører af helvede til.. er der ingen der brokker sig
hvis man har 51% er man ligeglad om folk brokker sig eller ej.. så vil man hellere have det tjener penge.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Økonomitråden

Indlæg af Lomaha » 26. aug 2015, 13:25

Sanchez94 skrev:
Ham der Emil skrev:
Eksil skrev:Hvis nu en østjysk oliesheik ville opkøbe en dansk klub, var AaB så ikke det oplagte valg? Klubben er økonomisk sund og værdien af aktierne er latterligt lille 75 mio kr, hvilket betyder, at du kan købe dig til majoriteten for 40 mio kr (selv med stigende priser under et opkøb). Det ren spekulation, men nu har AaB som en af de få klubber i DK vist, at de kan køre rundt økonomisk.
Uden at have det store indblik i aktier osv. Men kan AaB ikke nægte at sælge så mange aktier til én person/selskab?
Men lad os da håbe at det aldrig sker!
Jeg mener ikke AaB kan nægte nogle at købe det antal aktier, de er vel frit tilgængelige på markedet
Selvfølgelig kan de ikke det. Og en ny ejer bestemmer jo bestyrelsen, så de kan bare afsætte Lynge, Schnor mv. og indsætte sine egne. Men lad os nu bare anse det for spekulationer. Og er der ikke noget med, at moderklubben ejer ret mange aktier....

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 26. aug 2015, 13:37

AllanPedersen skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er gældfrie virksomheder jo ikke interessante for fodboldgale rigmænd. Så AaB er ikke interessant.

Der kommer de jo ikke som frelser. Derfor er det ulige nemmere, at starte med klub i knæ, fordi der ikke er nogen, som brokker sig.

Mht. opkøb, så skal andele over 5 % jo registreres, så det er jo ikke sådan, at jeg kan købe 50% uden videre.
Det er et absurd... absurd! argument det her..
Selvfølgelig er det fordelagtigt at overtage en virksomhed som rent faktisk kører rundt og skaber profit.

Sat overfor at hvis de køber en forretning der kører af helvede til.. er der ingen der brokker sig
hvis man har 51% er man ligeglad om folk brokker sig eller ej.. så vil man hellere have det tjener penge.
Jeg kan ikke komme i tanke om nogle sunde klubber, som er blevet overtaget af en fodboldgal. Hvorfor kunne Aldo komme ind i BIF ? Det var jo netop fordi de ingen venner havde mere.

Som jeg husker Chelsea var det også en meget hakkende maskine. Edit, fandt dette link http://politiken.dk/sport/ECE62687/russ ... r-chelsea/. City var jo heller ikke fantastisk kørende. Faktisk tror jeg alle historierne i Tipsbladet om engelske klubber, altid starter med, at han kom ind og fjernede deres gæld.

BIF og FCM understøtter helt klart min teori, jeg ser da gerne et modeksempel. KB og B1903 fusionerede også, fordi det var to veldrevne klubber...
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Økonomitråden

Indlæg af AllanPedersen » 26. aug 2015, 14:08

Og du tror ikke nærmere det handler om at klubber der kører godt..
ikke er interesseret i at blive solgt?..

vil du helst købe lego land, eller Blockbuster.

Store rigmænd.. der ikke er kæmpe fantastiske fans af specielle hold, tænker selvfølgelig i profit.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af NIN » 26. aug 2015, 14:28

AllanPedersen skrev:Og du tror ikke nærmere det handler om at klubber der kører godt..
ikke er interesseret i at blive solgt?..

vil du helst købe lego land, eller Blockbuster.

Store rigmænd.. der ikke er kæmpe fantastiske fans af specielle hold, tænker selvfølgelig i profit.
Din sammenligning er jo absurd. Rigmænd der køber fodboldklubber eller sportshold gør det i 99.9% af alle tilfælde fordi de allerede er millionærer eller passioneret fans med for mange penge. De køber dem som legetøj eller et ønske om at eje et FIFA football spil i levende live. Jeg synes du skal prøve at skrive til Elton John eller Abramovitj og spørge hvor meget de har tjent på deres eventyr i engelsk fodbold? Eller fra de hjemlige bredgrader Kasi Jesper eller Jan Bech Andersen. Jeg er sikker på at de alle kan komme op med de første hundrede forslag det er bedre at investere pengene i hvis målet var at tjene flere.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Eksil » 26. aug 2015, 14:36

Ha ha, ja desværre er der nok et bedre afkast på at brænde ens penge end at putte dem i fodbold. Her bliver du i det mindste for lidt tid.

Det var ren spekulation, som jeg også skrev. Tanken var bare, at AaB pludselig er blevet en af Danmarks mere veldrevne fodboldklubber.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 26. aug 2015, 14:37

AllanPedersen skrev:Og du tror ikke nærmere det handler om at klubber der kører godt..
ikke er interesseret i at blive solgt?..

vil du helst købe lego land, eller Blockbuster.

Store rigmænd.. der ikke er kæmpe fantastiske fans af specielle hold, tænker selvfølgelig i profit.
Det har ikke saa meget med sagen at goere om virksomheden koerer godt eller ej. At en virksomhed er stabil er dog en god indikation paa at sin investering ikke ligefrem forsvinder, men hvis man virkelig vil tjene penge, saa skal man kigge efter et udviklingspotentiale som markedet ikke har spottet endnu.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 24. sep 2015, 09:28

http://www.aabsport.dk/nyheder/2015/09/ ... ibrew.aspx

Hvad det helt konkret indebærer ved jeg ikke, men følgende virker da meget lovende: For AaB’s vedkommende har vi opnået en markant forbedret aftale, der årligt er løftet både i forhold til det rene sponsorbeløb, i investeringer og opgradering af boder
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 24. sep 2015, 10:16

Og så er det ikke en toårig kontrakt, men en 3 * 2 år.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Eksil » 24. sep 2015, 12:11

jonas386 skrev:http://www.aabsport.dk/nyheder/2015/09/ ... ibrew.aspx

Hvad det helt konkret indebærer ved jeg ikke, men følgende virker da meget lovende: For AaB’s vedkommende har vi opnået en markant forbedret aftale, der årligt er løftet både i forhold til det rene sponsorbeløb, i investeringer og opgradering af boder
Godt med flere penge, ærgerligt at det er noget tyndt øl de sælger.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomitråden

Indlæg af le Cid » 24. sep 2015, 12:45

Eksil skrev:
jonas386 skrev:http://www.aabsport.dk/nyheder/2015/09/ ... ibrew.aspx

Hvad det helt konkret indebærer ved jeg ikke, men følgende virker da meget lovende: For AaB’s vedkommende har vi opnået en markant forbedret aftale, der årligt er løftet både i forhold til det rene sponsorbeløb, i investeringer og opgradering af boder
Godt med flere penge, ærgerligt at det er noget tyndt øl de sælger.
I modsætning til Carlsberg?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 24. sep 2015, 12:50

le Cid skrev:
Eksil skrev:
jonas386 skrev:http://www.aabsport.dk/nyheder/2015/09/ ... ibrew.aspx

Hvad det helt konkret indebærer ved jeg ikke, men følgende virker da meget lovende: For AaB’s vedkommende har vi opnået en markant forbedret aftale, der årligt er løftet både i forhold til det rene sponsorbeløb, i investeringer og opgradering af boder
Godt med flere penge, ærgerligt at det er noget tyndt øl de sælger.
I modsætning til Carlsberg?
I modsætning til Hancock (Hobro).

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomitråden

Indlæg af le Cid » 24. sep 2015, 12:51

seamann skrev:
le Cid skrev:
Eksil skrev:
jonas386 skrev:http://www.aabsport.dk/nyheder/2015/09/ ... ibrew.aspx

Hvad det helt konkret indebærer ved jeg ikke, men følgende virker da meget lovende: For AaB’s vedkommende har vi opnået en markant forbedret aftale, der årligt er løftet både i forhold til det rene sponsorbeløb, i investeringer og opgradering af boder
Godt med flere penge, ærgerligt at det er noget tyndt øl de sælger.
I modsætning til Carlsberg?
I modsætning til Hancock (Hobro).
Så skulle man da hellere have fat i Thisted Bryghus... Limfjordsporter i hanerne - ja tak!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Eksil » 24. sep 2015, 14:50

le Cid skrev:
Eksil skrev:
jonas386 skrev:http://www.aabsport.dk/nyheder/2015/09/ ... ibrew.aspx

Hvad det helt konkret indebærer ved jeg ikke, men følgende virker da meget lovende: For AaB’s vedkommende har vi opnået en markant forbedret aftale, der årligt er løftet både i forhold til det rene sponsorbeløb, i investeringer og opgradering af boder
Godt med flere penge, ærgerligt at det er noget tyndt øl de sælger.
I modsætning til Carlsberg?
Hellere Carlsberg end Ceres. Det er tynd og flad øl de laver.

Men fair nok, betaler de mest, så er det naturligvis deres øl der løber i hanerne.

Besvar