Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af FIDEL » 22. mar 2015, 17:18

Gentleman Finn skrev:
white splash skrev:
Gentleman Finn skrev:Jeg vil passe på med at være for kritisk, jeg tager med i betragtning at vores smalle trup har haft en masse kampe og få træninger her i foråret indtil videre. Jeg tror den her landskampspause vil være god for os, så der kan komme lidt form over det hele igen. Men kravet må være 3 point i randers, hvor der også er tvpenge på spil, udover at de sidder på 3. pladsen
Tv-pengene er i denne runde?!
Ahh, den havde jeg ikke lige fanget
Tjaa d ligner ihvertfald et hold i krise. Jeg satser penge på et nederlag i Randers...!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3900
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Gentleman Finn » 22. mar 2015, 17:20

Sydamerikaneren skrev:Der er krise i AaB og det er på alle fronter.
Hvad er det for noget fis, som altid vælter det med trolls herinde når tingene ikke lige kører, brugere man ellers aldrig ser. Ku' man evt. bede juntaen om at få ryddet op

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af thomasjn » 22. mar 2015, 17:21

Gentleman Finn skrev:Jeg vil passe på med at være for kritisk, jeg tager med i betragtning at vores smalle trup har haft en masse kampe og få træninger her i foråret indtil videre. Jeg tror den her landskampspause vil være god for os, så der kan komme lidt form over det hele igen. Men kravet må være 3 point i randers, hvor der også er tvpenge på spil, udover at de sidder på 3. pladsen
De har ikke spillet i en uge - det her handler ikke om form, men om indstilling og fokus - to centrale elementer som er fuldstændigt fraværende i AaBs trup for tiden. Man er foran i Esbjerg og lukker dem ind, man er foran hjemme mod SE og lukker dem ind og mod Hobro var man bare slet ikke til stede.

Vi skal finde en træner der kan få dem til at fatte, at de ikke er mestre og, at de må arbejde i 90+ minutter hver gang. Det er egentlig ting Kent Nielsen plejede at stå for, men tilsyneladende magter han det ikke længere.

Iøvrigt bør vi vel finde et andet navn til kamptrådene indtil spillerne begynder at kæmpe igen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Funky » 22. mar 2015, 17:23

Henriksen skrev:
Funky skrev:
Henriksen skrev:Jeg vover pelsen og konstaterer, at KN burde have sagt farvel og tak da skiftet til OB pr sommeren 15 blev bekræftet. Det kunne næppe blive værre såfremt Kuhn havde kørt sæsonen til ende. Uanset hvor professionel han mener at måtte være, så er det med al tydelig klart for enhver, at dele af hans hoved allerede er placerer under bøgetræerne.

At truppen så også i moral og indstilling også er skvattet til et sørgeligt niveau er en anden sag, men pilen peger på træneren....
Det handler ikke om Kents indstilling. Det handler om spillernes. De er åbenbart ikke indstillede på at levere længere, og det kan ikke afvises, at det skyldes træner-situationen. Det kan der siges meget grimt om, men summa summarum, Gaarde har fået noget at tænke over.
Og hvem har i sidste ende ansvaret for at spillerne er sat op til kampene???

Som du selv skriver..... Kan det skyldes trænersituationen? Ja, det kan det. Uanset hvad og hvor velment det hele er....og det tror jeg bestemt det er...så ER KN på nogle punkter allerede igang med OB på nogle punkter. Ikke sikkert det er vigtige punkter, men de er det. Ubevidst smitter alt af og en situation som denne er dum uanset hvordan den vendes og drejes. KN burde være sat fra bestilling fra dag 1 skiftet til OB var en kendsgerning.
Jeg tror du læser mit indlæg lidt forkert - jeg er sådant set enig med dig i langt det meste, jeg har bare ikke grund til at tro, at KENTS indstilling fejler noget...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Califfen » 22. mar 2015, 17:24

Gentleman Finn skrev:
Sydamerikaneren skrev:Der er krise i AaB og det er på alle fronter.
Hvad er det for noget fis
Den er god nok, du.

KENT RAUS!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Hovedet » 22. mar 2015, 17:25

Vi har simpelthen bare ikke været særlig gode i denne sæson; spillet har i 90 % af tiden været middelmådigt eller decideret elendigt. Med undtagelse af efteråret 2010 kan jeg ikke mindes, at der har eksisteret så ringe et AaB-hold i Superligaens historie som det, vi har set fra og med sæsonpremieren i Haderslev.

Dog har vi på trods af spillets ringe kvalitet været i stand til at rage så mange points til os, at vi trods alt er med i kampen i bronze (selv om jeg ikke et øjeblik tror på, at dette hold slutter i top 4). Dette skyldes, at modstanderne også i vid udstrækning har neutraliseret deres egen offensiv, således at hovedparten af kampene i år har været skrækkelige forestillinger, der balancerer lige på kanten af 0-0. I foråret har opgørene mod Brøndby og Hobro været eksempler på sådanne kampe.

Dette har imidlertid også forandret sig med forårets komme; nu er vi også er begyndt at rode os ud i regulære sammenbrud i kampe, hvor vi ligger til sejr. Først Esbjerg og nu i dag SønderjyskE på hjemmebane. Det er kort sagt gået fra slemt til værre, og problemerne er desværre så grundlæggende, at det ikke bare var et spørgsmål om at få Rasmus Jönsson i spil, som vi forsøgte at bilde os selv ind op til sæsonstart.

Sæsonen er reelt forbi, og resten af foråret skal bruges til at få spillet et anstændigt hold i spil til sæsonen 2015/2016, så vi ikke skal have 6-7 ligegyldige sæsoner, inden vi snupper mesterskabet igen omkring 2020.

Se nu at få ansat en ny træner, hent et par forstærkninger i sommertransfervinduet; og mød op til næste sæson, forberedte og i ordentlig form. Vi har for længst spillet os ud af fodbold-Danmarks bevidsthed og i øvrigt også af vor egen. Helt ærligt, 4500 tilskuere. Dette kan dog være en fordel i forhold til næste sæson, hvor forventninger til AaB igen vil være så lave, at der næppe vil være nogen, der overhovedet nævner klubben, når talen falder på medaljekandidater.

Brugeravatar
Sydamerikaneren
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 26. apr 2013, 22:36
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Sydamerikaneren » 22. mar 2015, 17:25

Gentleman Finn skrev:
Sydamerikaneren skrev:Der er krise i AaB og det er på alle fronter.
Hvad er det for noget fis
Okay måske sprang jeg en periode over. Tillad mig at korrigere.

Vi er inde i en negativ periode. Både på og udenfor banen.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Kristian » 22. mar 2015, 17:31

Gentleman Finn skrev:
Sydamerikaneren skrev:Der er krise i AaB og det er på alle fronter.
Hvad er det for noget fis, som altid vælter det med trolls herinde når tingene ikke lige kører, brugere man ellers aldrig ser. Ku' man evt. bede juntaen om at få ryddet op
Vi er faktisk mange der er her tit, som også mener dette. Ikle kun de såkaldte trolls.

nu bruges ordet krise her og hvis ikke du kan se, at der er noget galt med holdet, når mod Esbjerg kollapser efter en reducering, intet formår mod Hobro og nu dette i dag, efter 1-1 målet.

Lad folk have deres mening, for pt er er der altså et problem, man bare er nødt til at se i øjnene.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Sydamerikaneren
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 26. apr 2013, 22:36
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Sydamerikaneren » 22. mar 2015, 17:31

4500 ud af 530.000 i Nordjylland.... det er bare ikke iorden.
Det hører dog til i den anden tråd.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Funky » 22. mar 2015, 17:34

Sydamerikaneren skrev:4500 ud af 530.000 i Nordjylland.... det er bare ikke iorden.
De resterende 525.500 blev da ikke taget grusomt ved røven.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Frygah » 22. mar 2015, 17:35

Sydamerikaneren skrev:
Gentleman Finn skrev:
Sydamerikaneren skrev:Der er krise i AaB og det er på alle fronter.
Hvad er det for noget fis
Okay måske sprang jeg en periode over. Tillad mig at korrigere.

Vi er inde i en negativ periode. Både på og udenfor banen.
Såvidt jeg ved går det okay økonomisk, men du har måske info vi andre ikke ved noget om?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Sydamerikaneren
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 26. apr 2013, 22:36
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Sydamerikaneren » 22. mar 2015, 17:35

Funky skrev:
Sydamerikaneren skrev:4500 ud af 530.000 i Nordjylland.... det er bare ikke iorden.
De resterende 525.500 blev da ikke taget grusomt ved røven.
525.500 fornuftige mennesker?

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Califfen » 22. mar 2015, 17:35

Sydamerikaneren skrev:4500 ud af 530.000 i Nordjylland.... det er bare ikke iorden.
Det hører dog til i den anden tråd.
Sikkert mange der prioriterede Liverpool-Scums kampen højere.. Og så er der hundekoldt og blæsende i dag!

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Ala » 22. mar 2015, 17:36

Jeg har gennem lang tid været på den optimistiske side og grinet lidt af 'debatsiden classics' som engang imellem florerer herinde efter nederlag. I dag bøjer jeg mig i støvet og giver alle kritikerne ret. Hold kæft hvor jammerligt.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af astonvilla » 22. mar 2015, 17:37

Kristian skrev:
Gentleman Finn skrev:
Sydamerikaneren skrev:Der er krise i AaB og det er på alle fronter.
Hvad er det for noget fis, som altid vælter det med trolls herinde når tingene ikke lige kører, brugere man ellers aldrig ser. Ku' man evt. bede juntaen om at få ryddet op
Vi er faktisk mange der er her tit, som også mener dette. Ikle kun de såkaldte trolls.

nu bruges ordet krise her og hvis ikke du kan se, at der er noget galt med holdet, når mod Esbjerg kollapser efter en reducering, intet formår mod Hobro og nu dette i dag, efter 1-1 målet.

Lad folk have deres mening, for pt er er der altså et problem, man bare er nødt til at se i øjnene.
Krisen stikker vel ikke dybere end at ledelsen begik en fejl i at lade Kent sidde efter opsigelsen.
Det er et velkendt fænomen at de ansatte mister respekt for og vilje til at yde under en chef som er en s.k. short-timer.

Det var dumt og det sagde jeg også dengang.

Heri skal vi også finde grunden til de gigantiske kollaps.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Funky » 22. mar 2015, 17:38

Califfen skrev:
Sydamerikaneren skrev:4500 ud af 530.000 i Nordjylland.... det er bare ikke iorden.
Det hører dog til i den anden tråd.
Sikkert mange der prioriterede Liverpool-Scums kampen højere.. Og så er der hundekoldt og blæsende i dag!
Ingen grund til at skåne nogen - folk havde da luret, at holdet pt sejler. Blamagerne mod Esbjerg og Hobro taler deres eget tydelige sprog, og nu kan man så skrive nedsmeltning hjemme mod prøjserne på listen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Frygah » 22. mar 2015, 17:38

Ala skrev:Jeg har gennem lang tid været på den optimistiske side og grinet lidt af 'debatsiden classics' som engang imellem florerer herinde efter nederlag. I dag bøjer jeg mig i støvet og giver alle kritikerne ret. Hold kæft hvor jammerligt.
Det er dog klart det er nemmest at være konstant negativ, og når det som for tiden går rigtig skidt, så kan man lidt selvhævdende sidde og sige "Hvad sagde jeg?" herinde, hvilket måske ikke er det mest sympatiske eller interessante at læse for os andre.

Det skal dog ikke tage noget fra at vi har nogle enorme mentale problemer, og jeg er egentlig enig med de mange i at situationen med Kent Nielsen altså er håbløs, når spillerne viser en præstation som i dag og mod Hobro.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Sydamerikaneren
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 26. apr 2013, 22:36
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Sydamerikaneren » 22. mar 2015, 17:40

Sommeren kan kumme for langsom. Vi trænger til at starte på 0. Ny træner, ny inspiration, oprydning i truppen, nye målsætninger og et nyt AaB.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Kristian » 22. mar 2015, 17:41

astonvilla skrev:
Kristian skrev:
Gentleman Finn skrev:
Sydamerikaneren skrev:Der er krise i AaB og det er på alle fronter.
Hvad er det for noget fis, som altid vælter det med trolls herinde når tingene ikke lige kører, brugere man ellers aldrig ser. Ku' man evt. bede juntaen om at få ryddet op
Vi er faktisk mange der er her tit, som også mener dette. Ikle kun de såkaldte trolls.

nu bruges ordet krise her og hvis ikke du kan se, at der er noget galt med holdet, når mod Esbjerg kollapser efter en reducering, intet formår mod Hobro og nu dette i dag, efter 1-1 målet.

Lad folk have deres mening, for pt er er der altså et problem, man bare er nødt til at se i øjnene.
Krisen stikker vel ikke dybere end at ledelsen begik en fejl i at lade Kent sidde efter opsigelsen.
Det er et velkendt fænomen at de ansatte mister respekt for og vilje til at yde under en chef som er en s.k. short-timer.

Det var dumt og det sagde jeg også dengang.

Heri skal vi også finde grunden til de gigantiske kollaps.
Jamen vil gerne give dig ret nu så. Men tror egentlig den har været under opsejling efter først brugge nederlagene og så esbjerg, og nu kan man så ikke finde energien til bronze. Utroligt, men hvad dælen skal svaret ellers være.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, søndag d. 22. marts 2015

Indlæg af Funky » 22. mar 2015, 17:45

Kristian skrev:
astonvilla skrev:
Kristian skrev:
Gentleman Finn skrev:
Sydamerikaneren skrev:Der er krise i AaB og det er på alle fronter.
Hvad er det for noget fis, som altid vælter det med trolls herinde når tingene ikke lige kører, brugere man ellers aldrig ser. Ku' man evt. bede juntaen om at få ryddet op
Vi er faktisk mange der er her tit, som også mener dette. Ikle kun de såkaldte trolls.

nu bruges ordet krise her og hvis ikke du kan se, at der er noget galt med holdet, når mod Esbjerg kollapser efter en reducering, intet formår mod Hobro og nu dette i dag, efter 1-1 målet.

Lad folk have deres mening, for pt er er der altså et problem, man bare er nødt til at se i øjnene.
Krisen stikker vel ikke dybere end at ledelsen begik en fejl i at lade Kent sidde efter opsigelsen.
Det er et velkendt fænomen at de ansatte mister respekt for og vilje til at yde under en chef som er en s.k. short-timer.

Det var dumt og det sagde jeg også dengang.

Heri skal vi også finde grunden til de gigantiske kollaps.
Jamen vil gerne give dig ret nu så. Men tror egentlig den har været under opsejling efter først brugge nederlagene og så esbjerg, og nu kan man så ikke finde energien til bronze. Utroligt, men hvad dælen skal svaret ellers være.
Tjaaeh...for ringe konkurrence på holdet? Vi har folk, som kan 'erstatte' vores center-akse, når eks. Wurtz eller KEP eller Thelander er tvunget ud - men åbenbart ingen, som har en seriøst chance for at erobre pladsen. Jeg synes personligt, det er unfair overfor Kasper P, men jeg må bare konstatere, at det er trænerens vurdering, at han ikke kan slå KEP eller Thelander af. Og hvem truer Wurtz? Eller den måske største skuffelse i foråret: Thomsen?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar