U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2011, 13:41

Poker-One-Kenobi skrev:
MHJ skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
FCM skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Du mener ikke forældrene har et bedre kendskab til den klub deres purk har spillet i de siden han var 5-6 år? En klub som ligger i nærheden af hjemmet, hvor man oftest kender træner og ledelse i en eller anden grad? Du mener ikke forældrene bedre kan følge med i hvordan deres barn har det hvis det bor hjemme eller i nærheden af dem selv og ikke et par hundrede kilometer væk?
Det må vel for hulen være op til forældrene selv at vurdere!
Det ville da først være vanvittigt, hvis det var fodboldklubber eller -trænere, der skulle bestemme over 10-12 årige børn, og ikke deres forældre!
Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen som helst forældre, der sender deres børn noget som helst sted hen, hvis ikke de er 100% trygge ved det. Så er det sådan set underordnet om det er til AaB, FCM eller Lyngby.
Jamen hvorfor så overhovedet have regler for hvornår man må lave kontrakter med børn? Hvorfor ikke bare sige at der er frit slag fra fødslen, for forældre vælger altid det rigtige for deres børn så det kan ikke gå galt?

Det er klart at man er nødt til at have din holdning for at kunne holde med FCM med moralen nogenlunde i hold, det gør det bare ikke mere rigtigt. Klubberne kender børnene bedst, fodboldmæssigt, så derfor bør det være et samarbejde mellem klubberne og forældrene og ikke bare en "klassens frække dreng" der render rundt i hele landet og taler om hvor fantastiske de er til alting på heden.
Lad os vende den om engang. Ehem, Jamen hvorfor så overhovedet tillade at ungen mennesker under 18 at gå uden for hoveddøren uden forældrene holder dem i hånden?

Hvis du mener det er forkert at børn omkring de 13 tager på ungdomsskole eller kostskole, så er det et helt andet spørgsmål og har intet med fodbold eller FCM at gøre som sådan. FCM skriver jo ikke kontrakt med disse børn. Vi taler om noget her som er helt inden for lovens og - ville mange mene - etikkens rammer, ikke om at forældre "sælger" deres børn til en fodboldklub, som de fleste ville finde afskyeligt. Inden for lovens rammer er det forældrene der ved bedst.
Se venligst det tilføjede til mit indlæg, der er heldigvis regler på området. Regler som ikke altid er blevet overholdt, og det er selvfølgelig det vi diskuterer og ikke om børn under 18 skal holde mor og far i hånden hele tiden (sic).
Wuau! Desperate move! Så vi snakker jo faktisk om noget helt andet end om det er ok at FCM rekruterer danskere i andre dele af landet. Cool, slut herfra. God dag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 31. aug 2011, 13:52

MHJ skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
MHJ skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
FCM skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Du mener ikke forældrene har et bedre kendskab til den klub deres purk har spillet i de siden han var 5-6 år? En klub som ligger i nærheden af hjemmet, hvor man oftest kender træner og ledelse i en eller anden grad? Du mener ikke forældrene bedre kan følge med i hvordan deres barn har det hvis det bor hjemme eller i nærheden af dem selv og ikke et par hundrede kilometer væk?
Det må vel for hulen være op til forældrene selv at vurdere!
Det ville da først være vanvittigt, hvis det var fodboldklubber eller -trænere, der skulle bestemme over 10-12 årige børn, og ikke deres forældre!
Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen som helst forældre, der sender deres børn noget som helst sted hen, hvis ikke de er 100% trygge ved det. Så er det sådan set underordnet om det er til AaB, FCM eller Lyngby.
Jamen hvorfor så overhovedet have regler for hvornår man må lave kontrakter med børn? Hvorfor ikke bare sige at der er frit slag fra fødslen, for forældre vælger altid det rigtige for deres børn så det kan ikke gå galt?

Det er klart at man er nødt til at have din holdning for at kunne holde med FCM med moralen nogenlunde i hold, det gør det bare ikke mere rigtigt. Klubberne kender børnene bedst, fodboldmæssigt, så derfor bør det være et samarbejde mellem klubberne og forældrene og ikke bare en "klassens frække dreng" der render rundt i hele landet og taler om hvor fantastiske de er til alting på heden.
Lad os vende den om engang. Ehem, Jamen hvorfor så overhovedet tillade at ungen mennesker under 18 at gå uden for hoveddøren uden forældrene holder dem i hånden?

Hvis du mener det er forkert at børn omkring de 13 tager på ungdomsskole eller kostskole, så er det et helt andet spørgsmål og har intet med fodbold eller FCM at gøre som sådan. FCM skriver jo ikke kontrakt med disse børn. Vi taler om noget her som er helt inden for lovens og - ville mange mene - etikkens rammer, ikke om at forældre "sælger" deres børn til en fodboldklub, som de fleste ville finde afskyeligt. Inden for lovens rammer er det forældrene der ved bedst.
Se venligst det tilføjede til mit indlæg, der er heldigvis regler på området. Regler som ikke altid er blevet overholdt, og det er selvfølgelig det vi diskuterer og ikke om børn under 18 skal holde mor og far i hånden hele tiden (sic).
Wuau! Desperate move! Så vi snakker jo faktisk om noget helt andet end om det er ok at FCM rekruterer danskere i andre dele af landet. Cool, slut herfra. God dag.

Hvad snakker du om??? Diskussionen startede med historien om en 13 årig som træner med i FCM, Yankee fortalte om hvordan flere klubber er trætte af at FCM ikke overholder de uskrevne regler for børn på den alder, jeg skrev at det var skruen uden ende hvis man ikke havde en moral om hvor tidligt det er ok at kontakte børn udenom klubben, altsammen har været en diskussion af børn og ikke andet? Hvad er det du ikke var med på?

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af abbifar » 31. aug 2011, 16:04

Nu må vi liiige holde skråen i munden - uskrevne regler er pr. definition holdninger og moral... ikke regler som sådan. Dermed er der ingen konsekvens i at overtræde dem - det er kort sagt lovligt.

Du skriver så om moralen i at kontakte børn uden om klubben. Jeg siger ikke, at jeg ikke kan følge din pointe; problemet er blot at moral er forskeligt fra person til person, og at du på ingen måde kan sige at din er bedre end andres, den er blot anderledes.

Jeg synes det er langt mere naturligt at kontakte et barns forældre end den klub barnet tilfældigvis spiller i. Det er vel ikke barnets klub, der skal tage stilling til om barnet skal spille et andet sted - det er og bliver barnet og forældrene. Derfor er det for mig det helt rigtige at gøre.

At der så af kollegiale og solidariske hensyn kan snakkes om, at en klub burde kontakte en anden, det e rnoget helt andet... men det er ikke af hensyn til barnet. og barnets tarv.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af rAaBe » 31. aug 2011, 16:11

abbifar skrev:Nu må vi liiige holde skråen i munden - uskrevne regler er pr. definition holdninger og moral... ikke regler som sådan. Dermed er der ingen konsekvens i at overtræde dem - det er kort sagt lovligt.

Du skriver så om moralen i at kontakte børn uden om klubben. Jeg siger ikke, at jeg ikke kan følge din pointe; problemet er blot at moral er forskeligt fra person til person, og at du på ingen måde kan sige at din er bedre end andres, den er blot anderledes.

Jeg synes det er langt mere naturligt at kontakte et barns forældre end den klub barnet tilfældigvis spiller i. Det er vel ikke barnets klub, der skal tage stilling til om barnet skal spille et andet sted - det er og bliver barnet og forældrene. Derfor er det for mig det helt rigtige at gøre.

At der så af kollegiale og solidariske hensyn kan snakkes om, at en klub burde kontakte en anden, det e rnoget helt andet... men det er ikke af hensyn til barnet. og barnets tarv.
Udover det koolegiale/solidariske hensyn (som for mig er sekundært) kunne man måske også forestille sig at afgivende klub kan bidrage med en anden opfattelse af spillerens evner og muligheder, og måske ikke mindst alternativ holdning til aftagende klubs evner. Ved at afgivende klub også er inden over synes jeg at man sikrer den unge spiller bedre.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. aug 2011, 16:44

rAaBe skrev:
abbifar skrev:Nu må vi liiige holde skråen i munden - uskrevne regler er pr. definition holdninger og moral... ikke regler som sådan. Dermed er der ingen konsekvens i at overtræde dem - det er kort sagt lovligt.

Du skriver så om moralen i at kontakte børn uden om klubben. Jeg siger ikke, at jeg ikke kan følge din pointe; problemet er blot at moral er forskeligt fra person til person, og at du på ingen måde kan sige at din er bedre end andres, den er blot anderledes.

Jeg synes det er langt mere naturligt at kontakte et barns forældre end den klub barnet tilfældigvis spiller i. Det er vel ikke barnets klub, der skal tage stilling til om barnet skal spille et andet sted - det er og bliver barnet og forældrene. Derfor er det for mig det helt rigtige at gøre.

At der så af kollegiale og solidariske hensyn kan snakkes om, at en klub burde kontakte en anden, det e rnoget helt andet... men det er ikke af hensyn til barnet. og barnets tarv.
Udover det koolegiale/solidariske hensyn (som for mig er sekundært) kunne man måske også forestille sig at afgivende klub kan bidrage med en anden opfattelse af spillerens evner og muligheder, og måske ikke mindst alternativ holdning til aftagende klubs evner. Ved at afgivende klub også er inden over synes jeg at man sikrer den unge spiller bedre.
Ikke fordi jeg er helt vildt uenig men alligevel.... Hvis en ung gut på 12 år spiller fodbold i Vodskov og hans forældre betaler kontigent så skal Vodskov IF vel ikke blande sig i om forældrene ønsker drengen skal spille et andet sted. Og en klub på det niveau har vel heller ikke kompetance til at dømme hvorvidt en 12-årig har det der skal til, hans træner er formentlig en af fædrene der synes det er hyggeligt at kalde sig fodboldtræner og være sammen med ungerne.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 31. aug 2011, 16:55

abbifar skrev:Nu må vi liiige holde skråen i munden - uskrevne regler er pr. definition holdninger og moral... ikke regler som sådan. Dermed er der ingen konsekvens i at overtræde dem - det er kort sagt lovligt.

Du skriver så om moralen i at kontakte børn uden om klubben. Jeg siger ikke, at jeg ikke kan følge din pointe; problemet er blot at moral er forskeligt fra person til person, og at du på ingen måde kan sige at din er bedre end andres, den er blot anderledes.

Jeg synes det er langt mere naturligt at kontakte et barns forældre end den klub barnet tilfældigvis spiller i. Det er vel ikke barnets klub, der skal tage stilling til om barnet skal spille et andet sted - det er og bliver barnet og forældrene. Derfor er det for mig det helt rigtige at gøre.

At der så af kollegiale og solidariske hensyn kan snakkes om, at en klub burde kontakte en anden, det e rnoget helt andet... men det er ikke af hensyn til barnet. og barnets tarv.
Jeg er ikke enig i at man bare kan se stort på moral og etik under dække af at man blot har en anden moral end alle de andre klubber. Det er, som forsøgt forklaret, en glidebane hvis klubberne begynder at gå på rov hos hinanden i en tidligere og tidligere alder. Hvorfor tror du at man ikke gider invitere FCM med til træningsstævner i AaB? Hvorfor har FCM fået en bøde på 100.000 for at lave forhåndskontrakter med unge under 15? Hvorfor følte AGF sig røvrendt da Viktor Fischer skrev kontrakt med FCM bare 3 dage efter han fyldte 15? Hvorfor siger de sjællandske klubber i kor at FCM taler dårligt om deres talentudvikling for at lokke de unge til heden? Er det altsammen bare "forskel på moral"?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Funky » 31. aug 2011, 17:11

Poker-One-Kenobi skrev:
abbifar skrev:Nu må vi liiige holde skråen i munden - uskrevne regler er pr. definition holdninger og moral... ikke regler som sådan. Dermed er der ingen konsekvens i at overtræde dem - det er kort sagt lovligt.

Du skriver så om moralen i at kontakte børn uden om klubben. Jeg siger ikke, at jeg ikke kan følge din pointe; problemet er blot at moral er forskeligt fra person til person, og at du på ingen måde kan sige at din er bedre end andres, den er blot anderledes.

Jeg synes det er langt mere naturligt at kontakte et barns forældre end den klub barnet tilfældigvis spiller i. Det er vel ikke barnets klub, der skal tage stilling til om barnet skal spille et andet sted - det er og bliver barnet og forældrene. Derfor er det for mig det helt rigtige at gøre.

At der så af kollegiale og solidariske hensyn kan snakkes om, at en klub burde kontakte en anden, det e rnoget helt andet... men det er ikke af hensyn til barnet. og barnets tarv.
Jeg er ikke enig i at man bare kan se stort på moral og etik under dække af at man blot har en anden moral end alle de andre klubber. Det er, som forsøgt forklaret, en glidebane hvis klubberne begynder at gå på rov hos hinanden i en tidligere og tidligere alder. Hvorfor tror du at man ikke gider invitere FCM med til træningsstævner i AaB? Hvorfor har FCM fået en bøde på 100.000 for at lave forhåndskontrakter med unge under 15? Hvorfor følte AGF sig røvrendt da Viktor Fischer skrev kontrakt med FCM bare 3 dage efter han fyldte 15? Hvorfor siger de sjællandske klubber i kor at FCM taler dårligt om deres talentudvikling for at lokke de unge til heden? Er det altsammen bare "forskel på moral"?
Jeg synes da det lyder ret meget som forskel på moral. God og dårlig, nærmere bestemt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af rAaBe » 31. aug 2011, 17:31

Køllen I Møllen skrev:
rAaBe skrev:
abbifar skrev:Nu må vi liiige holde skråen i munden - uskrevne regler er pr. definition holdninger og moral... ikke regler som sådan. Dermed er der ingen konsekvens i at overtræde dem - det er kort sagt lovligt.

Du skriver så om moralen i at kontakte børn uden om klubben. Jeg siger ikke, at jeg ikke kan følge din pointe; problemet er blot at moral er forskeligt fra person til person, og at du på ingen måde kan sige at din er bedre end andres, den er blot anderledes.

Jeg synes det er langt mere naturligt at kontakte et barns forældre end den klub barnet tilfældigvis spiller i. Det er vel ikke barnets klub, der skal tage stilling til om barnet skal spille et andet sted - det er og bliver barnet og forældrene. Derfor er det for mig det helt rigtige at gøre.

At der så af kollegiale og solidariske hensyn kan snakkes om, at en klub burde kontakte en anden, det e rnoget helt andet... men det er ikke af hensyn til barnet. og barnets tarv.
Udover det koolegiale/solidariske hensyn (som for mig er sekundært) kunne man måske også forestille sig at afgivende klub kan bidrage med en anden opfattelse af spillerens evner og muligheder, og måske ikke mindst alternativ holdning til aftagende klubs evner. Ved at afgivende klub også er inden over synes jeg at man sikrer den unge spiller bedre.
Ikke fordi jeg er helt vildt uenig men alligevel.... Hvis en ung gut på 12 år spiller fodbold i Vodskov og hans forældre betaler kontigent så skal Vodskov IF vel ikke blande sig i om forældrene ønsker drengen skal spille et andet sted. Og en klub på det niveau har vel heller ikke kompetance til at dømme hvorvidt en 12-årig har det der skal til, hans træner er formentlig en af fædrene der synes det er hyggeligt at kalde sig fodboldtræner og være sammen med ungerne.
Jeg er heller ikke helt vildt uenig :-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlæskeFrank » 10. sep 2011, 15:21

Er det ikke denne weekend AaB skal spille to gange mod FCM.

Hvis det gav to sejre, kunne det forhåbentlig lukke munden på Herning og omegn for en stund. Og så ville begge vores hold være med i toppen, ligesom førsteholdet.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlæskeFrank » 10. sep 2011, 15:23

Korrekser lige mig selv. Kan se, at U17 allerede har mødt FCM i dag og vundet 2-0.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Holm-o1 » 10. sep 2011, 16:38

FlæskeFrank skrev:Korrekser lige mig selv. Kan se, at U17 allerede har mødt FCM i dag og vundet 2-0.
Og u19 skulle gerne spilles lige nu.
..

Brugeravatar
Fergie2
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 12. jul 2007, 15:00
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Fergie2 » 23. sep 2011, 14:27

Så er vi på 12 U-landsholdspillere fra U16 til U21. Well done til talentudviklingen i AaB. :-)
Forever AaB - AaB Forever

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 23. sep 2011, 14:33

Fergie2 skrev:Så er vi på 12 U-landsholdspillere fra U16 til U21. Well done til talentudviklingen i AaB. :-)
Det er en enormt flot udvikling. For bare et par år siden blev vi midlertidigt smidt ud af A+-klubben og var nede på 1-2 U-landsholdsspillere. Jacob F. Larsen har tilsyneladende gjort en kæmpe forskel - stor cadeau til ham.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af A_Strandfelt » 23. sep 2011, 14:44

Virkelig imponerende. Håber, at de bliver lige så godt guidet frem, som vores nuværende spillere i førsteholdstruppen er blevet det.

Meget positivt!

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 294
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Soren » 24. okt 2011, 13:41

Er der nogen, der har set u17 eller u19 for nylig. Det går resultatmæssigt forrygende: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2011 ... -hold.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Er der andre en u-landsholdsspillerne, der imponerer? Og hvordan stiller de taktisk op (har vi "en rød tråd" rent taktisk, som andre klubber)? Kunne godt tænke mig at få nogle detaljer?

På forhånd tak!

kasper.a
Landshold
Landshold
Indlæg: 867
Tilmeldt: 22. sep 2005, 17:59
Geografisk sted: 9550

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af kasper.a » 24. okt 2011, 14:09

Nej, der er ikke en rød tråd i AaBs talentudvikling. Hvis man fx har to gode angribere på et hold, så spiller man 4-4-2.

Jeg har overbevist om at meget af det som vi høster frugterne af nu, er Jacob Larsen og trænernes hårde arbejde.
Hent Martin P. og Bræmer hjem!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Mogens » 24. okt 2011, 14:12

Det er fandeme flot arbejde. Jeg ved, at der er et stort spring fra talent i u-rækkerne til etableret spiller i superligaen, men det er sgu også vigtigt med en god, stor bredde, hvorfra der kan rekrutteres.

Der hersker vel næppe den store tvivl om, at Lucas er vores største talent. Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre fra folk, der af og til overværer nogle af disse træninger, hvordan de vil rangere talenterne, omend det selvfølgelig sker på et lidt underligt grundlag, når der samtidig skal tages hensyn til forskellige pladser, alder mm.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 294
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Soren » 24. okt 2011, 14:38

kasper.a skrev:Nej, der er ikke en rød tråd i AaBs talentudvikling. Hvis man fx har to gode angribere på et hold, så spiller man 4-4-2.

Jeg har overbevist om at meget af det som vi høster frugterne af nu, er Jacob Larsen og trænernes hårde arbejde.
OK. Hvordan stiller de så generelt op, de enkelte årgange? (442/433 mv.) Og mht. "råd tråd" tænker jeg også på, om holdene spiller kontrabold, eller de prøver at have bolden selv?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2011, 15:31

Soren skrev:
kasper.a skrev:Nej, der er ikke en rød tråd i AaBs talentudvikling. Hvis man fx har to gode angribere på et hold, så spiller man 4-4-2.

Jeg har overbevist om at meget af det som vi høster frugterne af nu, er Jacob Larsen og trænernes hårde arbejde.
OK. Hvordan stiller de så generelt op, de enkelte årgange? (442/433 mv.) Og mht. "råd tråd" tænker jeg også på, om holdene spiller kontrabold, eller de prøver at have bolden selv?
Idéen med den røde tråd er en smule overdrevet efter min mening. Med mindre man spiller et system som Ajax totalfodbold fra 70'erne, med ekstremt høje krav til den enkelte spiller, både teknisk og taktisk, er der ikke meget formål i det. Kun i meget grove træk kan det være fordelagtigt, såsom f.eks. om man udvikler back's/wingback's, spiller zone/manman markering, shortpassing/mere direkte, eller sweeper/fladt forsvar. Og selv Ajax er (med Van Gaal) for længst gået væk fra Ajaxmodellen efter en periode med manglende resultater da man ikke var i stand til at producere nok kvalitetspillere til det specificerede system.

Alligevel tror jeg det ville være en idé at have en overordnet og bred strategi for hvilken type fodboldspiller man udvikler netop på ovenstående parametre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af A_Strandfelt » 24. okt 2011, 16:57

Jeg tror heller ikke på den røde tråd i form af den samme opstilling hele vejen ned gennem rækkerne. Flere af spillerne skifter jo alligevel position, når de kommer til seniorniveau. Se bare på Augu, PK, Silberbauer og vel også Lasse Nielsen, på en måde, selvom han stadig foretrækker centerforsvaret.

Besvar