AaB, formationsændringer og “identiteten”.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

AaB, formationsændringer og “identiteten”.

Indlæg af Funky » 20. maj 2021, 10:16

Inge Andre er altså ikke bange for at levere lidt ‘guf’ i interviews, i stedet for standard-speak. I dette interview siger han eksempelvis:

“ Da vi startede forårssæsonen, havde vi også nogle fine perioder i en del kampe, men vi fik ikke nok point, og det påvirker selvfølgelig os alle. Så begik vi den fejl at være lidt usikre på vores identitet, men på det sidste synes jeg, vi har spillet nogle fine hjemmekampe.”

Gad vide om ikke der refereres til et sent aftenmøde efter en tabt udekamp...og deltagerne på det møde. Det er en kritisk kommentar til en proces, hvor der er blevet rykket på de linier, træneren indledte sæsonen med.

Og så går han ind i diskussionen om formationsskift. Hyppige skift er ikke en svaghed, men en styrke.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 7ddf93338f
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB, formationsændringer og “identiteten”.

Indlæg af Frygah » 20. maj 2021, 10:31

Funky skrev:
20. maj 2021, 10:16
Inge Andre er altså ikke bange for at levere lidt ‘guf’ i interviews, i stedet for standard-speak. I dette interview siger han eksempelvis:

“ Da vi startede forårssæsonen, havde vi også nogle fine perioder i en del kampe, men vi fik ikke nok point, og det påvirker selvfølgelig os alle. Så begik vi den fejl at være lidt usikre på vores identitet, men på det sidste synes jeg, vi har spillet nogle fine hjemmekampe.”

Gad vide om ikke der refereres til et sent aftenmøde efter en tabt udekamp...og deltagerne på det møde. Det er en kritisk kommentar til en proces, hvor der er blevet rykket på de linier, træneren indledte sæsonen med.

Og så går han ind i diskussionen om formationsskift. Hyppige skift er ikke en svaghed, men en styrke.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 7ddf93338f
Jeg synes sådan set han siger noget spændende. Og jeg er da enig i at det kan være en styrke med hyppigt at kunne skifte formation, hvis man havde en spillertrup der var polyvante (ha, tænk at kunne bruge et Poul Hansen udtryk!) nok til at kunne omstille sig uden problemer. Det synes jeg bare ikke helt jeg kan se i den nuværende AaB trup, ligesom jeg heller ikke synes vi har en sikkerhed i nogen af de formationer vi har skiftet mellem. Så det syner mere af "fuck, vores udgangspunkt virkede ikke, prøv noget andet!" end sådan mere strategiske overvejelser i forhold til hvordan vi bedst vinder kampe.

Men Cifuentes skal have ros for at kunne ændre et kampbillede, det har vi set et par gange efterhånden.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar