Friis fyret - ny træner igen igen..

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Friis fyret - ny træner igen igen..

Indlæg af Maglau » 29. sep 2022, 16:52

jonas386 skrev:
29. sep 2022, 15:53
Eksil skrev:
29. sep 2022, 09:23
jonas386 skrev:
29. sep 2022, 08:27
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/9446712


"Det er kun verdens bedste spillere og landsholdsspillere, der sælger sig selv. Den hylde, vi sælger spillere fra, fungerer ofte sådan, at vi har sat nogle skibe i søen med agenter, sportschefer og netværk."

Artiklen bekræfter igen de 13 millioner, og ikke de 18 man ellers havde håbet på.
13 i hånden, 5 mere i potentielle bonusser.
Jeg tror der er større sandsynlighed for at vi ser 0 af de potentielle bonusser end bare halvdelen.

Heller ikke videre betryggende at Inge og Bælum åbenbart har været ude at tilbyde Ross, fordi man jo både har Granli, Pallesen og Otoa samtidig med at Hagelskjær jo kommer tilbage til januar... som halil siger er det jo ærlig snak, men godt nok ikke særlig betryggende.

Glæder mig til at han får sparket. Det kan jo passende ske nu her, hvor vi alligevel skal igang med en omrokering.
Hvis vi føler, vi kan vinge alle tre af og synes, det er fornuftigt for spiller og klub, så tror vi på, vi kan komme igennem. Sådan er det i denne case, siger Bælum
Hvorfor skal vi trækkes med det her?
Tror ikke Bælum ryger - umiddelbart virker set til at han performer ok på de kpi’ er han måles på.
Men man ved ikke hvad der foregår internt i AaB så alt kan ske.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Friis fyret - ny træner igen igen..

Indlæg af Hanga » 29. sep 2022, 17:53

Maglau skrev:
29. sep 2022, 16:52

Tror ikke Bælum ryger - umiddelbart virker set til at han performer ok på de kpi’ er han måles på.
Men man ved ikke hvad der foregår internt i AaB så alt kan ske.
Gør han?
Da man fyrede Schors og ansatte Bælum var det med begrundelsen om, at man nu havde brug for en mand der kunne skabe vækst i forretningen, hvor Schors mere havde været manden til at sætte tæring efter næring. Men vores omsætning står helt stille, i modsætning til de fleste konkurrenter der oplever pæn vækst.

Det er mit indtryk at han er vellidt både hos sponsorer og blandt fans, og der ingen tvivl om at han har gjort gode ting ift. den kampoplevelse som han har snakket meget om. Men som manden øverst oppe skal han udvikle forretningen både på kort og langt sigt, og den korte udvikling er i hvert fald udeblevet, og jeg har ikke hørt en langvarig plan for hvordan AaB skal vokse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5227
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Friis fyret - ny træner igen igen..

Indlæg af Jakobsen » 29. sep 2022, 18:50

Hanga skrev:
29. sep 2022, 17:53
Maglau skrev:
29. sep 2022, 16:52

Tror ikke Bælum ryger - umiddelbart virker set til at han performer ok på de kpi’ er han måles på.
Men man ved ikke hvad der foregår internt i AaB så alt kan ske.
Gør han?
Da man fyrede Schors og ansatte Bælum var det med begrundelsen om, at man nu havde brug for en mand der kunne skabe vækst i forretningen, hvor Schors mere havde været manden til at sætte tæring efter næring. Men vores omsætning står helt stille, i modsætning til de fleste konkurrenter der oplever pæn vækst.

Det er mit indtryk at han er vellidt både hos sponsorer og blandt fans, og der ingen tvivl om at han har gjort gode ting ift. den kampoplevelse som han har snakket meget om. Men som manden øverst oppe skal han udvikle forretningen både på kort og langt sigt, og den korte udvikling er i hvert fald udeblevet, og jeg har ikke hørt en langvarig plan for hvordan AaB skal vokse.
Syntes Bælum var et firskt pust og jeg synes også mange af de ting han har sat i søen udenfor det sportslige har været rigtige og jeg synes også vi ser en fornyelse. Især er jeg glad for, at man nappede ham den komericielle chef fra ÅGF.
Til gengæld kan man spørge sig selv om det har været nok og det er jeg mere i tvivl om og det strategiske har også haltet under Bælum.
F.eks. det der med at udvikle en datascouting platform som et komericielt produkt det tror jeg simpelthen ikke på en virksomhed af AaBs størelse, hvor kerneforretningen er noget helt andet kan løfte. Derudover har den sportslige strategi sejlet og jeg oplever mere Bælum, som en der gengiver hvad Gaarde/IAO + Wieghorst/J. Friis/Cifuentes/L. Friis har sagt end en der har medejerskab på det. Selvfølgelig skal Bælum ikke forholde sig til om de skal skubbe en eller fem meter frem i presset, men han skal da være medejer på spillestil, rekrutteringstrategi, transferstrategi osv.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3271
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Friis fyret - ny træner igen igen..

Indlæg af Brodernumsi » 29. sep 2022, 19:06

Hanga skrev:
29. sep 2022, 17:53
Maglau skrev:
29. sep 2022, 16:52

Tror ikke Bælum ryger - umiddelbart virker set til at han performer ok på de kpi’ er han måles på.
Men man ved ikke hvad der foregår internt i AaB så alt kan ske.
Gør han?
Da man fyrede Schors og ansatte Bælum var det med begrundelsen om, at man nu havde brug for en mand der kunne skabe vækst i forretningen, hvor Schors mere havde været manden til at sætte tæring efter næring. Men vores omsætning står helt stille, i modsætning til de fleste konkurrenter der oplever pæn vækst.

Det er mit indtryk at han er vellidt både hos sponsorer og blandt fans, og der ingen tvivl om at han har gjort gode ting ift. den kampoplevelse som han har snakket meget om. Men som manden øverst oppe skal han udvikle forretningen både på kort og langt sigt, og den korte udvikling er i hvert fald udeblevet, og jeg har ikke hørt en langvarig plan for hvordan AaB skal vokse.
Så stod Bælum direkte og løj, i seneste afsnit af riposten. Der fortalte han, at omsætningen har været stigende de sidste 3 år, og ender på 83 mio i år.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5227
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Friis fyret - ny træner igen igen..

Indlæg af Jakobsen » 29. sep 2022, 19:32

Brodernumsi skrev:
29. sep 2022, 19:06
Hanga skrev:
29. sep 2022, 17:53
Maglau skrev:
29. sep 2022, 16:52

Tror ikke Bælum ryger - umiddelbart virker set til at han performer ok på de kpi’ er han måles på.
Men man ved ikke hvad der foregår internt i AaB så alt kan ske.
Gør han?
Da man fyrede Schors og ansatte Bælum var det med begrundelsen om, at man nu havde brug for en mand der kunne skabe vækst i forretningen, hvor Schors mere havde været manden til at sætte tæring efter næring. Men vores omsætning står helt stille, i modsætning til de fleste konkurrenter der oplever pæn vækst.

Det er mit indtryk at han er vellidt både hos sponsorer og blandt fans, og der ingen tvivl om at han har gjort gode ting ift. den kampoplevelse som han har snakket meget om. Men som manden øverst oppe skal han udvikle forretningen både på kort og langt sigt, og den korte udvikling er i hvert fald udeblevet, og jeg har ikke hørt en langvarig plan for hvordan AaB skal vokse.
Så stod Bælum direkte og løj, i seneste afsnit af riposten. Der fortalte han, at omsætningen har været stigende de sidste 3 år, og ender på 83 mio i år.
Hvis vi nu kørte 100 km/t i timen sidste år og kører 110 km/t i år, men vores konkurrenter omvendt er gået fra 110 km/t til 130 km/t så er vi jo lige vidt. Det er en branche med hård konkurrence og det gælder om, at udvikle os hurtigere end konkurrenterne.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Friis fyret - ny træner igen igen..

Indlæg af Hanga » 29. sep 2022, 19:42

Brodernumsi skrev:
29. sep 2022, 19:06
Hanga skrev:
29. sep 2022, 17:53
Maglau skrev:
29. sep 2022, 16:52

Tror ikke Bælum ryger - umiddelbart virker set til at han performer ok på de kpi’ er han måles på.
Men man ved ikke hvad der foregår internt i AaB så alt kan ske.
Gør han?
Da man fyrede Schors og ansatte Bælum var det med begrundelsen om, at man nu havde brug for en mand der kunne skabe vækst i forretningen, hvor Schors mere havde været manden til at sætte tæring efter næring. Men vores omsætning står helt stille, i modsætning til de fleste konkurrenter der oplever pæn vækst.

Det er mit indtryk at han er vellidt både hos sponsorer og blandt fans, og der ingen tvivl om at han har gjort gode ting ift. den kampoplevelse som han har snakket meget om. Men som manden øverst oppe skal han udvikle forretningen både på kort og langt sigt, og den korte udvikling er i hvert fald udeblevet, og jeg har ikke hørt en langvarig plan for hvordan AaB skal vokse.
Så stod Bælum direkte og løj, i seneste afsnit af riposten. Der fortalte han, at omsætningen har været stigende de sidste 3 år, og ender på 83 mio i år.
Glædeligt hvis vi ender på 83 mio. kr. i år, for så er det tale om en fornuftig fremgang (71 mio. i 2021). Ros for det.

Det er korrekt at den er steget de 3 seneste år men det var så også efter at omsætningen faldt betragteligt. 2021 endte i stort set samme niveau som 2018. De sidste par års omsætningstal er dog lidt "mudret" da de jo er påvirket af covid og de kompensationer der er blevet givet.
I sammenligning med flere konkurrerende klubber er det dog en relativ flad kurve vi præsterer. Det er jo også derfor at du ser AaB falde tilbage i opgørelserne over "største spillerbudgetter", selvom vi også har haft en let stigning i vores budget. Det til trods for at AaB er den superliga klub hvis samlede personaleudgifter spiser den største procentmæssige del af omsætningen.

tkr.
2021: 71.481
2020: 65.799
2019: 60.376
2018: 69.979 (Bælum ansættes 2. august)
2017: 62.238
2016: 74.795
2015: 78.773
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2888
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Friis fyret - ny træner igen igen..

Indlæg af Eksil » 29. sep 2022, 21:50

jonas386 skrev:
29. sep 2022, 15:53
Eksil skrev:
29. sep 2022, 09:23
jonas386 skrev:
29. sep 2022, 08:27
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/9446712


"Det er kun verdens bedste spillere og landsholdsspillere, der sælger sig selv. Den hylde, vi sælger spillere fra, fungerer ofte sådan, at vi har sat nogle skibe i søen med agenter, sportschefer og netværk."

Artiklen bekræfter igen de 13 millioner, og ikke de 18 man ellers havde håbet på.
13 i hånden, 5 mere i potentielle bonusser.
Jeg tror der er større sandsynlighed for at vi ser 0 af de potentielle bonusser end bare halvdelen.

Heller ikke videre betryggende at Inge og Bælum åbenbart har været ude at tilbyde Ross, fordi man jo både har Granli, Pallesen og Otoa samtidig med at Hagelskjær jo kommer tilbage til januar... som halil siger er det jo ærlig snak, men godt nok ikke særlig betryggende.

Glæder mig til at han får sparket. Det kan jo passende ske nu her, hvor vi alligevel skal igang med en omrokering.
Aner det ikke. Det afhænger jo lidt af om han skal have 5 førsteholdskampe eller vinde ballon d'or for at udløse dem. Synes ikke der har været noget fremme om det.

Du læser det lidt som fanden læser biblen. De kom til AaB, ikke omvendt. Derfra dækker han så af med de mange dårlige løsninger/undskyldninger.

Besvar