Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 19. jul 2020, 20:51

Vi er forresten på en tredjeplads hvis vi kun tæller point i slutspillet. Det er da egentlig ok, og i skarp kontrast til stemningen efter pokalnederlaget. Vi er desuden på en fjerdeplads i table of justice (jf. tap-in). Hvis vi overhaler Brøndby (god chance) , så hedder den en fjerdeplads og en pokalfinale. Så er sæsonen da mere end godkendt

Det er ikke længe siden (tæt på) konsensus var Friis raus. Jeg kan ikke forestille mig han ryger efter sådan en sæson.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2091
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Kokkefar » 19. jul 2020, 20:55

Buzz Killington skrev:
19. jul 2020, 20:51
Vi er forresten på en tredjeplads hvis vi kun tæller point i slutspillet. Det er da egentlig ok, og i skarp kontrast til stemningen efter pokalnederlaget. Vi er desuden på en fjerdeplads i table of justice (jf. tap-in). Hvis vi overhaler Brøndby (god chance) , så hedder den en fjerdeplads og en pokalfinale. Så er sæsonen da mere end godkendt

Det er ikke længe siden (tæt på) konsensus var Friis raus. Jeg kan ikke forestille mig han ryger efter sådan en sæson.
Nej nej, AaB havde jo ikke noget at gøre i Mesterskabsspillet, det var direkte pinligt at vi var med. Det er da i hvert fald sådan jeg husker fodbolddanmark reagerede da vi tabte 2-0 til FCM 😂

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2213
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Sauer » 19. jul 2020, 20:56

Forza skrev:
19. jul 2020, 20:50
Hanga skrev:
19. jul 2020, 20:48
Sauer skrev:
19. jul 2020, 20:44
Forza skrev:
19. jul 2020, 20:28
Sauer skrev:
19. jul 2020, 20:19
Sjovt hvordan alle interviews i nedtakten vinkles på, hvor stort det må være for AaB at vinde over Brøndby. Alt er ved det samme 😊
Synes nærmere alt snakken omhandlede den lille ubetydelige episode efter kampen, fremfor 90 min spil og en sejr til AaB.
Klart. Men bl.a. også krydret med spørgsmål til Patrick O. om, hvorvidt det var sæsonens vigtigste sejr. Men måske det bare var mig, der hyggede mig med, at han svarede “nej” :)
Var spørgsmålet ikke om det var sæsonens hårdest tilkæmpet sejr?
Sådan hørte jeg det også.
Så må jeg ha’ drukket en øl for meget :)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 19. jul 2020, 21:13

Sauer skrev:
19. jul 2020, 20:56
Forza skrev:
19. jul 2020, 20:50
Hanga skrev:
19. jul 2020, 20:48
Sauer skrev:
19. jul 2020, 20:44
Forza skrev:
19. jul 2020, 20:28
Sauer skrev:
19. jul 2020, 20:19
Sjovt hvordan alle interviews i nedtakten vinkles på, hvor stort det må være for AaB at vinde over Brøndby. Alt er ved det samme 😊
Synes nærmere alt snakken omhandlede den lille ubetydelige episode efter kampen, fremfor 90 min spil og en sejr til AaB.
Klart. Men bl.a. også krydret med spørgsmål til Patrick O. om, hvorvidt det var sæsonens vigtigste sejr. Men måske det bare var mig, der hyggede mig med, at han svarede “nej” :)
Var spørgsmålet ikke om det var sæsonens hårdest tilkæmpet sejr?
Sådan hørte jeg det også.
Så må jeg ha’ drukket en øl for meget :)
Fair - der er trods alt søndag ;)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af martinaalborg » 19. jul 2020, 21:17

andreasaab89 skrev:
19. jul 2020, 20:39
Og AGF sender billet ind på sølvet :)
Og det regner udenfor

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. jul 2020, 21:55

JacobKoustrup skrev:
19. jul 2020, 20:00
Lækker sejr!

Vild nok tumult efter slutfløjtet. Hvad skete der lige der?

I øvrigt endnu en kamp med 5 mulige udskiftninger hvor Kasper Pedersen ikke får et minut. Han er vel fortid efter transfervinduet?
Jeg tænker også at KP får lov at smutte hvis han kan finde spilletid andetsteds. Han har ikke niveauet så han må videre

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 19. jul 2020, 22:06

Aalborg frederikshavner skrev:
19. jul 2020, 21:55
JacobKoustrup skrev:
19. jul 2020, 20:00
Lækker sejr!

Vild nok tumult efter slutfløjtet. Hvad skete der lige der?

I øvrigt endnu en kamp med 5 mulige udskiftninger hvor Kasper Pedersen ikke får et minut. Han er vel fortid efter transfervinduet?
Jeg tænker også at KP får lov at smutte hvis han kan finde spilletid andetsteds. Han har ikke niveauet så han må videre
Jeg tror absolut ikke, man skal dømme KP ude før vi ved, hvad der sker med Okore.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Sønderhof » 19. jul 2020, 22:09

Aalborg frederikshavner skrev:
19. jul 2020, 21:55
JacobKoustrup skrev:
19. jul 2020, 20:00
Lækker sejr!

Vild nok tumult efter slutfløjtet. Hvad skete der lige der?

I øvrigt endnu en kamp med 5 mulige udskiftninger hvor Kasper Pedersen ikke får et minut. Han er vel fortid efter transfervinduet?
Jeg tænker også at KP får lov at smutte hvis han kan finde spilletid andetsteds. Han har ikke niveauet så han må videre
Helt uenig. Vi mister nok Okore. Thelander er ofte skadet. Ross er stærk, men ung. Bærtelsen ved vi ikke hvad har af niveau, ligeså med den nye knægt der rykkes op.
Der skal nok blive masser af spilletid til KP, selv hvis vi beholder Okore eller henter en anden sikker starter.
Husk at tendensen er at vi spiller med tre stoppede.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 19. jul 2020, 22:12

Buzz Killington skrev:
19. jul 2020, 20:51
Vi er forresten på en tredjeplads hvis vi kun tæller point i slutspillet. Det er da egentlig ok, og i skarp kontrast til stemningen efter pokalnederlaget. Vi er desuden på en fjerdeplads i table of justice (jf. tap-in). Hvis vi overhaler Brøndby (god chance) , så hedder den en fjerdeplads og en pokalfinale. Så er sæsonen da mere end godkendt

Det er ikke længe siden (tæt på) konsensus var Friis raus. Jeg kan ikke forestille mig han ryger efter sådan en sæson.
Enig. Det er fandme klasse det her!! Næste sæson kan blive sygt spændende!!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 19. jul 2020, 22:16

Sønderhof skrev:
19. jul 2020, 22:09
Aalborg frederikshavner skrev:
19. jul 2020, 21:55
JacobKoustrup skrev:
19. jul 2020, 20:00
Lækker sejr!

Vild nok tumult efter slutfløjtet. Hvad skete der lige der?

I øvrigt endnu en kamp med 5 mulige udskiftninger hvor Kasper Pedersen ikke får et minut. Han er vel fortid efter transfervinduet?
Jeg tænker også at KP får lov at smutte hvis han kan finde spilletid andetsteds. Han har ikke niveauet så han må videre
Helt uenig. Vi mister nok Okore. Thelander er ofte skadet. Ross er stærk, men ung. Bærtelsen ved vi ikke hvad har af niveau, ligeså med den nye knægt der rykkes op.
Der skal nok blive masser af spilletid til KP, selv hvis vi beholder Okore eller henter en anden sikker starter.
Husk at tendensen er at vi spiller med tre stoppede.
Jeg vil hellere satse på nærmest alle andre. Kasper Pedersen har ingen coolness, og er generelt set bare en dårlig Thelander. Vi kunne godt bruge en ekstra mand, det er jeg helt med på, men jeg synes ikke Kasper P har det der skal til, heller ikke i et tre-mands forsvar. Så vil jeg hellere at man finder en eller anden lottokupon hvis styrker umiddelbart er i spillet ved fødderne.

Mon ikke en af de nedre klubber kunne være interesseret? Hobro, eller en af de nyligt nedrykkede.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 19. jul 2020, 22:17

Buzz Killington skrev:
19. jul 2020, 20:51
Vi er forresten på en tredjeplads hvis vi kun tæller point i slutspillet. Det er da egentlig ok, og i skarp kontrast til stemningen efter pokalnederlaget. Vi er desuden på en fjerdeplads i table of justice (jf. tap-in). Hvis vi overhaler Brøndby (god chance) , så hedder den en fjerdeplads og en pokalfinale. Så er sæsonen da mere end godkendt

Det er ikke længe siden (tæt på) konsensus var Friis raus. Jeg kan ikke forestille mig han ryger efter sådan en sæson.
Enig. Det er fandme klasse det her!! Næste sæson kan blive sygt spændende, hvis Friis får ro og et par transfervinduer mere. Han har jo reelt kun haft 2 og det blev så også Gaards bedste sidste sommer, og der bliver jo lagt på hele tiden. Det er som om der er kommet en mere rød tråd i vores indkøb efter Friis kom til.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 19. jul 2020, 22:24

jonas386 skrev:
19. jul 2020, 22:16
Sønderhof skrev:
19. jul 2020, 22:09
Aalborg frederikshavner skrev:
19. jul 2020, 21:55
JacobKoustrup skrev:
19. jul 2020, 20:00
Lækker sejr!

Vild nok tumult efter slutfløjtet. Hvad skete der lige der?

I øvrigt endnu en kamp med 5 mulige udskiftninger hvor Kasper Pedersen ikke får et minut. Han er vel fortid efter transfervinduet?
Jeg tænker også at KP får lov at smutte hvis han kan finde spilletid andetsteds. Han har ikke niveauet så han må videre
Helt uenig. Vi mister nok Okore. Thelander er ofte skadet. Ross er stærk, men ung. Bærtelsen ved vi ikke hvad har af niveau, ligeså med den nye knægt der rykkes op.
Der skal nok blive masser af spilletid til KP, selv hvis vi beholder Okore eller henter en anden sikker starter.
Husk at tendensen er at vi spiller med tre stoppede.
Jeg vil hellere satse på nærmest alle andre. Kasper Pedersen har ingen coolness, og er generelt set bare en dårlig Thelander. Vi kunne godt bruge en ekstra mand, det er jeg helt med på, men jeg synes ikke Kasper P har det der skal til, heller ikke i et tre-mands forsvar. Så vil jeg hellere at man finder en eller anden lottokupon hvis styrker umiddelbart er i spillet ved fødderne.

Mon ikke en af de nedre klubber kunne være interesseret? Hobro, eller en af de nyligt nedrykkede.
Det vil jeg også sige. Han må heller ikke være tilfreds og han har kun et år tilbage af den 2 års forlængelse han lavede da han ikke kunne finde andre klubber. Håber måske lige nu Vi kan få Okore ned i løn og skrive 2 år med ham. Han er godt nok blevet klæde efter Thelander, men er bare usikker på han falder i niveau så snart Thelander bliver skadet. Men ja, hvad med han der Viborg gutten Reese. Der må jo være en grund til FCM købte ham.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af martinaalborg » 19. jul 2020, 22:25

raekkeettre skrev:
19. jul 2020, 22:17
Buzz Killington skrev:
19. jul 2020, 20:51
Vi er forresten på en tredjeplads hvis vi kun tæller point i slutspillet. Det er da egentlig ok, og i skarp kontrast til stemningen efter pokalnederlaget. Vi er desuden på en fjerdeplads i table of justice (jf. tap-in). Hvis vi overhaler Brøndby (god chance) , så hedder den en fjerdeplads og en pokalfinale. Så er sæsonen da mere end godkendt

Det er ikke længe siden (tæt på) konsensus var Friis raus. Jeg kan ikke forestille mig han ryger efter sådan en sæson.
Enig. Det er fandme klasse det her!! Næste sæson kan blive sygt spændende, hvis Friis får ro og et par transfervinduer mere. Han har jo reelt kun haft 2 og det blev så også Gaards bedste sidste sommer, og der bliver jo lagt på hele tiden. Det er som om der er kommet en mere rød tråd i vores indkøb efter Friis kom til.
nej
Nej
NEJ!

Friis er IKKE løsningen....

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 19. jul 2020, 22:32

martinaalborg skrev:
19. jul 2020, 22:25
raekkeettre skrev:
19. jul 2020, 22:17
Buzz Killington skrev:
19. jul 2020, 20:51
Vi er forresten på en tredjeplads hvis vi kun tæller point i slutspillet. Det er da egentlig ok, og i skarp kontrast til stemningen efter pokalnederlaget. Vi er desuden på en fjerdeplads i table of justice (jf. tap-in). Hvis vi overhaler Brøndby (god chance) , så hedder den en fjerdeplads og en pokalfinale. Så er sæsonen da mere end godkendt

Det er ikke længe siden (tæt på) konsensus var Friis raus. Jeg kan ikke forestille mig han ryger efter sådan en sæson.
Enig. Det er fandme klasse det her!! Næste sæson kan blive sygt spændende, hvis Friis får ro og et par transfervinduer mere. Han har jo reelt kun haft 2 og det blev så også Gaards bedste sidste sommer, og der bliver jo lagt på hele tiden. Det er som om der er kommet en mere rød tråd i vores indkøb efter Friis kom til.
nej
Nej
NEJ!

Friis er IKKE løsningen....
Du minder jo lidt om komiske Ali. Jeg kan ikke finde en eneate begyndelse imod Friis. Vi har endelig fået en træner der kan skaffe resultater, spiller underholdende og har fået noget vildskab ind i de Nordjyske drenge, samtidig med han har lavet det bedste resultat siden 2014, og kun været her i en hel sæson. Samtidig med at der er kommet en rød tråd i vores tranfers.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 19. jul 2020, 22:39

Men er det her Friis' system? Jeg er i tvivl. Vi sadlede om efter den tabte pokalfinale hvor vi ikke længere har rådighed over Lucas. Jeg synes det kunne være fint hvis vi fortsætter med at se et højt og agressivt pres kombineret med teknisk stærke spillere. Men jeg er ikke sikker på, at det er den måde Friis vil spille, hvis han selv kunne bestemme de spillere han rådede over. Jeg synes heller ikke rigtigt at vi har købt så målrettet ind til sådan et system, men vi har da helt sikkert fået nogle gode lunger ind centralt med Fossum og Olsen. De mangler lige den rigtige støttespiller, så har vi en virkelig stærk midtbane imo.

Jeg er enig i at det er en flot stime vi har gang i, men det tyder også på at spillet er noget mere frit, nu hvor presset er væk. Og jeg ved ikke om det mentale problem med at komme bagud, eller at vi ganske enkelt ikke møder op til enkelte kampe er ovre. Nu virker det til at de gerne vil slutte ordentligt af efter pokalfinalen, men jeg håber da også, at det er noget vi kan tage med ind i næste sæson før jeg bliver overdrevet begejstret.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 19. jul 2020, 22:42

Det vil nok hænge over Friis og hele truppen i lang tid, at man smed pokalfinalen på den måde. Det er svært at glemme. Det er ikke nemt for en klub som AaB at komme frem til at stå med chancen for at vinde noget, og sådan som AGF fører sig frem lige nu bliver det nok ikke nemmere lige med det første. Så det er bare virkelig, virkelig bittert, surt og ærgerligt. Sådan er det.

Men selvfølgelig er det derudover glædeligt, at man laver en væsentlig bedre sæsonafslutning i år end vi har gjort de seneste år.

Og så synes jeg, Fisker viser format i interviewet her: https://sport.tv2.dk/fodbold/2020-07-19 ... iger-okore
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af MrBangDK » 19. jul 2020, 22:47

Selvfølgelig skal man ikke smide Friis på porten nu. Vi har fået ny sportschef og hans indflydelse på trup etc skal slå igennem - hvis ikke Friis kan løfte det han bringer til bordet, så kan vi snakke om det. Men giv nu lige lidt ro efter de sidste par års tumult! Vi skal jo nødig ende som Galehuset i Esbjerg!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 19. jul 2020, 23:09

jonas386 skrev:
19. jul 2020, 22:39
Men er det her Friis' system? Jeg er i tvivl. Vi sadlede om efter den tabte pokalfinale hvor vi ikke længere har rådighed over Lucas. Jeg synes det kunne være fint hvis vi fortsætter med at se et højt og agressivt pres kombineret med teknisk stærke spillere. Men jeg er ikke sikker på, at det er den måde Friis vil spille, hvis han selv kunne bestemme de spillere han rådede over. Jeg synes heller ikke rigtigt at vi har købt så målrettet ind til sådan et system, men vi har da helt sikkert fået nogle gode lunger ind centralt med Fossum og Olsen. De mangler lige den rigtige støttespiller, så har vi en virkelig stærk midtbane imo.

Jeg er enig i at det er en flot stime vi har gang i, men det tyder også på at spillet er noget mere frit, nu hvor presset er væk. Og jeg ved ikke om det mentale problem med at komme bagud, eller at vi ganske enkelt ikke møder op til enkelte kampe er ovre. Nu virker det til at de gerne vil slutte ordentligt af efter pokalfinalen, men jeg håber da også, at det er noget vi kan tage med ind i næste sæson før jeg bliver overdrevet begejstret.
Det var også sådan vi spillede efter ferien men før Coronaen. Så jeg kan ikke se noget der indikerer at Friis ikke vil spille på den måde. Der blev snakket en del om den spillestil efter Krogh kom til. Her lagde man vægt på at det ikke er var en spillestil man bare uden videre kan praktisere uden at spillerne er fysisk klar til den. Det blev de så efter vinterpausen, hvor man så gik over til et højt og aggresivt presspil.

Så kom Coronaen, og så har man sikkert erkendt at spillerne efter den pause ikke var fysisk klar til det. Og man ville givetvis ikke knække spillerne op til en så vigtig finale. Det kan også være forklaringen til at man gik over til det meget krævende pres lige efter finalen, da der ikke var så meget andet end udvikling på spil.

Og nej, vi har selvfølgelig ikke købt målrettet ind til det system hvis det er et system der først er skrevet ind i taktikbogen efter Krogh er kommet til.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 19. jul 2020, 23:21

Så får Okore gult for at juble over sejren... Det er jo helt gak.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 19. jul 2020, 23:22

Buzz Killington skrev:
19. jul 2020, 23:09
jonas386 skrev:
19. jul 2020, 22:39
Men er det her Friis' system? Jeg er i tvivl. Vi sadlede om efter den tabte pokalfinale hvor vi ikke længere har rådighed over Lucas. Jeg synes det kunne være fint hvis vi fortsætter med at se et højt og agressivt pres kombineret med teknisk stærke spillere. Men jeg er ikke sikker på, at det er den måde Friis vil spille, hvis han selv kunne bestemme de spillere han rådede over. Jeg synes heller ikke rigtigt at vi har købt så målrettet ind til sådan et system, men vi har da helt sikkert fået nogle gode lunger ind centralt med Fossum og Olsen. De mangler lige den rigtige støttespiller, så har vi en virkelig stærk midtbane imo.

Jeg er enig i at det er en flot stime vi har gang i, men det tyder også på at spillet er noget mere frit, nu hvor presset er væk. Og jeg ved ikke om det mentale problem med at komme bagud, eller at vi ganske enkelt ikke møder op til enkelte kampe er ovre. Nu virker det til at de gerne vil slutte ordentligt af efter pokalfinalen, men jeg håber da også, at det er noget vi kan tage med ind i næste sæson før jeg bliver overdrevet begejstret.
Det var også sådan vi spillede efter ferien men før Coronaen. Så jeg kan ikke se noget der indikerer at Friis ikke vil spille på den måde. Der blev snakket en del om den spillestil efter Krogh kom til. Her lagde man vægt på at det ikke er var en spillestil man bare uden videre kan praktisere uden at spillerne er fysisk klar til den. Det blev de så efter vinterpausen, hvor man så gik over til et højt og aggresivt presspil.

Så kom Coronaen, og så har man sikkert erkendt at spillerne efter den pause ikke var fysisk klar til det. Og man ville givetvis ikke knække spillerne op til en så vigtig finale. Det kan også være forklaringen til at man gik over til det meget krævende pres lige efter finalen, da der ikke var så meget andet end udvikling på spil.

Og nej, vi har selvfølgelig ikke købt målrettet ind til det system hvis det er et system der først er skrevet ind i taktikbogen efter Krogh er kommet til.
Det synes jeg ikke rigtigt forklarer indsatsen i selve pokalfinalen. I flere kampe blev spillere som Kusk og Van Weert hevet ud i halvlegen, og alligevel var vi lige så ligegyldige i anden halvleg. Man kunne vel godt dosere op til pokalfinalen, og i det mindste lade som om der kunne spilles fodbold. Jeg har for længe siden afskrevet sæsonen. Friis skal bedømmes på efteråret, og ikke på de sidste 5 kampe. Han skal vise at det er noget der kan fortsætte, og ikke bare den trodsreaktion der var snak om efter pokalfinalen.

Det med at købe målrettet ind var en kommentar til raekkeetrae, der skrev at vi havde fået en rød tråd i vores transfers efter Friis var kommet ind.

Friis må dog meget gerne modbevise mig, og levere et stærkt efterår hvor et par andre klubber formentlig har travlt med europa.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar