Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Stefanovic » 16. nov 2018, 19:52

Jakobsen skrev:
16. nov 2018, 19:44
FIDEL skrev:
15. nov 2018, 09:40
Jon Dahl er jeg personligt tændt på af flere grunde.

1. Han har et stort navn, hvilket i sig selv skaber respekt i truppen. Samtidig er han en ung træner.
2. Han er et friskt pust og ikke leverpostej som resten af den sportslige ledelse i AaB.
3. Han er dygtig til mandskabspleje og kan motivere særligt de unge.
4. Han har gode taktiske ideer. Bl.a. var det Jon Dahls idé at spille som vi gjorde i parken imod Polen, da DK vandt 4-0. Så han er ikke en ren DBU-fodboldromantiker.
5. Jeg ser ham lidt som en bedre udgave af Kuhn - altså som cheftræner. Dette pga. Jon Dahls taktiske evner.

Ulempen er nok, at han næppe vil være i AaB i mange år, særligt hvis han får succes, så står der nok flere udenlandske klubber og hiver i ham.
Det her må jeg simpelthen reagere på.

1. Masser af store navne er fucket op som trænere. Så der intet argument. Er han en klaphat er den væk på et par uger
2. Hvordan kan du vurdere han er et friskst pust? Reelt ved vi ikke hvad han står for, men i mod han er sovset ind i DBU-systemet kan sagtens stå for den nuværende forfærdelige ide om at spille en form for fodbold vi ikke har holdet til.
3. Hvordan ved du han er dygtig til mandskabspleje? Jeg afviser ikke, at han er det, men umiddelbart synes jeg mere han minder om en mobset revisor end en der får folk til at hvile i sig selv og være frigjorte.
4. Det vidste jeg ikke, men credit for du i det mindste har en ting at underbygge med. Hvor har du læst/set/hørt det?
5. Kan slet ikke se ham som 'en bedre Kuhn'. Kuhn er et sprudlende energibundt. Jon Dahl er mere mut end Wieghorst, Friis og Augu til sammen.

Derudover tror jeg simpelthen på ikke han har psyken til at være træner her. Det landshold der blev haglet ned i 2008 blev det med rette og en tøsefornærmet Jon Dahl håndterede det ved at tvinge hans trup ud i en yderst pinlig presseboykot. Sådan en tudeprinsesse gider jeg simpelthen ikke se her.
Jon Dahl har for mig altid fremstået svag og jeg ser ham slet ikke som en egnet cheftræner.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 16. nov 2018, 21:49

Jakobsen skrev:
16. nov 2018, 19:44
FIDEL skrev:
15. nov 2018, 09:40
Jon Dahl er jeg personligt tændt på af flere grunde.

1. Han har et stort navn, hvilket i sig selv skaber respekt i truppen. Samtidig er han en ung træner.
2. Han er et friskt pust og ikke leverpostej som resten af den sportslige ledelse i AaB.
3. Han er dygtig til mandskabspleje og kan motivere særligt de unge.
4. Han har gode taktiske ideer. Bl.a. var det Jon Dahls idé at spille som vi gjorde i parken imod Polen, da DK vandt 4-0. Så han er ikke en ren DBU-fodboldromantiker.
5. Jeg ser ham lidt som en bedre udgave af Kuhn - altså som cheftræner. Dette pga. Jon Dahls taktiske evner.

Ulempen er nok, at han næppe vil være i AaB i mange år, særligt hvis han får succes, så står der nok flere udenlandske klubber og hiver i ham.
Det her må jeg simpelthen reagere på.

1. Masser af store navne er fucket op som trænere. Så der intet argument. Er han en klaphat er den væk på et par uger
2. Hvordan kan du vurdere han er et friskst pust? Reelt ved vi ikke hvad han står for, men i mod han er sovset ind i DBU-systemet kan sagtens stå for den nuværende forfærdelige ide om at spille en form for fodbold vi ikke har holdet til.
3. Hvordan ved du han er dygtig til mandskabspleje? Jeg afviser ikke, at han er det, men umiddelbart synes jeg mere han minder om en mobset revisor end en der får folk til at hvile i sig selv og være frigjorte.
4. Det vidste jeg ikke, men credit for du i det mindste har en ting at underbygge med. Hvor har du læst/set/hørt det?
5. Kan slet ikke se ham som 'en bedre Kuhn'. Kuhn er et sprudlende energibundt. Jon Dahl er mere mut end Wieghorst, Friis og Augu til sammen.

Derudover tror jeg simpelthen på ikke han har psyken til at være træner her. Det landshold der blev haglet ned i 2008 blev det med rette og en tøsefornærmet Jon Dahl håndterede det ved at tvinge hans trup ud i en yderst pinlig presseboykot. Sådan en tudeprinsesse gider jeg simpelthen ikke se her.
Jeg har hørt og set en udsendelse om landsholdet, hvor der blev talt om det var hans idé med taktikken imod Polen. Det sagde Hareide også.
Jeg mener også at have hørt nogle på landsholdet nævne det med mandskabsbehandling, men den er jeg til gengæld ikke 100% sikker på.
Jeg elsker Kuhn, men jeg tror Jon Dahl er bedre taktisk. Synes dog ikke han virker mut som du siger. Jeg tror heller ikke han ender i AaB. Der er bare noget der ikke matcher alligevel.
Vi ender nok med tørvetrilleren Bordinggaard! Håber dog på en udlænding eller Henrik Pedersen,som jeg har fidus til.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hanga » 18. nov 2018, 15:50

Stort Wieghorst interview hvor der bliver gået noget til ham.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7397639

Det er ikke mange indrømmelser der kommer og han vasker generelt hænder. Jeg er for eksempel godt træt af at høre undskyldningen om mange udskiftninger. Prøv nu at hør her: Du har fået mange dyre kvalitets spillere ind, heraf flere som kender AaB indgående og ikke bør have en lang indspilningsperiode, og du har haft 2 år til at udvikle os. Jeg ved godt det ikke er nemt, men summa sumarum er at vi ikke har rykket os nok.

Derudover er det irriterende at han tilsyneladende ikke rigtig vil medgive, at vi har store offensive kvaler, eller at det skulle være et problem at alle undtagen ham selv synes vi er røv syge at se på.... Det synes AaBs ledelse og bestyrelse forhåbentlig!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Brodernumsi » 18. nov 2018, 16:07

Der er intet galt. Vi er bare uheldige...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 18. nov 2018, 16:56

Hanga skrev:Stort Wieghorst interview hvor der bliver gået noget til ham.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7397639

Det er ikke mange indrømmelser der kommer og han vasker generelt hænder. Jeg er for eksempel godt træt af at høre undskyldningen om mange udskiftninger. Prøv nu at hør her: Du har fået mange dyre kvalitets spillere ind, heraf flere som kender AaB indgående og ikke bør have en lang indspilningsperiode, og du har haft 2 år til at udvikle os. Jeg ved godt det ikke er nemt, men summa sumarum er at vi ikke har rykket os nok.

Derudover er det irriterende at han tilsyneladende ikke rigtig vil medgive, at vi har store offensive kvaler, eller at det skulle være et problem at alle undtagen ham selv synes vi er røv syge at se på.... Det synes AaBs ledelse og bestyrelse forhåbentlig!
Han lyder nogenlunde som Søndergaard på samme tidspunkt i sæsonen. Vi har ikke fået de point vi har fortjent, så det går op med de ekstra point vi fik i starten.
Lad fortsættelsen følge samme manuskript.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2018, 17:19

Hanga skrev:
18. nov 2018, 15:50
Stort Wieghorst interview hvor der bliver gået noget til ham.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7397639

Det er ikke mange indrømmelser der kommer og han vasker generelt hænder. Jeg er for eksempel godt træt af at høre undskyldningen om mange udskiftninger. Prøv nu at hør her: Du har fået mange dyre kvalitets spillere ind, heraf flere som kender AaB indgående og ikke bør have en lang indspilningsperiode, og du har haft 2 år til at udvikle os. Jeg ved godt det ikke er nemt, men summa sumarum er at vi ikke har rykket os nok.

Derudover er det irriterende at han tilsyneladende ikke rigtig vil medgive, at vi har store offensive kvaler, eller at det skulle være et problem at alle undtagen ham selv synes vi er røv syge at se på.... Det synes AaBs ledelse og bestyrelse forhåbentlig!
Og nye spillere. Jo, tak. Men vi har jo for pokker kun mistet en regulær - rimelig blød - stamspiller. Så det er lidt hans ansvar ikke at sluse dem for hurtigt ind. Men derudover syntes jeg ikke der er noget at udsætte på hans udtalelser. Det er som forventet fra en diplomatisk cheftræner i modgang. Han skal vurderes på spillet på banen, og her er der rigeligt at tage fat på.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 18. nov 2018, 18:19

Forventeligt interview. Intet nyt under solen.
Han lyder i øvrigt i dette interview kedeligere end spillet på banen, om muligt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af le Cid » 19. nov 2018, 08:27

Hanga skrev:
18. nov 2018, 15:50
Stort Wieghorst interview hvor der bliver gået noget til ham.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7397639

Det er ikke mange indrømmelser der kommer og han vasker generelt hænder. Jeg er for eksempel godt træt af at høre undskyldningen om mange udskiftninger. Prøv nu at hør her: Du har fået mange dyre kvalitets spillere ind, heraf flere som kender AaB indgående og ikke bør have en lang indspilningsperiode, og du har haft 2 år til at udvikle os. Jeg ved godt det ikke er nemt, men summa sumarum er at vi ikke har rykket os nok.

Derudover er det irriterende at han tilsyneladende ikke rigtig vil medgive, at vi har store offensive kvaler, eller at det skulle være et problem at alle undtagen ham selv synes vi er røv syge at se på.... Det synes AaBs ledelse og bestyrelse forhåbentlig!
Det kan være svært at få øje på problemet, hvis man selv er problemet.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 19. nov 2018, 09:41

le Cid skrev:
19. nov 2018, 08:27
Det kan være svært at få øje på problemet, hvis man selv er problemet.
Jeg må erkende, at det efterhånden irriterer mig grænseløst, at han reagerer på den måde han gør overfor kritik. Det grænser til at være decideret virkelighedsfornægtende, og det er en arrogance som er relativt uklædelig.
Som om at medier og fans er dumme, og at han selv kan se en helt anden retning. Det er jo ikke fordi der er tale om en kort stime af kampe uden point- og spillemæssig fremgang. Det er al den tid han har været ved roret.

Hvis han behandler eventuel kritik fra spillerne på samme måde, så forstår jeg godt at der kan være nogen spillere der (angiveligt) oplever at der ikke er nogen særlig dialog med trænerne.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 19. nov 2018, 10:33

Gamen skrev:
19. nov 2018, 09:41
le Cid skrev:
19. nov 2018, 08:27
Det kan være svært at få øje på problemet, hvis man selv er problemet.
Hvis han behandler eventuel kritik fra spillerne på samme måde, så forstår jeg godt at der kan være nogen spillere der (angiveligt) oplever at der ikke er nogen særlig dialog med trænerne.
Hvis han da overhovedet evner at tage imod kritik.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 19. nov 2018, 10:41

Hanga skrev:
18. nov 2018, 15:50
Stort Wieghorst interview hvor der bliver gået noget til ham.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7397639

Det er ikke mange indrømmelser der kommer og han vasker generelt hænder. Jeg er for eksempel godt træt af at høre undskyldningen om mange udskiftninger. Prøv nu at hør her: Du har fået mange dyre kvalitets spillere ind, heraf flere som kender AaB indgående og ikke bør have en lang indspilningsperiode, og du har haft 2 år til at udvikle os. Jeg ved godt det ikke er nemt, men summa sumarum er at vi ikke har rykket os nok.

Derudover er det irriterende at han tilsyneladende ikke rigtig vil medgive, at vi har store offensive kvaler, eller at det skulle være et problem at alle undtagen ham selv synes vi er røv syge at se på.... Det synes AaBs ledelse og bestyrelse forhåbentlig!
Præcis. Og det er bl.a. derfor, det virker ret nytteløst at overveje, hvilke spillere vi eventuelt skulle hente i januarvinduet. Vi har købt bunker af hundedyre spillere de seneste to år, og holdet fungerer overhovedet ikke. Vi skal slet ikke hente nogen så længe der ikke er hoved eller hale i det, der ellers foregår.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2018, 11:15

Hanga skrev:
18. nov 2018, 15:50
Stort Wieghorst interview hvor der bliver gået noget til ham.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7397639

Det er ikke mange indrømmelser der kommer og han vasker generelt hænder. Jeg er for eksempel godt træt af at høre undskyldningen om mange udskiftninger. Prøv nu at hør her: Du har fået mange dyre kvalitets spillere ind, heraf flere som kender AaB indgående og ikke bør have en lang indspilningsperiode, og du har haft 2 år til at udvikle os. Jeg ved godt det ikke er nemt, men summa sumarum er at vi ikke har rykket os nok.

Derudover er det irriterende at han tilsyneladende ikke rigtig vil medgive, at vi har store offensive kvaler, eller at det skulle være et problem at alle undtagen ham selv synes vi er røv syge at se på.... Det synes AaBs ledelse og bestyrelse forhåbentlig!
Jeg synes faktisk det er helt ok at han ikke giver de store indrømmelser. Det skal jo ikke gå hen og blive sådan en bekendelseskultur. Men som med alt andet var Hamréns måde at takle kritik på uendeligt mere elegant.

Han sagde altid at han ikke kunne gøre noget ved hvad omverden gjorde og tænkte - hverken mht fans eller om ledelsen ville fyre ham eller ej. Det eneste han kunne kontrollere var hvad han gjorde på træningsbanen og på bænken. På den måde undgår man at komme i en diskussion man ikke kan vinde - fx om man spiller flot offensiv fodbold eller ej, uden at nedgøre kritikernes synspunkt. I den forbindelse kunne han sagtens postulere at han selv havde et noget andet billede af situationen og serting der peger i den rigtige retning (de er der faktisk, hvis man kigger rigtig godt efter).

Når nu Wieghorst er her stadigvæk, så må der jo være nogen, der mener det der foregår der, giver god mening, og så er det jo bare at klø på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Forza » 19. nov 2018, 17:13

Hanga skrev:
18. nov 2018, 15:50
Stort Wieghorst interview hvor der bliver gået noget til ham.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7397639

Det er ikke mange indrømmelser der kommer og han vasker generelt hænder. Jeg er for eksempel godt træt af at høre undskyldningen om mange udskiftninger. Prøv nu at hør her: Du har fået mange dyre kvalitets spillere ind, heraf flere som kender AaB indgående og ikke bør have en lang indspilningsperiode, og du har haft 2 år til at udvikle os. Jeg ved godt det ikke er nemt, men summa sumarum er at vi ikke har rykket os nok.

Derudover er det irriterende at han tilsyneladende ikke rigtig vil medgive, at vi har store offensive kvaler, eller at det skulle være et problem at alle undtagen ham selv synes vi er røv syge at se på.... Det synes AaBs ledelse og bestyrelse forhåbentlig!
Tak for linket. Det havde jeg ikke spottet.

Som flere nævner er det meget forventeligt det han siger. Dog skriger det til himlen at han kalder det en one-liner med kritikken af spillestilen. Det er jo ikke blot nogle tilfældige tv eksperter der kritiserer ham. Det er størstedelen af AaB’s fans som ser hvert et sekund af AaB’s kampe.

I min optik er der ingen tvivl om Gaarde ikke planlægger en fremtid med ham. Samarbejdet stopper enten til vinter eller Tim sommer. Derfor undrer jeg mig også over man ikke afslutter det og finder en mand som man kan bygge videre med. Lige nu er man jo bare i venteposition.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 21. nov 2018, 16:19

"AaB´s vision er at være samlingspunkt for hele Nordjylland og til stadighed være en del af toppen af dansk fodbold – både på og uden for banen."

Normalt bliver det oversat til at vi skal være top-seks, men jeg kunne godt tænke mig at vi bruge en Cann-tabel for det mål. Jeg ville godt kunne have levet med at vi lå på højde med Esbjerg, men at vi er 14 point fra toppen af dansk fodbold - det er altså meget. Vi er langt bagefter.

Jeg har set tabellen nogle gange før, men som stillingen er nu, giver den jo i mine øjne et fantastisk realistisk overblik over de indbyrdes styrkeforhold i superligaen, og det er egentlig hovedformålet med mit indlæg at dele den måde at se stillingen på.

https://superstats.dk/stilling/cann
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Elscorpio » 21. nov 2018, 17:51

Kan ikke huske hvilken en af XL-debatterne det var på TV3, men i en af dem er de omkring Wieghorst og rammer sømmet på mange af kritikpunkterne.

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrDomoon » 23. nov 2018, 21:24

Det gode nyhed er at vi er så tæt på vinterpausen...

1 SEJER I 12 KAMPE.....

ET!
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 23. nov 2018, 21:39

Rinne
Okore
Ahlmann
Würtz
(Abildgaard)
Kusk
Lucas
Ochs

De 6-7 spillere ville mange superligatrænere gnide sig i hænderne over at have i truppen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 23. nov 2018, 21:44

Er der en der har pointgennemsnittet for de trænere vi har haft. Wieghorst må da være i den tunge ende

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrDomoon » 23. nov 2018, 21:47

Nitten skrev:
23. nov 2018, 21:44
Er der en der har pointgennemsnittet for de trænere vi har haft. Wieghorst må da være i den tunge ende
Billede

Jep!

MW skal være heldig for at Bruce Rioch er værre.
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kristian » 23. nov 2018, 21:47

MrDomoon skrev:
23. nov 2018, 21:24
Det gode nyhed er at vi er så tæt på vinterpausen...

1 SEJER I 12 KAMPE.....

ET!
Uanset hvad man kan sige om det hele, så går den snart ikke længere.

Det er på ingen måde acceptabelt at man kun har 1 sejr i 12 kampe!!

Om man så har chancer, uheld eller andet bullshit som Gaarde og resten af banden lukker ud, så er grænsen vee at være nået.

Der skal nyt blod til!!
------------------
mvh Kristian

Besvar