Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 29. nov 2022, 15:17

haghdk skrev:
29. nov 2022, 15:11
Maglau skrev:
29. nov 2022, 15:03
Altså det er satme en mærkelig konklusion. Der står de nuværende stor investorer smider flere penge ind samtidig med at den nye investor gør det samme.
Hvordan konkluderer du at bestyrelsen fortsætter uforandret.
Af flere grunde... Hvorfor lave så lang en forhandlingsproces og diskutere ændring af logo osv., hvis investoren blot ønsker at smide nogle penge i kassen og købe lidt aktier ( lad os sige 20 % ) - og ikke ønsker indflydelse.

Alt logik fortæller mig, at hvis de ønsker at overtage majoriteten af klubben og dermed blive de facto ejere, vil de også bestemme sammensætningen af den samlede ledelse.

Var det mig selv der var interesseret i at købe en kæmpe del af en virksomhed - måske over halvdelen, så ville jeg sgu også have lov til at bestemme.

Jeg har aldrig været en del af en forhandlingsproces - og ifølge min privatøkonomi bliver jeg det heller aldrig - så jeg kan naturligvis tage fejl!
Enig - ville være højest mærkværdigt såfremt den nye store investor ikke ville have markant indflydelse på ledelses sammensætningen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 242
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af haghdk » 29. nov 2022, 15:20

Maglau skrev:
29. nov 2022, 15:17
haghdk skrev:
29. nov 2022, 15:11
Maglau skrev:
29. nov 2022, 15:03
Altså det er satme en mærkelig konklusion. Der står de nuværende stor investorer smider flere penge ind samtidig med at den nye investor gør det samme.
Hvordan konkluderer du at bestyrelsen fortsætter uforandret.
Af flere grunde... Hvorfor lave så lang en forhandlingsproces og diskutere ændring af logo osv., hvis investoren blot ønsker at smide nogle penge i kassen og købe lidt aktier ( lad os sige 20 % ) - og ikke ønsker indflydelse.

Alt logik fortæller mig, at hvis de ønsker at overtage majoriteten af klubben og dermed blive de facto ejere, vil de også bestemme sammensætningen af den samlede ledelse.

Var det mig selv der var interesseret i at købe en kæmpe del af en virksomhed - måske over halvdelen, så ville jeg sgu også have lov til at bestemme.

Jeg har aldrig været en del af en forhandlingsproces - og ifølge min privatøkonomi bliver jeg det heller aldrig - så jeg kan naturligvis tage fejl!
Enig - ville være højest mærkværdigt såfremt den nye store investor ikke ville have markant indflydelse på ledelses sammensætningen
For fanden - mig der ikke læste dit quote rigtigt, og troede det var møntet på min konklusion om hvorfor jeg tror at bestyrelsen ændres.
Ændrer dog ikke på min ovenstående kommentar :-)

cosisi1589
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. nov 2022, 15:25

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af cosisi1589 » 29. nov 2022, 15:26

Bliver spændende at se, hvordan Martin Kind bliver taget imod i det nordjyske.. I Hannover 96 var det en sejr for fangrupperne at få ham ud! :cheers:

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2907
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Eksil » 29. nov 2022, 15:31

Er det rigtigt forstået, at aktieprinteren er sat i gang igen?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 29. nov 2022, 15:38

Eksil skrev:
29. nov 2022, 15:31
Er det rigtigt forstået, at aktieprinteren er sat i gang igen?
Ja virker til at man udvider aktiekapitalen og investoreren ikke overtager eksisterende aktier.
Det er det eneste rigtige at gøre når der skal skaffes midler til vækst.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 29. nov 2022, 15:45

Vi får nok en lang næse, når det viser sig, at det er én, der blot køber 20% og får en plads i bestyrelsen, mens Tørre Torben fortsat sidder for bordenden - og dermed ikke et nyt ejerskab med en god pose penge med.
Ædruelighedens stemme

Red0Fox0Dk
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 22. sep 2022, 09:33
Favoritspiller: Erik Bo

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Red0Fox0Dk » 29. nov 2022, 15:50

cosisi1589 skrev:
29. nov 2022, 15:26
Bliver spændende at se, hvordan Martin Kind bliver taget imod i det nordjyske.. I Hannover 96 var det en sejr for fangrupperne at få ham ud! :cheers:
Flot at trolle med samme indlæg både her og på bold.dk :cheers:

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 242
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af haghdk » 29. nov 2022, 16:20

Shit mand ... Det er ikke et ubetydeligt beløb jeg ville ha' betalt for at sidde i hjørnet i det møde/forhandlinglokale.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 29. nov 2022, 16:21

R Rosenberg skrev:Vi får nok en lang næse, når det viser sig, at det er én, der blot køber 20% og får en plads i bestyrelsen, mens Tørre Torben fortsat sidder for bordenden - og dermed ikke et nyt ejerskab med en god pose penge med.
Hvem ved om det er er scenarie vi ville have foretrukket, når vi om nogle år kigger tilbage?

Umuligt at sige noget endnu når vi ikke ved mere. Det bliver næppe rendyrket positivt for os. Ét eller andet skal køberen have ud af det, i modsætning til vores nuværende investorer, der hovedageligt er er der af kærlighed til klubben.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af baresi » 29. nov 2022, 16:30

1 - Der ønskes kapitaltilførsel hos nye aktionærer inden nytår.
2 - ny udenlandsk investor opkøber ukendt %del af AaB (nuv. ejerskab udvandes men bibeholdes i store dele blot med mindre ejerskab pr. ejer)
Ny udenlandsk investor er med fokus på:
fælles målsætninger
rigtig kemi (dvs. det ikke kun er penge man kommer med)
rigtige faglige komptencer (dvs. det IKKE kun er penge man kommer med)
for at videreudvikle klubbens sportslige sektor med AaB akademiet som centrum. (lyder vel positivt nok)
Identitet bibeholdes. (lyder vel positivt nok)

Det er HENSIGTEN at nå en aftale hvor nuv. ejerkreds fortsat er en DEL af klubben.

Der står altså ingen steder at det er en lille investor eller stor investor eller.
hvorfor antager vi alt det.
Der står heller ikke at bestyrelsen eller ledelsen skal blive i klubben - ingen steder.
Bestyrelsen kommer ikke til at se ud som den gør nu - og i min optik så er Fristrup snart fortid. bestyrelsesformanden ryger i sådan en situation

Jeg tror ikke der er tale om en der kun kommer til at eje 15-20% af klubben samlet set - tror det er mere end det, men at man ønsker at bibeholde noget dansk nordjysk i ejerkredsen fordi man ser AaB som hele nordjyllands hold.

Jeg er positiv indtil andet er bevist :-)

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 296
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Alpa Chino » 29. nov 2022, 16:33

Baresi, alt det du nævner der er det noget du helt konkret har hørt? Eller er det bare noget du gætter/håber?

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 242
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af haghdk » 29. nov 2022, 16:38

baresi skrev:
29. nov 2022, 16:30
... at man ønsker at bibeholde noget dansk nordjysk i ejerkredsen fordi man ser AaB som hele nordjyllands hold.
Det er faktisk ikke nogen dum pointe. Kunne vel godt ha' været et krav i forhandlingerne ...

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af baresi » 29. nov 2022, 16:49

Alpa Chino skrev:
29. nov 2022, 16:33
Baresi, alt det du nævner der er det noget du helt konkret har hørt? Eller er det bare noget du gætter/håber?
jeg tror du skal prøve at blive konkret :-) det jeg skriver er det der står i artiklen.
det er derfor jeg skriver det - så der ikke bare gættes på alle mulige scenarier.
jeg synes det er ret simpelt det der står - man skal bare læse det og så ikke gætte sig frem til andet
men spørg endelig hvad du præcist mener så svarer jeg gerne.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 29. nov 2022, 16:56

Hanga skrev:
29. nov 2022, 16:21
R Rosenberg skrev:Vi får nok en lang næse, når det viser sig, at det er én, der blot køber 20% og får en plads i bestyrelsen, mens Tørre Torben fortsat sidder for bordenden - og dermed ikke et nyt ejerskab med en god pose penge med.
Hvem ved om det er er scenarie vi ville have foretrukket, når vi om nogle år kigger tilbage?

Umuligt at sige noget endnu når vi ikke ved mere. Det bliver næppe rendyrket positivt for os. Ét eller andet skal køberen have ud af det, i modsætning til vores nuværende investorer, der hovedageligt er er der af kærlighed til klubben.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Jeg kN næsten garantere, at en fortsættelse med Tørre Torben for bordenden ikke er, hvad vi ville have foretrukket, når vi om nogle år ser tilbage.

Altså medmindre vi tænker tilbage, at det har været en fed periode i divisionerne og med omdømme som den mest bomderøvsagtige klub.

Og nej, vi aner intet. Eneste nye er, at det er europæisk, og at de nuværende folk stadig skal husere i klubben,
Det sidste gør mig absolut hverken tryg eller forventningsfuld.
Ædruelighedens stemme

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af raekkeettre » 29. nov 2022, 17:23

MortenN skrev:
29. nov 2022, 14:43
MortenN skrev:
28. nov 2022, 18:02
Winterburn skrev:
28. nov 2022, 16:18
raekkeettre skrev:
28. nov 2022, 14:11
Jeg tror der kommer til at ske noget inden årets udgang, både hvad angår bestyrelsen, men også med Bælum. Han går vist heller ikke udenom den kæmpe fejltagelse med Inge, og ja - men alt dette kommer nok til at ske i forbindelse med ny investor. Der er nogle jungletrommer igang i det fjerne...
Har du hoert noget?
Måske der sker noget i morgen?
Idag
And so it has started....

cosisi1589
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. nov 2022, 15:25

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af cosisi1589 » 29. nov 2022, 17:31

Red0Fox0Dk skrev:
29. nov 2022, 15:50
cosisi1589 skrev:
29. nov 2022, 15:26
Bliver spændende at se, hvordan Martin Kind bliver taget imod i det nordjyske.. I Hannover 96 var det en sejr for fangrupperne at få ham ud! :cheers:
Flot at trolle med samme indlæg både her og på bold.dk :cheers:
Gør det ikke mindre rigtigt :cheers:

I hørte det her først :aabfan:

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 669
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Winterburn » 29. nov 2022, 17:46

cosisi1589 skrev:
29. nov 2022, 17:31
Red0Fox0Dk skrev:
29. nov 2022, 15:50
cosisi1589 skrev:
29. nov 2022, 15:26
Bliver spændende at se, hvordan Martin Kind bliver taget imod i det nordjyske.. I Hannover 96 var det en sejr for fangrupperne at få ham ud! :cheers:
Flot at trolle med samme indlæg både her og på bold.dk :cheers:
Gør det ikke mindre rigtigt :cheers:

I hørte det her først :aabfan:
Ved du noget?
Kan se han er god for ca 600 mill Euro, saa har da lidt knaster at kaste rundt med
Hvorfor blev han uoensket i Hannover?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Noerresundby
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31. aug 2022, 15:28
Favoritspiller: Kusk

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Noerresundby » 29. nov 2022, 18:28

Aner ikke om Kind er aktuel eller ej. Men et hurtigt kik på den tyske del af Wikipedia siger følgende:

God for cirka 600 mEUR = 4,5 miaDKK - det er jo en slat!
Formand for Hannover 96 fra 1997 til 2021
Sikrede klubben oprykning fra de lavere rækker til Bundesligaen
Forsøgte at få 50+1 reglern ophævet, som sikrer at klubber bliver ejet af de oprindelige moderklubber
Havde et meget stort forbrug af sportschefer og trænere
Talte tilsyneladende ned om spillere, trænere, fans osv i de offentlige medier.
Blev i stigende omfang upopulær i fankredse, formentlig pga ovenstående

Lyder ikke umiddelbart som et ønskeligt bekendtskab.

Kilde
https://de.wikipedia.org/wiki/Martin_Kind

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 29. nov 2022, 18:43

Noerresundby skrev:
29. nov 2022, 18:28
Aner ikke om Kind er aktuel eller ej. Men et hurtigt kik på den tyske del af Wikipedia siger følgende:

God for cirka 600 mEUR = 4,5 miaDKK - det er jo en slat!
Formand for Hannover 96 fra 1997 til 2021
Sikrede klubben oprykning fra de lavere rækker til Bundesligaen
Forsøgte at få 50+1 reglern ophævet, som sikrer at klubber bliver ejet af de oprindelige moderklubber
Havde et meget stort forbrug af sportschefer og trænere
Talte tilsyneladende ned om spillere, trænere, fans osv i de offentlige medier.
Blev i stigende omfang upopulær i fankredse, formentlig pga ovenstående

Lyder ikke umiddelbart som et ønskeligt bekendtskab.

Kilde
https://de.wikipedia.org/wiki/Martin_Kind
Der er meget skidt at sige om Kind.
Men han fik også rykket Hannover op gennem rækkerne til BuLi og fik lavet stadion om fra noget bras til et stadion, der blev brugt til VM i 2006.

Men lad os nu se. Indtil videre, er han nævnt af én, der har skrevet på bold og identisk herinde.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 29. nov 2022, 19:01

R Rosenberg skrev:
29. nov 2022, 16:56
Hanga skrev:
29. nov 2022, 16:21
R Rosenberg skrev:Vi får nok en lang næse, når det viser sig, at det er én, der blot køber 20% og får en plads i bestyrelsen, mens Tørre Torben fortsat sidder for bordenden - og dermed ikke et nyt ejerskab med en god pose penge med.
Hvem ved om det er er scenarie vi ville have foretrukket, når vi om nogle år kigger tilbage?

Umuligt at sige noget endnu når vi ikke ved mere. Det bliver næppe rendyrket positivt for os. Ét eller andet skal køberen have ud af det, i modsætning til vores nuværende investorer, der hovedageligt er er der af kærlighed til klubben.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Jeg kN næsten garantere, at en fortsættelse med Tørre Torben for bordenden ikke er, hvad vi ville have foretrukket, når vi om nogle år ser tilbage.

Altså medmindre vi tænker tilbage, at det har været en fed periode i divisionerne og med omdømme som den mest bomderøvsagtige klub.

Og nej, vi aner intet. Eneste nye er, at det er europæisk, og at de nuværende folk stadig skal husere i klubben,
Det sidste gør mig absolut hverken tryg eller forventningsfuld.
Det er naivt at tro at det næsten kun kan blive bedre. Det kan også blive meget værre. Bare tag til Esbjerg og spørg om de ville annullere deres ejerskifte med tilbagevirkende kraft, hvis de havde muligheden for det.

Sometimes it's better to stick with the devil you know.

Dermed ikke sagt at jeg er tilfreds med den nuværende bestyrelse, og jeg er helt enig i, at der gerne skal ske noget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar