Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af BoT » 28. sep 2020, 08:12

Pastorius skrev:
28. sep 2020, 08:11
BoT skrev:
28. sep 2020, 08:08
Julgranen skrev:
28. sep 2020, 00:01
Sådan her ud på aftenen ovenpå en lidt ærgerlig søndag, så kan man da lige lure superliga.dk igennem - de har lagt alle highlights fra samtlige sæsoner siden 2009 op. Der kan man f.eks. få et særligt gensyn med den efterhånden legendariske 2010/2011 sæson, hvor vi var tæt på at rykke ned og Lucas bl.a. fik sin debut.

Ak ja, dengang var det trods alt værre at være AaB-fan :-)
Når man er så gammel, som jeg er, og har fulgt AaB i næsten 30 år, kan man huske dengang, AaB FOR ALVOR var en grå middelvare i den bedste række. 1-1-1 ville dengang have været en super-sæsonstart.. (Men jeg ved jo godt, at vi har postet væsentligt flere penge i holdet siden da. Det handler mere om at vide, hvad reel krise og middelmådighed er).
Så vi kan være sikker på at vi ikke slipper ud af middelmådigheden?
Det kan altid blive værre.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4774
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Maglau » 28. sep 2020, 09:19

Forza skrev:
28. sep 2020, 08:06
Remark skrev:
28. sep 2020, 07:53
Fire kæmpechancer og 0 point.

Hvad skal Friis dig gøre?
Børsting starter selvom han har en teknik under DS niveau.

TVW er den første oppe foran der bliver skiftet ud, selvom han er den eneste målfarlige vi har.

Man har udtaget en bænk uden forsvarsspillere og rykker oveni købet Pallesen ind som CB.

Friis laver intet om undervejs da momentum ryger Sønderjyskes vej.

You take a pick.
Der er mange superliga spillere uden teknik der starter - deres opgave er klart defineret ud fra deres andre kompetencer.

TVW - er det ham som efterhånden må have verdensrekorden i brændte chancer. Han tilbyder absolut ikke mere end Børsting.

Der er ikke flere kampklare oplagte CB i truppen. Det vurderes derfor at Pallesen er det bedste alternativ. Desuden er den ene klitten back og det er en forsvarsspiller.

Hvornår har sønderjyske momentum - der er en periode hvor vi ikke er i 100% kontrol men der er det så lige at man næppe kan kalde det momentum til sønderjyske.

Jeg er begejstret for den spillestil vores trænerteam har implementeret og det antal chancer det har kastet af sig. Nu mangler vi bare kvaliteten i afslutningerne/nye spillere. Men det er først og fremmest en opgave for bestyrelsen at hoste op med midlerne og dernæst Inge der skal bruge dem rigtigt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 28. sep 2020, 09:28

Forza skrev:
28. sep 2020, 08:06
Remark skrev:
28. sep 2020, 07:53
Fire kæmpechancer og 0 point.

Hvad skal Friis dig gøre?
Børsting starter selvom han har en teknik under DS niveau.

TVW er den første oppe foran der bliver skiftet ud, selvom han er den eneste målfarlige vi har.

Man har udtaget en bænk uden forsvarsspillere og rykker oveni købet Pallesen ind som CB.

Friis laver intet om undervejs da momentum ryger Sønderjyskes vej.

You take a pick.
AaB's bænk:
10. Lucas Andersen
15. Lukas Klitten
16. Magnus Christensen
19. Timothe Nkada
20. Oliver Klitten
22. Andreas Hansen
23. Robert Kakeeto

Hvem skulle ha spillet på Børstings plads? Jeg tænker at med mindre man skulle lave et systemskifte så ville det være den ene klittenbror. Er han i særlig høj kurs herinde?

Og vores forsvarsspillere var skadet, så jeg kan heller ikke lige se hvem det skulle være.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af andreasaab89 » 28. sep 2020, 09:33

Som jeg tæller det har vi 7 midterforsvar i truppen pt

Ross
Thelander
Okore
Granli
Kp
Christensen
Prajovic


Det er fandme vanvittigt vi ikke kan finde 3 af dem som kunne være kampdygtige igår og pallesen istedet skulle derind ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af andreasaab89 » 28. sep 2020, 09:33

Som jeg tæller det har vi 7 midterforsvar i truppen pt

Ross
Thelander
Okore
Granli
Kp
Christensen
Prajovic


Det er fandme vanvittigt vi ikke kan finde 3 af dem som kunne være kampdygtige igår og pallesen istedet skulle derind ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Kasper » 28. sep 2020, 09:34

Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 09:28
Forza skrev:
28. sep 2020, 08:06
Remark skrev:
28. sep 2020, 07:53
Fire kæmpechancer og 0 point.

Hvad skal Friis dig gøre?
Børsting starter selvom han har en teknik under DS niveau.

TVW er den første oppe foran der bliver skiftet ud, selvom han er den eneste målfarlige vi har.

Man har udtaget en bænk uden forsvarsspillere og rykker oveni købet Pallesen ind som CB.

Friis laver intet om undervejs da momentum ryger Sønderjyskes vej.

You take a pick.
AaB's bænk:
10. Lucas Andersen
15. Lukas Klitten
16. Magnus Christensen
19. Timothe Nkada
20. Oliver Klitten
22. Andreas Hansen
23. Robert Kakeeto

Hvem skulle ha spillet på Børstings plads? Jeg tænker at med mindre man skulle lave et systemskifte så ville det være den ene klittenbror. Er han i særlig høj kurs herinde?

Og vores forsvarsspillere var skadet, så jeg kan heller ikke lige se hvem det skulle være.
Lucas Klitten til venstre, Kusk i midten og Tom til højre.

Var i chok da jeg så at Børsting skulle starte inde mod Sønderjyske - og så endda som central angriber.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 28. sep 2020, 09:34

andreasaab89 skrev:
28. sep 2020, 09:33
Som jeg tæller det har vi 7 midterforsvar i truppen pt

Ross
Thelander
Okore
Granli
Kp
Christensen
Prajovic


Det er fandme vanvittigt vi ikke kan finde 3 af dem som kunne være kampdygtige igår og pallesen istedet skulle derind ?
Man må i hvert fald retteligt spørge, hvorfor Friis ikke har udtaget en til bænken? Hverken KP, TC eller Prijovic var at finde. Med mindre alle 3 er skadet viste det sig at være en særdeles dum beslutning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 28. sep 2020, 09:35

Kasper skrev:
28. sep 2020, 09:34
Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 09:28
Forza skrev:
28. sep 2020, 08:06
Remark skrev:
28. sep 2020, 07:53
Fire kæmpechancer og 0 point.

Hvad skal Friis dig gøre?
Børsting starter selvom han har en teknik under DS niveau.

TVW er den første oppe foran der bliver skiftet ud, selvom han er den eneste målfarlige vi har.

Man har udtaget en bænk uden forsvarsspillere og rykker oveni købet Pallesen ind som CB.

Friis laver intet om undervejs da momentum ryger Sønderjyskes vej.

You take a pick.
AaB's bænk:
10. Lucas Andersen
15. Lukas Klitten
16. Magnus Christensen
19. Timothe Nkada
20. Oliver Klitten
22. Andreas Hansen
23. Robert Kakeeto

Hvem skulle ha spillet på Børstings plads? Jeg tænker at med mindre man skulle lave et systemskifte så ville det være den ene klittenbror. Er han i særlig høj kurs herinde?

Og vores forsvarsspillere var skadet, så jeg kan heller ikke lige se hvem det skulle være.
Lucas Klitten til venstre, Kusk i midten og Tom til højre.

Var i chok da jeg så at Børsting skulle starte inde mod Sønderjyske - og så endda som central angriber.
Jeg kan simpelthen ikke se hvad Klitten har gjort præsteret der kan gøre det valg så kontroversielt. Jovist, jeg er med på man kan have en nuance af forkærlighed for den en eller den anden spiller, men det er jo ikke en kampafgørende disposition det der.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 28. sep 2020, 09:38

Maglau skrev:
28. sep 2020, 09:19
Jeg er begejstret for den spillestil vores trænerteam har implementeret og det antal chancer det har kastet af sig. Nu mangler vi bare kvaliteten i afslutningerne/nye spillere. Men det er først og fremmest en opgave for bestyrelsen at hoste op med midlerne og dernæst Inge der skal bruge dem rigtigt.
Vil blot kommentere det citerede, resten har vi vist diskuteret til hudløshed.

Jeg er ikke begejstret for vores spillestil. Jeg tror simpelthen ikke på den er bæredygtig over en hel sæson, og det ser ud til at man er gået all-in på kun den ene spillestil, på trods af at man siger noget andet.

Det er før set at hold har fået periodevis succes med en lignende spillestil, men jeg synes ikke jeg har set nogen der skaber kontinuerte resultater med det. Når først de andre hold har vænnet sig til vores spillestil, og justeret efter den, så bliver det svært igen. Det når superligahold typisk i løbet af en sæsons tid.

Et af de store problemer er at det trækker store veksler på vores spilleres fysik, og det ses tydeligst ved at vi skal bruge enormt lang tid på at få skadede spillere op i gear igen, til at kunne spille fuld tid. Det kan muligvis gå, når vi er heldige med skader, og kun spiller i superligaen, men det bliver bare værre, når (ja når) vi igen kan være med i Europa og skal spille flere kampe. Bare i denne sæson bliver det udfordrende fordi programmet er så komprimeret.

Hvis vi alligevel vil prøve det, så er vores trup alt for smal og lille. Der er allerede nogle pladser, hvor vi er sårbare. Pt. har vi vel kun Thelander fuldt på skadelisten, og alligevel er vi nødt til at bruge Palle som midterforsvarer, og Klitten som HWB, som han vist ikke har prøvet før (og ikke så ud til at trives i). Lignende problemer får vi ved skader til Fossum eller Van Weert/Kusk. Når vi i forvejen er nødt til at bruge Børsting.

Endelig tror jeg ikke på at vi kan skabe nok chancer til at vinde kampene. Hvis vi møder et hold, som kan håndtere vores pres, så har vi absolut intet modsvar. Vores dødbolde er ikke farlige, og vores etablerede angrebsspil er tandløst og ufarligt. Vi har for mange spillere der ikke kan håndtere bolden og smider den væk (de spiller fordi de er gode til at presse).

Så det kan da godt være det ser meget godt ud i momenter, men jeg tror slet ikke på den taktik, som vores primære spillestil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af jonas386 » 28. sep 2020, 09:39

Hanga skrev:
28. sep 2020, 09:34
andreasaab89 skrev:
28. sep 2020, 09:33
Som jeg tæller det har vi 7 midterforsvar i truppen pt

Ross
Thelander
Okore
Granli
Kp
Christensen
Prajovic


Det er fandme vanvittigt vi ikke kan finde 3 af dem som kunne være kampdygtige igår og pallesen istedet skulle derind ?
Man må i hvert fald retteligt spørge, hvorfor Friis ikke har udtaget en til bænken? Hverken KP, TC eller Prajovic var at finde. Med mindre alle 3 er skadet viste det sig at være en særdeles dum beslutning.
Vi taber ret beset kampen på at han insisterer på at holde fast i 3-4-3 selvom vi skal spille både Klitten og Pallesen ude af position. Den bedre træner havde sadlet taktisk om. Men ikke Friis. Han laver de krævede 1:1 ændringer, og kigger så på, indtil vi rammer 70 minutter hvor de planlagte indskiftninger kan komme ind.

Jeg ved simpelthen ikke hvad han har tænkt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 28. sep 2020, 09:41

andreasaab89 skrev:
28. sep 2020, 09:33
Som jeg tæller det har vi 7 midterforsvar i truppen pt

Ross
Thelander
Okore
Granli
Kp
Christensen
Prajovic


Det er fandme vanvittigt vi ikke kan finde 3 af dem som kunne være kampdygtige igår og pallesen istedet skulle derind ?
Christensen og Prijovic er jo ikke seniorspillere. Og Thelander og KP var ukampdygtige. Det er da muligt en af de unge havde gjort det bedre end Pallesen, og det er muligt de var blevet overløbet 9/10 gange og havde fået deres selvtillid skudt i smadr. Igen taler vi om en disposition der højst kan flytte nuancer, og ikke noget der kan begrave træneren.

Man kan argumentere for at vi burde ha' skiftet til 2 centerforsvarer, og jeg må indrømme jeg ikke har trænerevnerne til at kunne vurdere om det ville være det optimale, i lyset af Okore og Ross' evner, og de konsekvenser det ville have for det overordnede taktiske oplæg. Vi må gå ud fra spillerne er mest trygge ved tre i centerforsvaret, så der ville være omkostninger ved at skifte.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 28. sep 2020, 09:51

Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 09:41

Christensen og Prijovic er jo ikke seniorspillere. Og Thelander og KP var ukampdygtige. Det er da muligt en af de unge havde gjort det bedre end Pallesen, og det er muligt de var blevet overløbet 9/10 gange og havde fået deres selvtillid skudt i smadr. Igen taler vi om en disposition der højst kan flytte nuancer, og ikke noget der kan begrave træneren.

Man kan argumentere for at vi burde ha' skiftet til 2 centerforsvarer, og jeg må indrømme jeg ikke har trænerevnerne til at kunne vurdere om det ville være det optimale, i lyset af Okore og Ross' evner, og de konsekvenser det ville have for det overordnede taktiske oplæg. Vi må gå ud fra spillerne er mest trygge ved tre i centerforsvaret, så der ville være omkostninger ved at skifte.
Vi har i hvert fald masser af eksempler på at det ikke er godt at spille folk ude af position. Den her rokade betød så at to mand var ude af position.
Det minder om Wieghorst, hvor det er vigtigere at holde fast i systemet, end det er at spille vores spillerede hvor de så vidt muligt er bedst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 28. sep 2020, 09:54

Pastorius skrev:
28. sep 2020, 09:51
Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 09:41

Christensen og Prijovic er jo ikke seniorspillere. Og Thelander og KP var ukampdygtige. Det er da muligt en af de unge havde gjort det bedre end Pallesen, og det er muligt de var blevet overløbet 9/10 gange og havde fået deres selvtillid skudt i smadr. Igen taler vi om en disposition der højst kan flytte nuancer, og ikke noget der kan begrave træneren.

Man kan argumentere for at vi burde ha' skiftet til 2 centerforsvarer, og jeg må indrømme jeg ikke har trænerevnerne til at kunne vurdere om det ville være det optimale, i lyset af Okore og Ross' evner, og de konsekvenser det ville have for det overordnede taktiske oplæg. Vi må gå ud fra spillerne er mest trygge ved tre i centerforsvaret, så der ville være omkostninger ved at skifte.
Vi har i hvert fald masser af eksempler på at det ikke er godt at spille folk ude af position. Den her rokade betød så at to mand var ude af position.
Det minder om Wieghorst, hvor det er vigtigere at holde fast i systemet, end det er at spille vores spillerede hvor de så vidt muligt er bedst.
Uanset hvem det minder om, så må du da anerkende at bekendthed med systemet er et relevant parameter i forhold til spillernes præstation og noget der skal tages med i betragtningen.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Kasper » 28. sep 2020, 09:57

Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 09:35
Kasper skrev:
28. sep 2020, 09:34
Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 09:28
Forza skrev:
28. sep 2020, 08:06
Remark skrev:
28. sep 2020, 07:53
Fire kæmpechancer og 0 point.

Hvad skal Friis dig gøre?
Børsting starter selvom han har en teknik under DS niveau.

TVW er den første oppe foran der bliver skiftet ud, selvom han er den eneste målfarlige vi har.

Man har udtaget en bænk uden forsvarsspillere og rykker oveni købet Pallesen ind som CB.

Friis laver intet om undervejs da momentum ryger Sønderjyskes vej.

You take a pick.
AaB's bænk:
10. Lucas Andersen
15. Lukas Klitten
16. Magnus Christensen
19. Timothe Nkada
20. Oliver Klitten
22. Andreas Hansen
23. Robert Kakeeto

Hvem skulle ha spillet på Børstings plads? Jeg tænker at med mindre man skulle lave et systemskifte så ville det være den ene klittenbror. Er han i særlig høj kurs herinde?

Og vores forsvarsspillere var skadet, så jeg kan heller ikke lige se hvem det skulle være.
Lucas Klitten til venstre, Kusk i midten og Tom til højre.

Var i chok da jeg så at Børsting skulle starte inde mod Sønderjyske - og så endda som central angriber.
Jeg kan simpelthen ikke se hvad Klitten har gjort præsteret der kan gøre det valg så kontroversielt. Jovist, jeg er med på man kan have en nuance af forkærlighed for den en eller den anden spiller, men det er jo ikke en kampafgørende disposition det der.
Hans vel eneste kamp på positionen, sidste sæsons kamp mod FCM.

Det kontroversielle ligger i Børstings to første kampe i denne sæson. Han er fuldstændig blottet for selvtillid.
Afleveringer, førsteberøringer og afslutninger har været langt under niveau.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af jonas386 » 28. sep 2020, 09:58

Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 09:54
Pastorius skrev:
28. sep 2020, 09:51
Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 09:41

Christensen og Prijovic er jo ikke seniorspillere. Og Thelander og KP var ukampdygtige. Det er da muligt en af de unge havde gjort det bedre end Pallesen, og det er muligt de var blevet overløbet 9/10 gange og havde fået deres selvtillid skudt i smadr. Igen taler vi om en disposition der højst kan flytte nuancer, og ikke noget der kan begrave træneren.

Man kan argumentere for at vi burde ha' skiftet til 2 centerforsvarer, og jeg må indrømme jeg ikke har trænerevnerne til at kunne vurdere om det ville være det optimale, i lyset af Okore og Ross' evner, og de konsekvenser det ville have for det overordnede taktiske oplæg. Vi må gå ud fra spillerne er mest trygge ved tre i centerforsvaret, så der ville være omkostninger ved at skifte.
Vi har i hvert fald masser af eksempler på at det ikke er godt at spille folk ude af position. Den her rokade betød så at to mand var ude af position.
Det minder om Wieghorst, hvor det er vigtigere at holde fast i systemet, end det er at spille vores spillerede hvor de så vidt muligt er bedst.
Uanset hvem det minder om, så må du da anerkende at bekendthed med systemet er et relevant parameter i forhold til spillernes præstation og noget der skal tages med i betragtningen.
Ja. Det kan nok ikke lade sig gøre at gå tilbage til det system vi spillede i +25 kampe sidste sæson, og som Friis' selv giver udtryk for skal være et alternativ til 3-4-3. Det er nok bedre med Palle i midterforsvaret og Klitten på backen, også selvom sidstnævnte åbenlyst ikke var komfortabel med ikke at have folk bag sig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 28. sep 2020, 10:12

jonas386 skrev:
28. sep 2020, 09:58
Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 09:54
Pastorius skrev:
28. sep 2020, 09:51
Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 09:41

Christensen og Prijovic er jo ikke seniorspillere. Og Thelander og KP var ukampdygtige. Det er da muligt en af de unge havde gjort det bedre end Pallesen, og det er muligt de var blevet overløbet 9/10 gange og havde fået deres selvtillid skudt i smadr. Igen taler vi om en disposition der højst kan flytte nuancer, og ikke noget der kan begrave træneren.

Man kan argumentere for at vi burde ha' skiftet til 2 centerforsvarer, og jeg må indrømme jeg ikke har trænerevnerne til at kunne vurdere om det ville være det optimale, i lyset af Okore og Ross' evner, og de konsekvenser det ville have for det overordnede taktiske oplæg. Vi må gå ud fra spillerne er mest trygge ved tre i centerforsvaret, så der ville være omkostninger ved at skifte.
Vi har i hvert fald masser af eksempler på at det ikke er godt at spille folk ude af position. Den her rokade betød så at to mand var ude af position.
Det minder om Wieghorst, hvor det er vigtigere at holde fast i systemet, end det er at spille vores spillerede hvor de så vidt muligt er bedst.
Uanset hvem det minder om, så må du da anerkende at bekendthed med systemet er et relevant parameter i forhold til spillernes præstation og noget der skal tages med i betragtningen.
Ja. Det kan nok ikke lade sig gøre at gå tilbage til det system vi spillede i +25 kampe sidste sæson, og som Friis' selv giver udtryk for skal være et alternativ til 3-4-3. Det er nok bedre med Palle i midterforsvaret og Klitten på backen, også selvom sidstnævnte åbenlyst ikke var komfortabel med ikke at have folk bag sig.
Jeg syntes du skal tage et eller andet for de menstruationssmerter. Du er tydeligvis hysterisk, både i formulering og tanke.

For selvfølgelig kan vi spille med 4 bagi. Men det betyder ikke at der ikke er omkostninger ved det i forhold til det system vi er ved at implementere og som har givet os de bedste resultater. Deudover spiller SE med nogle af ligaens farligste wingbacks som vi ville have svært ved at gardere os imod med en mand færre i forsvarskæden.

(det er nu du skal misforstå Occam's razor og begræde nuancering).
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af jonas386 » 28. sep 2020, 10:32

Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 10:12

Jeg syntes du skal tage et eller andet for de menstruationssmerter. Du er tydeligvis hysterisk, både i formulering og tanke.

For selvfølgelig kan vi spille med 4 bagi. Men det betyder ikke at der ikke er omkostninger ved det i forhold til det system vi er ved at implementere og som har givet os de bedste resultater. Deudover spiller SE med nogle af ligaens farligste wingbacks som vi ville have svært ved at gardere os imod med en mand færre i forsvarskæden.

(det er nu du skal misforstå Occam's razor og begræde nuancering).
Du skriver at der kan være noget om sammensætningen i de tre bageste, men tænker ikke selv over at Pallesen selv er en langt mere frembrusende spiller (naturligt nok da han er angribende back) end normale midterforsvarer. Han er ikke den boldsikre klippe som de andre kan stole på holder off-side linjen, eller holder hovedet koldt når de to andre støder op i banen.
Man får altså ikke den der rolige midterforsvar der kan holde styr på vores to frembrusere. Omvendt kunne man rykke Pedro ned som 6'er (den position han nærmest altid har spillet) og smide Kakeeto ind, for at få lidt mere hold om spillet centralt, hvor SønderjyskE i en lang periode spillede sig igennem uden problemer.
Jeg tror i øvrigt aldrig jeg har set Pallesen give prøver på kvaliteter der gør sig i et midterforsvar. Han er måske lidt bedre på bolden (jeg tvivler), men er ikke en dygtig markeringsspiller eller specielt overbevisende på hovedet.

Så nævner du deres wingbacks, fint nok. Vores højreside var nærmest en stor motorvej i det meste af kampen, og det blev kun værre da Klitten blev rykket derud. Der var en ret ikonisk situation hvor en af sønderjyske spillerne (Ekani måske) var i duel med Klitten. Klitten forsøger at gå udenom (ned mod eget mål), men kan ikke komme forbi og ender med at give SønderjyskE en helt åben chance som Ross dog ender med at få blokeret. Det er en personlig fejl, men også en fejl man nærmest kun laver, fordi man ikke er bekendt med positionen, og hvilke risici man kan tage på egen banehalvdel. Selvom Pallesen ikke er min kop the, så laver han trods alt ikke så mange uprovokerede fejl i defensiven.
I perioden umiddelbart omkring udskiftningen af Granli var det ikke deres wingbacks der var problemet, men det solide overtag de havde på den centrale midtbane hvor Fossum og Pedro var helt sat udenfor døren i 20-25 minutter.

At spille spillere så meget ude af position kan være mindst lige så skadende, hvis ikke mere, som at spille et helt nyt system. Hvis backen eller midterforsvaret ikke udfylder deres rolle, så sætter det sig også igennem resten af holdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Ibiza Polar

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Ibiza Polar » 28. sep 2020, 10:37

Er du helt uden selvindsigt, Jonas?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af jonas386 » 28. sep 2020, 10:40

Ibiza Polar skrev:
28. sep 2020, 10:37
Er du helt uden selvindsigt, Jonas?
Formentlig. Jeg rettede indlægget til. Ingen grund til de personlige angreb (fra min side).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 28. sep 2020, 10:50

jonas386 skrev:
28. sep 2020, 10:32
Buzz Killington skrev:
28. sep 2020, 10:12

Jeg syntes du skal tage et eller andet for de menstruationssmerter. Du er tydeligvis hysterisk, både i formulering og tanke.

For selvfølgelig kan vi spille med 4 bagi. Men det betyder ikke at der ikke er omkostninger ved det i forhold til det system vi er ved at implementere og som har givet os de bedste resultater. Deudover spiller SE med nogle af ligaens farligste wingbacks som vi ville have svært ved at gardere os imod med en mand færre i forsvarskæden.

(det er nu du skal misforstå Occam's razor og begræde nuancering).
Du skriver at der kan være noget om sammensætningen i de tre bageste, men tænker ikke selv over at Pallesen selv er en langt mere frembrusende spiller (naturligt nok da han er angribende back) end normale midterforsvarer. Han er ikke den boldsikre klippe som de andre kan stole på holder off-side linjen, eller holder hovedet koldt når de to andre støder op i banen.
Man får altså ikke den der rolige midterforsvar der kan holde styr på vores to frembrusere. Omvendt kunne man rykke Pedro ned som 6'er (den position han nærmest altid har spillet) og smide Kakeeto ind, for at få lidt mere hold om spillet centralt, hvor SønderjyskE i en lang periode spillede sig igennem uden problemer.
Jeg tror i øvrigt aldrig jeg har set Pallesen give prøver på kvaliteter der gør sig i et midterforsvar. Han er måske lidt bedre på bolden (jeg tvivler), men er ikke en dygtig markeringsspiller eller specielt overbevisende på hovedet.

Så nævner du deres wingbacks, fint nok. Vores højreside var nærmest en stor motorvej i det meste af kampen, og det blev kun værre da Klitten blev rykket derud. Der var en ret ikonisk situation hvor en af sønderjyske spillerne (Ekani måske) var i duel med Klitten. Klitten forsøger at gå udenom (ned mod eget mål), men kan ikke komme forbi og ender med at give SønderjyskE en helt åben chance som Ross dog ender med at få blokeret. Det er en personlig fejl, men også en fejl man nærmest kun laver, fordi man ikke er bekendt med positionen, og hvilke risici man kan tage på egen banehalvdel. Selvom Pallesen ikke er min kop the, så laver han trods alt ikke så mange uprovokerede fejl i defensiven.
I perioden umiddelbart omkring udskiftningen af Granli var det ikke deres wingbacks der var problemet, men det solide overtag de havde på den centrale midtbane hvor Fossum og Pedro var helt sat udenfor døren i 20-25 minutter.

At spille spillere så meget ude af position kan være mindst lige så skadende, hvis ikke mere, som at spille et helt nyt system. Hvis backen eller midterforsvaret ikke udfylder deres rolle, så sætter det sig også igennem resten af holdet.

Du nuancerer ikke. Du skjuler manglende fodboldviden bag en ulidelig pseudoakademisk tilgang, som du af uforklarlige årsager forveksler med indsigt.
Jeg forstår ikke hvorfor du vil have mig til at forholde dig til dine lange banaliteter. Ja, jeg er klar over Pallesen er en mere aggresivt spillende forsvarer. Ja, jeg er klar over man kunne ændre på midtbanekonstellationen. Ja, jeg er klar over vores backs allerede var udfordret før rokeringen. Alle disse ting er i mere eller mindre grad bragt i spil herinde. Det der ikke var blevet nævnt da jeg skrev mit indlæg, var de omkostninger der var forbundet ved et systemskifte. Det kom du så af en eller anden grund med en åndsvag sarkastisk og selvovervurderende kommentar til.

Angående det sidste med fed: jeg skjuler bestemt ikke min manglende fodboldviden. Jeg har for et øjeblik siden været helt tydelig omkring den. Jeg ved utroligt lidt. Du ved mindre, men jeg ved meget lidt.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Besvar