AaB - Brøndby Søndag d 18/8
-
- 2. div
- Favoritspiller: Jan Pedersen
Re: AaB - Brøndby Søndag d 18/8
I en kamp hvor vi er så presset, skal Ross ikke spille på toppen. Vi har brug for en, der kan holde i bilden deroppe, og gerne kunne modtage med ryggen mod mål.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Superliga
- Favoritspiller: Frank
Vi mangler en 6ef med kvalitet. Fik vi det vil vi have knap så mange problemer som vi har
Rooolig nu folkens. Det var nærmest givet at der ville komme snitterne i denne sæson med den nye spillestil. Brøndby er et godt bud på et hold der kunne give os sådan én. Det er ikke her vi SKAL hente point. Og så er 2-0 altså ikke en snitter. Lad os se hvad Menno gør i pausen.
Ross er altså ikke angriber, uanset hvordan vi skal spille. Det er én af de fejl, vi må kritisere van Dam for; nu er det så prøvet, så kan vi godt pakke det eksperiment permanent væk.1885Cricket skrev: ↑18. aug 2024, 18:46I en kamp hvor vi er så presset, skal Ross ikke spille på toppen. Vi har brug for en, der kan holde i bilden deroppe, og gerne kunne modtage med ryggen mod mål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Det er jo nok ikke så meget stillingen men mere det at vi har været totalt nedspillet i samtlige 45 min der gør os nervøse. Men ja, kampen er ikke slut, hvis Menno kan trylle i pausen. Men der skal godt nok ske noget vildt hvis vi skal tilbage i kampen.Kokkefar skrev: ↑18. aug 2024, 18:48Rooolig nu folkens. Det var nærmest givet at der ville komme snitterne i denne sæson med den nye spillestil. Brøndby er et godt bud på et hold der kunne give os sådan én. Det er ikke her vi SKAL hente point. Og så er 2-0 altså ikke en snitter. Lad os se hvad Menno gør i pausen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Men problemet er at vi ikke får snitterne pga vores spillestil men fordi vi mangler ekstremt kvalitet ift bif - og der vel både forventeligt og helt ok i vores situation.Kokkefar skrev: ↑18. aug 2024, 18:48Rooolig nu folkens. Det var nærmest givet at der ville komme snitterne i denne sæson med den nye spillestil. Brøndby er et godt bud på et hold der kunne give os sådan én. Det er ikke her vi SKAL hente point. Og så er 2-0 altså ikke en snitter. Lad os se hvad Menno gør i pausen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Præcis - det er næsten forventeligt. Og så skal vi ha en pause nu, hvor Menno forhåbentlig kan ændre taktisk og starte med at skifte Jimenez ud.Kokkefar skrev: ↑18. aug 2024, 18:48Rooolig nu folkens. Det var nærmest givet at der ville komme snitterne i denne sæson med den nye spillestil. Brøndby er et godt bud på et hold der kunne give os sådan én. Det er ikke her vi SKAL hente point. Og så er 2-0 altså ikke en snitter. Lad os se hvad Menno gør i pausen.
-
- Landshold
Hvilken spillestil henviser du til?Kokkefar skrev: ↑18. aug 2024, 18:48Rooolig nu folkens. Det var nærmest givet at der ville komme snitterne i denne sæson med den nye spillestil. Brøndby er et godt bud på et hold der kunne give os sådan én. Det er ikke her vi SKAL hente point. Og så er 2-0 altså ikke en snitter. Lad os se hvad Menno gør i pausen.
Vi har på intet tidspunkt steppet markant op og lagt et ekstremt pres - som i slet ikke
Den store forskel er at AaB spillerne faktisk prøver at komme igennem offensivt. Under de ovennævnte havde vi kampe hvor vi producerede 0-1 chancerR Rosenberg skrev: ↑18. aug 2024, 18:37Jeg tror aldrig nogensinde, selv under de ringeste dage under Wieghorst, Friis, Friis, Hiljemark og andre, at jeg har set AaB så konstant nedspillet på eget græs.
Det er virkelig nye tider at være AaB-fan.
Otoa burde have bragt os på 1-0
Istedet klovner Müller rundt (igen) og har kæmpe andel i begge mål
Vi mangler kvalitet lige nu centralt i banen. Davidsen med en offday, Jimenez som begynder at ligne en tvivlsom transfer. Kasper Jørgensen med en svær retur fra skade. Og så er Ross helt fejlplaceret. Vi bliver dygtigt presset ud i situationer, hvor vores spilleres spidskompetencer ikke kan komme til udtryk (undtagen Müller og Diakhité, måske).Maglau skrev: ↑18. aug 2024, 18:50Men problemet er at vi ikke får snitterne pga vores spillestil men fordi vi mangler ekstremt kvalitet ift bif - og der vel både forventeligt og helt ok i vores situation.Kokkefar skrev: ↑18. aug 2024, 18:48Rooolig nu folkens. Det var nærmest givet at der ville komme snitterne i denne sæson med den nye spillestil. Brøndby er et godt bud på et hold der kunne give os sådan én. Det er ikke her vi SKAL hente point. Og så er 2-0 altså ikke en snitter. Lad os se hvad Menno gør i pausen.
Jeg hører gerne gode bud på, hvordan van Dam skal rekonstruere midtbanen i pausen. Ross skal væk fra angriberpositionen, ind med Iredale.
At Müller skulle have andel i målene kan jeg slet ikke få øje på. Han har ingen chance ved første, Davidsen leverer rookie-forsvar på den anden.
-
- 2. div
- Favoritspiller: Jan Pedersen
Det er vist en tolkning. Müller er simpelthen skyld i, at en på 132 cm formår at overspringe vores høje midterforsvarer Kramer.Jonas_K skrev:Den store forskel er at AaB spillerne faktisk prøver at komme igennem offensivt. Under de ovennævnte havde vi kampe hvor vi producerede 0-1 chancerR Rosenberg skrev: ↑18. aug 2024, 18:37Jeg tror aldrig nogensinde, selv under de ringeste dage under Wieghorst, Friis, Friis, Hiljemark og andre, at jeg har set AaB så konstant nedspillet på eget græs.
Kramer kunne måske begynde med ikke at vende ryggen til mand og bold i duellen.1885Cricket skrev: ↑18. aug 2024, 18:57Det er vist en tolkning. Müller er simpelthen skyld i, at en på 132 cm formår at overspringe vores høje midterforsvarer Kramer.Jonas_K skrev:Den store forskel er at AaB spillerne faktisk prøver at komme igennem offensivt. Under de ovennævnte havde vi kampe hvor vi producerede 0-1 chancerR Rosenberg skrev: ↑18. aug 2024, 18:37Jeg tror aldrig nogensinde, selv under de ringeste dage under Wieghorst, Friis, Friis, Hiljemark og andre, at jeg har set AaB så konstant nedspillet på eget græs.
- Krage
- 1. div
- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Aalborg
Iredale ser ud til at komme ind... Varmer op pt
- Gentleman Finn
- Allstar
- Geografisk sted: Aalborg
Bif passer rigtigt dårligt til os, de er satme gode på kuglen, og vi giver for meget plads. Og så mangler vi noget centralt. Det var en fejl ikke at starte med Iredale. Man kan godt se vi stadig har nogle relationer der skal sidde bedre. Men vi mangler altså noget hjælp centralt, det er en hel ny central midt. Vi har intet vi kan skifte ind der nu. De skal hente noget
Jimenez og Davidsen ud, ind med arnor og bomholt.
Arnor på venstre back og Otoa op på midtbanen.
Arnor på venstre back og Otoa op på midtbanen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Højholt var vel netop bindeleddet mellem forsvar og midtbane. Den spiller har vi ikke kamp 1 efter salget af Højholt.
- FlæskeFrank
Arnorsson er ikke med i dag.
EDIT. My bad, det er han. Fik bare nævnt, at han ikke var med grundet en skade.
Et hjerte - En klub
Ross skal aldrig spiller 9er. Aldrig1885Cricket skrev: ↑18. aug 2024, 18:46I en kamp hvor vi er så presset, skal Ross ikke spille på toppen. Vi har brug for en, der kan holde i bilden deroppe, og gerne kunne modtage med ryggen mod mål.
Præcis. En fejl fra van Dam.Mephisto2 skrev: ↑18. aug 2024, 19:07Ross skal aldrig spiller 9er. Aldrig1885Cricket skrev: ↑18. aug 2024, 18:46I en kamp hvor vi er så presset, skal Ross ikke spille på toppen. Vi har brug for en, der kan holde i bilden deroppe, og gerne kunne modtage med ryggen mod mål.
Det blev så Davidsen som måtte gå ud - fornuftigt nok. Widell og Ross flyttet rundt, ind med Iredale. Ja, det er nok den opstilling, vi skulle have startet med.
Someone, for helvede, sluk nu for Peter Sørensen. Han laver ikke andet end at snakke for sit næste trænerjob. Det er dødtræls at høre på.
Stor chance til Iredale. Flot nået frem, dårligt afsluttet.