Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af optimisten » 25. apr 2024, 20:56

Nogle folk har store forventninger til at SSE22 nu skal ‘sætte sit hold’.
Vi må bare huske på, at det hold vi ser nu også er sat af SSE.

Det er altså de samme folk som allerede har sat et hold med Hiljemark, Haugaasen, Emmanuel Toku, Rody de Boer, Max Vartuli, Diego Caballo, Adedeji, Richard Odada, Daniel Ask, André Alvarez Perez, Melker Widell og Mathias Jørgensen, som nu skal sætte sit hold - igen.

Nogle vil med god ret fremhæve Widell og Jørgensen som gode signings. Det er bare en bekymrende lille hit rate, med tanke på at SSE nu står overfor at skulle købe AaB Superliga-klar henover sommeren.

Og vi kan i hvert fald konstatere, at det hold som er sat, ikke fungerer som et hold.

Nej, det skal blive interessant at se om SSE lærte noget af første runde, når de nu skal ‘rydde op’ og ‘sætte sit hold’ for anden gang.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5327
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af R Rosenberg » 25. apr 2024, 20:58

optimisten skrev:
25. apr 2024, 20:56
Nogle folk har store forventninger til at SSE22 nu skal ‘sætte sit hold’.
Vi må bare huske på, at det hold vi ser nu også er sat af SSE.

Det er altså de samme folk som allerede har sat et hold med Hiljemark, Haugaasen, Emmanuel Toku, Rody de Boer, Max Vartuli, Diego Caballo, Adedeji, Richard Odada, Daniel Ask, André Alvarez Perez, Melker Widell og Mathias Jørgensen, som nu skal sætte sit hold - igen.

Nogle vil med god ret fremhæve Widell og Jørgensen som gode signings. Det er bare en bekymrende lille hit rate, med tanke på at SSE nu står overfor at skulle købe AaB Superliga-klar henover sommeren.

Og vi kan i hvert fald konstatere, det hold som er sat, ikke fungerer som et hold.

Nej, det skal blive interessant at se om SSE lærte noget af første runde, når de nu skal ‘rydde op’ og ‘sætte sit hold’ for anden gang.
Det er faktisk ret vildt, nu man tænker over det. Usandsynligt sløjt arbejde.
Ædruelighedens stemme

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Reyad » 25. apr 2024, 21:07

Her til aften havde jeg min 4-årige søn med på stadion for første gang. Han havde en fin oplevelse. Popcorn, cola, pølser og der var endda en hoppeborg. Hans far var lidt mindre begejstret. Vi sad på langsiden, fordi den 4-årige ikke kan klare støjniveauet hos fansene. Og hold kæft hvor er jeg imponeret over jer. Det var alle dem der sad på langsiden. Der var spredt snak om, at det både var fedt med stemning og imponerende niveau. Især sammenlignet med spillet på banen.
Voldsomt godt gået. Det var min første stadiontur i lang tid, fordi jeg bor i Middelfart. Engang var jeg på stadion hver uge. Husker ikke fan-niveauet så højt. Vildt godt gået. Især når der spilles en torsdag kl 18.00.

Nå, men spillet var lort. Fansene guld.


PS: Ementa var på stadion og sad tæt ved os. Han ville ikke sige, om han skulle til Gent 😄

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af baresi » 25. apr 2024, 21:08

Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:52
baresi skrev:
25. apr 2024, 20:20
I de næste kampe bør man søge noget mere stabilitet
Sæt widell ned på en 8er igen med hans store motor
Fjern højholt
Er otoa klar - giv ham 6eren ellers Odada
Der skal noget energi ind

Vires midtbane er HeLT slukket
Vores eneste dm vil jeg ikke tage ud nu. Selv hvis Otoa bliver klar aner han ikke hvad det vil sige at spille dm. Vi kommer til at se endnu mindre sammenhængende ud på den korte bane.

Hobro er heller ikke et hold der angriber meget, og kan køre den rundt som fcf, så det er mere vores boldomgang jeg vil se på i den kamp. Der er jeg ikke så nervøs for vores midtbane. Selvom vi skal have mere ud af midtbanen generelt og skal have vundet flere bolde fra vores pres. Da de fandt kombinationerne, og vi gik højere på på dem, der blev det pres for nemt at spille igennem for dem.
Otoa vil klart overstråle højholt
Otoa har hele pakken
Men så må de spille uden en 6er og så en 4 midt feks
KJ - Kramer - otoa - ahlman
Mj - Odada - widell - adedeji
Bakiz - Ross

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3871
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Gentleman Finn » 25. apr 2024, 21:16

baresi skrev:
25. apr 2024, 21:08
Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:52
baresi skrev:
25. apr 2024, 20:20
I de næste kampe bør man søge noget mere stabilitet
Sæt widell ned på en 8er igen med hans store motor
Fjern højholt
Er otoa klar - giv ham 6eren ellers Odada
Der skal noget energi ind

Vires midtbane er HeLT slukket
Vores eneste dm vil jeg ikke tage ud nu. Selv hvis Otoa bliver klar aner han ikke hvad det vil sige at spille dm. Vi kommer til at se endnu mindre sammenhængende ud på den korte bane.

Hobro er heller ikke et hold der angriber meget, og kan køre den rundt som fcf, så det er mere vores boldomgang jeg vil se på i den kamp. Der er jeg ikke så nervøs for vores midtbane. Selvom vi skal have mere ud af midtbanen generelt og skal have vundet flere bolde fra vores pres. Da de fandt kombinationerne, og vi gik højere på på dem, der blev det pres for nemt at spille igennem for dem.
Otoa vil klart overstråle højholt
Otoa har hele pakken
Men så må de spille uden en 6er og så en 4 midt feks
KJ - Kramer - otoa - ahlman
Mj - Odada - widell - adedeji
Bakiz - Ross
Odada mangler taktisk overblik til at spille i en defensiv formation inde centralt. Det låser Widell endnu mere til en defensiv rolle. Mod Hobro giver det nul mening. Højholt får næste kamp fra start, men klart når vi spiller offensivt mod fcf ser vores midtbane ufattelig tynd ud, og dermed også Højholt. Men den er for nem at tørre af på ham. Hvis ellers vi rykker op efter næste runde, så kan trænere (og mandagstrænere, mig selv inkluderet) få lov at kaste så meget de vil rundt med spillerne. De Boer på toppen, Helenius som sweeper (selvom jeg stadig vil have den 1. plads)

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Reyad » 25. apr 2024, 21:22

baresi skrev:
25. apr 2024, 21:08
Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:52
baresi skrev:
25. apr 2024, 20:20
I de næste kampe bør man søge noget mere stabilitet
Sæt widell ned på en 8er igen med hans store motor
Fjern højholt
Er otoa klar - giv ham 6eren ellers Odada
Der skal noget energi ind

Vires midtbane er HeLT slukket
Vores eneste dm vil jeg ikke tage ud nu. Selv hvis Otoa bliver klar aner han ikke hvad det vil sige at spille dm. Vi kommer til at se endnu mindre sammenhængende ud på den korte bane.

Hobro er heller ikke et hold der angriber meget, og kan køre den rundt som fcf, så det er mere vores boldomgang jeg vil se på i den kamp. Der er jeg ikke så nervøs for vores midtbane. Selvom vi skal have mere ud af midtbanen generelt og skal have vundet flere bolde fra vores pres. Da de fandt kombinationerne, og vi gik højere på på dem, der blev det pres for nemt at spille igennem for dem.
Otoa vil klart overstråle højholt
Otoa har hele pakken
Men så må de spille uden en 6er og så en 4 midt feks
KJ - Kramer - otoa - ahlman
Mj - Odada - widell - adedeji
Bakiz - Ross
Adedeji og Odada har taktisk forståelse som en lilleputspiller. Var rystet over Adedeji i dag. Widell er udisciplineret.
Det hold der ville have elendigt presspil og ville være ekstremt usammenspillet. Forestiller du dig, at de kan fikse et systemskifte og helt ny midtbane på en træningsuge og med en midlertidig cheftræner? Det er naivt.

Den eneste på midtbanen, der i dag vandt bolde tilbage var Højholt. Han smed også meget væk og missede pres. Men ofte bliver han solgt af sine holdkammerater. Enig i at midtbanen er sløj og vi er dårligt trænet. Men for nu er det ikke tid til paladsrevolutioner.

Hvis Otoa er klar, skal han have VB. Caballo er væk.
Jeg ville smide Widell på kanten og have Bakiz på 10’eren.
Allerhelst ville jeg dog gå tilbage til to 8’ere med Højholt som ren 6’er.

Også ville jeg aldrig nogensinde se Toku på banen igen. Det er jo helt forfærdeligt.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Dalbjerg » 25. apr 2024, 21:24

martinaalborg skrev:
25. apr 2024, 18:59
Dalbjerg skrev:
25. apr 2024, 18:51
martinaalborg skrev:
25. apr 2024, 18:49
Kan I huske sidst vi havde matchbolde sidste år?.
Ja, man får bange anelser
Det behøves du så ikke til denne sæson, fordi det klarer sig selv om så man taber resten..

Men det viser meget godt, at alle de penge man har brugt på mentaltrænere, ja der burde man have købt en en garantiklausul, så havde man godt med penge lige nu..

De har simpelthen ikke rygrad til at være et hold som skal spille vigtige kampe..
Hvorfor?

Foran med 12 point
Og Fredericia vinder 5 kampe = 15 point
Jamen det står der jo..

Fredericia skal nok tabe en kamp mere.. Lige så højt deres topniveau er, lige så lavt er deres bundniveau, når de ikke møder tophold.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3871
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Gentleman Finn » 25. apr 2024, 21:43

Reyad skrev:
25. apr 2024, 21:22
baresi skrev:
25. apr 2024, 21:08
Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:52
baresi skrev:
25. apr 2024, 20:20
I de næste kampe bør man søge noget mere stabilitet
Sæt widell ned på en 8er igen med hans store motor
Fjern højholt
Er otoa klar - giv ham 6eren ellers Odada
Der skal noget energi ind

Vires midtbane er HeLT slukket
Vores eneste dm vil jeg ikke tage ud nu. Selv hvis Otoa bliver klar aner han ikke hvad det vil sige at spille dm. Vi kommer til at se endnu mindre sammenhængende ud på den korte bane.

Hobro er heller ikke et hold der angriber meget, og kan køre den rundt som fcf, så det er mere vores boldomgang jeg vil se på i den kamp. Der er jeg ikke så nervøs for vores midtbane. Selvom vi skal have mere ud af midtbanen generelt og skal have vundet flere bolde fra vores pres. Da de fandt kombinationerne, og vi gik højere på på dem, der blev det pres for nemt at spille igennem for dem.
Otoa vil klart overstråle højholt
Otoa har hele pakken
Men så må de spille uden en 6er og så en 4 midt feks
KJ - Kramer - otoa - ahlman
Mj - Odada - widell - adedeji
Bakiz - Ross
Adedeji og Odada har taktisk forståelse som en lilleputspiller. Var rystet over Adedeji i dag. Widell er udisciplineret.
Det hold der ville have elendigt presspil og ville være ekstremt usammenspillet. Forestiller du dig, at de kan fikse et systemskifte og helt ny midtbane på en træningsuge og med en midlertidig cheftræner? Det er naivt.

Den eneste på midtbanen, der i dag vandt bolde tilbage var Højholt. Han smed også meget væk og missede pres. Men ofte bliver han solgt af sine holdkammerater. Enig i at midtbanen er sløj og vi er dårligt trænet. Men for nu er det ikke tid til paladsrevolutioner.

Hvis Otoa er klar, skal han have VB. Caballo er væk.
Jeg ville smide Widell på kanten og have Bakiz på 10’eren.
Allerhelst ville jeg dog gå tilbage til to 8’ere med Højholt som ren 6’er.

Også ville jeg aldrig nogensinde se Toku på banen igen. Det er jo helt forfærdeligt.
Enig, både Adedeji og Odada mangler taktisk overblik. Caballo kan man sige lidt af det samme om, han har dog en flødefod. Otoa kommer nok til at vinde den vb, hvis idéen er at han skal spille der. Men jeg har bare stadig et gigantisk behov for at have Ahlmann som backup, bare lige første sæson

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14765
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Hanga » 25. apr 2024, 21:45

Dalbjerg skrev:
25. apr 2024, 21:24
martinaalborg skrev:
25. apr 2024, 18:59
Dalbjerg skrev:
25. apr 2024, 18:51
martinaalborg skrev:
25. apr 2024, 18:49
Kan I huske sidst vi havde matchbolde sidste år?.
Ja, man får bange anelser
Det behøves du så ikke til denne sæson, fordi det klarer sig selv om så man taber resten..

Men det viser meget godt, at alle de penge man har brugt på mentaltrænere, ja der burde man have købt en en garantiklausul, så havde man godt med penge lige nu..

De har simpelthen ikke rygrad til at være et hold som skal spille vigtige kampe..
Hvorfor?

Foran med 12 point
Og Fredericia vinder 5 kampe = 15 point
Jamen det står der jo..

Fredericia skal nok tabe en kamp mere.. Lige så højt deres topniveau er, lige så lavt er deres bundniveau, når de ikke møder tophold.
Jaja og Lyngby ville ikke pludselig tage den ene sejr efter den anden sidste år, altså lige indtil de så gjorde det. Men det burde jo slet ikke være nødvendigt at forholde sig til Fredericia. AaB skal bare selv køre den hjem - men man kender AaB dårligt hvis man ikke er klar over, at de godt kan fucke det her op, selvom det burde være så godt som umuligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

LyngesBudbringer
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. apr 2024, 19:59
Favoritspiller: Poul Buus

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af LyngesBudbringer » 25. apr 2024, 22:01

Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:04
LyngesBudbringer skrev:
25. apr 2024, 20:03
Fine TV billeder af Jørgensen & Jørgensen..
Man fik jo allermest fornemmelsen af at de er to forkælede snotunger..
Det er dit første indlæg? Tag dig dog sammen
Ikke desto mindre har jeg jo ret?
Tusefjæset er mere tydeligt end lysten til at vinde en fodboldkamp..

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af RicoBR02 » 25. apr 2024, 22:04

LyngesBudbringer skrev:
25. apr 2024, 22:01
Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:04
LyngesBudbringer skrev:
25. apr 2024, 20:03
Fine TV billeder af Jørgensen & Jørgensen..
Man fik jo allermest fornemmelsen af at de er to forkælede snotunger..
Det er dit første indlæg? Tag dig dog sammen
Ikke desto mindre har jeg jo ret?
Tusefjæset er mere tydeligt end lysten til at vinde en fodboldkamp..
Det var da en værre gang bræk at fyre af.. 2 x jørgensen er derimod de eneste 2 der efter kampen tydeligt viser de er utilfredse med sig selv og holdet..

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Klaus » 25. apr 2024, 22:13

Første halvleg var noget af det ringeste vi har leveret i år. Havde det ikke været for målmanden kunne vi have været bagud med 5... Posavec var klart bedste mand, også selvom han måske skulle have haft en hånd på deres andet mål... I perioder i 2. Halvleg synes jeg faktisk det blev bedre. Højholt spillede sig op og det samme med Kasper Jørgensen. Men der manglede i den grad kvalitet i afslutningerne. Det hjalp at få Carballo ud, mens resten af indskiftningerne ikke bragte ekstra kvalitet... Bakiz var måske ikke den dårligste, men når man ved hvad han kan, er det sgu lidt træls, og så mangler han noget attitude. Bomholt blev lidt bedre i 2. Halvleg, men han fylder for lidt som bolderobrer og fik ikke rigtig sat spillet i dag. Widell kæmpede som han plejer, men at brænde en kæmpe, kæmpe chance i første halvleg :@

LyngesBudbringer
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. apr 2024, 19:59
Favoritspiller: Poul Buus

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af LyngesBudbringer » 25. apr 2024, 22:27

RicoBR02 skrev:
25. apr 2024, 22:04
LyngesBudbringer skrev:
25. apr 2024, 22:01
Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:04
LyngesBudbringer skrev:
25. apr 2024, 20:03
Fine TV billeder af Jørgensen & Jørgensen..
Man fik jo allermest fornemmelsen af at de er to forkælede snotunger..
Det er dit første indlæg? Tag dig dog sammen
Ikke desto mindre har jeg jo ret?
Tusefjæset er mere tydeligt end lysten til at vinde en fodboldkamp..
Det var da en værre gang bræk at fyre af.. 2 x jørgensen er derimod de eneste 2 der efter kampen tydeligt viser de er utilfredse med sig selv og holdet..
Jeg ser 2 x tudefjæs, at du ser noget andet er vel bare sådan det er? Kasper Jørgensen skaber sig jo bare han ikke får et indkast.
Bakiz er i samme skuffe. Om det er et syndrom Sousa har efterladt sig skal jeg lade være usagt, men attituden hos de fleste minder mere og mere om forkælede små børn.

Lidt modgang på banen så kommer det til udtryk ved især Kasper Jørgensen og Bakiz. I dag så også Mathias Jørgensen.

De gode gamle “slåen ud med armene” fra Helenius og Ross var også tydelig i dag.

Min pointe er at indstillingen og det rette fokus er en kæmpe mangel på holdet pt.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 643
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Alexis » 25. apr 2024, 22:29

Endnu en kamp hvor de bare pisser lige igennem os. Endnu en kamp hvor det bliver udstillet hvor dårlig højholt er.
Den midterste del af midtbanen er sjælen på holdet. Maskinrummet. Der alting skabes og slås i stykker. Og så har vi i 2-3 år nu spillet med en spiller der nægter at forbedre sig, men i stedet bare bliver dårligere og dårligere. Lige så snart vi ikke spiller med 5 forsvarere og pakker os totalt så bliver han udstillet og de løber lige forbi ham. Dertil kan han ingenting på bolden. Det er holdets klart vigtigste position og vi har desværre banens dårligste spiller derinde. Der skal sættes alting ind på en hente en proven central figur derinde. Det virkede ellers lovende i starten. Men hold da op hvor er han bare ringe

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 81
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af YentotreKaffe » 25. apr 2024, 22:42

Det er et system og opstilling der får hele den centrale midt til at se skrøbelig ud imod gode boldsspillende hold. Hvilket fcf og SE er. Men der skal da solid forstærkning til den centrale midt, ingen tvivl, især hvis det her er systemet. Men Højholt mangler altså også noget hjælp derinde, imod de her lidt bedre spillende hold, der er vi for tynde. Jeg har intet problem med at have ham derinde mod f.eks Hobro, han skal bare vinde flere af sine dueller. Han var dog lige ved at score til sidst, fcf keeperen lavede sgu også en god portion fantom redninger i dag.

Men det er egentligt typisk fcf, de spiller nogle fine kampe ind i mellem, derfor er jeg ikke særligt overrasket. 1. halvleg var vi dog med til at gøre dem gode, flere virkede ikke til de var på 100%. 2. halvleg langt bedre, men så skifter de Widell ud, og det var en fejl, selvom han ikke havde en god 1. halvleg, vi bliver aldrig nogensinde bedre ved at skifte Widell ud, vi har ikke nogle på bænken. Det her er en plet der skal vaskes af mod Hobro

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Klaus » 25. apr 2024, 23:03

Det er rigtigt vi er udfordret på midtbanen. I dag skulle Bomholt og Højholt dæmme op for et godt spillende Fredericia hold. Højholt havde det svært, men det skyldtes altså også en meget, meget sløj indsats af Bomholt. Han virkede tydeligt fejlplaceret og burde måske bytte plads med Bakiz eller Widell. I modsætning til mange, synes jeg altså indsatsen var i orden i 2. Halvleg... Men i guder, hvor er vi dårligt sat op. Der er ingen løbemønstre, og efter Bakiz blev skiftet ud anede man fx ikke hvem der skulle tage hjørnespark... Presspillet er ikke fungerende. Og vores angrebsspil meget, meget simpelt. Spillerne kæmpede egentlig fint, der blev løbet mange meter. Men vi spiller ikke som et hold. Vi er ikke blevet det mindste bedre i denne sæson, og det er bekymrende. Jeg undrer mig seriøst over, hvad man får tiden til at gå med til træning. Vi er vel det hold, der har de bedste spillere, men jeg mindes ikke at have set et dårligere hold.... Hold da helt op hvor kunne vi bruge en rigtig leder på holdet, eller i hvert fald på sidelinjen.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af martinaalborg » 26. apr 2024, 05:29

Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare håber inderligt at vi rykker op.....så må vi lappe hullerne bagefter...med nye spillere til midt og forsvar.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af baresi » 26. apr 2024, 05:46

Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 21:43
Reyad skrev:
25. apr 2024, 21:22
baresi skrev:
25. apr 2024, 21:08
Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:52
baresi skrev:
25. apr 2024, 20:20
I de næste kampe bør man søge noget mere stabilitet
Sæt widell ned på en 8er igen med hans store motor
Fjern højholt
Er otoa klar - giv ham 6eren ellers Odada
Der skal noget energi ind

Vires midtbane er HeLT slukket
Vores eneste dm vil jeg ikke tage ud nu. Selv hvis Otoa bliver klar aner han ikke hvad det vil sige at spille dm. Vi kommer til at se endnu mindre sammenhængende ud på den korte bane.

Hobro er heller ikke et hold der angriber meget, og kan køre den rundt som fcf, så det er mere vores boldomgang jeg vil se på i den kamp. Der er jeg ikke så nervøs for vores midtbane. Selvom vi skal have mere ud af midtbanen generelt og skal have vundet flere bolde fra vores pres. Da de fandt kombinationerne, og vi gik højere på på dem, der blev det pres for nemt at spille igennem for dem.
Otoa vil klart overstråle højholt
Otoa har hele pakken
Men så må de spille uden en 6er og så en 4 midt feks
KJ - Kramer - otoa - ahlman
Mj - Odada - widell - adedeji
Bakiz - Ross
Adedeji og Odada har taktisk forståelse som en lilleputspiller. Var rystet over Adedeji i dag. Widell er udisciplineret.
Det hold der ville have elendigt presspil og ville være ekstremt usammenspillet. Forestiller du dig, at de kan fikse et systemskifte og helt ny midtbane på en træningsuge og med en midlertidig cheftræner? Det er naivt.

Den eneste på midtbanen, der i dag vandt bolde tilbage var Højholt. Han smed også meget væk og missede pres. Men ofte bliver han solgt af sine holdkammerater. Enig i at midtbanen er sløj og vi er dårligt trænet. Men for nu er det ikke tid til paladsrevolutioner.

Hvis Otoa er klar, skal han have VB. Caballo er væk.
Jeg ville smide Widell på kanten og have Bakiz på 10’eren.
Allerhelst ville jeg dog gå tilbage til to 8’ere med Højholt som ren 6’er.

Også ville jeg aldrig nogensinde se Toku på banen igen. Det er jo helt forfærdeligt.
Enig, både Adedeji og Odada mangler taktisk overblik. Caballo kan man sige lidt af det samme om, han har dog en flødefod. Otoa kommer nok til at vinde den vb, hvis idéen er at han skal spille der. Men jeg har bare stadig et gigantisk behov for at have Ahlmann som backup, bare lige første sæson
Selvfølgelig skal otoa da ik spille venstre back på sigt
Han blir CB uden tvivl- personligt tror jeg en 6er vil gøre ham godt. Men han blir CB
Hans styrker skal ikke ud og sprinte på en VB. Der skal en ny VB ind næste år.
Jeg er enig i at med en 4 back bør vi spille 4-3-3
Men højholt skal in have em fribillet til at spille bare fordi truppen er dårligt besat - han spiller piv ringe
Langsommeligt ugideligt kommer for sent og han slipper heller ik af med bolden
Sæt ham af - giv ham noget at kæmpe for

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1315
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af Kasper » 26. apr 2024, 06:46

martinaalborg skrev:
26. apr 2024, 05:29
Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare håber inderligt at vi rykker op.....så må vi lappe hullerne bagefter...med nye spillere til midt og forsvar.
Har det på fuldstændig samme måde. Kønt er det sgu ikke.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Runde 27 - Fredericia - AaB, torsdag den 25. april

Indlæg af RicoBR02 » 26. apr 2024, 07:14

LyngesBudbringer skrev:
25. apr 2024, 22:27
RicoBR02 skrev:
25. apr 2024, 22:04
LyngesBudbringer skrev:
25. apr 2024, 22:01
Gentleman Finn skrev:
25. apr 2024, 20:04
LyngesBudbringer skrev:
25. apr 2024, 20:03
Fine TV billeder af Jørgensen & Jørgensen..
Man fik jo allermest fornemmelsen af at de er to forkælede snotunger..
Det er dit første indlæg? Tag dig dog sammen
Ikke desto mindre har jeg jo ret?
Tusefjæset er mere tydeligt end lysten til at vinde en fodboldkamp..
Det var da en værre gang bræk at fyre af.. 2 x jørgensen er derimod de eneste 2 der efter kampen tydeligt viser de er utilfredse med sig selv og holdet..
Jeg ser 2 x tudefjæs, at du ser noget andet er vel bare sådan det er? Kasper Jørgensen skaber sig jo bare han ikke får et indkast.
Bakiz er i samme skuffe. Om det er et syndrom Sousa har efterladt sig skal jeg lade være usagt, men attituden hos de fleste minder mere og mere om forkælede små børn.

Lidt modgang på banen så kommer det til udtryk ved især Kasper Jørgensen og Bakiz. I dag så også Mathias Jørgensen.

De gode gamle “slåen ud med armene” fra Helenius og Ross var også tydelig i dag.

Min pointe er at indstillingen og det rette fokus er en kæmpe mangel på holdet pt.
Jeg kan satme godt forstå ar kasper Jørgensen skaber sig, 2 x indkast der går den forkerte vej og ross der sætter sig på græsset i overtiden bedst som Jørgensen skal sætte et indkast igang. Det er voldsomt frustrerende når man jagter et mål. Jeg ser også MJ der er tydeligt irriteret da kampen bliver fløjtet af, men manden løber jo også konstant i alle huller uden at få bolden der istedet bliver spillet til siden eller bagud.. Helenius og bakiz derimod, de hyler og har opgivende attituder fra det sekund de rører græsset.. Præcis som sousa som du selv siger..

Besvar