Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6105
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 29. maj 2021, 18:20

Hanga skrev:
29. maj 2021, 17:01
Aalborg frederikshavner skrev:
29. maj 2021, 16:59
Nordjyske spekulerer i at Friis kan være på vej tilbage til Hornevej, han skulle ha' takket nej til jobbet som cheftræner i Hobro IK.
Artiklen er bag på en betalingsmur så jeg kan ikke læse hvilken funktion Friis er tiltænkt
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... assistent/

Jeg er overrasket over at det er en mulighed må jeg sige. Er det smart at hente den tidligere chef ind for at være assistent for afløseren? Jeg ser flere mulige problemstillinger ved det i hvert fald.
Jeg ønsker ikke Friis tilbage som assistent. Synes vores cheftræner skal have lov at udpege en assistent. Vi skal ikke gå tilbage, men fremad.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 802
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 29. maj 2021, 18:25

FIDEL skrev:
29. maj 2021, 18:20
Hanga skrev:
29. maj 2021, 17:01
Aalborg frederikshavner skrev:
29. maj 2021, 16:59
Nordjyske spekulerer i at Friis kan være på vej tilbage til Hornevej, han skulle ha' takket nej til jobbet som cheftræner i Hobro IK.
Artiklen er bag på en betalingsmur så jeg kan ikke læse hvilken funktion Friis er tiltænkt
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... assistent/

Jeg er overrasket over at det er en mulighed må jeg sige. Er det smart at hente den tidligere chef ind for at være assistent for afløseren? Jeg ser flere mulige problemstillinger ved det i hvert fald.
Jeg ønsker ikke Friis tilbage som assistent. Synes vores cheftræner skal have lov at udpege en assistent. Vi skal ikke gå tilbage, men fremad.
I en konkurrencepræget sport og med personer, der vil fremad og opad. I en fodbold verden med meget spidse albuer og store egoer, så vil det være fuldstændig vanvittigt at lave det move.

Marti vælger ny mand til sommer. En der tilbydes kontrakt med samme længde som Marti.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Ny Træner

Indlæg af Uldahl » 29. maj 2021, 19:01

FIDEL skrev:
29. maj 2021, 18:20
Hanga skrev:
29. maj 2021, 17:01
Aalborg frederikshavner skrev:
29. maj 2021, 16:59
Nordjyske spekulerer i at Friis kan være på vej tilbage til Hornevej, han skulle ha' takket nej til jobbet som cheftræner i Hobro IK.
Artiklen er bag på en betalingsmur så jeg kan ikke læse hvilken funktion Friis er tiltænkt
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... assistent/

Jeg er overrasket over at det er en mulighed må jeg sige. Er det smart at hente den tidligere chef ind for at være assistent for afløseren? Jeg ser flere mulige problemstillinger ved det i hvert fald.
Jeg ønsker ikke Friis tilbage som assistent. Synes vores cheftræner skal have lov at udpege en assistent. Vi skal ikke gå tilbage, men fremad.
Det jeg frygter lidt ved Friis' tilbagevenden så assistent, er at det måske falder tilbage på kravene til spillerne. Og til tider lade indstilling fra spillerne. Det vil være at gå et skridt tilbage at få ham tilbage som cheftræner hvis Cifuentes stopper eller bliver fyrret.

Men ser heller klubben ser efter en anden der vider føre strategien når Cifuentes af en eller anden grund stopper. Vi skal have kontinuitet på holdet , og den retning skal føre os videre. Jeg tror slet ikke på Friis kommer at at gå på på nogen måder. Hverken som assistent eller chef.

Olev74
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 25. aug 2018, 09:43

Re: Ny Træner

Indlæg af Olev74 » 29. maj 2021, 22:12

Kunne han ikke erstatte Søren Krogh?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5279
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 30. maj 2021, 07:34

Uldahl skrev:
29. maj 2021, 19:01
FIDEL skrev:
29. maj 2021, 18:20
Hanga skrev:
29. maj 2021, 17:01
Aalborg frederikshavner skrev:
29. maj 2021, 16:59
Nordjyske spekulerer i at Friis kan være på vej tilbage til Hornevej, han skulle ha' takket nej til jobbet som cheftræner i Hobro IK.
Artiklen er bag på en betalingsmur så jeg kan ikke læse hvilken funktion Friis er tiltænkt
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... assistent/

Jeg er overrasket over at det er en mulighed må jeg sige. Er det smart at hente den tidligere chef ind for at være assistent for afløseren? Jeg ser flere mulige problemstillinger ved det i hvert fald.
Jeg ønsker ikke Friis tilbage som assistent. Synes vores cheftræner skal have lov at udpege en assistent. Vi skal ikke gå tilbage, men fremad.
Det jeg frygter lidt ved Friis' tilbagevenden så assistent, er at det måske falder tilbage på kravene til spillerne. Og til tider lade indstilling fra spillerne. Det vil være at gå et skridt tilbage at få ham tilbage som cheftræner hvis Cifuentes stopper eller bliver fyrret.

Men ser heller klubben ser efter en anden der vider føre strategien når Cifuentes af en eller anden grund stopper. Vi skal have kontinuitet på holdet , og den retning skal føre os videre. Jeg tror slet ikke på Friis kommer at at gå på på nogen måder. Hverken som assistent eller chef.
Enig med jer andre. Ønsker ikke Friis tilbage som assistent. Det vil bare rokke båden og vi begynder jo at se gode tegninger under Marti. Det vil være for åndsvagt at rokke båden ved sådan et move. Friis er sikkert en flink mand, men næsten uanset personlighederne vil det der skabe clashses og uro.

Og er Friis nu klog siger han ja til en mindre klub, hvor han kan modnes som træner. Han var/er en lovende træner og selvom jeg havde købt ind på projektet da han var her pga. potentiale og klubtilhørsforhold mener jeg stadig, at han er en meget ufærdig træner.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2021, 18:23

Jeg hilser det mere end velkomment, hvis vi kan tilknytte Friis igen, om det er som assistent eller i en anden rolle betyder ikke så meget. Han er en kapacitet, og jeg kan slet ikke se noget problem i at han har cheftrænererfaring.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2041
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Ny Træner

Indlæg af 9520AaB » 30. maj 2021, 19:18

Pastorius skrev:Jeg hilser det mere end velkomment, hvis vi kan tilknytte Friis igen, om det er som assistent eller i en anden rolle betyder ikke så meget. Han er en kapacitet, og jeg kan slet ikke se noget problem i at han har cheftrænererfaring.
Enig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 30. maj 2021, 19:33

Pastorius skrev:
30. maj 2021, 18:23
Jeg hilser det mere end velkomment, hvis vi kan tilknytte Friis igen, om det er som assistent eller i en anden rolle betyder ikke så meget. Han er en kapacitet, og jeg kan slet ikke se noget problem i at han har cheftrænererfaring.
Ja, mon ikke man nemt kan finde en plads til ham med talentarbejde igen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5279
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 30. maj 2021, 20:13

Pastorius skrev:
30. maj 2021, 18:23
Jeg hilser det mere end velkomment, hvis vi kan tilknytte Friis igen, om det er som assistent eller i en anden rolle betyder ikke så meget. Han er en kapacitet, og jeg kan slet ikke se noget problem i at han har cheftrænererfaring.
Du ser ikke den potentielle ledelsesmæssige issue, i at den gamle chef som var meget vellidt af spillerne kommer ind og er underordnet den nye chef. Jeg synes det er useriøst og en svækkelse af Martis mandat og det nye projekt. Det dur ikke med en gammel cheftræner, som næsten lige er fratrådt og sikkert inderst inde ønsker jobbet igen en dag, at han skal rende rundt og være assistent. Det kan skabe alle mulige giftige dynamikker mellem Friis og evt. utilfredse spilelre og Cifuentes på den anden side. Jeg kan virkelig ikke se det setup holde vand selvom alle ville gøre det med de bedste intentioner. Skal Friis være i klubben skal han intet have med førsteholdet at gøre de første par år. At sætte Friis ind vil være et undergrave Martis mandat og det er useriøst.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 30. maj 2021, 20:35

Jakobsen skrev:
30. maj 2021, 20:13
Du ser ikke den potentielle ledelsesmæssige issue, i at den gamle chef som var meget vellidt af spillerne kommer ind og er underordnet den nye chef.
Han var vel ikke mere vellidt end det rygtedes, at de ville af med ham.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner

Indlæg af Forza » 30. maj 2021, 20:59

Jakobsen skrev:
30. maj 2021, 20:13
Pastorius skrev:
30. maj 2021, 18:23
Jeg hilser det mere end velkomment, hvis vi kan tilknytte Friis igen, om det er som assistent eller i en anden rolle betyder ikke så meget. Han er en kapacitet, og jeg kan slet ikke se noget problem i at han har cheftrænererfaring.
Du ser ikke den potentielle ledelsesmæssige issue, i at den gamle chef som var meget vellidt af spillerne kommer ind og er underordnet den nye chef. Jeg synes det er useriøst og en svækkelse af Martis mandat og det nye projekt. Det dur ikke med en gammel cheftræner, som næsten lige er fratrådt og sikkert inderst inde ønsker jobbet igen en dag, at han skal rende rundt og være assistent. Det kan skabe alle mulige giftige dynamikker mellem Friis og evt. utilfredse spilelre og Cifuentes på den anden side. Jeg kan virkelig ikke se det setup holde vand selvom alle ville gøre det med de bedste intentioner. Skal Friis være i klubben skal han intet have med førsteholdet at gøre de første par år. At sætte Friis ind vil være et undergrave Martis mandat og det er useriøst.
Jeg kan slet ikke se problemet. Så længe Friis kan motivere sig selv i den stilling så synes jeg det vil være et fint match. Jeg nævnte det også allerede dengang han snakkede om at ville tilbage til fodbolden.

Jeg kan til gengæld se et problemet i at lade Cifuentes vælge assistenten. Det er ødelægger alle former for kontinuitet hvis hele staben skal skiftes ud hver gang en træner udskiftes, uanset grunden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 30. maj 2021, 21:19

Jeg synes ikke der er noget galt i at få Friis tilbage. Hvis han selv er indstillet på stillingen som assistent, så synes jeg han ville være en fin mand at få ind, frem for Würtz eller Feher - som jeg går ud fra begge er fortid.

Med Friis som den ene assistent så kunne jeg godt se en fidus i at få tilknyttet ham Gonzalez der var assistent for Cifuentes i Norge, og som eftersigende skulle være ret dygtig. Det kan selvfølgelig også sagtens være et andet navn. Men tænker vi skal have to nye trænere frem mod næste sæson

Friis kan jo også snakke spansk, så han kan på sin vis være et fint bindeled mellem staben og spillerne/klubben og på den måde holde den lokale forankring.
Jeg håber i øvrigt, at vi arbejder på at beholde Würtz omkring AaB. Gerne nogle år i ungdomsafdelingen. Jeg elsker Würtz, men trænerfagligt må Friis bare være en større kapacitet
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 30. maj 2021, 21:38

jonas386 skrev:
30. maj 2021, 21:19
Friis kan jo også snakke spansk, så han kan på sin vis være et fint bindeled mellem staben og spillerne/klubben og på den måde holde den lokale forankring.
Ja, for man kan jo ikke forvente, at spillere, ledere, stab kan forstå og tale engelsk i en klub, der gerne vil se sig selv som en top 4-klub i dk. Et sprog, som Cifuentes taler flydende.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 30. maj 2021, 22:24

R Rosenberg skrev:
30. maj 2021, 21:38
jonas386 skrev:
30. maj 2021, 21:19
Friis kan jo også snakke spansk, så han kan på sin vis være et fint bindeled mellem staben og spillerne/klubben og på den måde holde den lokale forankring.
Ja, for man kan jo ikke forvente, at spillere, ledere, stab kan forstå og tale engelsk i en klub, der gerne vil se sig selv som en top 4-klub i dk. Et sprog, som Cifuentes taler flydende.
Point taken. Det er bare ikke mit umiddelbare indtryk at alle fodboldspillere nødvendigvis er overbevisende til engelsk. Det har sikkert ændret sig over årene.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 30. maj 2021, 23:49

jonas386 skrev:
30. maj 2021, 22:24
R Rosenberg skrev:
30. maj 2021, 21:38
jonas386 skrev:
30. maj 2021, 21:19
Friis kan jo også snakke spansk, så han kan på sin vis være et fint bindeled mellem staben og spillerne/klubben og på den måde holde den lokale forankring.
Ja, for man kan jo ikke forvente, at spillere, ledere, stab kan forstå og tale engelsk i en klub, der gerne vil se sig selv som en top 4-klub i dk. Et sprog, som Cifuentes taler flydende.
Point taken. Det er bare ikke mit umiddelbare indtryk at alle fodboldspillere nødvendigvis er overbevisende til engelsk. Det har sikkert ændret sig over årene.
Det håber jeg da så sandelig - hvad enten man er prof i et andet land eller søn af Danmark og dertilhørende barn af skolesystemet.

Nå, Friis: En god mand. Godt menneske. Og ganske givet en god DBU-teoretiker. Vil han til AaB og arbejde med ungdom igen, skal han være yderst velkommen. Omkring superligaholdet ser jeg det ikke rigtig tjene noget formål.
Ædruelighedens stemme

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Ny Træner

Indlæg af Frygah » 31. maj 2021, 08:46

Julgranen skrev:
30. maj 2021, 20:35
Jakobsen skrev:
30. maj 2021, 20:13
Du ser ikke den potentielle ledelsesmæssige issue, i at den gamle chef som var meget vellidt af spillerne kommer ind og er underordnet den nye chef.
Han var vel ikke mere vellidt end det rygtedes, at de ville af med ham.
Men det har spilletrupper i AaB jo ifølge dine egne indlæg været i færd med ved både Hamrén og Kent Nielsen, ligesom der også var rygter om det med Cifuentes og et eller andet sent møde på Hornevej.

Så det skal man måske ikke gøre mere ud af, end at konstatere der tilsyneladende altid er nogen i AaB's trup der er utilfredse med træneren.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 31. maj 2021, 09:03

Frygah skrev:
31. maj 2021, 08:46
Julgranen skrev:
30. maj 2021, 20:35
Jakobsen skrev:
30. maj 2021, 20:13
Du ser ikke den potentielle ledelsesmæssige issue, i at den gamle chef som var meget vellidt af spillerne kommer ind og er underordnet den nye chef.
Han var vel ikke mere vellidt end det rygtedes, at de ville af med ham.
Men det har spilletrupper i AaB jo ifølge dine egne indlæg været i færd med ved både Hamrén og Kent Nielsen, ligesom der også var rygter om det med Cifuentes og et eller andet sent møde på Hornevej.

Så det skal man måske ikke gøre mere ud af, end at konstatere der tilsyneladende altid er nogen i AaB's trup der er utilfredse med træneren.
Lige som de har i alle klubber, der på et tidspunkt har haft en halv-dårlig periode under en træner.

Man bliver ikke professionel sportsmand, hvis ikke man er et konkurrencemenneske, og er man det, bliver man sur hvis man ikke vinder, og søger gerne efter forklaringer. Dér hvor forboldspillere ikke adskiller sig fra os mere almindelige mennesker, er at det som oftest er mere bekvemt at søge forklaringerne andre steder end hos os selv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3538
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Ny Træner

Indlæg af hje1980 » 31. maj 2021, 09:29

Olev74 skrev:
29. maj 2021, 22:12
Kunne han ikke erstatte Søren Krogh?
Det er en joke ikke?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Ny Træner

Indlæg af Frygah » 31. maj 2021, 10:14

Pastorius skrev:
31. maj 2021, 09:03
Frygah skrev:
31. maj 2021, 08:46
Julgranen skrev:
30. maj 2021, 20:35
Jakobsen skrev:
30. maj 2021, 20:13
Du ser ikke den potentielle ledelsesmæssige issue, i at den gamle chef som var meget vellidt af spillerne kommer ind og er underordnet den nye chef.
Han var vel ikke mere vellidt end det rygtedes, at de ville af med ham.
Men det har spilletrupper i AaB jo ifølge dine egne indlæg været i færd med ved både Hamrén og Kent Nielsen, ligesom der også var rygter om det med Cifuentes og et eller andet sent møde på Hornevej.

Så det skal man måske ikke gøre mere ud af, end at konstatere der tilsyneladende altid er nogen i AaB's trup der er utilfredse med træneren.
Lige som de har i alle klubber, der på et tidspunkt har haft en halv-dårlig periode under en træner.

Man bliver ikke professionel sportsmand, hvis ikke man er et konkurrencemenneske, og er man det, bliver man sur hvis man ikke vinder, og søger gerne efter forklaringer. Dér hvor forboldspillere ikke adskiller sig fra os mere almindelige mennesker, er at det som oftest er mere bekvemt at søge forklaringerne andre steder end hos os selv.
Jeg er 100% enig, har selv kørt landet rundt og spillet volleyball i landets næstbedste række. Ikke at det er sammenligneligt, selvom der var ungdomslandsholdsspillere, en ukrainsk tidligere u-21 m.v. med på holdet. Men vi havde fandme aldrig så meget fnidder omkring trænere som det lyder til der er i AaB. Jeg er med på man er utilfreds og sur når man ryger på bænken, eller uenig i taktikken eller hvad det nu kan være. Men det lyder bare træls at det konsekvent er træneren der fortælles rygter om, og som når bl.a. Julgranen, og ikke nogen form for selvindsigt eller refleksion over eget niveau eller evner i en periode hvor det er gået skidt. Var det 2 måneder Cifuentes har været her, og der har allerede været historier ude omkring ham og truppen, og et sent møde på Hornevej med ledelsen. Se Thomsens udtalelser om FCK, der smider han i hvert fald ikke skylden alle andre steder hen end på sit eget nivaeu over den manglende succes.

Og skal vi fortsætte ud den her tangent, så synes jeg virkelig kampen mod AGF også viser vi stadig har et mentalt problem i vores spillertrup, som jeg mener ovenstående er en del af. Foran 2-1, 11 minutter igen mod et totalt amputeret og træt AGF, hvor flere af deres spillere er halvskadede, og så pisser vi det hele væk ved alligevel at formå at give dem initiativet, hvorefter vi går ned og sparker det ene hjernedød-ringe straffespark efter det andet (på nær Kong Hiljemark), og hvor de nærmest ligner nogle der har ondt af sig selv.

Man får fandme heller ikke skabt en vinderkultur hvis automatreaktionen er at det er træneren der er dum, hver gang tingene ikke flasker sig. Den går fandme ikke i hverken FCK, FCM eller AGF for den sags skyld. Lidt mere mandfolk, tak!

Og ja, ovenstående er selvfølgelig at fortolke rigtig meget på rigtig lidt information, men jeg synes virkelig vi mangler noget mandsmod og jernvilje, fremfor det vi ser og har set.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Ny Træner

Indlæg af Mephisto2 » 31. maj 2021, 13:39

Lyder til, Friis er på vej tilbage, jf. dagens Nordjyske om Hobro:
hvis nu Jacob ville have været cheftræner i Hobro, så kunne vi nok godt være blevet enige om det. Men jeg tror, Jacobs interesser og prioriteringer går i en anden retning, lyder det fra bestyrelsesformand i Hobro IK, Peter Christensen.

Besvar