Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af R Rosenberg » 10. mar 2021, 09:23

Pastorius skrev:
9. mar 2021, 23:10
Funky skrev:
9. mar 2021, 22:54
Pastorius skrev:
9. mar 2021, 20:22
FlæskeFrank skrev:
9. mar 2021, 19:51
gravballe skrev:
9. mar 2021, 19:26
Jeg mindes ikke folk her inde havde så dårlig tålmodighed med weighorse og Friis fik 3 år 2af disse med elendighed.
Nu er det klart, at når vi netop har haft perioder med f.eks. Wieghorst, som indikerede i tale en anden form for spil end det, som vi så på banen, så bliver man selvfølgelig hurtigere bekymret, når en ny træner måske begiver sig ud af samme vej. Empirien er begrænset endnu, men jeg kan godt forstå, hvis nogle synes tegningen er til et lignende billede.

Jeg synes måske også, at der mangler noget anerkendelse af det, som Friis lavede. Og så er det vigtigt at påpege, at Friis overtog et hold efter en fyring, hvor det havde gået galt længe og nok ikke så harmonisk. Der havde holdet vel ikke vundet i 10 kampe og iøvrigt set elendig ud længere forud.

Så skidt kørende var det hold, som Cifuentes overtog ikke.
Der er intet der minder om Wieghorst i den måde vi spiller på nu, udover 2 seksere. Der er flere der har skrevet at vi spiller uden idé. Det er ikke rigtigt. Der er masser af potentiale og ideer i det spil vi har forsøgt (indtil Horsenskampen, og første halvleg i går) Vi mister bare bolden pga for dårlig teknik rundt omkring, inden de bliver først helt ud i livet. De ting kan rettes.

Kampen i går giver mig én bekymring, og det er man gik tilbage til Van Weert på toppen. Det var ingen succes, han var elendig. Det blev Samuelson også, i den rolle han havde. Han har været langt bedre, når han er kommet ned i banen, og modtaget boldene, og disket dem videre, til de dybdeløb, som de andre offensive spillere så tager. Jeg ved dog ikke om det er recepten på så ringe baner som dem i Horsens og Vejle (Vejles er i væsentligt dårligere stand end Horsens'). Det bliver sgu svært - også fordi Thelander lavede en hjernedød advarsel i går. Vi har simpelthen ikke brug for at vores rutinerede spillere kvajer sig sådan, når det gælder.

Det mest positive i går - og som jeg faktisk ikke har hørt nogen rose - var at vi fik rettet til og spillede væsentligt bedre efter pausen. Vi fandt netop de rum som Cifuentes talte om at vi skulle finde i pausen, og fik på den måde taget broden fuldstændigt af Sønderjyskes modspil. Vi blev ikke superfarlige, men Sønderjyske var helt væk i 2. halvleg. Det var netop de taktiske justeringer, som vi stort set aldrig fik fra Friis og Feher.

Endelig tænker jeg at vi var heldige med at vi fik scoret så sent. Det er godt nok bekymrende at Horsens skulle bruge et modangreb til at score til 2-1 og Sønderjyske bare ét langt indkast for at fremtvinge en 100%-chance. Efter en tabt hovedstødsduel af Thelander.
Altsåå...jeg fisker ikke efter pokal og medalje :), men jeg har da nævnt et par gange i denne tråd, at halvlegen var et vendepunkt, og at 2. halvleg var bedre og nok til at sikre en - synes jeg - fortjent sejr. For SJ var netop næsten helt væk i 2. Halvleg, ville og kunne intet, og det var ærgerligt, at de lige skulle have den foræring til sidst til at forstyrre billedet. Kusk var i øvrigt afgørende, Pallesen bidrog også godt.
Du får et plus i bogen så :)
...og jeg er enig. Pallesen spillede vel - omstændighederne og presset taget i betragtning, en af sine bedste kampe.
Det manglede vel også bare, fristes man til at sige. Med hans generelle niveau, ville det da være endnu mere skandaløst, at han stadig er i truppen, hvis ikke engang han var en af dem, der tog ansvar og gik forrest, når krisen kradser.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 09:35

FlæskeFrank skrev:
10. mar 2021, 09:17
Men det ændrer jo ikke, at AaBs taktisk oplæg blev krøllet fuldstændig sammen af Randers.

I påstår vel ikke, at det var AaBs oplæg, som gav det ene point???!!! At Blåbjerg og Kasper P ikke kunne holde forsvaret sammen mod Randers i anden halvleg gør ikke Cifuentes 0-0 til en taktisk genistreg.
I din iver efter at forsvare Friis, så må du hellere se højdepunkterne igen. Der er da ingen tvivl om, i hvilken af kampene vi var tættest på 3 point.

Det var ikke forsvaret der faldt fra hinanden, det var bare en horribelt ringe kamp hvor Randers kunne have vundet 5-0 uden nogen kunne indvende noget, og vi hverken kunne forsvare eller var i nærheden af at score.

Friis var ikke nogen taktisk åbenbaring, og brugte som sagt et hav af formationer før han fandt ind til den måde han gerne ville have holdet til at spille - han spillede jo faktisk også med 2 6'ere i flere kampe i den første sæson.

Men han havde en flyvende Lucas Andersen, og de 15-20 mål/assists han er garant for når han er skadesfri, dem kunne vi godt have brugt nu.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 10. mar 2021, 10:02

Jeg mener generelt, at Friis får for lidt kredit. Det er rigtig.

Nu nævnte jeg Blåbjerg Kasper P, netop fordi du tidligere havde bragt Lucas ind i ligningen.

Vi var tættest på scoring mod Randers, da vi fik udvist en spille. Var det Cifuentes taktiske oplæg?
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 10:09

FlæskeFrank skrev:
10. mar 2021, 10:02
Jeg mener generelt, at Friis får for lidt kredit. Det er rigtig.

Nu nævnte jeg Blåbjerg Kasper P, netop fordi du tidligere havde bragt Lucas ind i ligningen.

Vi var tættest på scoring mod Randers, da vi fik udvist en spille. Var det Cifuentes taktiske oplæg?
I så fald er det ret modigt, at du mener at kunne bedømme en træner på 8 kampe, når det tog Friis 2 år at sætte sit aftryk på taktikken. Men okay...

Du forsøgte at gøre det gældende, at det var deres skyld at kampen endte 0-3. Det var det så ikke, Friis blev taktisk udstillet, AaB blev udklasseret og kunne have tabt 5-0 på dagen.
Ikke mere herfra om det, det er ret åbenlyst at du søger med lys og lygte efter noget at klamre dig til.

Jeg forsøgte at nuancere en smule af den trash-talking herinde, ved at illustrere at de tidligere trænere har haft lignende perioder, og at det absolut ikke behøver fortælle noget som helst om Cifuentes' muligheder for at løfte AaB ud af dyndet.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af gravballe » 10. mar 2021, 10:27

FlæskeFrank skrev:
10. mar 2021, 10:02
Jeg mener generelt, at Friis får for lidt kredit. Det er rigtig.

Nu nævnte jeg Blåbjerg Kasper P, netop fordi du tidligere havde bragt Lucas ind i ligningen.

Vi var tættest på scoring mod Randers, da vi fik udvist en spille. Var det Cifuentes taktiske oplæg?
How? i 3 år så vi hvordan han blev Taktisk udstillet af andre trænere meget let. Når plan A ikke virkede, så var det stort set game over for AaB. Vi så ham aldrig ændre forløbet af en kamp eller noget. Jeg kan virkelig godt li Friis og var også stor fortaler for ham længe, men efter 3 år, og man stadig kun kan plan a, så er der altså et problem. Det var tydeligt under ham, der ikke var indarbejdet løbe mønstre eller noget. Men kiggede bare på lucas/kusk og håbede de gjorde noget uventet.

AaB fandt også sammen flere gange i de 3 år han var træner, hvor vi havde lange perioder med elendigt spil og resultater. Som da han glemte at fortælle spillerne man skulle have et mål mere imod (agf??) og så undlod man at jage det til slut, og så kom nedryknings spillet, hvor AaB var langt forand på point, men spillede så elendigt at bunden kom tættere og tættere på, hvor efter man lige tog sig lidt sammen til sidst, for så at smide det hele i kampen om 7 pladsen til randers på en elendig kamp igen.

om Marti bliver bedre på den del, må tiden vise.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 10. mar 2021, 10:30

Altså julgranen nu er du mesteren i trashtalking.

Og jeg har netop også tidligere i tråden skrevet at empirien for Cifuentes er for begrænset til at konkludere noget. Det skal der flere kampe til.

Men Randers kampen var på ingen måde taktisk godkendt af Cifuentes. Thomasberg vandt den konkurrence.
- FlæskeFrank

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af dyhrmaN » 10. mar 2021, 10:59

FlæskeFrank skrev:
10. mar 2021, 10:30
Altså julgranen nu er du mesteren i trashtalking.

Og jeg har netop også tidligere i tråden skrevet at empirien for Cifuentes er for begrænset til at konkludere noget. Det skal der flere kampe til.

Men Randers kampen var på ingen måde taktisk godkendt af Cifuentes. Thomasberg vandt den konkurrence.
Men her skal ret vel være ret. Cifuentes justerede ting i halvlegen mod SønderjyskE, og AaB kom meget mere sikkert ud til 2. halvleg. Det var ikke flot fremad, men der blev lukket til bagud bedre end i første halvleg.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af gravballe » 10. mar 2021, 11:06

dyhrmaN skrev:
10. mar 2021, 10:59
FlæskeFrank skrev:
10. mar 2021, 10:30
Altså julgranen nu er du mesteren i trashtalking.

Og jeg har netop også tidligere i tråden skrevet at empirien for Cifuentes er for begrænset til at konkludere noget. Det skal der flere kampe til.

Men Randers kampen var på ingen måde taktisk godkendt af Cifuentes. Thomasberg vandt den konkurrence.
Men her skal ret vel være ret. Cifuentes justerede ting i halvlegen mod SønderjyskE, og AaB kom meget mere sikkert ud til 2. halvleg. Det var ikke flot fremad, men der blev lukket til bagud bedre end i første halvleg.
og skal man sætte det på spidsen så var det noget af det Friis aldrig fik gjort.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Buzz Killington » 10. mar 2021, 11:12

dyhrmaN skrev:
10. mar 2021, 10:59
FlæskeFrank skrev:
10. mar 2021, 10:30
Altså julgranen nu er du mesteren i trashtalking.

Og jeg har netop også tidligere i tråden skrevet at empirien for Cifuentes er for begrænset til at konkludere noget. Det skal der flere kampe til.

Men Randers kampen var på ingen måde taktisk godkendt af Cifuentes. Thomasberg vandt den konkurrence.
Men her skal ret vel være ret. Cifuentes justerede ting i halvlegen mod SønderjyskE, og AaB kom meget mere sikkert ud til 2. halvleg. Det var ikke flot fremad, men der blev lukket til bagud bedre end i første halvleg.
Var det virkelig så markant at vi fik lukket ned? På superliga.dk når man sorterer efter SE's afslutninger (på og forbi mål), så der det ret ligeligt fordel ud mellem første og anden halvleg. Jeg mindes også to drømmeredninger fra Rinne i anden, bl.a. en til sidst der 9/10 gange ville ryge i mål.

Men dertil så syntes jeg det er enormt svært for tilskuerne i fodbold at vurdere om ændringer i kampbilledet skylder trænergreb eller tilfældigheder og syntes hverken det er tydeligt for Cifuentes eller Friis at de har taktiske mangler i den retning.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 11:38

FlæskeFrank skrev:
10. mar 2021, 10:30
Men Randers kampen var på ingen måde taktisk godkendt af Cifuentes. Thomasberg vandt den konkurrence.
Randers skaber 2 store chancer i hele kampen. Vi skaber faktisk med lidt god vilje 3 store chancer. Jeg mener nu netop én af de ting vi har fået lukket godt ned for er farlige chancer imod. Vi er stadig for nemme at komme til afslutninger imod, men det er ikke sådan at modstanderne får et væld af chancer kampen igennem.

Den største forskel er for mig at se, at det er tydeligt at se at Martí forlanger en helt anden hårdhed af spillerne. I stedet for at modstanderne i deres gode perioder får lov til at få lange flows i boldbesiddelse, så skal det brydes med frispark og det er også tilladt at gå noget mere til stålet. Det synes jeg er utroligt klædeligt i vores nuværende situation. Det var meget sværere at leve med dårlige resultater, hvis vi havde spillet frøkenfodbold i alle kampene.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 11:40

Buzz Killington skrev:
10. mar 2021, 11:12
Jeg mindes også to drømmeredninger fra Rinne i anden, bl.a. en til sidst der 9/10 gange ville ryge i mål.
Aaarh, altså, jeg vil nok nærmere sige at det er et fantastisk eksempel på en keeper, der virkelig positionerer sig godt i målet. Ved den første chance skyder AK lige på Rinne, selvom han har et halvt mål at sigte efter. Ved det andet står han nærmest det eneste sted bolden kan komme. Anden redning er stadig en super-redning, men først og fremmest fordi han placerer sig perfekt på linien og reagerer hurtigt på afslutningen.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Brodernumsi » 10. mar 2021, 12:28

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 06:23
Brodernumsi skrev:
9. mar 2021, 22:45
Nu du er ude efter Friis' første sæson, glemmer du behændigt, at han overtog et hold, der ikke havde vundet i 12 kampe. Derudover vandt Friis' 3 af sine første 6 kampe, så at påstå, at hans start var lige så ringe som Cifuentes, er jo himmelråbende søgt.
Få styr på dine facts. 7 kampe, ikke 12. Desuden havde han holdets største stjerne til rådighed.
Ja, han vandt 3 kampe, og blev taktisk udstillet i 2 hjemmekampe mod Horsens og Randers. Dernæst et nederlag ude mod Midtjylland, hvor vi stort set ikke havde bolden i 90 minutter.
Han sejlede mindst ligeså meget taktisk.
Og derefter vandt han 2 af de næste 12 kampe.
Jeg tør godt vædde på, at Cifuentes også vinder 5 af sine første 17 kampe. Uden Lucas Andersen.
Beklager, det var én sejr i 12 kampe, mod Hobro.
Men at en anden træner, har været ligeså dårlig/mindre dårlig, eller hvad det nu end er, ændrer ikke på at resultaterne er forfærdelige og spillet er forfærdeligt.
Jeg håber, det hele vender nu, men der er bare intet der tyder på det.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 12:40

Brodernumsi skrev:
10. mar 2021, 12:28
Men at en anden træner, har været ligeså dårlig/mindre dårlig, eller hvad det nu end er, ændrer ikke på at resultaterne er forfærdelige og spillet er forfærdeligt.
Jeg håber, det hele vender nu, men der er bare intet der tyder på det.
Som jeg beskriver i en anden tråd, så er vi ikke hverken bedre eller dårligere end hovedparten af de andre hold i denne liga. Det har været marginaler der har skilt os fra flere point.
Afbrænderne i overtiden mod Randers, det unødvendige 2-1 mål i Horsens, en Brøndby-kamp vi har under kontrol indtil de får scoret på et VAR-straffe, en Nordsjælland-kamp hvor vi er bedst og har en god chance for at score til 2-3 i slutminutterne.

Vi skal arbejde på at få marginalerne over på vores side, men lige nu er vi hverken bedre eller dårligere end 7-8 andre hold i ligaen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Hanga » 10. mar 2021, 12:54

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 12:40
Brodernumsi skrev:
10. mar 2021, 12:28
Men at en anden træner, har været ligeså dårlig/mindre dårlig, eller hvad det nu end er, ændrer ikke på at resultaterne er forfærdelige og spillet er forfærdeligt.
Jeg håber, det hele vender nu, men der er bare intet der tyder på det.
Som jeg beskriver i en anden tråd, så er vi ikke hverken bedre eller dårligere end hovedparten af de andre hold i denne liga. Det har været marginaler der har skilt os fra flere point.
Afbrænderne i overtiden mod Randers, det unødvendige 2-1 mål i Horsens, en Brøndby-kamp vi har under kontrol indtil de får scoret på et VAR-straffe, en Nordsjælland-kamp hvor vi er bedst og har en god chance for at score til 2-3 i slutminutterne.

Vi skal arbejde på at få marginalerne over på vores side, men lige nu er vi hverken bedre eller dårligere end 7-8 andre hold i ligaen.
Vi kunne ligeledes snildt have tabt til FCN hvis de var mere skarpe, og at vi overhovedet kom på 1-1 i Horsens var dybt ufortjent. VAR straffe i overtiden i mandags der går vores vej. Der har været marginaler for og imod.

Det vi kan forholde os til er de overordnede præstationer. Her ser vi det nok ret forskelligt, og det er helt fair. Jeg synes virkelig vi har været skræmmende ringe i de fleste kampe. Forhåbentlig er sejren den forløsning der skal til, for at en positiv udvikling igang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 13:15

Hanga skrev:
10. mar 2021, 12:54
Vi kunne ligeledes snildt have tabt til FCN hvis de var mere skarpe, og at vi overhovedet kom på 1-1 i Horsens var dybt ufortjent. VAR straffe i overtiden i mandags der går vores vej. Der har været marginaler for og imod.

Det vi kan forholde os til er de overordnede præstationer. Her ser vi det nok ret forskelligt, og det er helt fair. Jeg synes virkelig vi har været skræmmende ringe i de fleste kampe. Forhåbentlig er sejren den forløsning der skal til, for at en positiv udvikling igang.
Ufortjent?

Bevares, vi havde problemer med at få sat afslutninger på mod Horsens, men vi havde 73 % af spillet i 2. halvleg. 5-2 i hjørnespark.

Vi har fået annulleret mål/straffe i 4 kampe.

Jeg synes vi har spillet til mere end vi har fået på point-fronten. Det var personlige fejl der kostede mod FCK og Brøndby, og igen imod Horsens.

Det er ikke meget anderledes end vores facit under Jacob Friis' første sæson. Det er kun mod FCM vi har været chanceløse.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Buzz Killington » 10. mar 2021, 13:34

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 13:15
Hanga skrev:
10. mar 2021, 12:54
Vi kunne ligeledes snildt have tabt til FCN hvis de var mere skarpe, og at vi overhovedet kom på 1-1 i Horsens var dybt ufortjent. VAR straffe i overtiden i mandags der går vores vej. Der har været marginaler for og imod.

Det vi kan forholde os til er de overordnede præstationer. Her ser vi det nok ret forskelligt, og det er helt fair. Jeg synes virkelig vi har været skræmmende ringe i de fleste kampe. Forhåbentlig er sejren den forløsning der skal til, for at en positiv udvikling igang.
Ufortjent?

Bevares, vi havde problemer med at få sat afslutninger på mod Horsens, men vi havde 73 % af spillet i 2. halvleg. 5-2 i hjørnespark.

Vi har fået annulleret mål/straffe i 4 kampe.

Jeg synes vi har spillet til mere end vi har fået på point-fronten. Det var personlige fejl der kostede mod FCK og Brøndby, og igen imod Horsens.

Det er ikke meget anderledes end vores facit under Jacob Friis' første sæson. Det er kun mod FCM vi har været chanceløse.
Jeg udfordrer dig til at finde modstanderer i verden hvor possession og hjørnespark for er bliver mindre relevante stats end mod Horsens. Komplet irrelevant. Det samme er vores retfærdigt annulerede straffe og mål når VAR er en forudsætning (for alle).

Derudover har vi fået smæk i xG i alle kampe (minus straffe, jf. tap in).

0,44 vs 1,18 mod SE.
0,80 vs. 1,78 mod Horsens
1,31 vs. 1,61 mod FCN
0,59 vs. 0,82 mod FCM
1,10 vs. 1,49 mod BIF
0,65 vs. 0,95 mod FCK

Vi producerer ingen chancer og vi er vel det dårligst kørende hold i ligaen på xG - ligesom Cifuentes også var med Sandefjord i Norge at bemærke.

Vi kører simpelthen af h. til.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 13:49

Buzz Killington skrev:
10. mar 2021, 13:34
Jeg udfordrer dig til at finde modstanderer i verden hvor possession og hjørnespark for er bliver mindre relevante stats end mod Horsens. Komplet irrelevant. Det samme er vores retfærdigt annulerede straffe og mål når VAR er en forudsætning (for alle).

Derudover har vi fået smæk i xG i alle kampe (minus straffe, jf. tap in).

0,44 vs 1,18 mod SE.
0,80 vs. 1,78 mod Horsens
1,31 vs. 1,61 mod FCN
0,59 vs. 0,82 mod FCM
1,10 vs. 1,49 mod BIF
0,65 vs. 0,95 mod FCK

Vi producerer ingen chancer og vi er vel det dårligst kørende hold i ligaen på xG - ligesom Cifuentes også var med Sandefjord at bemærke.

Vi kører simpelthen af h. til.
VAR er ikke en lige forudsætning for alle, når FCK f.eks. får et offside-mål mod Brøndby. Eller Brøndby får annulleret et korrekt mål tidligere i sæsonen. Eller en bunke andre fejl som systemet har begået hidtil i denne sæson.
Det kan altså ske, at systemet laver fejl eller dommeren ikke er sin opgave voksen. Nøjagtig som uden VAR.

At hive Sandefjord, der parantes bemærket ikke burde have en chance for at overleve i Eliteserien set ud fra budget og hold-sammensætning, ind i sammenligningen er vist det man kalder en anelse søgt.
Jeg tror de er et af de eneste hold i Norden, der har fået mindsket deres lønbudget med 15-20 % efter en oprykning. De burde være sendt ud af ligaen igen på røv og albuer.
Det væsentligste for et bundhold er en god defensiv, og det leverede han fra 1. til 2. sæson i Eliteserien: https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics

Vi kører af h. til, men kan alligevel kun finde 4 hold, der har scoret flere mål end os i foråret. Vi kører af h. til, men ligger indenfor 3 points radius i foråret af alle andre end top 4-holdene.
Det er facts. Forhold dig til dem. Der er 8 hold, der er omtrent ligeså dårligt kørende, som vi er.

Cifuentes kan stadig nå at få en bedre debut-sæson end Jacob Friis havde.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Buzz Killington » 10. mar 2021, 14:04

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 13:49
Buzz Killington skrev:
10. mar 2021, 13:34
Jeg udfordrer dig til at finde modstanderer i verden hvor possession og hjørnespark for er bliver mindre relevante stats end mod Horsens. Komplet irrelevant. Det samme er vores retfærdigt annulerede straffe og mål når VAR er en forudsætning (for alle).

Derudover har vi fået smæk i xG i alle kampe (minus straffe, jf. tap in).

0,44 vs 1,18 mod SE.
0,80 vs. 1,78 mod Horsens
1,31 vs. 1,61 mod FCN
0,59 vs. 0,82 mod FCM
1,10 vs. 1,49 mod BIF
0,65 vs. 0,95 mod FCK

Vi producerer ingen chancer og vi er vel det dårligst kørende hold i ligaen på xG - ligesom Cifuentes også var med Sandefjord at bemærke.

Vi kører simpelthen af h. til.
VAR er ikke en lige forudsætning for alle, når FCK f.eks. får et offside-mål mod Brøndby. Eller Brøndby får annulleret et korrekt mål tidligere i sæsonen. Eller en bunke andre fejl som systemet har begået hidtil i denne sæson.
Det kan altså ske, at systemet laver fejl eller dommeren ikke er sin opgave voksen. Nøjagtig som uden VAR.

At hive Sandefjord, der parantes bemærket ikke burde have en chance for at overleve i Eliteserien set ud fra budget og hold-sammensætning, ind i sammenligningen er vist det man kalder en anelse søgt.
Jeg tror de er et af de eneste hold i Norden, der har fået mindsket deres lønbudget med 15-20 % efter en oprykning. De burde være sendt ud af ligaen igen på røv og albuer.
Det væsentligste for et bundhold er en god defensiv, og det leverede han fra 1. til 2. sæson i Eliteserien: https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics

Vi kører af h. til, men kan alligevel kun finde 4 hold, der har scoret flere mål end os i foråret. Vi kører af h. til, men ligger indenfor 3 points radius i foråret af alle andre end top 4-holdene.
Det er facts. Forhold dig til dem. Der er 8 hold, der er ligeså dårligt kørende, som vi er.


Cifuentes kan stadig nå at få en bedre debut-sæson end Jacob Friis havde.
Nej, nej. Simpelthen "nej". Det er helt og aldeles forkert at der er 8 hold der er ligeså dårligt kørende som os. Hverken jf. tabellen som du selv linker til andet sted eller jf. xG. som opgjort i mit indlæg. Vi helt i bunden og det går vitterligt af h. til. Din synsning om at vi har spillet til mere end vi har fået point er ikke til at understøtte. At vi kun ligger indenfor 3 point af flere andre er udtryk for at der kun er spillet seks kampe. Og, at vi scorer mål, er hovedsagligt udtryk for enkelte kampe som ikke står måls med vores chancer, og de er desuden ret ligegyldigt når målene samtidig går ind i hobetal.

Vi er gået fra at være et af de mest chanceskabende hold med en førsteplads på point ift. xG, til at være det mindst chanceskabende hold, helt i røven af xG. Der kan være masser af forklaringer på dette, såsom uheld, et betydeligt andet spillermateriale. Så den behøver ikke falde tilbage på Marti McFly. Men hvis nogen påstår vi ikke er dårligere end de fleste ander hold, eller ikke er nervøse for at fremskrive vores nuværende præstationer, så er de simpelthen ude af trit med realiteterne.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 10. mar 2021, 14:07

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 13:49
Buzz Killington skrev:
10. mar 2021, 13:34
Jeg udfordrer dig til at finde modstanderer i verden hvor possession og hjørnespark for er bliver mindre relevante stats end mod Horsens. Komplet irrelevant. Det samme er vores retfærdigt annulerede straffe og mål når VAR er en forudsætning (for alle).

Derudover har vi fået smæk i xG i alle kampe (minus straffe, jf. tap in).

0,44 vs 1,18 mod SE.
0,80 vs. 1,78 mod Horsens
1,31 vs. 1,61 mod FCN
0,59 vs. 0,82 mod FCM
1,10 vs. 1,49 mod BIF
0,65 vs. 0,95 mod FCK

Vi producerer ingen chancer og vi er vel det dårligst kørende hold i ligaen på xG - ligesom Cifuentes også var med Sandefjord at bemærke.

Vi kører simpelthen af h. til.
VAR er ikke en lige forudsætning for alle, når FCK f.eks. får et offside-mål mod Brøndby. Eller Brøndby får annulleret et korrekt mål tidligere i sæsonen. Eller en bunke andre fejl som systemet har begået hidtil i denne sæson.
Det kan altså ske, at systemet laver fejl eller dommeren ikke er sin opgave voksen. Nøjagtig som uden VAR.

At hive Sandefjord, der parantes bemærket ikke burde have en chance for at overleve i Eliteserien set ud fra budget og hold-sammensætning, ind i sammenligningen er vist det man kalder en anelse søgt.
Jeg tror de er et af de eneste hold i Norden, der har fået mindsket deres lønbudget med 15-20 % efter en oprykning. De burde være sendt ud af ligaen igen på røv og albuer.
Det væsentligste for et bundhold er en god defensiv, og det leverede han fra 1. til 2. sæson i Eliteserien: https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics

Vi kører af h. til, men kan alligevel kun finde 4 hold, der har scoret flere mål end os i foråret. Vi kører af h. til, men ligger indenfor 3 points radius i foråret af alle andre end top 4-holdene.
Det er facts. Forhold dig til dem. Der er 8 hold, der er omtrent ligeså dårligt kørende, som vi er.

Cifuentes kan stadig nå at få en bedre debut-sæson end Jacob Friis havde.
Hvad sker der hvis man skifter hurtigt mellem de her to:

https://superstats.dk/stilling/cann?run ... 020%2F2021

https://superstats.dk/stilling/cann?run ... 020%2F2021

Man ser Cifuentes effekten...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Hanga » 10. mar 2021, 14:16

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 13:15
Hanga skrev:
10. mar 2021, 12:54
Vi kunne ligeledes snildt have tabt til FCN hvis de var mere skarpe, og at vi overhovedet kom på 1-1 i Horsens var dybt ufortjent. VAR straffe i overtiden i mandags der går vores vej. Der har været marginaler for og imod.

Det vi kan forholde os til er de overordnede præstationer. Her ser vi det nok ret forskelligt, og det er helt fair. Jeg synes virkelig vi har været skræmmende ringe i de fleste kampe. Forhåbentlig er sejren den forløsning der skal til, for at en positiv udvikling igang.
Ufortjent?

Bevares, vi havde problemer med at få sat afslutninger på mod Horsens, men vi havde 73 % af spillet i 2. halvleg. 5-2 i hjørnespark.

Vi har fået annulleret mål/straffe i 4 kampe.

Jeg synes vi har spillet til mere end vi har fået på point-fronten. Det var personlige fejl der kostede mod FCK og Brøndby, og igen imod Horsens.

Det er ikke meget anderledes end vores facit under Jacob Friis' første sæson. Det er kun mod FCM vi har været chanceløse.
Vi ser det godt nok meget forskelligt... Indtil vores udligning i 89' minut i Horsens, havde vi ikke haft en reel målchance, bortset fra Pricas chance efter få minutter. Horsens havde fuldstændigt styr på os og vi var totalt ufarlige... Så er det ligegyldigt hvor meget vi havde bolden eller hvor mange elendige hjørnespark vi kunne smække ind over. Ligeledes formåede vi ikke at få en eneste afslutning på mål i 1. halvleg mod Sønderjyske. Det blev heldigvis bedre i 2. halvleg, men stadig med plads til store forbedringer. I de seneste 3 kampe har vi mødt modstandere der også er i større eller mindre formkrise, og alligevel har vi haft det svært i alle 3 kampe.

Men igen, det er helt fair at du har set flere lyspunkter end jeg har. Jeg ville ønske jeg kunne se det samme, og var lige så rolig. Men jeg er nød til at forholde mig til hvad mine øjne ser. Jeg priser mig lykkelig for de 3 point i mandags, det var en stor lettelse, for jeg var (er) virkelig begyndt at se et nedrykningsspøgelse... det havde jeg godt nok ikke forestillet mig inden foråret gik igang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar