FCM -AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FCM -AaB

Indlæg af frederikshavneren » 1. mar 2016, 12:20

Før kampen havde jeg gerne solgt kampen for uafgjort, men her bagefter ærgrer det mig at vi ikke vandt. Spillet og chancerne var til mere. Som andre også har nævnt så spillede vi en god kamp trods lidt for mange fejlafleveringer til tider, men spillemæssigt var vi det bedste hold. FCM blev kun farlige når de fik os mast ned omkring vores eget felt.

Det er flot at vi var så godt med mod et hold der allerede havde spillet to betydende kampe. Når spillet kører som det gjorde i starten af 2. halvleg så er det en fornøjelse at overvære.

Desværre betød resultatet at det var FCK der vandt mest på kampen. FCK har en lille matchbold på torsdag, hvis de vinder så er FCM tæt på at være sat i guldstriden.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: FCM -AaB

Indlæg af FCM » 1. mar 2016, 12:23

Og det er jo faktisk værre endnu! I er slet ikke opmærksomme på, at Jyske Bank også er sponsor i FCK!!! Det er jo vanvittig at der er en dommer, der er helt i lommen på to af jeres konkurrenter! Ring til nogen! - Skriv til medierne - eller start i det mindste en Facebookgruppe. Og husk at købe aktier i sølvpapirsindustrien samtidig ;)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FCM -AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2016, 12:28

Jyske Bank udlånte over 396 milliarder i 2015. Har over 4000 ansatte.

Det er ikke Herning lokalbank, men Danmarks tredjestørste bank.

Vi snakker Region Midt, som strækker sig fra Grenå til Ringkøbing. Randers til Horsens.

Når vi møder OB på udebane i sidste runde og spiller om guldmedaljerne. Så kan dommeren komme fra Region Sydjylland(som Fyn er en del af). Altså kan vi risikere at dommeren kommer Fra Esbjerg. Hjemmebanedommer !!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FCM -AaB

Indlæg af Yankee » 1. mar 2016, 12:29

Det er et større problem at Mads Kristoffer Kristoffersen IGEN dømte lodret imod Kenneth Emil Petersen. Det er efterhånden på et niveau hvor man helt alvorligt må overveje om han kan dømme Kenneth Emil Petersens kampe.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: FCM -AaB

Indlæg af Funky » 1. mar 2016, 12:31

Nu har jeg genset kampen - det virker altså samlet set ikke helt urimeligt eller uforståeligt at den endte uafgjort, forkert straffe eller ej. Det var et fint resultat, ikke mindst set i lyset af, at vores spil faktisk bør kunne blive endnu bedre.

Dommer Kristoffersen hjælper heller ikke sig selv ret meget på vej med en kedelig, arrogant attitude. Selv når han dømmer rigtigt har man jo lyst til at kritisere manden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: FCM -AaB

Indlæg af Maglau » 1. mar 2016, 12:38

Yankee skrev:Det er et større problem at Mads Kristoffer Kristoffersen IGEN dømte lodret imod Kenneth Emil Petersen. Det er efterhånden på et niveau hvor man helt alvorligt må overveje om han kan dømme Kenneth Emil Petersens kampe.
Den vildeste fejl han lavede var ikke straffesparket, det var ret svært at se om den var inde eller ude og først 10. gang den blev kørt i slow kunne man se det.
Men det der siger mest om hans præstation er lange Pauls fuldstændig umotoriske overgreb på Risgaard nede i hjørnet, hvor dommeren står 3 m fra og ser Risgaard blive moslet rundt uden han dømmer noget.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

FCM -AaB

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2016, 12:39

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev:
XerxesDK skrev:Sygt - der bliver delt et billede fra Mads-Kristoffer Kristoffersens LinkedIn profil.... Han er åbenbart finansiel rådgiver for Jyske Bank(!) i region Midtjylland (!).

Hvis så bare jeg kunne finde ud af at ligge billeder ind
Jeg håber det er en joke!
Det er der vel reelt ikke noget problem i. I teorien kunne han lige så godt være Viborgfan eller noget andet.

Problemet er at han dømte så dårligt og på en måde så man godt kunne få mistanke om at Benham havde udnyttet sin økonomiske magt til at skaffe sig nogle fordele fra dommertrioen.
Dér er vi godt nok i sjældent omfang uenige - for der er et reelt problem.

Det er grundlag nok for at indgive en protest, ligefrem. Manden frarøver os jo 2 points. Står vi og mangler netop de 2 points efter 33 runder, vil jeg da være noget bitter. Det er noget svineri - for at sige de ligeud.

Kunne man forestille sig at en finansiel rådgiver fra SparNord bosiddende på Hasserisvej blev sat på til at dømme e.g. AaB - Brøndby i Aalborg?

Nej, vel. Det ville aldrig ske.

M-KK dømmer jo så påfaldende "dårligt" at man klart sidder med en mavefornemmelse på at der stikker noget under. Ud over frisparket som under mystiske omstændigheder blev konverteret til straffe, kan man jo nævne frisparket på Risgård i første halvlej hvor han bliver smidt rundt af ham der den store afrikaner og Basso i anden halvleg der bliver savet midt over i en kontra. Begge situationer står M-KK med frit udsyn og utrolig tæt på situationerne. Altså - han kan sagtens se at der er kæmpe frispark - men han nægter at dømme dem.

Så må man jo spørge hvorfor?

Når man så bliver forelagt bevis for han bor i lokalområdet og arbejder for en af klubbens historisk set største støtter, så kan man jo kun drage én konklusion!

Jeg ved godt du skriver andetsteds at det bliver bøvlet for kamppåsætter at sætte dommere på: Ja, men so be it. Lad det være bøvlet - den mand skal ikke have sådan en kamp. Han er jo tydeligvis farvet og forudindtaget på hvad kampens udfald skal være.

Det er noget svineri - og så hjælper det i øvrigt ikke de danske dommeres i forvejen blakkede ry. De er piv-elendige og jeg tror ærlig talt ikke de har brug for flere møgsager at slås med. Så må kamppåsætters liv bliver lidt mere bøvlet. Det har jeg det fint med.

Faktum er: det der skete i går var tyveri.
Jeg er enig i den sidste sætning, men ellers ikke i meget.

MKK er konsekvent dårlig, også jyske ikke er indblandet i sponsorkredsen. Det virker som om han ikke er i god nok form til at følge tempoet, og kommer konstant til at skulle bedømme situationerne i nogle dårlige vinkler. Det kan også være det bare er manglende spilforståelse. Frit udsyn hjælper ikke meget, hvis vinklen er forkert (se bare på de forskellige tv-billeder af nogle situationer).

Havde det været enkeltstående dårligt, havde det været en anden sag.

...og jo, jeg kan også godt forestille mig en spar nord ansat fra hasseris dømme AaB.
(Ove Hust) er nævnt som eksempel.

Hvis jeg skulle dømme FCK ville det heller ikke falde ud til deres fordel (Ståle ville ende med flere måneders karantæne) selvom min arbejdsgiver var en af hovedårsagerne til de stadig eksisterer, og stadig sponsorerer dem voldsomt.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: FCM -AaB

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. mar 2016, 12:55

Et helt andet tema: Hvad dækkede Spalvis' vildeste tyssen på ulve-ungeren efter scoringen over? Det virkede som om, de velfriserede unger bag målet havde meget svært ved at tolerere det.
Fodbold skal ses med hjertet!

Fritz
1. div
1. div
Indlæg: 281
Tilmeldt: 17. mar 2008, 12:17

Re: FCM -AaB

Indlæg af Fritz » 1. mar 2016, 12:56

FCM skrev:Og det er jo faktisk værre endnu! I er slet ikke opmærksomme på, at Jyske Bank også er sponsor i FCK!!! Det er jo vanvittig at der er en dommer, der er helt i lommen på to af jeres konkurrenter! Ring til nogen! - Skriv til medierne - eller start i det mindste en Facebookgruppe. Og husk at købe aktier i sølvpapirsindustrien samtidig ;)
Jeg synes egentlig, at det var blæst op og lige i overkanten med konspiration. Men efter, at du dukkede op, har jeg lyst til at støtte op om det.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FCM -AaB

Indlæg af Dot Bot » 1. mar 2016, 12:59

AaB 85 95 99 08 skrev:Et helt andet tema: Hvad dækkede Spalvis' vildeste tyssen på ulve-ungeren efter scoringen over? Det virkede som om, de velfriserede unger bag målet havde meget svært ved at tolerere det.
Jeg aner det ikke, men helt i orden og på sin plads var det.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: FCM -AaB

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. mar 2016, 13:10

Dot Bot skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Et helt andet tema: Hvad dækkede Spalvis' vildeste tyssen på ulve-ungeren efter scoringen over? Det virkede som om, de velfriserede unger bag målet havde meget svært ved at tolerere det.
Jeg aner det ikke, men helt i orden og på sin plads var det.
Enig - god lir.

Men havde de været efter ham i løbet af kampen? Eller ligger der noget andet bag? Det ligner ham jo ikke.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FCM -AaB

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2016, 13:11

sulakvelidze skrev: MKK er i øvrigt fra Brædstrup, hvor den lokale klub er en del af FCM-klubsamarbejdet og beskriver sig selv som satellitklub for FCM.
Uha, håber ikke de sætter en afrikansk dommer på, hvis FCM mod forventning skulle kvalifisere sig til europa igen en dag.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FCM -AaB

Indlæg af Dot Bot » 1. mar 2016, 13:30

AaB 85 95 99 08 skrev:
Dot Bot skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Et helt andet tema: Hvad dækkede Spalvis' vildeste tyssen på ulve-ungeren efter scoringen over? Det virkede som om, de velfriserede unger bag målet havde meget svært ved at tolerere det.
Jeg aner det ikke, men helt i orden og på sin plads var det.
Enig - god lir.

Men havde de været efter ham i løbet af kampen? Eller ligger der noget andet bag? Det ligner ham jo ikke.
Spalvis har nu tydset på mange fans. På stående fod kan jeg da huske at det er sket mod Vestegnen hjemme og OB ude, da vi vinder 3-2 og han scorer 2 (selvfølgelig).

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: FCM -AaB

Indlæg af hje1980 » 1. mar 2016, 13:54

Dot Bot skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Dot Bot skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Et helt andet tema: Hvad dækkede Spalvis' vildeste tyssen på ulve-ungeren efter scoringen over? Det virkede som om, de velfriserede unger bag målet havde meget svært ved at tolerere det.
Jeg aner det ikke, men helt i orden og på sin plads var det.
Enig - god lir.

Men havde de været efter ham i løbet af kampen? Eller ligger der noget andet bag? Det ligner ham jo ikke.
Spalvis har nu tydset på mange fans. På stående fod kan jeg da huske at det er sket mod Vestegnen hjemme og OB ude, da vi vinder 3-2 og han scorer 2 (selvfølgelig).
Er BIG TIME fan af spillere der håner modstanderens fans... love it

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: FCM -AaB

Indlæg af sulakvelidze » 1. mar 2016, 14:05

Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev: MKK er i øvrigt fra Brædstrup, hvor den lokale klub er en del af FCM-klubsamarbejdet og beskriver sig selv som satellitklub for FCM.
Uha, håber ikke de sætter en afrikansk dommer på, hvis FCM mod forventning skulle kvalifisere sig til europa igen en dag.
Som sagt tror jeg ikke, at han var påvirket af sit tilhørsforhold - hvis han overhovedet har sådan et. Jeg understreger det kun til ære for vores meget lidt debatlystne FCM-gæst.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

FCM -AaB

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2016, 16:00

sulakvelidze skrev:
Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev: MKK er i øvrigt fra Brædstrup, hvor den lokale klub er en del af FCM-klubsamarbejdet og beskriver sig selv som satellitklub for FCM.
Uha, håber ikke de sætter en afrikansk dommer på, hvis FCM mod forventning skulle kvalifisere sig til europa igen en dag.
Som sagt tror jeg ikke, at han var påvirket af sit tilhørsforhold - hvis han overhovedet har sådan et. Jeg understreger det kun til ære for vores meget lidt debatlystne FCM-gæst.
Nej, min kommentar var også bare et forsøg på en billig joke, og ikke ment som en kommentar til dig specielt.

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 1. mar 2016, 17:04

Freddie, jeg beklager, at jeg ikke lige har haft tid til at give mit besyv med før nu - jeg var i Herning i går, og har haft travlt siden da.

Synes ikke der har været tale om nogen hetz af Patrick Kristensen. Det er decideret latterligt at ignorere det faktum, at han aldrig for alvor er blevet fast mand, og at han ikke var god nok til at spille nogle af sine yndlingspositioner længere fremme på banen. Det er trods alt 4-5 trænere, der har erkendt at han er en alsidig spiller, men ikke god nok til at bide sig fast.
Ja, han spillede en god kamp i går, men lad os nu lige se over 10-15 kampe. Der er ikke meget logik over at sige, at en spiller har besejret sine kritikere fordi han har spillet én god kamp.
I går var Sisto decideret elendig - uhørt dårlig defensivt, og uden én eneste god aktion offensivt. Har han sådan en dag, er det ikke svært at lukke ham ned.

Hvis jeg endelig skal indrømme, at jeg har taget fejl omkring en spiller, så vil jeg gerne bukke mig i støvet for Rasmus Würtz. Fantastisk, ja nærmest enestående kamp i går, og generelt en spiller der har været og er uhørt vigtig for AaB. Han har sine begrænsninger som spiller, men de fylder minimalt i hans spil med den rolle han har på holdet. Til gengæld er hans styrker så markante, og hans betydning så stor, at han må betegnes som holdets ubetinget vigtigste mand.

Frederik Børsting leverede fantastisk i går - og ligesom Würtz, så fortsætter han bare med at vokse og vokse. Han bliver aldrig en stor teknisk åbenbaring, men hans niveau på andre parametre er utroligt højt. Kan han holde det niveau, så bliver Jönsson indskifter resten af foråret.

I bund og grund var det en fed oplevelse, at opleve et AaB-hold der var SÅ meget oppe på dupperne i en premierekamp efter vinterpausen. Det lover godt!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FCM -AaB

Indlæg af Hanga » 1. mar 2016, 17:20

http://www.aabtv.dk/hojdepunkter-fc-mid ... bruar-2016

Kun 2 minutters højdepunkter fra kampen i går... håber da ikke det er ny standard, de der 8-10 minutters highlights var fremragende arbejde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: FCM -AaB

Indlæg af Corona » 1. mar 2016, 18:52

Dennis Søndergaard gik eftersigne meget op i at fortælle at Spalvis var doven til træning og endda kom for sent. Nogle der kan bekræfte dette eller er det bare det sædvanlige sludder fra Dennis Søndergaard?
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: FCM -AaB

Indlæg af swfc » 1. mar 2016, 20:00

Corona skrev:Dennis Søndergaard gik eftersigne meget op i at fortælle at Spalvis var doven til træning og endda kom for sent. Nogle der kan bekræfte dette eller er det bare det sædvanlige sludder fra Dennis Søndergaard?
Jeg kunne ikke lade være med at lytte til alt hans sludder. Også det med Spalvis.
Et par tilfælde siger han at AaB'erne "går amok" på dommeren... Så kigger jeg og ser ingen der går amok... Tværtimod flytter de sig hurtigt fra situationen
AaB i hjertet

Besvar