Spillerlønninger

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Spillerlønninger

Indlæg af Julgranen » 26. feb 2021, 07:55

Ekstra Bladet er igang med deres årlige gennemgang af spillerlønninger, baseret på regnskaber, agentkilder og kilder i klubberne.

Af den fremgår det bl.a. at Kasper Kusk i lønhierarkiet ligger på siden af Rasmus Thelander og tjener 2,1 mio. årligt, og at AGF gjorde Patrick Olsen til klubbens bedst lønnede, da de hentede ham i AaB.
Han får 2,5 mio. årligt.
Iver Fossum kiler sig ind foran Thelander og Kusk, og får 2,4 mio. årligt.
Hiljemark landede vi til lidt mere - han får 3 mio. årligt.

Interessant er det også at FCM har en række topspillere der kun får lige omkring 2 mio. årligt - Dreyer, Kaba, Jesper Hansen og Pfeiffer.
Mener det er fordi de har en ret vild bonusstruktur omkring europæisk succes, hvor grundlønnen holdes lavt men bonusserne til gengæld er meget høje.
Når man er baseret så meget på europæisk fodbold som de er, giver det nok meget god mening.
Minder lidt om den model FC Nordsjælland kørte.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Maglau » 26. feb 2021, 08:53

Julgranen skrev:
26. feb 2021, 07:55
Ekstra Bladet er igang med deres årlige gennemgang af spillerlønninger, baseret på regnskaber, agentkilder og kilder i klubberne.

Af den fremgår det bl.a. at Kasper Kusk i lønhierarkiet ligger på siden af Rasmus Thelander og tjener 2,1 mio. årligt, og at AGF gjorde Patrick Olsen til klubbens bedst lønnede, da de hentede ham i AaB.
Han får 2,5 mio. årligt.
Iver Fossum kiler sig ind foran Thelander og Kusk, og får 2,4 mio. årligt.
Hiljemark landede vi til lidt mere - han får 3 mio. årligt.

Interessant er det også at FCM har en række topspillere der kun får lige omkring 2 mio. årligt - Dreyer, Kaba, Jesper Hansen og Pfeiffer.
Mener det er fordi de har en ret vild bonusstruktur omkring europæisk succes, hvor grundlønnen holdes lavt men bonusserne til gengæld er meget høje.
Når man er baseret så meget på europæisk fodbold som de er, giver det nok meget god mening.
Minder lidt om den model FC Nordsjælland kørte.
Overrasker mig at Hiljemark ikke får mere - mon ikke han fik mindst det dobbelte i Italien, men vi kender selvfølgelig ikke sign on.
Det er med FCM er også overraskende for jeg ved de også har spillere der tjener mere end det dobbelte af de nævnte.
Men FCK ligger sikkert helt i top udenfor ligaen med deres lønninger og derfor er deres fiasko så meget større.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Julgranen » 26. feb 2021, 09:01

Maglau skrev:
26. feb 2021, 08:53
Overrasker mig at Hiljemark ikke får mere - mon ikke han fik mindst det dobbelte i Italien, men vi kender selvfølgelig ikke sign on.
Det er med FCM er også overraskende for jeg ved de også har spillere der tjener mere end det dobbelte af de nævnte.
Men FCK ligger sikkert helt i top udenfor ligaen med deres lønninger og derfor er deres fiasko så meget større.
Det er inkl. sign-on.
Ekstra Bladet meldte knap 10 mio. da vi hentede ham, for alle 3 år.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Mephisto2 » 26. feb 2021, 09:26

Julgranen skrev:
26. feb 2021, 09:01
Maglau skrev:
26. feb 2021, 08:53
Overrasker mig at Hiljemark ikke får mere - mon ikke han fik mindst det dobbelte i Italien, men vi kender selvfølgelig ikke sign on.
Det er med FCM er også overraskende for jeg ved de også har spillere der tjener mere end det dobbelte af de nævnte.
Men FCK ligger sikkert helt i top udenfor ligaen med deres lønninger og derfor er deres fiasko så meget større.
Det er inkl. sign-on.
Ekstra Bladet meldte knap 10 mio. da vi hentede ham, for alle 3 år.
Spændende at se, hvad det ender med pr. spillet kamp.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Yankee » 26. feb 2021, 10:07

Mephisto2 skrev:
26. feb 2021, 09:26
Julgranen skrev:
26. feb 2021, 09:01
Maglau skrev:
26. feb 2021, 08:53
Overrasker mig at Hiljemark ikke får mere - mon ikke han fik mindst det dobbelte i Italien, men vi kender selvfølgelig ikke sign on.
Det er med FCM er også overraskende for jeg ved de også har spillere der tjener mere end det dobbelte af de nævnte.
Men FCK ligger sikkert helt i top udenfor ligaen med deres lønninger og derfor er deres fiasko så meget større.
Det er inkl. sign-on.
Ekstra Bladet meldte knap 10 mio. da vi hentede ham, for alle 3 år.
Spændende at se, hvad det ender med pr. spillet kamp.
Kunne der ikke være bare én tråd, der ikke handlede om Oscar Hiljemarks hofte?

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Spillerlønninger

Indlæg af McMark » 26. feb 2021, 10:36

Yankee skrev:
26. feb 2021, 10:07
Mephisto2 skrev:
26. feb 2021, 09:26
Julgranen skrev:
26. feb 2021, 09:01
Maglau skrev:
26. feb 2021, 08:53
Overrasker mig at Hiljemark ikke får mere - mon ikke han fik mindst det dobbelte i Italien, men vi kender selvfølgelig ikke sign on.
Det er med FCM er også overraskende for jeg ved de også har spillere der tjener mere end det dobbelte af de nævnte.
Men FCK ligger sikkert helt i top udenfor ligaen med deres lønninger og derfor er deres fiasko så meget større.
Det er inkl. sign-on.
Ekstra Bladet meldte knap 10 mio. da vi hentede ham, for alle 3 år.
Spændende at se, hvad det ender med pr. spillet kamp.
Kunne der ikke være bare én tråd, der ikke handlede om Oscar Hiljemarks hofte?
De kan jo altid tage den evindelige hoftediskussion enten i Hiljemark tråden (viewtopic.php?f=25&t=16925) eller skadestråden (viewtopic.php?f=1&t=15325). :aabfan:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Spillerlønninger

Indlæg af FlæskeFrank » 26. feb 2021, 13:46

Nu har jeg ikke adgang til artiklen, men skal man forstå AaBs lønhierarki således

1. Hiljemark
2. Fossum
3.-4. Kusk
3.-4. Thelander

Derefter Lucas og vel Ahlmann og Rinne. Gætter på Okore ikke regnes en del af truppen. Det gør Lucas handelen endnu bedre, hvis han ikke er mere løntung.
- FlæskeFrank

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Maglau » 26. feb 2021, 14:08

FlæskeFrank skrev:
26. feb 2021, 13:46
Nu har jeg ikke adgang til artiklen, men skal man forstå AaBs lønhierarki således

1. Hiljemark
2. Fossum
3.-4. Kusk
3.-4. Thelander

Derefter Lucas og vel Ahlmann og Rinne. Gætter på Okore ikke regnes en del af truppen. Det gør Lucas handelen endnu bedre, hvis han ikke er mere løntung.
Har heller ikke adgang men som jeg læser overskriften er det delt så mon ikke Lucas dukker op senere https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... 40/8466235
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Julgranen » 26. feb 2021, 14:12

FlæskeFrank skrev:
26. feb 2021, 13:46
Nu har jeg ikke adgang til artiklen, men skal man forstå AaBs lønhierarki således

1. Hiljemark
2. Fossum
3.-4. Kusk
3.-4. Thelander

Derefter Lucas og vel Ahlmann og Rinne. Gætter på Okore ikke regnes en del af truppen. Det gør Lucas handelen endnu bedre, hvis han ikke er mere løntung.
Nej da, Lucas er mere løntung end de andre.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Spanky » 26. feb 2021, 14:26

Det overrasker mig meget, at vi lægge så langt foran GF på rene lønninger, hvis PO er den eneste repræsentant for GF i top50 i ligaen.

EB tager top50 listen bag og tager 10 stk. pr. dag. Dvs Kusk lå i intervallet 41-50, Fossum og Thelander i intervallet 31-40, osv.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2021, 14:40

Spanky skrev:
26. feb 2021, 14:26
Det overrasker mig meget, at vi lægge så langt foran GF på rene lønninger, hvis PO er den eneste repræsentant for GF i top50 i ligaen.

EB tager top50 listen bag og tager 10 stk. pr. dag. Dvs Kusk lå i intervallet 41-50, Fossum og Thelander i intervallet 31-40, osv.
Det er øjebliksbilleder. Det giver ikke meget mening at se på lønninger isoleret fra sign-on og transfersummer. Når AGF skal erstatte nogle af deres spillere, så får de nok en del transferindtægter (det står ingen steder) ind, og skal af med noget også, men de vil helt sikkert få højere lønudgifter efterfølgende også.

Hvis man skal sammenligne meningsfuldt, så skal man se på både Transfers, sign-on og lønudgifter, og nok over længere perioder end en sæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Spillerlønninger

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2021, 14:55

Nogen der gider at poste listen, eller sende den til mig i en PB? Det behøver ikke at være med tal, men bare rækkefølgen

Det er vel ikke er brud på ophavsret eller andet?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Aabwibz » 26. feb 2021, 14:57

Pastorius skrev:
26. feb 2021, 14:40
Spanky skrev:
26. feb 2021, 14:26
Det overrasker mig meget, at vi lægge så langt foran GF på rene lønninger, hvis PO er den eneste repræsentant for GF i top50 i ligaen.

EB tager top50 listen bag og tager 10 stk. pr. dag. Dvs Kusk lå i intervallet 41-50, Fossum og Thelander i intervallet 31-40, osv.
Det er øjebliksbilleder. Det giver ikke meget mening at se på lønninger isoleret fra sign-on og transfersummer. Når AGF skal erstatte nogle af deres spillere, så får de nok en del transferindtægter (det står ingen steder) ind, og skal af med noget også, men de vil helt sikkert få højere lønudgifter efterfølgende også.

Hvis man skal sammenligne meningsfuldt, så skal man se på både Transfers, sign-on og lønudgifter, og nok over længere perioder end en sæson.
Hvilket også er grunden til at klubberne + UEFA/FIFA (ifm. FFP fx) afskriver på deres spillere hvori alt lige fra lønninger, sign on, transferpris osv er inkluderet igennem hele kontraktperioden på en spiller. Nøjagtigt som du vil gøre med en bil eller lignende.

En spiller der bliver købt for 10 mil, har 10 mil i lønninger og diverse over en 5 årig periode vil altså derfor have en "pris" på 6 mil om året. Jeg ved at Chelsea for eksempelvis har været i stand til at holde sig indenfor FFP reglerne ved at styre deres spilleres afskrivninger på en sådan vis. Eksempelvis ved deres køb af Kepa, som de giver en 7 årig kontrakt og derved kan fordele 70 mil i transferfee + en stor løn udover en længere periode og stadigvæk ikke blive påvirket mht FFP.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Julgranen » 26. feb 2021, 15:55

Spanky skrev:
26. feb 2021, 14:26
Det overrasker mig meget, at vi lægge så langt foran GF på rene lønninger, hvis PO er den eneste repræsentant for GF i top50 i ligaen.

EB tager top50 listen bag og tager 10 stk. pr. dag. Dvs Kusk lå i intervallet 41-50, Fossum og Thelander i intervallet 31-40, osv.
Spillere som Jevtovic, Thorsteinsson og Patrick Mortensen ligger alle i spændet 2,1-2,4 mio.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Patmand » 26. feb 2021, 16:55

Julgranen skrev:
26. feb 2021, 07:55
Ekstra Bladet er igang med deres årlige gennemgang af spillerlønninger, baseret på regnskaber, agentkilder og kilder i klubberne.

Af den fremgår det bl.a. at Kasper Kusk i lønhierarkiet ligger på siden af Rasmus Thelander og tjener 2,1 mio. årligt, og at AGF gjorde Patrick Olsen til klubbens bedst lønnede, da de hentede ham i AaB.
Han får 2,5 mio. årligt.
Iver Fossum kiler sig ind foran Thelander og Kusk, og får 2,4 mio. årligt.
Hiljemark landede vi til lidt mere - han får 3 mio. årligt.
Tak fordi du indvier os i lønningerne (ifølge EB). Det er altid spændende og interessant, både at se lønhierarkiet i ens egen klub og sammenligningen med de andre klubber.

Skal man forstå det sådan, at den eneste der mangler at blive nævnt fra AaB, er Lucas Andersen?

Så ser det således ud:

1. Lucas Andersen
2. Hiljemark
3. Fossum
4. Kusk og Thelander

er Kusk jo i top-5. Det har du ellers skrevet adskillige gange han ikke er? (no drama)

Der er ingen tvivl om at AaB bør befinde sig i top-6 i Superligaen baseret på spillerbudget.

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Mascis » 26. feb 2021, 17:18

Gad vide hvad Rinne får, umiddelbart ville jeg have troet at han fik en top-5 løn i truppen. Han kom fra en stor klub og var i periferien af landshold osv.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Julgranen » 26. feb 2021, 17:38

Patmand skrev:
26. feb 2021, 16:55
Tak fordi du indvier os i lønningerne (ifølge EB). Det er altid spændende og interessant, både at se lønhierarkiet i ens egen klub og sammenligningen med de andre klubber.

Skal man forstå det sådan, at den eneste der mangler at blive nævnt fra AaB, er Lucas Andersen?

Så ser det således ud:

1. Lucas Andersen
2. Hiljemark
3. Fossum
4. Kusk og Thelander

er Kusk jo i top-5. Det har du ellers skrevet adskillige gange han ikke er? (no drama)

Der er ingen tvivl om at AaB bør befinde sig i top-6 i Superligaen baseret på spillerbudget.
Jeg kan kun se de første 20. De resterende 30 er der ikke endnu.

Okore tjente 2,5 mio. årligt, så han var også deroppe.

Det betyder jf. Ekstra Bladets rangordning, at han lige nøjagtig er udenfor top 5 ;) Indtil i går selvfølgelig. Men som du kan se, så aflønner AGF deres fløjspillere med nøjagtig samme løn, så urimelig er den vel ikke.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Julgranen » 26. feb 2021, 17:45

Mascis skrev:
26. feb 2021, 17:18
Gad vide hvad Rinne får, umiddelbart ville jeg have troet at han fik en top-5 løn i truppen. Han kom fra en stor klub og var i periferien af landshold osv.
Han ligger formentlig på samme løntrin som Thelander og Kusk. Andet vil overraske mig.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Spillerlønninger

Indlæg af 9000AA » 26. feb 2021, 19:15

Lucas får 250.000 om måneden. Og er derfor også en af de bedst betalte spillere.
Og bare lige apropos ingenting, har han været i Barcelona, for at få udredt sine problemer. Og det er noget mere alvorligt end vi hører om. Så bedste bud er at han er ude mindst et halvt år mere.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Spillerlønninger

Indlæg af gravballe » 26. feb 2021, 19:25

9000AA skrev:
26. feb 2021, 19:15
Lucas får 250.000 om måneden. Og er derfor også en af de bedst betalte spillere.
Og bare lige apropos ingenting, har han været i Barcelona, for at få udredt sine problemer. Og det er noget mere alvorligt end vi hører om. Så bedste bud er at han er ude mindst et halvt år mere.
Har hørt rygter om vi ikke ser ham før start sommer, men ved ikke hvor meget hold der er i det, da det ikke er fra en af dem jeg normalt får gode ting fra.

Besvar