Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af jonas386 » 11. maj 2024, 09:24

MortenN skrev:
11. maj 2024, 09:19
jonas386 skrev:
11. maj 2024, 08:21
Ville nordjyske køre en peesonalesag fordi du udtalte dig om nepotisme?
Og må den daværende leder omtale en sådan personalesag her 15 år senere?
Er der ikke forholdsvis strikse regler om den slags ting?
Formentlig ikke, men det er da en bizar trussel. "Hvis du ikke stopper, viser jeg hele verden' at du har ret". Dennis Søndergaard har selv offentligt (i forbindelse med faderens død) sagt, at han nok aldrig var blevet kommentator på TV, hvis ikke det var for hans far.

Desuden er Nordjyske vel efterhånden så dødt et (sports)medie som det kan blive. Ift. AaB nyheder har det ikke haft egentlig relevans i årevis. Vi skal vel helt tilbage til perioden før 14', før der har været noget at komme efter...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MarkyMark
Junior
Junior
Indlæg: 68
Tilmeldt: 8. nov 2022, 14:11
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af MarkyMark » 11. maj 2024, 11:08

MortenN skrev:
11. maj 2024, 09:19
jonas386 skrev:
11. maj 2024, 08:21
Ville nordjyske køre en peesonalesag fordi du udtalte dig om nepotisme?
Og må den daværende leder omtale en sådan personalesag her 15 år senere?
Er der ikke forholdsvis strikse regler om den slags ting?
Det viser jo bare hvor nøgen og afpillet Mikkel Ottesen er som person.
Og at der stadigvæk er folk der tillægger hans ord nogen form for værdi står hen i det uvisse…

Shit en sølle parade af ord han disker op med i håbet om at vinde selvrespekt i egen hjemmebar!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4474
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af le Cid » 11. maj 2024, 11:21

MortenN skrev:
11. maj 2024, 09:19
jonas386 skrev:
11. maj 2024, 08:21
Ville nordjyske køre en peesonalesag fordi du udtalte dig om nepotisme?
Og må den daværende leder omtale en sådan personalesag her 15 år senere?
Er der ikke forholdsvis strikse regler om den slags ting?
Du kan roligt regne med, at det der bonner voldsomt ud på GDPR-barometeret!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af Forza » 11. maj 2024, 11:32

MarkyMark skrev:
11. maj 2024, 11:08
MortenN skrev:
11. maj 2024, 09:19
jonas386 skrev:
11. maj 2024, 08:21
Ville nordjyske køre en peesonalesag fordi du udtalte dig om nepotisme?
Og må den daværende leder omtale en sådan personalesag her 15 år senere?
Er der ikke forholdsvis strikse regler om den slags ting?
Det viser jo bare hvor nøgen og afpillet Mikkel Ottesen er som person.
Og at der stadigvæk er folk der tillægger hans ord nogen form for værdi står hen i det uvisse…

Shit en sølle parade af ord han disker op med i håbet om at vinde selvrespekt i egen hjemmebar!
Manden gør alt hvad han kan for at skifte fokus på at han er taget med fingrene i kagedåsen i sin seneste tirade mod AaB’s ledelse.

Jeg er ikke i tvivl om at han holder af AaB. Men han har en tydelig dagsorden og apati mod ledelsen. Når Fabbe så argumenterer for sin sag kunne det klæde ham rent faktisk at tage snakken om den reelle sag fremfor at kaste perfide personlige angreb afsted.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af R Rosenberg » 11. maj 2024, 12:56

Forza skrev:
11. maj 2024, 11:32
MarkyMark skrev:
11. maj 2024, 11:08
MortenN skrev:
11. maj 2024, 09:19
jonas386 skrev:
11. maj 2024, 08:21
Ville nordjyske køre en peesonalesag fordi du udtalte dig om nepotisme?
Og må den daværende leder omtale en sådan personalesag her 15 år senere?
Er der ikke forholdsvis strikse regler om den slags ting?
Det viser jo bare hvor nøgen og afpillet Mikkel Ottesen er som person.
Og at der stadigvæk er folk der tillægger hans ord nogen form for værdi står hen i det uvisse…

Shit en sølle parade af ord han disker op med i håbet om at vinde selvrespekt i egen hjemmebar!
Manden gør alt hvad han kan for at skifte fokus på at han er taget med fingrene i kagedåsen i sin seneste tirade mod AaB’s ledelse.

Jeg er ikke i tvivl om at han holder af AaB. Men han har en tydelig dagsorden og apati mod ledelsen. Når Fabbe så argumenterer for sin sag kunne det klæde ham rent faktisk at tage snakken om den reelle sag fremfor at kaste perfide personlige angreb afsted.
Men det gør han jo altid, når nogen går ham på klingen og fx beder ham smide bare en flig af dokumentation for sine absurde beskyldninger - kæmpebaby.
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af Hovedet » 11. maj 2024, 16:49

le Cid skrev:
11. maj 2024, 11:21
MortenN skrev:
11. maj 2024, 09:19
jonas386 skrev:
11. maj 2024, 08:21
Ville nordjyske køre en peesonalesag fordi du udtalte dig om nepotisme?
Og må den daværende leder omtale en sådan personalesag her 15 år senere?
Er der ikke forholdsvis strikse regler om den slags ting?
Du kan roligt regne med, at det der bonner voldsomt ud på GDPR-barometeret!
Når jeg nu påtænker, hvilke banaliteter og harmløse oplysninger jeg har skullet behandle som statshemmeligheder; så ville jeg vove den påstand, at vi her står med alle GDPR-forseelsers moder!

Og nu var der trods alt ikke tale om Det Vilde Vesten før GDPRs indtog i 2018. Jeg har oplevet en leder komme ganske gevaldigt i fedtefadet grundet en lettere letsindig kommentar om en ansat til en anden leder, og den gode, gamle tavshedspligt tages i hvert fald ikke mindre seriøst nu end for 10 år siden!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af Hanga » 11. maj 2024, 20:02

R Rosenberg skrev:
11. maj 2024, 12:56
Forza skrev:
11. maj 2024, 11:32
MarkyMark skrev:
11. maj 2024, 11:08
MortenN skrev:
11. maj 2024, 09:19
jonas386 skrev:
11. maj 2024, 08:21
Ville nordjyske køre en peesonalesag fordi du udtalte dig om nepotisme?
Og må den daværende leder omtale en sådan personalesag her 15 år senere?
Er der ikke forholdsvis strikse regler om den slags ting?
Det viser jo bare hvor nøgen og afpillet Mikkel Ottesen er som person.
Og at der stadigvæk er folk der tillægger hans ord nogen form for værdi står hen i det uvisse…

Shit en sølle parade af ord han disker op med i håbet om at vinde selvrespekt i egen hjemmebar!
Manden gør alt hvad han kan for at skifte fokus på at han er taget med fingrene i kagedåsen i sin seneste tirade mod AaB’s ledelse.

Jeg er ikke i tvivl om at han holder af AaB. Men han har en tydelig dagsorden og apati mod ledelsen. Når Fabbe så argumenterer for sin sag kunne det klæde ham rent faktisk at tage snakken om den reelle sag fremfor at kaste perfide personlige angreb afsted.
Men det gør han jo altid, når nogen går ham på klingen og fx beder ham smide bare en flig af dokumentation for sine absurde beskyldninger - kæmpebaby.
Jeg skrev tidligere i denne tråd at SSE22 havde tabt dumme point hvis det der blev rapporteret var korrekt. Det viser sig så, at det i stedet er Ottesen der har tabt nogle utroligt dumme point på troværdigheds skalaen. Jeg tror ikke at han sidder og opdigter ting fra fri fantasi, han har helt sikkert en del kilder fra sin tid som journalist, og ligeledes har Søndergaard jo. Men bare fordi én kilde siger noget behøver det ikke være den ultimative sandhed. Der er altid nuancer og forskellige udgaver af en fortælling. Det har altid virket at Ottesen og Søndergaard er meget hurtigt til at gribe de vinkler der stiller AaBs nye ledelse (post Gaarde/Schoors) i et dårligt lys, og det er da absolut forstærket nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DenSataniskeHest
Superliga
Superliga
Indlæg: 504
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af DenSataniskeHest » 11. maj 2024, 23:18

Hanga skrev:
11. maj 2024, 20:02
R Rosenberg skrev:
11. maj 2024, 12:56
Forza skrev:
11. maj 2024, 11:32
MarkyMark skrev:
11. maj 2024, 11:08
MortenN skrev:
11. maj 2024, 09:19
jonas386 skrev:
11. maj 2024, 08:21
Ville nordjyske køre en peesonalesag fordi du udtalte dig om nepotisme?
Og må den daværende leder omtale en sådan personalesag her 15 år senere?
Er der ikke forholdsvis strikse regler om den slags ting?
Det viser jo bare hvor nøgen og afpillet Mikkel Ottesen er som person.
Og at der stadigvæk er folk der tillægger hans ord nogen form for værdi står hen i det uvisse…

Shit en sølle parade af ord han disker op med i håbet om at vinde selvrespekt i egen hjemmebar!
Manden gør alt hvad han kan for at skifte fokus på at han er taget med fingrene i kagedåsen i sin seneste tirade mod AaB’s ledelse.

Jeg er ikke i tvivl om at han holder af AaB. Men han har en tydelig dagsorden og apati mod ledelsen. Når Fabbe så argumenterer for sin sag kunne det klæde ham rent faktisk at tage snakken om den reelle sag fremfor at kaste perfide personlige angreb afsted.
Men det gør han jo altid, når nogen går ham på klingen og fx beder ham smide bare en flig af dokumentation for sine absurde beskyldninger - kæmpebaby.
Jeg skrev tidligere i denne tråd at SSE22 havde tabt dumme point hvis det der blev rapporteret var korrekt. Det viser sig så, at det i stedet er Ottesen der har tabt nogle utroligt dumme point på troværdigheds skalaen. Jeg tror ikke at han sidder og opdigter ting fra fri fantasi, han har helt sikkert en del kilder fra sin tid som journalist, og ligeledes har Søndergaard jo. Men bare fordi én kilde siger noget behøver det ikke være den ultimative sandhed. Der er altid nuancer og forskellige udgaver af en fortælling. Det har altid virket at Ottesen og Søndergaard er meget hurtigt til at gribe de vinkler der stiller AaBs nye ledelse (post Gaarde/Schoors) i et dårligt lys, og det er da absolut forstærket nu.
Tilbage da Floores var i klubben, talte søndergaard jo flere gange om hvor glade de var for byen, og de så den som deres andet hjem nu osv. Der var ikke de rosende ord, de havde sagt om byen, og de var virkelige glade for AaB og Aalborg. Da Aalborg sælger ham, kommer det frem de aldrig faldt til, og ikke følte sig hjemme.. Hvilke jo er fair nok, det er langt væk fra deres hjemland.. Men lige siden dengang var det tydeligt for mig, Søndergaard sidder og opfinder sine egne sandheder, som han bare gentager og gentager indtil folk tror det er sandt.

Lige som under Marti hvor han blev ved med at snakke om Barca stilen, indtil Jesper Thygesen fik nok, og i en direkte udsendelse flere gange rettede ham, hvor efter søndergaard trak halvt i land, og så blev han rettet igen og igen.. og hele tiden var det "ja men..." fuck en orm... men fedt gjort af Jesper Thygesen .

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af Fabbe » 12. maj 2024, 02:04

jonas386 skrev:
11. maj 2024, 08:21
Ville nordjyske køre en peesonalesag fordi du udtalte dig om nepotisme?
Svaret er nej: Der blev aldrig rettet henvendelse fra ledelsen til undertegnede på grund af mine notorisk urolige tastaturfingre.

Jeg kan jo ikke vide, om ledelsen har drøftet noget. Men der eksisterer aldrig en personalesag, uden at personen - i dette tilfælde mig - er med i den. En personalesag er at præsentere medarbejderen for et påklageligt forhold og for sanktionen.

Selv om jeg ved, at der blev klaget efter min daværende kontraktperiode (medio 2009 til primo 2011) var udløbet, så tyder intet på, at jeg på noget tidspunkt var betragtet som persona non grata af hverken Mikkel Ottesen selv eller den øvrige ledelse.

Det ved jeg, fordi jeg i eftertiden, i 2011 og frem til tidligt forår 2012, leverede freelancearbejde til Nordjyske fra eget skrivebord, mens jeg gjorde uddannelsen færdig. Jeg kom til receptioner i huset. Jeg kom som gæst og sludrede uformelt.

I en e-mail af 19. december 2011 byder jeg mig til, fordi uddannelsen er ved at blive færdiggjort. I en e-mail til Mikkel Ottesen. Samme dag svarer han mig - og vurdér nu selv, om jeg er persona non grata:
Hej David, (Cc Anne-Marie Dohm)

Tak for din mail.

Desværre forholder det sig således, at vi ikke just vælter rundt i nye ansættelser i mediehuset, så jeg kan hverken tilbyde dig noget, stille dig noget i udsigt eller spå om nogen tidshorisont før vi eventuelt måtte ansætte på ny.

Jeg cc'er chefredaktør Anne-Marie Dohm på denne mail så hun også ved, at du er søgende.

Vh og held og lykke
Det ser ikke sådan ud.

Men kort tid efter var Mikkel Ottesen selv fortid i mediehuset, og i tweets af 21. juli 2021 forklarer han det med magtkamp og den øvrige ledelses antipati imod Per Søndergaard.
Grunden til, at formanden blev scapegoat ligger i, at det lokale mediehus (som sad i bestyrelsen den gang som storaktionær) ønskede at vaske hænder og derfor fik formanden fremstillet som problemet.

Og det ved jeg - for det var mig, der skrev artiklerne på ordre ovenfra.
Ja, eller også havde nogen et behov for at sige, at de blev snørret for ikke selv at ligne idioter.

Lad mig sige der sådan: jeg gravede så dybt i det, der skete den gang, at det til slut dybest set blev enden på min løbebane som journalist.
Hele konteksten bag tweets af 21. juli 2021: https://twitter.com/mikkelottesen/statu ... 1960745988

Så, Mikkel Ottesen og Dennis Søndergaard var fortid i mediehuset, og jeg var ikke, idét jeg i 2013 skiftede fra DR efter et år og til et hjørne af Nordjyske-koncernen, hvor jeg tjente, indtil jeg i 2018 fratrådte på en aftalt, betalt fratrædelse.

Intrigerne beroede helt klart på magtkamp og alliancer, tør jeg vurdere. Og historiske fakta er, at Per Søndergaard investerede kapital i Mikkel Ottesens nye arbejdsplads.

Magtkampen har jeg ingen holdning til, for det var slet ikke dén, der optog mig. Jeg hælder nok i dag til, at Per Søndergaard var udsat for hykleri, for der var nok blevet rejst en mindre statue, hvis Per Søndergaards finansielle plan, som blev sønderslået af finanskrisen, var lykkedes.

Min indignation gik alene på, at AaB's bestyrelsesformands søn kunne skrive om AaB. Troværdigheden var ruineret. Jeg blev konfronteret med det, snart sagt hver dag af publikum i Nordjylland. Det var unødvendigt, for han kunne få sig et glimrende reporterjob andre steder. Nepotisme handler kun sjældent om faglig inkompetence.

Men sammenligningen med Van Helsing, som er smigrende ment, takker jeg venligt nej til, for det var ikke et rigtigt valg af mig at gå til tasterne. Jeg var vitterlig forarget, men derfor skulle jeg ikke slæbe problematikken på mine skuldre og skrive whistlebloweragtigt.

Personligt har jeg altid haft et stærkt aktivistisk instinkt, der ikke kan tæmmes. Det er en slem last at have, hvis man vil begå sig i hierarkiske systemer. Aktivister ser en værdi i at betale prisen, mens andre ser en værdi i at score den. Den selvopofrende natur (som at lænke sig til et træ, før bulldozerne kommer) betyder dog ikke, det aktivistiske ærinde er rigtigt tænkt hver gang.
MortenN skrev:
11. maj 2024, 09:19
Og må den daværende leder omtale en sådan personalesag her 15 år senere?
Er der ikke forholdsvis strikse regler om den slags ting?

Jeg har ikke rigtigt viden om personalesager og ytringsjura. Jeg ved kun, at som fungerende chef i mediehuset kan man aldrig nogensinde udlevere en personalesag offentligt, med mindre der opstår en offentlig konfrontation, der kræver genmæle. Stadig vil organisationer tit sige "ingen kommentar".

Derfor er det i hvert fald plat på et sjofelt fundament at misbruge et gammelt chefjobs rent fortrolige personinformationer som hævn for, at jeg i 2024 retter en kritik af deres informationsadfærd i en helt anden tid og kontekst.

Mikkel Ottesens stærkt tidsforskudte forargelse er forloren. Dels fordi den aldrig har konfronteret mig før, og dels fordi han selv kom til at hade den organisation, som jeg fornærmede. Hans tidsforskudte forargelse på firmaets vegne er ulogisk og kortsluttet. Den tidsforskudte forargelse giver kun mening, fordi han bakker sin nuværende forretningspartner op i et hævnærinde.

For i mellemtiden har Mikkel Ottesen og jeg jo bare været medfans af AaB, der var lidt på talefod med hinanden i en helt anden tid og jobsituation for vi begge.

Der blev tacklet og tacklet tilbage mellem Dennis Søndergaard og jeg i tiden 2010-2011.

Vel må Dennis Søndergaard syde og rase endnu, hvis han vil. Jeg har personligt svært ved at forstå, at man kan. Selv kan jeg simpelthen ikke banke liv i følelserne for et 10 år gammelt skænderi. Sådan tager rigtige mænd sgu ikke gamle svinetacklinger. Jeg mener: For godt 15 år siden begyndte en AaB-fan med rigtig dårlige kokainabstinenser at tæve mig i en af AaB's bøllebusser på vej hjem til Aalborg. Der gik ikke 7 dage, så kunne jeg vinke og smile til vedkommende på Kastetvej.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af jonas386 » 12. maj 2024, 09:21

Det er et fornemt oprids, Fabbe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1546
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af Stegosaurus » 12. maj 2024, 10:25

Fabbe - tak for indlægget. Det fik en del brikker til at falde på plads for mig.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af Fabbe » 12. maj 2024, 12:27

Orientering: Mikkel Ottesen og jeg aftaler, at vi giver hinanden hånden og kommer videre fra dette skænderi.
For AaB's skyld.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af RicoBR02 » 12. maj 2024, 13:04

Fabbe skrev:
12. maj 2024, 12:27
Orientering: Mikkel Ottesen og jeg aftaler, at vi giver hinanden hånden og kommer videre fra dette skænderi.
For AaB's skyld.
De få der ødelagde det for de mange!!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af R Rosenberg » 12. maj 2024, 13:10

Fabbe skrev:
12. maj 2024, 12:27
Orientering: Mikkel Ottesen og jeg aftaler, at vi giver hinanden hånden og kommer videre fra dette skænderi.
For AaB's skyld.
Det var også ret uværdigt for Ottesen, så man forstår hans ønske om dette.

Men mest af alt håber jeg, at han har lært lektien i forhold til sine dækningsløse checks, som hans disciple ukritisk labber i sig. Jeg tvivler dog.
Ædruelighedens stemme

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2038
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af 9520AaB » 12. maj 2024, 13:28

R Rosenberg skrev:
Fabbe skrev:
12. maj 2024, 12:27
Orientering: Mikkel Ottesen og jeg aftaler, at vi giver hinanden hånden og kommer videre fra dette skænderi.
For AaB's skyld.
Det var også ret uværdigt for Ottesen, så man forstår hans ønske om dette.

Men mest af alt håber jeg, at han har lært lektien i forhold til sine dækningsløse checks, som hans disciple ukritisk labber i sig. Jeg tvivler dog.
Og som objektiv beskuer kunne der også være mere som Fabbe ikke ønsker komme frem. Men jeg ved godt det ikke passer i din historie.
Jeg er på ingens side, men har sgu behov for at sige at der skal to til at række hånden frem, og begge har nok deres grunde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af Fabbe » 12. maj 2024, 18:40

9520AaB skrev:
12. maj 2024, 13:28
Jeg er på ingens side, men har sgu behov for at sige at der skal to til at række hånden frem, og begge har nok deres grunde.

Jeg skal virkelig bedyre, at hvis nogen vil se resten af min gamle skraldespand, så skal jeg nok selv give lov. Det er sådan, at når jeg beskriver min side af historien, må jeg også være parat til fuld transparens, så det er jeg.

Mikkel og jeg kunne komme overens af to fælles grunde:

1. Det er spild af levetid at bruge den på at vedblive med at slås.

Og:

2. AaB er for vigtig en sag for os begge. Vi bidrager begge på hver sin måde til klubkulturen for at bygge den samme klub op.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3188
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af Gnu » 12. maj 2024, 21:10

Fabbe skrev:
12. maj 2024, 02:04
jonas386 skrev:
11. maj 2024, 08:21
Ville nordjyske køre en peesonalesag fordi du udtalte dig om nepotisme?
Svaret er nej: Der blev aldrig rettet henvendelse fra ledelsen til undertegnede på grund af mine notorisk urolige tastaturfingre.

Jeg kan jo ikke vide, om ledelsen har drøftet noget. Men der eksisterer aldrig en personalesag, uden at personen - i dette tilfælde mig - er med i den. En personalesag er at præsentere medarbejderen for et påklageligt forhold og for sanktionen.

Selv om jeg ved, at der blev klaget efter min daværende kontraktperiode (medio 2009 til primo 2011) var udløbet, så tyder intet på, at jeg på noget tidspunkt var betragtet som persona non grata af hverken Mikkel Ottesen selv eller den øvrige ledelse.

Det ved jeg, fordi jeg i eftertiden, i 2011 og frem til tidligt forår 2012, leverede freelancearbejde til Nordjyske fra eget skrivebord, mens jeg gjorde uddannelsen færdig. Jeg kom til receptioner i huset. Jeg kom som gæst og sludrede uformelt.

I en e-mail af 19. december 2011 byder jeg mig til, fordi uddannelsen er ved at blive færdiggjort. I en e-mail til Mikkel Ottesen. Samme dag svarer han mig - og vurdér nu selv, om jeg er persona non grata:
Hej David, (Cc Anne-Marie Dohm)

Tak for din mail.

Desværre forholder det sig således, at vi ikke just vælter rundt i nye ansættelser i mediehuset, så jeg kan hverken tilbyde dig noget, stille dig noget i udsigt eller spå om nogen tidshorisont før vi eventuelt måtte ansætte på ny.

Jeg cc'er chefredaktør Anne-Marie Dohm på denne mail så hun også ved, at du er søgende.

Vh og held og lykke
Det ser ikke sådan ud.

Men kort tid efter var Mikkel Ottesen selv fortid i mediehuset, og i tweets af 21. juli 2021 forklarer han det med magtkamp og den øvrige ledelses antipati imod Per Søndergaard.
Grunden til, at formanden blev scapegoat ligger i, at det lokale mediehus (som sad i bestyrelsen den gang som storaktionær) ønskede at vaske hænder og derfor fik formanden fremstillet som problemet.

Og det ved jeg - for det var mig, der skrev artiklerne på ordre ovenfra.
Ja, eller også havde nogen et behov for at sige, at de blev snørret for ikke selv at ligne idioter.

Lad mig sige der sådan: jeg gravede så dybt i det, der skete den gang, at det til slut dybest set blev enden på min løbebane som journalist.
Hele konteksten bag tweets af 21. juli 2021: https://twitter.com/mikkelottesen/statu ... 1960745988

Så, Mikkel Ottesen og Dennis Søndergaard var fortid i mediehuset, og jeg var ikke, idét jeg i 2013 skiftede fra DR efter et år og til et hjørne af Nordjyske-koncernen, hvor jeg tjente, indtil jeg i 2018 fratrådte på en aftalt, betalt fratrædelse.

Intrigerne beroede helt klart på magtkamp og alliancer, tør jeg vurdere. Og historiske fakta er, at Per Søndergaard investerede kapital i Mikkel Ottesens nye arbejdsplads.

Magtkampen har jeg ingen holdning til, for det var slet ikke dén, der optog mig. Jeg hælder nok i dag til, at Per Søndergaard var udsat for hykleri, for der var nok blevet rejst en mindre statue, hvis Per Søndergaards finansielle plan, som blev sønderslået af finanskrisen, var lykkedes.

Min indignation gik alene på, at AaB's bestyrelsesformands søn kunne skrive om AaB. Troværdigheden var ruineret. Jeg blev konfronteret med det, snart sagt hver dag af publikum i Nordjylland. Det var unødvendigt, for han kunne få sig et glimrende reporterjob andre steder. Nepotisme handler kun sjældent om faglig inkompetence.

Men sammenligningen med Van Helsing, som er smigrende ment, takker jeg venligt nej til, for det var ikke et rigtigt valg af mig at gå til tasterne. Jeg var vitterlig forarget, men derfor skulle jeg ikke slæbe problematikken på mine skuldre og skrive whistlebloweragtigt.

Personligt har jeg altid haft et stærkt aktivistisk instinkt, der ikke kan tæmmes. Det er en slem last at have, hvis man vil begå sig i hierarkiske systemer. Aktivister ser en værdi i at betale prisen, mens andre ser en værdi i at score den. Den selvopofrende natur (som at lænke sig til et træ, før bulldozerne kommer) betyder dog ikke, det aktivistiske ærinde er rigtigt tænkt hver gang.
MortenN skrev:
11. maj 2024, 09:19
Og må den daværende leder omtale en sådan personalesag her 15 år senere?
Er der ikke forholdsvis strikse regler om den slags ting?

Jeg har ikke rigtigt viden om personalesager og ytringsjura. Jeg ved kun, at som fungerende chef i mediehuset kan man aldrig nogensinde udlevere en personalesag offentligt, med mindre der opstår en offentlig konfrontation, der kræver genmæle. Stadig vil organisationer tit sige "ingen kommentar".

Derfor er det i hvert fald plat på et sjofelt fundament at misbruge et gammelt chefjobs rent fortrolige personinformationer som hævn for, at jeg i 2024 retter en kritik af deres informationsadfærd i en helt anden tid og kontekst.

Mikkel Ottesens stærkt tidsforskudte forargelse er forloren. Dels fordi den aldrig har konfronteret mig før, og dels fordi han selv kom til at hade den organisation, som jeg fornærmede. Hans tidsforskudte forargelse på firmaets vegne er ulogisk og kortsluttet. Den tidsforskudte forargelse giver kun mening, fordi han bakker sin nuværende forretningspartner op i et hævnærinde.

For i mellemtiden har Mikkel Ottesen og jeg jo bare været medfans af AaB, der var lidt på talefod med hinanden i en helt anden tid og jobsituation for vi begge.

Der blev tacklet og tacklet tilbage mellem Dennis Søndergaard og jeg i tiden 2010-2011.

Vel må Dennis Søndergaard syde og rase endnu, hvis han vil. Jeg har personligt svært ved at forstå, at man kan. Selv kan jeg simpelthen ikke banke liv i følelserne for et 10 år gammelt skænderi. Sådan tager rigtige mænd sgu ikke gamle svinetacklinger. Jeg mener: For godt 15 år siden begyndte en AaB-fan med rigtig dårlige kokainabstinenser at tæve mig i en af AaB's bøllebusser på vej hjem til Aalborg. Der gik ikke 7 dage, så kunne jeg vinke og smile til vedkommende på Kastetvej.
Det er faktisk nogle helt vilde ting, der kommer frem i de tweets fra juli 21. En ting er at Nordjyske var storaktionærer i en klub, de skal forestille at dække kritisk. Dét er i høj grad problematisk. Men at de efterfølgende fører kampagne mod og udfører karaktermord på en formand for at vaske hænder er decideret uartigt. Deres troværdighed er fuldstændig begravet. Jeg har godt hørt brøkdele af den historie, men aldrig før set konteksten eller troet at det var så vanvittigt. Det er uden at overdrive en kæmpe skandale og utroligt at der ikke har været mere blæst om det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 375
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af 556 » 13. maj 2024, 08:49

" Jeg hælder nok i dag til, at Per Søndergaard var udsat for hykleri, for der var nok blevet rejst en mindre statue, hvis Per Søndergaards finansielle plan, som blev sønderslået af finanskrisen, var lykkedes"

Han plan lykkedes jo. TK Development kom af med de bygninger de ikke kunne bruge. Her sad Per Søndergaard i bestyrelsen. AaB insisterede på at handlen intet havde med Per Søndergaard at gøre, hvilket er langt ude når han sad i bestyrelsen i begge selskaber.
Sandheden er at under Per Søndergaards formandsskab blev AaBs økonomi smadret.
https://www.tipsbladet.dk/artikel/fidus ... nanskrisen
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af Frygah » 13. maj 2024, 09:16

556 skrev:
13. maj 2024, 08:49
" Jeg hælder nok i dag til, at Per Søndergaard var udsat for hykleri, for der var nok blevet rejst en mindre statue, hvis Per Søndergaards finansielle plan, som blev sønderslået af finanskrisen, var lykkedes"

Han plan lykkedes jo. TK Development kom af med de bygninger de ikke kunne bruge. Her sad Per Søndergaard i bestyrelsen. AaB insisterede på at handlen intet havde med Per Søndergaard at gøre, hvilket er langt ude når han sad i bestyrelsen i begge selskaber.
Sandheden er at under Per Søndergaards formandsskab blev AaBs økonomi smadret.
https://www.tipsbladet.dk/artikel/fidus ... nanskrisen
Problemet var mest af alt at bestyrelsen i AaB blev grebet af grådighed. Der var muligheder flere gange at få solgt de bygninger med fortjeneste, men man troede ikke at finanskrisen ville komme, så man ventede i troen på de blev mere og mere værd. Og det endte så med at koste.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokaler/billeder fjernet på Hornevej.

Indlæg af R Rosenberg » 13. maj 2024, 09:26

Frygah skrev:
13. maj 2024, 09:16
556 skrev:
13. maj 2024, 08:49
" Jeg hælder nok i dag til, at Per Søndergaard var udsat for hykleri, for der var nok blevet rejst en mindre statue, hvis Per Søndergaards finansielle plan, som blev sønderslået af finanskrisen, var lykkedes"

Han plan lykkedes jo. TK Development kom af med de bygninger de ikke kunne bruge. Her sad Per Søndergaard i bestyrelsen. AaB insisterede på at handlen intet havde med Per Søndergaard at gøre, hvilket er langt ude når han sad i bestyrelsen i begge selskaber.
Sandheden er at under Per Søndergaards formandsskab blev AaBs økonomi smadret.
https://www.tipsbladet.dk/artikel/fidus ... nanskrisen
Problemet var mest af alt at bestyrelsen i AaB blev grebet af grådighed. Der var muligheder flere gange at få solgt de bygninger med fortjeneste, men man troede ikke at finanskrisen ville komme, så man ventede i troen på de blev mere og mere værd. Og det endte så med at koste.
Og så var vi fandme også nødt til at skille os af med både Sportsmaster-butikker og 9000Lux! Og droppe basket!
Ædruelighedens stemme

Besvar