Pokalturneringen 2021/2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 24. sep 2021, 11:08

9000AA skrev:
24. sep 2021, 07:18
Hovedet skrev:
23. sep 2021, 23:14
9000AA skrev:
23. sep 2021, 22:19
Det fedeste ville selvfølgelig være at møde et hold hjemme. Men jeg sælger sgu gerne den pokal for en medalje i ligaen.
Vi har laaaangt mere ud af at vinde den pokal end at snuppe en bronzemedalje i Superligaen. Ved sidstnævnte skal vi igennem 4 kvalifikationsrunder i Konference Ligaen som useedet, hvilket efter al sandsynlighed bliver en ligegyldig oplevelse. Som pokalvinder er vi sikret mindst et gruppespil i samme Konference Liga og får endda muligheden for at komme i Europa Ligaen.

Det eneste, der er værd at sælge den pokal for, er en guldmedalje.
Forstået på den måde at jeg også tror en medalje vil betyde mere for klub og fans end pokalen. Og fordi alle ved at vi alligevel ikke kan vinde en pokalfinale.
Det fedeste er selvfølgelig at komme langt. Men om vi ryger ud nu eller i (semi)finalen kan sgu være det samme.
Enig i alt undtagen at vi ikke kan vinde en pokalfinale, det er faktuelt forkert.... heldigvis. 🙂
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Mogens » 24. sep 2021, 11:27

For første gang i hele mit liv skæver jeg misundeligt mod de pisgule, som kun har mødt seriehold indtil videre, mens vi skal knokle mod et af DK´s absolutte tophold på udebane.

Når det er sagt, så kan tidspunktet næsten ikke blive bedre, når man kigger på kampprogrammerne, hvor fcm er inde i et knaldhårdt program med midtugekampe på begge sider af pokalkampen samtidig med, at vores selvtillid næppe kan blive større/bedre end den er pt (selvfølgelig under forudsætning af, at vi ikke fucker op de næste par uger). Vores eget program er ganske ordinært, hvorfor der SKAL kunne præsteres på højeste niveau med stærkest mulige opstilling. Med alt dette in mente, så tror jeg på, at vi kan yde en god indsats (og forhåbentlig skabe en lille overraskelse).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4763
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Maglau » 24. sep 2021, 12:23

Hovedet skrev:
23. sep 2021, 23:14
9000AA skrev:
23. sep 2021, 22:19
Det fedeste ville selvfølgelig være at møde et hold hjemme. Men jeg sælger sgu gerne den pokal for en medalje i ligaen.
Vi har laaaangt mere ud af at vinde den pokal end at snuppe en bronzemedalje i Superligaen. Ved sidstnævnte skal vi igennem 4 kvalifikationsrunder i Konference Ligaen som useedet, hvilket efter al sandsynlighed bliver en ligegyldig oplevelse. Som pokalvinder er vi sikret mindst et gruppespil i samme Konference Liga og får endda muligheden for at komme i Europa Ligaen.

Det eneste, der er værd at sælge den pokal for, er en guldmedalje.
Det er jeg uenig - et scenarie med pokalfinale selv som vinder og en ligegyldig superliga i nedrykningsspillet giver intet til klubben, byen, stemning eller på anden måde hype. Ja korrekt at der er en nemmere vej ud i Europa men det hjælper mindre på den lange bane hvis vi er lort i ligaen.
En medalje vil betyde at euforien og hypen der er nu vil fortsætte til maj og tages med ind i den nye sæson. Den opmærksomhed klubben får og stemmingsløftet i hele byen kan meget bedre udnyttes kommercielt til at styrke vores position.
Her vil nogle one off pokal kampe udover finalen kun være noget for os der er meget AaB fan og ikke generere ret meget.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Uldahl » 24. sep 2021, 12:50

Hovedet skrev:
23. sep 2021, 23:14
9000AA skrev:
23. sep 2021, 22:19
Det fedeste ville selvfølgelig være at møde et hold hjemme. Men jeg sælger sgu gerne den pokal for en medalje i ligaen.
Vi har laaaangt mere ud af at vinde den pokal end at snuppe en bronzemedalje i Superligaen. Ved sidstnævnte skal vi igennem 4 kvalifikationsrunder i Konference Ligaen som useedet, hvilket efter al sandsynlighed bliver en ligegyldig oplevelse. Som pokalvinder er vi sikret mindst et gruppespil i samme Konference Liga og får endda muligheden for at komme i Europa Ligaen.

Det eneste, der er værd at sælge den pokal for, er en guldmedalje.
Enig men synes vi har et træls hul ang sølv medaljer, det eneste metal vi aldrig har vundet, så er fristet til at tage den med. :)

Ikke den bedste lodtrækning, men absolut ikke umuligt at slå uldkrammerne på heden. De har som andre har nævnt et stramt program, mens vi får mere tid til at få de nye offensive spillet ind, og relationerne på plads. Godt tidspunkt og møde, jeg tror på vi slår dem på heden vi har altså et godt hold. Og en træner der ikke er bange for at ændre taktikken under kampene.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 24. sep 2021, 14:09

Mogens skrev:
24. sep 2021, 11:27
For første gang i hele mit liv skæver jeg misundeligt mod de pisgule, som kun har mødt seriehold indtil videre, mens vi skal knokle mod et af DK´s absolutte tophold på udebane.

Når det er sagt, så kan tidspunktet næsten ikke blive bedre, når man kigger på kampprogrammerne, hvor fcm er inde i et knaldhårdt program med midtugekampe på begge sider af pokalkampen samtidig med, at vores selvtillid næppe kan blive større/bedre end den er pt (selvfølgelig under forudsætning af, at vi ikke fucker op de næste par uger). Vores eget program er ganske ordinært, hvorfor der SKAL kunne præsteres på højeste niveau med stærkest mulige opstilling. Med alt dette in mente, så tror jeg på, at vi kan yde en god indsats (og forhåbentlig skabe en lille overraskelse).
Selv hvis Fcm sparer nogle spillere kan jeg ikke se os vinde på pløjemarken i Herning, vestjyderne har så bred en trup at det ikke svækker dem synderligt at skifte nogle stykker.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Dissing » 24. sep 2021, 15:52

Anubit skrev:
23. sep 2021, 22:09
FCM ude.. selvfølgelig
Det eneste gode er at den kamp bliver vist på en tv-station - modsat forrige runde mod Lyngby.

Selvom den mest interessante kamp nok bliver Aalborg Freja mod Brøndby, og her håber jeg ikke
Brøndby får hjemmebane, som de på forunderlig vis fik i forrige runde mod serieholdet Allerød.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10783
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 24. sep 2021, 16:50

Dissing skrev:
24. sep 2021, 15:52
Anubit skrev:
23. sep 2021, 22:09
FCM ude.. selvfølgelig
Det eneste gode er at den kamp bliver vist på en tv-station - modsat forrige runde mod Lyngby.

Selvom den mest interessante kamp nok bliver Aalborg Freja mod Brøndby, og her håber jeg ikke
Brøndby får hjemmebane, som de på forunderlig vis fik i forrige runde mod serieholdet Allerød.
Allerød havde hjemmebane, men den blev spillet på Brøndby pga TV. Noget lignende ville nok ske hvis vi skulle møde Freja. Kunne man mon forestille sig, at kampen rykkes til Aalborg Stadion hvis Freja er på hjemmebane
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af le Cid » 24. sep 2021, 16:59

jonas386 skrev:
24. sep 2021, 16:50
Dissing skrev:
24. sep 2021, 15:52
Anubit skrev:
23. sep 2021, 22:09
FCM ude.. selvfølgelig
Det eneste gode er at den kamp bliver vist på en tv-station - modsat forrige runde mod Lyngby.

Selvom den mest interessante kamp nok bliver Aalborg Freja mod Brøndby, og her håber jeg ikke
Brøndby får hjemmebane, som de på forunderlig vis fik i forrige runde mod serieholdet Allerød.
Allerød havde hjemmebane, men den blev spillet på Brøndby pga TV. Noget lignende ville nok ske hvis vi skulle møde Freja. Kunne man mon forestille sig, at kampen rykkes til Aalborg Stadion hvis Freja er på hjemmebane
Lavest rangerede hold har altid hjemmebane.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4251
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Klaus » 24. sep 2021, 19:49

Hvordan er økonomien egentlig i pokalturneringen. Jeg tænker en kamp som FCM mod AaB sagtens kan omsætte på den pæne side af en million. Er det bare hjemmeholdet der snupper dem eller deler man i porten?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Hovedet » 24. sep 2021, 23:32

Aalborg frederikshavner skrev:
24. sep 2021, 14:09
Mogens skrev:
24. sep 2021, 11:27
For første gang i hele mit liv skæver jeg misundeligt mod de pisgule, som kun har mødt seriehold indtil videre, mens vi skal knokle mod et af DK´s absolutte tophold på udebane.

Når det er sagt, så kan tidspunktet næsten ikke blive bedre, når man kigger på kampprogrammerne, hvor fcm er inde i et knaldhårdt program med midtugekampe på begge sider af pokalkampen samtidig med, at vores selvtillid næppe kan blive større/bedre end den er pt (selvfølgelig under forudsætning af, at vi ikke fucker op de næste par uger). Vores eget program er ganske ordinært, hvorfor der SKAL kunne præsteres på højeste niveau med stærkest mulige opstilling. Med alt dette in mente, så tror jeg på, at vi kan yde en god indsats (og forhåbentlig skabe en lille overraskelse).
Selv hvis Fcm sparer nogle spillere kan jeg ikke se os vinde på pløjemarken i Herning, vestjyderne har så bred en trup at det ikke svækker dem synderligt at skifte nogle stykker.
Ah, de sidste to kampe på pløjemarken er sluttet hhv. 0-0 - hvor vi sagtens kunne have vundet - og 2-1 til AaB.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Hovedet » 24. sep 2021, 23:35

Uldahl skrev:
24. sep 2021, 12:50
Hovedet skrev:
23. sep 2021, 23:14
9000AA skrev:
23. sep 2021, 22:19
Det fedeste ville selvfølgelig være at møde et hold hjemme. Men jeg sælger sgu gerne den pokal for en medalje i ligaen.
Vi har laaaangt mere ud af at vinde den pokal end at snuppe en bronzemedalje i Superligaen. Ved sidstnævnte skal vi igennem 4 kvalifikationsrunder i Konference Ligaen som useedet, hvilket efter al sandsynlighed bliver en ligegyldig oplevelse. Som pokalvinder er vi sikret mindst et gruppespil i samme Konference Liga og får endda muligheden for at komme i Europa Ligaen.

Det eneste, der er værd at sælge den pokal for, er en guldmedalje.
Enig men synes vi har et træls hul ang sølv medaljer, det eneste metal vi aldrig har vundet, så er fristet til at tage den med. :)

Ikke den bedste lodtrækning, men absolut ikke umuligt at slå uldkrammerne på heden. De har som andre har nævnt et stramt program, mens vi får mere tid til at få de nye offensive spillet ind, og relationerne på plads. Godt tidspunkt og møde, jeg tror på vi slår dem på heden vi har altså et godt hold. Og en træner der ikke er bange for at ændre taktikken under kampene.
Der kunne selvfølgelig være noget sjovt i at få en sølvmedalje; med mindre selvfølgelig vi smider en oplagt guldmedalje :-)

Det tror jeg nu heller ikke kommer til at ske. Både FCK og FCM kører for godt til, at vi kan få skovlen under dem. Vi har jo generelt været gode til at kende vores besøgelsestid - og det var i sidste sæson, hvor Brøndby lavede en "AaB".

Til gengæld ville jeg ikke have afvist, at vi kunne have udfordret førnævnte klubber helt frem til målstregen, hvis vi havde haft en Lucas Andersen og Oscar Hiljemark i ordentlig form til rådighed.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Hovedet » 24. sep 2021, 23:42

Mogens skrev:
24. sep 2021, 11:27
For første gang i hele mit liv skæver jeg misundeligt mod de pisgule, som kun har mødt seriehold indtil videre, mens vi skal knokle mod et af DK´s absolutte tophold på udebane.

Når det er sagt, så kan tidspunktet næsten ikke blive bedre, når man kigger på kampprogrammerne, hvor fcm er inde i et knaldhårdt program med midtugekampe på begge sider af pokalkampen samtidig med, at vores selvtillid næppe kan blive større/bedre end den er pt (selvfølgelig under forudsætning af, at vi ikke fucker op de næste par uger). Vores eget program er ganske ordinært, hvorfor der SKAL kunne præsteres på højeste niveau med stærkest mulige opstilling. Med alt dette in mente, så tror jeg på, at vi kan yde en god indsats (og forhåbentlig skabe en lille overraskelse).
Rimeligvis skal det tilføjes, at Brøndby ved en 6-7 lejligheder er tørnet ind i FCK i en 1/8-finale, og for et par år siden mødtes FCM og FCK også i en 1/8 - finale. Det er uhyre sjældent - om nogensinde - at vi render ind i så stærkt et hold så tidligt i turneringen. Typisk har vi mødt Brøndby i semifinaler - vel en 5-6 gange efterhånden - og FCK i en finale. Vi slog mødte FCK i en kvartfinale for to år siden - og vandt i øvrigt - og det er vist første gang, vi har mødt FCK før en semifinale.

Jeg mindes, at vi for lang tid siden har sendt OB og i øvrigt også FCM ud i 1/8-finale.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af 9000AA » 6. okt 2021, 06:43

Hernings billetsystem er sgu om end muligt mere håbløst end vores. Nogen der ved hvordan man køber til vores pokal kamp mod dem??

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af PeterS » 6. okt 2021, 08:42

9000AA skrev:
6. okt 2021, 06:43
Hernings billetsystem er sgu om end muligt mere håbløst end vores. Nogen der ved hvordan man køber til vores pokal kamp mod dem??
Det er umuligt. Til gengæld får man tilbudt både "AWAY JERSEY" og "EUROPA JERSEY" utallige gange, hvis man da ikke er interesseret i den knapt så internationale "Målmandstrøje"

Måske man skal lede AWAY Tickets for the Cup Match i mod Aalborg BK

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af 9000AA » 6. okt 2021, 10:28

PeterS skrev:
6. okt 2021, 08:42
9000AA skrev:
6. okt 2021, 06:43
Hernings billetsystem er sgu om end muligt mere håbløst end vores. Nogen der ved hvordan man køber til vores pokal kamp mod dem??
Det er umuligt. Til gengæld får man tilbudt både "AWAY JERSEY" og "EUROPA JERSEY" utallige gange, hvis man da ikke er interesseret i den knapt så internationale "Målmandstrøje"

Måske man skal lede AWAY Tickets for the Cup Match i mod Aalborg BK
Ej men det er sgu da en joke så besværligt det er at få en billet. 🙄

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af oswald » 8. okt 2021, 23:11

AaB har fået en bøde på 5.000 kr efter kampen mod Lyngby.

https://www.dbu.dk/media/1cphkvtl/kende ... 21-dbu.pdf

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2021, 23:17

oswald skrev:
8. okt 2021, 23:11
AaB har fået en bøde på 5.000 kr efter kampen mod Lyngby.

https://www.dbu.dk/media/1cphkvtl/kende ... 21-dbu.pdf
Den er ikke tilgængelig - for hvad? Blus?
Med venlig Hilsen
--
Robert

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af oswald » 8. okt 2021, 23:23

At efter cirka 22. minutter blev der affyret 1 stk. pyroteknik fra AaB’s fanafsnit.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Buzz Killington » 8. okt 2021, 23:28

oswald skrev:
8. okt 2021, 23:23
At efter cirka 22. minutter blev der affyret 1 stk. pyroteknik fra AaB’s fanafsnit.
Lektien må være go big or go home, siden DBU tilsyneladende arbejder med mængderabat. Sidst fik vi 30.000 for 21 romerlys.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af 9000AA » 9. okt 2021, 09:26

Jeg har snakket med Herning, og de oplyser at billetter bliver frigivet på torsdag den 14.

Besvar