Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Jakobsen » 26. okt 2020, 23:47

Jammerligt i dag.

Først og fremmest må matchfixeren ud af startopstillingen. Han spiller kraftedme så ringe, at det er løgn ifht. hans CV. Han er ikke en at bygge på til remtidens hold.

Friis fejler derudover big time i dag. VI komemr godt fra land, men Vejle læser os og Friis formår slet slet ikke at slå tilbage. Det er endnu en meget dåprlig trænerpræstation. Derudover mangler vore opstilling altså en angriber i dag så vi har tilstedeværelse i feltet. Der fejler vi helt vildt med den her Børsting-mania.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. apr 2018, 15:04
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 27. okt 2020, 00:00

TK-allez skrev:
26. okt 2020, 23:36
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 23:26
Patmand skrev:
26. okt 2020, 23:12
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 22:59
Patmand skrev:
26. okt 2020, 22:50
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 22:25


Manglende læseforståelse er hverken skarpt eller rammende, så måske ikke den bedste vogn at hægte dit mindreværdskompleks til Mr. indebrændt. Seriøst, er det 6-7 gang du har set dig nødsaget til at hive dig op efter en efterhånden 2 år gammel diskussion herinde? Jesus hvor ynkeligt mand.
Nå fint nok - handskerne er smidt og det passer mig egentlig fint.
Du er en ynkelig person. En rigtig internet-kriger der tilsyneladende ikke har andet at gå op i, end at tage utallige uendeligt lange diskussioner med brugerne af dette forum.

Har du lagt mærke til hvor mange gange du i dag har svaret noget i retning af "hvorfor spørger du mig om det?"
Du har følt dig misforstået hele aftenen...men folk er bare trætte af din indholdsløse, polemiske og kværulerende debat.
Det hele handler om form, definitioner på ord etc. for dig.

Prøv engang at forlad kælderen og bevæg dig ud i den virkelige verden. Der er faktisk mere i livet end din konstante søgen på ligegyldige stats, gamle interviews/udtalelser - og så det mest vanvittige; hvordan du sygeligt bruger timevis på at trevle gamle tråde igennem for at finde skyts til din evige kamp om en eller anden ligegyldig detalje. Ikke at forglemme din sygelige trang til at optræde som sherif herinde, noget som en ny bruger som Rosenberg oplevede: "du skriver på samme måde som en gammel bruger der blev banned bla bla bla".

Prøv at trække stikket ud til routeren, bare et par timer!
Jesus du er indebrændt. Livsråd: Find dig en kvinde der er ligeså optaget af dig som Patmand er af mig.
Nu bliver det ikke mere vanvittigt. Jeg har jo netop kone og børn og arbejde og alt muligt andet at bruge min tid på.
Men det jeg kan se ud fra dit tidsforbrug herinde, så har du intet af ovenstående. Det bliver endnu mere skræmmende at tænke på, at du sikkert bruger lige så meget tid på andre internetfora mv.
Få dig i det mindste en hund, mest så du selv kan komme ud og blive luftet og så du ikke sidder nede i kælderen helt alene.
Og du har sikkert også medlemskab i brugsen. Jeg var forresten ikke klar over at familie og beskæftigelse var sådan en slags internet-trumfkort. Men tillykke med sejren. Jeg kunne slet ikke være med. God nat Pat :kiss:
Det her er sørgeligt at være vidne til.
Puha AaB var dårlige, træneren heller ikke helt vild. Debatsiden vinder dog alligevel.
:aabfan:

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Mr. Larsen » 27. okt 2020, 00:02

Er der stadig folk tilbage der mener Friis skal forsætte ??

Nu må det her altså stoppe, Friis har fået chancen nu skal der altså en ny mand ind der kan få banket det hold op i niveau, det er pinligt at tabe til Vejle !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af DenGamleMand » 27. okt 2020, 05:27

Jeg bliver aldrig fortaler for VAR. Jesus, de lange spillestop virker underlige og dræbende. Alene det at spillerne jubler to gange får det hele til at virke så kunstigt.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
LarsNor
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 26. jul 2005, 12:36
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af LarsNor » 27. okt 2020, 06:59

Bliv ved🙏
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 23:26
Patmand skrev:
26. okt 2020, 23:12
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 22:59
Patmand skrev:
26. okt 2020, 22:50
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 22:25
Patmand skrev:
26. okt 2020, 22:09

:D
Der er ikke så meget at grine af oven på sådan en røvdårlig kamp, men så er det rart at nogle trods alt finder nogle skarpe og rammende kommentarer frem.

Tilbage til kampen - det ER mærkværdigt at Friis spiller uden angribere. Vi har Van Weert der er en ganske habil Superliga-angriber og så er der hentet to nye angribere ind, og Børsting er stadig den foretrukne?

Det er en disposition der er meget svær at forstå.

Jeg kaldte det for lang tid siden; Friis er ikke en top-træner.
Manglende læseforståelse er hverken skarpt eller rammende, så måske ikke den bedste vogn at hægte dit mindreværdskompleks til Mr. indebrændt. Seriøst, er det 6-7 gang du har set dig nødsaget til at hive dig op efter en efterhånden 2 år gammel diskussion herinde? Jesus hvor ynkeligt mand.
Nå fint nok - handskerne er smidt og det passer mig egentlig fint.
Du er en ynkelig person. En rigtig internet-kriger der tilsyneladende ikke har andet at gå op i, end at tage utallige uendeligt lange diskussioner med brugerne af dette forum.

Har du lagt mærke til hvor mange gange du i dag har svaret noget i retning af "hvorfor spørger du mig om det?"
Du har følt dig misforstået hele aftenen...men folk er bare trætte af din indholdsløse, polemiske og kværulerende debat.
Det hele handler om form, definitioner på ord etc. for dig.

Prøv engang at forlad kælderen og bevæg dig ud i den virkelige verden. Der er faktisk mere i livet end din konstante søgen på ligegyldige stats, gamle interviews/udtalelser - og så det mest vanvittige; hvordan du sygeligt bruger timevis på at trevle gamle tråde igennem for at finde skyts til din evige kamp om en eller anden ligegyldig detalje. Ikke at forglemme din sygelige trang til at optræde som sherif herinde, noget som en ny bruger som Rosenberg oplevede: "du skriver på samme måde som en gammel bruger der blev banned bla bla bla".

Prøv at trække stikket ud til routeren, bare et par timer!
Jesus du er indebrændt. Livsråd: Find dig en kvinde der er ligeså optaget af dig som Patmand er af mig.
Nu bliver det ikke mere vanvittigt. Jeg har jo netop kone og børn og arbejde og alt muligt andet at bruge min tid på.
Men det jeg kan se ud fra dit tidsforbrug herinde, så har du intet af ovenstående. Det bliver endnu mere skræmmende at tænke på, at du sikkert bruger lige så meget tid på andre internetfora mv.
Få dig i det mindste en hund, mest så du selv kan komme ud og blive luftet og så du ikke sidder nede i kælderen helt alene.
Og du har sikkert også medlemskab i brugsen. Jeg var forresten ikke klar over at familie og beskæftigelse var sådan en slags internet-trumfkort. Men tillykke med sejren. Jeg kunne slet ikke være med. God nat Pat :kiss:

HVK
Drenge
Drenge
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. mar 2017, 21:02
Favoritspiller: Henrik Vandet

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af HVK » 27. okt 2020, 07:18

Julgranen skrev:
26. okt 2020, 21:09
Alibi-Okore i denne kamp.
Med den indsats han lagde for dagen, kan man næsten få tanken at det var bevidst.
Særligt situationen i anden halvleg, hvor han fumlede i feltet og forærede Vejle en dobbeltchance.
Jeg er ikke tryg ved Okore.

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af secone79 » 27. okt 2020, 07:29

Aftenens bedste spiller på stadion:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 27. okt 2020, 07:56

Jeg vil ikke ud i noget forsvar af Okore, for han var ringe i går, men generelt må man bare sige at det er livsfarligt at spille med pres og en høj forsvarslinje, når presset ikke sidder. Det viser svagheden ved at spille med højt pres, og hvorfor det aldrig er en god ide at prøve at spille med højt pres i fuld i alle kampe. Det er enormt svært at gøre ordenligt over en hel sæson.

Når presset så samtidig er på bekostning af at spille med fodboldspillere, der kan aflevere, komme i feltet og score (6 mål i 6 kampe mod overkommelig modstand og masser af boldbesiddelse), og man konstant bytter rundt på placeringerne på holdet, og iøvrigt ikke benytter spillerne der hvor de er, eller burde være, bedst, så skal det blive svært.

Nå, videre. Vi står samme sted som så mange gange før de seneste sæsoner. Vi har ikke fået de resultater vi skal have, så n skal vi ud at hente pointene mod sværere modstandere. Først skal Brøndby køres over.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 27. okt 2020, 09:27

Pastorius skrev:
27. okt 2020, 07:56
Jeg vil ikke ud i noget forsvar af Okore, for han var ringe i går, men generelt må man bare sige at det er livsfarligt at spille med pres og en høj forsvarslinje, når presset ikke sidder. Det viser svagheden ved at spille med højt pres, og hvorfor det aldrig er en god ide at prøve at spille med højt pres i fuld i alle kampe. Det er enormt svært at gøre ordenligt over en hel sæson.

Når presset så samtidig er på bekostning af at spille med fodboldspillere, der kan aflevere, komme i feltet og score (6 mål i 6 kampe mod overkommelig modstand og masser af boldbesiddelse), og man konstant bytter rundt på placeringerne på holdet, og iøvrigt ikke benytter spillerne der hvor de er, eller burde være, bedst, så skal det blive svært.
Den mindste tjeneste man kunne gøre sig selv, er at skifte spillere ud når de ser trætte ud og hænger. Friis venter alt, alt for længe med at skifte ud. Men det er jo kun en enkelt ting ud af mange der var helt skævt vurderet i går.

Og så til min kæphest:
Frederik Børsting scorer i går, men er til gengæld uhørt usynlig igen. Sølle 15 afleveringer, hvilket igen var ringest af alle offensive AaB-spillere, og endda overhalet af Granli. Af de 15 afleveringer var det kun halvdelen der ramte en medspiller, med længder ringest afleveringsprocent af alle AaB-spillere. Han tager nul ansvar i boldomgangen! Og er ikke involveret i samspillet med Lucas og/eller Fossum.
Læg dertil at presspillet ikke var i nærheden af at fungere - ja, faktisk var det nok den ringeste kamp vi har spillet hele sæsonen på det parameter.
Fossum var igen blind passager, og bør få en pause på bænken. Hans eneste godkendte indsats i sæsonen var i Parken - udover det har han været fuldstændig usynlig.

Der skal skiftes ud i den fronttrio til næste kamp, der bliver ikke skabt nok - og såvidt jeg kan se endte Kusk med at blive noteret for oplæg til to chancer på 10 minutter, hvilket var mest sammen med Ahlmann der også nåede oplæg til to chancer. De to er med hhv. 13 og 11 chancer skabt de farligste AaB-spillere i år.
Ahlmann har haft en kanon-indledning på denne sæson - havde han kronet det med et mål på hans super-afslutning i Parken, så havde det været perfekt. Men uden tvivl den bedste AaB-spiller hidtil i sæsonen.
Pallesen på den anden wingback har til gengæld sine problemer, og Vejle dryssede igennem i hans side efter behag i går.

Man kan overveje til næste kamp enten at spille med Lucas, Van Weert og Prica (hvis han ellers har luft til det), eller Lucas, Van Weert og Kusk.
Alternativt må man ændre lidt på formationen, hvis der skal være plads til Fossum. Men man bør starte med Van Weert, og så er jeg ikke sikker på at Prica helt har senior-niveau endnu, men måske han skal spilles i form. Han har været meget lidt overbevisende indtil videre, og virket helt ude af form.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 27. okt 2020, 09:31

Hvad er problemet? Vi har kun tabt til nummer 1 og 2 i sæsonen.








det er en jøkes
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Himmerland » 27. okt 2020, 09:38

secone79 skrev:
27. okt 2020, 07:29
Aftenens bedste spiller på stadion:
så har hun jo allerede på en rundet tage flere en Børsten har hele sin karriere :(

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 27. okt 2020, 09:40

Julgranen skrev:
27. okt 2020, 09:27
Pastorius skrev:
27. okt 2020, 07:56
Jeg vil ikke ud i noget forsvar af Okore, for han var ringe i går, men generelt må man bare sige at det er livsfarligt at spille med pres og en høj forsvarslinje, når presset ikke sidder. Det viser svagheden ved at spille med højt pres, og hvorfor det aldrig er en god ide at prøve at spille med højt pres i fuld i alle kampe. Det er enormt svært at gøre ordenligt over en hel sæson.

Når presset så samtidig er på bekostning af at spille med fodboldspillere, der kan aflevere, komme i feltet og score (6 mål i 6 kampe mod overkommelig modstand og masser af boldbesiddelse), og man konstant bytter rundt på placeringerne på holdet, og iøvrigt ikke benytter spillerne der hvor de er, eller burde være, bedst, så skal det blive svært.
Den mindste tjeneste man kunne gøre sig selv, er at skifte spillere ud når de ser trætte ud og hænger. Friis venter alt, alt for længe med at skifte ud. Men det er jo kun en enkelt ting ud af mange der var helt skævt vurderet i går.

Og så til min kæphest:
Frederik Børsting scorer i går, men er til gengæld uhørt usynlig igen. Sølle 15 afleveringer, hvilket igen var ringest af alle offensive AaB-spillere, og endda overhalet af Granli. Af de 15 afleveringer var det kun halvdelen der ramte en medspiller, med længder ringest afleveringsprocent af alle AaB-spillere. Han tager nul ansvar i boldomgangen! Og er ikke involveret i samspillet med Lucas og/eller Fossum.
Læg dertil at presspillet ikke var i nærheden af at fungere - ja, faktisk var det nok den ringeste kamp vi har spillet hele sæsonen på det parameter.
Fossum var igen blind passager, og bør få en pause på bænken. Hans eneste godkendte indsats i sæsonen var i Parken - udover det har han været fuldstændig usynlig.

Der skal skiftes ud i den fronttrio til næste kamp, der bliver ikke skabt nok - og såvidt jeg kan se endte Kusk med at blive noteret for oplæg til to chancer på 10 minutter, hvilket var mest sammen med Ahlmann der også nåede oplæg til to chancer. De to er med hhv. 13 og 11 chancer skabt de farligste AaB-spillere i år.
Ahlmann har haft en kanon-indledning på denne sæson - havde han kronet det med et mål på hans super-afslutning i Parken, så havde det været perfekt. Men uden tvivl den bedste AaB-spiller hidtil i sæsonen.
Pallesen på den anden wingback har til gengæld sine problemer, og Vejle dryssede igennem i hans side efter behag i går.

Man kan overveje til næste kamp enten at spille med Lucas, Van Weert og Prica (hvis han ellers har luft til det), eller Lucas, Van Weert og Kusk.
Alternativt må man ændre lidt på formationen, hvis der skal være plads til Fossum. Men man bør starte med Van Weert, og så er jeg ikke sikker på at Prica helt har senior-niveau endnu, men måske han skal spilles i form. Han har været meget lidt overbevisende indtil videre, og virket helt ude af form.
Jeg er meget enig. Igår stod det krystalklart for mig, at vi har en træner, som IKKE formår at ændre ting undervejs i en kamp. Det er sket mange gange for Friis, at modstanderens træner har sat ham skakmat.
Endvidere undrer det mig meget, at Prica ligner en spiller, som ikke har luft til at spille 15 min. Han har jo hverken været skadet eller syg!!? Hvad fanden foregår der i den klub!? Der må da være en AaB-fan, som kan opstøve hvad der er galt med Prica. Er han totalt fejlcastet til vores måde at spille på?
En anden ting, der undrer mig er, at vi åbenbart har flere offensive spillere, der ikke passer ind i spillestilen, eftersom de sidder på bænken. Vi kan åbenbart kun skabe chancer ved et højt pres - jamen hvad skal vi så bruge Kusk, Lucas, Weert, Prica og Nkada til? Vores træner mener jo åbenlyst også, at vores offensive spillere ikke er gode nok til at starte inde - på hjemmebane ovenikøbet!

Jeg synes det hober sig op med grimme situationer for Friis. Det er lige fra den famøse 3-1 kamp imod agf, hvor vi skulle bruge 1 mål til, men IKKE GIK EFTER DET, til kampe, hvor modstandernes træner udmanøvrerer os, enten på taktikbrættet før kampen eller under kampen. Jeg er færdig med Friis. :thumbsdown:

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 27. okt 2020, 09:43

Hiljemark siger det jo meget godt. Når vi har højt tempo i spillet er vi bedst. Det skulle man måske have in mente når man sætter holdet. 2 af de 3 spillere der er bedst til kombinationer/småspil i højt tempo sad på bænken.

Vi forfaldt til alibi-pres og ringe løsninger på og med bolden.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af troelsh » 27. okt 2020, 09:46

Selvom vi spillede som en sæk kartofler, må jeg indrømme at jeg er imponeret over flere af Vejles spillere.
Det er utroligt en spiller som Sousa render rundt i Vejle, han er outstanding, det samme er Mucolli og deres 17 årige angriber kunne nemt holde Thelander væk.

Der er flere på det hold vi sagtens kunne bruge.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 27. okt 2020, 09:47

FIDEL skrev:
27. okt 2020, 09:40
Endvidere undrer det mig meget, at Prica ligner en spiller, som ikke har luft til at spille 15 min. Han har jo hverken været skadet eller syg!!? Hvad fanden foregår der i den klub!? Der må da være en AaB-fan, som kan opstøve hvad der er galt med Prica. Er han totalt fejlcastet til vores måde at spille på?
Prica er ikke spidsangriber, og da han bliver indskiftet siger Feher også, at vi skal have ham ind til hans venstre-ben. Så ville jeg have sat ham på kant, det så mere ud til at han udelukkende skulle jagte bold som spids. Forkert disposition.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 27. okt 2020, 09:48

troelsh skrev:
27. okt 2020, 09:46
Selvom vi spillede som en sæk kartofler, må jeg indrømme at jeg er imponeret over flere af Vejles spillere.
Det er utroligt en spiller som Sousa render rundt i Vejle, han er outstanding, det samme er Mucolli og deres 17 årige angriber kunne nemt holde Thelander væk.

Der er flere på det hold vi sagtens kunne bruge.
Vejle har været heftigt kritiseret, men de har et fremragende scouting-netværk.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af hit666 » 27. okt 2020, 09:52

Julgranen skrev:
27. okt 2020, 09:27
Pastorius skrev:
27. okt 2020, 07:56
Jeg vil ikke ud i noget forsvar af Okore, for han var ringe i går, men generelt må man bare sige at det er livsfarligt at spille med pres og en høj forsvarslinje, når presset ikke sidder. Det viser svagheden ved at spille med højt pres, og hvorfor det aldrig er en god ide at prøve at spille med højt pres i fuld i alle kampe. Det er enormt svært at gøre ordenligt over en hel sæson.

Når presset så samtidig er på bekostning af at spille med fodboldspillere, der kan aflevere, komme i feltet og score (6 mål i 6 kampe mod overkommelig modstand og masser af boldbesiddelse), og man konstant bytter rundt på placeringerne på holdet, og iøvrigt ikke benytter spillerne der hvor de er, eller burde være, bedst, så skal det blive svært.
Den mindste tjeneste man kunne gøre sig selv, er at skifte spillere ud når de ser trætte ud og hænger. Friis venter alt, alt for længe med at skifte ud. Men det er jo kun en enkelt ting ud af mange der var helt skævt vurderet i går.

Og så til min kæphest:
Frederik Børsting scorer i går, men er til gengæld uhørt usynlig igen. Sølle 15 afleveringer, hvilket igen var ringest af alle offensive AaB-spillere, og endda overhalet af Granli. Af de 15 afleveringer var det kun halvdelen der ramte en medspiller, med længder ringest afleveringsprocent af alle AaB-spillere. Han tager nul ansvar i boldomgangen! Og er ikke involveret i samspillet med Lucas og/eller Fossum.
Læg dertil at presspillet ikke var i nærheden af at fungere - ja, faktisk var det nok den ringeste kamp vi har spillet hele sæsonen på det parameter.
Fossum var igen blind passager, og bør få en pause på bænken. Hans eneste godkendte indsats i sæsonen var i Parken - udover det har han været fuldstændig usynlig.

Der skal skiftes ud i den fronttrio til næste kamp, der bliver ikke skabt nok - og såvidt jeg kan se endte Kusk med at blive noteret for oplæg til to chancer på 10 minutter, hvilket var mest sammen med Ahlmann der også nåede oplæg til to chancer. De to er med hhv. 13 og 11 chancer skabt de farligste AaB-spillere i år.
Ahlmann har haft en kanon-indledning på denne sæson - havde han kronet det med et mål på hans super-afslutning i Parken, så havde det været perfekt. Men uden tvivl den bedste AaB-spiller hidtil i sæsonen.
Pallesen på den anden wingback har til gengæld sine problemer, og Vejle dryssede igennem i hans side efter behag i går.

Man kan overveje til næste kamp enten at spille med Lucas, Van Weert og Prica (hvis han ellers har luft til det), eller Lucas, Van Weert og Kusk.
Alternativt må man ændre lidt på formationen, hvis der skal være plads til Fossum. Men man bør starte med Van Weert, og så er jeg ikke sikker på at Prica helt har senior-niveau endnu, men måske han skal spilles i form. Han har været meget lidt overbevisende indtil videre, og virket helt ude af form.
sæt Børsting ned på Pallesen plads gi fossum en pause Lukas Van weert og kusk i front og hvis han har lidt nosser fris så sætter han garnli ind i stedet for okore og hvorfor ind i helvede skifter han først ud i 68 min
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 27. okt 2020, 09:52

Buzz Killington skrev:
27. okt 2020, 09:31
Hvad er problemet? Vi har kun tabt til nummer 1 og 2 i sæsonen.








det er en jøkes
Det klæder dig ikke at være troll uanset om det er for sjov eller ej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Bruno » 27. okt 2020, 09:57

- Yamga er en dygtig spiller og en vigtig brik for os, men i dag havde han bare en offday, og jeg kunne have skiftet ham allerede efter fem minutter. Det skal man ikke lægge noget i, siger Galca til klubbens hjemmeside.

- Thomas Gundelund skiftede jeg også meget tidligt i en kamp i 1. division, selv om han er en glimrende spiller. Det er bare noget der sker, hvis spilleren ikke rammer dagen. Og så har vi jo en meget fin bænk og må skifte fem gange.
Sådan kan man også ræsonnere som træner. Altså medmindre man har et princip om at man skal vente til 65.-70. minut fordi det står i DBU-manualen og man i øvrigt kun har ét system på sin blok.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af troelsh » 27. okt 2020, 10:11

Bruno skrev:
27. okt 2020, 09:57
- Yamga er en dygtig spiller og en vigtig brik for os, men i dag havde han bare en offday, og jeg kunne have skiftet ham allerede efter fem minutter. Det skal man ikke lægge noget i, siger Galca til klubbens hjemmeside.

- Thomas Gundelund skiftede jeg også meget tidligt i en kamp i 1. division, selv om han er en glimrende spiller. Det er bare noget der sker, hvis spilleren ikke rammer dagen. Og så har vi jo en meget fin bænk og må skifte fem gange.
Sådan kan man også ræsonnere som træner. Altså medmindre man har et princip om at man skal vente til 65.-70. minut fordi det står i DBU-manualen og man i øvrigt kun har ét system på sin blok.
Og den udskiftning kunne meget vel have afgørende betydning for kampens udfald, for de fik meget bedre styr på os defensivt efter Tobias Mølgaard kom ind.

Besvar