Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4774
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Maglau » 4. sep 2022, 18:48

AaB klart bedst.
Farligst når vi angriber og helt ok styr på det når fcm har bolden.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1659
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Patmand » 4. sep 2022, 18:49

Martino skrev:
4. sep 2022, 18:44
Fromthecradle skrev:
4. sep 2022, 18:43
Martino skrev:
4. sep 2022, 18:36
9520AaB skrev:
4. sep 2022, 18:34
Fedt 0-1.
Markaric smider igen en chance væk grundet fart.
Erik Bo havde scoret 2 indtil nuBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jep - åh hvor jeg håber de kan få gang i Ramkilde. Han ville, i topform, pynte på det her AaB hold imo.
Det vil ihverfald pynte at få Makaric ud. Han er ubegribeligt ringe.
Han kæmper med hvad han har, og han er ikke decideret ringe. Jeg er der bare ikke helt.
Øøøh jo, han er decideret ringe men til gengæld generelt en rigtig fin første halvleg af AaB. FCM kommer ikke til store chancer så det er bare at holde snuden i sporet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Funky » 4. sep 2022, 18:49

Maglau skrev:
4. sep 2022, 18:48
AaB klart bedst.
Farligst når vi angriber og helt ok styr på det når fcm har bolden.
Enig. Det er en flot første halvleg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af troelsh » 4. sep 2022, 18:50

Flot første halveg, og fedt Pedro kroner endnu en forrygende indsats med et mål, for faen hvor har han været ekstremt god mod bif, randers og i dag.

Sousa er tilgengæld faldet voldsomt i niveau senest mod Randers og igen i dag, lad bare Bakiz få chancen.

Jeg er lidt bekymret for om vi kan holde til det tryk fcm kommer med efter pausen.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Stegosaurus » 4. sep 2022, 18:50

Igen en virkelig disciplineret indsats. Kunne være rart hvis det endelig blev belønnet. Prip og Makaric har været lidt sløve, men Fossum og Pedro er en fornøjelse at se.

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Aalborgmanden » 4. sep 2022, 18:51

Martino skrev:
4. sep 2022, 18:44
Fromthecradle skrev:
4. sep 2022, 18:43
Martino skrev:
4. sep 2022, 18:36
9520AaB skrev:
4. sep 2022, 18:34
Fedt 0-1.
Markaric smider igen en chance væk grundet fart.
Erik Bo havde scoret 2 indtil nuBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jep - åh hvor jeg håber de kan få gang i Ramkilde. Han ville, i topform, pynte på det her AaB hold imo.
Det vil ihverfald pynte at få Makaric ud. Han er ubegribeligt ringe.
Han kæmper med hvad han har, og han er ikke decideret ringe. Jeg er der bare ikke helt.
Markaric udstiller jo blot IAO s manglende evner. Han er jo et fejlkøb oveni alle de andre lottokuponer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Funky » 4. sep 2022, 18:52

troelsh skrev:
4. sep 2022, 18:50
Flot første halveg, og fedt Pedro kroner endnu en forrygende indsats med et mål, for faen hvor har han været ekstremt god mod bif, randers og i dag.

Sousa er tilgengæld faldet voldsomt i niveau senest mod Randers og igen i dag, lad bare Bakiz få chancen.

Jeg er lidt bekymret for om vi kan holde til det tryk fcm kommer med efter pausen.
Sousa ser pt ud til at være bedst i højre side i vores system, og dér prioriterer man så at have Prip. Jeg gad godt se dem bytte i 2. halvleg på et tidspunkt, og så kan man jo hive Prip ud for Bakiz.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Klaus » 4. sep 2022, 18:52

Jeg synes det er lidt beskæmmende, at journalisterne, eller hvad vi nu skal kalde dem, tydeligvis ikke har set vores kampe. Vi har spillet til meget mere end det vi har, med Horsens og Randerskampene som højdepunkter. Det er jo helt ubegribeligt, at vi ikke har fået flere point bedømt på kampens forløb... Nu er er dømt stormvejr de næste 45 minutter, det bliver spændende at se, hvor godt vi kan stå imod...

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2215
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Sauer » 4. sep 2022, 18:53

troelsh skrev:
4. sep 2022, 18:50
Flot første halveg, og fedt Pedro kroner endnu en forrygende indsats med et mål, for faen hvor har han været ekstremt god mod bif, randers og i dag.

Sousa er tilgengæld faldet voldsomt i niveau senest mod Randers og igen i dag, lad bare Bakiz få chancen.

Jeg er lidt bekymret for om vi kan holde til det tryk fcm kommer med efter pausen.
Sousa har haft nogle uheldige afleveringer, men arbejder stenhårdt. Kunne være spændende at se Bakiz. Men har slet ikke noget indtryk af, om han kan levere samme arbejdsindsats i presset.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Funky » 4. sep 2022, 18:55

Sauer skrev:
4. sep 2022, 18:53
troelsh skrev:
4. sep 2022, 18:50
Flot første halveg, og fedt Pedro kroner endnu en forrygende indsats med et mål, for faen hvor har han været ekstremt god mod bif, randers og i dag.

Sousa er tilgengæld faldet voldsomt i niveau senest mod Randers og igen i dag, lad bare Bakiz få chancen.

Jeg er lidt bekymret for om vi kan holde til det tryk fcm kommer med efter pausen.
Sousa har haft nogle uheldige afleveringer, men arbejder stenhårdt. Kunne være spændende at se Bakiz. Men har slet ikke noget indtryk af, om han kan levere samme arbejdsindsats i presset.
Behold Sousa inde - byt i stedet med Prip, den slikmund.
Ifølge Neestrup er Bakiz meget hårdtarbejdende i presset.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af bedstefar » 4. sep 2022, 18:55

Igen igen en god indsats - Fortsætter vi sådan her spillemæssigt, så er top 6 ikke ret langt væk :cheers:

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2215
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Sauer » 4. sep 2022, 18:57

Funky skrev:
4. sep 2022, 18:55
Sauer skrev:
4. sep 2022, 18:53
troelsh skrev:
4. sep 2022, 18:50
Flot første halveg, og fedt Pedro kroner endnu en forrygende indsats med et mål, for faen hvor har han været ekstremt god mod bif, randers og i dag.

Sousa er tilgengæld faldet voldsomt i niveau senest mod Randers og igen i dag, lad bare Bakiz få chancen.

Jeg er lidt bekymret for om vi kan holde til det tryk fcm kommer med efter pausen.
Sousa har haft nogle uheldige afleveringer, men arbejder stenhårdt. Kunne være spændende at se Bakiz. Men har slet ikke noget indtryk af, om han kan levere samme arbejdsindsats i presset.
Behold Sousa inde - byt i stedet med Prip, den slikmund.
Ifølge Neestrup er Bakiz meget hårdtarbejdende i presset.
Slikmund? :)

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af gravballe » 4. sep 2022, 18:58

Aalborgmanden skrev:
4. sep 2022, 18:51
Martino skrev:
4. sep 2022, 18:44
Fromthecradle skrev:
4. sep 2022, 18:43
Martino skrev:
4. sep 2022, 18:36
9520AaB skrev:
4. sep 2022, 18:34
Fedt 0-1.
Markaric smider igen en chance væk grundet fart.
Erik Bo havde scoret 2 indtil nuBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jep - åh hvor jeg håber de kan få gang i Ramkilde. Han ville, i topform, pynte på det her AaB hold imo.
Det vil ihverfald pynte at få Makaric ud. Han er ubegribeligt ringe.
Han kæmper med hvad han har, og han er ikke decideret ringe. Jeg er der bare ikke helt.
Markaric udstiller jo blot IAO s manglende evner. Han er jo et fejlkøb oveni alle de andre lottokuponer.
Makaric var fra datamaten oven i de påstod AaB at man havde scouted ham godt. Så kan det undre at man aldrig har spillet på hans styrker

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Funky » 4. sep 2022, 18:58

Sauer skrev:
4. sep 2022, 18:57
Funky skrev:
4. sep 2022, 18:55
Sauer skrev:
4. sep 2022, 18:53
troelsh skrev:
4. sep 2022, 18:50
Flot første halveg, og fedt Pedro kroner endnu en forrygende indsats med et mål, for faen hvor har han været ekstremt god mod bif, randers og i dag.

Sousa er tilgengæld faldet voldsomt i niveau senest mod Randers og igen i dag, lad bare Bakiz få chancen.

Jeg er lidt bekymret for om vi kan holde til det tryk fcm kommer med efter pausen.
Sousa har haft nogle uheldige afleveringer, men arbejder stenhårdt. Kunne være spændende at se Bakiz. Men har slet ikke noget indtryk af, om han kan levere samme arbejdsindsats i presset.
Behold Sousa inde - byt i stedet med Prip, den slikmund.
Ifølge Neestrup er Bakiz meget hårdtarbejdende i presset.
Slikmund? :)
Han har spist sig tyk, har han, så AaB har sat ham på diæt!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4457
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af doukas » 4. sep 2022, 19:00

Funky skrev:
4. sep 2022, 18:48
doukas skrev:
4. sep 2022, 18:37
Funky skrev:
4. sep 2022, 18:32
doukas skrev:
4. sep 2022, 18:28
Funky skrev:
4. sep 2022, 18:25
doukas skrev:
4. sep 2022, 18:20


Altså, du har lige undsagt Peter Sørensens kritik, fordi han er en "journey man" og tre indlæg senere fortalt man ikke skal tage en kritisk artikel fra EB alt for seriøst.

Så deeeet....
Jeg undsagde da ikke Sørensens kritik, jeg besvarede den faktisk. I øvrigt ER han en journeyman, som har døjet med at bide sig fast og opbygge noget. Det kunne godt få mig på at tvivle på hans kompetencer til at kommentere på andres opbygningsprojekter.
Ej, stop dog. Det er helt på månen det der. Selvfølgelig er Peter Sørensen i stand til at lave en kvalificeret vurdering/analyse af AaBs situation. Manden har tonsvis af erfaring. Først som spiller og siden som træner.
Hvis du vil slå på hans erfaring, så må du også medtage hans historik. Ellers er det nok mest dig, der skal “stoppe dog”.
Og du kunne da lige, hvis vi skal bevare illusionen om en seriøs debat, anerkende, at jeg faktisk svarede på hans kritik.
Nå, så fik vi lige annuleret et mål, takket være VAR.
Okay, så hvornår er man dygtig nok til, at du kan tage vedkommende seriøs? Alle journalister/skribenter er vel ikke, fordi de har aldrig selv "har bygget noget succesfuldt op og bidt sig fast". Så er vi vel ude i, at det kun er Kent Nielsen, Kasper Hjulmand, Niels Frederiksen eller nogen i den dur.
Jeg synes, man skal tage folk seriøst, hvis de kommer med en velunderbygget analyse som fører frem til et sobert argument. Sådan helt grundlæggende. Og den godhed udstrækker jeg også til Peter Sørensen. Som jeg besvarede ud fra den meget korte udlægning af hans kritik, jeg kunne læse. Og det har du åbenbart stadig utroooligt svært ved bare at anerkende.

Og ja, jeg vil da til enhver tid hellere høre Kents, Hjulmands eller Frederiksens analyser, end Sørensens, som er gået fra det ene korttidsprojekt til det andet. Vil du ikke det? Har de ikke i højere grad bevist sig, eller er de allesammen bare lige gode?

Tilbage til kampen: Målet har ikke overraskende fået FCM til at prøve at skubbe mere på. Jeg er glad for at se, at vi virker velforberedte - vi ser ikke paniske ud.

Og som et ægte interessant indslag fra kommentatorerne kan man nu høre, at Prip åbenbart har ædt for meget i sommerferien, så AaB har sat ham på diæt.
Men du har ingen gang hørt Peter Sørensens "analyse", så du kan ikke vide om den hverken er saglig eller velunderbygget, men alligevel er du skeptisk fordi Peter Sørensen er Peter Sørensen. Og så er jeg sådan set ligeglad med, at du svare på kritikken.

Og nej, jeg tror Peter Sørensen kan komme med en lige så skarp analyse som både KN og Hjulmand. Tænker ikke nødvendig succes på trænerbænken er afgørende for, hvordan man vurdere på andre hold, ligesom de bedste fodboldspillere ikke nødvendigvis bliver særlig gode trænere for lige at tage et andet eksempe
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4457
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af doukas » 4. sep 2022, 19:05

Sisto, din klovn. Ludewig har sgu været god. Ikke nogen profil, men alligevel en kæmpe opgradering ift. Pallesen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 802
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. sep 2022, 19:06

Stegosaurus skrev:
4. sep 2022, 18:50
Igen en virkelig disciplineret indsats. Kunne være rart hvis det endelig blev belønnet. Prip og Makaric har været lidt sløve, men Fossum og Pedro er en fornøjelse at se.
Helt enig. Fossum er bedre i dag end i tidligere kampe.
Prip har lucas syndrom og skal kontinuerligt have 3-4-5 berøringer. Prip har, ligesom sousa, stor bevægelsesfrihed og kommer i gode positioner, men er simpelthen for langsom i boldomgangen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.20

Indlæg af Funky » 4. sep 2022, 19:07

doukas skrev:
4. sep 2022, 19:00
Funky skrev:
4. sep 2022, 18:48
doukas skrev:
4. sep 2022, 18:37
Funky skrev:
4. sep 2022, 18:32
doukas skrev:
4. sep 2022, 18:28
Funky skrev:
4. sep 2022, 18:25


Jeg undsagde da ikke Sørensens kritik, jeg besvarede den faktisk. I øvrigt ER han en journeyman, som har døjet med at bide sig fast og opbygge noget. Det kunne godt få mig på at tvivle på hans kompetencer til at kommentere på andres opbygningsprojekter.
Ej, stop dog. Det er helt på månen det der. Selvfølgelig er Peter Sørensen i stand til at lave en kvalificeret vurdering/analyse af AaBs situation. Manden har tonsvis af erfaring. Først som spiller og siden som træner.
Hvis du vil slå på hans erfaring, så må du også medtage hans historik. Ellers er det nok mest dig, der skal “stoppe dog”.
Og du kunne da lige, hvis vi skal bevare illusionen om en seriøs debat, anerkende, at jeg faktisk svarede på hans kritik.
Nå, så fik vi lige annuleret et mål, takket være VAR.
Okay, så hvornår er man dygtig nok til, at du kan tage vedkommende seriøs? Alle journalister/skribenter er vel ikke, fordi de har aldrig selv "har bygget noget succesfuldt op og bidt sig fast". Så er vi vel ude i, at det kun er Kent Nielsen, Kasper Hjulmand, Niels Frederiksen eller nogen i den dur.
Jeg synes, man skal tage folk seriøst, hvis de kommer med en velunderbygget analyse som fører frem til et sobert argument. Sådan helt grundlæggende. Og den godhed udstrækker jeg også til Peter Sørensen. Som jeg besvarede ud fra den meget korte udlægning af hans kritik, jeg kunne læse. Og det har du åbenbart stadig utroooligt svært ved bare at anerkende.

Og ja, jeg vil da til enhver tid hellere høre Kents, Hjulmands eller Frederiksens analyser, end Sørensens, som er gået fra det ene korttidsprojekt til det andet. Vil du ikke det? Har de ikke i højere grad bevist sig, eller er de allesammen bare lige gode?

Tilbage til kampen: Målet har ikke overraskende fået FCM til at prøve at skubbe mere på. Jeg er glad for at se, at vi virker velforberedte - vi ser ikke paniske ud.

Og som et ægte interessant indslag fra kommentatorerne kan man nu høre, at Prip åbenbart har ædt for meget i sommerferien, så AaB har sat ham på diæt.
Men du har ingen gang hørt Peter Sørensens "analyse", så du kan ikke vide om den hverken er saglig eller velunderbygget, men alligevel er du skeptisk fordi Peter Sørensen er Peter Sørensen. Og så er jeg sådan set ligeglad med, at du svare på kritikken.

Og nej, jeg tror Peter Sørensen kan komme med en lige så skarp analyse som både KN og Hjulmand. Tænker ikke nødvendig succes på trænerbænken er afgørende for, hvordan man vurdere på andre hold, ligesom de bedste fodboldspillere ikke nødvendigvis bliver særlig gode trænere for lige at tage et andet eksempe
Det allermest interessante her er dit udsagn: “ Og så er jeg sådan set ligeglad med, at du svare på kritikken”. Ja, det anede mig. Men nu er det her jo et debatforum, så du får da lige chancen for at prøve igen.

Tilbage til kampen: Jeg kan endnu en gang godt lide Ludewigs indsats. Det er stille og roligt udmærket håndværk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1503
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Lyfe » 4. sep 2022, 19:08

bedstefar skrev:Igen igen en god indsats - Fortsætter vi sådan her spillemæssigt, så er top 6 ikke ret langt væk :cheers:
Pas på med den slags udtalelser herinde! For tiden er det kun tilladt at mene alt er forfærdeligt


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Dalbjerg » 4. sep 2022, 19:12

Ross skal godt nok øve sig på hans clearinger foran mål..

Det er alt for vildt, og ikke overraskende at det går galt til tider..

Her dog offside først..

Besvar