AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2023, 10:29

alithebeast skrev:
23. mar 2023, 10:18
R Rosenberg skrev:
23. mar 2023, 09:49
Aalborg frederikshavner skrev:
23. mar 2023, 09:25
TT bliver ny træner i Møgjylland jvf. BT
Nogen ville betale det, han kostede.

Men det betyder jo så, at David Nielsen i AaB stadig kunne være en mulighed, hvis vi klarer frisag. Den nye kurs med SSE22 kunne måske friste.
David virker ikke som typen, der kan bygge noget op, og derefter holde det kørende. Han er en dygtig motivator, men jeg ser ham ikke som en, der kan tage det lange seje træk. Så hellere ind med Niels Frederiksen.
Som heller ikke kunne i længden...

Jeg tror nu godt, at David Nielsen ville kunne det. Men klart, at det ville betyde, at man skulle skille sig af med AaB's mange alibispillere.
Ædruelighedens stemme

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2321
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Dalbjerg » 23. mar 2023, 10:32

David Nielsen skal ikke tilbage i denne klub..

Der er simpelthen for mange lig i lasten i forhold til opførsel overfor egne, men også eksterne..

(Derudover virker det til, at han er dybt afhængig af taktiske ass. trænere, fordi han ikke selv besidder dette)

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2023, 10:36

Dalbjerg skrev:
23. mar 2023, 10:32
David Nielsen skal ikke tilbage i denne klub..

Der er simpelthen for mange lig i lasten i forhold til opførsel overfor egne, men også eksterne..

(Derudover virker det til, at han er dybt afhængig af taktiske ass. trænere, fordi han ikke selv besidder dette)
Hvad er det for opførsel over for egne?
Ædruelighedens stemme

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Bugatti1 » 23. mar 2023, 11:15

David N skrev bogen "Sorte Svin", og der i nævner han tæsk til Gaarde og så giver han en mega hånlig sviner til Vores alle sammens yndling Lynge Jacobsen - Men David N virker nu til at være blevet voksen, og jeg gad godt se ham og hans No bullshit type prygle vores spillere der ikke kæmper for trøjen. Jeg er klar på en David N, hvis det er :-)

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2023, 11:40

Bugatti1 skrev:
23. mar 2023, 11:15
David N skrev bogen "Sorte Svin", og der i nævner han tæsk til Gaarde og så giver han en mega hånlig sviner til Vores alle sammens yndling Lynge Jacobsen - Men David N virker nu til at være blevet voksen, og jeg gad godt se ham og hans No bullshit type prygle vores spillere der ikke kæmper for trøjen. Jeg er klar på en David N, hvis det er :-)
Den der sag med Gaarde er jo så åndssvag at holde fast i. Det er så mange år siden, og Gaarde er heldigvis long gone.
Ædruelighedens stemme

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Bugatti1 » 23. mar 2023, 13:17

Det er korrekt Rosenborg, det er længe siden, men der var een der spurgte:
"Hvad er det for lig i lasten", og det svarede jeg blot på.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 23. mar 2023, 14:32

Thomasberg træner i FCM.....trist vi ikke kunne behandle folk ordenligt og sikre ham. Er af den overbevisning at han kunne havde stoppet noget af den her blødning. Nå, videre...men nu i FCM.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af hje1980 » 23. mar 2023, 16:03

alithebeast skrev:
23. mar 2023, 10:18
R Rosenberg skrev:
23. mar 2023, 09:49
Aalborg frederikshavner skrev:
23. mar 2023, 09:25
TT bliver ny træner i Møgjylland jvf. BT
Nogen ville betale det, han kostede.

Men det betyder jo så, at David Nielsen i AaB stadig kunne være en mulighed, hvis vi klarer frisag. Den nye kurs med SSE22 kunne måske friste.
David virker ikke som typen, der kan bygge noget op, og derefter holde det kørende. Han er en dygtig motivator, men jeg ser ham ikke som en, der kan tage det lange seje træk. Så hellere ind med Niels Frederiksen.
Synes netop han er typen der er bedre til at bygge en kultur op... det gjorde han i AGF henover 2-3 år. Det var først da han skulle til at finpudse og bringe dem videre kæden hoppede af.
Dertil sagt, så tror jeg næppe David er en træner AaB kigger på.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2249
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af alithebeast » 23. mar 2023, 19:31

hje1980 skrev:
23. mar 2023, 16:03
alithebeast skrev:
23. mar 2023, 10:18
R Rosenberg skrev:
23. mar 2023, 09:49
Aalborg frederikshavner skrev:
23. mar 2023, 09:25
TT bliver ny træner i Møgjylland jvf. BT
Nogen ville betale det, han kostede.

Men det betyder jo så, at David Nielsen i AaB stadig kunne være en mulighed, hvis vi klarer frisag. Den nye kurs med SSE22 kunne måske friste.
David virker ikke som typen, der kan bygge noget op, og derefter holde det kørende. Han er en dygtig motivator, men jeg ser ham ikke som en, der kan tage det lange seje træk. Så hellere ind med Niels Frederiksen.
Synes netop han er typen der er bedre til at bygge en kultur op... det gjorde han i AGF henover 2-3 år. Det var først da han skulle til at finpudse og bringe dem videre kæden hoppede af.
Dertil sagt, så tror jeg næppe David er en træner AaB kigger på.
AGF faldt altså fuldstændig sammen til sidst under David
Hader København!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Klaus » 23. mar 2023, 20:15

Jeg kan egentlig godt lide David Nielsen. Da han spillede for os, var han en af favoritterne. Jeg har nu noget mere fidus til en træner som Niels Frederiksen eller måske Per Frandsen. Sidstnævnte har gjort et fantastisk job i Hvidovre, så spørgsmålet er om han vil være interesseret. Jess Thorup kunne også være fantastisk, men han er nok desværre urealistisk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 23. mar 2023, 23:37

Klaus skrev:
23. mar 2023, 20:15
Jeg kan egentlig godt lide David Nielsen. Da han spillede for os, var han en af favoritterne. Jeg har nu noget mere fidus til en træner som Niels Frederiksen eller måske Per Frandsen. Sidstnævnte har gjort et fantastisk job i Hvidovre, så spørgsmålet er om han vil være interesseret. Jess Thorup kunne også være fantastisk, men han er nok desværre urealistisk.
Det skal ikke være Jess Thorup. Han har været upopulær i alle de klubber, hvor han har været selvom han har haft succes. FCK fansene kunne ikke lide Thorup fordi han i starten af den her sæson snakkede om mellemsæson og opbygning og nu en træner senere og et halvt år senere er de landets bedste hold. Han er for entydigt en glasset er halvt fyldt mand. Han har et helt forket mindset i mine øjne.

Per Frandsen kender jeg ikke godt nok til at vide om han kan gøre det godt i Superligaen eller AaB. Synes til gengæld ikke han umiddelbart virker som den type der ville passe i AaB. Lidt som at foreslå Kim Daugaard eller lign. når man ser på personlighed. Ikke en af de der typer ala. KEP eller Kent der rusker op i tingene på den gode måde.
Niels Frederiksen kan jeg godt lide. Tilpas pragmatisk samtidig med han har ideer for hvordan der skal spilles. Jeg tror han kunne passe godt hos os som trænertype selvom jeg ikke er særligt "forelsket" i ham.

Mht. David Nielsen ved jeg sgu ikke helt. Episoden med Gaarde er jo på den ene side noget der er sket i mange andre klubber siden mellem mange andre spillere uden det har kostet dem jobbet eller anseelsen i klubben. Derfor tror jeg faktisk også det var lidt som David selv skriver i hans bog, at det lige så meget var "Døden skal have en årsag". Synes også David har noget af det der "Du elsker at have ham på dit eget hold - hader ham når han er på dit eget" og han kommer først og fremmest med noget vinderattitude. Jeg tror han kunne ruske op i noget af det magelige i truppen og det ville jeg elske.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 24. mar 2023, 09:19

Dalbjerg skrev:
23. mar 2023, 10:32
David Nielsen skal ikke tilbage i denne klub..

Der er simpelthen for mange lig i lasten i forhold til opførsel overfor egne, men også eksterne..

(Derudover virker det til, at han er dybt afhængig af taktiske ass. trænere, fordi han ikke selv besidder dette)
Enig. Jeg vil i hvertfald kraftigt overveje opsigelse af sæsonkort, hvis David Nielsen kommer tilbage til AaB. Han har forhåbentligt brændt alle broer til Hornevej.

Per Frandsen håbede jeg på da man ansatte Lars Friis, så det kan passende ske denne gang - hvis det skal være en dansk træner.
Jeg savner Winsnes

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. apr 2023, 15:04

Spalvis har indstillet karrieren og sætter her lidt ord på tiden i Aalborg https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Lidt rørende at læse om hvor glad han var for tiden i den bolsjestribede trøje

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af gravballe » 2. apr 2023, 16:06

Aalborg frederikshavner skrev:
2. apr 2023, 15:04
Spalvis har indstillet karrieren og sætter her lidt ord på tiden i Aalborg https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Lidt rørende at læse om hvor glad han var for tiden i den bolsjestribede trøje
En skam han ikke lige tog sig sammen det sidste halve år.. Så havde det nok været et mesterskab mere

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 394
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Anubit » 2. apr 2023, 16:07

gravballe skrev:
2. apr 2023, 16:06
Aalborg frederikshavner skrev:
2. apr 2023, 15:04
Spalvis har indstillet karrieren og sætter her lidt ord på tiden i Aalborg https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Lidt rørende at læse om hvor glad han var for tiden i den bolsjestribede trøje
En skam han ikke lige tog sig sammen det sidste halve år.. Så havde det nok været et mesterskab mere
Ham og Ene var godt nok giftige det efterår
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Nitten
Landshold
Landshold
Indlæg: 750
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Nitten » 2. apr 2023, 20:32

Hvordan går det egentlig med Prica i Østrig
Udløber hans udlejning ikke her til sommer

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 2. apr 2023, 20:36

Nitten skrev:
2. apr 2023, 20:32
Hvordan går det egentlig med Prica i Østrig
Udløber hans udlejning ikke her til sommer
https://www.transfermarkt.com/tim-prica ... ler/527347

Startede sæsonen godt men kunne ikke holde momentum.
7 mål og 1 assist i 21 kampe er vel okay uden at være prangende.
Spiller vi første division tror jeg han kan blive en afgørende spiller for os. Hvis ikke, så tror jeg vi går efter at sende ham videre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Klaus » 11. apr 2023, 19:44

AK Jakobsen og Moses Opondo har scoret Horsens mål :|

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. apr 2023, 18:56

Så har pøleren garnet for første gang i Eliteserien, Børsting bragte SK Brann Bergen foran mod Vålerenga.

I øvrigt en utrolig fed klub Børsting er havnet i, oprykkerne har efter sæsonens to første hjemmekampe et tilskuersnit på lidt over 16.000 tilskuere. Er også i pokalsemifinalen hvor de ude skal møde Stabæk, de tildelte knap 600 billetter til bergenserne blev udsolgt på 3 minutter.
Det er godt nok noget andet end det Børsting kender til fra AaB tiden

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. apr 2023, 18:41

I går nettede Børsting for første gang i Eliteserien og nu har Kasper Waarst Høgh gjort det samme.

Høgh har nettet i 'AaB træffet' på Nadderud hvor Høgh og KP fra Stabæk møder FK Haugesund der har MC og Bærtelsen i startopstillingen.

Nu nettede KP minsandten også

Besvar