AaB - Hobro IK 5/5-2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 498
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af KME » 2. maj 2024, 20:40

Dato/Tid: 5. maj 2024 kl. 15.00
Sted: Aalborg Portland park
Dommer: ?
TV: Viaplay

Posavec
KJ-Thelander-Kramer-Caballo
Højholt-Bomholt-Widell
MJ-Helenius-Adedeji

Edit: Det fejlagtige gule kort til Thelander er nu tildelt Højholt (som dermed har karantæne).

3 point og vi er oppe! (1 point og vi er der næsten....)
Edit: Efter Vendsyssels nederlag er 1 point nu nok.
AaB fan since 1991 :aabfan:

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Eksil » 2. maj 2024, 22:04

2-0, solskin og superliga. Hurtige Jørgensen og Thelander

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af troelsh » 3. maj 2024, 01:16

En matchbold serveret på et sølvfad, med Hjemmebane, solskin og fuldt hus. Det kan vi næsten kun fucke op, det bliver 2-2.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af MrBangDK » 3. maj 2024, 07:58

Hvis Vendsyssel sætter point til mod Kolding, så er det nok med uafgjort.. eller??

Lige meget hvad. De røde skal satme ud og smadre Hobro, så det bliver afgjort på hjemmebane
Ska' vi hak'?

Jyden
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 21. okt 2015, 21:29
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Jyden » 3. maj 2024, 08:35

Højholt i karantæne - ikke nødvendigvis en svækkelse ;)

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... kningsfest

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Gentleman Finn » 3. maj 2024, 08:37

Nuvel, fokus er på oprykningen, som naturligvis er det vigtigste på søndag. Men jeg vil vinde ligaen. Og det kan vi stadig nå, selvom vi har ramt en dårlig stime efter Hiljemark smuttede. Medmindre Elfsborg har givet os et par millioner, så havde jeg hellere set han gjorde sæsonen færdig. Det kræver sejr mod Hobro og sejr i det Sønderjyske i næste runde, så er vi på samme point antal og har mulighed i de sidste 3.

Spillerne er nødt til at hanke op I sig selv, jeg er klar over det er sværere at spille for en træner man ved ikke er ens træner til næste sæson. Men der må lederne i truppen steppe op og gøre en ekstra indsats for at få alle op i gear.

Jeg tænker Bomholt og Widell er inde centralt. Vi er nok nødt til at smide Odada en smut ind centralt uden Højholt. Eller også skal vi spille os ud af problemerne derinde og smide Odada ind senere. Men behold for guds skyld Bomholt og Widell derinde, hvis de har luften til det, de har en åbenlys kemi.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Gentleman Finn » 3. maj 2024, 09:07

Jyden skrev:
3. maj 2024, 08:35
Højholt i karantæne - ikke nødvendigvis en svækkelse ;)

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... kningsfest
Siden vi har meget få spillere til den centrale midt, så er det en svækkelse. Her i foråret har han manglet noget, men det har generelt været et problem inde på den centrale midt i det nye system. Det er et system problem, men mod meget offensive boldstærke modstandere især, er han ofte efterladt for alene til de defensive opgaver, når så mange offensive spillere skubber op og/eller presset ikke er sammenhængende, så kommer han til at se dum ud. Det er vel kun Widell og Bomholt der kan knokle lidt men deres forcer er i det offensive og boldtekniske.

Vi mangler som minimum 1 hurtigere cm der er stærk i nærkampene, nok nærmere 2, og afkræve mere defensivt/taktisk fra offensivspillerne. Hvilket jeg vil formode bliver det første en ny træner har fokus på. Vores offensive spillere bliver fanget for meget i kampe mod Fredericia og SE, der er angrebsivrige og boldsikre, det er bare for nemt at pege fingre af Højholt når der ikke er meget hjælp at hente fra de andre centralt heller.

Lige mod Hobro giver det uanset mening at forsøge at spille os igennem dem, der er det boldtekniske det absolut vigtigste, da de gerne vil stå dernede og parere i deres system, det er deres styrke, men jeg ville nødigt mangle ham i Haderslev eller mod fcf. Jeg ser også gerne vi får forlænget hans kontrakt, og så vil jeg se ham på midtbane der er stærkere defensivt. Men uden tvivl kan vi kræve noget mere af ham.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Jakobsen » 3. maj 2024, 09:07

Jyden skrev:
3. maj 2024, 08:35
Højholt i karantæne - ikke nødvendigvis en svækkelse ;)

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... kningsfest
Men hvem pokker vil du bruge på pladsen i stedet?
Odada er en flue i en flaske og ikke holding midfielder eller ham som kan bygge spillet op.
Ask er også mere en 8'er, men måske bedste bud.
Widell kan jeg ikke se for mig på pladsen og Bomholt skal heller ikke derned.
Så er vi næsten ude i, at Otoa pludselig kunne være et bud. Jeg tror ikke man kommer med grønne Kasper Davidsen til sådan en kamp.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Gentleman Finn » 3. maj 2024, 09:21

Jakobsen skrev:
3. maj 2024, 09:07
Jyden skrev:
3. maj 2024, 08:35
Højholt i karantæne - ikke nødvendigvis en svækkelse ;)

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... kningsfest
Men hvem pokker vil du bruge på pladsen i stedet?
Odada er en flue i en flaske og ikke holding midfielder eller ham som kan bygge spillet op.
Ask er også mere en 8'er, men måske bedste bud.
Widell kan jeg ikke se for mig på pladsen og Bomholt skal heller ikke derned.
Så er vi næsten ude i, at Otoa pludselig kunne være et bud. Jeg tror ikke man kommer med grønne Kasper Davidsen til sådan en kamp.
Odada har nærmest kun spillet gode kampe når der har været pæne temperaturer, i kid you not. Alle de dårlige kampe har været i de kolde måneder. Vi har ikke mange andre at vælge i mellem, så det er bare ind med ham, det bliver nok fra bænken dog. Odada vil jeg dog ikke have derinde mod SE eller Fredericia.

Otoa, hvis han er klar, kan vi naturligvis også prøve derinde. Men det kræver tilvænning. Så skal de have trænet det i midtugen. Og det har de nok ikke hvis de først har omstødt det gule kort nu her i dag. Men det er åbenlyst at man nok godt kunne lave en defensiv midt ud af ham.

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af YentotreKaffe » 3. maj 2024, 10:22

Hobro sidder helt tilbage til at starte kampen, det er deres force og sådan spiller de altid. Så boldsikre spillere centralt kan godt give mening til at starte kampen. Kommer vi foran vil de bevæge sig frem, og så kan vi for min skyld godt skifte Odada ind til anden. Vores offensiv ser jeg stadig gerne hjælper mere defensivt/taktisk, særligt senere i kampene.

Lad os få den oprykning i hus, men det er stadig 1. Pladsen jeg har øjnene på. Den er stadig mulig når vi har SE næste kamp.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Jakobsen » 3. maj 2024, 10:57

YentotreKaffe skrev:Hobro sidder helt tilbage til at starte kampen, det er deres force og sådan spiller de altid. Så boldsikre spillere centralt kan godt give mening til at starte kampen. Kommer vi foran vil de bevæge sig frem, og så kan vi for min skyld godt skifte Odada ind til anden. Vores offensiv ser jeg stadig gerne hjælper mere defensivt/taktisk, særligt senere i kampene.

Lad os få den oprykning i hus, men det er stadig 1. Pladsen jeg har øjnene på. Den er stadig mulig når vi har SE næste kamp.
Alt peger på de nok skal få fumlet oprykningen i hus (gudskelov), men medmindre SE går på drukferie de resterende kampe så glem alt om den førsteplads! Det er for ringe, at de ikke er i en bedre forfatning som hold, men som det er vinder de aldrig nogensinde rækken!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af baresi » 3. maj 2024, 12:05

Jakobsen skrev:
3. maj 2024, 09:07
Jyden skrev:
3. maj 2024, 08:35
Højholt i karantæne - ikke nødvendigvis en svækkelse ;)

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... kningsfest
Men hvem pokker vil du bruge på pladsen i stedet?
Odada er en flue i en flaske og ikke holding midfielder eller ham som kan bygge spillet op.
Ask er også mere en 8'er, men måske bedste bud.
Widell kan jeg ikke se for mig på pladsen og Bomholt skal heller ikke derned.
Så er vi næsten ude i, at Otoa pludselig kunne være et bud. Jeg tror ikke man kommer med grønne Kasper Davidsen til sådan en kamp.
Man har intet at tabe ved at prøve Otoa - han har kompetencerne tip 6eren.
Fin fart - godt overblik - god ned fødderne - og kan satme rydde op. Tror han er et godt bindeled

Kunne være spændende med et par 8ere ved siden af der er gode i presset som kan spille direkte og selv lave dybdeløb
4-3-3 - væk fra det der 4-2-3-1
Spil med en regulær 6er
Posavec
KJ - Kramer - thelander - ahlman
Bakiz - otoa - widell
Nu - Ross - adedeji

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af troelsh » 3. maj 2024, 15:42

Jyden skrev:
3. maj 2024, 08:35
Højholt i karantæne - ikke nødvendigvis en svækkelse ;)

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... kningsfest
Jeg forstår ikke helt det med at gå ind og korrigere på efterkrav i nogle tilfælde og i andre ikke.
Hvorfor så ikke fjerne Ross karantæne på det fejlagtige røde kort mod Vendsyssel.

Nå det kan vi ikke gøre noget ved. Hvis Otoa er klar håber jeg han overtager Malthes plads. Bakiz synes jeg trænger til en tur på bænken.

Posavec

Jørgensen - Kramer - Thelander - Caballao

Bomholt - Otoa - Ask

Jørgensen - Ross - Widell

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af le Cid » 3. maj 2024, 19:27

troelsh skrev:
3. maj 2024, 15:42
Jeg forstår ikke helt det med at gå ind og korrigere på efterkrav i nogle tilfælde og i andre ikke.
Hvorfor så ikke fjerne Ross karantæne på det fejlagtige røde kort mod Vendsyssel.
Advarslen til Thelander var åbenlyst til den forkerte spiller. Det røde kort til Ross var bare en overreaktion, som ville koste penge at anke - uden at man kunne være sikker på, at det blev omstødt.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Hovedet » 3. maj 2024, 19:50

Gentleman Finn skrev:
3. maj 2024, 08:37
Nuvel, fokus er på oprykningen, som naturligvis er det vigtigste på søndag. Men jeg vil vinde ligaen. Og det kan vi stadig nå, selvom vi har ramt en dårlig stime efter Hiljemark smuttede. Medmindre Elfsborg har givet os et par millioner, så havde jeg hellere set han gjorde sæsonen færdig. Det kræver sejr mod Hobro og sejr i det Sønderjyske i næste runde, så er vi på samme point antal og har mulighed i de sidste 3.

Spillerne er nødt til at hanke op I sig selv, jeg er klar over det er sværere at spille for en træner man ved ikke er ens træner til næste sæson. Men der må lederne i truppen steppe op og gøre en ekstra indsats for at få alle op i gear.

Jeg tænker Bomholt og Widell er inde centralt. Vi er nok nødt til at smide Odada en smut ind centralt uden Højholt. Eller også skal vi spille os ud af problemerne derinde og smide Odada ind senere. Men behold for guds skyld Bomholt og Widell derinde, hvis de har luften til det, de har en åbenlys kemi.
Heldigvis har Mathias Haugaasen været helt tro mod Hiljemarks koncept og har måske endda bygget lidt på: I sine to kampe har han holdt pointsnittet fra Hiljemarks sidste to kampe. Defensiven er ustruktureret og usikker, og vi slipper fortsat en 2-3 mål ind i hver kamp. Samtidig virker spillerne ligeså selvtillidsforladte og uinspirerede som under HIljemark, så kontinuiteten er i hvert fald sikret.

1. pladsen er nøjagtig lige så vigtig som en finalesejr i Atlantic Cup.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3269
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Brodernumsi » 3. maj 2024, 20:40

Kolding fører 4-2 over Vendsyssel med ti minutter igen.
Det kan ikke gå galt. :aabfan:
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Kristian » 3. maj 2024, 20:45

troelsh skrev:
3. maj 2024, 15:42
Jyden skrev:
3. maj 2024, 08:35
Højholt i karantæne - ikke nødvendigvis en svækkelse ;)

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... kningsfest
Jeg forstår ikke helt det med at gå ind og korrigere på efterkrav i nogle tilfælde og i andre ikke.
Hvorfor så ikke fjerne Ross karantæne på det fejlagtige røde kort mod Vendsyssel.

Nå det kan vi ikke gøre noget ved. Hvis Otoa er klar håber jeg han overtager Malthes plads. Bakiz synes jeg trænger til en tur på bænken.

Posavec

Jørgensen - Kramer - Thelander - Caballao

Bomholt - Otoa - Ask

Jørgensen - Ross - Widell
Ross var indblandet i den situation med rødt. Thelander var slet ikke indblandet og derfor klar fejl.
------------------
mvh Kristian

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Stegosaurus » 3. maj 2024, 21:09

Ét point skal der til, men jeg orker ikke længere at forvente noget… men mon ikke vi runder de 9.000 tilskuere

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 951
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Salle17 » 3. maj 2024, 22:18

Oprykningen er hjemme og presset er hermed væk. Jeg forventer en 6-0 sejr til de røde :aabfan:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Hovedet » 3. maj 2024, 23:54

Salle17 skrev:
3. maj 2024, 22:18
Oprykningen er hjemme og presset er hermed væk. Jeg forventer en 6-0 sejr til de røde :aabfan:
Vi snupper den på målscoren i sidste spillerunde. Hobro klarer ærterne for os, da de i overtiden reducerer til 1-4 mod Fredericia, således at vort eget nederlag på 2-6 til Vendsyssel kun får kosmetisk betydning. Lad jubelen bryde løs :aabfan:

Besvar