Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 8. nov 2020, 17:14

Pastorius skrev:
8. nov 2020, 17:12

Det kan vi godt tage som Præmis. PO har vist meget lidt i denne sæson. Det var fint vi kom af med ham, inden han faldt sammen.
Din hukommelse må være kort i så fald. Han var på rundens hold de første par runder og fik generelt stor ros. Er ligesom AGF generelt faldet lidt i niveau siden, dog ikke mere, end at han stadig er fast mand på ligaens nuværende førerhold.

Jeg anmoder blot om at I ikke ser det sort/hvidt. Forhåbentlig ender det med at I får ret, det tror jeg også på, men I drager konklusioner efter få runder. Thats all Im saying.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 8. nov 2020, 17:23

Hanga skrev:
8. nov 2020, 17:14
Pastorius skrev:
8. nov 2020, 17:12

Det kan vi godt tage som Præmis. PO har vist meget lidt i denne sæson. Det var fint vi kom af med ham, inden han faldt sammen.
Din hukommelse må være kort i så fald. Han var på rundens hold de første par runder og fik generelt stor ros. Er ligesom AGF generelt faldet lidt i niveau siden, dog ikke mere, end at han stadig er fast mand på ligaens nuværende førerhold.

Jeg anmoder blot om at I ikke ser det sort/hvidt. Forhåbentlig ender det med at I får ret, det tror jeg også på, men I drager konklusioner efter få runder. Thats all Im saying.
Han var på rundens hold i første runde - and that's it. Det skal han da have. Han har spillet én god kamp. At tale om Ligaens tophold som en parameter for én spillers kvalitet er useriøst når top-5 er indenfor 1 point. Jeg tror heller ikke der er mange der betragter PO som en af hovedarkitekterne bare AGF's placeringer så langt - bortset fra den ene kamp.

AaB så helt rigtigt, da de lod ham gå, og AGF har betalt alt for meget for ham. De penge burde de kunne have brugt langt bedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 8. nov 2020, 17:27

Pastorius skrev:
8. nov 2020, 17:23
Hanga skrev:
8. nov 2020, 17:14
Pastorius skrev:
8. nov 2020, 17:12

Det kan vi godt tage som Præmis. PO har vist meget lidt i denne sæson. Det var fint vi kom af med ham, inden han faldt sammen.
Din hukommelse må være kort i så fald. Han var på rundens hold de første par runder og fik generelt stor ros. Er ligesom AGF generelt faldet lidt i niveau siden, dog ikke mere, end at han stadig er fast mand på ligaens nuværende førerhold.

Jeg anmoder blot om at I ikke ser det sort/hvidt. Forhåbentlig ender det med at I får ret, det tror jeg også på, men I drager konklusioner efter få runder. Thats all Im saying.
Han var på rundens hold i første runde - and that's it. Det skal han da have. Han har spillet én god kamp. At tale om Ligaens tophold som en parameter for én spillers kvalitet er useriøst når top-5 er indenfor 1 point. Jeg tror heller ikke der er mange der betragter PO som en af hovedarkitekterne bare AGF's placeringer så langt - bortset fra den ene kamp.

AaB så helt rigtigt, da de lod ham gå, og AGF har betalt alt for meget for ham. De penge burde de kunne have brugt langt bedre.
Fint nok - vi mødes efter sæsonen og ser hvad der er op og ned. Jeg holder fast i, at I konkluderer alt for hurtigt, og undervurderer hvad PO gav os. Forhåbentlig lever Hiljemark op til sit navn og bliver en "ny Ståle" for os.

EOD.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 8. nov 2020, 17:48

"Jeg føler dog stadig at vi har tabt noget kreativitet og målfarlighed på modstanderens halvdel."

Og der skriver jeg så bare, at sammenlignet med de spillere der har erstattet ham, så er han ikke hverken mere kreativ eller målfarlig set til spilletid. Nu spillede han altså en noget mere offensiv rolle end Hiljemark som udgangspunkt gør på det nuværende AaB-hold.

Hvorvidt hans fravær har været mærket? Det mener jeg ikke. Sidste år var vi det hold der skabte 6. flest chancer, og 6. flest åbne chancer i ligaen.
I år hedder samme statistik 6. flest chancer, men til gengæld flest åbne chancer af alle hold efter 8 spillerunder. Vi har efter min mening fungeret langt bedre offensivt, og altså skabt nok chancer til at føre ligaen nu. 110 % chancer brændt mod Sønderjyske og AGF har kostet dyrt, ligesom chancehavet i Lyngby der ikke resulterede i 3 point.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af hje1980 » 9. nov 2020, 13:27

Vi skal ikke diskutere hvem der er bedst af Hiljemark og PO... for det kan ikke diskuteres.

Hiljemarks betydning for et hold er klasser over PO. Det eneste punkt hvor PO måske kan være bedst er spillet inde omkring boksen. Men som helhed og og central midt. er Hiljemark væsentlig bedre. At man så oven ikøbet for en leder og en som i den grad kan styre holdet er fantastisk.
Tror han bliver en leder på det niveau forskel som vi også så Ståle kom til AaB med... af en anden verden end vi er vandt til i Danmark.

Besvar