Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af DenGamleMand » 29. okt 2020, 09:22

Kan vi ikke lige aftale at man holder igen med sætninger som ‘fremragende nyhed’ og glade smileys osv. Det er dybt usmageligt. Det som familien gennemgår er vel alles mareridt. Vis i stedet respekt for den beslutning som Friis har taget og ønsk familien alt vel. Det er ikke så svært.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7885
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Forza » 29. okt 2020, 09:22

Skrækkelig situation. De bedste tanker til Friis og familien og tak for et kæmpe arbejde i AaB.

Ift. AaB får Inge virkelig mulighed for at sætte til præg, men det bliver også svært hvis man fortsat har de samme mål. Ungdoms prioriteringen og taktikken med det høje presspil udelukker i hvert fald en del trænere.

Mit bud er at Inge kigger til hjemlandet og finder en profil.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Lyngehoevdingen » 29. okt 2020, 09:23

Jeg er pisse ærgerlig over, at Friis stopper. Jeg synes, han havde gang i noget godt. Jeg tror virkelig på ham som taktiker. Og jeg holder af, at han priorterede at skabe flere chancer og og mål fra da han satte sig i sædet.Det lykkedes, selvom det kostede defensivt til at starte med. Han har været et kvanteskridt fremad rent underholdningsmæssigt i forhold til de foregående trænere.

God vind til Friis og familien.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Buzz Killington » 29. okt 2020, 09:31

Lyngehoevdingen skrev:
29. okt 2020, 09:23
Jeg er pisse ærgerlig over, at Friis stopper. Jeg synes, han havde gang i noget godt. Jeg tror virkelig på ham som taktiker. Og jeg holder af, at han priorterede at skabe flere chancer og og mål fra da han satte sig i sædet.Det lykkedes, selvom det kostede defensivt til at starte med. Han har været et kvanteskridt fremad rent underholdningsmæssigt i forhold til de foregående trænere.

God vind til Friis og familien.
Ja, det har i hvert fald ikke manglet mht. underholdningsværdien. Vi har også formået at dominere modstanderne i en grad jeg ikke har set siden 13/14. Jeg forventer at Inge henter en ny udefra med nogle af de samme offensive tanker og som passer til spillermaterialet.

Og så er jeg helt og holdent ligeglad med hvor stor en motivator han er, hvis han bare har det taktiske i orden, og formår at implementere det i spillertruppen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af 9800 » 29. okt 2020, 09:39

Bo Henriksen, det er ham vi mangler

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af jonas386 » 29. okt 2020, 09:40

9800 skrev:
29. okt 2020, 09:39
Bo Henriksen, det er ham vi mangler
Det er ikke engang sjovt
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Pastorius » 29. okt 2020, 09:43

KlaskmyggenNoah skrev:
29. okt 2020, 09:04
jonas386 skrev:
29. okt 2020, 09:01
Fremragende nyhed, selvom det stadig er dybt tragisk med datteren. Jeg håber ikke, at hendes situation er blevet værre, og jeg håber naturligvis at han og familien kommer igennem det her forløb uden de store kvaler.

Tak for denne gang, Friis. Alt held og lykke med den videre færd og med familien.

Nu har vi så muligheden for at fuldende truppen, og jeg er spændt på hvad Inge kan finde frem
Jeg ville nok have skjult min begejstring lidt mere, alt taget i betragtning..
:thumbsup:
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Gnu » 29. okt 2020, 09:45

jonas386 skrev:
29. okt 2020, 09:01
Fremragende nyhed, selvom det stadig er dybt tragisk med datteren. Jeg håber ikke, at hendes situation er blevet værre, og jeg håber naturligvis at han og familien kommer igennem det her forløb uden de store kvaler.

Tak for denne gang, Friis. Alt held og lykke med den videre færd og med familien.

Nu har vi så muligheden for at fuldende truppen, og jeg er spændt på hvad Inge kan finde frem

EDIT: Datterens situation er heldigvis ikke forværret

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/jac ... de-hjerte/
Tag dig dog sammen, menneske.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af baresi » 29. okt 2020, 09:45

jeg er stor fortaler for at Friis skulle fyres, ikke af personlige årsager, men simpelthen det trænermæssige og den plan der er lagt for AaB.
MEN jeg kunne ikke være med ked over situationen og den er der ingen der bør glæde sig over. Det er på de mest triste vilkår overhovedet, og har faktisk den største respekt for manden har valgt familien.
Største held og lykke til hele familien Friis.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Julgranen » 29. okt 2020, 09:46

Ja, kan vi lige få en anstændig tone herinde.
Stort menneskeligt format at vælge familie over karriere, og hatten af for den beslutning.
Jeg vil takke Jacob Friis for 2 gode år. Fik rettet skuden op efter Wieghorst,og har på klingende nordjysk altid været en værdig repræsentant for klubben.
Tusind tak for det, og alt det bedste fremadrettet til dig og din lille familie!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af baresi » 29. okt 2020, 09:47

Julgranen skrev:
29. okt 2020, 09:46
Ja, kan vi lige få en anstændig tone herinde.
Stort menneskeligt format at vælge familie over karriere, og hatten af for den beslutning.
Jeg vil takke Jacob Friis for 2 gode år. Fik rettet skuden op efter Wieghorst,og har på klingende nordjysk altid været en værdig repræsentant for klubben.
Tusind tak for det, og alt det bedste fremadrettet til dig og din lille familie!
NETOP

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af gravballe » 29. okt 2020, 09:50

Hvad der er sket i kulissen kan vi kun gisne om. Nu håber jeg Friis og hans familie kommer igennem forløbet på en god måde. Jeg er sikker på der kunne være en anden rolle i AaB til Friis hvor hans forcer mere kommer til sin ret.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af jonas386 » 29. okt 2020, 09:56

Hvad er det i har det så hårdt over? Datterens situation er ikke forværret, og selvom det er en ærgerlig situation - og jeg ønsker familien al' held og lykke i fremtiden - så ændrer det ikke på, at jeg synes det er en fin nyhed at han stopper. At han gør det for at være mere sammen med datteren og familien har jeg al' respekt for, men det ville da være utroværdigt, hvis jeg pludselig begyndte at begræde mandens exit. Nu har jeg trods alt skabt mig åndssvagt i et halvt år, for at manden skulle ryge på porten.

Ville det være bedre eller værre, hvis han var fyret for dårlige resultater, men at datteren var i samme situation? Nu træffer han beslutningen selv, hvilket er prisværdigt og glædeligt som AaB fan.

Jeg ønsker naturligvis al' held og lykke til Friis og familien, og at de kommer igennem det her hurtigst muligt og uden komplikationer. Årsagen er ærgerlig, men har mig bekendt været uændret de sidste 8-9 måneder. Man kan sagtens have sympati for mandens situation, respekt for hans beslutning, men samtidig synes det er den bedste beslutning for AaB. Der er i min optik ingen modsætninger her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Bruno » 29. okt 2020, 09:56

En trist baggrund. Men stærkt af Jacob Friis at vælge familien over karrieren. Det kunne mange i 2020 lære meget af. Så det kan man ikke andet end respektere ham for. Hans job er det sidste halve år nok heller ikke just blevet nemmere at lade være med at tage med hjem i en situation hvor han har brug for at være far 100% når han er hjemme. Så det er det bedste for alle parter.

Jeg er dog ganske sikker på at Jacob Friis stadig vil gøre stor nytte i AaB i fremtiden hvor hans stærke kompetencer kan komme til udtryk i en anden funktion.
Alle bedste ønsker må gå til familien Friis så de sammen kan komme igennem denne hårde tid.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Mr. Larsen » 29. okt 2020, 09:58

Super skønt vi får en ny cheftræner det har vi virkelig manglet længe efterhånden, det er super trist at det udspringer af Friis´s datters sygdom, jeg håber selvfølgelig det bedste for Friis og hans familie, det var en ærgerlig måde at skulle stoppe på.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Buzz Killington » 29. okt 2020, 10:00

jonas386 skrev:
29. okt 2020, 09:56
Hvad er det i har det så hårdt over? Datterens situation er ikke forværret, og selvom det er en ærgerlig situation - og jeg ønsker familien al' held og lykke i fremtiden - så ændrer det ikke på, at jeg synes det er en fin nyhed at han stopper. At han gør det for at være mere sammen med datteren og familien har jeg al' respekt for, men det ville da være utroværdigt, hvis jeg pludselig begyndte at begræde mandens exit. Nu har jeg trods alt skabt mig åndssvagt i et halvt år, for at manden skulle ryge på porten.

Ville det være bedre eller værre, hvis han var fyret for dårlige resultater, men at datteren var i samme situation? Nu træffer han beslutningen selv, hvilket er prisværdigt og glædeligt som AaB fan.

Jeg ønsker naturligvis al' held og lykke til Friis og familien, og at de kommer igennem det her hurtigst muligt og uden komplikationer. Årsagen er ærgerlig, men har mig bekendt været uændret de sidste 8-9 måneder. Man kan sagtens have sympati for mandens situation, respekt for hans beslutning, men samtidig synes det er den bedste beslutning for AaB. Der er i min optik ingen modsætninger her.
Der er ingen der tvinger dig til at skrive herinde. Så hvis du ikke kan afholde dig fra at juble over hans afgang (endda før du fandt ud af at situationen ikke var forværret), så kunne du jo bare lade være med at skrive - hvis du frygter for din troværdighed.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Lyngehoevdingen » 29. okt 2020, 10:02

jonas386 skrev:
29. okt 2020, 09:56
Hvad er det i har det så hårdt over? Datterens situation er ikke forværret, og selvom det er en ærgerlig situation - og jeg ønsker familien al' held og lykke i fremtiden - så ændrer det ikke på, at jeg synes det er en fin nyhed at han stopper. At han gør det for at være mere sammen med datteren og familien har jeg al' respekt for, men det ville da være utroværdigt, hvis jeg pludselig begyndte at begræde mandens exit. Nu har jeg trods alt skabt mig åndssvagt i et halvt år, for at manden skulle ryge på porten.

Ville det være bedre eller værre, hvis han var fyret for dårlige resultater, men at datteren var i samme situation? Nu træffer han beslutningen selv, hvilket er prisværdigt og glædeligt som AaB fan.

Jeg ønsker naturligvis al' held og lykke til Friis og familien, og at de kommer igennem det her hurtigst muligt og uden komplikationer. Årsagen er ærgerlig, men har mig bekendt været uændret de sidste 8-9 måneder. Man kan sagtens have sympati for mandens situation, respekt for hans beslutning, men samtidig synes det er den bedste beslutning for AaB. Der er i min optik ingen modsætninger her.
Du vidste ikke, om hun havde fået det værre, da du skrev din fejringskommentar. Det er derfor, du er en slet person.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Gnu » 29. okt 2020, 10:03

jonas386 skrev:
29. okt 2020, 09:56
Hvad er det i har det så hårdt over? Datterens situation er ikke forværret, og selvom det er en ærgerlig situation - og jeg ønsker familien al' held og lykke i fremtiden - så ændrer det ikke på, at jeg synes det er en fin nyhed at han stopper. At han gør det for at være mere sammen med datteren og familien har jeg al' respekt for, men det ville da være utroværdigt, hvis jeg pludselig begyndte at begræde mandens exit. Nu har jeg trods alt skabt mig åndssvagt i et halvt år, for at manden skulle ryge på porten.

Ville det være bedre eller værre, hvis han var fyret for dårlige resultater, men at datteren var i samme situation? Nu træffer han beslutningen selv, hvilket er prisværdigt og glædeligt som AaB fan.

Jeg ønsker naturligvis al' held og lykke til Friis og familien, og at de kommer igennem det her hurtigst muligt og uden komplikationer. Årsagen er ærgerlig, men har mig bekendt været uændret de sidste 8-9 måneder. Man kan sagtens have sympati for mandens situation, respekt for hans beslutning, men samtidig synes det er den bedste beslutning for AaB. Der er i min optik ingen modsætninger her.
Hvis du ikke kan se, at det er utidigt og idiotisk at kalde det en fremragende nyhed, når en mand må stoppe i sit job, fordi hans datter er alvorligt syg, så mangler du i alvorlig grad empati og almindelig pli. Så er det egentlig ligegyldigt om du mener, at han burde være på porten.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Henriksen » 29. okt 2020, 10:06

Ser man på mennesket Jacob Friis er det en forståelig nyhed og det fortjener kun den største respekt. Selvfølgelig er datteren og familien vigtigere end noget andet. Fodbold er irrelevant i sammenligning. Alt mulig held og lykke til en sympatisk person. Håber de alle bliver ved med at have det godt og at hans datter bliver helt rask.

Ser man 100% professionelt på træneren Jacob Friis, på ham udelukkende i kraft af hans funktion, så er det en positiv nyhed (på en forståelig baggrund ud fra en trist baggrund), da han med al tydelighed med alt det der har fyldt, næppe har været helt 100% i sync med jobbet. Dermed ikke sagt han ikke har givet sig 100% - det tror jeg han har, men med det private i baghovedet, så er det her den fornuftige løsning for alle parter. Jeg synes bestemt også vi rent træner-fagligt vurderet, har set en lang række mangler ved den gode Friis, som på sigt næppe heller har været foreneligt med det Inge er ved at bygge op. Det kræver en træner med langt mere erfaring fra andre hylder.

Så...Friis får ro til det der vigtigst, AaB får mulighed for uden dramatik at finde en ny træner der passer til set-up,et - win-win for alle.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af jonas386 » 29. okt 2020, 10:09

Buzz Killington skrev:
29. okt 2020, 10:00
jonas386 skrev:
29. okt 2020, 09:56
Hvad er det i har det så hårdt over? Datterens situation er ikke forværret, og selvom det er en ærgerlig situation - og jeg ønsker familien al' held og lykke i fremtiden - så ændrer det ikke på, at jeg synes det er en fin nyhed at han stopper. At han gør det for at være mere sammen med datteren og familien har jeg al' respekt for, men det ville da være utroværdigt, hvis jeg pludselig begyndte at begræde mandens exit. Nu har jeg trods alt skabt mig åndssvagt i et halvt år, for at manden skulle ryge på porten.

Ville det være bedre eller værre, hvis han var fyret for dårlige resultater, men at datteren var i samme situation? Nu træffer han beslutningen selv, hvilket er prisværdigt og glædeligt som AaB fan.

Jeg ønsker naturligvis al' held og lykke til Friis og familien, og at de kommer igennem det her hurtigst muligt og uden komplikationer. Årsagen er ærgerlig, men har mig bekendt været uændret de sidste 8-9 måneder. Man kan sagtens have sympati for mandens situation, respekt for hans beslutning, men samtidig synes det er den bedste beslutning for AaB. Der er i min optik ingen modsætninger her.
Der er ingen der tvinger dig til at skrive herinde. Så hvis du ikke kan afholde dig fra at juble over hans afgang (endda før du fandt ud af at situationen ikke var forværret), så kunne du jo bare lade være med at skrive - hvis du frygter for din troværdighed.
Jeg frygter ikke for min troværdighed herinde som sådan, men forlorne beklagelser synes jeg heller ikke, at man kommer særlig langt med.
Som sagt, så kan man godt have sympati for Friis og familien, og samtidig mene at beslutningen er den rigtige for AaB. Jeg forstår ikke, at det ene skulle udelukke det andet. Jeg er meget enig med Henriksen i indlægget ovenover.

Gnu/Lyngehoevding: Nu er det jo rimelig åbenlyst ikke datterens situation jeg synes er 'en fremragende nyhed'.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar