Skade Status

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Skade Status

Indlæg af Peter A. » 5. aug 2010, 13:49

Silvermoon skrev:måske var det en ide at få halftime til at spørge ind til dette emne, jeg mener at det kommer tilbage i næste uge
Helt enig! Må være et oplagt emne at tage op..
Hey AaB!

MV
Drenge
Drenge
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. mar 2006, 10:12

Re: Skade Status

Indlæg af MV » 5. aug 2010, 23:00

Jeg kan omkring Chris Rolfe's skade oplyse at genoptræningen går som planlagt og specielt de sidste par uger har gjort ham optimistisk omkring snarligt at komme igang med at træne igen... Fik ikke nogen præcis tidshorisont af ham men han lød meget positiv omkring hans situation...
Derudover var han meget positiv omkring hans liv i aalborg selvom det indtil videre ikke ligefrem er gået som han havde håbet...
...

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Skade Status

Indlæg af AaB1978 » 6. aug 2010, 14:10

KEP er blevet sin skade kvit og er med i truppen i morgen.

Holm er også begyndt at træne igen, men er tidligst kampaktuel i løbet af september.

Kilde: Nordjyske

Brugeravatar
Dahl9000
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skade Status

Indlæg af Dahl9000 » 6. aug 2010, 15:27

Alt andet end lige, ser det jo ud som om at det lysner på denne front.

Jeg beder virkelig til gud om at DFH kommer godt igang, og håber ikke at AaB prøver at sætte han for hurtigt igang, det er virkelig en spiller der kan noget, men jeg frygter reelt for hans karrierer.

Tracy ved vi også er på vej tilbage, jeg savner en udmelding omkring Rolfe, alt andet end lige, viste han også at han kan blive en stor gevinst, den smule vi har set til ham.
Rød hele vejen igennem, AaB og Liverpool......

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Skade Status

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2010, 15:40

Det er sgu lækkert at alle folkene er i bedring.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: Skade Status

Indlæg af Jonas K » 9. aug 2010, 09:17

Har vi droppet ham kostvejlederen? Så tror da fanden de får så mange skader hvis de løber rundt med 3-5 kilo ekstra alle sammen.

http://www.nordjyske.dk/sport/forside.a ... 635699,5,3
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Skade Status

Indlæg af Funky » 9. aug 2010, 09:20

Jonas K skrev:Har vi droppet ham kostvejlederen? Så tror da fanden de får så mange skader hvis de løber rundt med 3-5 kilo ekstra alle sammen.

http://www.nordjyske.dk/sport/forside.a ... 635699,5,3
Joh...men jeg forstår sgi ikke helt udtalelsen i artiklen. Hvad mener han med, at AaBerne ENTEN må æde for mange pølser ELLER køre for meget på i fitness-centeret?!?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Thorshauge

Re: Skade Status

Indlæg af Thorshauge » 9. aug 2010, 09:33

Funky skrev:
Jonas K skrev:Har vi droppet ham kostvejlederen? Så tror da fanden de får så mange skader hvis de løber rundt med 3-5 kilo ekstra alle sammen.

http://www.nordjyske.dk/sport/forside.a ... 635699,5,3
Joh...men jeg forstår sgi ikke helt udtalelsen i artiklen. Hvad mener han med, at AaBerne ENTEN må æde for mange pølser ELLER køre for meget på i fitness-centeret?!?
http://nyheter24.se/bloggar/fotbollsblo ... mot-alborg
Peter Nyström skrev:När man såg Aalborgs lag så undrar man vad de äter i Danmark. Vissa spelare måste köra alldeles för mycket gym eller äta alldeles för mycket danska pölse med bröd.
Mon ikke den er rettet mod DC og andre af vores bøf karle?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Skade Status

Indlæg af limey » 9. aug 2010, 09:34

Funky skrev:
Jonas K skrev:Har vi droppet ham kostvejlederen? Så tror da fanden de får så mange skader hvis de løber rundt med 3-5 kilo ekstra alle sammen.

http://www.nordjyske.dk/sport/forside.a ... 635699,5,3
Joh...men jeg forstår sgi ikke helt udtalelsen i artiklen. Hvad mener han med, at AaBerne ENTEN må æde for mange pølser ELLER køre for meget på i fitness-centeret?!?
Hele artiklen er en stor rodebutik. Der er både referencer til kommentatorerne på Canal 9 og Lolo Chankos spillemæssige egenskaber, men de falder nærmest oveni hinanden. Der skal tilsyneladende ikke meget til, for at man kan tillade sig at stykke en internetartikel sammen.

Edit: Kan se at den er forfattet af vores gamle ven Dennis Søndergård. Der er vist een der har sneget sig tilbage til sportsafdelingen efter at farmand er stoppet som bestyrelsesformand. :D

Elegia

Re: Skade Status

Indlæg af Elegia » 9. aug 2010, 10:38

Jonas K skrev:Har vi droppet ham kostvejlederen? Så tror da fanden de får så mange skader hvis de løber rundt med 3-5 kilo ekstra alle sammen.

http://www.nordjyske.dk/sport/forside.a ... 635699,5,3
Jeg tænkte faktisk over det samme forleden, for Henning Svendsen tog jo med smukke-Erik til Rosenborg i sin tid, men om han - i lighed med Martin Langagergaard - fortsat er tilknyttet AaB også, ved jeg ikke.

En søgning på hans navn givet 0 hits på AaB's hjemmeside, mens de seneste historier om ham på nettet er fra 2005 og 2008.

ps_vb
2. div
2. div
Indlæg: 112
Tilmeldt: 9. sep 2005, 09:36

Re: Skade Status

Indlæg af ps_vb » 9. aug 2010, 11:09

Elegia skrev:
Jonas K skrev:Har vi droppet ham kostvejlederen? Så tror da fanden de får så mange skader hvis de løber rundt med 3-5 kilo ekstra alle sammen.

http://www.nordjyske.dk/sport/forside.a ... 635699,5,3
Jeg tænkte faktisk over det samme forleden, for Henning Svendsen tog jo med smukke-Erik til Rosenborg i sin tid, men om han - i lighed med Martin Langagergaard - fortsat er tilknyttet AaB også, ved jeg ikke.

En søgning på hans navn givet 0 hits på AaB's hjemmeside, mens de seneste historier om ham på nettet er fra 2005 og 2008.

P.S.: Häcken-trænerens pointe er kort fortalt, at flere AaB-spillere er for tæt byggede (og dermed langsomme). Hans bud er, at det enten skyldes for massiv styrketræning eller forkert kost.
Man bliver ikke langsom af at være tæt bygget som følge af styrketræning - det er en efterhånden gammel skrøne :-) Se på 100 m løberne: De er vist ret godt byggede. Det interessante er at træne rigtigt og eksplosivt med vægtene. Det kan gøres på flere måder - og ingen skal bilde mig ind, at AaB i 2010 ikke har helt styr på det!

Nu er blogindlægget og artiklen vel mest eksempler på, at alle kan skrive alt på internettet - og at indhold er irrelevant i (net)aviser...

Thorshauge

Re: Skade Status

Indlæg af Thorshauge » 9. aug 2010, 11:40

Elegia skrev:P.S.: Häcken-trænerens pointe er kort fortalt, at flere AaB-spillere er for tæt byggede (og dermed langsomme). Hans bud er, at det enten skyldes for massiv styrketræning eller forkert kost.
Deres træner? er det ikke blogindlægget fra deres midtbanespiller Peter Nyström vi snakker om? eller er der en anden historie?

Elegia

Re: Skade Status

Indlæg af Elegia » 9. aug 2010, 12:03

Thorshauge skrev:
Elegia skrev:P.S.: Häcken-trænerens pointe er kort fortalt, at flere AaB-spillere er for tæt byggede (og dermed langsomme). Hans bud er, at det enten skyldes for massiv styrketræning eller forkert kost.
Deres træner? er det ikke blogindlægget fra deres midtbanespiller Peter Nyström vi snakker om? eller er der en anden historie?
Jo, det var en svipser. Det er selvfølgelig ham spilleren fra Häcken.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Skade Status

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2010, 12:09

ps_vb skrev: Man bliver ikke langsom af at være tæt bygget som følge af styrketræning - det er en efterhånden gammel skrøne :-) Se på 100 m løberne: De er vist ret godt byggede. Det interessante er at træne rigtigt og eksplosivt med vægtene. Det kan gøres på flere måder - og ingen skal bilde mig ind, at AaB i 2010 ikke har helt styr på det!
Det er rigtigt at musklerne (placeret de rette steder) kan gøre en til en god spurter, men det gør sgu ikke en til en god langdistance-løber. Tror du en 100m-løber kan løbe rundt som en midtbanespiller i 2 x 45 min?
Janteloven eksisterer IKKE!

Elegia

Re: Skade Status

Indlæg af Elegia » 9. aug 2010, 12:09

ps_vb skrev:
Elegia skrev:
Jonas K skrev:Har vi droppet ham kostvejlederen? Så tror da fanden de får så mange skader hvis de løber rundt med 3-5 kilo ekstra alle sammen.

http://www.nordjyske.dk/sport/forside.a ... 635699,5,3
Jeg tænkte faktisk over det samme forleden, for Henning Svendsen tog jo med smukke-Erik til Rosenborg i sin tid, men om han - i lighed med Martin Langagergaard - fortsat er tilknyttet AaB også, ved jeg ikke.

En søgning på hans navn givet 0 hits på AaB's hjemmeside, mens de seneste historier om ham på nettet er fra 2005 og 2008.

P.S.: Häcken-trænerens pointe er kort fortalt, at flere AaB-spillere er for tæt byggede (og dermed langsomme). Hans bud er, at det enten skyldes for massiv styrketræning eller forkert kost.
Man bliver ikke langsom af at være tæt bygget som følge af styrketræning - det er en efterhånden gammel skrøne :-) Se på 100 m løberne: De er vist ret godt byggede. Det interessante er at træne rigtigt og eksplosivt med vægtene. Det kan gøres på flere måder - og ingen skal bilde mig ind, at AaB i 2010 ikke har helt styr på det!

Nu er blogindlægget og artiklen vel mest eksempler på, at alle kan skrive alt på internettet - og at indhold er irrelevant i (net)aviser...
Uden at vi skal over i en længere fysiologisk diskussion (du ved sikkert mere om emnet end jeg), kan man vel ikke sammenligne det at træne til at præstere i 10 sekunder over 100 meter med at skulle præstere arbejde af skiftende hårdhed fordelt over 2x45 minutter...?

I øvrigt synes jeg, det er en fed idé med fodboldspillere, der selv blogger. Hvis de altså - som denne hr. Nyström - har noget på hjerte. Det kunne måske også gøre lidt op med fodboldspilleres rygte som værende lige så kedelige at høre på som genudsendelser af Før Søndagen.
I Sverige har de efterhånden en fin tradition med flere interessante spillerblogs.

Men tilbage til emnet så gad jeg egentlig godt - med henblik på skadessituationen - vide, om Henning Svendsen stadig er tilknyttet AaB, eller om man har sparet ham væk, så bestyrelsen har råd til at aflønne sig selv fyrsteligt for at køre klubben i sænk.

Nogen, der ved noget?

ps_vb
2. div
2. div
Indlæg: 112
Tilmeldt: 9. sep 2005, 09:36

Re: Skade Status

Indlæg af ps_vb » 9. aug 2010, 12:58

@ Køllen og Elegia!

Jeg svarede på bemærkningen om, at spillerne var langsomme, ikke deres evner som langdistanceløbere. 100 m løbere blev brugt som et tydeligt eksempel på, at man ikke kan sætte lighedstegn mellem store muskler og langsomme spillere :-)

Det er klart, at en langdistanceløber ikke har en fordel af for store muskler - derfor ser fodboldspillere heller ikke sådan ud. Det ændrer dog ikke på, at der skal/kan trænes med vægte for at blive mere eksplosiv og stramme kroppen op som helhed, hvilket forebygger (nogle!) skader. Tjek fx Cross-fit på nettet - ser supergodt ud, hvis man kunne holde til det!
Endelig mener jeg at have læst, at DC har udtalt, at han har været nødt til at arbejde nogle kilo på i muskelmasse for at kunne stå imod i nærkampe.

I øvrigt enig med Elegia: Kunne være interessant at vide, om der arbejdes videre med Hamrens/Svendsens fokus på kost...

Elegia

Re: Skade Status

Indlæg af Elegia » 9. aug 2010, 14:38

ps_vb skrev:@ Køllen og Elegia!

Jeg svarede på bemærkningen om, at spillerne var langsomme, ikke deres evner som langdistanceløbere. 100 m løbere blev brugt som et tydeligt eksempel på, at man ikke kan sætte lighedstegn mellem store muskler og langsomme spillere :-)

Det er klart, at en langdistanceløber ikke har en fordel af for store muskler - derfor ser fodboldspillere heller ikke sådan ud. Det ændrer dog ikke på, at der skal/kan trænes med vægte for at blive mere eksplosiv og stramme kroppen op som helhed, hvilket forebygger (nogle!) skader. Tjek fx Cross-fit på nettet - ser supergodt ud, hvis man kunne holde til det!
Endelig mener jeg at have læst, at DC har udtalt, at han har været nødt til at arbejde nogle kilo på i muskelmasse for at kunne stå imod i nærkampe.

Helt fint! :)
ps_vb skrev:I øvrigt enig med Elegia: Kunne være interessant at vide, om der arbejdes videre med Hamrens/Svendsens fokus på kost...
Ja, det gad jeg også nok vide.
Det er selvfølgelig ikke alt sammen et spørgsmål om havregryn og andet mad. Men det er dog interessant, at skadesfrekvensen efterhånden droppede markant under smukke-Erik - for så siden at være på "AGF'sk" niveau under Pehrsson.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Skade Status

Indlæg af A_Strandfelt » 9. aug 2010, 20:11

ps_vb skrev:I øvrigt enig med Elegia: Kunne være interessant at vide, om der arbejdes videre med Hamrens/Svendsens fokus på kost...
Curth sagde i et interview med P4 for nogle uger sigen, at de stadig spiser havregrød om morgenen i AaB. :P

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Skade Status

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2010, 20:14

A_Strandfelt skrev:
ps_vb skrev:I øvrigt enig med Elegia: Kunne være interessant at vide, om der arbejdes videre med Hamrens/Svendsens fokus på kost...
Curth sagde i et interview med P4 for nogle uger sigen, at de stadig spiser havregrød om morgenen i AaB. :P
Kanske de putter for meget sukker i nu...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Skade Status

Indlæg af Elscorpio » 9. aug 2010, 20:22

Kunne også være interessant i næste Halftime at høre hvor langt Rolfe er henne for at kunne træne med igen på fodboldbanen.

Besvar