Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af gravballe » 8. aug 2021, 20:37

Funky skrev:
8. aug 2021, 20:26
gravballe skrev:
8. aug 2021, 20:19
Pedro mom af graversen

Han prædiker også for MC skal have tid til at sætte det sammen og at medierne har været for hurtige
Manden har jo ret.
Det var vi jo mange der sagde i foråret men der var mange der havde travlt med at få han fyret. Kombineret med alle de over fortolkninger, små løgne som især ham Ortved stod for som mange her inde sagde ikke passede, blev ved med at blive brugt som argument.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 8. aug 2021, 20:37

Julgranen skrev:
8. aug 2021, 20:31
Buzz Killington skrev:
8. aug 2021, 20:28
Mindes nu heller ikke den lange snor til MW.
Som så også havde væsentligt ringere resultater.
Du er da velkommen til at smide en PB, hvis du får lyst til at bytte idolplakaten ud - jeg fikser gerne en ny med Cifu hos Vester Kopi uden beregning :aabfan:

Jeg synes den her kamp var et fremragende eksempel på trænerens kvaliteter. Og et i øvrigt højt niveau hos vores indkøb (når de gider)
Vi har slet ikke været overbevisende endnu, hverken sidste år eller nu. Han kan stadig nå at overtænke næste modstander og slå endnu et hul i kontinuiteten. Jeg synes heller ikke vores offensive spil var specielt godt i dag, indtil der gik hul i AGF.

Men, hvis han har fået Pedro i gang og Makaric bliver ved, og Fossum holder sig varm, så begynder jeg for alvor at tro på det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Hanga » 8. aug 2021, 20:39

Julgranen skrev:
8. aug 2021, 20:35
Hanga skrev:
8. aug 2021, 20:32
Enig, det er absolut heller ikke min opfattelse, at snoren skulle være hverken kortere eller længere til Cifuentes end den har været til forgængerne.
Så er det bare et fåtal herinde der bliver ved med at ævle om Barca-bold, snakkede om hans påklædning og gør nar af hans engelske udtryk. Det tror jeg ikke Friis var blevet budt.
Påklædning og sprog, nej det mindes jeg heller ikke. Til gengæld mindes jeg en del der fra starten var skeptisk fordi han kom fra AaBs egne rækker (ja, jeg kan heller ikke selv sige mig fri).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Kasper » 8. aug 2021, 20:40

Fanstiastik sejr og lækkert at se at vi får vendt bolden hurtigere frem gennem modstanderens kæder. Det klæder holdet.

Kæmpe roser til vores egne knægte, Højholt og Ross. Talentudviklingen i AaB er IKKE død.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af sulakvelidze » 8. aug 2021, 20:43

Hanga skrev:
8. aug 2021, 20:39
Julgranen skrev:
8. aug 2021, 20:35
Hanga skrev:
8. aug 2021, 20:32
Enig, det er absolut heller ikke min opfattelse, at snoren skulle være hverken kortere eller længere til Cifuentes end den har været til forgængerne.
Så er det bare et fåtal herinde der bliver ved med at ævle om Barca-bold, snakkede om hans påklædning og gør nar af hans engelske udtryk. Det tror jeg ikke Friis var blevet budt.
Påklædning og sprog, nej det mindes jeg heller ikke. Til gengæld mindes jeg en del der fra starten var skeptisk fordi han kom fra AaBs egne rækker (ja, jeg kan heller ikke selv sige mig fri).
Jeg mener også, at Friis fik at høre for, at han var for blød, og at han kunne tale spillerne i søvn osv.

Det har ikke en skid at gøre med, om man er dansker eller udlænding. Sådan er nordjyder ikke. Trænere får bare det kritiske blik, når kampene bliver tabt. Og nogle går så skridtet videre og bliver useriøse. Det rammer også spillere, som får øgenavne osv.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 20:43

Hanga skrev:
8. aug 2021, 20:39
Til gengæld mindes jeg en del der fra starten var skeptisk fordi han kom fra AaBs egne rækker (ja, jeg kan heller ikke selv sige mig fri).
Var det ikke assistent-vinklen og ikke AaB-vinklen. Vi havde tidl. droppet at ansætte Kuhn af samme årsag - at det sjældent går glimrende når assistenter bliver cheftrænere.

Der er noget i det der med at de skal positionere sig anderledes der ikke fungerer for undertegnede i hvert fald.
Sympatisk mand, dog.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 20:43

Bruun er vild med Ferreira.
Gravesen er vild med Cifuentes.
David Nielsen er vild med Vesttribunen.

Match: Hvis Højholt bygger på sine vendinger og fremadrettede spil, kan han blive rigtig god. Altså sådan rigtig, rigtig god.
Måske endda så god, at Inge kan sige "den, der ler sidst..."
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 20:47

Friis er fortid. Friis fik den snor, Friis fik, måske fordi han var udråbt til talent af egen avl.

Men kunne vi ikke snart begynde at drøfte Cifuentes, uden at Friis skal inddrages hver evigt eneste gang? Det kører jo pænt meget i ring.
Ædruelighedens stemme

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af 9000AA » 8. aug 2021, 20:48

Julgranen skrev:
8. aug 2021, 20:43
Hanga skrev:
8. aug 2021, 20:39
Til gengæld mindes jeg en del der fra starten var skeptisk fordi han kom fra AaBs egne rækker (ja, jeg kan heller ikke selv sige mig fri).
Var det ikke assistent-vinklen og ikke AaB-vinklen. Vi havde tidl. droppet at ansætte Kuhn af samme årsag - at det sjældent går glimrende når assistenter bliver cheftrænere.

Der er noget i det der med at de skal positionere sig anderledes der ikke fungerer for undertegnede i hvert fald.
Sympatisk mand, dog.
I samme ombæring. Hvorfor ansætter vi ikke verdens bedste assistent?! Er tiden løbet fra ham, er Würtz bare bedre, eller har han nok i at kommentere?!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Hanga » 8. aug 2021, 20:48

R Rosenberg skrev:
8. aug 2021, 20:43
Bruun er vild med Ferreira.
Gravesen er vild med Cifuentes.
David Nielsen er vild med Vesttribunen.

Match: Hvis Højholt bygger på sine vendinger og fremadrettede spil, kan han blive rigtig god. Altså sådan rigtig, rigtig god.
Måske endda så god, at Inge kan sige "den, der ler sidst..."
Rigtig god kamp af Højholt ja.
Jeg synes dog Morten Bruun ramte plet, da han sagde at han skal bygge på i hans fremadrettede spil. Han har hele tiden været god til at arbejde hårdt og løbe meget, hvilket er godt til de her duel tunge kampe som i dag, mens hans mangler på bolden bliver tydelig i en kamp som i Silkeborg. Der er stadig lang vej for ham på det punkt, og der var også nogle gange i dag i 2 halvleg, hvor han får trådt for meget i bolden i ellers gode kontrachancer. Men jeg skal ikke tage fra ham, at han præsterede rigtig godt, og i perioder også shinede ved virkelig at tage fat i kuglen og sætte tage nogle gode træk med den.

MOM: Pedro, efterfulgt af Thelander og Rinne. Herligt at have førstnævnte tilbage i det niveau han viste i starten. De to andre, ja de fortsætter bare med at være blandt vores vigtigste folk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 20:51

Hanga skrev:
8. aug 2021, 20:48
R Rosenberg skrev:
8. aug 2021, 20:43
Bruun er vild med Ferreira.
Gravesen er vild med Cifuentes.
David Nielsen er vild med Vesttribunen.

Match: Hvis Højholt bygger på sine vendinger og fremadrettede spil, kan han blive rigtig god. Altså sådan rigtig, rigtig god.
Måske endda så god, at Inge kan sige "den, der ler sidst..."
Rigtig god kamp af Højholt ja.
Jeg synes dog Morten Bruun ramte plet, da han sagde at han skal bygge på i hans fremadrettede spil. Han har hele tiden været god til at arbejde hårdt og løbe meget, hvilket er godt til de her duel tunge kampe som i dag, mens hans mangler på bolden bliver tydelig i en kamp som i Silkeborg. Der er stadig lang vej for ham på det punkt, og der var også nogle gange i dag i 2 halvleg, hvor han får trådt for meget i bolden i ellers gode kontrachancer. Men jeg skal ikke tage fra ham, at han præsterede rigtig godt, og i perioder også shinede ved virkelig at tage fat i kuglen og sætte tage nogle gode træk med den.

MOM: Pedro, efterfulgt af Thelander og Rinne. Herligt at have førstnævnte tilbage i det niveau han viste i starten. De to andre, ja de fortsætter bare med at være blandt vores vigtigste folk.
Helt enig. Det var virkelig fedt at se Pedro rykke igen. Lad os håbe, han er tilbage, så vi er ovre tiden med skyggedyrkende supertankere.

Men altså, kan Højholt få bygget mere af det offensive på, så bliver han en magtfaktor på sigt. Vi så fine glimt af det i dag.
Ædruelighedens stemme

huzaza
2. div
2. div
Indlæg: 124
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:15
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af huzaza » 8. aug 2021, 20:52

Peter A. skrev:
8. aug 2021, 19:56
Sponsorene gad ikke deltage i fodboldfesten…hvis man er flink snakker vi vel 30-40% besatte pladser på sponsortribunen…men der er jo ikke noget nyt..

TAK til alle jer andre..
Er du seriøs ?

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Lyfe » 8. aug 2021, 20:53

Milan så god ud.. Og håber bare han også får gang i scoringerne hurtigt for han kan holde på bolden og er fysisk stærk. Fylder godt foran feltet og med gode afleveringer. Prica derimod ser direkte langsom ud hver eneste gang han er i en løbeduel og så laver han tåbeligt mange frispark.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 20:54

R Rosenberg skrev:
8. aug 2021, 20:43

David Nielsen er vild med Vesttribunen.
Fedt sagt af David. Og han har jo ret - kæmpe cadeau til de fremmødte i dag!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 8. aug 2021, 20:54

sulakvelidze skrev:
8. aug 2021, 20:34
Alt i alt en rigtig god sejr, som bør give et løft i selvtilliden, hvilket ofte er meget vigtigere end så meget andet på en fodboldbane. Og der er en gylden mulighed for at bygge videre på det i næste kamp.

De sidste 10 minutter ærgrer mig dog. Det var ikke nødvendigt, at det gik så meget i opløsning med en sejlende defensiv. Forhåbentlig var det ikke træthed. Men størstedelen af kampen gav tro på fremtiden og flere af spillerne.
Tænkte det samme. Gad vide om vi er udfordret på vores grundform?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 8. aug 2021, 20:57

huzaza skrev:
8. aug 2021, 20:52
Peter A. skrev:
8. aug 2021, 19:56
Sponsorene gad ikke deltage i fodboldfesten…hvis man er flink snakker vi vel 30-40% besatte pladser på sponsortribunen…men der er jo ikke noget nyt..

TAK til alle jer andre..
Er du seriøs ?
Der var altså også nogle sæsonkort holdere, som ikke var der. Nogle et vel på ferie og har ikke fået deres billetter givet til andre... I øvrigt ualmindelig fed stemning i dag... Vesttribunen har ikke lydt bedre i nyere tid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2021, 21:02

Klaus skrev:
8. aug 2021, 20:54
sulakvelidze skrev:
8. aug 2021, 20:34
Alt i alt en rigtig god sejr, som bør give et løft i selvtilliden, hvilket ofte er meget vigtigere end så meget andet på en fodboldbane. Og der er en gylden mulighed for at bygge videre på det i næste kamp.

De sidste 10 minutter ærgrer mig dog. Det var ikke nødvendigt, at det gik så meget i opløsning med en sejlende defensiv. Forhåbentlig var det ikke træthed. Men størstedelen af kampen gav tro på fremtiden og flere af spillerne.
Tænkte det samme. Gad vide om vi er udfordret på vores grundform?
Jeg tænker nemt det kan blive nervøst når det er så længe siden vi har vundet. Desuden skifter vi Højholt, Prip, Makaric og Børsting, der alle har leveret en fremragende kamp ud med folk der ikke rigtig fik sat noget som helst aftryk på kampen. Jeg tænker ikke det har meget med form at gøre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Lyfe » 8. aug 2021, 21:04

Klaus skrev:
8. aug 2021, 20:57
huzaza skrev:
8. aug 2021, 20:52
Peter A. skrev:
8. aug 2021, 19:56
Sponsorene gad ikke deltage i fodboldfesten…hvis man er flink snakker vi vel 30-40% besatte pladser på sponsortribunen…men der er jo ikke noget nyt..

TAK til alle jer andre..
Er du seriøs ?
Der var altså også nogle sæsonkort holdere, som ikke var der. Nogle et vel på ferie og har ikke fået deres billetter givet til andre... I øvrigt ualmindelig fed stemning i dag... Vesttribunen har ikke lydt bedre i nyere tid.
Jeg tager noget af skylden på mig. Havde fået sat mig på 8 billetter men endte med kun at bruge 5 fordi min kollegas datter alligevel ikke skulle bruge billetterne da vejrudsigten var dårlig.. ( så han er skal til MU samtale imorgen )
kørte dog kl16.00 ud for at hente dem (20 km) og havde dem printet ud med ind til stadion for at se om der var nogen der manglede men lykkes ikke og få dem afsat. Tror meget skyldes gratis billetter og tydeligt at se hvor mange fædre der var afsted med børnene. Men det er også en søndag kl 18 hvor mange skal møde efter ferien imorgen og det er bare lettere at blive væk når billetterne har været gratis end hvis man har betalt for dem.
Dog synes jeg vi i stedet for at brokke os alt for meget skal rose vores sponsorer for at købe alle billetter og give gratis væk. For uden dem havde der næppe været mere end 4-5000 tilskurere
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Lyfe » 8. aug 2021, 21:05

Gider ikke lige læse 17 sider tilbage - men vil gerne høre hvordan i så Milan Makaric?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 21:06

Makaric ser sådan lidt uoplagt ud, men han viser altså allerede glimrende blik for sine medspillere, og har en nøgleaktion ved 1-0 målet med et skarpt indlæg, som Prip næsten får hårtoppen på.
2-3 yderligere gode aktioner i 2. halvleg, hvor han bl.a. lægger den videre til Højholt med hælen ved Børstings kæmpechance. Han ligner allerede et rigtig godt køb.

Håber han fortsætter sådan.

Besvar