AaB - Hobro IK 5/5-2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Stegosaurus » 5. maj 2024, 20:24

RicoBR02 skrev:
5. maj 2024, 20:20
PonySlaystation skrev:
5. maj 2024, 20:06
R Rosenberg skrev:
5. maj 2024, 19:33
PonySlaystation skrev:
5. maj 2024, 19:11
martinaalborg skrev:
5. maj 2024, 18:59
PonySlaystation skrev:
5. maj 2024, 18:53
Jeg er godt nok skuffet over at der ikke er nogen vilje på holdet. At man ikke kan sætte sig op til at spille mod Hobro med 10.000 i ryggen, vidner om at det bliver en meget hård sæson næste år. Det er godt nok deprimerende. Det eneste jeg kan glæde mig over er at Aalborg da i det mindste kan spille håndbold.
Håndbold!!!!
STOP dig selv og den pladtic-sport
Ja, håndbold!!!
Hvorfor mener du at det er en plastik (gå jeg udfra du prøver at stave til) sport?
Personligt har jeg fået mange flere euforiske oplevelser de sidste mange år ved at være fan af AaH, end jeg har fået af at være fan af AaB.
Euforisk ligefrem? Det må da være duften af al den Gevalia.
A hvad?

Men ja, euforisk. De har lige slået det økonomisk stærkeste hold i Europa ud af Champions League og kvalificeret sig til final 4. Det var sgu rigtig fedt at se. Men det var egentlig slet ikke meningen at den bisætning skulle aflede en diskusion om håndbold. Det var helt reelt at den øv følelse jeg får når det over så lang tid ikke kører for min hjerte klub, så bliver den løftet lidt op af at en anden Aalborgensisk sportsklub som jeg også følger tæt klare sig godt. Men det undre mig at folks reaktion på det er at håndbold nærmest er et fy ord.
Håndbold scorer ekstremt højt på bøvetheds skalaen. Skal man bruge papir til at klappe så burde man bare lade være. Men fedt for AH.

I sidste halvsæson brokkede vi os gevaldigt over 3 back kæden, vi skulle spille med 4 bagerst, det kunne alle se, på trods af enkelte advarsler om at vi ikke har spillerne til det.. Nu har vi spillet med 4 bagerst i en halv sæson, målene vælter ind og de kampe vi før vandt på en solid defensiv taber vi nu pga mangel på samme. Thelander og Kramer bliver udstillet i en sådan grad at det næsten blev komisk, og det er tydeligt at vi mangler Otoa dernede til at skabe roen igen..
Touché. Vores ‘beslutning’ om at 4-3-3 er ‘fremtiden’, et en joke. Vores trup ydmyges hver weekend. Mener også Jiljemark sagde at Jørgensen og Caballo var for dårlige til at spille 4-3-3.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af RicoBR02 » 5. maj 2024, 20:32

Stegosaurus skrev:
5. maj 2024, 20:24
RicoBR02 skrev:
5. maj 2024, 20:20
PonySlaystation skrev:
5. maj 2024, 20:06
R Rosenberg skrev:
5. maj 2024, 19:33
PonySlaystation skrev:
5. maj 2024, 19:11
martinaalborg skrev:
5. maj 2024, 18:59


Håndbold!!!!
STOP dig selv og den pladtic-sport
Ja, håndbold!!!
Hvorfor mener du at det er en plastik (gå jeg udfra du prøver at stave til) sport?
Personligt har jeg fået mange flere euforiske oplevelser de sidste mange år ved at være fan af AaH, end jeg har fået af at være fan af AaB.
Euforisk ligefrem? Det må da være duften af al den Gevalia.
A hvad?

Men ja, euforisk. De har lige slået det økonomisk stærkeste hold i Europa ud af Champions League og kvalificeret sig til final 4. Det var sgu rigtig fedt at se. Men det var egentlig slet ikke meningen at den bisætning skulle aflede en diskusion om håndbold. Det var helt reelt at den øv følelse jeg får når det over så lang tid ikke kører for min hjerte klub, så bliver den løftet lidt op af at en anden Aalborgensisk sportsklub som jeg også følger tæt klare sig godt. Men det undre mig at folks reaktion på det er at håndbold nærmest er et fy ord.
Håndbold scorer ekstremt højt på bøvetheds skalaen. Skal man bruge papir til at klappe så burde man bare lade være. Men fedt for AH.

I sidste halvsæson brokkede vi os gevaldigt over 3 back kæden, vi skulle spille med 4 bagerst, det kunne alle se, på trods af enkelte advarsler om at vi ikke har spillerne til det.. Nu har vi spillet med 4 bagerst i en halv sæson, målene vælter ind og de kampe vi før vandt på en solid defensiv taber vi nu pga mangel på samme. Thelander og Kramer bliver udstillet i en sådan grad at det næsten blev komisk, og det er tydeligt at vi mangler Otoa dernede til at skabe roen igen..
Touché. Vores ‘beslutning’ om at 4-3-3 er ‘fremtiden’, et en joke. Vores trup ydmyges hver weekend. Mener også Jiljemark sagde at Jørgensen og Caballo var for dårlige til at spille 4-3-3.
Og Jørgensen har faktisk overrasket det sidste halve år. Men ja enig, den 4 back er en joke. Vi scorer flere mål men lukker mere end dobbelt så mange ind, det er helt sindssygt. Vil vi spille med backs, så skal det være tilbagetrukne wingbacks i en næsten 5 back..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Funky » 5. maj 2024, 20:36

Måske vi skal huske, hvor 4-3-3 kom fra: En udpræget utilfredshed med de voldsomme problemer i efterårssæsonen med at skabe chancer.

At vi så har to miderstoppere, som er så højt på strå, at de åbenbart SKAL spille, og samtidig så langsomme, at de har behov for en hurtig mand som gardering, og at de samtidig spilles på glatis igen og igen af en svag midtbane og et usammenhængende pres, det er alt sammen rigtigt, og ja, det kunne nok delvist lappes med et tremands-midterforsvar. Men helt ærligt: Har vi råd til at have to centerforsvarere i start-11, som er SÅ sårbare på fart, uanset om det er den ene eller anden talkombi? Det forekommer mig fuldstændig åbenlyst, at modstanderne har utroligt nemt ved at lægge strategien: Spil med tilpas 1.div.-kvalitet og mod rundt omkring vores usammenhængende midtbane, læg en hurtig mand eller to på linie med Thelander/Kramer = gavebod. Og når panikken så breder sig, og AaB pakker sig i eget målfelt, så er det bare at hælde bolde ind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af troelsh » 5. maj 2024, 20:50

Funky skrev:
5. maj 2024, 20:36
Måske vi skal huske, hvor 4-3-3 kom fra: En udpræget utilfredshed med de voldsomme problemer i efterårssæsonen med at skabe chancer.

At vi så har to miderstoppere, som er så højt på strå, at de åbenbart SKAL spille, og samtidig så langsomme, at de har behov for en hurtig mand som gardering, og at de samtidig spilles på glatis igen og igen af en svag midtbane og et usammenhængende pres, det er alt sammen rigtigt, og ja, det kunne nok delvist lappes med et tremands-midterforsvar. Men helt ærligt: Har vi råd til at have to centerforsvarere i start-11, som er SÅ sårbare på fart, uanset om det er den ene eller anden talkombi?
Det har vi ikke hvis vi skal spille 4-3-3. Der mangler forsvarsspillere med fart, og en central midt der også kan tage fra defensivt.

I 2023 hvor vi spillede 3-4-3 lukkede vi 14 mål ind i 18 kampe altså et snit på 0,77.

I 2024 har vi nu lukket 20 mål ind i 10 kampe altså et snit på 2,0.

Det er fuldstændig sindsygt, og faktisk laver vi heller ikke flere mål i den anden ende, der havde vi et snit i 2023 på 2,05 mod et snit i 2024 på 2,10.

Jeg er glad for Fredericia tabte mod sønderjyske ellers ville jeg ikke føle mig sikker på oprykning, og det er jo helt absurd med tanker på det forspring vi har opbygget i 2023.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 421
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Nestor » 5. maj 2024, 20:54

Stegosaurus skrev:
5. maj 2024, 20:21


Hvornår har Haugaasen sagt det?
I Riposten, hvor han blev interviewet om bland andet om målmandsposten. Han sagde ordret, at det ikke var i hans mandat.
:aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Funky » 5. maj 2024, 20:57

Nestor skrev:
5. maj 2024, 20:54
Stegosaurus skrev:
5. maj 2024, 20:21


Hvornår har Haugaasen sagt det?
I Riposten, hvor han blev interviewet om bland andet om målmandsposten. Han sagde ordret, at det ikke var i hans mandat.
:aabfan:
Lige præcis dét er måske ikke så voldsomt kontroversielt - jeg tror, du ville få det samme svar / den samme tilgang fra enhver assistenttræner, som meget midlertidigt udfylder et tomt cheftrænersæde i en klub, hvor der i øvrigt er lagt nogle linier for, hvordan der skal spilles, og hvor der måske er truffet et (forkert i mine øjne, men hey) valg om, at nu skal en anden type målmand altså prøves grundigt af. Jeg tror, du ville få nøjagtigt samme svar hvis det var en assistenttræner fra FCN, eks.

Og så gik der præcis 1 kamp fra, at Haugaasen sagde det, til han alligevel have skiftet målmand, i øvrigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Funky » 5. maj 2024, 21:08

troelsh skrev:
5. maj 2024, 20:50
Funky skrev:
5. maj 2024, 20:36
Måske vi skal huske, hvor 4-3-3 kom fra: En udpræget utilfredshed med de voldsomme problemer i efterårssæsonen med at skabe chancer.

At vi så har to miderstoppere, som er så højt på strå, at de åbenbart SKAL spille, og samtidig så langsomme, at de har behov for en hurtig mand som gardering, og at de samtidig spilles på glatis igen og igen af en svag midtbane og et usammenhængende pres, det er alt sammen rigtigt, og ja, det kunne nok delvist lappes med et tremands-midterforsvar. Men helt ærligt: Har vi råd til at have to centerforsvarere i start-11, som er SÅ sårbare på fart, uanset om det er den ene eller anden talkombi?
Det har vi ikke hvis vi skal spille 4-3-3. Der mangler forsvarsspillere med fart, og en central midt der også kan tage fra defensivt.

I 2023 hvor vi spillede 3-4-3 lukkede vi 14 mål ind i 18 kampe altså et snit på 0,77.

I 2024 har vi nu lukket 20 mål ind i 10 kampe altså et snit på 2,0.

Det er fuldstændig sindsygt, og faktisk laver vi heller ikke flere mål i den anden ende, der havde vi et snit i 2023 på 2,05 mod et snit i 2024 på 2,10.

Jeg er glad for Fredericia tabte mod sønderjyske ellers ville jeg ikke føle mig sikker på oprykning, og det er jo helt absurd med tanker på det forspring vi har opbygget i 2023.
Sagen er vel, at Thelander og Ahlmann svarer "ved ikke" på spørgmålet om, hvorfor målene pludselig rasler ind, fordi svaret gør avs og er af typen, man ikke kan sige offentligt (for gu' ved de da, hvad problemet er, de er begge enormt erfarne fodboldspillere!): Strategien om at spille direkte og med højt pres undermineres af, at for mange på holdet hverken har de tekniske kvaliteter til det hurtige, direkte spil, så snart modstanderne går offensivt til værks på bare 1.div.niveau, eller til det høje pres - understreget ved midterforsvarets voldsomme sårbarheder overfor dybdeløb. Så kan man selvfølgelig ende med at spørge, om det er spillerne, den er gal med, eller strategien. jeg veksler mellem at tænke, at James Gow og co. er ude, hvor de ikke kan bunde, og hvor de ikke bruger de kvaliteter, vores spillere dog har - og så at tænke, at hvis vi brugte vores spillere efter deres kvaliteter, så ville vi eddermame spille en voldsomt uambitiøs og usammenhængende omgang fodbold, med nogle løsgående speedbåde i den ene ende af banen, og nogle fortøjede færger i den anden. Hvilket pudsigt nok lyder meget som det spil, vi faktisk leverer lige nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Kunji » 5. maj 2024, 21:11

Nestor skrev:
5. maj 2024, 20:54
Stegosaurus skrev:
5. maj 2024, 20:21


Hvornår har Haugaasen sagt det?
I Riposten, hvor han blev interviewet om bland andet om målmandsposten. Han sagde ordret, at det ikke var i hans mandat.
:aabfan:
Nej. Han sagde, at hans mandat som midlertidig cheftræner ikke var at foretage store ændringer i stil eller opstilling. Altså har han bare fået at vide, at han skal sejle skibet videre indtil der kommer en ny kaptajn.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Reyad » 5. maj 2024, 21:13

Odada er helt væk.
Koster første mål. Og til dels tredje. Fatter ikke han skal spille så længe. Thelander ser efterhånden færdig ud. Hvis Kramer vil til Holland, er det bare med at komme afsted. Otoa er fremtiden. Måske også Bomholt.


Derudover er vi ikke et hold. Elendigt trænerarbejde. Længere er den ikke.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af troelsh » 5. maj 2024, 21:26

Funky skrev:
5. maj 2024, 21:08
troelsh skrev:
5. maj 2024, 20:50
Funky skrev:
5. maj 2024, 20:36
Måske vi skal huske, hvor 4-3-3 kom fra: En udpræget utilfredshed med de voldsomme problemer i efterårssæsonen med at skabe chancer.

At vi så har to miderstoppere, som er så højt på strå, at de åbenbart SKAL spille, og samtidig så langsomme, at de har behov for en hurtig mand som gardering, og at de samtidig spilles på glatis igen og igen af en svag midtbane og et usammenhængende pres, det er alt sammen rigtigt, og ja, det kunne nok delvist lappes med et tremands-midterforsvar. Men helt ærligt: Har vi råd til at have to centerforsvarere i start-11, som er SÅ sårbare på fart, uanset om det er den ene eller anden talkombi?
Det har vi ikke hvis vi skal spille 4-3-3. Der mangler forsvarsspillere med fart, og en central midt der også kan tage fra defensivt.

I 2023 hvor vi spillede 3-4-3 lukkede vi 14 mål ind i 18 kampe altså et snit på 0,77.

I 2024 har vi nu lukket 20 mål ind i 10 kampe altså et snit på 2,0.

Det er fuldstændig sindsygt, og faktisk laver vi heller ikke flere mål i den anden ende, der havde vi et snit i 2023 på 2,05 mod et snit i 2024 på 2,10.

Jeg er glad for Fredericia tabte mod sønderjyske ellers ville jeg ikke føle mig sikker på oprykning, og det er jo helt absurd med tanker på det forspring vi har opbygget i 2023.
Sagen er vel, at Thelander og Ahlmann svarer "ved ikke" på spørgmålet om, hvorfor målene pludselig rasler ind, fordi svaret gør avs og er af typen, man ikke kan sige offentligt (for gu' ved de da, hvad problemet er, de er begge enormt erfarne fodboldspillere!): Strategien om at spille direkte og med højt pres undermineres af, at for mange på holdet hverken har de tekniske kvaliteter til det hurtige, direkte spil, så snart modstanderne går offensivt til værks på bare 1.div.niveau, eller til det høje pres - understreget ved midterforsvarets voldsomme sårbarheder overfor dybdeløb. Så kan man selvfølgelig ende med at spørge, om det er spillerne, den er gal med, eller strategien. jeg veksler mellem at tænke, at James Gow og co. er ude, hvor de ikke kan bunde, og hvor de ikke bruger de kvaliteter, vores spillere dog har - og så at tænke, at hvis vi brugte vores spillere efter deres kvaliteter, så ville vi eddermame spille en voldsomt uambitiøs og usammenhængende omgang fodbold, med nogle løsgående speedbåde i den ene ende af banen, og nogle færger i den anden. Hvilket pudsigt nok lyder meget som det spil, vi faktisk leverer lige nu.
Fuldstændig enig, og man kan jo få temmelig dybe panderynker over næste sæson når man ser hvordan 1. Divisions hold kan straffe os nu.

Egentlig synes jeg man skal bygge et hold op nede fra, altså få styr på defensiven først, også arbejde på offensiven.

Lige nu har vi bare trukket proppen ud af bunden, og der vælter mål ind, og det er svært at tage noget positivt med fra kampene, når det man husker er nederlaget og de mange indkasserede mål.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Hanga » 5. maj 2024, 21:43

troelsh skrev:
5. maj 2024, 20:50
Funky skrev:
5. maj 2024, 20:36
Måske vi skal huske, hvor 4-3-3 kom fra: En udpræget utilfredshed med de voldsomme problemer i efterårssæsonen med at skabe chancer.

At vi så har to miderstoppere, som er så højt på strå, at de åbenbart SKAL spille, og samtidig så langsomme, at de har behov for en hurtig mand som gardering, og at de samtidig spilles på glatis igen og igen af en svag midtbane og et usammenhængende pres, det er alt sammen rigtigt, og ja, det kunne nok delvist lappes med et tremands-midterforsvar. Men helt ærligt: Har vi råd til at have to centerforsvarere i start-11, som er SÅ sårbare på fart, uanset om det er den ene eller anden talkombi?
Det har vi ikke hvis vi skal spille 4-3-3. Der mangler forsvarsspillere med fart, og en central midt der også kan tage fra defensivt.

I 2023 hvor vi spillede 3-4-3 lukkede vi 14 mål ind i 18 kampe altså et snit på 0,77.

I 2024 har vi nu lukket 20 mål ind i 10 kampe altså et snit på 2,0.

Det er fuldstændig sindsygt, og faktisk laver vi heller ikke flere mål i den anden ende, der havde vi et snit i 2023 på 2,05 mod et snit i 2024 på 2,10.

Jeg er glad for Fredericia tabte mod sønderjyske ellers ville jeg ikke føle mig sikker på oprykning, og det er jo helt absurd med tanker på det forspring vi har opbygget i 2023.
Din statistik er dog ikke helt korrekt.
Vi startede sæsonen i 4-3-3 og vandt de første 3 kampe i denne formation med samlet 8-0. Det var først herefter at vi sadlede om, og i første omgang gik vi over til noget der mere lignede 4-4-2, inden vi endte i 5 back kæden.

Pointen er dog den samme - vi lukker markant flere mål ind nu. Det handler naturligvis ikke alene om formation, men lige så meget om generelt spilkoncept. Der er ingen tvivl om at vi pt. bliver alt alt for åbne når vores første pres ikke fungerer. Vores midtbane fylder alt for lidt og bagkæden er dårlig til at forsvare bagrummet. Da vi spillede med 3 centerforsvarere havde vi foran dem både Højholt og Pedro i mange kampe + vi stod mere dybt i banen. Det siger sig selv at det var en markant mere defensiv tilgang til tingene. Nu har vi kun 2 centerforsvarere, der skal forsvare på en måde de ikke er komfortable i, samt én defensiv midtbanespiller foran sig der så i bedst fald er Højholt, og som i dag en Odada der slet ikke passer til den rolle.

Personligt forstår jeg ikke hvorfor vi skulle skifte væk fra den mere balancerede udgave af 4-3-3, som vi startede fint i, og som vi kunne have arbejdet på at forbedre løbende. Som jeg har sagt hele tiden, så ser jeg de mange skift i formation og generel tingang som en rigtig skidt ting, da vi aldrig får alvor får fundet fodfæste i et system og dannet de relationer og automatismer vi har så meget brug for.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af R Rosenberg » 5. maj 2024, 22:06

Jeg sad lige med mit slumretæppe og faldt lidt hen til Aktuelt og vågnede, da der var highlights fra superligaen - de spiller godt nok hurtigt i den række!

Det bliver jo stor komik for alle, AaB's fans undtaget, at se AaB mod disse hold næste sæson.
AaB bliver det nye Haderslev anno 2001.

Mht spillere, så har Thelander i dag spillet sin kamp nummer 200 for AaB. Det er et fint tal at slutte sin karriere i klubben med, så skulle vi ikke bare sige, at det var det.

Kramer kan sendes til Holland eller Kapstaden for min skyld.

Og byg så det nye forsvar op om Otoa og en ny, frisk, rutineret makker. Det er en joke, at Thelander og Kramer er selvskrevet i startopstillingen, når Otoa outshiner dem gang på gang.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af troelsh » 5. maj 2024, 22:18

Hanga skrev:
5. maj 2024, 21:43
troelsh skrev:
5. maj 2024, 20:50
Funky skrev:
5. maj 2024, 20:36
Måske vi skal huske, hvor 4-3-3 kom fra: En udpræget utilfredshed med de voldsomme problemer i efterårssæsonen med at skabe chancer.

At vi så har to miderstoppere, som er så højt på strå, at de åbenbart SKAL spille, og samtidig så langsomme, at de har behov for en hurtig mand som gardering, og at de samtidig spilles på glatis igen og igen af en svag midtbane og et usammenhængende pres, det er alt sammen rigtigt, og ja, det kunne nok delvist lappes med et tremands-midterforsvar. Men helt ærligt: Har vi råd til at have to centerforsvarere i start-11, som er SÅ sårbare på fart, uanset om det er den ene eller anden talkombi?
Det har vi ikke hvis vi skal spille 4-3-3. Der mangler forsvarsspillere med fart, og en central midt der også kan tage fra defensivt.

I 2023 hvor vi spillede 3-4-3 lukkede vi 14 mål ind i 18 kampe altså et snit på 0,77.

I 2024 har vi nu lukket 20 mål ind i 10 kampe altså et snit på 2,0.

Det er fuldstændig sindsygt, og faktisk laver vi heller ikke flere mål i den anden ende, der havde vi et snit i 2023 på 2,05 mod et snit i 2024 på 2,10.

Jeg er glad for Fredericia tabte mod sønderjyske ellers ville jeg ikke føle mig sikker på oprykning, og det er jo helt absurd med tanker på det forspring vi har opbygget i 2023.
Din statistik er dog ikke helt korrekt.
Vi startede sæsonen i 4-3-3 og vandt de første 3 kampe i denne formation med samlet 8-0. Det var først herefter at vi sadlede om, og i første omgang gik vi over til noget der mere lignede 4-4-2, inden vi endte i 5 back kæden.

Pointen er dog den samme - vi lukker markant flere mål ind nu. Det handler naturligvis ikke alene om formation, men lige så meget om generelt spilkoncept. Der er ingen tvivl om at vi pt. bliver alt alt for åbne når vores første pres ikke fungerer. Vores midtbane fylder alt for lidt og bagkæden er dårlig til at forsvare bagrummet. Da vi spillede med 3 centerforsvarere havde vi foran dem både Højholt og Pedro i mange kampe + vi stod mere dybt i banen. Det siger sig selv at det var en markant mere defensiv tilgang til tingene. Nu har vi kun 2 centerforsvarere, der skal forsvare på en måde de ikke er komfortable i, samt én defensiv midtbanespiller foran sig der så i bedst fald er Højholt, og som i dag en Odada der slet ikke passer til den rolle.

Personligt forstår jeg ikke hvorfor vi skulle skifte væk fra den mere balancerede udgave af 4-3-3, som vi startede fint i, og som vi kunne have arbejdet på at forbedre løbende. Som jeg har sagt hele tiden, så ser jeg de mange skift i formation og generel tingang som en rigtig skidt ting, da vi aldrig får alvor får fundet fodfæste i et system og dannet de relationer og automatismer vi har så meget brug for.
Du har ret, vi startede godt ud i 4-3-3, selvom vores 4-0 sejr mod Fredericia i kamp 3 er lidt misvisende ift. kampbilledet.

Jeg håber også vi kan spille 4-3-3, men skal vi det, skal vi måske droppe det høje pres i en periode, og være mere balanceret, for lykkedes modstanderen med at spille sig ud af presset, er det frit løb mod vores ultra langsomme bagkæde, der ikke forsvarer godt i bagrummet som du også nævner.

Ja selvom Højholt (med rette) har været udskældt kunne man alligevel se hans vigtighed for holdet, når man udskifter ham med Odada.

Jeg vil ønske vi havde beholdt Granli, jeg tror han ville fungere langt bedre end færgerne Thelander og Kramer i vores nuværende system.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af troelsh » 5. maj 2024, 22:20

R Rosenberg skrev:
5. maj 2024, 22:06
Jeg sad lige med mit slumretæppe og faldt lidt hen til Aktuelt og vågnede, da der var highlights fra superligaen - de spiller godt nok hurtigt i den række!

Det bliver jo stor komik for alle, AaB's fans undtaget, at se AaB mod disse hold næste sæson.
AaB bliver det nye Haderslev anno 2001.

Mht spillere, så har Thelander i dag spillet sin kamp nummer 200 for AaB. Det er et fint tal at slutte sin karriere i klubben med, så skulle vi ikke bare sige, at det var det.

Kramer kan sendes til Holland eller Kapstaden for min skyld.

Og byg så det nye forsvar op om Otoa og en ny, frisk, rutineret makker. Det er en joke, at Thelander og Kramer er selvskrevet i startopstillingen, når Otoa outshiner dem gang på gang.
Enig! Det er vildt at se hvordan Otoa bare tager ansvar offensivt i dag og fører kuglen frem tiltrods for han af uransagelige årsager er malplaceret på venstre back.
Han er jo manden bag 1–2 målet og store chancer.

Otoa, Widell, Bomholt og Ross er de små lysglimt i mørket.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Hanga » 5. maj 2024, 22:22

troelsh skrev:
5. maj 2024, 22:18
Hanga skrev:
5. maj 2024, 21:43
troelsh skrev:
5. maj 2024, 20:50
Funky skrev:
5. maj 2024, 20:36
Måske vi skal huske, hvor 4-3-3 kom fra: En udpræget utilfredshed med de voldsomme problemer i efterårssæsonen med at skabe chancer.

At vi så har to miderstoppere, som er så højt på strå, at de åbenbart SKAL spille, og samtidig så langsomme, at de har behov for en hurtig mand som gardering, og at de samtidig spilles på glatis igen og igen af en svag midtbane og et usammenhængende pres, det er alt sammen rigtigt, og ja, det kunne nok delvist lappes med et tremands-midterforsvar. Men helt ærligt: Har vi råd til at have to centerforsvarere i start-11, som er SÅ sårbare på fart, uanset om det er den ene eller anden talkombi?
Det har vi ikke hvis vi skal spille 4-3-3. Der mangler forsvarsspillere med fart, og en central midt der også kan tage fra defensivt.

I 2023 hvor vi spillede 3-4-3 lukkede vi 14 mål ind i 18 kampe altså et snit på 0,77.

I 2024 har vi nu lukket 20 mål ind i 10 kampe altså et snit på 2,0.

Det er fuldstændig sindsygt, og faktisk laver vi heller ikke flere mål i den anden ende, der havde vi et snit i 2023 på 2,05 mod et snit i 2024 på 2,10.

Jeg er glad for Fredericia tabte mod sønderjyske ellers ville jeg ikke føle mig sikker på oprykning, og det er jo helt absurd med tanker på det forspring vi har opbygget i 2023.
Din statistik er dog ikke helt korrekt.
Vi startede sæsonen i 4-3-3 og vandt de første 3 kampe i denne formation med samlet 8-0. Det var først herefter at vi sadlede om, og i første omgang gik vi over til noget der mere lignede 4-4-2, inden vi endte i 5 back kæden.

Pointen er dog den samme - vi lukker markant flere mål ind nu. Det handler naturligvis ikke alene om formation, men lige så meget om generelt spilkoncept. Der er ingen tvivl om at vi pt. bliver alt alt for åbne når vores første pres ikke fungerer. Vores midtbane fylder alt for lidt og bagkæden er dårlig til at forsvare bagrummet. Da vi spillede med 3 centerforsvarere havde vi foran dem både Højholt og Pedro i mange kampe + vi stod mere dybt i banen. Det siger sig selv at det var en markant mere defensiv tilgang til tingene. Nu har vi kun 2 centerforsvarere, der skal forsvare på en måde de ikke er komfortable i, samt én defensiv midtbanespiller foran sig der så i bedst fald er Højholt, og som i dag en Odada der slet ikke passer til den rolle.

Personligt forstår jeg ikke hvorfor vi skulle skifte væk fra den mere balancerede udgave af 4-3-3, som vi startede fint i, og som vi kunne have arbejdet på at forbedre løbende. Som jeg har sagt hele tiden, så ser jeg de mange skift i formation og generel tingang som en rigtig skidt ting, da vi aldrig får alvor får fundet fodfæste i et system og dannet de relationer og automatismer vi har så meget brug for.
Du har ret, vi startede godt ud i 4-3-3, selvom vores 4-0 sejr mod Fredericia i kamp 3 er lidt misvisende ift. kampbilledet.

Jeg håber også vi kan spille 4-3-3, men skal vi det, skal vi måske droppe det høje pres i en periode, og være mere balanceret, for lykkedes modstanderen med at spille sig ud af presset, er det frit løb mod vores ultra langsomme bagkæde, der ikke forsvarer godt i bagrummet som du også nævner.

Ja selvom Højholt (med rette) har været udskældt kunne man alligevel se hans vigtighed for holdet, når man udskifter ham med Odada.

Jeg vil ønske vi havde beholdt Granli, jeg tror han ville fungere langt bedre end færgerne Thelander og Kramer i vores nuværende system.
Jeg er helt enig i at det som vi ser lige nu er meget langt fra at være holdbart. Man skal bare huske at 4-3-3 også har fungeret godt i perioder og at vores såkaldte betondefensiv med 5 back kæden altså også skyldtes at Posavec stod fantastisk og at modstanderne virkelig kæmpede med ineffektivitet i flere kampe. Selvom vi stod meget defensivt på banen var det ofte modstanderne der havde de fleste chancer alligevel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 108
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af optimisten » 5. maj 2024, 22:50

Hanga skrev:
5. maj 2024, 21:43
troelsh skrev:
5. maj 2024, 20:50
Funky skrev:
5. maj 2024, 20:36
Måske vi skal huske, hvor 4-3-3 kom fra: En udpræget utilfredshed med de voldsomme problemer i efterårssæsonen med at skabe chancer.

At vi så har to miderstoppere, som er så højt på strå, at de åbenbart SKAL spille, og samtidig så langsomme, at de har behov for en hurtig mand som gardering, og at de samtidig spilles på glatis igen og igen af en svag midtbane og et usammenhængende pres, det er alt sammen rigtigt, og ja, det kunne nok delvist lappes med et tremands-midterforsvar. Men helt ærligt: Har vi råd til at have to centerforsvarere i start-11, som er SÅ sårbare på fart, uanset om det er den ene eller anden talkombi?
Det har vi ikke hvis vi skal spille 4-3-3. Der mangler forsvarsspillere med fart, og en central midt der også kan tage fra defensivt.

I 2023 hvor vi spillede 3-4-3 lukkede vi 14 mål ind i 18 kampe altså et snit på 0,77.

I 2024 har vi nu lukket 20 mål ind i 10 kampe altså et snit på 2,0.

Det er fuldstændig sindsygt, og faktisk laver vi heller ikke flere mål i den anden ende, der havde vi et snit i 2023 på 2,05 mod et snit i 2024 på 2,10.

Jeg er glad for Fredericia tabte mod sønderjyske ellers ville jeg ikke føle mig sikker på oprykning, og det er jo helt absurd med tanker på det forspring vi har opbygget i 2023.
Din statistik er dog ikke helt korrekt.
Vi startede sæsonen i 4-3-3 og vandt de første 3 kampe i denne formation med samlet 8-0. Det var først herefter at vi sadlede om, og i første omgang gik vi over til noget der mere lignede 4-4-2, inden vi endte i 5 back kæden.

Pointen er dog den samme - vi lukker markant flere mål ind nu. Det handler naturligvis ikke alene om formation, men lige så meget om generelt spilkoncept. Der er ingen tvivl om at vi pt. bliver alt alt for åbne når vores første pres ikke fungerer. Vores midtbane fylder alt for lidt og bagkæden er dårlig til at forsvare bagrummet. Da vi spillede med 3 centerforsvarere havde vi foran dem både Højholt og Pedro i mange kampe + vi stod mere dybt i banen. Det siger sig selv at det var en markant mere defensiv tilgang til tingene. Nu har vi kun 2 centerforsvarere, der skal forsvare på en måde de ikke er komfortable i, samt én defensiv midtbanespiller foran sig der så i bedst fald er Højholt, og som i dag en Odada der slet ikke passer til den rolle.

Personligt forstår jeg ikke hvorfor vi skulle skifte væk fra den mere balancerede udgave af 4-3-3, som vi startede fint i, og som vi kunne have arbejdet på at forbedre løbende. Som jeg har sagt hele tiden, så ser jeg de mange skift i formation og generel tingang som en rigtig skidt ting, da vi aldrig får alvor får fundet fodfæste i et system og dannet de relationer og automatismer vi har så meget brug for.
Enig.
Problemet med de konstante ændringer i startopstilling og/eller formation er en sygdom, som har hærget AaB siden Wieghorst.

Eneste kur er en jordbunden træner - og sportslig ledelse - som tager udgangspunkt i de spillere som til enhver tid er til rådighed. Så man udvikler en ideal-opstilling og taktik som baserer sig på hver spillers styrke.
Over tid kan man så gradvis udskifte spillere og justere taktikken i retning af den langsigtede vision man nu måtte have (såfremt man tror på at der findes en ‘sand og optimal spillestil’ i et fodboldspil som er i konstant forandring - jeg tvivler).
Det er sådan de dygtigste fodboldfolk i Danmark arbejder.

I alt for mange år har AaB været hjemsøgt af ledere og trænere som starter med powerpoints og teoretiske ideer og floskler om ‘moderne fodbold’. Med det resultat at for mange spillere bliver sat i situationer som udstiller deres svagheder - i stedet for situationer som fremhæver deres styrker.

SSE-kollegiet ligner desværre mere af det samme som vi har haft de sidste 10 år. Håber at blive modbevist. Orker ikke hvis vi nu skal igennem en ny runde med det samme verdensfjerne vås, elendig spil og dårlige resultater.
Lad os få noget fodboldindsigt og fodboldhåndværk, tak.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Gaarde6 » 5. maj 2024, 23:25

Hvis vi kigger på hele sidste sæson, hvor vi rykker ned.
Og hele denne sæson, hvor vi godt nok rykker op. Men ved gud ikke har spillet prangende! Så tænker jeg på, hvilken sæson vi går i møde.

Hvis vi skal have en kina mands chance for at blive i Superligaen..
Så kræver det i mine øjne den største investering i klubbens historie, i sommerens transfervindue. Og vel dermed en kæmpe kapital indsprøjtning mere ?

Når jeg ser på vores nuværende trup. Så kan jeg simpelthen ikke få øje på 5 spillere som jeg tror på vil kunne spille på et top 6 hold i Superligaen.
Og med de indkøb der er foretaget siden, de nye ejere kom til. Så skal de op på en heeelt anden hylde for at gøre den her trup klar til at overleve i Superligaen! For vi overlever IKKE med indkøb ala De Boer, Adedeji, Caballo, Odada, Toku, Ask og Perez.

Med tanke på vores dårlige økonomi og manglende sponsor indtægter (som.vel er lagt ude i Aalborg håndbold) Så frygter jeg vi kommer til at kæmpe om en af de 4 nederste pladser næste sæson.

Håber mine spådomme bliver gjort til skamme og vores ejere har en formidabel plan de kan hive frem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Funky » 5. maj 2024, 23:37

Gaarde6 skrev:
5. maj 2024, 23:25
Hvis vi kigger på hele sidste sæson, hvor vi rykker ned.
Og hele denne sæson, hvor vi godt nok rykker op. Men ved gud ikke har spillet prangende! Så tænker jeg på, hvilken sæson vi går i møde.

Hvis vi skal have en kina mands chance for at blive i Superligaen..
Så kræver det i mine øjne den største investering i klubbens historie, i sommerens transfervindue. Og vel dermed en kæmpe kapital indsprøjtning mere ?

Når jeg ser på vores nuværende trup. Så kan jeg simpelthen ikke få øje på 5 spillere som jeg tror på vil kunne spille på et top 6 hold i Superligaen.
Og med de indkøb der er foretaget siden, de nye ejere kom til. Så skal de op på en heeelt anden hylde for at gøre den her trup klar til at overleve i Superligaen! For vi overlever IKKE med indkøb ala De Boer, Adedeji, Caballo, Odada, Toku, Ask og Perez.

Med tanke på vores dårlige økonomi og manglende sponsor indtægter (som.vel er lagt ude i Aalborg håndbold) Så frygter jeg vi kommer til at kæmpe om en af de 4 nederste pladser næste sæson.

Håber mine spådomme bliver gjort til skamme og vores ejere har en formidabel plan de kan hive frem.
Den historisk store investering kan du jo godt glemme alt om, hvis man skal tro på signalerne fra SSE22, så det er bare med at håbe på, at 1: de dels kan tiltrække en træner, som virkelig er dygtig nok til at få det bedste frem i de spillere, vi ca. har nu OG på rekordtid kan få en velfungerende enhed ud af det, og 2: at vedkommende træner som led i 1 kommer med nok tyngde til at kunne sige til Gow og co., at de lige tager to skridt baglæns med skrivebords-filosofien og doktrinerne. Skal man finde noget positivt i øjeblikkelige spillemæssige tilstand, så er det måske, at Gow og co. har fået lidt klamme hænder, og derfor anlægger en lidt mere åben tilgang end "som træner i AaB skal man bare købe 100% ind på dit og dat".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af Kunji » 5. maj 2024, 23:50

Jeg forstår slet ikke, at der er nogen herinde, der har haft en forventning om at vi kommer op og kæmper med om top-6.

Vi var ynkelige den sæson, vi rykkede ned. Vores trup var, og er, bundet op på nogle horrible kontrakter på nogle helt forkerte typer til moderne fodbold. Vi er jo slet ikke færdige med at rydde op. Truppen er fuldstændig skæv ift. løn, hierarki og kompetencer.

Selvfølgelig kommer næste sæson til at handle om overlevelse. Vi er dårlige, men vi kan stadig vinde over og tabe til samtlige hold i bunden af superligaen på enhver dag. Næste sæson bliver formentlig ikke sjov, men selvfølgelig kan vi overleve med det her hold, suppleret med de rigtige indkøb selvom vi ikke kommer til at sprænge budgettet.

Holdet skal suppleres med en målmand, en midterforsvarer, en venstreback, en defensiv midt og en offensiv profil.

Vigtigst er det dog, at den kommende træner den rette. Vi har brug for retning og mentalitet mere end noget andet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: AaB - Hobro IK 5/5-2024

Indlæg af YentotreKaffe » 6. maj 2024, 00:05

Vores sportschef er også nødt til at tage noget ansvar for den dårlige form. At rive en træner ud af omklædningsrummet midt i en sæson, giver problemer alle steder.

Vi har også nogle klare udfordringer med det system der skulle implementeres i foråret, midtbanen bliver fanget for højt oppe for tit, er for langsomme og vi er ikke hurtige nede bagved heller. Odada har ikke nogen taktisk forståelse overhovedet, og har en defensiv rolle, når vi så samtidig har en midtbane der skriger på defensiv støtte, så ender vi med at stå og se dumme ud. Tingene er simpelthen nødt til at hænge mere sammen, og vores sportschef må komme i arbejdstøjet.

Besvar