Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Funky » 25. apr 2021, 15:56

gravballe skrev:
25. apr 2021, 15:54
Forstår ikke man har stillet op med de spillere, når man ved det bliver pøle bold og vi skulle spille med vores tekniske spillere. Børstning er elendig, vi burde have spillet med Pallesen samt kusk fra start.
Børsting er fin når han bliver brugt rigtigt. Det er ikke på højre back, og det burde Cifuentes have set allerede første gang han koksede med det eksperiment.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af doukas » 25. apr 2021, 15:57

Horsens, som har fået 1/3 af alle deres point og 1/2 af alle deres sejre, imod AaB, er åbenbart blevet vores nye onde ånd. Godt de snart er rykket ned :aabfan:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 25. apr 2021, 15:57

Endnu en tåkrummende pinlig ydmygelse. Ydmyget af et historisk dårligt superligahold. Ingen gejst, ingen tænding, helt uhyrligt dårlig fodbold.

Gad vide, hvor længe AaB's selvbillede kan tåle denne perlerække af skamstøtter vi kontinuerligt har været vidne til de forgangne år.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Forza » 25. apr 2021, 15:58

Gaarde6 skrev:
25. apr 2021, 15:56
Forza skrev:
25. apr 2021, 15:47
Aalborg frederikshavner skrev:
25. apr 2021, 15:45
Som jeg har skrevet mange gange før så tror jeg ikke at vores største problem er træneren, det er derimod en middelmådig trup hvilket de seneste 7 sæsoners ørkenvandring også vidner om.


Skal vi lykkes med top 4 så skal Andersen og Hiljemark være fitte samt truppen skal suppleres med kvalitet udefra
Uenig. Vi har en fremragende trup der slet ikke bliver forløst.
En fremragende trup??
Jeg tror ikke vores placeringer siden 2015 er helt tilfældige.
Vi kan ikke blive ved med at trække: Dårlig træner, ikke forløst og uheldigt kortene.
Måske vi skal til at kigge lidt på truppen. Eller rettere det SKAL vi, nu hvor Inge og Bælum har meldt top 4 ud!
For lige meget om denne trup er ok eller ej. Så er det IKKE en top 4 trup!
Vi har haft denne debat mange gange. Jeg har aldrig nogensinde oplevet dig skrive andet herinde, medmindre vi har vundet og spillet blændende over en helt sæson. Du råber år efter år at truppen er for ringe. Er det umuligt at spille under niveau?

I sommers nævnte du for første gang at NU var truppen spændende og god - men den har du så droppet igen, kan jeg forstå.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Forza » 25. apr 2021, 15:59

Funky skrev:
25. apr 2021, 15:56
gravballe skrev:
25. apr 2021, 15:54
Forstår ikke man har stillet op med de spillere, når man ved det bliver pøle bold og vi skulle spille med vores tekniske spillere. Børstning er elendig, vi burde have spillet med Pallesen samt kusk fra start.
Børsting er fin når han bliver brugt rigtigt. Det er ikke på højre back, og det burde Cifuentes have set allerede første gang han koksede med det eksperiment.
Friis brugte også en masse kampe på at lære denne lektie. Utroligt vi skal starte forfra med dette eksperiment. Havde Cifuentes ikke set alle vores kampe?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 15:59

ALF skrev:
25. apr 2021, 15:53
Ser du de kampe vi spiller, eller tjekker du bare resultaterne? Når man ved, at det første er tilfældet bliver jeg lidt bekymret for din egen selvforståelse omkring fodboldindsigt.
Såvidt jeg kan se har vi spillet de seneste 7 kampe før i dag, med en pointhøst på 2 point i snit, hvilket vi nærmest ikke har set siden Lars Søndergaard var træner.
Så ja, jeg ser kampene. Jeg fatter ikke hvor fyringsråbene kommer fra. Det kan umuligt være fra folk der har fulgt AaB de sidste 20 år. Vi fyrer ikke vores trænere på baggrund af dårlige kampe i ny og næ. Vi fyrede ikke Morten Wieghorst da han havde en stime på 18 kampe med kun 1 sejr. Vi fyrede ikke Friis da han pissede et helt nedrykningsspil væk nærmest uden sejre.
Bestyrelsen har taget et valg som de skal stå ved, truppen skal forstærkes, og så skal AaB komme anderledes ud til næste sæson med højere kvalitet på bolden.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Klaus » 25. apr 2021, 16:00

Ibiza Polar skrev:
25. apr 2021, 15:41
Fromthecradle skrev:
25. apr 2021, 15:39
Thomasberg som afløser er vel et godt bud.
Nej. Selv hvis Cifuentes skulle blive fyret, hvilken han ikke bliver, så er Thomasberg ikke et godt bud. Hverken under Inge eller nogen anden sportschef i AaB. Han påstår jo ikke engang at spille det fodbold, som AaB ønsker.
Thomasberg er måske ikke verdens bedste træner. Men han er god til at lave et koncept og få spillerne til at fungere i det. Både Hobro og Randers har klaret sig langt bedre end økonomi og spillermateriale berettiger med ham som træner. Om han skal være AaB træner ved jeg ikke, men jeg synes, han har en klar trackrecord, og burde være en seriøs kandidat. Og havde vi fået han, havde holdet med statsgaranti ikke været så uorganiseret som vi ser i dag.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af gravballe » 25. apr 2021, 16:00

Maglau skrev:
25. apr 2021, 15:55
gravballe skrev:
25. apr 2021, 15:53
Maglau skrev:
25. apr 2021, 15:41
Vi skal huske på at træneren IKKE famler - han har helt styr på det og er en del af en større plan. Alt andet Viasats anti AaB kampagne.
Man bliver så træt af nivuet her inde
Jeg er absolut mere træt af niveauet i AaB - på banen, bænken og på sportschef posten. Det niveau ef bekymrende hele vejen rundt.
Det er fair nok men der er jo seriøst ingen her inde der har sagt det du skriver. Faktum er Dennis what ever han hedder har sagt usandheder og brugt det til at kritisere AaB med. Det eneste mig og andre har sagt er træneren skal have tid, og der er masser at kritisere man det betyde ikke man bare skal opfinde sine egne ting.

Opstillingen og spillerne var helt forkert sat op og den falder tilbage på træneren Idag

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 16:02

Fromthecradle skrev:
25. apr 2021, 15:39
Thomasberg som afløser er vel et godt bud.
Har du allerede grebet røret, Allan? God mulighed for dig til at lave lidt dollars.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Brent » 25. apr 2021, 16:02

Julgranen skrev:
25. apr 2021, 15:55
Ibiza Polar skrev:
25. apr 2021, 15:51
Når det så er sagt, så synes jeg jo det ligner 100 andre kampe, vi har spillet mod Horsens/Randers/OB/SønderjyskE.
Det ligner det kompleks vi havde under Friis mod Randers, hvor vi blev taget ud af brættet og jordet spillemæssigt.

Nuvel, så blev vores pæne resultatrække brudt. Ovenpå en periode med 7 kampe, hvor vi pointmæssigt har leveret.
Go' humor ;) ;) ;)
AaB - the Nordic gateway to Europe

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Pippo » 25. apr 2021, 16:03

Julgranen skrev:
25. apr 2021, 15:59
ALF skrev:
25. apr 2021, 15:53
Ser du de kampe vi spiller, eller tjekker du bare resultaterne? Når man ved, at det første er tilfældet bliver jeg lidt bekymret for din egen selvforståelse omkring fodboldindsigt.
Såvidt jeg kan se har vi spillet de seneste 7 kampe før i dag, med en pointhøst på 2 point i snit, hvilket vi nærmest ikke har set siden Lars Søndergaard var træner.
Så ja, jeg ser kampene. Jeg fatter ikke hvor fyringsråbene kommer fra. Det kan umuligt være fra folk der har fulgt AaB de sidste 20 år. Vi fyrer ikke vores trænere på baggrund af dårlige kampe i ny og næ. Vi fyrede ikke Morten Wieghorst da han havde en stime på 18 kampe med kun 1 sejr. Vi fyrede ikke Friis da han pissede et helt nedrykningsspil væk nærmest uden sejre.
Bestyrelsen har taget et valg som de skal stå ved, truppen skal forstærkes, og så skal AaB komme anderledes ud til næste sæson med højere kvalitet på bolden.
Du er med på, at det er den absolutte bund af superligaen, vi har mødt de sidste 7 kampe?

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Aalborgmanden » 25. apr 2021, 16:03

Pinligt pinligt.
Tror ikke en skid på Spanioleren. Guderne skal vide at sportschefen ikke ligefrem har sprudlet med overbevisende indkøb og at vi i lang tid har manglet en topangriber, men Cifuentes formår ikke at forløse det talent der trods alt findes i truppen.
Det trækker op til en Cifuentes Raus tråd !

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af andreasaab89 » 25. apr 2021, 16:03

Er ross den dårligst spillene forsvar i ligaen?
Jeg bliver så træt af at se ham serve bolde afsted i anden sal konstant. tror han prica/weert/kusk etc kan matche reese og kielerick i luften eller hvorfor gør Ross dette konstant
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 16:04

Klaus skrev:
25. apr 2021, 16:00
Thomasberg er måske ikke verdens bedste træner. Men han er god til at lave et koncept og få spillerne til at fungere i det.
Ja, over tid er han. Ligesom så mange andre trænere, der får lov til at sætte deres præg på indkøb, spillestil og opstart til en sæson.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Mikki89 » 25. apr 2021, 16:04

Nederlaget i dag er unødvendigt og pinligt.
Værre er dog niveauet blandt nogle brugere herinde...kors i skuret. De dukker aldrig op, når vi har vundet, men når der tabes, så skal jeg lige love for at de myldre frem. Det er pinligt at overvære!

Kampen i dag er en klassisk AaB. Efter en rigtig god præstation, så er der masser af selvtillid og så falder vi sammen. Kampen bliver på Horsens præmisser og det er sjældent en god nyhed for AaB.
Vi skal have fundet nøglen til at finde et meget mere stabilt udtryk over længere tid, hvor de bakkedale præstationer over tid bliver udjævnet, således at vi får et højt topniveau og et højt bundniveau.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af FlemmingG » 25. apr 2021, 16:04

Jeg synes egentlig at formkurven trods alt pegede op ad før dagens kamp. Der har været tegninger til forbedring - men det fin så sandelig en brat slutning idag.
MEGET bekymrende at vi udover korte perioder i første halvleg er Horsens totalt underlegen. Der havde jeg forventet mere.
Alt for mange spillere underpræsterer helt voldsomt. Og så synes jeg han skifter alt for meget rundt i start - 11, lad os nu få noget kontinuitet ind på holdet.
Hvorfor skulle Børsting pludselig ind? Hvorfor skulle Kusk ud? Medmindre de har døjet med begyndende overbelastningsskader giver det ingen mening..
Den her peger helt sikkert på spillerne som virker rådvilde - men i ligeså høj grad på træneren! Jeg synes han famler rundt

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Fromthecradle » 25. apr 2021, 16:06

Julgranen skrev:
25. apr 2021, 16:02
Fromthecradle skrev:
25. apr 2021, 15:39
Thomasberg som afløser er vel et godt bud.
Har du allerede grebet røret, Allan? God mulighed for dig til at lave lidt dollars.
Voksent.
You pay for this?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4760
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Maglau » 25. apr 2021, 16:06

gravballe skrev:
25. apr 2021, 16:00
Maglau skrev:
25. apr 2021, 15:55
gravballe skrev:
25. apr 2021, 15:53
Maglau skrev:
25. apr 2021, 15:41
Vi skal huske på at træneren IKKE famler - han har helt styr på det og er en del af en større plan. Alt andet Viasats anti AaB kampagne.
Man bliver så træt af nivuet her inde
Jeg er absolut mere træt af niveauet i AaB - på banen, bænken og på sportschef posten. Det niveau ef bekymrende hele vejen rundt.
Det er fair nok men der er jo seriøst ingen her inde der har sagt det du skriver. Faktum er Dennis what ever han hedder har sagt usandheder og brugt det til at kritisere AaB med. Det eneste mig og andre har sagt er træneren skal have tid, og der er masser at kritisere man det betyde ikke man bare skal opfinde sine egne ting.

Opstillingen og spillerne var helt forkert sat op og den falder tilbage på træneren Idag
Jo der er mange herinde der forsvarer Ciffuentes med at han ved hvad han gør hver gang der bliver nævnt fra TV at han famler.
Hedder han ikke Daniel ham vi ikke kan lide - jeg er ligeglad med hvad båtnakker på TV siger.
AaB spiller ræddeligt med en træner der ser ud til at have tabt konceptet eller truppen - en sportschef der køber dårlig kvalitet osv.
det er efterhånden svært at se et lyspunkt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af FlæskeFrank » 25. apr 2021, 16:07

Det var godt nok skidt over hele linjen. Hverken nogen af de startende, reserverne eller trænerbænken imponerede mig i dag.

Godt vi har kamp på fredag allerede.
- FlæskeFrank

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Brent » 25. apr 2021, 16:07

Julgranen skrev:
25. apr 2021, 15:59
ALF skrev:
25. apr 2021, 15:53
Ser du de kampe vi spiller, eller tjekker du bare resultaterne? Når man ved, at det første er tilfældet bliver jeg lidt bekymret for din egen selvforståelse omkring fodboldindsigt.
Såvidt jeg kan se har vi spillet de seneste 7 kampe før i dag, med en pointhøst på 2 point i snit, hvilket vi nærmest ikke har set siden Lars Søndergaard var træner.
Så ja, jeg ser kampene. Jeg fatter ikke hvor fyringsråbene kommer fra. Det kan umuligt være fra folk der har fulgt AaB de sidste 20 år. Vi fyrer ikke vores trænere på baggrund af dårlige kampe i ny og næ. Vi fyrede ikke Morten Wieghorst da han havde en stime på 18 kampe med kun 1 sejr. Vi fyrede ikke Friis da han pissede et helt nedrykningsspil væk nærmest uden sejre.
Bestyrelsen har taget et valg som de skal stå ved, truppen skal forstærkes, og så skal AaB komme anderledes ud til næste sæson med højere kvalitet på bolden.
Men hvorfor famler træneren sådan rundt? Hvorfor ikke vælge at bygge videre på en god indsats mod OB med noget kontinuitet. En stabil Pallesen bliver bænket til fordel for en Børsting, det i bedste fald har leveret anonyme indhop den seneste tid. Ferreira har længe spillet under niveau, og han bliver alligevel foretrukket for Magnus efter en fin præstation i en sejr.
Kusk ryger uforståeligt på bænken.
Famle, famle, famle.

You pay for this
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar