Første tredjedel af sæsonen - evaluering
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Første tredjedel af sæsonen - evaluering
Så er grundspillets første halvdel færdig og der har været pokalkampe indimellem. Det er tid til at evaluere gøre status.
1) Resultatmæssigt tror jeg vi alle havde solgt de 11 kampe for 13 point. Så det er yderst godkendt, samtidig er vi over stregen medminimum 3 point. Det er svært at forvente mere. Vi er iøvrigt ikke langt fra top6, hvis man tillader sig at kigge den vej.
2) Pokalmæssigt. Vi har spillet to kampe mod Morud og Fredericia. Endda med klare sejre. Så det er yderst godkendt, måske mere endda, da vi bøvlede med Fredericia og pludselig kan slå dem klart i den kamp.
3) Trænermæssigt. Vi har fået en ubeskreven ungdomstræner ind. Han er også vokset med sæsonen og virker til at blive bedre med sæsonen. Tingene virker ikke tilfældigt. Godkendt.
4) Truppen. Vi har de sidste kampe sidst store fremskridt hos spillerne. De er virkelig vokset fra at være perifære akademispillere til at være superligaspillere. Og det virker til at være en trup, hvor vi har dækning på mange pladser. Der er vokset stjerner frem, som nok skal redde vores økonomi. Godkendt.
Det tegner til at blive en yderst godkendt sæson.
1) Resultatmæssigt tror jeg vi alle havde solgt de 11 kampe for 13 point. Så det er yderst godkendt, samtidig er vi over stregen medminimum 3 point. Det er svært at forvente mere. Vi er iøvrigt ikke langt fra top6, hvis man tillader sig at kigge den vej.
2) Pokalmæssigt. Vi har spillet to kampe mod Morud og Fredericia. Endda med klare sejre. Så det er yderst godkendt, måske mere endda, da vi bøvlede med Fredericia og pludselig kan slå dem klart i den kamp.
3) Trænermæssigt. Vi har fået en ubeskreven ungdomstræner ind. Han er også vokset med sæsonen og virker til at blive bedre med sæsonen. Tingene virker ikke tilfældigt. Godkendt.
4) Truppen. Vi har de sidste kampe sidst store fremskridt hos spillerne. De er virkelig vokset fra at være perifære akademispillere til at være superligaspillere. Og det virker til at være en trup, hvor vi har dækning på mange pladser. Der er vokset stjerner frem, som nok skal redde vores økonomi. Godkendt.
- FlæskeFrank
-
- Allstar
Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering
1. Enig. Dog er det vel kun en af sejrene/den uafgjorte, man kan kalde sikker. De andre kunne ligeså vel være tippet den anden vej.FlæskeFrank skrev: ↑5. okt 2024, 14:11Så er grundspillets første halvdel færdig og der har været pokalkampe indimellem. Det er tid til at evaluere gøre status.
2. Enig
3. Enig
4. Ej enig. Der mangler stadig meget. Men kan man supplere med en stærk 6’er, der har både erfaring og evner, når vi når vintervinduet, så ser det stærkt ud. Og det må meget gerne være en mand. Og en målscorer til toppen ville også være fint, men den slags har man ikke penge til.
Og jeg ser altså kun en enkelt stjerne, der er vokset frem.
Ædruelighedens stemme
Er der nogen som ved hvad TV pengene for 1/3 af sæsonen giver klubben?
Og hvad der evt er budgetteret med?
Og hvad der evt er budgetteret med?
AaB - nu, i morgen & altid!
-
- Landshold
- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Ander ikke hvad beløbene er, men det kan godt være ekstra interessant denne gang.
TV-pengene er, som jeg har forstået det, delt i to. Et beløb for placeringen og et for antal sofa-tilskuere. Den sidste del har gjort at Brøndby historisk altid har fået (urimeligt) store andele af TV-pengene, bla fordi de altid har været første valg af Viaplay på 3+ - den kanal de fleste seere har haft adgang til. Men med TV2 til afløsning af Discovery kunne det godt tænkes at give et lidt andet billede. Uden at vide det, tror jeg, TV2 har en væsentligt bedre dækning end Discovery havde og dermed vil flere sofa-tilskuere have adgang til kampene på TV2.
You pay for this?
Vi kan i samme ombæring evaluere vores nye transfers.
Godkendt:
- Jasson. Arbejdsom terrier som også kan lave mål.
- Müller. Deler vandene. Men af hvad vi har til rådighed, er han klart bedste mand for os.
- Diakhité. Som erstatning for Thelander (til en brøkdel af prisen) ser han fornuftig ud. Redder sejren mod Viborg.
Middel:
- Bruus. Gennembrud og speed. Han kommer lidt til kort i indlægssituationer, når han skal bruge venstre. Når relationerne sidder i skabet, bliver han en stor succes for os.
- Pudel. Han har set god ud i hans seneste kampe, og giver Diakhité kamp til stregen i start-elleveren.
Dumpet (men det er unge spillere)
- Jimenez. Umiddelbart den spiller jeg havde størst forhåbning til. Han har et kælent venstreben, men pt. fylder han ikke nok på 6’eren.
- John. Hurtig og arbejdsom. Trækker et rødt kort mod Silkeborg, og to mål i en kamp hvor han er usynlig.
- Iredale. Det virker som en billig spiller man fik tilbudt. Ikke meget har set godt ud, og siden seneste landskampspause har Helenius overhalet ham i køen til spilletid.
- Marc Nielsen. Ude af form og skader kendetegner hans forløb. Men umiddelbart virker han ikke som en, Menno ser det store lys i.
Jeg har stadigvæk stor tro på, at samtlige spillere kan forbedre sig markant.
Godkendt:
- Jasson. Arbejdsom terrier som også kan lave mål.
- Müller. Deler vandene. Men af hvad vi har til rådighed, er han klart bedste mand for os.
- Diakhité. Som erstatning for Thelander (til en brøkdel af prisen) ser han fornuftig ud. Redder sejren mod Viborg.
Middel:
- Bruus. Gennembrud og speed. Han kommer lidt til kort i indlægssituationer, når han skal bruge venstre. Når relationerne sidder i skabet, bliver han en stor succes for os.
- Pudel. Han har set god ud i hans seneste kampe, og giver Diakhité kamp til stregen i start-elleveren.
Dumpet (men det er unge spillere)
- Jimenez. Umiddelbart den spiller jeg havde størst forhåbning til. Han har et kælent venstreben, men pt. fylder han ikke nok på 6’eren.
- John. Hurtig og arbejdsom. Trækker et rødt kort mod Silkeborg, og to mål i en kamp hvor han er usynlig.
- Iredale. Det virker som en billig spiller man fik tilbudt. Ikke meget har set godt ud, og siden seneste landskampspause har Helenius overhalet ham i køen til spilletid.
- Marc Nielsen. Ude af form og skader kendetegner hans forløb. Men umiddelbart virker han ikke som en, Menno ser det store lys i.
Jeg har stadigvæk stor tro på, at samtlige spillere kan forbedre sig markant.
Et hjerte - En klub
- doukas
- Allstar
- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Godt tidspunkt at evaluere på.
Jeg er glædelig overrasket over, hvor mange point, der er kommet på tavlen. Forud og og undervejs i sæsonen var jeg MEGET bekymret, men på trods af 5 følgende årsager synes jeg projektet indtil videre er lykkedes.
Jeg spår, at vi ser et rigtig stærkt spillende AaB-hold i kvalifikationsspillet i foråret
Det eneste jeg synes trækker ned, er at profilerede indkøb som Iredale og John ikke har slået til, men det kan selvfølgelig komme.
Alt i alt lander jeg på et solidt 10-tal på den gamle 13-skala
Jeg er glædelig overrasket over, hvor mange point, der er kommet på tavlen. Forud og og undervejs i sæsonen var jeg MEGET bekymret, men på trods af 5 følgende årsager synes jeg projektet indtil videre er lykkedes.
- Ny træner og nyt spilkoncept
- Meget stor udskiftning i spillertruppen
- Mere eller mindre hel ny bagkæde
- Den yngste og mest urutineret startopstilling i flere kampe. Kramer som alderspræsesident med 25 år!
- Masser af spilletid og gennembrud til flere akademispiller, Otoa, Noel, Davidsen, Bomholt og Ross
Jeg spår, at vi ser et rigtig stærkt spillende AaB-hold i kvalifikationsspillet i foråret
Det eneste jeg synes trækker ned, er at profilerede indkøb som Iredale og John ikke har slået til, men det kan selvfølgelig komme.
Alt i alt lander jeg på et solidt 10-tal på den gamle 13-skala
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
- Superliga
- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Oven i hatten med vurdering af de nye/nyeste spillere skal lægges til Adedeji fortsætter med at skuffe massivt.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
Marc Nielsen er lidt svær at vurdere. Har både haft problemer med formen, og døjet med småskader, der har gjort det svært at komme ordentligt ind på holdet. Jeg vil gerne give ham efteråret ud, inden jeg fælder en dom over den transfer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Huskede det faktisk som, at han havde scoret 2 mål, nuvel. Før kampen mod Vejle havde han været involveret i 30% af vores mål. Jeg tror, at han kommer op på 6-8 mål i sæsonen.
Et hjerte - En klub
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Den ringeste afslutter i truppen er vel Widell. Måske slået med et mulehår af Adedeji. De har endnu ikke vist Superligakvalitet i afslutning. Widell imponerede i 1. division, men det tæller jo ligesom ikke i dag. Den dag, hvor de begge får en kvalificeret afslutning indenfor målrammen bliver det til afklapsning af modstanderen.
- FlæskeFrank
-
- Allstar
- Favoritspiller: Lars Thomsen
Med det rationale er Helenius da virkelig virkelig dårlig afslutter. Selvom andre siger han er AaBs bedste, men det passer da slet ikke. Han score jo aldrig mål. De mål Widell score i 1. Div hvor mange af dem havde en superliga målmand taget? Og hvor god er Kramer til at afslutte siden han slet ikke er den dårligste...?FlæskeFrank skrev: ↑7. okt 2024, 22:46Den ringeste afslutter i truppen er vel Widell. Måske slået med et mulehår af Adedeji. De har endnu ikke vist Superligakvalitet i afslutning. Widell imponerede i 1. division, men det tæller jo ligesom ikke i dag. Den dag, hvor de begge får en kvalificeret afslutning indenfor målrammen bliver det til afklapsning af modstanderen.
Arh Widell kan altså godt sparke til en bold, det har han vist flere gange, senest mod Lyngby hvor han bankede den på undersiden af overliggeren fra 25 meter. Jeg er enig i at Adedeji ikke er en god afslutter.FlæskeFrank skrev: ↑7. okt 2024, 22:46Den ringeste afslutter i truppen er vel Widell. Måske slået med et mulehår af Adedeji. De har endnu ikke vist Superligakvalitet i afslutning. Widell imponerede i 1. division, men det tæller jo ligesom ikke i dag. Den dag, hvor de begge får en kvalificeret afslutning indenfor målrammen bliver det til afklapsning af modstanderen.
Mit syn på tingeneFlæskeFrank skrev: ↑5. okt 2024, 14:11Så er grundspillets første halvdel færdig og der har været pokalkampe indimellem. Det er tid til at evaluere gøre status.
1) Resultaterne: Godkendte og mere til. Sejre i nøglekampe mod SønderjyskE og Lyngby samt et vigtigt point i Vejle. Derudover sejre i to ud af tre kampe mod hold fra laget lige over os (SIF og VFF).
2) Pokalen: Rigtigt fint, at vi laver så god en præstation mod Fredericia som voldte os store problemer for bare et halvt år siden.
3) Træneren: Godt tilfreds med Menno, som gør store fremskidt med holdet. Jeg syntes måske han virkede ret speciel i starten, men jeg synes holdets udvikling er rigtig god og det gør mig tryg.
4) Truppen: Jeg synes faktisk virkelig der er pil op her. Vi har Otoa, Widell, Bomholt, Davidsen, Ross og Noel som alle er spillere med stort potentiale og vi har set godt takter fra dem alle. Vi har fået en spændende spiller som Jasson ind der allerede nu kan være med og har potentiale. Derudover har vi to spændende talenter i Jimenez og Kelvin John, hvor jeg gætter på en gevinst og en nitte, men det er endnu for tidligt at sige, hvem der bliver god. Skal jeg kommer med en anke er det klart 9'eren, men jeg hælder dog til at Helenius bare være fast 9'er og en Helenius der spiller fast vil blive bedre og kan være godt nok. Iredale gider jeg ikke se mere på banen. Derudover mangler vi nok stadig en kantspiller nu hvor Kelvin John ikke er så flyveklar og Adedeji kun holder 1. div niveau. Venstre back er også stadig et åbent spørgsmål, men vi må formode at Marc Nielsen kan gøre en forskel når han er fit.
5) Den spillemæssige udvikling: Her jeg virkelig imponeret over, hvordan man får et urutineret og nyligt sammenbragt hold med store udskiftninger sammen til noget der er så solidt og hvor udviklingspotentialet i holdet er tydeligt og stort. Man har skullet finde balancen og implementere det man vil lidt mere i bidder, men det synes jeg til fulde man har gjort. Derudover kan jeg godt lide, at vi har et hold der aldrig giver op. De kan selvfølgelig risikere at blive udspillet mod tophold, men jeg har ikke set dårlige atittuder på banen fra det her hold.
Alt i alt synes jeg det er virkelig godt ifht. at vi er i gang under en opbyning under nye ejere, hvor en ny retning har skullet implementeres for få penge. Derudover er jeg også virkelig glad for, at det med økonomien og små midler ikke fylder i klubbens kommunikation, men at går til Superligaen med oprejst pande og seriøitet.
Man kunne selvfølgelig sidde at være sur over, at AaB ikke har tidligere tiders position i dansk fodbold på den korte bane og hænge sig i fejlene, men vi må erkende at den 10 års missmanagement har sat os tilbage. Det vi har set fra den nye ledelse og stab indtil videre er yderst positivt og jeg tror på det er en vej frem. Især taget i betragtning, at man tør tage opgør med hvordan man plejer at gøre og, at man vel egentlig har det førstehold i AaB med størst potentiale i AaBs historie siden dengang Kusk og Co rendte rundt i 11/12 inden de bliev til Double holdet.
SSE22 Indexet
Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
-
- Landshold
De to bedste aspekter er, for mig,
1. Introduktion af utrolig mange unge spillere
2. Med et flot antal point.
De to ting har jeg været yderst imponeret over.
Der har tyskerne og Menno virkelig fået skruet et miljø sammen, hvor de unge tør og gør.
Der hvor jeg synes, at der har manglet lidt, det er,
1. Konceptet og spillestilen
2. Spillet og kvaliteten heraf.
Punkt 2 her hænger selvfølgelig meget sammen med Punkt 1 øverst. Dernæst vil jeg så påpege, at det er fuldt ud acceptabelt, at vi ikke formår at fastholde koncept og spillestil, samt der er udsving. Dertil mangler vi noget kvalitet og mere erfaring/flere kampe i superliga tempo.
På 12 skalaen, som der bruges nu, vil jeg give dem 10 indtil videre.
1. Introduktion af utrolig mange unge spillere
2. Med et flot antal point.
De to ting har jeg været yderst imponeret over.
Der har tyskerne og Menno virkelig fået skruet et miljø sammen, hvor de unge tør og gør.
Der hvor jeg synes, at der har manglet lidt, det er,
1. Konceptet og spillestilen
2. Spillet og kvaliteten heraf.
Punkt 2 her hænger selvfølgelig meget sammen med Punkt 1 øverst. Dernæst vil jeg så påpege, at det er fuldt ud acceptabelt, at vi ikke formår at fastholde koncept og spillestil, samt der er udsving. Dertil mangler vi noget kvalitet og mere erfaring/flere kampe i superliga tempo.
På 12 skalaen, som der bruges nu, vil jeg give dem 10 indtil videre.
-
- 1. div
- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Spillestil og formation - det ser godt ud. Tydelig forbedring kamp for kamp, og vi har vist at vi også kan stå lavt og vinde grimt når der er behov for det.
Mere spilletid til unge spillere. Bomholt, Davidsen, Otoa, Noel, Ross, Diagne og Valdemar Møller.
De vokser med ansvar, og kan forhåbentlig blive faste i truppen på sigt. Elsker at muligheden for spilletid er god for de unge, det er også med til at gøre klubben attraktiv på flere måder. Godt arbejde af Menno og resten af staben - alt tegner på at vi bliver ved med at blive bedre i løbet af sæsonen.
Rigtig flot arbejde af vores rekruttering. Jeg føler vi har en homogen trup, og det virker til der er en rigtig god stemning i truppen. Det tyder på at de har den helt rigtige attitude. Jeg føler også at der er flere spillere, nye og unge der mangler at vise noget. Jeg glæder mig til at se mere fra Diagne, Valdemar Møller, men særligt Iredale, John og Adedeji. Vi har brug for kvalitet i bredden hvis vi skal kunne konkurrrere med de hold der ligger i top6 på nuværende tidspunkt.
Elefanten i rummet er at vi mangler en central midtbane general, mest fordi vi har 5 spillere til 6 pladser, og ellers er afhængig af Ross, Diagne eller Pudel på midtbanen, i mine øjne ikke rigtig holdbart. Så jeg håber at vi stadig kigger efter en mand mere, selvom vi bestemt ikke kan klandre Bomholt, Davidsen og Jimenez for deres bidrag, de vokser med ansvaret og det er fedt. Så vi må ikke gå for meget på kompromis med deres spilletid.
Jeg savner ikke Bakiz, Posavec, Makaric, Thelander, Prica og dertilhørende attituder.
Jeg er håbefuld for resten af sæsonen!
Mere spilletid til unge spillere. Bomholt, Davidsen, Otoa, Noel, Ross, Diagne og Valdemar Møller.
De vokser med ansvar, og kan forhåbentlig blive faste i truppen på sigt. Elsker at muligheden for spilletid er god for de unge, det er også med til at gøre klubben attraktiv på flere måder. Godt arbejde af Menno og resten af staben - alt tegner på at vi bliver ved med at blive bedre i løbet af sæsonen.
Rigtig flot arbejde af vores rekruttering. Jeg føler vi har en homogen trup, og det virker til der er en rigtig god stemning i truppen. Det tyder på at de har den helt rigtige attitude. Jeg føler også at der er flere spillere, nye og unge der mangler at vise noget. Jeg glæder mig til at se mere fra Diagne, Valdemar Møller, men særligt Iredale, John og Adedeji. Vi har brug for kvalitet i bredden hvis vi skal kunne konkurrrere med de hold der ligger i top6 på nuværende tidspunkt.
Elefanten i rummet er at vi mangler en central midtbane general, mest fordi vi har 5 spillere til 6 pladser, og ellers er afhængig af Ross, Diagne eller Pudel på midtbanen, i mine øjne ikke rigtig holdbart. Så jeg håber at vi stadig kigger efter en mand mere, selvom vi bestemt ikke kan klandre Bomholt, Davidsen og Jimenez for deres bidrag, de vokser med ansvaret og det er fedt. Så vi må ikke gå for meget på kompromis med deres spilletid.
Jeg savner ikke Bakiz, Posavec, Makaric, Thelander, Prica og dertilhørende attituder.
Jeg er håbefuld for resten af sæsonen!
1) Resultater
Pointmæssigt bestemt godkendt. Jeg havde på forhånd gerne taget 13 point efter 11 kampe, så her kan jeg ikke klage. Vi scorer generelt for få mål og lukker omvendt for mange ind. På den "lyse" side, er majoriteten af vores mål faldet imod top-6 holdene (15/22), og vi har heldigvis vist bedre defensiv stabilitet imod de hold vi pt. kan tillade os at sammenligne med.
2) Pokalen
Opløftende. Kampen imod Morud var en pligtsejr, og hverken for lille eller stor. Kampen imod Fredericia var til gengæld voldsomt opløftende, og vel den næstbedste præstation (spillemæssigt) efter 3-0 over SønderjyskE. I sig selv er 4-1 i pokalen over et hold fra 1. division altid en fin præstation, men når jeg husker tilbage på hvor svært vi har haft det med Fredericia de sidste to opgør, var det virkelig opløftende at se hvor meget vi dominerede dem kampen igennem. Sammen med SønderjyskE-kampen og til dels Lyngby, så synes jeg det viser, at vi trods alt har rykket os en del i de her kampe.
Esbjerg i næste runde er en fin modstander, hvor vi gerne skal vise noget tilsvarende, men på den lidt længere bane har jeg ikke de store pokalambitioner. De irriterende dobbeltopgør i kvart- og semifinale giver nogle irriterende ekstra opgør der kan fjerne fokus fra nogle kampe der sportsligt kan havde langt større betydning.
3) Træner
Jeg kan rigtigt godt li' Menno. Det skal ikke være nogen hemmelighed. Han virker skarp, karismatisk, forstår moderne fodbold og virker også til at udvikle sig. Ikke alt har været perfekt, og der har været nogle valg undervejs, som jeg ikke helt har forstået. Bruus i offensiven og Jimenez på backen eksempelvis. Der har været en del decideret dårlige kampe, men også en hel del opløftende præstationer, og spillere der virker til at spille med en tro og vilje jeg ikke har set i årevis. Vi spiller til sidste fløjt, og selvom vi i store perioder har haft det svært, har jeg aldrig set et hold der virker til at have opgivet at få bare et eller andet med fra kampene. Jeg synes også, at der begynder at falde nogle ting på plads i spillet, og jeg tror ikke vi bliver dårligere efter landskampspausen og de sidste 11 runder af grundspillet. Jeg tror stadig vi bliver oppe, og jeg tror også at vi ser et noget bedre AaB hold i foråret, end vi har set de første 11 runder. Flere af vores unge spillere har fået masser af spilletid, og ud fra materialet synes jeg Menno har fået rigtig meget ud af det allerede.
4) Truppen
Der er stadig en del ubekendte. Hvad er det optimale midterforsvar? Hvordan skal midtbanekonstellationen se ud? I den forreste kæde er det vel kun Mathias Jørgensen der er et sikkert kort, og selv han bliver efterhånden brugt lidt forskellige steder. Skal Widell være midtbane eller venstrekant?Jeg savner, i lighed med mange andre, en god 9'er, og det kunne også være fedt med en 6'er der er roligere på bolden end alternativerne.
Pointmæssigt bestemt godkendt. Jeg havde på forhånd gerne taget 13 point efter 11 kampe, så her kan jeg ikke klage. Vi scorer generelt for få mål og lukker omvendt for mange ind. På den "lyse" side, er majoriteten af vores mål faldet imod top-6 holdene (15/22), og vi har heldigvis vist bedre defensiv stabilitet imod de hold vi pt. kan tillade os at sammenligne med.
2) Pokalen
Opløftende. Kampen imod Morud var en pligtsejr, og hverken for lille eller stor. Kampen imod Fredericia var til gengæld voldsomt opløftende, og vel den næstbedste præstation (spillemæssigt) efter 3-0 over SønderjyskE. I sig selv er 4-1 i pokalen over et hold fra 1. division altid en fin præstation, men når jeg husker tilbage på hvor svært vi har haft det med Fredericia de sidste to opgør, var det virkelig opløftende at se hvor meget vi dominerede dem kampen igennem. Sammen med SønderjyskE-kampen og til dels Lyngby, så synes jeg det viser, at vi trods alt har rykket os en del i de her kampe.
Esbjerg i næste runde er en fin modstander, hvor vi gerne skal vise noget tilsvarende, men på den lidt længere bane har jeg ikke de store pokalambitioner. De irriterende dobbeltopgør i kvart- og semifinale giver nogle irriterende ekstra opgør der kan fjerne fokus fra nogle kampe der sportsligt kan havde langt større betydning.
3) Træner
Jeg kan rigtigt godt li' Menno. Det skal ikke være nogen hemmelighed. Han virker skarp, karismatisk, forstår moderne fodbold og virker også til at udvikle sig. Ikke alt har været perfekt, og der har været nogle valg undervejs, som jeg ikke helt har forstået. Bruus i offensiven og Jimenez på backen eksempelvis. Der har været en del decideret dårlige kampe, men også en hel del opløftende præstationer, og spillere der virker til at spille med en tro og vilje jeg ikke har set i årevis. Vi spiller til sidste fløjt, og selvom vi i store perioder har haft det svært, har jeg aldrig set et hold der virker til at have opgivet at få bare et eller andet med fra kampene. Jeg synes også, at der begynder at falde nogle ting på plads i spillet, og jeg tror ikke vi bliver dårligere efter landskampspausen og de sidste 11 runder af grundspillet. Jeg tror stadig vi bliver oppe, og jeg tror også at vi ser et noget bedre AaB hold i foråret, end vi har set de første 11 runder. Flere af vores unge spillere har fået masser af spilletid, og ud fra materialet synes jeg Menno har fået rigtig meget ud af det allerede.
4) Truppen
Der er stadig en del ubekendte. Hvad er det optimale midterforsvar? Hvordan skal midtbanekonstellationen se ud? I den forreste kæde er det vel kun Mathias Jørgensen der er et sikkert kort, og selv han bliver efterhånden brugt lidt forskellige steder. Skal Widell være midtbane eller venstrekant?Jeg savner, i lighed med mange andre, en god 9'er, og det kunne også være fedt med en 6'er der er roligere på bolden end alternativerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Der har jeg det stikmodsat
Han er lige kommet tilbage fra en skade, der har sat ham langt tilbage.
han har ikke spillet superliga før
Han har haft et par gode pokalkampe
han kæmper godt og er meget mere aggressiv og defensiv hjælp end antaget
han er fysisk stærk, god at spille den op på, og god i de nærkampe hvor han har bolden
han er måske den bedste direkte mand til mand udfordrer i truppen, og her skiller han sig ud ift. hvad vi ellers har.
men afslutninger er en stor mangelvare.
Fuldstændig enig.baresi skrev: ↑9. okt 2024, 11:17Der har jeg det stikmodsat
han er fysisk stærk, god at spille den op på, og god i de nærkampe hvor han har bolden
han er måske den bedste direkte mand til mand udfordrer i truppen, og her skiller han sig ud ift. hvad vi ellers har.
Adedeji giver vores spil noget ekstra. Han har masser af kvalitet på bolden og kommer frem til en masse chancer.
Folk kritiserer ham for hans afslutninger, hvilket er helt fair, da de er elendige, men i det opbyggende spil er han stærk og har noget x faktor.
Jeg tænker han vil være bedst som falsk 9'er eller off. midt.
-
- 2. div
- Favoritspiller: Jan Pedersen
Jeg må indrømme, at jeg indtil nu ikke har set det store lys i Adedeji. Faktisk synes jeg at han var total anonym mod Vejle.FIDEL skrev:Fuldstændig enig.baresi skrev: ↑9. okt 2024, 11:17Der har jeg det stikmodsat
Adedeji giver vores spil noget ekstra. Han har masser af kvalitet på bolden og kommer frem til en masse chancer.
Folk kritiserer ham for hans afslutninger, hvilket er helt fair, da de er elendige, men i det opbyggende spil er han stærk og har noget x faktor.
Jeg tænker han vil være bedst som falsk 9'er eller off. midt.
Jeg så meget hellere Ross spille på den plads, og en gang for alle stoppe med at gøre ham til 9’er.
Ross har impact på den plads som Adedeji spiller.
Sent from my iPhone using Tapatalk