Træningskampe

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Træningskampe

Indlæg af Fromthecradle » 22. aug 2020, 13:44

jonas386 skrev:
22. aug 2020, 13:28
Kakeeto bedste mand i anden halvleg indtil nu. Kommer i vejen for virkelig meget, og sender den oftest fornuftigt videre.
Øhh nej.

Børsting, Klitten, Prica og Kusk har alle været bedre.
You pay for this?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe

Indlæg af Martino » 22. aug 2020, 13:46

Synes det er tydeligt at Prica bliver en forstærkning fremadrettet. Prijovic tror jeg også på sigt kan blive en fin Superligaspiller. Jeg har set adskillige u-kampe med Thomas Christiansen, og jeg synes stadig han har for mange mangler i forhold til at blive superligaspiller. Der kunne jeg godt nok meget bedre lide AB.
MC og Kakeeto må begge være foran Pedro Ferreira i forhold til sæsonstart.
Ellers en grundlæggende skidt præstation hele vejen rundt.
Jeg savner Winsnes

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Træningskampe

Indlæg af SGLoco » 22. aug 2020, 13:47

Jakobsen skrev:
22. aug 2020, 13:21
Den her præstation og Esbjerg præstationen giver kæmpe panderynker. Vi får jo intet ud af det. Jeg begynder at blive mere Friis kritisk


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ro på... Der bliver skiftet rigtig meget ud og kortene er blandet.... Jeg tror kampene lige nu bruges på at udskille nogle spillere...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 22. aug 2020, 13:48

Fromthecradle skrev:
22. aug 2020, 13:44
jonas386 skrev:
22. aug 2020, 13:28
Kakeeto bedste mand i anden halvleg indtil nu. Kommer i vejen for virkelig meget, og sender den oftest fornuftigt videre.
Øhh nej.

Børsting, Klitten, Prica og Kusk har alle været bedre.
Det synes jeg så ikke. Vi producerede ikke meget offensivt, men Kusk var da med i et par ting. Prica spillede også fint, men udover målet var der kun få aktioner. Jeg synes omvendt at kakeeto var iøjnefaldende i hele halvlegen, og for det meste god i begge ender. Meget på bolden også.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe

Indlæg af Buzz Killington » 22. aug 2020, 13:49

Martino skrev:
22. aug 2020, 13:46
Synes det er tydeligt at Prica bliver en forstærkning fremadrettet. Prijovic tror jeg også på sigt kan blive en fin Superligaspiller. Jeg har set adskillige u-kampe med Thomas Christiansen, og jeg synes stadig han har for mange mangler i forhold til at blive superligaspiller. Der kunne jeg godt nok meget bedre lide AB.
MC og Kakeeto må begge være foran Pedro Ferreira i forhold til sæsonstart.
Ellers en grundlæggende skidt præstation hele vejen rundt.
Jeg håber, håber håber håber, det er pga. de mange udskiftninger og så pga. man som Friis nævnte, kører dem meget hårdt fysisk her i starten.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe

Indlæg af Forza » 22. aug 2020, 13:56

Ikke prangende med to nederlag til hold der burde være væsentligt dårligere end os.

Vi kan forsvare os med at hold sammensætning på banen er helt i skoven og at hele holdet udskiftes i pausen + en høj træningsidentitet for tiden.

Det er dog aldrig et vildt godt tegn med den type nederlag.

Og 3 bagerst har aldrig været en succes mod modstandere der stiller sig ned. Hvis Friis har glemt det er det måske meget godt at han får oplevet det igen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Træningskampe

Indlæg af SGLoco » 22. aug 2020, 13:57

Dårlig kamp... Friis siger også i interviewet efter kampen at de var dårlige i presdelen og de kommer alt for let igennem vores forsvar.. Han siger lige ud at det var en dårlig præstation og det skal gøres bedre..

Bedste: klitten brødrene, prica, og kakeeto

Værste: kusk, Thomas Christensen og nkada.

I interviewet efter kampen med børsting bliver han spurgt til hvor han ser sig selv. Han melder klart ud at han godt kan regne ud at der er købt ind, så det bliver sværere for ham. Han mener han har gjort det godt igennem længere tid. Virker til han godt kunne finde på at smutte hvis ikke han er med fra start i de sidste træningskampe.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 22. aug 2020, 13:57

Thomas Christiansen virkede da noget mere sikker end Prijovic. Serberen havde et par fine aktioner med bolden ved fødderne, men ellers udmærkede han sig mest ved manglende timing i det høje pres.

Prica var vel eneste ny-indkøb der viste lidt positivt. De øvrige var noget meh.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Træningskampe

Indlæg af SGLoco » 22. aug 2020, 14:00

jonas386 skrev:
22. aug 2020, 13:57
Thomas Christiansen virkede da noget mere sikker end Prijovic. Serberen havde et par fine aktioner med bolden ved fødderne, men ellers udmærkede han sig mest ved manglende timing i det høje pres.

Prica var vel eneste ny-indkøb der viste lidt positivt. De øvrige var noget meh.
Jeg synes Thomas er fin med fødderne men dirigerer ikke særligt godt. Varmer bolden meget.
Prijovic mangler nok mere bare timing.. Det er normalt i opstarten.. Virker god med fødderne.. Han kunne godt overhale Kasper p...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe

Indlæg af Hanga » 22. aug 2020, 14:10

Nederlag til Esbjerg og Silkeborg, og generelt forlydner om svage præstationer. Selvom det er tidligt i opstarten giver det lidt panderynker. Prica viser allerede sin målfarlighed, men ellers lyder det ikke til, at vores nye spillere har imponeret. Det forstærker min frygt af, at vi har hentet på for lav en hylde. Men det er selvfølgelig alt for tidligt at drage den slags konklussioner.

Vi må håbe at det bare er rust og at Friis får banket noget fornuftigt sammen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Træningskampe

Indlæg af RicoBR02 » 22. aug 2020, 14:15

Kusk spiller altså fint idag, samme med klitten brødrene og prica. Bagerst mangler vi thelander. Med lucas på højkant og defensiven i orden skal det nok blive bedre.. Jeg er ikke imponeret idag men fortrøstningsfuld

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Træningskampe

Indlæg af Gaarde6 » 22. aug 2020, 14:15

Hanga skrev:
22. aug 2020, 14:10
Nederlag til Esbjerg og Silkeborg, og generelt forlydner om svage præstationer. Selvom det er tidligt i opstarten giver det lidt panderynker. Prica viser allerede sin målfarlighed, men ellers lyder det ikke til, at vores nye spillere har imponeret. Det forstærker min frygt af, at vi har hentet på for lav en hylde. Men det er selvfølgelig alt for tidligt at drage den slags konklussioner.

Vi må håbe at det bare er rust og at Friis får banket noget fornuftigt sammen.
Vi har afgjort hentet spillere til fremtiden.
Nu skal der gerne lige hentes et par her og nu forstærkninger, som kan gå direkte ind og være profiler.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 359
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Træningskampe

Indlæg af Mikki89 » 22. aug 2020, 14:26

To svage præstationer i træk mod nedrykkede Esbjerg og Silkeborg! Jeg har fået de første panderynker. Men igen evner vi ikke, at ændre en kamp efter, at vi er kommet bagud.

Vi har ikke vendt en kamp, hvor vi har været bagud siden 2-1 sejren i Odense i december 2018. Jeg synes ikke det virker til, at Friis har en plan for, hvad man skal gøre, hvis plan A ikke virker. Jeg er ikke overbevist om, at Friis er den rette træner.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Træningskampe

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. aug 2020, 14:28

Svag præstation hvor Silkeborg IF vandt fortjent, om noget kunne silkeborgenserne godt ha' vundet større.
Dårlig med bolden, svagt presspil og manglende opspilsmønstre kendetegner meget godt kampen.

Hold da op hvor vi har mange spillere der intet kan med bolden :S

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe

Indlæg af FlæskeFrank » 22. aug 2020, 14:32

Næste kamp er på lørdag mod Randers. Der skal vi ikke tabe og vi skal også score mål ellers får jeg lidt panderynker.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe

Indlæg af Buzz Killington » 22. aug 2020, 14:50

Så, hvad er det, 4 kontrascoringer mod os i 2 kampe? Det lugter af et hold der er l trætte og mangler at blive sammenspillet.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Fjams
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 24. jul 2020, 15:22
Favoritspiller: Inga golfbold

Re: Træningskampe

Indlæg af Fjams » 22. aug 2020, 15:14

Buzz Killington skrev:
22. aug 2020, 14:50
Så, hvad er det, 4 kontrascoringer mod os i 2 kampe? Det lugter af et hold der er l trætte og mangler at blive sammenspillet.
Lugter igen af Friis intet kan...
RAUS ellers hedder det kæmpe mod Vendsyssel, Hobro, Viborg i næste sæson er jeg bange for

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe

Indlæg af Buzz Killington » 22. aug 2020, 15:26

Fjams skrev:
22. aug 2020, 15:14
Buzz Killington skrev:
22. aug 2020, 14:50
Så, hvad er det, 4 kontrascoringer mod os i 2 kampe? Det lugter af et hold der er l trætte og mangler at blive sammenspillet.
Lugter igen af Friis intet kan...
RAUS ellers hedder det kæmpe mod Vendsyssel, Hobro, Viborg i næste sæson er jeg bange for
"Igen"?
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2645
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe

Indlæg af baresi » 22. aug 2020, 15:36

Fair at vi skal prøve 2x11 spillere af.
Men Friis fejler sgu taktisk.
Vi bør ikke spille med en falsk 9er i en 3-4-3.
Der bær der ligge en stærk centerforsvard der er god i pres spillet - god med ryggen mod modstanderen - god at spille bolden op på og sørge for rum til de 2 andre angribere deroppe . Friis brugte Van weert til højre sidste sæson og nu Prica . Det er forkert.
Og fossum eller da Patrick spillede skal jo ikke lege falsk 9er.
Hvis man skal spille det rigtig bør det være .
3 forsvarer
2 wingbacks
2 centrale midt heraf den ene 6er og den anden 8er.
3 angribere hvor de 2 i hver side er mere assist og pres spillere og så 1 central der er dygtig i boksen .

Han fejler Big time med den falske 9er.
Og at han ikke har en 6er og 8er på den centrale.

Friis begynder at skabe tvivl omkring sig.
Ikke engang 2x11 manda udskiftninger undskylder nederlag til Esbjerg og Silke....

Det er ikke godt nok og taktisk er han en kegle

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe

Indlæg af Forza » 22. aug 2020, 15:42

baresi skrev:
22. aug 2020, 15:36
Fair at vi skal prøve 2x11 spillere af.
Men Friis fejler sgu taktisk.
Vi bør ikke spille med en falsk 9er i en 3-4-3.
Der bær der ligge en stærk centerforsvard der er god i pres spillet - god med ryggen mod modstanderen - god at spille bolden op på og sørge for rum til de 2 andre angribere deroppe . Friis brugte Van weert til højre sidste sæson og nu Prica . Det er forkert.
Og fossum eller da Patrick spillede skal jo ikke lege falsk 9er.
Hvis man skal spille det rigtig bør det være .
3 forsvarer
2 wingbacks
2 centrale midt heraf den ene 6er og den anden 8er.
3 angribere hvor de 2 i hver side er mere assist og pres spillere og så 1 central der er dygtig i boksen .

Han fejler Big time med den falske 9er.
Og at han ikke har en 6er og 8er på den centrale.

Friis begynder at skabe tvivl omkring sig.
Ikke engang 2x11 manda udskiftninger undskylder nederlag til Esbjerg og Silke....

Det er ikke godt nok og taktisk er han en kegle
Jeg er meget enig. Og det er desværre spor vi også så i sidste sæson.

En falsk 9’er i form af en midtbanespiller I vores system samt den mest naturlige angriber på højrekanten kommer jeg aldrig til at forstå.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar