Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Martino » 23. nov 2021, 10:47

FlæskeFrank skrev:
23. nov 2021, 07:49
Min MoM var afgjort Højholt. Ved godt man hurtig skeler til tomålsskytter, men han var godt med i meget.
Bedste spiller der er kommet ud fra Hornevej i meget lang tid. Han gør det virkelig godt, og er altid spilbar.
Jeg savner Winsnes

SLO AaB
Junior
Junior
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20. jul 2015, 10:45

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af SLO AaB » 23. nov 2021, 10:52

Aalborg frederikshavner skrev:
20. nov 2021, 11:54
SLO AaB skrev:
18. nov 2021, 11:30
200 billetter ude til vores afsnit i skrivende stund :aabfan:
Lyder umiddelbart ikke af meget men på den anden side er det en mandag aften i Haderslev.

Der skal tre point på kontoen mod kriseramte Haderslev samt ligeledes mod løverne så kan vi gå på vinterpause med et fint udgangspunkt til forårsturneringen.
Vi endte med at være 301, hvilket er meget fint en mandag aften i Haderslev i slutningen af november. Stemning var i øvrigt fremragende. Sidst vi var i Haderslev med tilskuere, var vi 103 søndag aften kl. 18.00 d. 27. oktober 2019.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Pastorius » 23. nov 2021, 11:05

Eksil skrev:
23. nov 2021, 09:10
Som target man ja, men som kreativ spiller nej.

Hvis du tager hans opspil til målet, så vil en et SL-hold normalt pille den fra ham, når bolden kommer så langt væk. Heldigvis er SE i den forfatning de er og Prip kunne efterfølgende score et til YouTube-videoen :-)
Han vil selvfølgelig få det sværere når modstanderne lærer ham at kende og begynder at indrette sig på ham, men der er jo også masser af tid og plads til at forbedre sig. Jeg vil i hvert fald godt vente med at dømme hans teknik indtil han har fået noget kontinuert spilletid i ligaen. Indtil videre synes jeg slet ikke det ser problematisk ud, ift dem han skal konkurrere med - og da slet ikke i forhold tl Lange-Paul.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Pastorius » 23. nov 2021, 11:14

Sådan i efterkritikken, både herinde og på TV, synes jeg ikke rigtig vi har givet nok kredit til at vi altså mangler to af nøglespillerne i det meste af kampen og endnu en fast starter i Granli.

Pedro var i høj grad savnet, og med ham på banen isf. MC, ville vi have stoppet en stor del af deres kontraløb. Det er en meget stor del af vores spil, at vi kan spille relativt frit, og overlade det til Pedro at rydde op.

Fossum gik hurtigt ud og står for rigtig mange løbede meter på vores hold og en hel del offensiv produktion. Til gengæld så vi hvad Kusk kan bidrage med, når han er i det humør.

På trods af nogle slemme fejl og skønhedspletter er vi det klart stærkeste hold i en kamp hvor Sje i hvert fald offensivt spillede langt stærkere end de har gjort længe, og hvor vi i den grad mangler solide defensive spillere på bænken.

Jo mere jeg tænker over det, jo stærkere en præstation synes jeg det var.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Mogens » 23. nov 2021, 11:37

Julgranen skrev:
23. nov 2021, 06:10
Mogens skrev:
22. nov 2021, 23:41
Jeg er ikke imponeret af dagens indsats, selvom jeg mener, at vi var bedst.
Det kan da godt være, men modsat tidligere får vi point selv når vi ikke spiller perfekte kampe. Vi laver også rigeligt med mål.
Selvom mange herinde har yndet at kritisere Cifuentes i store perioder, så ligger vi altså nummer 3, og han evner noget af det hans forgængere ikke evnede - at få point, selv på de dårlige dage.

Det kan ikke være held det hele.

Og det vigtigste er jo at det giver tid og ro til at arbejde med holdet - hvilket er hvad trænere som Kent og Thomasberg nyder godt af. Kent har trods alt også været i Silkeborg i 2,5 år, Cifuentes har ikke engang været her et år.
Ingen behov for forsvar, for det var ikke et angreb af noget som helst andet end indsatsen. Og ingen snak om held herfra (selvom vi VAR heldige i de 5 minutter, hvor SE dansede om den varme grød) for jeg synes som sagt at vi VAR bedst. Hvis vi endelig skal tage den videre, så synes jeg dog ikke at spillet gav anledning til tro på noget større, og slet ikke mod et fck-hold, som har den individuelle klasse til at sætte sig på kampen. Hvis de også får sig nosset sammen til at spille som et hold, så får vi problemer. Det håber jeg naturligvis ikke, at de gør.

Fedt med vores placering - spillet lader stadig noget tilbage at ønske (i mine øjne).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af FIDEL » 23. nov 2021, 11:42

Mogens skrev:
23. nov 2021, 11:37
Julgranen skrev:
23. nov 2021, 06:10
Mogens skrev:
22. nov 2021, 23:41
Jeg er ikke imponeret af dagens indsats, selvom jeg mener, at vi var bedst.
Det kan da godt være, men modsat tidligere får vi point selv når vi ikke spiller perfekte kampe. Vi laver også rigeligt med mål.
Selvom mange herinde har yndet at kritisere Cifuentes i store perioder, så ligger vi altså nummer 3, og han evner noget af det hans forgængere ikke evnede - at få point, selv på de dårlige dage.

Det kan ikke være held det hele.

Og det vigtigste er jo at det giver tid og ro til at arbejde med holdet - hvilket er hvad trænere som Kent og Thomasberg nyder godt af. Kent har trods alt også været i Silkeborg i 2,5 år, Cifuentes har ikke engang været her et år.
Ingen behov for forsvar, for det var ikke et angreb af noget som helst andet end indsatsen. Og ingen snak om held herfra (selvom vi VAR heldige i de 5 minutter, hvor SE dansede om den varme grød) for jeg synes som sagt at vi VAR bedst. Hvis vi endelig skal tage den videre, så synes jeg dog ikke at spillet gav anledning til tro på noget større, og slet ikke mod et fck-hold, som har den individuelle klasse til at sætte sig på kampen. Hvis de også får sig nosset sammen til at spille som et hold, så får vi problemer. Det håber jeg naturligvis ikke, at de gør.

Fedt med vores placering - spillet lader stadig noget tilbage at ønske (i mine øjne).
Tjoo, men vi er blevet mere solide, og bundniveauet er hævet. Det giver som sagt arbejdsro og mulighed for at skrue på nogle knapper hen ad vejen - særligt offensivt. Og så er jeg personligt ret begejstret for, at vi scorer en del mål efter dødbolde. Det er fanme godt arbejde, og der er fint med variation i dødboldene.

SLO AaB
Junior
Junior
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20. jul 2015, 10:45

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af SLO AaB » 23. nov 2021, 11:47

SLO AaB skrev:
23. nov 2021, 10:52
Aalborg frederikshavner skrev:
20. nov 2021, 11:54
SLO AaB skrev:
18. nov 2021, 11:30
200 billetter ude til vores afsnit i skrivende stund :aabfan:
Lyder umiddelbart ikke af meget men på den anden side er det en mandag aften i Haderslev.

Der skal tre point på kontoen mod kriseramte Haderslev samt ligeledes mod løverne så kan vi gå på vinterpause med et fint udgangspunkt til forårsturneringen.
Vi endte med at være 301, hvilket er meget fint en mandag aften i Haderslev i slutningen af november. Stemning var i øvrigt fremragende. Sidst vi var i Haderslev med tilskuere, var vi 103 søndag aften kl. 18.00 d. 27. oktober 2019.
Rettelse fra SønderjyskE: vi var 308. Ret skal være ret.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Mogens » 23. nov 2021, 11:54

FIDEL skrev:
23. nov 2021, 11:42
Mogens skrev:
23. nov 2021, 11:37
Julgranen skrev:
23. nov 2021, 06:10
Mogens skrev:
22. nov 2021, 23:41
Jeg er ikke imponeret af dagens indsats, selvom jeg mener, at vi var bedst.
Det kan da godt være, men modsat tidligere får vi point selv når vi ikke spiller perfekte kampe. Vi laver også rigeligt med mål.
Selvom mange herinde har yndet at kritisere Cifuentes i store perioder, så ligger vi altså nummer 3, og han evner noget af det hans forgængere ikke evnede - at få point, selv på de dårlige dage.

Det kan ikke være held det hele.

Og det vigtigste er jo at det giver tid og ro til at arbejde med holdet - hvilket er hvad trænere som Kent og Thomasberg nyder godt af. Kent har trods alt også været i Silkeborg i 2,5 år, Cifuentes har ikke engang været her et år.
Ingen behov for forsvar, for det var ikke et angreb af noget som helst andet end indsatsen. Og ingen snak om held herfra (selvom vi VAR heldige i de 5 minutter, hvor SE dansede om den varme grød) for jeg synes som sagt at vi VAR bedst. Hvis vi endelig skal tage den videre, så synes jeg dog ikke at spillet gav anledning til tro på noget større, og slet ikke mod et fck-hold, som har den individuelle klasse til at sætte sig på kampen. Hvis de også får sig nosset sammen til at spille som et hold, så får vi problemer. Det håber jeg naturligvis ikke, at de gør.

Fedt med vores placering - spillet lader stadig noget tilbage at ønske (i mine øjne).
Tjoo, men vi er blevet mere solide, og bundniveauet er hævet. Det giver som sagt arbejdsro og mulighed for at skrue på nogle knapper hen ad vejen - særligt offensivt. Og så er jeg personligt ret begejstret for, at vi scorer en del mål efter dødbolde. Det er fanme godt arbejde, og der er fint med variation i dødboldene.
Njah, jeg ved sgu ikke om jeg synes, at bundniveauet er blevet hævet. Resultaterne er indiskutabelt blevet bedre, men vi har stadig præsteret nogle gudsjammerlige, elendige præstationer i denne sæson. Og så må jeg give dig ret i det fede ved, at vi pludselig er farlige på dødbolde. Det har været en mangelvare i mange år.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Gaarde6 » 23. nov 2021, 13:41

Pastorius skrev:
22. nov 2021, 20:59
Dalbjerg skrev:
22. nov 2021, 20:58
Ufatteligt at en hel tv-produktion ikke fatter, at de kigger på, om Ementa rammer forsvarsspilleren med for stor kraft, efter han prikker bolden til Prip..

Var den dømt af dommeren, så måtte man acceptere den, fordi det normalt er linjen.. Men fin brug af VAR at dommeren selv når frem til, at han ikke laver en åbenlys fejl, om end den også godt kunne dømmes.

TV-produktionen.. Ja de er vel i færd med at lede efter en eller anden sensationshistorie, istedet for at koncentrere sig om kampen..

Vigtig sejr!!!
Der var da ikke i nærheden af frispark der. Jeg ville være gået amok hvis den var blevet dømt, både af dommeren og af VAR.
Det var ikke det de kiggede efter. Altså om nogen gik for hårdt til nogen.
Dommeren skulle ha kigget efter Pricas indkast (hvilket jeg også lå mærke til, så lidt underligt ud)
At han så stod og så billederne af situationen EFTER indkastet, var vist en fejl.
Man kan også høre Würtz råbe til Sønderjyske bænken. "Det indkast fejlede ikke noget"
Det var den situation (indkast) som de stod og brokkede sig over på Sønderjyske bænken.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af jonas386 » 23. nov 2021, 13:58

Gaarde6 skrev:
23. nov 2021, 13:41
Pastorius skrev:
22. nov 2021, 20:59
Dalbjerg skrev:
22. nov 2021, 20:58
Ufatteligt at en hel tv-produktion ikke fatter, at de kigger på, om Ementa rammer forsvarsspilleren med for stor kraft, efter han prikker bolden til Prip..

Var den dømt af dommeren, så måtte man acceptere den, fordi det normalt er linjen.. Men fin brug af VAR at dommeren selv når frem til, at han ikke laver en åbenlys fejl, om end den også godt kunne dømmes.

TV-produktionen.. Ja de er vel i færd med at lede efter en eller anden sensationshistorie, istedet for at koncentrere sig om kampen..

Vigtig sejr!!!
Der var da ikke i nærheden af frispark der. Jeg ville være gået amok hvis den var blevet dømt, både af dommeren og af VAR.
Det var ikke det de kiggede efter. Altså om nogen gik for hårdt til nogen.
Dommeren skulle ha kigget efter Pricas indkast (hvilket jeg også lå mærke til, så lidt underligt ud)
At han så stod og så billederne af situationen EFTER indkastet, var vist en fejl.
Man kan også høre Würtz råbe til Sønderjyske bænken. "Det indkast fejlede ikke noget"
Det var den situation (indkast) som de stod og brokkede sig over på Sønderjyske bænken.
Det ligner rigtigt nok at han mister kontrollen, og at den derfor får for høj en bue på. Men det gør vel ikke i sig selv et indkast 'forkert'? Det skal vel være fordi han ikke har hænderne over hovedet, eller ikke har begge fødder i jorden - hvilket dog nærmest aldrig dømmes alligevel.
Jeg synes også det ligner, at kasteren mister kontrollen og får lavet et dårligt kast, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være forkert udført i følge fodboldloven.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Pastorius » 23. nov 2021, 16:25

Gaarde6 skrev:
23. nov 2021, 13:41
Pastorius skrev:
22. nov 2021, 20:59
Dalbjerg skrev:
22. nov 2021, 20:58
Ufatteligt at en hel tv-produktion ikke fatter, at de kigger på, om Ementa rammer forsvarsspilleren med for stor kraft, efter han prikker bolden til Prip..

Var den dømt af dommeren, så måtte man acceptere den, fordi det normalt er linjen.. Men fin brug af VAR at dommeren selv når frem til, at han ikke laver en åbenlys fejl, om end den også godt kunne dømmes.

TV-produktionen.. Ja de er vel i færd med at lede efter en eller anden sensationshistorie, istedet for at koncentrere sig om kampen..

Vigtig sejr!!!
Der var da ikke i nærheden af frispark der. Jeg ville være gået amok hvis den var blevet dømt, både af dommeren og af VAR.
Det var ikke det de kiggede efter. Altså om nogen gik for hårdt til nogen.
Dommeren skulle ha kigget efter Pricas indkast (hvilket jeg også lå mærke til, så lidt underligt ud)
At han så stod og så billederne af situationen EFTER indkastet, var vist en fejl.
Man kan også høre Würtz råbe til Sønderjyske bænken. "Det indkast fejlede ikke noget"
Det var den situation (indkast) som de stod og brokkede sig over på Sønderjyske bænken.
Som du siger var det ikke de billeder der blev vist på VAR-skærmen. Der kunne man se at det var Ano's sidste aktion der blev set efter.
Det ville godtnok også have bragt mit pis i kog, hvis VAR havde annuleret et mål pga et forkert udført indkast, hvis ikke det var blevet dømt på banen i første omgang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4251
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Klaus » 23. nov 2021, 18:28

Fodbold er nu et finurligt spil. Nu vinder vi en flot sejr på 3-1, så er det hurtigt glemt, at Ross redder på stregen og at de knalder en kæmpe chance på overliggeren. Men ser vi på spil og chancer er det en kamp vi lige så godt kunne have tabt. Jeg synes ikke vores bagerste kæde stod specielt godt. Og så laver Rinne en af de helt slemme ved straffesparket. Kusk og Pripp havde så heldigvis en af de gode dage, men afstanden mellem succes og fiasko er godt nok hårfin. Tænk at vi kan overvintre som nr. 2, hvis vi vinder på søndag... Det er jo helt vildt :cheers:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Hanga » 23. nov 2021, 19:40

Klaus skrev:
23. nov 2021, 18:28
Fodbold er nu et finurligt spil. Nu vinder vi en flot sejr på 3-1, så er det hurtigt glemt, at Ross redder på stregen og at de knalder en kæmpe chance på overliggeren. Men ser vi på spil og chancer er det en kamp vi lige så godt kunne have tabt. Jeg synes ikke vores bagerste kæde stod specielt godt. Og så laver Rinne en af de helt slemme ved straffesparket. Kusk og Pripp havde så heldigvis en af de gode dage, men afstanden mellem succes og fiasko er godt nok hårfin. Tænk at vi kan overvintre som nr. 2, hvis vi vinder på søndag... Det er jo helt vildt :cheers:
Helt enig. Det var ikke en ret god kamp fra vores side. Vi skaber som så ofte før for lidt selv men er meget skarpe på de få chancer vi laver. I den anden ende har vi marginalerne med os flere gange.

Pointene kan ingen heldigvis tage fra os. Ej heller at vi nu virker noget mere robuste, især mentalt, og vi er blevet bedre til at komme igen i kampe hvor tingene starter skidt. Men der er stadig rigtig meget at arbejde med. Det er jo så heldigvis bare noget nemmere, når man ligger trygt i den rigtige ende af tabellen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 23. nov 2021, 19:52

Har set den andre steder, men ikke herinde. Så bringer den lige, da den er sgu meget sød.

Det var et ordentlig slag Prip, som vi fik i går...
- FlæskeFrank

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 294
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Soren » 23. nov 2021, 20:58

Klaus skrev:
23. nov 2021, 18:28
Fodbold er nu et finurligt spil. Nu vinder vi en flot sejr på 3-1, så er det hurtigt glemt, at Ross redder på stregen og at de knalder en kæmpe chance på overliggeren. Men ser vi på spil og chancer er det en kamp vi lige så godt kunne have tabt. Jeg synes ikke vores bagerste kæde stod specielt godt. Og så laver Rinne en af de helt slemme ved straffesparket. Kusk og Pripp havde så heldigvis en af de gode dage, men afstanden mellem succes og fiasko er godt nok hårfin. Tænk at vi kan overvintre som nr. 2, hvis vi vinder på søndag... Det er jo helt vildt :cheers:
Det vilde er jo, at vi med lidt held kunne have haft 3-4 points mere. Så havde guldet nærmest været inden for rækkevidde. Selvom vi loge har mistet vores to bedste spillere (Lucas og Hiljemark) uden rigtig at få noget andet ind.

Det er bare godt trænerarbejde, må man sige

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Hovedet » 23. nov 2021, 22:19

SLO AaB skrev:
23. nov 2021, 10:52
Aalborg frederikshavner skrev:
20. nov 2021, 11:54
SLO AaB skrev:
18. nov 2021, 11:30
200 billetter ude til vores afsnit i skrivende stund :aabfan:
Lyder umiddelbart ikke af meget men på den anden side er det en mandag aften i Haderslev.

Der skal tre point på kontoen mod kriseramte Haderslev samt ligeledes mod løverne så kan vi gå på vinterpause med et fint udgangspunkt til forårsturneringen.
Vi endte med at være 301, hvilket er meget fint en mandag aften i Haderslev i slutningen af november. Stemning var i øvrigt fremragende. Sidst vi var i Haderslev med tilskuere, var vi 103 søndag aften kl. 18.00 d. 27. oktober 2019.
Og den kamp vandt vi i øvrigt 3-1 - efter at have været bagud 0-1...

Pudsigt, som tallene 3, 1 og 0 synes at gennemsyre hele dette scenario.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Pastorius » 23. nov 2021, 22:22

Klaus skrev:
23. nov 2021, 18:28
Fodbold er nu et finurligt spil. Nu vinder vi en flot sejr på 3-1, så er det hurtigt glemt, at Ross redder på stregen og at de knalder en kæmpe chance på overliggeren. Men ser vi på spil og chancer er det en kamp vi lige så godt kunne have tabt. Jeg synes ikke vores bagerste kæde stod specielt godt. Og så laver Rinne en af de helt slemme ved straffesparket. Kusk og Pripp havde så heldigvis en af de gode dage, men afstanden mellem succes og fiasko er godt nok hårfin. Tænk at vi kan overvintre som nr. 2, hvis vi vinder på søndag... Det er jo helt vildt :cheers:
Kun når vi ser på chancer. Jeg synes vi spillede en meget bedre kamp end dem, og deres chancer til trods, ville det have været ufortjent hvis vi ikke havde vundet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Hovedet » 23. nov 2021, 22:34

Soren skrev:
23. nov 2021, 20:58
Klaus skrev:
23. nov 2021, 18:28
Fodbold er nu et finurligt spil. Nu vinder vi en flot sejr på 3-1, så er det hurtigt glemt, at Ross redder på stregen og at de knalder en kæmpe chance på overliggeren. Men ser vi på spil og chancer er det en kamp vi lige så godt kunne have tabt. Jeg synes ikke vores bagerste kæde stod specielt godt. Og så laver Rinne en af de helt slemme ved straffesparket. Kusk og Pripp havde så heldigvis en af de gode dage, men afstanden mellem succes og fiasko er godt nok hårfin. Tænk at vi kan overvintre som nr. 2, hvis vi vinder på søndag... Det er jo helt vildt :cheers:
Det vilde er jo, at vi med lidt held kunne have haft 3-4 points mere. Så havde guldet nærmest været inden for rækkevidde. Selvom vi loge har mistet vores to bedste spillere (Lucas og Hiljemark) uden rigtig at få noget andet ind.

Det er bare godt trænerarbejde, må man sige
Man kan i hvert fald hverken point- eller placeringsmæssigt klage over denne sæson - kun nederlaget hjemme til Viborg stikker helt ud. Der er dog meget kort afstand mellem nr. 3 og nr. 6 (og her kunne vi sådan set også medregne nr. 2 nu), og vi har fået det helt igennem absolut maximale presset ud af de kampe. Jeg kan ikke mindes en kamp, hvor man sad med en følelse af, at her burde vi have fået mere ud af det, måske med undtagelse af 0-0-kampen mod Silkeborg.

Jeg ærgrer mig gul og grøn iblandet rød/hvide nuancer over, at vi ikke har haft Lucas og Hiljemark til rådighed. I så fald havde vi haft et regulært tophold, der med lidt held kunne have spillet om guldet, fremfor pt.-lige-akkurat-med-en-my-og-med-lodder-og trisser bedre end en stribe midterhold.

Men når man påtænker den klynk, der har været i FCK over tabet i Zeca efter 12-13 runder, bør man nok vende blikket mod Aalborg, hvor man har spillet uden Lucas og Hiljemark, der begge utvivlsomt ville høre til blandt Superligaens absolutte topprofiler højst en nuance under Zeca, i HELE sæsonen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af FIDEL » 23. nov 2021, 23:04

Igen igår var vi gode i begge felter. Vi har været effektive indtil videre i denne sæson. Marginaler har været afgørende i flere af kampene, men effektivitet er også en stor kvalitet.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af raekkeettre » 23. nov 2021, 23:49

Klaus skrev:
23. nov 2021, 18:28
Fodbold er nu et finurligt spil. Nu vinder vi en flot sejr på 3-1, så er det hurtigt glemt, at Ross redder på stregen og at de knalder en kæmpe chance på overliggeren. Men ser vi på spil og chancer er det en kamp vi lige så godt kunne have tabt. Jeg synes ikke vores bagerste kæde stod specielt godt. Og så laver Rinne en af de helt slemme ved straffesparket. Kusk og Pripp havde så heldigvis en af de gode dage, men afstanden mellem succes og fiasko er godt nok hårfin. Tænk at vi kan overvintre som nr. 2, hvis vi vinder på søndag... Det er jo helt vildt :cheers:
Jeg er 99% sikker på at SE angriberen var offside på det spark på overliggeren, og kan ikke forstå alle siger det er en kæmpe chance uden at tage den del ind i overvejelserne.

Men jeg må sige, den kamp her er første kamp i MANGE år hvor jeg efter 20 min spil ikke var nervøs for en sejr. Vi var by far bedre end SE, og vi har 2-3 gear ekstra end de havde. Jeg kaldte den også efter deres straffespark til mine sønner. Ingen panik den her vinder vi 9 ud af 10 gange. Det eneste jeg bliver lidt træt af er de sidste 10 min, der mister vi total grebet om kampen og spiller vildt nervøst...men ellers 3 sikre point, for shit SE så dårlige ud.

Besvar