Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 14:20

Buzz Killington skrev:
10. mar 2021, 14:04
Nej, nej. Simpelthen "nej". Det er helt og aldeles forkert at der er 8 hold der er ligeså dårligt kørende som os. Hverken jf. tabellen som du selv linker til andet sted eller jf. xG. som opgjort i mit indlæg. Vi helt i bunden og det går vitterligt af h. til. Din synsning om at vi har spillet til mere end vi har fået point er ikke til at understøtte.

Vi er gået fra at være et af de mest chanceskabende hold med en førsteplads på point ift. xG, til at være det mindst chanceskabende hold, helt i røven af xG. Der kan være masser af forklaringer på dette, såsom uheld, et andet betydeligt andet spillermateriale. Så den behøver ikke falde tilbage på Marti McFly. Men hvis nogen påstår vi ikke er dårligere end de fleste ander hold, eller ikke er nervøse for at fremskrive vores nuværende præstationer, så er de simpelthen ude af trit med realiteterne.
Jeg er klar over, at det er usædvanlig elsket nede i kælderen, men det giver jo ikke et reelt billede af virkeligheden, fordi det er ét af mange parametre. Brøndby ligger f.eks. nummer 1 i Superligaen, selvom de kun ligger nummer 4 i table of Justice, og har scoret 25 % flere point, end de har spillet til.
Du kan desuden have én kamp (som vi havde mod Horsens), hvor du producerer masser af chancer, og så vil den præge din xG i mange kampe. Uden at du producerer nævneværdigt i de øvrige kampe.

Vi er 8 hold der ligger indenfor få points radius efter 7 kampe, herunder vores direkte konkurrenter. Man får mig bekendt ikke point for at vinde på xG.

Vi er gået fra en træner der havde haft 2,5 år i klubben, til en helt ny træner der kom ovenpå en kaosperiode under Peter Feher. En træner starter altid med at arbejde med defensiven. Det lærte Jacob Friis på den hårde måde med blamagerne hjemme mod Horsens og Randers.
Det kræver tålmodighed, nøjagtig som vi havde med Friis, der bragte et ringe og umotiveret AaB-hold ind til de sidste 12 kampe af 1. sæson, efter en gang hovsa-fodbold de første kampe, hvor vi var hamrende ustabile - gående fra flot spillende til eventyrligt ringe.

Derfor er jeg heller ikke bekymret med Cifuentes.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 14:29

Hanga skrev:
10. mar 2021, 14:16
Vi ser det godt nok meget forskelligt... Indtil vores udligning i 89' minut i Horsens, havde vi ikke haft en reel målchance, bortset fra Pricas chance efter få minutter.
Jeg husker 2 annullerede mål, men det er nok bare mig.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 14:32

KlaskmyggenNoah skrev:
10. mar 2021, 14:07
Hvad sker der hvis man skifter hurtigt mellem de her to:

https://superstats.dk/stilling/cann?run ... 020%2F2021

https://superstats.dk/stilling/cann?run ... 020%2F2021

Man ser Cifuentes effekten...
Hej du,

Jeg har anmeldt dit indlæg, der som sædvanlig ikke er andet end oneliners, der ikke er fordrende for debatten. Ikke at jeg tror der sker så meget ved det, da du tilsyneladende har carte blanche til at blive ved uden konsekvenser.

Vi kan desværre ikke alle være fredet :thumbsup:

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 10. mar 2021, 14:34

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 14:32
KlaskmyggenNoah skrev:
10. mar 2021, 14:07
Hvad sker der hvis man skifter hurtigt mellem de her to:

https://superstats.dk/stilling/cann?run ... 020%2F2021

https://superstats.dk/stilling/cann?run ... 020%2F2021

Man ser Cifuentes effekten...
Hej du,

Jeg har anmeldt dit indlæg, der som sædvanlig ikke er andet end oneliners, der ikke er fordrende for debatten. Ikke at jeg tror der sker så meget ved det, da du tilsyneladende har carte blanche til at blive ved uden konsekvenser.

Vi kan desværre ikke alle være fredet :thumbsup:
Du er velkommen, det må jo lykkes en dag, det er også nemmere end at kommentere på korte facts. :thumbsup:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Buzz Killington » 10. mar 2021, 14:35

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 14:20
Buzz Killington skrev:
10. mar 2021, 14:04
Nej, nej. Simpelthen "nej". Det er helt og aldeles forkert at der er 8 hold der er ligeså dårligt kørende som os. Hverken jf. tabellen som du selv linker til andet sted eller jf. xG. som opgjort i mit indlæg. Vi helt i bunden og det går vitterligt af h. til. Din synsning om at vi har spillet til mere end vi har fået point er ikke til at understøtte.

Vi er gået fra at være et af de mest chanceskabende hold med en førsteplads på point ift. xG, til at være det mindst chanceskabende hold, helt i røven af xG. Der kan være masser af forklaringer på dette, såsom uheld, et andet betydeligt andet spillermateriale. Så den behøver ikke falde tilbage på Marti McFly. Men hvis nogen påstår vi ikke er dårligere end de fleste ander hold, eller ikke er nervøse for at fremskrive vores nuværende præstationer, så er de simpelthen ude af trit med realiteterne.
Jeg er klar over, at det er usædvanlig elsket nede i kælderen, men det giver jo ikke et reelt billede af virkeligheden, fordi det er ét af mange parametre. Brøndby ligger f.eks. nummer 1 i Superligaen, selvom de kun ligger nummer 4 i table of Justice, og har scoret 25 % flere point, end de har spillet til.
Du kan desuden have én kamp (som vi havde mod Horsens), hvor du producerer masser af chancer, og så vil den præge din xG i mange kampe. Uden at du producerer nævneværdigt i de øvrige kampe.

Vi er 8 hold der ligger indenfor få points radius efter 7 kampe, herunder vores direkte konkurrenter. Man får mig bekendt ikke point for at vinde på xG.

Vi er gået fra en træner der havde haft 2,5 år i klubben, til en helt ny træner der kom ovenpå en kaosperiode under Peter Feher. En træner starter altid med at arbejde med defensiven. Det lærte Jacob Friis på den hårde måde med blamagerne hjemme mod Horsens og Randers.
Det kræver tålmodighed, nøjagtig som vi havde med Friis, der bragte et ringe og umotiveret AaB-hold ind til de sidste 12 kampe af 1. sæson, efter en gang hovsa-fodbold de første kampe, hvor vi var hamrende ustabile - gående fra flot spillende til eventyrligt ringe.

Derfor er jeg heller ikke bekymret med Cifuentes.
Ja det er kun et af mange parametre? Jo tak, så var det nok derfor jeg også nævnte vores evner ud i chanceskabning og vores pointhøst. I alle kampe vi har spillet (jf. superliga.dk) har modstanderen været mere chanceskabende end os (skud, skud på mål). Undtagen mod FCN hvor det var lige. Selv Horsens var overlegne i at komme til afslutninger.

Men jeg står af her nå du begynder på det der kældersnak. You know the drill.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 14:36

KlaskmyggenNoah skrev:
10. mar 2021, 14:34
Du er velkommen, det må jo lykkes en dag, det er også nemmere end at kommentere på korte facts. :thumbsup:
Som beskriver præcis det samme som jeg lagde op tidligere. At vi er en række hold, der kæmper med at score mål og få point i dette forår. Intet andet.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 14:48

Buzz Killington skrev:
10. mar 2021, 14:35
Ja det er kun et af mange parametre? Jo tak, så var det nok derfor jeg også nævnte vores evner ud i chanceskabning og vores pointhøst. I alle kampe vi har spillet (jf. superliga.dk) har modstanderen været mere chanceskabende end os (skud, skud på mål). Undtagen mod FCN hvor det var lige. Selv Horsens var overlegne i at komme til afslutninger.
Så ser jeg gerne at vi tager det op om 2 år, når Cifuentes har fået de spillere han selv ønsker og haft tid til at få sine idéer ind.
Alt andet er jo hamrende useriøst.

Nu har jeg skitseret hvor ringe AaB var under Jacob Friis i første sæson. Det sjove er, at efter han begyndte at arbejde med defensiven, så fik vi også kun 2 sejre i 12 kampe.
Den tænker jeg Cifuentes klarer bedre, men lad os nu se.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 10. mar 2021, 14:54

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 14:36
KlaskmyggenNoah skrev:
10. mar 2021, 14:34
Du er velkommen, det må jo lykkes en dag, det er også nemmere end at kommentere på korte facts. :thumbsup:
Som beskriver præcis det samme som jeg lagde op tidligere. At vi er en række hold, der kæmper med at score mål og få point i dette forår. Intet andet.
Det er muligt jeg bliver lidt kortfattet her, og af en eller anden grund dermed læner mig op af en karantæne for ikke at skrive lange indlæg.
Men endnu et fakta baseret link der viser at fra runde 13 til 20 er vi det tredje dårligste hold, og det er endda ganske lige med Horsens.

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 020%2F2021

P.S jeg håber stadig at Inge og Cifuentes bliver en succes.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 15:00

KlaskmyggenNoah skrev:
10. mar 2021, 14:54
Det er muligt jeg bliver lidt kortfattet her, og af en eller anden grund dermed læner mig op af en karantæne for ikke at skrive lange indlæg.
Men endnu et fakta baseret link der viser at fra runde 13 til 20 er vi det tredje dårligste hold, og det er endda ganske lige med Horsens.

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 020%2F2021

P.S jeg håber stadig at Inge og Cifuentes bliver en succes.
Hos Gaarde-mafiaen har I en dårlig vane med at lyve jer frem. Nu skal et nederlag under Feher tilsyneladende også tilskrives Cifuentes.

:thumbsup:

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1645
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Patmand » 10. mar 2021, 15:01

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 14:29
Hanga skrev:
10. mar 2021, 14:16
Vi ser det godt nok meget forskelligt... Indtil vores udligning i 89' minut i Horsens, havde vi ikke haft en reel målchance, bortset fra Pricas chance efter få minutter.
Jeg husker 2 annullerede mål, men det er nok bare mig.
Jeg kan i hvert fald huske at bolden meget tydeligt bliver tæmmet med hånden, hvorefter den sparkes i kassen.

Hvis ikke han tæmmer den med hånden, så er det vel knap nok en målchance?

Den anden husker jeg ikke i skrivende stund.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 15:04

Patmand skrev:
10. mar 2021, 15:01
Jeg kan i hvert fald huske at bolden meget tydeligt bliver tæmmet med hånden, hvorefter den sparkes i kassen.

Hvis ikke han tæmmer den med hånden, så er det vel knap nok en målchance?

Den anden husker jeg ikke i skrivende stund.
Rufo er helt fri 2 m. fra mål. Det var en tåbelig refleks, da det er en kæmpechance.
Kronen på værket i en ret skidt kamp fra ham.

Granli, der løber bolden i mål i 1. halvleg.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 10. mar 2021, 15:06

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 15:00
KlaskmyggenNoah skrev:
10. mar 2021, 14:54
Det er muligt jeg bliver lidt kortfattet her, og af en eller anden grund dermed læner mig op af en karantæne for ikke at skrive lange indlæg.
Men endnu et fakta baseret link der viser at fra runde 13 til 20 er vi det tredje dårligste hold, og det er endda ganske lige med Horsens.

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 020%2F2021

P.S jeg håber stadig at Inge og Cifuentes bliver en succes.
Hos Gaarde-mafiaen har I en dårlig vane med at lyve jer frem. Nu skal et nederlag under Feher tilsyneladende også tilskrives Cifuentes.

:thumbsup:
My bad og du kan sagtens få et nyt link...det ændrer bare ikke meget.

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 020%2F2021

...og nej jeg anmelder ikke dit indlæg, har jeg aldrig gjort og kommer jeg nok heller ikke til.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 15:09

KlaskmyggenNoah skrev:
10. mar 2021, 15:06
My bad og du kan sagtens få et nyt link...det ændrer bare ikke meget.

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 020%2F2021

...og nej jeg anmelder ikke dit indlæg, har jeg aldrig gjort og kommer jeg nok heller ikke til.
Nej, det ændrer ikke på hvad jeg skrev. At vi hverken er specielt meget dårligere eller bedre end de hold vi slås med om adgang til top 6. Der er kun 4 hold der har skilt sig positivt ud i dette forår.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1645
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Patmand » 10. mar 2021, 15:10

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 15:00
KlaskmyggenNoah skrev:
10. mar 2021, 14:54
Det er muligt jeg bliver lidt kortfattet her, og af en eller anden grund dermed læner mig op af en karantæne for ikke at skrive lange indlæg.
Men endnu et fakta baseret link der viser at fra runde 13 til 20 er vi det tredje dårligste hold, og det er endda ganske lige med Horsens.

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 020%2F2021

P.S jeg håber stadig at Inge og Cifuentes bliver en succes.
Hos Gaarde-mafiaen har I en dårlig vane med at lyve jer frem. Nu skal et nederlag under Feher tilsyneladende også tilskrives Cifuentes.

:thumbsup:
Nu er jeg godt nok ikke en del af Gaarde-mafiaen, tværtimod var jeg den største fortaler for fyringen af ham.

https://superstats.dk/stilling/fra-til ... 020%2F2021

Uden den heldige sejr over Sønderjyske, så havde AaB været det ringeste hold siden nytår, hvor Marti Mcfly tog over.

Det er svært at tale dig ud af. Når jeg så samtidigt var modstander af Friis som cheftræner, så bliver det lidt svært netop at fremhæve at Friis også var ringe.

Der er jo ikke meget fidus ved at erstatte en ringe træner med en lige så ringe træner.
Men lad os forholde os til nutiden - og der er Cifuentes startet af helvede til. Det kan der ikke være to meninger om.
Jeg håber han lykkedes meget bedre end Friis, hvad jeg flere gange har givet udtryk for.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Julgranen » 10. mar 2021, 15:16

Patmand skrev:
10. mar 2021, 15:10
Nu er jeg godt nok ikke en del af Gaarde-mafiaen, tværtimod var jeg den største fortaler for fyringen af ham.

https://superstats.dk/stilling/fra-til ... 020%2F2021

Uden den heldige sejr over Sønderjyske, så havde AaB været det ringeste hold siden nytår, hvor Marti Mcfly tog over.

Det er svært at tale dig ud af. Når jeg så samtidigt var modstander af Friis som cheftræner, så bliver det lidt svært netop at fremhæve at Friis også var ringe.

Der er jo ikke meget fidus ved at erstatte en ringe træner med en lige så ringe træner.
Men lad os forholde os nu til nutiden - og der er Cifuentes startet af helvede til. Det kan der ikke være to meninger om.
Jeg håber han lykkedes meget bedre end Friis, hvad jeg flere gange har givet udtryk for.
Kent Nielsen fik også en ringe start. Friis gjorde. Hamréns anden sæson var rigtig dårlig.
Og som sagt startede David Nielsen ligeså ringe som Cifuentes.

Det er ingen naturlov at man kan sætte resultater sammen på 2,5 måned i en ny klub.
Ja, han er da startet skidt. Det kan der ikke være 2 meninger om. Men det er der et hav af fortilfælde for i dansk fodbold - hvem taler om det i dag, når man tænker tilbage på Kent Nielsen-æraen? At AaB var om muligt endnu ringere efter hans første 10 kampe i spidsen end der morads han overtog.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 10. mar 2021, 15:17

Patmand skrev:
10. mar 2021, 15:10
Julgranen skrev:
10. mar 2021, 15:00
KlaskmyggenNoah skrev:
10. mar 2021, 14:54
Det er muligt jeg bliver lidt kortfattet her, og af en eller anden grund dermed læner mig op af en karantæne for ikke at skrive lange indlæg.
Men endnu et fakta baseret link der viser at fra runde 13 til 20 er vi det tredje dårligste hold, og det er endda ganske lige med Horsens.

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 020%2F2021

P.S jeg håber stadig at Inge og Cifuentes bliver en succes.
Hos Gaarde-mafiaen har I en dårlig vane med at lyve jer frem. Nu skal et nederlag under Feher tilsyneladende også tilskrives Cifuentes.

:thumbsup:
Nu er jeg godt nok ikke en del af Gaarde-mafiaen, tværtimod var jeg den største fortaler for fyringen af ham.

https://superstats.dk/stilling/fra-til ... 020%2F2021

Uden den heldige sejr over Sønderjyske, så havde AaB været det ringeste hold siden nytår, hvor Marti Mcfly tog over.

Det er svært at tale dig ud af. Når jeg så samtidigt var modstander af Friis som cheftræner, så bliver det lidt svært netop at fremhæve at Friis også var ringe.

Der er jo ikke meget fidus ved at erstatte en ringe træner med en lige så ringe træner.
Men lad os forholde os nu til nutiden - og der er Cifuentes startet af helvede til. Det kan der ikke være to meninger om.
Jeg håber han lykkedes meget bedre end Friis, hvad jeg flere gange har givet udtryk for.
Der er vist kun et sted Gaarde og kælder mafiaen eksisterer...og det er ikke i virkeligheden Det er et gammelt diskussions teknisk kneb hvor man gør andre debattører mere ekstreme end de er, for dermed nemmere at fremføre egne synspunkter som midtsøgende,

Håber det indlæg var lang nok, ellers må du anmelde mig for korte indlæg også... ;)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af troelsh » 10. mar 2021, 15:17

Personligt synes jeg vi er det dårligste hold i ligaen pt. og jeg frygter ærlig talt stadig nedrykningsspøgelset, vores farligste våben er vel nærmest straffespark, og i den anden ende giver vi gerne et par kæmpe chancer væk hver kamp, spillerne kæmper på banen, men den overordnede plan fungerer ikke.

Nu fik vi så tre heldige point mod Sønderjyske, på en kamikaze strategi hvor vi høvlede lange bolde mod de forreste, det bliver spændende hvordan vi griber kampen an mod Vejle, jeg håber da sejren kan være et vendepunkt.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Mephisto2 » 10. mar 2021, 15:26

troelsh skrev:
10. mar 2021, 15:17
Personligt synes jeg vi er det dårligste hold i ligaen pt. og jeg frygter ærlig talt stadig nedrykningsspøgelset, vores farligste våben er vel nærmest straffespark, og i den anden ende giver vi gerne et par kæmpe chancer væk hver kamp, spillerne kæmper på banen, men den overordnede plan fungerer ikke.

Nu fik vi så tre heldige point mod Sønderjyske, på en kamikaze strategi hvor vi høvlede lange bolde mod de forreste, det bliver spændende hvordan vi griber kampen an mod Vejle, jeg håber da sejren kan være et vendepunkt.
Enig!

Jeg tror og håber på samme taktik mod VB. Banen er ringe, og VB har dybest set bedre boldspillere end vi. Det så i hvert fald sådan ud i sidste kamp mod dem.

En god gang kick-n-rush med Pallesen, Børsting og van Weert bør kunne give en uafgjort. Hvis det hele flasker sig, kan vi med en sejr bagefter mod OB være på en 5-plads og reddet mod nedrykning.

Men vi kan også sagtens ende i en 10/11 situation igen...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Hanga » 10. mar 2021, 15:38

Julgranen skrev:
10. mar 2021, 14:29
Hanga skrev:
10. mar 2021, 14:16
Vi ser det godt nok meget forskelligt... Indtil vores udligning i 89' minut i Horsens, havde vi ikke haft en reel målchance, bortset fra Pricas chance efter få minutter.
Jeg husker 2 annullerede mål, men det er nok bare mig.
Altså hvis du vil have mig til at tælle korrekt annullerede scoringer med som målchancer, så ja, så er det bare dig :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 08.03.2021

Indlæg af Hovedet » 10. mar 2021, 16:39

Man kan jo også bare se kampene, af hvilke det tydeligt fremgår, at vi spiller ad helvede til og kommer til meget få chancer. Alternativt kunne man kigge på stillingen, af hvilken det lige så tydeligt fremgår, at vi er det næstmindst scorende hold i Superligaen.

Nedrykning ender det trods alt ikke med. AaB henter jo trods alt med møje og besvær point i ny og næ; og Lyngby bliver ikke ved med at vinde på den måde, som vi senest så i Randers. Vi ska dog prise os lykkelige for, at sæsonen ikke startede med 0 i foråret. I så fald havde vi været en oplagt nedrykningskandidat, da vi har ubegribeligt svært ved at score og at vinde kampe. Dette forhold er strukturelt og ændrer sig kun, såfremt der kommer andre og bedre spillere til.

I øjeblikket har vi et ringere hold, end vi på noget tidspunkt havde under Gaarde med undtagelse af foråret 2017. Pilen skal altså begynde at pege i en helt anden retning og det hurtigt.

Besvar