Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Gnu » 26. mar 2023, 12:53

Elvis lever skrev:
25. mar 2023, 19:24
Gnu skrev:
25. mar 2023, 17:00
Elvis lever skrev:
25. mar 2023, 12:25
Jakobsen skrev:
25. mar 2023, 09:36
Elvis lever skrev:
25. mar 2023, 09:08
raekkeettre skrev:
24. mar 2023, 15:43


Det tror jeg vist ikke jeg har sagt. Jeg har bare sagt der er intet vi kan gøre når 75% af stemmerne har valgt at vælge sig selv....så jow vi kan skam godt sige vores mening, som jeg vist også tror fans har gjort på stadion før - Så som at man ikke kan fyre sig ud af inkompetene.....
Jeg tror det ville gøre større indtryk på bestyrelsen, hvis fanmiljøet opstillede en kompetent kandidat til bestyrelsen. Som du skriver, ville vedkommende formentlig ikke blive valgt, men jeg tror, at bestyrelsen efter 2-3 år vil begynde at føle det ubekvemt at nedstemme græsrødderne hver gang. Et banner, ja det er da meget fint, men jeg tror årlig talt ikke det gør noget varigt indtryk på andre end dem, der har lavet det, men som musen sagde til elefanten: "Ih hvor vi gungrer."

Andre mener, at enkelt personer er uværdige til at sidde i bestyrelsen. Etik er altid interessant og komplekst, men det er jo muligt at stille forslag om, at AaB skal udvikle et etisk kodeks for driften af forretningen. Man skal bare huske, at hvis man gerne vil diskutere værdighed for bestyrelsesmedlemmer, så er der formentlig en del, som vil mene at begrebet værdighed skal defineres bredere, som eksempelvis, hvilke lande vi kan afholde træninglejre i, hvilke land vi vil acceptere, som modstandere ved træningskampe etc, etc. Det kunne også være, at man som klub konsekvent lukkede en tribune i næste kamp, hvis der eksempelvis var blevet tændt pyro.
Jeg kan ikke rigtigt se fanmiljøet levere kandidater med bedre fodboldtyngde end hvad vi f.eks. allerede har fra AaB af 1885 og hvad ville en mand rykke? Han vil jo være i mindretal hele tiden. Vi skulle både have en med politiske skills til rent faktisk at få noget igennem, tilpas fodboldmæssig know-how og fremfor alt en der er professionel nok til at sidde i bestyrelsen. Det tror jeg ikke på fanmljøet lige kan mønste og det skal sgu ikke bare være en eller andne megafonmand fra Vesttribunen vi får ind i bestyrelseslokalet - det kan vi ikke bruge til noget ifht. at udvikle klubben.

Derudover synes jeg, at fanmiljøet er alt for diverst til at man realistisk kan finde en kandidat der vil favne tilpas meget af fanmiljøet. De "venstreorienterede" er meget larmende omkring, at det skulle være umuligt at have fællesskab om klubben, hvis sådan og sådan og har en grænsende anti-moderne fodbold holdning. En fløj der nærmest trækker den med ordentlighed for langt ifht. at fodboldbranchen også er et mega kompetitivt sted at være. Dermed ikke sagt, at jeg bifalder IAOs agentfinder og lign., men det er ikke vigtigt for mig, at AaB er spejderdreng i alle henseender.

Jeg tilhører selv den mere moderate fløj der synes, at en ejerskab udefra under de rette rammer er fint og, at AaB skal følge med tiden, men selvfølgelig på fundament af vores gamle klub. Jeg har ikke noget behov for, at klubben/bestyrelsen skal udarbejde et forkromet værdisæt med alle de rigtige meninger for at please et andet fansegment ellerat man skal have en mand i bestyrelsen der knap kan anerkende at moderne fodbold trods alt er et vilkår. De fans der typisk vil i bestyrelser i deres klub er også dem der tit har sværest ved at anerkende at moderne fodbold er et vilkår og det handler om hvad man vil være indenfor det fremfor at være rendyrket anti. Når det er sagt så har jeg selvfølgelig nogle grundholdninger til russerpenge, sheikpenge/blodpenge eller at blive en agents legetøj som Vejle er No Gos, men når vi er ude over det eller decideret kriminalitet forventer jeg ikke andet af min klub end, at de er en dygtig klub der udvikler sig positivt. Selvfølgelig kræver det en sund kultur i klubben, men det er altså ikke entydigt det kammeratlige og familiære i AaB, som nærmest kan blive for mageligt. Jeg tror for så vidt, at grundanalysen i IAOs "kulturkamp" var rigtig, men desværre havde han slet ikke de ledelsesmæssige skills til at gøre det rigtigt og det virkede som om det bare blev auto "ud med de lokale".
Jeg er helt enig med dig og jeg tror heller ikke at bestyrelsesniveauet er det rigtige kontaktpunkt for fanmiljøet. Jeg ser helt klart på driftsniveauet, som det rigtige kontaktpunkt, men jeg har også indtryk af, at det er en af de ting, som er blevet forbedret de seneste år.

Min anke går hovedsagligt på det evindelige flow af konspirationsteorier og nedladenhed, som er herinde. Hvis man gerne vil i dialog med bestyrelsen sker det på generelforsamlingen og indgangsbilletten er en aktie. Sjovt nok viser det sig igen og igen, at ingen af de mest kritiske røster herinde har noget faktisk ønske om at møde op på generelforsamlingen og give udtryk for sin holdning.
Det flytter sgu da ikke noget at stille sig op og lufte sine holdninger på generalforsamlingen. Det er langt mere effektivt og helt på sin plads at rejse en debat her, i medierne, på sociale medier og tribunen.

AaB er jo meget mere end et aktieselskab, og ejerne er af den grund også ansvarlige for meget mere end aktionærerne. Derfor er dit mantra om at man bare må møde op til generalforsamlingen, hvis man vil ytre sin holdning også så fjollet.
Det bliver bare lidt underligt, at kræve bestyrelsen stillet til ansvar, udskiftet, fyret osv. når man så alligevel ikke vil møde op i det forum, som selskabsloven stiller til rådighed for aktionærer som er utilfredse. Det bliver lige lovlig patetisk papirtiger agtigt. Men du har da ret i at man kan diskutere alt vedrørende AaB på socialemedier og nede på bodegaen, men at det skulle flytte noget af betydning er fri fantasi. Men debatten i sig selv kan da være helt ok.

Jeg ved ikke helt hvad mener med at ejerne står til ansvar for mere end aktionærerne, da de to grupper er 100% overensstemmende, men hvis du mener, at bestyrelsen står til ansvar overfor andre end aktionærerne, så tager du 100% fejl. Bestyrelsen står lige så lidt til ansvar overfor fangrupperinger, som Carlsberg står til ansvar overfor en gæst på den lokale bodega. At bestyrelsen kan tage beslutninger som tilgodeser andre end aktionærerne er en anden sag.
Rent teknisk står bestyrelsen selvfølgelig kun til ansvar for aktionærerne, men det er en meget rigid og forsimplet læsning at insistere på, at det alene er sådan det hænger sammen, og at det kun er på generalforsamlingen at man kan træffe beslutninger. For sådan hænger verden ikke sammen. En fodboldklub agerer også i sit lokalområde, og er intet uden fans. Og lige netop i AaB betyder den lokale forankring meget. Det ynder bestyrelsen jo også selv at bryste sig af. Selvfølgelig kan man ændre noget uden at være aktionær og gå til generalforsamling og det er helt legitimt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2023, 13:05

alithebeast skrev:
26. mar 2023, 12:49
jonas386 skrev:
26. mar 2023, 09:55
Buzz Killington skrev:
25. mar 2023, 22:06
Jeg håber i alle finder så meget ro i jeres mandighed at i en dag indser at For Evigt uironisk er et fedt nummer, også selvom tante Oda og tosseknud nede fra bodegaen synger med.
For evigt er receptmusik af værste skuffe. Jeg har hørt en del volbeat tidligere, og har ikke noget imod musikken, men hører det heller ikke længere.

De har formået at smide alle de små kendetegn fra deres andre numre ind i en sang. Hvis du bad ChatGPT om at lave et volbeat-nummer, ville den komme op med 'For evigt'. Jeg synes det er et leflende stykke musik.
Volbeat har lavet det samme nummer 200 gange, alt deres musik lyder 100% ens..
Jeg synes nu godt man kan høre forskel på de forskellige 'perioder' af deres udgivelser. Men det er nok en anden tråd :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af 9520AaB » 26. mar 2023, 13:09

Kan vi ikke bare blive enige om at “for evigt”, er et lortenummer, og i samme moment konstatere at det er “simply the best” også.
Vi har ringeste indløbssang i hele Superligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Rac
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. nov 2022, 16:21
Favoritspiller: Steve Olfers

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Rac » 26. mar 2023, 14:31

9520AaB skrev:
26. mar 2023, 13:09
Kan vi ikke bare blive enige om at “for evigt”, er et lortenummer, og i samme moment konstatere at det er “simply the best” også.
Vi har ringeste indløbssang i hele Superligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men der er nu noget dejlig ironi over at spille “Simply the best”, når man ligger nummer sidst i tabellen, og er på vej mod nedrykning med et brag.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af gravballe » 26. mar 2023, 18:19

Simply the best Har været skide pinlig de sidste 20år og man stadig spiller den sang er mig en gåde.

Få nu bare bersærk på med kampånd..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Funky » 26. mar 2023, 21:12

9520AaB skrev:
26. mar 2023, 13:09
Kan vi ikke bare blive enige om at “for evigt”, er et lortenummer, og i samme moment konstatere at det er “simply the best” også.
Vi har ringeste indløbssang i hele Superligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan i hvert fald godt blive enig med dig. Et skifte fra T. Turner til Volbeat er dog totalt uspiseligt for mig. No-go. Showstopper.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af 9520AaB » 26. mar 2023, 21:25

Funky skrev:
9520AaB skrev:
26. mar 2023, 13:09
Kan vi ikke bare blive enige om at “for evigt”, er et lortenummer, og i samme moment konstatere at det er “simply the best” også.
Vi har ringeste indløbssang i hele Superligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan i hvert fald godt blive enig med dig. Et skifte fra T. Turner til Volbeat er dog totalt uspiseligt for mig. No-go. Showstopper.
Har man nogensinde tænkt at “som ramt af lynet” kunne være indløbssang??
Det ville da være originalt, at fanscenen selv havde lavet teksten til indløb.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Baatnakken » 26. mar 2023, 22:48

9520AaB skrev:
26. mar 2023, 21:25
Funky skrev:
9520AaB skrev:
26. mar 2023, 13:09
Kan vi ikke bare blive enige om at “for evigt”, er et lortenummer, og i samme moment konstatere at det er “simply the best” også.
Vi har ringeste indløbssang i hele Superligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan i hvert fald godt blive enig med dig. Et skifte fra T. Turner til Volbeat er dog totalt uspiseligt for mig. No-go. Showstopper.
Har man nogensinde tænkt at “som ramt af lynet” kunne være indløbssang??
Det ville da være originalt, at fanscenen selv havde lavet teksten til indløb.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Thunderstruck ville være fremragende

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Mascis » 27. mar 2023, 03:25

Vi skulle både have en med politiske skills til rent faktisk at få noget igennem, tilpas fodboldmæssig know-how og fremfor alt en der er professionel nok til at sidde i bestyrelsen. Det tror jeg ikke på fanmljøet lige kan mønste og det skal sgu ikke bare være en eller andne megafonmand fra Vesttribunen vi får ind i bestyrelseslokalet - det kan vi ikke bruge til noget ifht. at udvikle klubben.
Jens Ringberg er AaB-fan 😉

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kempes » 27. mar 2023, 10:16

gravballe skrev:
26. mar 2023, 18:19
Simply the best Har været skide pinlig de sidste 20år og man stadig spiller den sang er mig en gåde.

Få nu bare bersærk på med kampånd..
Bærsærk er da en mulighed.

Jeg tænker dog mere bysbørnene fra Mercenary har nogle oplagte numre til stadion:
"11 Dreams"
"Through our darkest days" (omkvædet er endda nem at synge med på "never surrender.....")
Mest rammende for situationen i AaB er dog deres nummer med titlen "From the Ashes of the Fallen" :cheers:

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Portland » 27. mar 2023, 10:27

Kempes skrev:
27. mar 2023, 10:16
gravballe skrev:
26. mar 2023, 18:19
Simply the best Har været skide pinlig de sidste 20år og man stadig spiller den sang er mig en gåde.

Få nu bare bersærk på med kampånd..
Bærsærk er da en mulighed.

Jeg tænker dog mere bysbørnene fra Mercenary har nogle oplagte numre til stadion:
"11 Dreams"
"Through our darkest days" (omkvædet er endda nem at synge med på "never surrender.....")
Mest rammende for situationen i AaB er dog deres nummer med titlen "From the Ashes of the Fallen" :cheers:

God save the queen med Sex Pistols vil være det helt rigtige valg.

Tænk at løbe ind til omkvædet No future, no future, no future fore us :-)

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af gravballe » 27. mar 2023, 10:39

Kempes skrev:
27. mar 2023, 10:16
gravballe skrev:
26. mar 2023, 18:19
Simply the best Har været skide pinlig de sidste 20år og man stadig spiller den sang er mig en gåde.

Få nu bare bersærk på med kampånd..
Bærsærk er da en mulighed.

Jeg tænker dog mere bysbørnene fra Mercenary har nogle oplagte numre til stadion:
"11 Dreams"
"Through our darkest days" (omkvædet er endda nem at synge med på "never surrender.....")
Mest rammende for situationen i AaB er dog deres nummer med titlen "From the Ashes of the Fallen" :cheers:
Gode gamle Mercenary.. mens skal vi der over, så kan vi lige så godt fyre noget Darkthrone på ... Transilvanian Hunger... GO!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 27. mar 2023, 10:53

Hvis sangen skal være en tema sang er der vel ikke noget mere oplagt en af Depeche Modes 80er album Construction time again sangen - And then.
Her er omkvædet:
To pull it all down and start again
From the top to the bottom and then
I'll have faith or, I prefer
To think that things couldn't turn out worse

Synes rammer ganske godt min AaB følelse - håber snart at komme tilbage til et andet DM nummer - Just cant get enough
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af FIDEL » 27. mar 2023, 11:08

Raining blood - Slayer er klart at foretrække som indløbssang.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 27. mar 2023, 11:10

Hvis forslagene skal være bare en smule trådrelevant, så skal vi vel over i noget tysk musik... så altså enten noget fuld spade ved Rammstein eller 144 bmp ved Scooter... Måske er jeg bare blevet skræmt af Sunderland dokumentaren, hvor deres nye David Brent agtige ejer forsøger at omdanne stadion til et rave.

Personligt synes jeg Simply The Best er AaBs indløbssang. Det har den været i samtlige år jeg kan huske, så for mig er den tæt forbundet til AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 439
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af DarkHorse9000 » 27. mar 2023, 11:47

Er jeg den eneste der forventer vi bliver klogere i dag på både det “nye” træner-team og tyskernes planer?

Mener Hiljemark fortalte i indtrædelsesinterviewet, at spillerne skulle samles igår og forelægges planerne for kvalifikationsspilet.

Iøvrigt gad jeg godt vi entreret grønsværen til Fire af Kasabian.

Mek82
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. sep 2021, 21:02
Favoritspiller: Jozo

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Mek82 » 27. mar 2023, 12:32

Hanga skrev:
27. mar 2023, 11:10
Hvis forslagene skal være bare en smule trådrelevant, så skal vi vel over i noget tysk musik... så altså enten noget fuld spade ved Rammstein eller 144 bmp ved Scooter... Måske er jeg bare blevet skræmt af Sunderland dokumentaren, hvor deres nye David Brent agtige ejer forsøger at omdanne stadion til et rave.

Personligt synes jeg Simply The Best er AaBs indløbssang. Det har den været i samtlige år jeg kan huske, så for mig er den tæt forbundet til AaB.
Hvorfor begrænse sig til Scooter eller Rammstein.
Nej nej en god gang thrash fra Kreator.

Men nu hvor der er en tendens til her på siden, at spillerne er nogle forkælede fyre, så skal de da løbe på banen til denne - alternativt kunne omkvædet synges henvendt til modstanderen
https://youtu.be/th4Czv1j3F8

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 27. mar 2023, 14:26

DarkHorse9000 skrev:
27. mar 2023, 11:47
Er jeg den eneste der forventer vi bliver klogere i dag på både det “nye” træner-team og tyskernes planer?

Mener Hiljemark fortalte i indtrædelsesinterviewet, at spillerne skulle samles igår og forelægges planerne for kvalifikationsspilet.

Iøvrigt gad jeg godt vi entreret grønsværen til Fire af Kasabian.
Ved vi om det er i dag at spillertruppen skal informeres - er alle tilbage.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Patmand » 27. mar 2023, 14:37

Mek82 skrev:
27. mar 2023, 12:32
Hanga skrev:
27. mar 2023, 11:10
Hvis forslagene skal være bare en smule trådrelevant, så skal vi vel over i noget tysk musik... så altså enten noget fuld spade ved Rammstein eller 144 bmp ved Scooter... Måske er jeg bare blevet skræmt af Sunderland dokumentaren, hvor deres nye David Brent agtige ejer forsøger at omdanne stadion til et rave.

Personligt synes jeg Simply The Best er AaBs indløbssang. Det har den været i samtlige år jeg kan huske, så for mig er den tæt forbundet til AaB.
Hvorfor begrænse sig til Scooter eller Rammstein.
Nej nej en god gang thrash fra Kreator.

Men nu hvor der er en tendens til her på siden, at spillerne er nogle forkælede fyre, så skal de da løbe på banen til denne - alternativt kunne omkvædet synges henvendt til modstanderen
https://youtu.be/th4Czv1j3F8
Nu må I satme stoppe med det heavy bras. Det skal være noget som alle i Nordjylland kan forholde sig til, ala Tina Turner, men vi kunne godt trænge til en opgradering, og så tænker jeg følgende powernummer er det helt rigtige:

https://youtu.be/dQw4w9WgXcQ

1,3 milliarder tager ikke fejl.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 439
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af DarkHorse9000 » 27. mar 2023, 14:48

Maglau skrev:
27. mar 2023, 14:26
DarkHorse9000 skrev:
27. mar 2023, 11:47
Er jeg den eneste der forventer vi bliver klogere i dag på både det “nye” træner-team og tyskernes planer?

Mener Hiljemark fortalte i indtrædelsesinterviewet, at spillerne skulle samles igår og forelægges planerne for kvalifikationsspilet.

Iøvrigt gad jeg godt vi entreret grønsværen til Fire af Kasabian.
Ved vi om det er i dag at spillertruppen skal informeres - er alle tilbage.
Nej, der er selvfølgelig nogle ulandsholdsspillere afsted. Tyskerne venter nok, men jeg tænker ikke staben venter med planen for kvalifikationsspillet. Jeg er spændt på hvad indgangsvinklen bliver og hvem der tager Hiljemarks plads som assistent.

Besvar